Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - VesaK

Sivuja: 1 ... 44 45 46 [47] 48 49 50 51
1381
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
VesaK: Tuli muuten vaan mieleen kun puhuit tosta että pitää ilmoittaa kolme eri kidetajuutta niin onko sillä väliä minkä merkkistä kidettä käyttää ja onko kide merkeillä yleensä mitään eroja :?:
Niin ja mitens jos erät yleensä kestää sen 5min niin kestääkö Tc3 "Tavallinen" Akku ton 5min :?:  :roll:

Kiteillä on sillä tavalla väliä oman ohjaimen ja vastaanottimen kannalta, että kuulemani mukaan jotkin laitteet toimivat luotettavasti ainoastaan omilla kiteillään. Käytäntö taitaa olla toinen, kiteitä nimittäin myös lainaillaan ja myydään käytettyinä.

Akun kestäminen on kiinni
- akusta: kun itse ajan TJ-10 luokkaa, käytän 2000 mAh -akkuja, ja niihin jääkin vielä virtaa 5 min erän jälkeen. Toisaalta vähän kokeneemmat kaasuttelijat saavat 2400 mAh -akunkin loppumaan.
- ajotavasta: ahkera kaasun pumppaaminen tyhjentää akun nopeammin, vrt. edellinen kohta.
- radasta: kiemurainen rata, jossa jatkuvasti kiihdytellään, kuluttaa akkua nopeammin.
- moottorista: TJ-10 -moottori, katso edellä. TS-10 -moottori on lähes kaksi kertaa tehokkaampi, ja kuluttaa enemmän virtaa. TS-10 -kuskeilla onkin joko 3000 tai 3300 mAh -akut.

RC-autoissa käytettävät akut ovat 3300, 3000, 2400, 2000 (ja 1700) mAh. mAh kertoo akun kapasiteetin (sen virtamäärän, jonka akku pystyy varastoimaan) ja se on lyhenne sanoista milli + Ampeeri + tunti.
Tällä oivalluksella pystyy myös aika tarkkaan laskemaan akun lataamisajan: jos lataat 4 A:n laturilla 2400 mAh (=2,4 Ah) akkua, kuluu siihen aikaa 2,4 / 4 = 0,6 tuntia eli 36 minuuttia. Plus muutama minuutti häviöille.

1382
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
VesaK: Juups kiitos tiedoista oot aika paljon nähnyt mun takia vaivaa kun kirjotat noin pitkiä viestejä mutta kiitoksia :!:  Kyl nyt pitäis olla kaikki leikisti tiedossa  :D

Ihan pelkästään sun takiasi en sitä tehnyt, vaan ajatuksella, että toivottavasti sillä olisi muitakin kiinnostuneita lukijoita. Merkeistä päätellen nimittäin tänä syksynä kisoihin on tullut ja tulossa mukaan paljon uusia harrastajia.
Sinä toimit hyvänä virikkeenä :)

Jos kenellä on jotakin kysyttävää kisailuun liittyen, kuten stoppareista, pitoaineesta, piikkauksesta, katsastuksesta, eräharjoituksesta, renkaiden merkitsemisestä, milloin ohitettava antaa tietä ja milloin ei, radiosäilöstä, sun muuta sun muuta, niin kysyy vaan...
Ekoissa kisoissa on paljon helpompi olla, kun on kuullut asioista jo etukäteenkin.

1383
Tulokset / Re: hdh
« : 01.11.02 - klo: 14.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Kuupo"
NO haloo! vesaK antaa sitte mulle 75e että saan kiteet ostettua..


 :lol: $€$ :lol:

1384
Lisäyksenä vielä tuohon edelliseen, kun tuli näköjään kirjoitettua koko rc-kisan käsikirjoitus - tässä tapauksessa siis Alue 8:n kisoille.

Ennakkoilmoittautuminen
Ennakkoilmoittautuminen suoritetaan kisakutsussa annetun ohjeen mukaisesti tiettyyn ajankohtaan mennessä, joko sähköpostilla tai kirjallisesti.
Aina on muistettava ilmoittautumisen yhteydessä antaa vähintään kolme käytössään olevaa kidetaajuutta, joiden perusteella erien laatijat jakavat autot alkueriin siten, että samaan erään ei milloinkaan tule kahta samaa taajuuttaa käyttävää autoa.

