Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Neo RS

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
121
Eilen meni ohjausservon ratas/rattaat kun en ole vielä tutkinu, mutta uus sarja löytyy jo taskusta...  :laugh:
Ihme et meni... muutaman tälläisen hypyn jälkeen.  :shocked:


Uploaded with ImageShack.us

122
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.08.11 - klo: 18.28 »
Itse en huomannut mitään vikaa tulpassa hehkui tasaisesti, mutta kun otti hehkun pois niin kone sammui. tulpan vaihto auttoi heti.  :cool:

123
Polttisautot / Vs: Diffiöljyt?
« : 10.08.11 - klo: 18.21 »
Mikäli eturenkaat palloontuu niin silloin eteen välittyy tehoa enemmän kuin taakse.
Eli jäykempää keskidiffiä mikäli palloontuminen on ongelma.

Palloontumisellahan ei sinäänsä mitään merkitystä ole kun se jokatapauksessa tapahtuu aina kovilla kierroksilla kun rengas on osittain ilmassa.

Katso miten renkaasi kuluvat.
Mikäli eturenkaat kuluvat selvästi enemmän kuin takarenkaat niin tällöin tosiaan eturenkaille karkaa tehoa enemmän ja tätä saa vähennettyä jäykistämällä keskidiffiä.
Takarenkaat kuluvat nopeammin, eli tuo johtuu siis vain etupään kevenemisestä  :laugh:

124
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.08.11 - klo: 22.03 »
terve,hommasin tommosen:
http://find.rcdriver.com/kyosho-fazer-gp-mclaren-ft-gtr-ready-set
viime syksy meni sisään ajoja ja säätöjä etsien ja se toimikin,mitänyt etu vetareita katko aika useasti,mutta nyt taas pitkän seiosonnan jälkeen kokeilin autoa ja nätisti lähti käyntiin,mutta huomasin jo ennen käynnistämistä,että joku takkuaa vastaan kun ei pyörät meinannu vapaasti pyöriä ja välillä eivät ollenkaan oli sitten auto käynnissä tai ei.no lopulta sain pyörät jonkseenkin vapaasti pyörimään(välillä pyöri kepeesti ilman vastusta ja välillä töksähteli)no käyttelin lämpimäksi ja rupesin pikku hiljaa antamaan kierroksia ja ajelin varmaan 10min ja yks kaks rupes meno hyytymään kierrosten vain nousten,eli kierroksia otti hyvin,mutta auto ei enää liikkunut.
kardaanin keskellä oleva spurri ratas oli sileä,mistä uusi ja mikä tuon särki?laskinkohan 40hammasta ja halkaisija n.39mm

Oisko kone liikahtanut -> ensin jumittanut spurria, sitten siirtynyt niin kauas et syöny ton rattaan... tarkista kytkinkellon ja spurrin välys, itsellä ohjeessa et leikkaa paperinpala, löysää kone -> paperi rattaitten väliin ->  konetta työnnä niin että paperi välissä, on kiinni rattaitten välissä -> ruuvaa kone kiinni, ja paperiin pitäs jäädä "hampaan" jäljet. Ja sitten liikutat kytkikellosta niin pitäs heilua vähän = välys oikea. liian tiukka niin ei rullaa, ja liian löysä syö rattaan.

125
Polttisautot / Vs: Diffiöljyt?
« : 09.08.11 - klo: 21.25 »
Mulla inferno neo race spec:ssä 5000-5000-3000, ja etu renkaat "palloontuu". takapää kyllä sutii reilusti, mitä kannattaisi kokeilla jotta saisi vielä tota etupään "palloontumista" rauhoitettua. voiko iskareissa osa syy, niissä 500cps öljy. ehdotuksia...

126
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.08.11 - klo: 21.08 »
Eikös tyhjäkäyntiruuvia vedetä kiinnipäin, niin tyhjäkäynti kasvaa???

