Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Cale

Sivuja: 1 ... 47 48 49 [50] 51 52 53
1471
Tulokset / Juho Levänen Wins DHI Cup
« : 04.02.03 - klo: 15.02 »
Hienoahan se on, mutta kuten arvelitkin tuosta alempana löytyi tällaisella salanimellä varustettu topicci josta löytyy vähän samasta asiasta. DHI CUP 2003

1472
Polttisautot / Uusin T-Maxx-videoni, kommentteja?
« : 04.02.03 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "mIDE"
Omaa luokkaa ei tosiaan vielä näille vehkeille löydy, valitettavasti.

Aika naurettavaa touhua muuten tuolla Traxxasin virallisessa foorumissa. Lähetin sinne viestin jossa oli linkki tuohon videoon. Nyt se bannattu luultavasti tuon videon musiikissa olevan kirosanan takia. ´Tyypillistä Jenkkitouhua  :evil:


Luvat musiikin käyttöön on luonnollisesti kunnossa ja tekijänoikeusmaksut maksettu...

1473
Tulokset / TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« : 02.02.03 - klo: 18.41 »
Miinus:
- kisapaikalla oli ilmeisesti jaossa ikävän äkäsiä flunssaviruksia. That race... it's like a gift that keeps on giving. :wink:

1474
Mä olen Turun kisareissuilla yöpynyt yleensä Gasthaus Henrissä.

1475
Tulokset / TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« : 26.01.03 - klo: 18.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Tänään päästiin ajamaan ensimmäistä kertaa uusilla matoilla: pito tulee olemaan kisassa todennäköisesti Kuusankosken luokkaa eli ei tarvitse sladitella

Tuollaisen disinformaation levittely ennen kilpailua on minusta aivan turhaa kiusantekoa.  :wink:  Mutta asiaan...


Kilpailun epäkohdat ovat tulleet jo niin moneen kertaan esiin, etten niitä sen enempää vatvo.

Plussaa:
+Pexin loistava suoritus
+Viimevuodesta on parannusta niin radan, kuin katsastuksen sijoittelunkin suhteen. Ruuhkilta ei tosin tälläkään kertaa vältytty,
+Kilpailu oli todella tiukkaa ja tasaväkistä
+Ainakin minulla oli todella hauskaa ja viihdyin hyvin

1476
Mihin aikaan pääsee sisään?

1477
Loistavaa!

1478
"Etukäteispalautetta" järjestäjille

Jos suinkin mahdollista, niin voisiko sen ponderienjakopöydän/katsastuksen ja tulostaulun sijoittaa muualle, kuin siihen kapeaan käytävään varikon ja radan välillä? "Liikenne" ruuhkautuu muuten rajusti (viimevuosien tapaan).

1479
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 15.05 »
Sehän siinä just on, kun niiden pitäis olla semmoset, että tekee oikomisen kannattamattomaks, mut ei kuitenkaan heitä autoa kiertoradalle tai muuten hajota (tyyliin kakkosnelonen naulattu lattiaan kiinni).

1480
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 14.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Oikaisuesteistä muuten sen verran että ne oli aika hyvät, vielä kun panostaa sen verran että viistoaa vähän reunoja niin niistä voi ajaa tyylillä yli ilman että auto hyppää pahasti.


Jep. Mun mielestä se radan puoleinen viiste oli jo ihan hyvä, mutta niiden kanttareiden päissä ollut oli vähän liian jyrkkä. Joka tapauksessa paljon kalustoystävällisemmät, kun ne perinteiset valkoset hyppyrit.

1481
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Kuusankoskella mattojen teippaukset olivat mallikaat, ainakin viimevuonna DHI radalla(sama muoto muuten) teipit heittivät autoja katsomoon ilman, että kuski kerkesi mitenkään estää tätä.


Idea teipata matot altapäin on hyvä kyllä, mutta Kuusankoskella oli paikoin mattojen välissä rakoa useita senttejä mikä tahtoi aiheuttaa kaatumista kun siihen sopivasti osui. Mutta toisaalta ne paikat eivät yleensä olleet ajolinjalla joten kuskin vika jos niihin osui...