Ilmoittautuminen paikan päällä
Harjoitusten aikana tapahtuu ilmoittautuminen ja kisamaksun maksaminen kisajärjestäjille. Tällöin kilpailija saa kisaohjelman erälistoineen (luettelo kaikista osanottajista) ja aikatauluineen, numerotarrat autoonsa, ja ilmoituksen, mitä kolmesta kidetajuudestaan hän alkuerien aikana saa käyttää. Huom. kidetaajuus saattaa muuttua jälleen finaalieriin, kun niiden eräjaot ovat selvinneet.

Ajajakokous
Harjoitteluajan päätyttyä, ennen alkueriä pidetään muutaman minuutin kestoinen ajajakokous, jossa kilpailujohtaja esittelee kisajärjestäjät tehtävineen ja kertoo kilpailussa noudatettavista käytännöistä jne.

1385
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
Siis Hetkinen:!: Onko yleensä esim.Alue 8-kisoissa semmonen juttu että kesken kisan ei yleensä käydä varikolla:?: Kauanko tommonen kisa kestää ja kestääkö akku ja jos käy varikolla vaihtamassa renkaat niin kukas ne vaihtaa jos "ajaja" ei saa kerran tulla "ohjauspaikasta" pois:?:

Ei ihan noin. Otetaanpa alusta.

Harjoittelu kisojen alussa
Kisojen alussa on yleensä mahdollisuus vapaaseen harjoitteluun 5 minuutin pätkissä. Harjoituseristä "varataan" paikka seinältä olevalta listalta, johon merkitään oma kidetaajuus, ja varmistetaan, että samaa taajuutta ei kukaan muu ole jo varannut samalle harjoitteluajalle.
Harjoittelujen välissä huolletaan ja säädetään autoa varikolla ja ladataan akkuja.

Aika-ajot
Kaikki erät ajavat A8-Cupissa 2 aika-ajoerää, jossa katsotaan, miten monta kierrosta kukin kuljettaja erän aikana ehtii ajamaan. Autoon kiinnitetään pieni transponderi, joka antaa kierroslaskurille sykäyksen aina maalilinjan ylittyessä, ja siitä se ajon pituus tulee.
Oman ajoerän jälkeen palautetaan transponderi, viedään auto katsastustarkastukseen, ja mennään seuraavan erän nostajiksi etukäteen merkityille paikoille. Kun sekin erä on ajettu, voi mennä varikolle/limsalle/juttelemaan kavereiden kanssa/katsomaan muiden ajoa, ihan miten haluaa. Mutta ennen seuraavaa omaa erää, joka on noin tunnin kuluttua, on ladattava seuraava akku, ehkä huollettava autoa varikolla ja laitettava pitoainetta renkaisiin. Myös renkaiden liimaukset kannattaa opetella tarkistamaan ennen jokaista erää.

Finaalierät
Aika-ajojen perusteella kaikki saman luokan kuskit laitetaan paremmuusjärjestykseen ja jaetaan A-finaaliin, B-finaaliin jne niin paljon kuin osanottajia riittää. Finaalin lähdöt tapahtuvat formulan malliin lähtöruuduista, ja ruutulippulähettäjä suorittaa lähetyksen, kun kaikki on valmista. Erän voittaja on se, joka 4 minuutin ajoaikana ajaa pisimmälle. Saman kierrosmäärän ajaneiden kesken paremmuuden ratkaisee maalintulojärjestys. Kummankin finaalierän tulokset lasketaan yhteen ja koko kilpailun voitto kussakin luokassa ratkeaa yhteispisteistä.
Ja erien välissä ollaan jälleen yksi erä nostovuorossa, ja muuten huolletaan autoa ja ladataan akkuja varikolla. Ja turistaan kavereiden kanssa.

Ekakertalaisille tulee aina yllätyksenä, että koska kisoissa ajetaan yhteensä noin 30-60 erää, niillä on oltava minuutintarkka aikataulu, ja siitä pidetään myös kiinni. Ei ole harvinaista, että kokematon kuski herää lataamaan akkuaan liian myöhään, tai ei saa autoaan lähtövalmiiksi oman erän alkuun mennessä. Eikä tarvitse olla niin kokematonkaan, kun näin sattuu. Pientä joustoa myöhästelijöille on aina annettu, mutta silloin on kysymys vain minuuteista.

