Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Buttenmeister

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 17
151
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 09.02.14 - klo: 00.44 »
Samalla kun maalasin muita pikkujuttuja modelexpoa varten niin maalasinpa pikkasen myös tundra osia. Maalasin orkkisvanteet mustiksi käyttäen maston plastic primeriä ja päälle mastonin kirkas musta. Ensin toki hioin vanteet karheella sienellä ja pesin ne. Hitsasin lattarautaan mutterit ja sen jälkeen  hioin 50mm pultin kannat nihkeiksi istumaan heksiaukkoon. Näin sain hexit suojattua että niihin ei mene maalia kun maalaa vanteen sisäpuolen. Samalla kun sovitus kerta oli nafti niin pulteista oli hyvä pitää kiinni maalauksen aikana eikä tarvinnut koskea vanteisiin ollenkaan. Maalauksen jälkeen ruuvasin vanteen aina kiinni lattarautaan hitsattuun mutteriin kuivumaan. Noihin vanteisiinhan tulee vielä se kromirinkula joten lopputulos on aika lähellä paketin kannessa olevaa kuvaa vanteista. Maalasin nää orkkisvanteet koska liimaan nuo orkkisrenkaat näille vanteille. Mulla on uudet erilaiset renkaan lopulliseen ratkaisuun.. Sitten maalasin sivupeilivilkkujen vilkkulasit. Ensin ohut kerros fastinttiä ja sen jälkeen faslucent orange. Huomenna näkee mikä on lopputulos kun jatkan projektia. Tarkoitus on saada niinsanotut tummenetuilla laseilla olevat vilkut...

152
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 05.02.14 - klo: 20.28 »
Samalla tavalla tein ohjausvarren. Pyörän päässä oleva pallonivel piti vaihtaa 3mm korkeammilla kierteillä olevaan ja tehdä korotus muttereilla jotka näkyy tuossa yhdessä kuvassa. Muutoin olisi tanko ottanut lehtijouseen kiinni jouston ollessa ääriasennossa. Olen tyytyväinen lopputulokseen ja nyt ohjauksessa aijemmin ollut välys pieneni huomattavasti!!

153
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 05.02.14 - klo: 20.23 »
Anteeksi teille jotka olette sitä mieltä että tehdään yksi osa valmiiksi ennen kuin aloitellaan seuraavaa.. Tämä projekti kun pikkasen hyppii aiheesta toiseen miten sattuu.. Mutta minulla on siihen omat syyni.. Asiaan.. Asia joka mua on tässä autossa häirinnyt projektin alusta asti on tuo ohjausvivusto kaikkinee linkkeineen.. Ja päätin tehdä asialle jotain. Tuossa vaihdelaatikkoa ohjaavan servon vieressä löytyi sopiva paikka ohjausservolle. Servoa ei voi ihan plug and play menetelmällä siihen asentaa koska pari pikku ongelmaa pitää ensin ratkaista. Madalsin kumpaakin servoa 5,5mm jotta servovarret eivät törmäisi runkopalkkeihin kun servoa käyttää. Eli valmistin alumiinista 2 kpl tankoa mihin porasin reijät minkä läpi servojen kiinnitysruuvit menee kiinnitysrunkoihin. Käänsin vaihdelaatikon servon servovarren osoittamaan autosta ulospäin ja sain näin tilaa ohjausservolle ja sen varrelle. Samalla tein uuden varren vaihdelaatikon ja servovarren väliin koska alkuperäinen ei enään mitoiltaan sopinut. Tällä ratkaisulla myös vaihdetanko menee suorassa linjassa runkoa pitkin eikä vinosti niinkuin alkuperäisessä ratkaisussa. tein vaihdetangon 3mm kierretangosta ja laitoin messinkiputkea peittämään muutoin näkyviin jäävää kierreosaa. Pinnoitin vielä messinkiputken mustalla kutistesukalla.

154
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 05.02.14 - klo: 20.04 »
Oikeessa olet jerzirccar1. Ei tätä harrastusta ihan helpolla pysty unohtamaan.. Ja kiva jos veitsi toimii  :grin:.
Hyvät oli biileetkin!  :grin:. Yyveessä numeroni.

