Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - J.Hovi

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7
121
Hyvältä näyttää rataprofiili. Veikkaisin että ajosuunta on myötäpäivä tuon Ruotsin pm-radan innoittamana.

Itselläni ei todellakaan ole mitään ajosuuntaa vastaan. Hienoa kun saa välillä kääntää rattia muuallekkin kuin vasemmalle. :grin:

122
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 07.11.08 - klo: 19.43 »
Pyörän ripustuksien osat käyvät keskenään, ja suurin osa voimansiirron osista (pl. slipperin akseli ja oneway, kaiketi). 

123
Jokos näissä bileissä saa miniä ajaa harjattomana?

124
Pitäisi varmaan ottaa selville mitkä renkaat tulee olemaan sallitut tuolla pm-kisoissa, jotta voitaisiin kokeilla niitä vähän etukäteen Jumpseissa.

...tosin sallittu rengastyyppi varmaankin periruotsalaiseen tyyliin vaihdetaan päivää ennen kisoja joten maksaako lie vaivaa.. :roll:

125
Vaasan kisaan liittyen rengasasiaa. Olisko meidän kisassa syytä rajata renkaat holeshottiin? Itsellä ei ainakaan olisi motivaatiota alkaa tilailemaan eri rengastyypejä yhtä kisaa varten. Holareita on varmasti kaikilla ja jos ei löydy, niin lupaan kaivaa säkistä vähän ajettuja renkaita. Nimimerkillä väärät renkaat matkalaukussa matkalla EM:iin...

Kyllä mielestäni olisi syytä rajata holeshottiin, pl. ehkä 4wd etugumit.

Se ei tosiaan varmaan ole kenenkään etu jos pitää yrittää haalia jotain homeisia Schumacher-muovirenkaita tai muita vastaavia..

Edit: ehkä sittenkin voitaisiin sallia ne renkaat joita käytetään tuolla ruottalaisten keinonurmi-pm:issä (jos nyt edes rengastyypin selvittäminen vielä tässä vaiheessa on mahdollista). ..tuskin kuitenkaan ajattavat holeshotilla.

126
Rengassota krossissa, ennenkuulumatonta! :shocked:

Eipä siis muuta kuin mukaan vaan: Viimeisessä finaalissa tuli tosiaan kokeiltua solukumeja alle, kun siihen asti olin kärräillyt ihan normaalilla InsideJob/Holeshot-sarjalla. Siihen nähden, että auton säädöt solukumeille tuli ravistettua hihasta erätauon aikana, ja että moiset renkaat olivat ensimmäistä kertaa Durgassa kiinni kyseisessä finaalissa, oli kierrosaikaparannus melko järkyttävä.
Todettua tuli siis ainakin se että solukumit OVAT nopeammat, oli sitten matto- tai betonipinta.
Myöskin kaatumisherkkyys pieneni huomattavasti, osittain toki madaltuneen painopisteen ansiosta (pienemmät pyörät, auto matalammalla).
Arvattavissa on, että jos solukumit jatkossakin sallitaan, niin "kauden" lopussa ne löytyvät luonnollisesti vähintään jokaisesta nelkkukrossista.

Olkoonkin että solukumeilla on kiva ajaa kovaa, niin ehkä kuitenkin ajaisin mieluummin kumirekailla juurikin niiden tarjoaman lievästi haasteelisemman ajettavuuden(tasamaalla) takia.
Mutta: jos solukumit ovat "antidoping-toimikunnan" hyväksymällä listalla, niin tulen niillä myöskin luonnollisesti ajamaan silloin kun ne todetään nopeammiksi.

Vaikka solukumeilla ajaminen onkin näillä autoilla lähes ilmaista (renkaiden osalta), niin olisi kyllä kiva ajaa pois noita kesän aikana kertyneitä puolikuntoisia holeshotteja näin talvisarjan aikana.
 

Vaan ei pidä silti ymmärtää väärin; krossi on aina kivaa renkaista huolimatta! :cool:
...paitsi silloin kun sataa ja ajetaan ulkona.

Ps. LiPot sallituiksi maastosarjaan ensi kaudeksi, jookosta?