Unohtuikohan jotakin tärkeätä? Ai niin se vastaus: juu, erien välissä, kun oma nostovuoro on suoritettu, ajaja voi olla missä haluaa, mutta käytännössä hän on varikolla.

Edit: pieniä korjauksia ja lisäyksiä

1386
Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Pitääkö näissä kerhokisoissa mitkä nyt ovat alkaneet niin olla tuo "kilpailun aikainen huoltaja" ? Vai saako niissä olla itse ihan koko oma tiimi ?

Hyvä kysymys. Eipä ole tullut tilannetta vastaan eikä mietityksi, mites tosiaan aluekisoissa asia on.
En ole mikään "virallinen" alue-8:n heppu, mutta uskaltaisin sanoa, että kerhokisoissa ja aluekerhokisoissa, josta A8-Cupissakin on kysymys, kilpailun aikaista huoltajamääräystä ei ole.

On kovin hyvä, jos nuoremmilla kisailijoilla on omasta takaa huoltaja mukana. Siksi, että harrastuksen jatkuminen ja siinä kehittyminen on varmempaa, kun kotoväki on jollakin lailla innostunut ja sitoutunut.
Ei ole välttämättä helppoa saada jatkuvaa rahoitusta harrastuksensa pyörittämiseen, jos kassanhoitaja ei tiedä, mistä on kysymys.

1387
Tulokset / Re: erälistat
« : 31.10.02 - klo: 11.14 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
onkohan mahdollisesti erälistoja

Erälistoja ei A8-Cupissa ole laitettu näytille etukäteen. Onhan kysymyksessä kuitenkin vain harjoituskilpailusarja.
Jos toisin kävisi ja sattuisin ne samaan, laitan tietenkin esille.

(Omalla kohdallani jännitän erityisesti, joudunko  alkueriin TJ:n kuumaan ryhmään, häikäisevän Riksu-tulokseni vuoksi. Silloin ei nimittäin voi enää puhua ajamisesta perinteisessä mielessä, vaan lähinnä 6 kuumakallen biljardipallona olemisesta.)

1388
Tulokset / 50 ilmoittautunutta
« : 30.10.02 - klo: 22.59 »
Lohjan Urheiluautoilijoiden (LohUA) järjestämään Alue8 Cup-osakilpailuun sunnuntaina 3.11.2002 on ilmoittautunut kilpailijoita:

TJ-10:  16 osanottajaa
TS-10: 23
MN-10:  9
S2-10:   2
(ajetaan yhdessä MN-10:n kanssa)

Kaikki ilmoittautuneet pääsevät mukaan.


HUOM. Tiedoksi tulevia kisoja varten: jokaisen kilpailijan on ilmoitettava ohjeen mukaisesti kolme kidetaajuutta. Erien tekijän työ vaikeutuu, jos vaihtoehtoisia kiteitä ei ole annettu. Häntä ei myöskään yhtään helpota kuulla rikkinäisistä kiteistä.
Siis, kenellä nyt puuttuu vaadittava kidemäärä, hopi hopi kauppaan, jos aikoo osallistua tuleviin osakilpailuihin!

1389
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
Miten muuten asia on jos menen kisaan ja menen esim.ekaan mutkaan ja kolhin jonkin auton niin joudunko maksavaan vai mitä tapahtuu?
Niin ja onko yleensä kisoissa jotkut "autopojat" jotka nostavat laittavat autot takaisin paikoilleen radalle jos sen kaataa vai joutuuko itte mennä nostamaan sen auton? Niin ja mites onko yleensä esim.Alue sarjassa varikkomiehet jotka sitten vaihtavat akut sun muuta ja pitääkö alue-sarjassa olla lisenssit siis ne akk-lisenssi ei kait ainakin luin jostain mutta mitä ne lisenssit edes auttaa?


Vielä saman kertausta:
- jos sinun autosi aiheuttaa jonkun muun auton rikkoontumisen, et joudu maksamaan.
- kaikki osanottajat toimivat vuorollaan "nostajina" eli nostavat kaatuneet autot takaisin radalle.
- varikkotyöt jokainen hoitaa itse. Akun vaihdon, latauksen, auton huollon, renkaiden pitoaineen...
- aluesarjassa ei tarvitse olla kilpailulisenssiä. Lisenssi on eräänlainen rekisteröityminen AKK:n alaiseen kilpailutoimintaan.

