Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - bcan

Sivuja: 1 [2]
31
SC Winter Cup 2012-2013 on kilpailusarja 2wd ja 4wd Short Course autoille.

Muutoksista sääntöihin tai muuhun sarjaan liittyvistä asioista tiedoitetaan erikseen tämän threadin toisessa viestissä jota päivitetään kun muutoksia tulee.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup #1 25.5, Jyväskylä
SC Summer Cup # 8.6, Vantaa
SC Summer Cup # 29.6, Turku
SC Summer Cup # 20.7, Raisio
Short Course Masters 24.8, Vaasa (Kilpailu ajetaan kansallisena kilpailuna -> lisenssi vaaditaan, ei ole SC Cupin kilpailu)

Sarjan yhteyshenkilöt
Tero Piipponen (bcan), tero.piipponen (at) gmail.com
Mikko Mäkelä (micsa.fi), micsa (at) iki.fi

Facebook:
http://on.fb.me/shortcoursesummercup2012

Säännöt:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

Short Course:
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat:
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.

Kori:
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku:
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)

Moottori:
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. 2012-2013 Winter Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Summer Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle. Winter Cupin numerot liitteenä.

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 3-4 kertaa (Laskentatapa pistein,2/3, 2/4 )
Finaalit 3-5 kertaa (Laskenta, 2/3, 2/4 tai 3/5). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.
Kaikki finaalit ajetaan yhtä monta kertaa.
Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00, sovittaminen tehdään täyteluokista karsimalla.
Ilmoitetut täyteluokat ajetaan vain silloin kun osallistujia on vähintään 6, täyteluokat eivät aja sarjaa.

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Mikäli aikatauluun ja rataan sopii niin M8e lisäluokka ajetaan kilpailupäivänä.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailunjärjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur / luokka.

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Täyteluokkien palkitseminen järjestäjän päätettävissä.

Nuoria sekä aloittelevia kuljettajia tullaan palkitsemaan erikseen jokaisessa kisassa EuroRC:n lahjakortilla.
Molempien luokkien B-finaalin voittajalle EuroRC lahjoittaa Louisen renkaat. Mikäli B-finaalia ei osanottajamäärän takia ajeta, renkaat lahjoitetaan jollain muulla perusteella.

Sarjatilanne:

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY


Sarjan päätukija:


Sarjaa tukemassa myös:
Racers RC Shop
Kymppi-Katto

32
Team Losi / TLR TEN-SCTE 2.0
« : 30.01.13 - klo: 09.51 »
Tulihan se sieltä  :wink:
Etusivulla lukee että 2wd (TLR® 1/10 TEN-SCTE 2WD Race Short Course Truck Kit), mutta eiköhän toi nelkku ole.


http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdId=TLR03000

Team Losi Racing 1/10 TEN-SCTE 2.0 Short Course Truck Kit

Key Features

Weight Bias is Further Back and Lower then the Original Chassis
Kit Allows You To Build To Your Specifications
Battery Tray Has Been Redesigned To Save Weight
Adjustable Battery Positioning To Shift Weight
Drive Inserts Are Molded Into the Diff Cases
Strategically Placed Outlets Let Air Passing Under The Body Out to Help In-Air Stability
Race Proven Setup
Effecient Drive Train
Durable
Adjustable Camber
Differential and Motor Shift Back, Allowing More Steering And Better Rear Traction

The TEN-SCTE platform is one of the most successful 4WD electric short course platforms of all time. It has dominated its class at tracks all over the world and proven it has what it takes to win a ROAR National Championship. The TEN-SCTE 2.0 kit builds on the success of this racing juggernaut with innovative engineering and technology born from team driver expertise, CAD and countless hours of testing. 

The weight bias of the chassis is further back and lower than the original, making for more consistent handling and faster lap times. Because the TEN -SC TE 2.0 is in kit form, you have the freedom to build it to your exact specifications with the power system and electronics of your choice.  Engineers have eliminated the weight of the battery tray and replaced it with thin foam pads mounted directly to the chassis. They’ve also made the battery hold down posts adjustable so you can shift the position of the battery forward or aft as needed.  Drive inserts are now molded into the diff cases and a reengineered seal system protects internal components. The result is a drive train that lasts longer and delivers more consistent performance. This proven body design delivers all the downforce you need for cornering fast and staying in control when flying down the straights. Air under the body is channeled through strategically placed outlets during jumps so the truck is more stable while airborne.
Product Specifications

Type:   4WD Short Course Kit
Scale:   1/10
Length:   21.34 in (524mm)
Width:   11.65 in (295.8mm)
Height:   7.3 in (185mm)
Wheelbase:   13.15 in (334mm)
Weight:   6.3 lb (2.9 kg)
Chassis:   3mm plate, 7075-T6 aluminum
Suspension:   Independent
Drivetrain:   4WD
Kit/RTR:   Kit
Shock Type:   Hard Anodized Aluminum
Minimum Age Recommendation:   14 years
Recommended Environment:   Outdoor
Is Assembly Required:   Yes

33
Kilpailijoiden kanava / SC Summer Cup 2013
« : 19.01.13 - klo: 00.12 »
Kesä lähestyy joten kesän SC kisatkin pitäisi vähitellen saada kalenteriin. Kalenterissa ei paljoa tilaa näytä olevan jos M8 ja maastosarjan kisaviikoloput ottaa pois. Onneksi neljä vapaata lauantaita kuitenkin löytyi.