127
Polttisautot / Vs: Hintalaatusuhteeltaan paras 0.28 mylly?
« : 06.10.08 - klo: 13.33 »
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=249

Tuossa on edullinen moottori.
..Ja kyllähän noilla Go:n moottoreilla ajetaan ihan kisoissa, eikä .21:stä ainakaan ole vissiin kellään mitään pahaa sanottavana. 

128
Kyllä näistäkin kisoista on tavannu tulla kilpailukutsut tänne intterweppiin..
Niistä sitten selvinnee nuo osoitteet. 


Ps: Kai pitoaineet on tänäkin vuonna sallittujen aineiden listalla?

129
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 15.09.08 - klo: 20.18 »
Tais tuosta RC18T mennä servo heti 10 akullisen jälkeen, kun se servo heiluu holtittomasti ja nyt ei enään liiku ollenkaan. Olen kokeillut vaihtaa vastaanottimeeseen liittimeen paikkoja , tuloksetta.

Mikä olisi hyvä servo tähän?


Medasecin myymät DY-servot on todettu tähänastisista servokokeiluista ylivoimaisesti parhaaksi valinnaksi.

Alkuperäisessä servossa ei tosiaan kestä rattaat ja Bluebird:in servosta halkesi kuoret(!).
vaihtoehto on tietysti dremelöidä tilaa esim. mattiksen servolle..


..tuossa 1:18 assossa ei ole mitään tuumaisia ruuveja, auto kun on omaa sukua thundertiger, elikkäs millinen.

130
..Ja kaikille kilpailemisen aloittamista suunnitteleville tiedoksi (mainokseksi) tässä yhteydessä todettakoon, että edullisin luokka ajaa kilpaa on ehdottomasti takavetokrossi!

131
me tullaan jamin kanssa alkuviikosta testaamaan 4wd autolla jossa ei ole hihnoja...vois samalla tutkailla toimisko siinä joku matto-lisälenkki.tai sit otan huvikseen parikyt metriä mattoa mukaan ja testataan.?

Mullakin on nelkku jossa ei ole hihnoja... siihen tosin täytyisi saada hihnat ennenkuin se liikkuu omin voimin metriäkään :roll:    (..hanurista)
(vaan ainahan on takaveto, ei katkea b4:stä hihnat eikä hypi rattaat)

Voisihan sitä tulla rataa kokeilemaan tuossa viikolla joku päivä, ja vaikka vähän jeesaamaan rakentamisessa siinä samalla.

Kyllä tuossa matoista väsätyssä lisälenkissä on sinänsä mielestäni ideaa, että taka"suoraa" saisi tavallaan lisää jos saisi kohtuullisella vaivalla rakennettua vaikka sen kallistetun mutkan sinne pientareelle... (ps. ilmoittele pcu milloin ootte mattojen kera menossa..)

Tuo 1:18 autojen ottaminen mukaan "näytösluokkana" ei ole mielestäni myöskään lainkaan hassumpi idea.
Onhan meillä jo kansalliset taka- ja nelivetoluokat, miksei myös 1:18...   

132
Kilpailijoiden kanava / Vs: Akkupaketit IB4600 kennoilla
« : 01.07.08 - klo: 09.22 »
Laillisiksihan noita 4600:sia pattereita on ostohetkellä luultu..
Eli tässä nyt on käymässä niin, että nuo vanhat 4200:set joiden räjähtelystä koko homma lähti alunperin liikkeelle, ovat edelleen sallittuja (ei vaan saa ladata liian kovaa..). Kun taas nämä uudet kennot, joita ei ainakaan vielä kaiketi ole räjähdellyt, ovat kiellettyjä.

ps. Ootko Antti menossa lavankoon joku ilta tällä viikolla? Nyt kun ralliluokka on lähes haudassa, ja muu tourinki on edelleen ...seestä niin mahtuisi yksi luokka hyvinkin kalenteriin.