155
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 02.02.14 - klo: 23.43 »
Nyt on lopullisten peileihin tulevien vilkkuledien työstämiseen taas pikkasen aikaa.. Valitsin vilkuiksi 3mm ledit tilan ahtauden vuoksi ja aluksi juotin ledeihin 0,25mm2 johtimet jotka myöhemmin liitän auton valosarjan vilkkujohtimiin. Testasin vielä juotostyön jälkeen että ledit varmasti ovat ehjiä ja toimii ennen kun työstän ne peileihin. Ihan vain välttääkseni oman v-käyrän turhaa kohoamista  :azn:. Peileihin laitoin maalarinteipinpalaset johon merkkasin vilkkulasin leikkausviivat. Leikkasin aukot auki terävällä askarteluveitsellä. viimeisessä kuvassa aukot leikattu mutta ei vielä viimeistelty. vilkkulasi on vain vapaasti painettuna aukkoon ja se maalataan myöhemmin. Ledit ovat paikallaan mutta ei vielä liimattu kiinni. Mutta tästä on hyvä jatkaa...

156
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 29.01.14 - klo: 21.48 »
Tänään taas pikkasen projekti eteni. Rupee tuo kopan maalaus olemaan ajankohtainen joten tänään tein sitten viimeiset valmistelut sitä silmällä pitäen. Haluan ehdottomasti saada sivupeileihin toimivat vilkut kuten esikuvassakin on. Erikoista onkin että autopaketin mukana tulee vilkkuihin asennettavat "vilkkulasit" mutta upotuksia tai muita valmiuksia tähän ei ole. Aloitin poraamalla sivupeilien ylemmän varren läpi 2mm reijät. Porauksen tein ihan vapaalla kädellä dremelillä.. Porasin noin 3mm kerralla jonka jälkeen työnsin aina irtoporan porattuun aukkoon ja vertasin poran menosuuntaa peilivarsiin nähden jotta ei pora ilmestyisi ei halutusta paikasta ulos ennen varsinaista peilirunkoa. Tämän jälkeen mittasin ja porasin auton koppaan reijät mistä saan myöhemmässä vaiheessa johdot vedettyä vilkkuihin. Kuvan ledit kuuluu auton valosarjaan joten nämä ledit vaihtuu vielä jossain vaiheessa. Lopuksi mittasin ja porasin 3mm ledille paikka lisäjarruvalolle. Lisäjarruvalopaikassa ei vakiona ole varausta ledille.. Eli nyt koppa on maalausta vaille valmis  :shocked:. Vielä kun värin pystyisi päättämään.

157
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.01.14 - klo: 20.48 »
Viimeisimpänä vähäpätösenä vastoinkäymisenä oli sitten oma mitoitusvirhe. Tohkeissani olin unohtanut mittaa tuon valitsemani isomman vinssin paksuuden.. Se nimittäin oli 2mm paksumpi kuin tuo 3-Racing vinssi. Katsoin vain silmämääräisesti paksuutta ja ajattelin että yhtä paksuja ovat... Eli kun yritin kiinnittää valorautaa autoon niin eipäs mennytkään!!  :shocked:. Pienestä kiinni.. Eiku palasiks ja jyrsimään 2mm lisää kiinnitysaukkoa valorautaan jotta sain vinssin .05mm irti puskurista. Eli tein ovalit kiinnitysaukot valoraudan alaosaan.
Loppujenlopuksi sain homman tehtyä kokonaisuudessaan ja alla kuvat.. Melko tyytyväinen olen lopputulokseen.. Jos nyt avaudun niin olisin kyllä halunnut yhden toisen vinssin mutta sitähän ei tähän hätään ole saatavilla ja toiseksi nuo puskurissa olevat koukut ois voinut olla hopeanvärisiä... Noh ehkä molemmille asioille on jossain vaiheessa mahdollista tehdä jotain  :wink:

158
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.01.14 - klo: 20.38 »
Vinssin asennuslevyn kiinnityksessä oli 2 pientä "pulmaa". Kiinnitysruuvien kannat ovat hitusen isompia kuin aukko mikä on siinä valoraudan alaosassa. Eli jouduin senkaamaan ruuvikannoille tilaa valoraudan nurjalle puolelle ruuvinkatojen kohdalle (ylin kuva). Sen jälkeen sai kasattua valoraudan kokonaisuudessaan. Toinen pulma oli kiinnitysruuvien mutteripuoli. Mutterit olivat liian korkeat ja itse vinssi ei enään sopinut asennuslevyyn. Tässä turvauduin dremelin laikkaan ja pieneen viilaan. Laikalla ohensin muttereita 1mm ja viilalla siistin työstöjäljet. Asensin vielä ylimääräiset "koukut" valoraudan alaosaan. Tämän jälkeen pystyin kokoamaan koko komeuden... :tongue: Olin irrottanut koukun vinssivaijerista jotta sain asennuslevyn irroitettua vinssistä ja oli kyllä melkoisen työn takana saada se asennettua takaisin!! Koukun lukkotapin sokka on jotain jousiteräslankaa ilmeisesti kun ei meinannut oijeta millään jotta sen saisi takaisin reikäänsä!! Mutta onnistuin lopulta!! Kun irrotin koukun vinssistä niin vinssin vaijerihan teki sellasen jousi ilmiön ja sutas muutaman kierroksen auki vinssisylinterin ympärille.. Eli ajoin vinssivaijerin joka muuten on aitoa vaijeria tässä vinssissä täysin ulos ja kelasin sitten vaijerin takas sisään jotta sain sen taas menemään siististi sylinterin ympärille ja koukun sopivan kireelle runkoon kiinni. Tätä varten katkoin vinssille menevän sähköjohdon ja käytin normaalia AA paristoa moottorin käyttöä varten. Yllätyin vaijerin pituudesta. Vinssin vaijeri on nimittäin 120cm pitkä  :shocked: Alimmassa kuvassa vaijeri on ulosvedettynä ja nippusiteellä kiinni työkaluseinässä.. Eli vaijerin pituus riittänee jos tulee tiukka paikka maastossa...

159
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.01.14 - klo: 20.07 »
Ensitöikseni purkasin vinssin telineen irti itse vinssistä mikä helpotta mittaustöitä ja kiinnitystä.
Varmistin vielä että vinssi varmasti mahtuu jonka jälkeen merkkasin leikkuukohdat osiin. Leikkasin aukot jyrsimellä ja ensitöiks tein aputelineen johon oli helppo kiinnittää osat jyrsimistä varten. Ja eiku jyrsin laulamaan.... Vinssin asennusrunkoon porasin uudet kiinnitysreijät koska vinssin alkuperäiskiinnitysreijät ovat ns pohjakiinnityksellä ja nyt kiinnitys tulee etuseinään.

160
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 19.01.14 - klo: 19.24 »
Vietettyäni eilen pitkän illan tallilla ja kokeiltuani monelta eri kantilta vinssi - valorauta vaihtoehtoja sekä tehtyäni tusinan verran eri mittauksia tulin siihen tulokseen että jätän asian hautuumaan ja lähdin kotiin....
Mitä enemmän mietin tuota valorautaa mitä olin ajatellut autoon laittaa niin sitä enemmän olin sitä mieltä että se ei siihen sovi... Ei vaan sovi ja on liian kömpelön näköinen tuommoiseen moderniin ja pikkasen pyöreähkönmalliseen koppaan.. Ajattelin kotimatkalla että kokeilen asiaa ihan eri kantilta. Eli sovittaa vinssi auton mukana tulevaan valorautaan.. Tänään sitten uudella innolla tallille!! Mulla oli 2 vinssiä mistä valita. Toinen oli 3-Racingin CR01-27 malli joka on 65mm leveä ja jonka max vetopaino on 1kg. Toinen on RC4WD Bulldog 9300XT malli joka on 78,5mm leveä ja jonka nimellinen vetokuorma on 1,5kg ja max vetokuorma 2kg.
Valitsin RC4WD vinssin koska se on huomattavasti tehokkaampi ja samoilla mitoilla löytyy laajempi vinssivalikoima kuin mitä tuon 3-Racing mallille löytyy. Eli jos myöhemmin haluan vaihtaa vinssiä niin ei mene koko työ uusiksi.. Kuvassa ylempi on RC4WD vinssi ja alempi 3-Racing.
Eikä muuta kun suunnittelemaan ja piirtämään ja työstämään.. :tongue:

161
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 15.01.14 - klo: 23.00 »
Pikkasen jouduin myös muokkaamaan valoraudan runkoa. Keltaiset viivat osoittaa mistä katkoin rungot jotta se
ei työntyisi liikaa auton alle. Valokuvissa ensivedoksia valorauta - vinssi yhdistelmästä. Tästä lähdetään liikkeelle ja katsotaan mikä on sitten lopullinen ratkaisu kunhan niin pitkälle päästään... Niin ja mikä on lopullinen viimeistelytaso  :shocked: HUOM: Mikään ei ole vielä kunnolla kiinni! Kun itse katsoin kuvia niin huomasin että kaikki on pikkasen vinossa...  :grin:

162
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 15.01.14 - klo: 22.52 »
Tänään otin asiakseni aloittaa valoraudan ja vinssin yhteensovittamisen jotenkin.. Kuvassa oleva vinssi on 3-racing automaattinen crawler vinssi. Ohjauspiirikorttia ei ole kuvassa mutta siihen perehdymme myöhemmin mikäli tyydyn tähän vinssiin. Huomenna haen tullipostista toisenkin vinssin ja katsotaan sitten kumpaan päädyn.. jos kumpaankaan. Havittelemani vinssi on tällä hetkellä varastoista loppu  :cry: joten joudun tyytymään korvikkeeseen... Laitan vinssien speksit myöhemmin topikkiin. Tämän vinssin koukkua ei todellakaan voi scalekoukuksi sanoa joten hommasin pari erilaista vaihtoehtoa mistä voin myöhemmässä vaiheessa valita paremmin sopivan koukun. Valorautahan on liian kapea jos meinaa vinssin istuttaa valoraudan runkolevyjen väliin. Jos taas tuo valoraudan rungon niin paljon ulos että vinssi mahtuu valoraudan ja puskurin väliin niin valorauta tulee todella paljon ulos korin etuosasta. Eli pääsin leventämään valorautaa. Aloitin tekemällä 5mm alumiinilatasta runko johon voin kiinnittää sekä vinssi että valorauta. Taas taattua Tamiya laatua vai liekö tuuria... Se Tamiyan oman valoraudan runko jonka tuossa aikaisemmin kiinnitin auton etuosaan oli juuri oikealla korkeudella tähän mun "viritykseen".  Jyrsin ensin siitä alulatasta "T" kappaleen johonka porasin reijät samalla jaolla kuin mitä Tamiyan valoraudan rungossa on. Senkkasin ruuvinpaikat jotta ruuvit ei työntyisi esiin alulatan pintaan vaan olisivat samalla tasolla latan pinnan kanssa.
Porasin alulatan kylkeen toistaiseksi vielä vain yhdet 3mm kierteellä olevaa reikää jotta pääsin "fiilistelemään" valorautaa.. Lopuksi katkoin 6mm alutankoa sopivan mittaisiksi jotta ne on yhtä pitkiä kuin mitä tuo T alusta on leveä (90mm). Tarkoitus oli kuitenkin että valorauta ei saisi peittää ajovaloja.

163
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 11.01.14 - klo: 12.16 »
Ohjain oli saapunut postiin ja kävin sen hakemassa. Eli Sanwa SD-6G .
6 - kanavainen ohjain joka soveltuu erinomaisesti tällaiseen rc autoon mihin tarvitaan useampi kanava..