127
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 09.08.11 - klo: 20.24 »
Mitä säädän? Kun auton käynnistää, pysyy se hyvin käynnissä hehkulaite moottorissa kiinni. Mutta kun otan hehkulaitteen pois, auto käy jonkin aikaa ihan hyvin ja sitten sammuu. Olen vasta sisäänajamassa uutta moottoria ja vanhassa koneessa ei tullut kyseistä ongelmaa missään vaiheessa vastaan. Sillä pystyy myös jonkin matkaa ajamaan hiljaa ilman hehkua, mutta kone sammuu silloinkin. Voisitteko kertoa, mistä alan säätämään? Yläneula, alaneula ....?

Mulla teki rikkinäinen tulppa juurikin tuollaista samaa... kokeile toista tulppaa, ja jos ei auta niin kokeile alaneulaa rikkaammalle "auki" ei saa tyhjäkäynnilla riittävästi polttoainetta. pääneulaa voi myös säätää laihemalle, jos vaikka tukehtuu, kun liian rikkaalla.

128
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 08.08.11 - klo: 21.53 »
Ongelma Neo race specin kanssa. Auto sammui vajaan tankillisen ajon jälkeen eikä lähde käyntiin, paineletku tarkistettu, bensaa letkussa on, ja tulppakin ehjä. Voisko kaasarissa olla roska?? kysymys siis kuuluu avaanko kaasarin, vai etsinkö vikaa vielä jostain muualta. Esim. uusin kaikki bensa letkut, jos siellä pieni reikä mitä ei erota ja imee jostain juuresta kuitenkin ilmaa... pääneulan juuri.  :shocked:

129
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 08.08.11 - klo: 21.44 »
Vastaus tähä OT aiheeseen olen infernosonlyl:ta tavaraa tilanut, lähettää tavaraa Suomeen toimitusaika oli vähän reilun viikon. Se hän tässä kannattaa muistaa, että lafka on EU:n ulkopuolella. Mikäli paketti nasahtaa tulliin (ei aina jää) saa tuohon hinnan päälle maksaa alv:n 23% ja sitten vielä muutaman % tullin.
Alv:tä ei muistaakseni peritä jos jää alle 10€ (korjatkaa joku jos olen väärässä) ALV peritään myos lähetys kuluista. Eli lähetyksen kokonaishinta saisi olla vähän alle 43 €...

Mut jos esim jousissa on noin suuri hintaero, niin saa laittaa vaikka 30% alv:ia  :shocked: siis onko tuo 43 e katto koko lähetykselle kaikkineen kuluineen, ettei aiheudu lisäkuluja?

130
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 08.08.11 - klo: 21.02 »
olisko säädöt pielessä tai kiertokangen alalenkki väljä.

alalenkki ei tuntunut väljäljtä, vaihdettu n. 2vko sitten, kun edellinen murtui alapäästä, kai se sit menee väärien säätöjen takia, kun ei vielä taida ihan hanskassa olla "ei vaan osaa vielä arvioida milloin pakokaasua tulee sopivasti.", ollu auto vasta 4 vko (ja tehty jo pari koneremppaa) :) molemmilla kerroilla menny kiertokanken alalenkki. (jäi kivi molemmilla kerroilla vauhtipyörän väliin) ja pysäytti koneen.

131
Kyosho / Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« : 08.08.11 - klo: 16.53 »
Vähän OT.
Tilaako kukaan täältä http://www.infernosonly.com/ infernoihin varaosia?
Hinnat huomattavasti halvempia kuin suomessa, miinuksena tietysti pitkä toim.aika ja kattelin et halvin toimitus ois n. 19$ luokkaa, jos siis sillä toimittavat suomeen.
esim. http://www.infernosonly.com/Kyosho_Big_Bore_Shock_Spring_Blue_Front_Hard_p/kyoif350-716.htm n.12$ /2kpl
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3242&nav=500300370&q=y 18€ /kpl
Jos sais porukkaa kasaan, niin kanntattaisi melkein tuolta tilata...  :cool:

sitten ihan topicciin liittyvä, itellä Neo race spec, ja tuntuu et tulpat hajoo helposti, on myös pari kestävää tulppaa ollut, viimesin qwikspeed lämpöarvo 5 kesti 15 min ajoa paloi lanka poikki, ja aikaisemmin FirePower F6:lla ilmennyt ongelmia lähtee käyntiin, ja kun hehkun ottaa pois niin sammuu, viimeisin F6 hajos silleen et lähti käyntiin ja pysyi käynnissä antaessa kaasua, mutta tyhjäkäynnillä ei puhettakaan et ois käynnissä pysyny. kauanko teillä muilla tulpat kestää?
6-7 tulpasta mulla siis kaksi kestänyt usemman tunnin ajelua.

132
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.08.11 - klo: 21.43 »
Käyhän ne kun kyseessä on sama auto, siis Inferno MP75, NEO on täsmälleen sama geometrialtaan ja pitkälle osiltaankin. Mun mielestä noi komposiittiset ovat kyllä huomattavasti paremmat iskarit kuin vanhat seiskapuolkin aluiskarit. Mikä noissa komposiittisissa sitten on vikana?

Ja mun mielestä voisit RS hyvinkin kysellä tossa NEO topikissa kun sellainenkin on.
http://rc10.fi/index.php?topic=50897.480

Joo täytyy vaihtaa topikkia, yks kyssäri jäi auki löytyskö jostain "parempia" :) iskareita, kun nuo vakiot tuntuvat jotenkin "veltoilta/ halvoilta, haluis vähän laatua -> hintahan taitaa sitten kyllä pompsahtaa.  :wink:

133
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.08.11 - klo: 20.45 »

134
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.08.11 - klo: 15.16 »
Apua kaivataan, käyköhän nämä:
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2409&q=y
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2409&q=y
tähän autoon?
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=4036&q=y
Kun ei haluis "vakio" iskareita ostaa autoon, ja näissä hintakin vain 3€ enemmän ku alkup. kun RCJKL:ssä ei mainita mitään pituuksia. alkuperäisissä runko muovia ja näissä alumiinia (onko liian pienet?)
Tai sit jotain vinkkiä mistä sais hyvät iskarit kyseiseen autoon? Hinta 4 iskarille sais olla siinä 100€+ korvilla mut alle 150€ jousineen  :laugh:

135
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.08.11 - klo: 13.17 »
Kiitos, taas ollaan paljon viisaampia... :laugh:

136
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.08.11 - klo: 12.56 »
Inferno MP75 Neo Race Spec (nicistä päätellen)

Sanoisin että joku 25-50wt vois olla hyvä alkuun kokeilla (noin about 300-500 kyosho cps mitoituksella karkeasti). Eli samaa mieltä Hoken kanssa.

Osaatkos valaista? laitetaanko diffiöljy vain rattaisiin (ja kuinka paljon), koska mielestäni autoni kohdalla ei voi täyttää koko diffiä (luin jostain täältä et pitäs 80% täyteen laittaa) -> valuu pois... ja mikä virka on diffissä olevalla  pienellä kuusiokoloruuvilla jonka saa auki ja jos kiristää liikaa niin pyörästö ei toimi, pitäisikö sinnekkin saada tungettua öljyä jollain konstilla?

137
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.11 - klo: 23.26 »
Laitetaanpa "neulat" huomenna testiin...  :evil: yläpää on kohillaan, kun vastaa kaasuun eikä "röpötä" vastaan kaasua antaessa, kiertääkin hyvin... pakokaasua riittävästi. koitetaan siis huomenna tuota alaneulaa avata...