1390
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 30.10.02 - klo: 22.36 »
No nyt on nami luokka löytynyt - tämä Pro Stock 17 siis! Rajatorpassa hetki sitten Nappe esitteli Pro Stock -moottoriaan, eikä Aki J. omalla 12-lankaisellaan saanut häntä suoralla kiinni. Eikä Nappe myöskään perässä ajaessaan jäänyt.

Mutta ei se vielä mitään, sitten sain lainata Napen pannua. Ja voi ihme, kun oli kivaa! Kun oikein kieli keskellä suuta ajoi, höyhenet sormien välissä, niin sehän pysyi lapasessa! Xpress sai kerrankin kyytiä. SUPER!
Ja kun heppujen kanssa juttelee, niin alkaa näyttää varmalta, että tästä tulee HYVÄ JUTTU!

1391
Tulokset / Säästömalli
« : 30.10.02 - klo: 11.25 »
Kelpaisiko tämä puolalainen digitaalikello:
http://yugop.com/ver3/stuff/03/fla.html

1392
Lainaus käyttäjältä: "MattiM"
Maksaakos tuo Hiekkaharjussa käyminen?

Hiekkaharjussa käyminen ei maksa mitään! Se on todella hyvä paikka aloittaa ja saada opastusta (jos haluaa).

1393
Lainaus käyttäjältä: "winqqu"
Arvasin että sinusta tulee leuhka, heti kun pääseet A-finaaliin.


... kun nyt otit puheeksi tuon A-finaalin, heh.. palatakseni tämän topicin alkuperäisen nimeen "Mihin luokkaan?", niin olenkin tuota tässä alkanut harkita siirtymistä kaltaisteni joukkoon, Tepon, Juho L:n, Jouko T:n & kumppaneiden sakkiin.

Nimim. Minä ja muut A-finalistit

1394
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
Yhtä hyvin sinnekin voi aloittelija lähteä kokeilemaan siipiään kisoissa.

Olet oikeassa. Myös vasta-alkajat ovat aina tervetulleita Syndicate-luokkaan.

Tästäpä palautuukin mieleeni ensimmäiset muistikuvani ystävästäni Winqqusta noin puolentoistavuoden takaa: Rajatorpan kerhokisassa huomio kiinnittyi Syndicate-luokassa mokeltelevaan sinnikkääseen vasta-alkajaan. Ja hänen uskomattoman kestävään autoonsa.
Se oli Winqqu. Joka viime sunnuntaina ajoi ekan TS-kisansa. Miten se meno Riksussa olikin niin samannäköistä kuin Torpassa  puolitoista vuotta sitten :mrgreen:

1395
Tulokset / Re: Kokeilu
« : 29.10.02 - klo: 13.10 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Kerhokisat on tarkoitettu nimenomaan aivan aloittelijoiile, jos Vantaa poikkeaa tästä kaavasta se ei missään nimessä koske muiden kerhojen järjestämiä kerhokisoja !
Kerhokisoissa saa rytistä jne. Mukaan vaan !

Just niin se on!
Vaikka VAU muuten on suuri ja kaunis, ja sillä on maan paras aloittelijatoiminta, niin jossakin on tullut myös takkiin: kerhon oma spesialiteetti, Syndicate-luokka kasvoi niin suosituksi, että se keräsi kaikki TJ-kuskitkin, seurauksella, että TJ-10:ä ei ole tänä syksynä ollut.

Hiekkaharjulaisten kannattaa varmasti tutkailla, minkä verran TJ-10:iin olisi uusia tulijoita.

1396
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
VesaK: En tiedä puhuitko mulle tosta mutta kuitenkin kyselen vähän : Missä päin toi Rajatorppa on taikka mikä sivu siis tosta puhelinluettolosta (voisi joku päivä mennä ainakin tsiigaamaan? Täs on vaan vähän nolojuttu kun mä en omista tällä hetekellä mitään sähkö "sisä autoa" Mutta kova hinku ois päästä kisailemaan....Maksaako muuten toi Rajatorpan kisa mitään?(ei mitääs väliä toivottovasti maksaa niin tommoset kunnon rc tyypit saa kunnon tukea noihin kisoihin) :!:  :?:


Jeah. Elleivät ole muuttaneet vanhan karttani koordinaatteja, niin paikka on ruudussa 83/46.
Näet ruudussa Rajatorpantien. Luola sijaitsee sen varrella, pohjoispuolella (yläpuolella) suunnilleen siinä kohdassa  missä lukee "Käsityöasema". Puolisen kilometriä Vihdintien risteyksestä (ruutu 82/45). Jos ei löydy, niin ehkä oma karttani ei ole enää ajan tasalla.