25.5 Jyväskylä
8.6 Vantaa
29.6 Turku
20.7.
24.8 Short Course Masters, Vaasa

8.6 kisa on jo sovittu PKSRCA:n kanssa aiemmin jotta saatiin mahtumaan se heidän kesän kiireiseen kalenteriin. Mutta loppuihin kolmeen kisaan mitään ei ole sovittu.
Halukkaat kisajärjestäjät ottakaa yhteyttä minuun YV:llä tai sähköpostilla jos olette halukkaita järjestämään SC kisat johonkin noista päivämääristä.

Olen jonkin verran jutellut Helinin Paulin kanssa myös SC sarjan virallistamisesta AKK:n alaiseksi sarjaksi. Sarja säännöt pysyisivät pääpiirteittäin samoina. Suurimmat muutokset tulisivat olemaan se että kilpaijoilla pitää olla lisenssi, sekä se että käytettävien akkujen pitää olla EFRA/ROAR hyväksyttyjä.
Mitään ei ole kuitenkaan sarjan virallistamisen suhteen päätetty, joten palautetta otetaan mieluusti vastaan. Kommentit voi laittaa tänne tai suoraan minulle.

T:Tero
tero.piipponen(a)gmail.com

34
Short Course Winter Cup 2012-2013 info ja sarja säännöt

SC Winter Cup 2012-2013 on kilpailusarja 2wd ja 4wd Short Course autoille

Muutoksista sääntöihin tai muuhun sarjaan liittyvistä asioista tiedoitetaan erikseen tämän threadin toisessa viestissä jota päivitetään aina kun muutoksia tulee.

Kisapäivät ja paikat:
SC Winter Cup  #1 La 20.10, Vantaa
SC Winter Cup #2 La 12.1, Nokia
SC Winter Cup #3 La 16.2, Vantaa
SC Winter Cup #4 La 9.3, Turku

Sarjan yhteyshenkilö(t)
Tero Piipponen (bcan), tero.piipponen (at) gmail.com

Facebook
http://on.fb.me/shortcoursesummercup2012

Säännöt
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

Short Course
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.

Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin saa laittaa koriin kuuluvat korin suuntaiset ilmanohjaimet kiinni, siivet tai muut ei korinsuuntaiset ilmanohjaimet kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella. Etu- ja takapuskuri on oltava paikallaan.

Akku
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)

Moottori
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Transponderi
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero
Kukin saa oman kiinteän kilpailunumeron. Summer Cupissa käytössä ollut kilpailijanumero on voimassa myös Winter Cupissa. Jos numeroa haluaa vaihtaa niin meili tai YV minulle. Summer Cupin numerot liitteenä

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 1-3 kertaa (Laskentatapa pistein, riippuen alkuerämäärästä)
Finaalit 3-5 kertaa (joista 2-4 parasta lasketaan, riippuen finaalierien määrästä). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.

Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00, sovittaminen tehdään täyteluokista karsimalla.
Ilmoitetut täyteluokat ajetaan vain silloin kun osallistujia on vähintään 6, täyteluokat eivät aja sarjaa.

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kiplailunjäjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit
Finaaleissa tuomari(t) joko vakituinen tuomari kilpailujärjestäjän puolesta tai joku kilpailijoista. Alkuerissä tuomarointi kilpailunjärjestäjän päätettävissä.

Osallistumismaksut
Maksimissaan 20 eur / luokka

Palkinnot
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Täyteluokkien palkitseminen järjestäjän päätettävissä.

EuroRC on kesäsarjan tavoin tukemassa myös talvisarjaa joten EuroRC lahjakortteja arvotaan taas jokaisessa SC sarjan osakilpailussa.
Nuoria sekä aloittelevia kuljettajia tullaan palkitsemaan erikseen jokaisessa kisassa.

Sarjatilanne:
http://bit.ly/XWHGp4

Kilpailunumerot:
http://bit.ly/WCMbTY


Sarjaa tukee:

35
Kilpailijoiden kanava / SC Winter Cup 2012-2013
« : 13.07.12 - klo: 01.29 »
Vähitellen voisi aloitella keskusteluita myös ensi talven SC sarjasta, ajoissa kun on liikkeellä niin on aikaa siirtää asioita useammin huomiselle.
Viime talven ja tämän kesän perusteella varmasti kiinnostunutta porukkaa löytyy sekä kisailemaan että kisoja järjestämään.