No ei siellä kyllä useita senttejä rakoa ollu missään! Tosissaan kun saatiin matot vasta viikkoa ennen kisaa, ei keritty tuota teippaamista tarpeeksi testaamaan. Jatkossa uskoisin, että (kisoissa) teippaamme kaikki saumat kakspuolisella alta päin. Nuo maton päälle tulevat teipit on aina ongelma. Varsinkin kun tehdään kaksi metriä leveästä matosta 2,5 - 3m leveää rataa.

Ihan kuriositeettina voisi mainita, että kisaradan teippibudjetti oli reilu 200 euroa ja radan rakentamiseen aikaa kului 4 hengeltä n. 4,5h, joten ihan joka kerhoon ei tommosta pysty kyllä rakentamaan.

1482
Vapaa keskustelu / Acrobat Reader
« : 16.01.03 - klo: 14.16 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Tämä lomakeasiahan tässä ilmoittautumisessa ei nyt kovin tärkeä asia ole, voihan ilmoittautua vapaamuotoisestikin.
Lähinnä heräsi uteliaisuus, onko jokin yksinkertainen kikka olemassa.
Sain tässä muualta taholta vinkin, että skannausohjelmalla voisi tulostaa PDF lomakkeen tiedostoon ja sitä kautta edelleen lähettää sen sähköisesti. En ole itse kokeillut menetelmää, kun ei ole kyseistä ohjelmaa.

Mitä laillisuuteen tulee, niin tässä tapauksessa kilpailun järjestäjä on hyväksynyt sähköisen ilmoittautumisen. Tarkoittanee sitä, että lähettämällä omalla sähköpostilla ilmoittautuminen,se on myös sitova ja lupautuu tutustuneensa sääntöihin ja vastuukysymyksiin.
Ainoa epävarma kohta on niillä kilpailijoilla, jotka tarvitsevat holhoojan suostumuksen. Ilmoittautumisenhan voi lähettää holhoojan tietämättä.


Sääntökirjaa lukemalla tuokin asia selviää. Jos sähköposti-ilmoittautuminen on käytössä, niin silloin pitäisi tarpeelliset allekirjoitukset hoitaa kilpailupaikalla. Mm. Laukaalla homma on hoidettu näin useammankin kerran.

1483
Sähköautot / ...
« : 14.01.03 - klo: 13.40 »
...

1484
Vapaa keskustelu / RC VHS VIDEOT?!
« : 14.01.03 - klo: 13.35 »
Loistavaa Juha, kun laitoit linkin taas näkyville. Itsekin etsiskelin sitä viimeviikolla täältä. Mutta oli kadonnut :( .

1485
Tulokset / TULOKSET- FTT 1 Kuusankoski
« : 13.01.03 - klo: 16.08 »
Onnittelut minunkin puolesta Tepolle, Markolle, Vesalle, Christerille ja Napelle.  :D

Oli tosiaan kiva huomata, että rata osoittautui kaiken sen vaivan arvoiseksi.

P.S. Kaikki kuvia räpsineet pistäkääs kisakuvia kehiin.

1486
Vapaa keskustelu / RC-autoilua kuinka kauan?
« : 11.01.03 - klo: 23.30 »
Kerhoon liityin syksyllä 1990 ja ekat kisat oli keväällä 1991. Eli reilu 12 vuotta.

1487
Vapaa keskustelu / Nettikirjoittelun vaarat
« : 09.01.03 - klo: 22.26 »

1488
Polttisautot / 4-tahteja maailmalla
« : 09.01.03 - klo: 21.36 »
Mä kattelin kans, kun oli niin perhanan tutun näköset iskarit...

1489
Vapaa keskustelu / Nettikirjoittelun vaarat
« : 09.01.03 - klo: 21.28 »
Hymiöiden tarkoitus pitäisi kuitenkin ymmärtää.

Esim. :roll: näkee käytettävän väärin todella paljon. Tai sitten ihmiset täällä vaan **ttuilevat toisilleen paljon.