138
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.11 - klo: 23.13 »
Täytyy testaa, kun ei vaan liian laihalle uskalla säätää, 2 kertaa "leikkas" kiinni 2 vko:ssa (uus auto), tosin 90% arvaus on ettei johtunut liian laihalla käymisestä, molemmilla kerroilla oli kone öljyinen... TAIS oikeasti johtua siitä, että muutaman kerran meni kivi vauhtipyörä väliin joka pysäytti koneen -> kertokanki murtui alapäästä -> uus mäntä, sylinteriputki, ja kiertokanki = 70€, siitä jäi kammo  :cool: ettei se taas "leikkais kiinni". No itsekkein epäilin tuota rikasta seosta, koska laihalla se tod.näk. sammuis kaasua antaessa = ei riitä kakku. Siksi kyselin täältä kun täällä kuitenkin asiantuntevaa porukkaa, ettei yksin tarvi pähkäillä. Kiitos.

139
Kyosho / Vs: Kyosho DBX / DST
« : 05.08.11 - klo: 22.55 »
huomasinkin autoa vielä työnnellessä että liikkuukin vain noin 5cm jonka jälkeen stoppaa. Ilman konetta liikkuu normaalisti Eli vika ei voimansiirrossa.. Ei Kai muuta kun uudet kytkinpalat ostoon ja testaamaan. Vauhtipyörän tapit ehjät.

Itellä osui kohdalle tälläinen... keskidiffissä oli kivi (todella pieni) välissä, auto ei rullannut kunnolla, kuin vähän., purin koko paketin niin kuvan mukainen kivihän sieltä löytyi..  :shocked:
http://imageshack.us/photo/my-images/593/250720112691.jpg/#

140
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.11 - klo: 22.47 »
Kertokaas joku fiksumpi, että mistä johtuu?
Kävin tossa illalla ajelee polttiksella hetken, aluksi kaikki toimi kivasti, mutta sitten. Aina kun ajoi hetken hiljaa (kävelyvauhtia) ja sitten antoi kaasua, ja "hölläsi" kaasun niin auto sammui. missä vika, rikkaalla, laihalla, alaneula pielessä vai kaikki yhdessä??? eli sii lähinnä joko tukehtuu, tai sitten saa liian vähän... vai oisko joku polttoaineletku rikki että imasee ilmaa väliin?
Auto on Inferno Neo Race Spec (kone KE25)

141
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.11 - klo: 19.16 »
Iskareihin ei missään nimessä työnnetä mitään muuta öljyä kuin niihin tarkoitettuja silikoniöljyä

Osaatko kertoa miten iskari ilmataan oikea-oppisesti?

142
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.11 - klo: 18.45 »
Mistä tota polttoainetta nyt halvalla sais?Varmaan 16% riittää tolle protechin moottorille ja joko potimatkahuolto tai Kuopiosta.

Jos vaan mahdollista, niin kannattaa noutaa itse. muuten on aika tolkuttomat posti/matkahuoltokulut (vak/adr paketti siis postilla, matkahuoltoon en ole tutustunut.), sillä hinnalla saa jo litran polttoainetta. Jos kone kestää 25% ota sitä. itellä ainakin "röpötti" 16%:lla, kyoshon KE25 kone. minkä kokoinen kone? Niin ja kannatta ottaa 4L pönttö heti hinta on siinä 10€-11€ / litra

143
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 05.08.11 - klo: 16.41 »
Tänään tuli ultimatesta iskariöljyt, ja nyt lähti vaihtoon... mikä vika itse tiivistämisessä on??, kun nuo iskarit maksaa 25€/kpl (ei saa mitään tiiviste sarjaa erikseen ostettua) tuo silikoni tuubi makso 7€, ja hyvin toimii. uudet iskarit siis löytyy, ja ajan vain nuo vanhat ensin täysin "romuksi" ennenkuin vaihdan uudet.  :cool:

144
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 22.03 »
Palatakseni aikesemmin kyselyihini diffiöljystä, kuinka usein kannattaa laittaa lisää. Kuinka nopeasti se kuluu, lisäänkö jokaisen ajokerran jälkeen, vai mikä on hyvä väli??