Aikataulu ja paikat on tietysti vielä ihan auki mutta ensimmäisenä pitäis päättää montako kisaa ajetaan ja lähteä sitten paikkoja ja aikoja katselmaan vähitellen. Talven kisakalenterista voisi löytyä muutama viikonloppu enemmän kun kesän kalenterista joten kisamääränkin nostamista voi tosissaan miettiä. 4-6 kisaa olisi varmaankin realistinen määrä. Winter Jumpsien kanssa samaan viikoloppuun SC osakilpailut sopii hyvin viime talven perusteella.
2-3 kisaa ainakin voitaisiin ajaa samana viikonloppuna. Tällä saadaan reissaamista vähemmälle niiden osalta kun ajaa molempia sarjoja.

Säännöt joilla on menty on toimineet hyvin eikä mitään ongelmia ole ollut, joten mitään suurempia säätöjä niihin ei varmaan kaivata. Mutta jos tarvista on niin säädellään...

Mää voin kyllä olla yhteyshenkilönä myös talvisarjassa, jos kenelläkään ei ole vastaan sanomista. Mutta toki jos jollain muulla on hirvee hinku yhteyshenkilön hommaan talvisarjaan niin sekin passaa.

Pitäiskö muuten meillä olla SC luokalle myös nimetty "virallinen" yhteyshenkilö niin kun taitaa vähän kaikilla muilla luokilla olevan ? Jeppe tais hoitaa viime talven sarjan koordinoinnin ja tän kesän sarjan on hoitanu mää Miron isolla avulla, mutta ketään joka olisi ollut mukana molemmissa ei ole.

36
Kilpailijoiden kanava / Short Course Summer Cup 2012 info
« : 29.03.12 - klo: 13.37 »
Short Course Cup 2012 info ja sarja säännöt
 
Tarkennellaan tietoja kun hommat menee eteenpäin, mutta lähetään tällä liikkelle

SC Summer Cup 2012 on kilpailusarja Short Course autoille, 2wd ja 4wd luokissa.
Korrikunkku on yksittäinen "mestaruus" kisa Short Course autoille, 2wd ja 4wd luokissa.

Kisapäivät ja paikat:
SC Summer Cup 2012 #1 La 26.5 Vantaa, Kilpailukutsu, Tulokset
SC Summer Cup 2012 #2 La 16.6 Tammisaari, Kilpailukutsu, Tulokset
SC Summer Cup 2012 #3 La 28.7 Turku
SC Summer Cup 2012 #4 La 4.8 Jyväskylä
Korrikunkku La 25.8 Vaasa

Sarjan yhteyshenkilöt
Tero Piipponen (bcan), tero.piipponen (at) gmail.com,
Miro Simonen (MirosHima), miro.simonen (at) netti.fi

Facebook
http://on.fb.me/shortcoursesummercup2012

Säännöt
Yleisesti ottaen mennään samoilla säännöillä kuin SC Winter Cupissa.

SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.

Short Course
SC2-10 ja SC4-10 luokat ovat tarkoitettu 1/10 mittakaavan Short Course -tyyppisille autoille. Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
Akseliväli Min / Max ........................................ 320mm / 335mm
Kokonaispituus Min / Max ...............................540 mm / 568mm
Kokonaisleveys Min / Max .............................. 290mm / 296mm
Pienin paino SC2-10........................................2000grams
Pienin paino SC4-10........................................2500grams

Renkaat
Vapaa SC-rengas, 2,2"/3,0" vanteella. Ei kemiallista käsittelyä.

Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin kuulumattomat siivet tai ilmaohjaimet ovat kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella.

Akku
Vapaa kovakuorinen akku jonka nimellisjännite on maksimissaan 8,4 volttia. Lataus suojapussissa!
(nimellisjännite on se jännite joka lukee akun tuotetiedoissa)

Moottori
Vapaa 540 tai 550 sarjan moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Transponderi
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero
Kukin saa oman kiinteän kilpailijanumeron. Numerot jaetaan ilmottautumis järjestyksessä, myös numerotoiveet otetaan huomioon. Kilpailijanumeron voi varata itselleen etukäteen vaikka ei ensimmäiseen kisaan osallistuisikaan (http://rc10.fi/index.php?topic=65650.0)

Ajoformaatti:
Harjoitukset 1-2 kertaa
Alkuerät 1-3 kertaa (Laskentatapa pistein, riippuen alkuerämäärästä 1/2, 2/3)
Finaalit 3-5 kertaa (joista 2-4 parasta lasketaan, riippuen finaalierien määrästä). Tasapisteissä parempi sija ratkaisee. Jos ei ratkaise, niin parempi tulos, jos ei sittenkään niin sitten väännetään kättä.

Korrikunkku kisaan mahdollisesti erilainen ajoformaatti jos siihen nähdään tarvetta

Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 18:00, sovittaminen tehdään täyteluokkista karsimalla.
Ilmoitetut täyteluokat ajetaan vain silloin kun osallistujia on vähintään 6, täyteluokat eivät aja sarjaa.

Osallistumismaksut
Maksimissaan 20 eur / luokka

Palkinnot
Osakilpailuissa vähintään molempien sarjaluokkien 5 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Täyteluokkien palkitseminen järjestäjän päätettävissä.

EuroRC on lupautunut tukemaan SC Kesäsarjaa ja jokaisessa osakilpailussa arvotaan EuroRC:n lahjoittamia lahjakortteja.

Sivuja: 1 [2]