Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heikkri

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6
121
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 14.05.03 - klo: 23.14 »
Suuri neuvosto on kokoontunut ja pohtinut asiaa: Savage on hommattava,
kun megaforce on muutettu trial-autoksi.
Tosin savagen hyvyys perustuu ainoastaan paperitesteihin. En ole koko vempelettä luonnossa nähnytkään. Paperi plussat:
Suojattu 2-portainen automaatti.
Pakki asennettavissa laatikon sisään halvalla ( minä ainakin tarvitsen monsteriin pakin)
.21 kone takaa riittävät tehot ja väännöt.
Osia saanee (varmistettava), kun hobbyjotain on "virallinen" maahantuoja.
Vielä jos mummo toisi tuliaisena lahjaksi ameriikasta hinta olisi inhimillinen: 350 e RTR 3-kanavaisilla radioilla ja voimaservolla.

122
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 14.05.03 - klo: 23.04 »
Kiinnostaa !!
Minkä vempeleen kello on alunperin ??
(Minulla lienee 13 tällä hetkellä)
Mutta hammaskin on oikeaan suuntaan !!
Seuraavaksi etsitään isompi "isoratas" ja lopuksi 4stroke-engine.
Vauhti-monsteriksi hommataan savage.

123
Selvennös edelliseen:
"Vanha TMAXX oli .15 koneella (= 0.15 kuutiotuumaa = 2,5 cm2)"
UUSI TMAXX on 2.5 koneella (= 2,5 cm2 = 0.15 kuutio tuumaa).
Eli ovat siis samankokoiset !!
Ameriikan markkinointimies on tiedostanut vanhan ameriikan totuuden:
Isompi=parempi. Tässä tapauksessa tosin yksikkökin on muuttunut, mutta lukuarvo on suurempi. Tehoa tosin tuntuu olevan 60% enemmän kuin vanhassa, mutta samankokoisen koneen tehonlisäys tulee yleensä suuremmista huippukierroksista. Lieneekö oikea viritystapa monsterin tapaiselle autolle. Vääntö taas yleensä kasvaa parhaiten konetta suurentamalla = alempien kierrosalueiden suorituskyky kasvaa.
Totta vai tarua ??

124
Kannattaa muistaa, että 2.5:n TMAXX:in kone on .15 kone.
(se vääntö... se vääntö !!)

125
Millä monsulla??

126
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 14.05.03 - klo: 21.35 »
20 tankillista takana, vieläkin kaikki paikat ehjinä, outoa?
Menee vakaajien, supersoft jousituksen, ja asiallisten iskareiden  ansiosta uskomattoman hyvin "älyttömissä" maastoissa. Ainoa asia mitä kaipaisi,
on monsterin luonteeseen sopiva TRIAL-vaihde (= tosi lyhyt). Ei taida olla tarjolla mihinkään autoon, koska kiinnostavin asia näyttää olevan suuren yleisön mielestä huippunopeus-> Valmistajat tekevät, mitä yleisö pyytää !!
Vaihtoehtomonsterin speksit: 2-3 vaihdetta, huippunopeus max. 20 km/h!!
Tälläinen täytynee tehrä itse, jos valmiita ei ole saatavana.
Kuvat saatavana keväällä 2004 (jos talouspäälikkö sallii !!)

127
Polttisautot / Traxxas T-Maxx. kokemuksia?
« : 14.05.03 - klo: 21.18 »
Näyttää että täällä tehot on tärkeimmät, joten muistakaa:
TMAXX .15 ja SAVAGE .21, joten ei tarvinne selittää enempää !!
(Huippu tehot jossain 40krpm:n paikkeilla ei paljon paina jos haluaa vääntöä: Silloin ainoa viritys, joka toimii, on MOOTTORIN TILAVUUS)

tarua vai totta...

128
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 12.05.03 - klo: 22.22 »
Ameriikassa veroton hinta 400$ = 350euroa (1.145 kurssilla).
+Tulli + ALV(22%) + rahti.

129
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 10.05.03 - klo: 19.25 »
Monstereissa pyörivää massaa on moninkertaisesti muihin autotyyppeihin
verrattuna -> .15 moottoreiden vääntö/teho ei tahdo riittää mielettömään suorituskykyyn. Massahitaudet renkaissa syövät tehot yllättävästi. Tietysti herää kysymys tarvitaanko mieletöntä kiihtyvyyttä ja suorituskykyä ? Ei varmaankaan, mutta hulvattoman hauskaa se on, joka lienee homman tarkoitus!! Itselläkin tehon puute monsterissa ei vaivannut .15 motilla vähääkään, ennen kuin rälläsin samalla kentällä .21 crossarin kanssa.

130
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 10.05.03 - klo: 09.26 »
Manufacturer/Model    Traxxas TRX .15 Pro  Traxxas TRX 2.5  
Size                                .15                             .15  
HP                                   Not Available  Not Available  
Bore                                Not Available  Not Available  
Stroke                              Not Available  Not Available  
Ports                                Not Available  Not Available  
Weight                             Not Available  Not Available  
Displacement                    Not Available  Not Available  
Type                              On and Off Road  On and Off Road  
Exhaust                                            Side  Rear  
Carb                                             Rotary  Slide  
RPM Range                       Not Available  Not Available  


http://www.nitroreview.com/compare/compareengines.cfm

Tässä dataa ko. koneista.

