Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Catiska

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 50
121
Sähköautot / Vs: Neodymiummagneettien vaihto E-maxxiin
« : 28.09.08 - klo: 01.25 »
Mitä järkeä??

122
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 27.09.08 - klo: 23.08 »
Jos omani olisi tarvinnut lähettää takaisin takuuseen, niin Towerin kautta se olisi hoitunut nätisti. Lupasivat minulle, että kun lähetän noparin takaisin, he vaihtavat sen uuteen ja korvaavat myös palautuskulut. Olisin voinut myös valita rahojen palautuksen... Vaikka tuo ei ole halvin putiikki, ovat he hoitaneet takuut aina erinomaisesti, ainakin minun kohdalla. Nyt riitti, että kiitin tarjouksesta ja kerroin noparin toimivan uudella softalla.

123
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 27.09.08 - klo: 17.51 »
Vika oli noparissa, mutta nyt se on kunnossa ja toimii!

CC lähetti minulle uuden ohjelmiston nopariin, vaikkakin Beta-versio. Ongelma oli se, että minulla on jokin uusi kehitysversio noparista, mutta siinä oli vahingossa(?) vanhan version ohjelmisto. Eli, uuden version softalla alkoi kaikki pelaamaan, samalla tuli lisää ominaisuuksiakin käyttöön :wink:

124
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.09.08 - klo: 12.53 »

Miks ei voi varmistaa?

Keltainen palaa kun noppa päällä paikallaan, vihreä vilkkuu/palaa eteen päin ja punainen taakse.



Juu, vihreä ja punainen on ok, mutta keltainen palaa vain osan aikaa/vilkkumalla epäsäännöllisesti. Mutta, kyllähän nuo kaikki viittaa notta nopari on valmiiksi rikki, kunhan vain CC tai Toweri antaisi ohjeita kuinka toimia asiassa.

125
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.09.08 - klo: 08.14 »
Näinkin on, tosin silloin vetäisivät jämyiltäkin vialliset tuotteet, penaltia tulee niistäkin ihan samalla tavalla. Toinen mahdollinen syy on se, että jos tuotteista on pulaa annetaan toki suurimmille jämyille tavarat myytäväksi eikä myydä itse ohi jälleenmyyjien. Nuo suuret liikkeet on CC:lle kuitenkin taatusti omaa nettikauppaansa tärkeämpi myyntikanava, joten ne on parempi pitää tyytyväisenä verrattuna yhteen Suomalaiseen oman verkkokaupan asiakkaaseen...

126
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.09.08 - klo: 00.10 »
Muut on kait päässeet edes kokeilemaan nopariansa... Tämä kun oli jo valmiiksi rikki (kait) tehtaalta tullessaan. Saas nähdä mitä CC:n väki vastaa ja milloin.

127
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 25.09.08 - klo: 20.38 »
Kalibroinnin pitäisi olla ok, menee läpi normaalisti ja läppärillä näkyy kalibrointiarvot. Ohjelmointitila voi tietty jäädä päälle, paha sanoa kun en voi varmistaa.

128
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 24.09.08 - klo: 20.43 »
No, eiköhän tuo kuukauden päästä ole ajossa. Siihen asti leikitään muilla uusilla leluilla :azn:

129
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 24.09.08 - klo: 20.00 »
Mutta kun tuo ei kestänyt edes ensimmäistä moottorin nytkähdystä :angry:  BEC toimii kyllä, ja puhallin...

130
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 24.09.08 - klo: 16.50 »
Minäkin olen kuullut niin paljon hehkutusta Castlen laadusta, että aloin jo uskoa siihen...

Eihän tuo nyt varmaa ole, että vika on noparissa, mutta eipä tuon noinkaan kuuluisi toimia...

131
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 24.09.08 - klo: 15.40 »
Tänään piti päästä kokeilemaan uutta säädintä ja moottoria. Piti. Nyt on ongelmana se, etten tiedä onko vika moottorissa vai nopeudensäätimessä. Sädin kalibroituu ihan ok, mutta kun painaa kaasua tai pakkia/jarrua, niin vain jäähdytyspuhaltimen kierrokset nousee samassa suhteessa kaasuliipaisimen kanssa. Moottori ei yritäkään pyörähtää. Eli, kuuluuko tuon jäähdytyspuhaltimen nopeuden muuttua kaasun asennon mukaan, vai onko se termostaattiohjattu?

Jollain tavalla pitäisi saada selville kummassa uudessa tuotteessa on vikaa :angry:

Edit: CC:n sivuilla kerrottiin että puhallin on termostaattiohjattu, eli säätimessä vikaa. Säätimen kytkennät on varmaan ristissä, nopeuden säädin ohjaa vain puhallinta...

Laitoin viestiä CC:lle, kerroin murheeni ja sen että tämä on minun ensimmäinen heidän tuotteensa. Alku ei näytä lupaavalta jos vika on noparissa.

