121
Polttisautot / model tecnics vs. coolpower
« : 09.06.04 - klo: 17.32 »
16% sil ei oo montaa litraa eikä se enää tilaa kesällä sitä mutta talvella tilaa
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Jos autossa on kardaaneja ja ne voivat olla aavistuksen verran väärässä ja ne eivät mahdu kunnolla pyörimään "kolossaan" (mad forsessa on ollut tämä vika etu akselistossa).Mulla muuten jumittaa madissa välillä edessä mitä pitäis tehä että sais vian pois :x :x
Hei savagen omistajat: Onko teillä ongelmia niitten rotojen tai narujen yksitielaakereiden kanssa? Mulla on menny jo yks halki ja ostin uuden, ni vajaa gallonan päästä rupes seki luistaa, mut ei oo kumminkaa menny halki. :x Pitääkö niitä jotenkin huoltaa tai jotain?, ku mun ja kaverin kaikista autoista on aina kulunut ne mun mielestä suht nopeesti.Mäki ajelen madilla joka päivä ja monta tankillista ajelen ku toimii ku priimus vaikka nyt on kytkin palojen jousi katkennu.
Pitääkö niitä jotenkin säännöllisesti rasvailla vaikka CRC:seellä? Kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on (kampiakselikos se on) nopeesti, kun se laakeri pahanen luistaa aina startatessa? Täytyy aina vaan sillee hipasta siihen roton nappulaa, ku ei oo mitää hyötyy painaa kauempaa, muuten vaa luistaa yli.
Eli tän viestin kysymys oikeestaan oli, että kuluuko se akseli, jossa yksitielaakeri on jos se pääsee luistaa yli? Käykö siinä sitten pian niin, että tuo nykyinen laakerini rupee luistaa niin paljon yli, että joudun ostaa uuden, mutta uuden ostettuani sekin rupeaa hetken kuluttua luistaa kuluneen akselin takia. Voiko tollee käyrä?
PS: Mä aion tänää tehä varmaan oman ennätyksen olemalla ajamatta ollenkaan savagella kokonaiseen päivään, vaikka se onkin suht ajettavassa kunnossa. :mrgreen: Vanteet vaa on ihan sairaan kieroja ja takavetona taitaapi olla vetarin poikki mentyä.. Ja tietenkin se yksitielaakeri luistaa.
Ei hemmetti että osaa olla vaikeeta säätää toi mun Savage säätöihin et sais sen sisäänajon tehtyä, tyhjäkäynnillä käy vähän epätasaisesti ja sit ku antaa kaasua vähän ni alkaa röpöttää ja pätkii ja sammuu, sit ku sen saa säätöihin niin että tyhjäkäynnillä käy nätisti ja vastaa puhtaasti pieneen kaasutteluun ni ku on jonkun aikaa tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti rupee nousemaan hitaasti koko ajan ja sitte ku tarpeeks on säätäny pienemmälle ni sammuu. Onko muuten sisäänajossa haittaa pienestä kaasuttelusta jos hakee vähän säätöjä? Tai epätasaisesta käynnistä idlenä? Öljyä ruiskii pillistä kuitenkin aika reilusti.Ei sun vielä kannata säätöjä hakee ku on vielä sisäänajossa ja hyvä vaan et röpöttää ja se on normaalia että se sammuilee ku se on vielä niin kiree kone.
Perjantaista asti säätäny ja vasta yhen tankin saanu "sisäänajettua" pienellä kaasuttelulla ja säätöjen vaihtamisella koko ajan. Syö miestä kieltämättä :|
EDIT: Auto siis on koko ajan pukilla renkaat ilmassa ja vapaasti pyörien.
Oiskohan 2-palainen mutta en ole varma... Epäilisin mutta korjatkaa jos oon väärässä...On se joo kaks palanen kytkin.
Pistä siihen Hobaon vauhtipyörä ja 3-palainen kytkin niin kestää. Eikä maksa paljon mitään.siis multa meni se jousi
Voi olla PIKKUSEN pippurinen vehe ekakertalaiselle :mrgreen: No eihän siinä mitään, kun pitää itsensä kurissa. Ei se varmaan pahaks ois, et tarkistais niitten neulojen asennot, että on reilusti auki. Ylä- ja alaneula yli 3 ja keskineula vaikka 2.5 kierrosta. Sitte ku käynnistää, ni näkee onko tarpeeks rikkaalla, eli pitää savuttaa ja tulla raakaa öljyä putkesta.Niin on toi aika vaikee käsiteltävä alottelialle mun mielestä kans.
Fiesta: ehkä se koneen hajoaminen ei välttämättä johu vain polttoaineesta.
Joo, mut jos saan rahaa ostan kunnolisen voimaservon, ei jaksa toi 5.5kg oikeen paikallaa liikkua...mulla jaksaa madissa 5.5kg servo paikallaa kääntää pyörät linkkuu :) ihme ettei savages
Joo ja pieni hammasratas oli rikki..
Käy palauttamassa se, mikäli se vielä on käyttämättömänä.Se on autossa kiinni mutta ei oo ajettu vähän koitettu et toimii ei se siitä rahoja takasin antais sen mä tiedän.