1490
Tulokset / Re: Kiteet
« : 09.01.03 - klo: 12.39 »
Lainaus käyttäjältä: "-Tony-"
Mr Cale: Et viitsis katsoa mun ilmoittautumista uudelleen ku en ole ilmoittautunut tommosella kiteellä. Kide pitäis ilmoittautumisessa olla 40,795 (se eka vaihtoehto).  :wink:


Mun listoissa sun ja Antin kiteet oli ihan oikein. Se Excel-taulukko, missä tuo kilpailu "pyörii" ja missä tehdään erälistat ja finaalijärjestelyt oli jotenkin sotkenut nuo kiteet. "Meidän Erkki" kuitenkin hoitaa homman pro:n ottein ja asia korjataan.

1491
Tulokset / Re: Kuulkaas nyt
« : 09.01.03 - klo: 12.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"

Cale: Mihinkään Tanskaan en ole kyllä lähdössä sen enempää kuin Kuusankoskellekkaan tällä kertaa. Se että tänne kirjoittelen omiani on vähän kuin terapiaa siihen kun ei pääse ajamaan silloin kuin haluaisi. Tarkoitus ei ole ärsyttää ketään jutuillani, vaikka välillä se siltä tuntuisikin joistakin tahoista. :?


Ymmärrän hyvin :). Kyselin vaan siltä varalta, jos ilmoittautumisesi olisi matkan varrella hävinnyt jonnekin. Kun olet niitä numeroita varannut ja muutenkin kisoista kommentoinut...

1492
Tulokset / DHI Cup 2003
« : 08.01.03 - klo: 13.32 »
Ootko Cruiseri ite lähössä sinne Tanskaan, kun et oo Kuusankoskelle tulossa :?:

1493
Tulokset / Re: Cale hei
« : 06.01.03 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Miksi näin? Eikö tuossa olisi tilaisuus tehdä maukas diili paikallisen hampurilaisketju makkosen kanssa, että kisaporukat sais BIGmacit puoleen hintaan ja Tepolle aterian extrana korillinen kokista, kun se siitä niin tykkää :wink:


Lattiat on pakko peittää radan tuntumassa. Ekana vuonna ei peitetty ja lattia sotkeentu siinä määrin pahoin, että meni lakkaukset uusiksi. Onneksi kaupunki oli (senkin asian suhteen) myötämielinen ja saimme jatkaa toimintaa kyseisessä tilassa.

1494
Tulokset / Re: Upee on
« : 06.01.03 - klo: 20.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Joo, tuolle suoralle sais näköjään kelattua kunnon kyydit, kun on noin ajettavan näköinen mutka ennen pääsuoraa 8)

EDIT: Täh!! Onko Kypak hommannut mc donaldsin sponssiksi kisoihin???


Ne on koriskentän mainokset. Kisoissa suojapaperien alla piilossa.

1495
Lainaus käyttäjältä: "Mre"
Ööö... tota  :roll:

OK, akut lämpenee ehkä hieman enemmän, mutta VARMASTI kutistemuovi ei lisää auton painoa niin paljon että sen vaikutus suorituskykyyn on mitattavissa. Jos painon säästö on noin tarkkaa, niin pitää jättää kori maalaamatta, ottaa sähköjohdoista eristeet pois, tms. On noin 1000 muuta paikkaa jossa painoa voi säästää enemmän kuin kutistemuovissa. Enemmän tuntuu että syy jättää akut paketoimatta on siinä, että se näyttää coolimmalta  :mrgreen:

Mutta ei tästä aiheesta sotaa kannata aloittaa. Voihan liittimet peittää vaikka teipillä, tms.


Eristeitä johdoista ei voi poistaa, koska se olisi kaluston kannalta aivan liian vaarallista. Ajoaika voitaisiin mitata sekunneissa. Korit maalataan vain sen tähden, koska säännöt sen määrää. Tottakai nekin mahdollisimman ohuesti ja kevyesti. Kaikkialta muualta on kilpa-autoista paino onkin otettu käytännölliseen minimiin.