132
Suurin tuo ei ole, nopeimmasta en tiedä, mutta ainakaan nuo välitykset ei vielä siihen titteliin riitä. Joka tapauksessa, auton toteutustapa ja suunnittelu on hienoa!

133
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.09.08 - klo: 22.32 »
No, tuo juurikin osoittaa mitä kerroin, että nämä ilmoitetut tehonkestot ei ole vertailukelpoisia...

134
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 20.09.08 - klo: 18.28 »
No joo, eipä tuo sitten paljoa poikkeaisi toisesta säätimestä mikä minulla on ennestään, sillekin luvataan 120A jatkuvaa... Mutta, ongelma näissä vertailuissa on se, ettei näiden mittauksia ole mitenkään standardisoitu, eli eri valmistajien ilmoitukset voi siis heittää paljonkin, ja kuinka lähellä ilmoitukset on edes todellisuutta. Joten, pelkillä lukuarvoilla ei välttämättä voiteta ralleja, jos ei välttämättä hävitäkään...


135
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.09.08 - klo: 14.23 »
Kiitti, nopari on nyt ohjelmoituna. Sain sen asennettua autoon, sopi hyvin alkuperäisen noparin paikalle. 1-moottori konversiokin istui hyvin, samoin siihen moottori. Kaapeloinnit ja kaikki muukin olisi valmiina, ajamaan vain ei pääse. Tilasin säätimen mukana 5mm pinioneita sun muuta, ne tietenkin tulee eri varastosta eivätkä vielä ole saapunee. Toivottavasti tulisivat lähi viikkoina...

136
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.09.08 - klo: 11.10 »
MMM tuli kotiin. Pitäisi aloittaa konffaamaan sitä tietokoneella, mutta ohjekirja ei kertonut kytkemistä kovin tarkkaan. Eli, kun se kytketään tietokoneeseen tuolla Castle linkillä vastaripiuhaan, pitääkö MMM olla kytkettynä akkuun ja moottoriin vai ei?

137
Eihän noista nopista pulaa ole. Itse tilasin sellaisen viime viikolla ja se myös lähti ryömimään kohti Suomea viime viikolla. Lienet kohta täällä, eli ei kuukausia tarvitse odottaa...

138
No miten se Castlen syytä voi olla? Ei kait heitä voi syyttää jos esim. MGM ei toimita noparia tms.? Ainakin edellisessä kirjoituksessasi lukee jotta nopari on MGM:n valmistetta. Vai onko jotain muuta osaa tulossa Castlelta mitä ei muualta saa?

139
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 17.09.08 - klo: 17.48 »
No jos luet ajatuksella tätä keskustelua, niin arvaat kait itsekin ettei kukaan uskalla sanoa tuohon mitään. Suurin osa kestää, osa ei. Ei kait tuo modauskaan mikään takuu ole että kestää, voihan nuo hajota muutenkin. Itse lähden siitä, että tilaamani kestää ilman modauksiakin. Jos ei kestä, korjatkoot takuuseen.

140
Jarrut on tuossa autossa kardaaniakselilla. Luistokytkimen mutteri on spurrien akselin päässä, eli niiden isompien vetohammasrattaiden akselilla joita moottorin akselilla olevat kytkimen pinioniakselit pyörittää. Se luistokytkin on niiden isojen spurrirattaiden takana, sellainen monilevyinen kytkin. Akselin päässä olevaa mutteria kiristämällä kiristetään mutterin ja painelaakerin välissä olevaa jousta joka puristaa painelaakerin kautta sitä monilevyistä kytkintä. Asia on selitetty hyvin käyttöohjekirjassa. Jos sen olet hukannut, niin saat ladattua sen Team Losin sivuilta.

Edit: se mutteri ja jousi näkyy tässä kotisivujeni kuvassa noiden isompien rattaiden akselin päässä:


141
Yleinen keskustelu / Vs: RC harrastus kallis vai sopiva?
« : 16.09.08 - klo: 18.19 »
Ei tämä harrastus sinänsä halpa ole, mutta ei onneksi todellakaan kalliskaan, ainakaan minulla. Jos näihin pikkuisiin menee rahaa 2000,- vuodessa (minulla), niin moottorikelkkailuun menee samassa ajassa yli kymmenkertaisesti, enska-/crossipyörät sitten vielä lisäksi...

142
Sähköautot / Vs: mikä auton merki on parhain
« : 13.09.08 - klo: 10.56 »
Lisäksi sen täytyy olla myös kestävin. Muihin merkkeihin joutuu myydä varaosia, Nikkoon en ole akkua kummoisempaa nähnyt myytävän...