164
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 06.01.14 - klo: 22.20 »
Autosarjan mukana tuli nämä kattoon asennettavat koristevalot. Rungot joutuu tosin itse koppaan sovittaa ja poraamaan reijät. Tässä tapauksessa kahdet reijät per valo koska kiinnitusruuvi tarvitsee omansa ja ledi omansa. Kopassa ja ikkunaosassa on valmiit merkit mihin porata kiinnitysreijät. merkit tosin oli 4mm halkaisijaltaan ja halusin porata ensin kohdistureijät 1mm terällä ennen sitä 4mm reikää. Eli jos haluaa tarkkaa reijänpaikkaa saada niin pitää kuitenkin piirtää itse vielä keskikohta näihin jo merkattuihin paikkoihin. Kokeilin ensin korireijittäjällä tehdä reikää mutta materiaali on niin kovaa että kyllä ihan dremeliä tarvittiin..

165
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 06.01.14 - klo: 22.13 »
Pikkasen pakoputkien kokoamista. Sarjan mukana tuli lisäpainot mitkä asennetaan "äänenvaimentimien" sisään. Tälleen pakoputki tärisee realistisemmin kun auto käy "tyhjäkäyntiä" sillä epäkeskopainomoottorilla  :grin: Keltaiset nuolet osoittaa niitä lisäpainoja.

166
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 06.01.14 - klo: 12.28 »
Ajattelin sovitella koppaa ennen kun sitä alkaa valmistella maalaukseen.. Ensin piti kuitenkin asentaa lavakipin saranat.

167
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 06.01.14 - klo: 12.21 »
Projektia pikkasen taas edistin aamulla.. Ajattelin laittaa TOPCAD valmistajan alumiinisen valoraudan tuon tamiyan orkkis muovisen tilalle.. Sovittelin sitä autoon ja pari ennalta arvattua ongemaa ilmeni kiinnitysten suhteen. Rungon leveyden puolesta sopii mutta kiinnitys paikka on liian ahdas. Suurella todennäköisyydellä topcadin valoraudan runko hinkkaisi myös lehtijousien etukiinnitykseen ja aiheuttaisi ei toivottua ylimääräistä kitkaa etupään joustossa. Käytänkin tamiyan omaa valorautakiinnitysrunkoa ja modifioin valorautaa tähän kiinnitykseen sopivaksi. Tamiyan runko on todella tukeva ja siinä on hyvät kiinnitysmahdollisuudet vaikka mihin!

168
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 06.01.14 - klo: 12.10 »
Olen neruda samaa mieltä kanssasi väritummuudesta tuommoiseen autoon. Kokeilin vaan jotta pystyi pikkasen vertailemaan koria vasten eri kirkkauskontrasteja :-) Olen nyt itse myös tullut siihen tulokseen että värisävyn pitää olla tumma ja mikään noista testipaloista ei kelpaa mulle väriksi tundraan..

169
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 01.01.14 - klo: 16.44 »
Tein tänään koemaalauksia auton korin maalausta silmällä pitäen. Leikkasin muovilevystä muutaman koepalan.
Jotta maali tarttuisi hyvin kiinni pintaan niin hioin palaset hienolla hiontasienellä. Pohjalle maalasin Mastonin plastic primeriä spraypullosta. Valokuva ei kyllä anna todellista kuvaa siitä minkänäköinen väri todellisuudessa on.. Vasemmalta mastonin metallic blue spraymaali, sitten faskolor faspearl green, faskolor facecent purple, faskolor faspearl black. Faskolorit on maalattu kynäruiskulla. Lopuksi mastonin acryylilakka pintaan. Näin sain muutaman erilaisen värimallin millä voin mallata autoon sävyjä. Ei ole sanottu että auton väri on just joku näistä. saattaa olla että joutuu pikkasen sävyttää ennen kun on tyytyväinen väriin... sit kun sen nyt on joskus saannut päätettyä minkä värisen autosta tekee..  Alla kuva "maalivarastostani" ja koepaloista...