VAU:n kerhokisa Rajatorpassa maksaa 5€. Edelleen suosittelen kokeiluajoa Hiekkaharjussa ja yhden kisan seuraamista, elllet ole rata-autolla ennen ajanut. Ymmärrät miksi, kun näet.

1397
Helsingissä ei järjestetä minkäänlaisia rc-autokisoja, satunnaisia messutapahtumakisoja lukuunottamatta (ModelExpo).
Lähimmät kisat sulle ovat VAU:n kisat Vantaan Rajatorpassa. Hgin rautatieasemalta noin 10 km. Ei paha.

Edit:
Oletko minkä verran ajanut rc-autoilla sisäradoilla? Voisi olla hyvä, että menet mukaan kerhoiltoihin, esim Hiekkaharjuun. Ja käyt katsomassa yhdet kerho- tai Alue-8 -kisat, niin tiedät, mistä on kysymys.
Kun järjestät itsesi Lohjalle ensi sunnuntaina edes pariksi tunniksi klo 8 ja 16 välillä, niin tiedät asioista sen jälkeen paljon enemmän.

1398
Tulokset / Alue-8 -kisat LOHJALLA 3.11.2002 + TULOKSET
« : 28.10.02 - klo: 18.55 »
ON ON !!! Riihimäelläkin oli mukana kauempaa tulleita.

Jo vähän ihmettelinkin, eikö kenelläkään ala silmä kiilua Riihimäen osanottajamäärät nähtyään. Koskahan FinTrackissa viimeksi on ollut 51 kisaajaa? Pistäkää lohjalaiset paremmaksi!

1399
Tulokset / Re: mihin luokkaan?
« : 28.10.02 - klo: 18.50 »
Lainaus käyttäjältä: "feenovi"
Mihin Luokkaan kuuluu asso tc3 perus setti(ilman virityksiä) eli jos omistaa kyseisen auton niin mihin luokkaan sillä pääsee?
kehtaako rtr versiolla mennä kisaileman tekee vaan ihan sikana mieli mennä kisaamaan?! :oops:  :roll:

Vielä samaa asiaa, mutta vähän eri sanoin:
Koska feenovi ilmeisesti et ole kovin kokenut rc-kisaaja, täsmälleen oikea luokka sinulle on TJ-10, jossa ajetaan 27-lankaisilla vakiomoottoreilla.

Ja ne oikeat kisapaikat: Riihimäellä Alue 8-kisoissa (=pääkaupunkiseudun +lähiympäristön kerhot) oli sunnuntaina 28.10.02 valtavasti vasta-alkajia - hienoa! Juuri näihin kisoihin sinunkin pitää mennä. Kisasarja kiertää kaikki alueen kerhot, yhteensä on tarjolla kuusi eri kisaa, joista siis yksi on jo takana, ja seuraava pidetään Lohjalla 3.11.02.

Toinen tarjolla oleva mahdollisuus on VAU:n kerhokisat Rajatorpan kallioluolassa.

Ja harjoittelemaan kannattaa mennä aluksi VAU:n Hiekkaharjun kerhoiltoihin sunnuntaisin klo 16-20 (paitsi silloin kun VAU:lla on kerhokisat, jolloin kaikki tietenkin ovat Rajatorpassa).

1400
Sähköautot / Asson TC3:sesta
« : 28.10.02 - klo: 12.51 »
Esimerkiksi eilisissä Riihimäen Alue-8 -kisoissa (= pääkaupunkiseutu ympäristöineen) TJ-10:n kymmenen ensimmäisen joukossa taitaa olla 6 eri automerkkiä. Voiton vei X-ray. TS-luokan voitti Asso TC3.
Täytyy kuitenkin muistaa, että voiton ratkaisee kuljettaja, ei auton merkki.

Asso TC3 on yksi parhaista vaihtoehdoista erityisesti silloin, kun harrastusura on alkuvaiheissaan, koska se on ehkä kaikista helpoin auto saada toimimaan radalla kuin radalla. Tuskailua säätöjen kanssa ei juuri tarvitse kärsiä. Toisaalta, "helppous" ei opeta auton säätämisestä siten kuin jokin muu merkki tekisi.

