Rengassota krossissa, ennenkuulumatonta!
Eipä siis muuta kuin mukaan vaan: Viimeisessä finaalissa tuli tosiaan kokeiltua solukumeja alle, kun siihen asti olin kärräillyt ihan normaalilla InsideJob/Holeshot-sarjalla. Siihen nähden, että auton säädöt solukumeille tuli ravistettua hihasta erätauon aikana, ja että moiset renkaat olivat ensimmäistä kertaa Durgassa kiinni kyseisessä finaalissa, oli kierrosaikaparannus melko järkyttävä.
Todettua tuli siis ainakin se että solukumit OVAT nopeammat, oli sitten matto- tai betonipinta.
Myöskin kaatumisherkkyys pieneni huomattavasti, osittain toki madaltuneen painopisteen ansiosta (pienemmät pyörät, auto matalammalla).
Arvattavissa on, että jos solukumit jatkossakin sallitaan, niin "kauden" lopussa ne löytyvät luonnollisesti vähintään jokaisesta nelkkukrossista.
Olkoonkin että solukumeilla on kiva ajaa kovaa, niin ehkä kuitenkin ajaisin mieluummin kumirekailla juurikin niiden tarjoaman lievästi haasteelisemman ajettavuuden(tasamaalla) takia.
Mutta: jos solukumit ovat "antidoping-toimikunnan" hyväksymällä listalla, niin tulen niillä myöskin luonnollisesti ajamaan silloin kun ne todetään nopeammiksi.
Vaikka solukumeilla ajaminen onkin näillä autoilla lähes ilmaista (renkaiden osalta), niin olisi kyllä kiva ajaa pois noita kesän aikana kertyneitä puolikuntoisia holeshotteja näin talvisarjan aikana.
Vaan ei pidä silti ymmärtää väärin; krossi on aina kivaa renkaista huolimatta!
...paitsi silloin kun sataa ja ajetaan ulkona.
Ps. LiPot sallituiksi maastosarjaan ensi kaudeksi, jookosta?