1
HPI / Vs: HPI Venturi grawler RTR
« : 25.01.18 - klo: 22.04 »
Onko tästä autosta jo kokemuksia? Crawler mielessä hankkia ja tätä sekä uutta Axialin trail honchoa katsellut.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Noparin kalibrointi ontuu.
miten olet kytkenyt? tuli ekana mieleen et olethan laittanut noparilta liittimen BEC:iin? Jos noparilta ei tule virtaa BEC:in kautta niin silloin käytetään ulkoista patteria battery liittimeen. Muuten sitä ei tarvi ollenkaan. Jos lähtee pelkällä patterilla käyntiin niin voi olla että arvoja pystyy muuttamaan mutta latauksessa tulee ongelmia. Tuntuis ettei se kovin kauan vilkuttele. Itsellä menee sekunnissa.
Mietin et mitähän tuo BESC tarkoittaa. Onko eri kuin ESC. itse olen käyttänyt tämmöstä korttia samanlaisessa noparissa. (tosin ezrun tarra kyljessä) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7187__Turnigy_Speed_Controller_Programming_Card.html
Onko tuossa nyt sitten koko pätkä? http://www.ebay.com/itm/Traxxas-TRA7051x-Driveshaft-Steel-Assembled-1-16-Slash-/390418675030?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item5ae6c43556. Tuo yläpää siis on väljä. Tai miten sen nyt selittää.
Noi on väärät, ovat 1/16 kokoseen 4wd slashiin.
Milläs nimellä nuo kulkee? Koiranluu ei ilmeisesti? Osaa vaan hakea netistä/kysyä.
Traxxas Heavy Duty Rear Driveshaft Assembly [TRA6852X]
https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=51700&grpid=3901&order_id=WO1337611298
Tuo passaa ja sisältää kaiken mitä vaaditaan. Eli vanhat vetarit poikkeen, ja uus tilalle.
Tilaa vakiot, irrotat vaan kupit molemmista päistä ja laitat vakiot muoviset kiinni.Sulla on jotkut viri-akselit? Alkuperäisillä ei ole tota ongelmaa.
Joo jotkut virit on kiinni. Kannattaako laittaa sitten alkuperäiset? Sopiiko noihin virikuppeihin vai vaatiiko eri kupitkin?
Sulla on jotkut viri-akselit? Alkuperäisillä ei ole tota ongelmaa.
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?'
Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?
korin saa rcm.fi
jouset on liian löyset tai liian vähän esijännitystä.
Voisko noille Big boreille sitten tehdä jotain?
Laita jousien yläpuolelle sopivasti esijännityspaloja. Ne on noita aukinaisia rinkuloita.
Tuli vaihdettua iskarit ja jouset taakse ja vieläkin valahtaa alas. Neljäkymppiset öljyt laitoin sisään. Mitäs seuraavaksi, että saisi perän ylemmäs?'
Sitten toinen kysymys. Mistäs olette koreja hommanneet? Katselin esim rcplanetista ja Jconceptista ja postikulut olivat aika korkeat. Vai tuleeko noihin väkisin kuluja niin paljon?
korin saa rcm.fi
jouset on liian löyset tai liian vähän esijännitystä.
Moottorina on Velineon 4800kv ja esc on Turnigy 60 A. Millaiset Lipot tuohon kannattaisi laittaa? Yksi 5000 mah 2s lipo on laatikossa, niin onkohan sopiva?
Niin ja sitten vielä kun pitäisi tuo säädin saada ohjelmoitua Lipo cut off päälle. Tuollaisen http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169 hommasin joskus niin käykö kyseiselle Turnigyn säätimelle ja miten tuo kytketään kiinni. Säätimessä on kiinni vain yksi liitin joka ei sovi tuohon. Mitkä piuhat ja mistä kuuluu tuohon kytkeä? Sori taas tyhmät kysymykset mutta ei vaan tajua kun noiden kanssa ei ole pelannut.
Vastaanottimesta nopeudensäätimen piuha irti ja se tökätään tuohon korttiin. Sitten virrat päälle.
Joskus on logo iskarin yläpäässä, mut harvemmin. Ota kuva ja laita näkyville niin eiköhän joku tunnista mitkä ovat? ja nykyisten jousien mitoista voi päätellä käviskö nuo slässin omatkin jouset niihin.
Otin irti takaiskarit ja jouset niin iskari tuntui olevan kunnossa. Jousi ehkä löysähkö. Täytyy vielä verrata etupään jousiin. Aattelin kuitenkin hommata tässä toiset jouset taakse niin katsotaan mihin muuttuu. Ja tietenkin laitan iskareihin uudet öljyt. Nyt en kerinnyt tarkistamaan vanhoja öljyjä enkä uusia saanut vielä kun ei niitä ole hommattuna. Minkäs merkkisiä jousia suosittelette ja mitä öljyä iskareihin?
Tosta jousisarjat eteen ja taakse, 7€ per pää posteineen.
Tulee kolmet eri jäykkyiset jouset, pääsee säätelee eri oloihin sopivaks.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56799
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=56798
Noi on tietysti tarkoitettu slässin omiin iskareihin, eli jos tilalle on vaihdettu jotain ihan muuta ei välttämättä sovi.
Öljyiksi iskareihin tarkotettua silikoniöljyä, löytyy joka hobbykaupasta ja jäykkyys jotain luokka 40-50.
Iteltä löytyy pakista viel 60 mitä meinasin kokeilla kesällä isolla radalla.
Jousituksen korkeuteen vaikuttaa jouset, ei öljyt. Jouset voi vaihtaa jäykempiin tai alkuperäisiä voi kiristää laittamalla niitä muovisia esijännityspalikoita iskarin runkoon jousen yläpuolelle. Tietty jos auto vetässy törkeet voltit voi iskarin varsi olla vääntynyt ja voi jumitella jousitusta ala-asentoon. Ja myös ne muoviset vetarien teleskooppi liuku osaset jumittelee välillä jousituksen ihan tönkös eikä perä nouse enää kunnolla ylös. Ja alatukvarsien nivelet voi jumittaa, eli ota iskarit irti ja varmista että kaikki liikkuu herkästi ja irtonaisista iskareista näkee onko varret taipunu.
Alkuperäinen iskari on ihan hyvä ja niihin voi ostaa jäykemmät varret jos tuntuu taipuilevan, maksaa muutaman euron. Hot racing jousilajitelma tais maksaa 6dollaria liquidRC:stä kun ostin itelle ja hyvin on pelannu. Iskareiden vaihtamisella toisiin ei paljoa saavuta ja niitä uusia pitää huoltaa kuitenkin samalla tavalla kuin alkuperäisiä, joten mä ainakin suosittelen vaan fiksailee ne alkuperäiset kuntoon jos niissä jotain on rikki. Ja uudet öljyt kannatta vaihtaa tietenkin.