133
Kilpailijoiden kanava / Vs: Akkupaketit IB4600 kennoilla
« : 30.06.08 - klo: 21.51 »
Eli siis ainakin tuon ft-ohjeisto 2008:n mukaan; vanhojen akkulistojen mukaisia kennoja saa käyttää loppuvuoden ajan.
Kielto siis koskee vain liikalihavia 4600ib-kennoja?
Elikkäs esim. grepow- kennoista kasattuja pakkoja saa käyttää?
..Ainakin edellisessä Ft-kisassa oli kyllä tiettävästi kumpiakin käytössä.

134
Kilpailijoiden kanava / Vs: Akkupaketit IB4600 kennoilla
« : 30.06.08 - klo: 18.39 »
...Ei ihme että polttisluokat on nykyään niin suosittuja.

135
Ei ole ainaskaan ahdasta tulossa radalle...

Pitäisiköhän tätä ralliluokkaa alkaa mainostaa vähän enemmän,
jotta ihmiset huomaisivat kuinka paaaljon parempi luokka se on verrattuna tourinkiin... :wink:

136
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 23.06.08 - klo: 09.53 »
Huomautuksena kaikille mineilijöille jotta ensi viikonloppuna Kypak-Rallin yhteydessä ajettavan minikisan ilmoittautuminen on käynnissä vielä pari päivää...

Mainostukseksi vielä todettakoon että rallirata soveltuu mitä mahtavimmin myös mineille, eikä kisassa tarvita ilmeisesti edes lisenssiä!

..Ja vieläpä ilmeisen hyvät ilmat luvassa, kuten rallikisoissa lähivuosina on ollut tapana :cool:

137
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 21.06.08 - klo: 19.14 »
Kyllä Durgasta/Baldresta sentäs kuulalaakerit löytyy vakiona, niitä ei tarvitse tilata.
...jollei sitten halua hommata jo valmiiksi varalaakereita.

138
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 18.06.08 - klo: 20.16 »
Kyllä noilla slipperillä ja iskareilla pärjää aikas pitkälle. Eipä tuossa oikein muuta pakollista vaihdettavaa ole. Nuo koiranluu-vetoakselit alkavat kyllä savipölyaä saadessaan pitää hieman omituista viserrystä, mutta ei se menoa haittaa. Omaani olen vaihtanut metalliset pallot muovisten tilalle hingepinnien päihin varmistaakseni etteivät pompi pois paikoiltaan.
Kaikkien suosituimpien nelivetoautojen ripustukset ovat nykyään enemmän tai vähemmän kopioita keskenään. Pienellä viilauksella ainakin tukivarret vaihtuvat keskenään näppärästi. Vanteet käyvät keskenään suoraan ilman mitään viilauksia...

139
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 16.06.08 - klo: 19.57 »
Tämän vuoden maastosarjasta ajettu 2 kisaa, joista jäivät käteen sijat 3. ja 13.
Kyllähän tuolla durgalla siis ehtii, ja jos kerran kestää kisakäyttöä niin kaiketi voisi olettaa kestävän myös "pihakäytössä".
Kisaamista varten autoon pitää hankkia kylläkin hieman viriosaa...

140
Ooksnää Reittilä nyt ihan varmasti ilmoittautunu siihen luokkaan mihin oli tarkoituskin? :cool: 


141
Tulokset / Vs: C-12 EM Ingolstadt, Saksa 4.-6.4.2008
« : 06.04.08 - klo: 19.52 »
Kyllä D-finaalin voitto on mielestäni ihan kelpo suoritus EM-kisoissa...
On nimittäin taatusti tiukkaa kilpailua tässä luokassa ja vielä tuolla tasolla.

142
Olisikohan ssinä mitään järkeä jos sallittaisiin kummatkin renkaat sekä ulkona että sisällä?
Saattaisi helpottaa auton saamista bälänssiin, ja siten tasoittaisi ehkä kilpailua.

143
Siis sisälläkin väännetään VTEC:eillä?

144
Joo-o.. Itse arvioin että matkan kokonaishinta pyörisi jossain vajaan parin tonnin kieppeillä.. kuten todettua: ihanan kallista.

Pistää miettimään josko sittenkin käyttäisi rahansa johonkin, josta jää käteen muutakin kuin joku tilastomerkintä sijasta 97. :roll:

Ei silti etteikö kokemusena olisi ihan jees tuommoiset kisat, mutta ei sinne näillä taidoilla pärjäämään lähdetä..