1401
Tulokset / Riihimäki?
« : 27.10.02 - klo: 21.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ennakoivaa oli ajella hetki myöhäisnuorten seassa vapaatreenissä joka tietty ikuistettiin...

... juu, Teppo tarjosikin huimia summia originaalimateriaalista, josta ei ole vielä ehditty ottaa yhtään kopiota...

1402
Tulokset / Riihimäen A-8 -kisan tulokset
« : 27.10.02 - klo: 20.42 »
TJ-10
1. Salminen Ari RiiUA
2. Koskivuo Juho VAU
3. Torkkola Jussi VAU
4. Salminen Marko RiiUA
5. Känkänen Lauri VAU
6. Sorjonen Teemu MäntSRK
7. Koskivuo Vesa VAU
8. Myllynen Kari VAU
9. Suominen Petteri
10. Kähkönen Jesse HySRK
11. Sinervo Niko RiiUA
12. Laaksonen Tomi MäntSRK
13 Autio Otto RiiUA
14. Otsawaara Tommi VAU
15. Hägerström Joni RiiUA
16. Di Rubbo Roope VAU
17. Nivaoja Riku-Ville JärvSRK
18. Kiiski Janne RiiUA
19. Rahikkala Petri VAU
20. Sinissaari Heikki HyUA

TS-10
1. Levänen Juho RiiUA
2. Koivula Pekka TamUA
3. Andersson Christer MäntSRK
4. Kauppinen Teppo VAU
5. Similä Mika HySRK
6. Ollinmäki Antti JärvSRK
7. Raikas Tony KyPAK
8. Termonen Jouko HySRK
9. Lemberg Kim VAU
10. Saarinen Tomi LohUA
11. Westerlund Janne VAU
12. Mäkinen Veini JärvSRK
13. Joentakanen Aki VAU
14. Kupari Tero LohUA
15. Lehtinen Ville-Veikko MäntSRK
16. Quagraine Joseph VAU
17. Kyyrö Kalle VAU
18. Winqvist Peter VAU
19. Hovi Jani HyUA
20. Sinisaari Kari HyUA
21. Fager Carl-Magnus VAU

S2-10
1. Ainasoja Jani HySRK

MN-10 ( Myöhäisnuoret )
1. Termonen Kari HySRK
2. Ainasoja Hannu HySRK
3. Saarinen Jouko LohUA
4. Säilä Jaakko VAU
5. Otsawaara Aleksi VAU
6. Tarvainen Pasi VAU
7. Similä Erkki HySRK
8. Hägerström Kari HySRK
9. Kupari Jorma LohUA

1403
Tulokset / Alue-8 -kisat LOHJALLA 3.11.2002 + TULOKSET
« : 27.10.02 - klo: 20.37 »
Alue-8 -kisasarjan toinen osakilpailu järjestetään Lohjalla Harjun koululla sunnuntaina 3.11.2002 klo 8:00 alkaen.

Osoite: Toivonkatu 2
 
Ajo-ohje: Hyvinkää-Hanko valtatieltä no. 25 - älä poikkea ensimmäisen Lohja-kyltin kohdalla, vaan jatka vielä noin 2 km, kunnes tulee vastaan risteys urheilupuistoon, uimahallille tai vastaavaa. Käänny siitä, ja heti uudestaan oikealle, niin olet Toivonkadulla.
Reitille on tulossa myös opasteet Helsingin suunnasta tuleville.
http://www.kaupunki.lohja.fi/kartat/2b.htm
Toivonkatu löytyy kartasta heti i- (info-)symbolin yläpuolelta.
 
Kilpailupaikan ovet avataan klo 7:30
 
Kilpailijoiden on tuotava mukanaan omat pöytänsä, tuolinsa ja jatkojohtonsa. Pieni puffetti on paikalla.
 
Luokat ja säännöt kuten kisakutsussa on kerrottu. Kisakutsut on jaettu kerhoille, mutta sen löytää myös esim. Power Racingin sivuilta
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=19&mode=nested&order=0&thold=0

Ilmoittautumiset, jossa mainittava
- nimi
- luokka, johon ilmoittautuu
- kerho (jos on)
- kolme kidetaajuutta
- yhteystiedot: puhelinnumero ja/tai sähköposti
viimeistään tiistaina 29.10.2002, ensi sijassa Leif Malmbergille, Leif.Malmstrom@saunalahti.fi, tai faxilla RC Piste Ky 019-430129.