143
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.09.08 - klo: 23.05 »
jesi, tuossa linkkaamassasi Carsonin diffissä ei varsinaisesti hinkata kahta liukupintaa vastakkain, vaan diffin jäykkyys säädetään laakerin esijännitystä säätämällä. Joten, ainakaan minulla ei ole vuoden käytön jälkeen esiintynyt metallihileitä eikä lyhyitä huoltovälejä. Tuohon toiseen diffiin en ota kantaa, en tiedä onko siellä painelaakeria tms. vai onko siellä oikeasti sitä hinkkausta...

144
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 10.09.08 - klo: 14.56 »
Itselleni tuli juuri ilmoitus, että lähti tulemaan Suomea kohti...

145
Kiitti Hermanni kun mainitsit. Tuossa kun peloteltiin karkkien napsimisella, niin melkein eilen tilasin E-Maxxiin uudet vetarit. En hoksannut, että siinä puhuttiin vanhasta mallista. Toki olisi pitänyt arvata kun aiemmin saman auton yhteydessä puhuttiin Tamiya-liittimistä... Tullee muuten vielä paljon sekaannuksia täällä noiden mallien suhteen.

146
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 08.09.08 - klo: 23.16 »
No juu, ne Maxampsit on toki myös, ja varmaan käytän niitäkin. Tilasin moottorin kanssa myös läjän noita toisia akkuja.
Kuten edellä kerroin, minulle riittää vakiokoneiden tehotaso, joten ei ole tarvetta kiskoa edes tuota 100A:n jatkuvaa virtaa akuista, eiköhän 50 - 60 riitä. Liika teho kun ei paranna ajettavuutta eikä kestävyyttä. Mitä järkeä olisi panostaa moottorien huoltovapauteen ja menettää auton luotettavuus liialla teholla? Riittävän kevyet välitykset, niin ei kuormita turhaan moottoria...

147
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 08.09.08 - klo: 22.56 »
Sanoinko, että nämä äsken tilaamani on Maxapsin? Akut on Polyquestin RXQ Racing-sarjaa...

148
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 08.09.08 - klo: 21.01 »
No, kävin miten kävi, nyt on setti E-Maxxiin valittu. Jos ei anna tehoa vakiokoneita enempää, niin olisipa edes suht huoltovapaa. Moottoriksi XL sarjan koneita kaksi, tosin tarkoitus on ajaa vain yhdellä kerralla. Kaksi siksi jotta voin testata kumpi kv määrä sopii autooni paremmin. Eli, 1900kv vai 2800kv... Säätimeksi Mamba Monster Max, akkuina ne 2x5000mAh2S30C sarjassa. Eli, akkujen pukkaama 150Ah:n pitää kyllä riittää, en jaksa uskoa että vakio koneet noin paljon haukkaisi. Tosin, noita LiPoja minulla on neljä, saan niistä kasattua myös 10 000mAh4S30C pakettejakin jos alkaa ahdistamaan...

149
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.09.08 - klo: 17.32 »
Itse katselin Lehnerin XL Basic sarjan koneita, jotain 3000 - 3500 kv arvolle olevia. Akkujen kuormitus ei pitäisi ylittyä, mutta pitäisi pukata tehoa sen mitä vakiollakin.

150
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.09.08 - klo: 10.54 »
Ei sinänsä rahasta ole kiinni, kunhan on hyvä, luotettava ja toimiva paketti. MMax olisi ilmeisesti toimiva nopari, tosin yksi saman teholuokan (tai hieman enemmän virtaa kestävä nopari minulla jo onkin), MMMonster tietty parempi tulevaisuutta varten mutta ilmeisesti vielä sen toimivuus/kestävyys on arvuuttelua. No, samapa tuo kait on, kokeilemallahan se selviää. Tuossa on kuitenkin koko ongelmana, E-Maxx on pieni auto ja tuo MMM on kooltaan aika karun kokoinen.

Mikä olisi hyvä ja laadukas, viileänä käyvä XL kokoinen kone? Mites pinionin mitoituksen kannalta, kumpi on parempi: 4000kv moottori ja 2 kpl 2S lipoja rinnan vai 2000kv moottori ja kaksi 2S lipoa sarjassa? Ei ole hajuakaan mitä pinioni kokoja tässä uudessa E-Maxxissa voi käyttää yksimoottori konversion kanssa.

Virran antokyvystä en olisi huolissani. Kuten moneen kertaan ole kertonut, tehoa en kaipaa juurikaan lisää ja jos 100 - 200A jatkuvaa riittää noille vakiokoneillekin, niin miksei sitten paremmalla hyötysuhteella jyllääviin harjattomiin?? Olen näiden harjattomien/Lipojen kanssa ajanut 4 - 5 vuotta, joten minulla on jo jokin käsitys akkujeni suorituskyvystä :azn:

Ainut mitä minulta puuttuu, on viimeisin tietämys uusista nopareista/moottoreista. Lopetin niiden seuraamisen pari vuotta sitten kun pärjäsin näillä mitä minulla jo oli.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 50