 

145
Koska itseni (ja varmaan monen muunkin?)kohdalla kilpailuun osallistuminen edellyttää suhteellisen edullisesti/vaivattomasti toteutettavaa kisamatkaa, niin otetaanpa tässä yhteydessä vähän kyselyä siitä että kuinka kisoihin mahdollisesti lähtevät olivat ajatelleet matkansa toteuttaa?

Ilmeisesti kuitenkin lentäen ja minimivarustuksen kanssa... perillä olisi kaiketi pakko vuokrata auto, jolla rampata kisapaikka-hotelli väliä. näissähän voisi sitten tietysti säästää kun olisi kaikilla sama hotelli, niin sitten ei tarvitsisi vuokrata kovin montaa viissatasta Fiiattia...

Näihin asioihin haluaisin ainakin itse saada jotain selkoa ennenkuin alan moiseen savottaan ilmoittautumaan.

146
Tästä osoitteesta löytyy sitten tietoa kisoista:

http://www.afmodels.com/euro.htm


...Suhteellisen litteän oloinen rata (siis hyppyreiden osalta..).
pinta näyttääkin taas sitten puolestaan perunapellolta.


147
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 25.02.08 - klo: 11.21 »
Ei tohdi koriakaan myydä, kun toistaiseksi uuden saadakseen joutuu ostamaan kokonaisen auton...
..Mutta voin minä toki maalata muidenkin koreja, tosin en tietenkään noihin samoihin kuvioihin kun nui on ikäänkuin "tiimiväritys" :grin:

148
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 21.02.08 - klo: 21.54 »
5,5 Velociti & GTB, 5 kennoa ja tällä hetkellä joku haistkakkaBluebird-servo toimittaa ohjausservon virkaa. Lisävarusteina slipperi, hihnan "kiristäjät" sekä B4:sen iskarit.

..voi kyllä olla että ohjausservo pitää vaihtaa ainakin ennen kisoja.. ei nimittäin toinen samanlainen yksilö keskittänyt riittävän tarkasti edes minissä.. "pikkaisen" Dead bandia. ...Pyllystä :embarrassed:

Ei ole auto myytävänä :wink:   pitäähän tuota ensin päästä kokeilemaan ennenkuin myy..


149
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 21.02.08 - klo: 18.59 »
Sitä spiraalia tulee aina nopeudensäätimen mukana (ainaski Novak & Lrp).
Durgassa on tosiaan hieman vaikeuksia asentaa sitä nopari/moottori/piuhahässäkkää sille varattuun tilaan. Itse jouduin jopa näyttämään vähän rautasahaa moottorin johtokorvakkeelle kun kori jäi kantamaan.

Kävin juuri Ooplea selailemassa. ..kyllä se 501:sen diffi käy, joten turhaan sähelsin :roll:  ..sielläkin oli muuten juttua siitä kun oli vakiodiffi alkanut luistamaan juuri siitä diffilevyn ja muovipalan välistä. kannattaa liimata. ..tarkemmin kun ajattelee niin saattaisi muuten kunnollinen kontaktiliima olla parempaa siinä välissä. Ei napsahtaisi irti niinkuin pikaliima.

Tuosta löytyy meikäläisen dorkasta kuva. copyright by stilo..
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/kisat/minicup_1/slides/P1050632.html

150
Tamiya / Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« : 21.02.08 - klo: 17.20 »
Voi hyvinkin olla tuo.. ainakin siinä on hihnat samoin päin, toisin kuin 501:ssä.
...tosin voihan olla että 501:senkin diffit käyvät. pitäisi päästä kaikki näkemään luonnossa.

Vaan eipä vielä ole ilmennyt mitään oikeaa syytä miksi nuo diffit pitäisi vaihtaa toisiin.. saattavathan nuo kestääkin.
Pahapa tuosta autosta on muutenkaan vielä mitään käytännön kokemuksia jaella, kun ei ole päässyt vielä kunnolla radalla rääkkäämään.

..tulis jo kesä. :roll:

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7