 
Mahdollisen suuren osanottajaryntäyksen varalta kisajärjestäjät varaavat oikeuden rajoittaa osallistujien määrän noin 40:een kisakutsussa kerrottujen kriteerien mukaisesti. Jos niin tapahtuisi, heille, jotka mukaan eivät mahtuisi, ilmoitetaan asiasta. Ei ole siis erikseen välttämätöntä soittaa ja tarkistaa omaa osallistumistaan.
 
Tervetuloa!

Edit: Tulokset lisätty topicciin

1404
Tulokset / Riihimäki?
« : 27.10.02 - klo: 18.39 »
Erinomaisen hienot ja hyvin järjestetyt kisat! Suoraan sanoen vähän hävettää ylläolevat narinat nyt, kun on nähty ja koettu, miten kisat olivat järjestetty  :oops:
Rata oli super-plus-plus, varikkotilat samaa luokkaa, ja Timon leppoisa kuulutustyöskentely loi sen varsinaisen tunnelman, josta fiilis viime kädessä rakentuu. Myös Erkin avauspuheenvuoro A8-kisasarjalle oli napakymppi-luokkaa.

Erinomainen saavutus oli myös kisan 51 osanottajaa! On myönnettävä, että omat rutinani tiedotustoiminnan puutteista kärsivät sen myötä lievän takaiskun.
Mukana oli paljon vasta-alkajia, juuri niin kuin pitääkin. Heidä ajolinjansa eivät tietenkään ole vielä ihan loppuun asti hiottuja, mutta on erittäin tärkeätä, että heitä on tullut paljon mukaan. Katsellessani Christerin hämmästyttävää suoritusta (onneksi olkoon menestyksen johdosta!), muistelin Ollin kertoneen Christerin RC-uran alkua: he menivät heti, alusta lähtien kisoihin. Tuolloin Christer ehkä ajoi kuten TJ-luokan vasta-alkajat nyt. Ja tällä hetkellä Christer 10v., haastaa TS-luokan kärjen!

Kiitos Riksun pojat suuresta työstänne ja hienoista kisoista!

1405
Tulokset / Re: 1:12 kisoja ympäri vuoden
« : 27.10.02 - klo: 17.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Juha"
.
Eikä vesisadekaan kesällä haittaisi kisoja.


vesisade ja solukumit on huono yhdistelmä  :wink:

Juho

1406
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 27.10.02 - klo: 00.38 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"

1) Ajetaanko vastaisuudessa TJ-10 27-lankaisilla , vai jollakin muulla moottorilla?

2) Tuleeko TS-10 ja TJ-10 väliin uusi luokka (ProStock)?


Koska lusikkani on ollut mukavasti sopassa, vastaan oman ymmärrykseni mukaisesti näin:

1) 27t pysyy TJ-10:ssä ainakin koko 2003. Mietiskelyä ilmeisesti käydään, pitäisikö moottorityyppi muuttaa. Jos kaudelle 2004 aiotaan saada uusi tyyppi, alkaa olla jo kiire.

2) ProStock on kokeilu, eikä sillä ole minkäänlaista "virallista" statusta. Luokka on tarkoitettu ensi sijassa synnyttämään kisailuintohimoja ja -mahdollisuuksia heillä, joita nykyiset TJ ja TS eivät mistä tahansa syystä kiinnosta. Ja täyttämään "harrastelijatyhjiön", joka sijaitsee junnujen ja tosi-virimiesten välissä.

Mutta, keskustelut sekä foorumissa että radoilla ovat osoittaneet, että Pro Stock tulee keräämään myös nykyisiä TS- ja TJ-kuskeja. Siten se halutaan jo nähdä väliluokkana noustessa TJ:sta ja TS:iin. Tällöin TJ olisi nykyistä selkeämmin kisatoimintaan sisääntulo- ja aloittelijaluokka. Tämä on siis vain visiointia, vielä kaukana reaalimaailmasta.