170
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 29.12.13 - klo: 22.45 »
Rakennan tän projektin nähtäväksi 2014 MODEL EXPO tapahtumaan mutta sen jälkeen kylläkin ajoon.
Varmasti teen testiajoja jo ennen messutapahtumaa ihan testimielessä joista teen sitten videontynkää teille nähtäviksi. On muutama asia mikä on paljon helpompi tuoda esille videon muodossa kuin valokuvilla... Mutta siitä lisää sitten kuin sen aika koittaa  :wink:. Ja tr4nsporter jo tuossa esittelikin sen mahdollisen savukoneen autoon... Siinä on varmasti omat haasteensa kun nuo tän päivän autot ei juuri savuta.. Eli pitää saada se "savu" mahdollisimman ohueksi jotta se olisi edes hitusen scalea. Tänään en saannut projektiin muuta aikaiseksi kuin vaihdettua nuo moottorien ja akun liittimet Deans liittimiksi. Päädyin tähän ratkaisuun osittain siksi koska niitä löytyi laatikosta ja osittain siksi että olen todennut niitten olevan kestäviä ja varmatoimisia.
Laitoin orkkismoottoriin myös Deans liittimen koska ajattelin tehdä vertailutestin molemmilla moottoreilla..

171
Työnantajani oli vahvasti sitä mieltä että miksi säilyttää ja huoltaa rc autot muualla kun tilaa löytyy työpaikan talliltakin yllinkyllin. Ja siitä se sitten lähti. Vuoden alusta lähtien mulla on ollut työpaikkani tukikohdassa "oma nurkka" josta kuva alla. Pöydät ja hyllyt olen jo vuosia sitten tehnyt itse mutta ne sopi mainiosti myös tähän uuteen tallinurkkaani. Pomo risti paikan nanonurkaksi koska hänen mielestä kaikki rc osat ja niihin tarvittavat työkalut ovat niin pieniä  :grin:..

172
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 29.12.13 - klo: 00.36 »
Asensin vielä autoon kiinni aijemmin kokoamani yksiköt.

173
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 29.12.13 - klo: 00.28 »
Kiitos teille jupero ja neruda kommenteistanne  :azn:! On ilo huomata että myös tämäntyyppinen projekti kiinnostaa! Tähän asti projektin rakentaminen on ollut kohtalaisen helppoa kun periaatteessa on vain tarvinnut ruuvata kiinni valmiita ostettuja osia jotka vieläpä on suunniteltu juuri tähän autoon. Tänään taas projekti eteni hiukan. Aloitin tuon MFC-02 yksikön kokoamisen ja asentamisen autoon. Pitää kyllä todeta että paljon tavaraa tuommoisen 1:10 auton kopan alle saadaan mahtumaan jos oikein haluaa  :wink:. Alla muutama kuva tän päivän töistä.. Kaikenhan joutuu kasaamaan itse kun kittinä tilaa...

174
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 28.12.13 - klo: 00.56 »
Kiitos rcpoju osoittamastasi mielenkiinnosta  :azn:

175
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 28.12.13 - klo: 00.56 »
Yksi fiilistelykuva pohjasta ja sitten pari kuvaa tulevasta.. Eli joutunee seuraavaksi tutustua kuvassa olevaan multi-function control unittiin. Sisältää täydellisen valosarjan, ääniyksikön + "tärinämoottorin" ( pitäähän auton täristä kun käy tyhjäkäyntiä  :shocked:) sekä noparin. Kaiken tuon pitäisi saada kopan alle piiloon.....

176
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 28.12.13 - klo: 00.48 »
Tänään taka axelin linkit kiinni. Akkutelineen rakentamista. Vaihteiston servoksi valitsin Savöks SC-0254 MG (7,2kg) ja ohjaukseen Savöks SC-0251 MG (16kg). Servojen mukana tuli kunnon M-kierteellä olevat ruuvit joten tein kierteet myös vastakappaleisiin enkä vetänyt "yleisruuveilla" kiinni kuten ohje neuvoo.