Jos se alkaa vinkumaan, sanot vain pontevasti, että tämän kokoinen auto vaatii metallirattaisen servon ja sä myit mulle muovisen!
Toivottavasti et maksanut siitä paljoa. Olis kannattanut lukaista muutama viesti hieman tarkemmin, koska näistä servo-asioista on keskustelu täällä suhteellisen paljon, tai ainakin myyjää kiusata muutamalla kysymyksellä. No kokeilemallahan sen näkee.Maksoin mun mielestä paljon koska luotin hobby hiltuseen ku se sano että tää on hyvä servo mä pulitin siitä 50e vähän jotai hiluja päälle.
Joo mun madi kulkee just tota lähelle seittemää kymppiä kun laskin tuolla mikan ohjeella sen nopeuden. Asfaltilla sillä ei uskalla painaa kaasua pohjaan koska jos tulee pienikin virhe niin auto kippaa ja sit saa kerätä osia kadun varresta :lol:mites se ohje menee että saa sen nopeuden tietoon eli miten se tehää
Täyttä p****a mun mielestä kyl madi sen 70km liikahtaa.Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"Rohkenen olla hieman eri mieltä,kyllä tuo Superi kulkee huomattavasti Madia kovempaa,now that's a fact!Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"tilatkaa Atala RC:stä nopeusmittari niin sitten saatte tietää TODELLISEN nopeuden. Tuntuu vähän, että kyosho vähän huijaa kun nopeasti vertailin Madin ja Mikan superia niin superi näytti kulkevan silmämääräisesti kovempaa ja superi kulkee n.65km/h.Kyllä madi ton superin nopeudessa voittaa luulisin.Vaikka superi on rata auto madissa on 3 portainen tomaatti ja kone tehokkaampi kait kun superissa en oo varma.
tilatkaa Atala RC:stä nopeusmittari niin sitten saatte tietää TODELLISEN nopeuden. Tuntuu vähän, että kyosho vähän huijaa kun nopeasti vertailin Madin ja Mikan superia niin superi näytti kulkevan silmämääräisesti kovempaa ja superi kulkee n.65km/h.Kyllä madi ton superin nopeudessa voittaa luulisin.Vaikka superi on rata auto madissa on 3 portainen tomaatti ja kone tehokkaampi kait kun superissa en oo varma.
niin mäkin luulen että jotain tota luokkaa kulkeeLainaus käyttäjältä: "rc aleksi"Tietääkö kukaan paljon toi rtr madi kulkee ois kiva tietää .
Luulisin, et 70kph
Tosin en oo nähny. :mrgreen:
Mut muistaakseni oon kuullu, et menee kovempaa ku savage vakiona Ja jos savage repii 60, ni voi se sillon mennä jopa 70. :P
Miten niin se rtr on huonompi ei siinä oo ku eri moottori.Eikä niissä pitäisi olla mitään suurta teho eroa :?Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"Lainaus käyttäjältä: "Poju12"Kyllä iskä on sanonut mulle ainakin 100 kertaa et tää on hieno harrastus... Ja kyllä se testailee joskus mun autoja...mikset osta rtr :?:
Se haluais vaa et ostaisin ready setin....
Koska se on huonompi :P
Kyllä iskä on sanonut mulle ainakin 100 kertaa et tää on hieno harrastus... Ja kyllä se testailee joskus mun autoja...mikset osta rtr :?:
Se haluais vaa et ostaisin ready setin....
Noniin..se roiskiminen johtuu siitä ku se on niin rikkaalla ja pitää tietenki olla ku sisäänajamassa vasta oot mut tota kaasu juttuu mä en tiedä :?
Mulla on siis autona Nitro Rustler.. Oon sisäänajamassa sitä 2. tankilla. 1. tankki meni ihan hyvin kai, mutta 2. tankin kanssa on ongelmia.. Kun painan auton puoleenväliin kaasua, se menee ehkä metrin eteenpäin, mutta pysähtyy sitten paikoilleen vaikka kaasu on edelleen puolessavälissä.. Ja äänikin kuulostaa jotenkin tympeeltä..
Niin ja nyt se on alkanut roiskia bensaa aika paljonkin pakoputken päästä, kun sen käynnistää!
En haluaisi nyt pilata autoani, ostin sen eilen uutena.. ÄÄ!
mä en ikinä jaksaisi odottaa 4 kuukauttaLainaus käyttäjältä: "fiesta6"Noh, 250€ :lol: Ei sillä vielä uutta monsterii saa, eikä edes käytettyä ehjää..Mä sanoin että olen saanu säästettyä vasta 250 euroa... ja säästän lisää ja saan kuukaudessa n. 100 euroo plus jos saan rahaa isovanhemmilta niin saatan saada auton kesäloman aikana helposti...
250€ tällä hetkellä kuukaudessa 20-100€ riippuu vähän niin 4 kuukautta suunnilleen niin saan sen ainakin...
Ja olen säästänyt noi alle 2 kuukaudessa(250€)
tosi kiva, mutta sulla ei jää aikaa sit enää ajamiseen ;-)kyllä jää koska kämpän siivoominen aina perjantaina joten aikaa ma-ti-ke-to-la-su paitsi jonain päivinä nurmikon leikkaminen