Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - eerola

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Ajatuksen keskeytymisen seuraukset
« : 13.06.09 - klo: 23.04 »
Voi Tamiya-Subaru-raukkaa: Auto palasi lainausreissultaan kotiin ja päätin vähän päivitellä osia kun sattui olemaan sopivaa rekvisiittaa joutilaana. Olin juuri asentanut vimpaimeen napakamman moottorin ja hätäisemmät välitykset, ja olin kasaamassa apparaattia kun tapahtui pikku vahinko... :shock:

Tuli keskeytys. Piti tehdä nopeasti pieni välioperaatio ennen perän kiinni laittamista. Välioperaatioon liittyi puristinpenkin kanssa peuhaamista. Siinä tohinassa laitoin auton odottamaan hetkeksi siihen mihin käsi sen sattui laskemaan. Eipä paljon muovirunkoinen auto vastustanut kun kiristyvän puristimen kara prässäsi sen muovisilpuksi pöydällä lojuneen rojun ja itsensä väliin...

Viimeisin valokuvamuisto uhrista löytyy täältä: Uhrin muistoa kunnioittaen. :cry:

2
Aloin tuossa uudelleenherätellä iäkkäämpää Kyosho Ultima ST-sähköautoa nuorison (ja vähän omaankin :) ) pihapomputtelukäyttöön.

Ensitöikseni vaihdoin autoon uuden moottorin, koska vanha piti vähän hassua ääntä. En alkanut optimoida, joten laitoin Kyoshon G20-moottorin. Siis samanlaisen kuin Lazerissa vakiona.

Tämän jälkeen pääratas petti ja vaihdoin tilalle (jälleen Lazerista lainatun) 76-piikkisen. Pinioni on 20-hampainen. Samalla otin vanhan mekaanisen nopeudensäätimen pois ja laitoin tilalle Podiumin 17-lankaisen säätimen.

Ongelma on, että auto kiihtyy aika laiskasti ja huippunopeuskin jää vaatimattomaksi. Toki tuo Ultima on 200 g painavampi kuin Lazer, mutta jotenkin tuntuu että se ei selitä koko totuutta. Lazer liikkuu iloisesti. Ultima laahustaa.

Diffi/ vaihteisto pikkuisen ääntää, mutta ei mielestäni mitään dramaattista. Ne eivät myöskään lipsu, eli lienevät toistaiseksi OK(?)

Mistä hakisin seuraavaksi lääkettä suorituskykyyn?

Sivuja: [1]