177
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 26.12.13 - klo: 08.18 »
Ei kuule maironi ole minullakaan juurikaan kokemusta sceletouhusta mutta uskoisin että tämän projektin myötä tämäkin "taiteenhaara" tulisi minulle tutuksi  :grin:. Kiitos osoittamastasi mielenkiinnosta projektia kohtaan  :azn:!  Joo.. Eli pikkasen taas eteni projekti.. Nyt olisi runko kasassa niin pitkällä että laitoin pyörät alle. Voi kiesus että osaa olla jäykkä alusta!! Tuli mieleen että onkohan TAMIYA ajatellut että näillä driftaillaan eikä ajella maastossa  :wink:. Tälle pitää kyllä tehdä jotakin kunhan saa koko auton nippuun jotta näkee miten alusta toimii valmiissa autossa. Sen jälkeen on helpompi päätellä tarvittavista alustamuutoksista. Nyt tuli sitten ensimmäinen varsinainen poikkeus orkkis osista. Eli vanteet meni vaihtoon. Kuten jo aijemmin tuli ilmi niin hommasin nuo Dick Cepec Gun Metal 1,9" alumiinivanteet sarjan mukana tulleiden muovisten vanteitten tilalle. Tykkäsin näitten vanteitten scalelookista ja viimeistelytaso on oikeesti huippuluokkaa!! Ja pisteenä iin päälle niin vanteissa on keskikuppi joka peittää alkuperäisen vanteen kiinnitysmutterin. Eli taas pieni scaleyksityiskohta.

178
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 26.12.13 - klo: 00.09 »
Axeleitten vuoro. Onpa näppärä tapa saada lukoksi tasauspyörästö. Mikäli oikein ymmärsin niin tuossa kolmannessa kuvassa niin kopan alla on kumitulpalla oleva luukku ja sen kun avaa niin ruuvaamalla tuon punaisella nuolella merkatun tapin axelin läpi niin tasauspyörästö lukkiutuu. NEROKASTA  :grin: ... ja nopeata kun ei tarvitse koko perää purkaa.. 

179
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 25.12.13 - klo: 23.53 »
Se vaihdelaatikko valmistui sitten viimein.  Katsottuani youtubesta videoita siitä miten tällainen Tamiya Tundra liikkuu niin äkkiseltään tuli huomattua että meno ei kyllä oillut ihan scalea. Näytti olevan aivan liikaa kierroksia ja liian vähän vääntöä. Vaihdoin jo kokeilematta autoa niin vakiomoottorin Robitronic 55T crawlermoottoriin. Toivon tällä saavani enempi scalemaista etenemistä autolla maastossa... Alla pari fiilistelykuvaa aiheesta.

180
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 25.12.13 - klo: 17.12 »
Projekti jatkui.. Uutena "ongelmana" ilmeni että vaihdelaatikosta uupui axeli 9400461 missä vaihteensiirtimet on kiinni.. Tarkistin moneen kertaan tallin joka nurkan ja lattian mutta osaa ei vaan löytynyt... Soitin Tietonikkariin mistä olin autopaketin ostanut ja tilasin uuden axelin joka saapunee aikanaan... En usko että olisin itse axelia hukannut mutta aika pieni mahdollisuus mielestäni on sekin että TAMIYA olisi lähettänyt puutteellisena rakennussarjan.. On meinaan sen verran hyvin eritelty ja paketoitu eri osakokonaisuudet.
Mielellään kuulisin teiltä että onko muilta uupunut nimenomaan TAMIYA rakennussarjoista osia? Onneksi kaverilta löytyi käytetty kokonainen vaihdelaatikko jonka sain ja siitä sain tarvittavan puuttuvan axelin. Iso kiitos tr4nsporter!!  Purkasin "vaihtovaihdelaatikon" osiin. Vaihtoloota osoittautui olevan priimakunnossa ja suurimmaksi osaksi kuulalaakeroitu. Alla kuvia vaihtolootasta ja alimpana kuva Tundran laatikosta.
Keltainen nuoli osoittaa sitä puuttuvaa axelia.. Ja hyvää joulunjatkoa kaikille lukijoille!! :azn:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 17