145
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 22.00 »
Iskareihin ei missään nimessä työnnetä mitään muuta öljyä kuin niihin tarkoitettuja silikoniöljyä

Työnsin jo...  :grin:, mutta vanhoihin iskareihin, jotka vuosivat. Tiivistin ne tällä ja tuo 75-90 jopa toimii, ainakin mielestäni, ei edes vuoda.  :cool: eli hätätapauksessa toimii, jos ei muutakaan löydy  :shocked:. Uusiin en kyllä tuota LAITA!  :laugh:

146
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 13.08 »
Eli kun tilasin ultimatesta 50 iskariöljyä niin se on 500cps eli ihan ok?

147
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 11.45 »
Täältä alle puoleen hintaan hyvää tavaraa...

Kiitos linkstä, noista siis 25-50 cps, ois hyvä? eroaako muuten diffiöljy ja iskariöljy mitenkään kuin merkinnällä, iskariöljy 25cps, diffiöljy 1000cps? molemmat on 100% silikoni öljyä.

148
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 11.26 »
Inferno MP75 Neo Race Spec (nicistä päätellen)

Sanoisin että joku 25-50wt vois olla hyvä alkuun kokeilla (noin about 300-500 kyosho cps mitoituksella karkeasti). Eli samaa mieltä Hoken kanssa.

Ei sulla jotain linkkiä mistä sais edullisesti, mut ei kyoshon omaa merkkiä, maksaa 11e pullo (eli joku vaihtoehtoinen merkki)  :laugh:

149
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 11.21 »
Kohtuu pienet iskarit vielä kuitenkin...
Kuudella reiällä näköjään... Onko tietoa reikien koosta?
Sekään ei kyllä käynyt ilmi että minkähän lainen auto on kyseessä... kasi krossaria veikkaan mut...

Jokatapauksessa.
Väittäisin että jo 60 öljy tekee iskarista jo jäykän, enkä menis sen yli.

Auto on tämä: http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=106867
Tiedätkö meneekö iskari pilalle jo sinne laittaa muuta kuin silikoniöljyä, olis 75-90 vaihteisto-öljyä (oikea auto) takakontissa...  :grin: kokeilemallahan se tietysti selviää  :wink: mutta riittääkö jäykkyys.

150
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 04.08.11 - klo: 10.28 »
Jos kyseessä on krossari niin auton kuuluukin pohjata isossa hypyssä.

Et voi laittaa iskareihin paksua öljyä ja kuvitella että ajo-ominaisuudet olisivat vielä hyvät.

Muutenkin.
Bigbore ei tarkoita vielä muuta kuin että iskarit ovat kookkaat.
Sillä on suuri merkitys öljyihin minkä valmistajan iskarit ovat... montako reikää männässä on ja minkä kokoisia reikiä.
Ja muutenkin merkitystä on vielä silläkin että minkähän kokoiset bigboret nyt ovatkaan kyseessä.
Eri valmistajilla kun tuppaa olemaan hyvinkin eri kokoiset iskarit halkaisijaltaan + vielä joillain valmistajilla on olemassa paritkin eri bigboret.
Ensin tuli bigboret ja sen jälkeen muoti ilmiönä tarvitsi tehdä vielä isommat bigboret.

Kyoshon valmistamat, on kyseessä. sis.halkasija 15mm, putken pituus 55mm. koko iskarin pituus 135mm.
Tietäs vaan et mitä tosiaan uskaltaa laittaa, ettei liian jäykäksi mene? Vai onko ihan sama mitä laittaa kunhan vain tavaraa sisällä on, ja mites toi jäykempien jousien vaihto??
pari kuvaa...
http://img14.imageshack.us/img14/8564/04082011311.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/7546/04082011312.jpg

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6