Niin tai näin, alkava kausi on tutkiskeluaikaa, jolloin asiaa voidan paitsi maistella joka kantilta, se tullee myös itse ohjautumaan johonkin toimivaan malliin.
Lajiryhmä tekee erittäin hienosti kannustaessaan kokeilutoimintaa FT-kisojen yhteydessä. Juuri siten kehityksen pitää tapahtuakin: keskustelua, ajatustenvaihtoa ja kokeiluja.

1407
Tulokset / Riihimäki?
« : 27.10.02 - klo: 00.10 »
Ote kisakutsusta, jota lopultakin pääsin opiskelemaan:
Kilpailijoiden määrää rajoitetaan n. 40 kuljettajaan...  ... Tiedon mahtuuko mukaan kisaan saa Lefalta (050-5607904) tai järjestävältä kerholta viimeistään perjantai iltana.

Ihan tämmöinen ujo ehdotus vaan, siten, että järjestäjäväki ei mitenkään ottaisi itseensä: olisikohan mielekkäämpi menettely sellainen, että ne 49 ilmoittautunutta kuskia eivät kukin soittaisi Lefalle tarkistaakseen, pääsevätkö mukaan, vaan että kisajärjestäjät ilmoittaisivat niille yhdeksälle, tai miten monta niitä sitten onkaan, jotka eivät mahdu mukaan?

Ilmoittautumisessa, jonka ohjeessa muuten ei juurikaan kerrottu, mitä tietoja osanottajista halutaan saada (huom. pitikös kisasarjan olla erityisesti aloittelijoita varten?), voisi vaikkapa tätä varten erikseen pyytää mainitsemaan yhteystiedot.

1408
Tulokset / Tie on auki
« : 26.10.02 - klo: 20.17 »
Hyvä. Näyttää siis siltä, että Kuusankoski järjestää ensimmäiset Pro Stock 17 -kisamme. Onneksi olkoon.

Ja nyt on oikea hetki sanoa vakava sana kaikille, jotka ovat vähääkään kiinnostuneita tästä luokasta: kukaan älköön jääkö odottamaan ja katsomaan, mitä tapahtuu ja minkälainen luokasta tulee, vaan jokaisen rc-kansalaisvelvollisuus on tuntea henkilökohtaisesti vastuunsa asiasta. Tarkoittaa yksinkertaisesti, että ekaan kisaan pitää osallistua!

Näin lupaavia lähtökohtia hyvälle luokalle TS:n ja TJ:n väliin ei ole aikoihin nähty. Toista tilaisuutta ei tule, jos tämä menetetään.

1409
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 26.10.02 - klo: 11.18 »
Kiitos Vihreä!
Lisää... mitäs muut sanoo?

1410
Tulokset / Riihimäki?
« : 26.10.02 - klo: 11.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Pexi"
Saisko sen kisapaikan ositteen niin tietäis mihin tulla sunnuntai aamuna?


Just tätä tarkoitan.
Ymmärtääkseni paikkana on Uramon ala-aste, Uramontie 63, Riihimäen keskustan pohjoispuolella (tämä vain puhelinluettelotiedon perusteella, sillä kisajärjestäjäthän vaikenevat kuin muuri). Kokeile tätä:
http://kartta.hyrinet.fi/hyrinet/aloitus.htm


Järjestelyorganisaatio ehti kait jo ottaa herneen nenuun edellä olevasta kirjoituksestani, saamani sähköpostin perusteella. Olen jo pyytänyt heiltä anteeksi sitä, että en ole osannut lukea heidän ajatuksiaan. Kyllä hävettää  :oops:
"Alue-8" -topic olisi tietenkin pitänyt ymmärtää kaiken tiedon lähteeksi. Sieltähän löytyy ulkopuolisen vahingossa löytämä linkki ulkopuolisen Power Racingin sivuilla olevaan kisakutsuun. Kisajärjestäjät eivät tiettävästi itse ole siihen sanallakaan viitanneet. Näin sen kai sitten pitää mennä. Tuosta kutsusta tosin ei löydy kisapaikkojen osoitteita.
Samoin topicissa on mainittu alustava ja puutteellinen kisa-aikataulu, jonka vahvistuspyyntöön, kuten tapoihin kuuluu, ei milloinkaan tullut vastausta.
Hohhoijaa.

(Kiitos Nappe, kisakutsusta tiskin alta.)

Sivuja: 1 ... 44 45 46 [47] 48 49 50 51