131
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 09.05.03 - klo: 22.37 »
The HPI Racing 21 BB .21 rear exhaust big block engine features true ABC (aluminum,brass,chrome)construction, a fully adjustable dual needle 7 mm slide carburetor, a large aluminum heat sink head, and a convenient pull starter. The 21 BB produces 2.3HP and revs to 30,000rpm

132
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 09.05.03 - klo: 21.53 »
Jos TMaxin kone on .25:nen, outoa,ettei valmistajan ilmoittama tehon lisäys ole kuin 50-60%. Yleensä jo .21:llä se on noin 100%, joten veikkaan että ameriikan vesselit ovat ilmoittaneet vanhan kuutiotuumissa =.15 ja uuden kuutiosenteissä ! Ei nääs ole helpommin pissittetävää kansaa kuin ameriikkalaiset. Tosin pisiihän osa SUOMALAISISTAKIN.

133
Vapaa keskustelu / Mikä auto olet?
« : 09.05.03 - klo: 21.11 »
Loppun ajettu WARRE!

134
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 08.05.03 - klo: 19.32 »
n. 10 tankillista testattu ja ei ongelmia. Voimansiirto vaikuttaa diffien ja vetoakseleiden osalta crossareiden kaltaiselta. Ainoastaan QRC-loota on arvoitus. Jos kiinnostaa, koko kuvasarja saatavana n. 15 kuvaa.

135
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 03.05.03 - klo: 23.41 »
osat tekee tuntiin itse !

136
Polttisautot / .21 megaforce ehdotus
« : 03.05.03 - klo: 21.49 »
Valokuvat saatavana sähköpostilla. Rakenne testattu gallonalla löpöä.
Tarkemmat työohjeet/kuvat speciaali osista (homemade) toimitetaan kiinnostuneille. Tyytyväisyystakuu: MegaForcesta tulee "oikea" monsteri.
Käyttäjien hymyn leveys ei voi olla väärässä ??

137
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 03.05.03 - klo: 20.32 »
Lienee syytä uskoa. Montereiden 1/8 ja 1/10 käsitteet on häilyväisiä.
vrt. esim kyoshon luettelosta mad-forcen (1/8) ja mega-forcen (1/10)
mittoja. Ovat turhan lähellä toisiaan, että mittojen perusteella voisi puhua
mittakaava eroista !!
 :twisted:

138
Vapaa keskustelu / Porttikiellot keskusteluun
« : 02.05.03 - klo: 23.09 »
Totuuden sanoja valuu huuliltasi Veli Hopea !!
Vapaata...

139
Vapaa keskustelu / Ekonomistien työnkuva
« : 02.05.03 - klo: 22.55 »
talousekonomisti yrittää viedä köyhältä viimeisetkin, vaikka itsekkin on melko köyhä. Tosin mitä enemmän vie, sen enemmän pisteet nousee.
Korvessa näitä kutsutaa pxxxxen nuolijoiksi!!
Tosi ärcee keskustelua!!

140
Vapaa keskustelu / Porttikiellot keskusteluun
« : 02.05.03 - klo: 22.41 »
George Bushin foorumiterrorismin vastainen sota iske tähänkin viestiin...
Ollaan hiljaa jos ei oo järkevää sanottavaa.

T: Modet

141
Polttisautot / Mega Forcen Heikot Kohdat ???
« : 02.05.03 - klo: 22.20 »
Onko joku saanut qrc:n rikki ??

142
Korpien maastot on niin rajuja, että monsteri kisat sopii paremmin malliin "syvä joki" !!

143
Polttisautot / 1/8 krossit ja kallistuksen vakaajat?
« : 02.05.03 - klo: 22.12 »
Tottahan kannattaa laittaa. Ensin taakse ja sitten eteen (taakse tiukempi).
Alusta (eli rata) luonnollisesti vaikuttaa valintoihin. Kovavauhtisissa sileissä mutkissa eron huomaa parhaiten !!
Hobaon hinnat on sen verran inhimilliset, että kokeilu ei vie konkkaan !!

144
Vapaa keskustelu / kasaus vai ajaminen ?
« : 02.05.03 - klo: 20.25 »
Vanha ajeli .21 megaforcella neitsytajoa läppä auki tuumaiseen pihlajaan:
Vanne, ylä- ja alatukivarsi , ohjausservo ja tulivarsien pinnit soseena !!

145
Polttisautot / Välitykset?
« : 02.05.03 - klo: 20.22 »
megaforceen mahtuu 21 kone kevyesti. Kuvia emaililla saatavana !!

146
Vapaa keskustelu / kasaus vai ajaminen ?
« : 02.05.03 - klo: 19.40 »
vanhan on parempi jättää ajaminen. Tulee näköjään romua.
Rakentelu, modifiointi, "parantelu" sopii eläkeläiselle.
Junnut testatkoon teoksia.

147
Vapaa keskustelu / Galluppi: Montako autoo omistat?
« : 02.05.03 - klo: 19.36 »
joulupukin tuoma megaforce, johon heti piti vaihtaa .21 kone.

148
Polttisautot / GS15R moottori ylikuumenee. Miksi?
« : 02.05.03 - klo: 18.20 »
Kone parka on liian pieni moiseen möykkyyn tahi välitykset on liian pitkät.
Päädyin helpompaan ratkaisuun eli 21-kone tilalle. Kuvia saa maililla, jos kiinnostaa.

149
Polttisautot / Mega forcen trimmaus jossa Gs15R motti
« : 02.05.03 - klo: 18.10 »
.21 megaforcen kuvia nyt saatavana emaililla !!

150
Polttisautot / Mega Forcen Heikot Kohdat ???
« : 01.05.03 - klo: 12.56 »
Totta tuhiset ! Tässä tapauksessa kamat tulevat "tuliaisina".

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6