Kennojen lämpiämiseen tuolla kutistemuovilla on kuitenkin dramaattisia vaikutuksia, jotka heijastuvat välittömästi suorituskyvyssä ja ajan myötä akun käyttöiässä. Se että niistä tulee vielä lisää painoakin on vain "piste i:n päällä". Eli kutistemuoveja ei jätetä laittamatta siksi että akut näyttäisivät "viileemmiltä" vaan siksi että akut olisivat oikeasti viileempiä!

1496
Lainaus käyttäjältä: "Mre"
Lainaus
Mäkin käytin pötköakkuja harrastuksen alussa ja niissä on se hyvä puoli että ne on yleensä paketoitu jonkinlaiseen muovikalvoon joka estä niitä likaantumasta/kastumastä ja ennenkaikkea menemästä oikosulkuun.


Tämän olen lukenut jostain muualtakin. Mikä estää laittamasta itse tehtyä akkupakettia vielä kutistemuovin sisään? Tuskin niitä irtokennoja nyt päivittäin irrotellaan ja tinaillaan uudelleen  :?


Kukaan itseään kunnioittava RC-autoilija ei niitä kutistemuoveja käytä, koska ne painaa ja akut lämpiää enemmän.

1497
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Mielestäni vanha kunnon "ajakaa ittenne kipeeks" meininki olis kivempaa, tiedän että useat ovat yöpymässä joka tapauksessa radan lähistöllä ja jos takaamme hyvän tasaisen pidon voisin sen yötreenin näille suoda, itse tuskin osallistuisin kun en yöksi taida matkustaa. Tiedän ettei tämmöinen ole mahdollista oikeesti koska jonkun pitää tiloista vastata yms.


Ideaalimaailmassa homma varmaan menisikin niin, mutta kuten arvasitkin ongelma on tiloissa. Tiloista on poistuttava muistaakseni viimeistään klo 21.00 ja siihenkin on neuvoteltu jo tunti tai pari ylimääräistä.

1498
Perjantaina ei ole treenimahdollisuutta. Radan ja puitteiden valmistumisesta "ajoissa" ei ole mitään takeita ja tällä tavalla ei kenellekään ei tule turhaa reissua ja yöpymiskustannuksia, jos treenaamiseen ei jäisikään aikaa. Lisäksi homma on tällä tavoin tasapuolisempi.

1499
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
No toivotaan että saadaan jouheva touring rata, joten elkäähän ahnehtiko radan mitassa liiaksi, yks mutka sataa neliöö kohti riittää  :wink:


Rata on piirretty ja paperilla näyttää ihan hyvältä (vaikka ite sanonkin). Käytännön toteutus on vielä osittain hämärän peitossa. Pituutta radalle tulee keskilinjaa pitkin vähän reilu 130m.

Etkö sä menekkään Tanskaan ajamaan? Mä kun olen äänestäny sua niin ahkerasti rc-zonen pollissa.

1500
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Eiks muuten saada tarpeeks kotietua  :lol:


Ei  :mrgreen:

Tuon viestin tarkoitus oli kuitenkin pääasiassa estää kauempaa tulevien turhautumista ja vihastumista, koska ajaminen voi todellakin jäädä vähiin.

Ja tilanne on siis se, että kotikenttäetu on tällä kertaa lähes olematon. Kisaradalla ei tähän mennessä ole kukaan ajanut metriäkään, koska rataan tarvittavat matot saapuivat vasta eilen. Rata toteutetaan eri periaatteella kuin meidän kerhossa on tähän asti ollut tapana. Siirrymme tapaan, missä "koko" lattia peitetään matolla ja rata tehdään siihen. Mattoa on käytössä hieman vajaa 500 neliötä ja radan leveydeksi tulee 2,5 - 3m.

Lainaus käyttäjältä: "reittala"
Eli ei enää liimapitoa ?

Meillä on ollut 6m näyte pätkä tuota uutta mattoa ja pito tulee mattoon nopeasti ja mikä tärkeintä, ilman mainitsemaasi liimaa...  :wink:

Sivuja: 1 ... 47 48 49 [50] 51 52 53