Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hyper

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 12
151
Vapaa keskustelu / Vs: Sikainfluenssa
« : 13.11.09 - klo: 22.42 »
Hyvinkin totta. Eikös se kuolleisuus ole aika lailla 100% ?

Melkein oikein. Elvis elää forever.

152
Mielestäni rattiradiolle hyvä syksy/talvikäsine on mielestäni sellanen 3+1 ratkaisu jossa etusormi on omassa sormikkaassaan ja loput yhdistettyna, peukalo tietenkin vielä erikseen. Rattikäteen menee ihan normaali hanska kunhan on sopivan ohut kosketuspinnaltaan. Eli hanskat ihan reilusti eri paria niin on parhaat.

153
Yleinen keskustelu / Vs: Paras omistamasi rc auto!
« : 10.11.09 - klo: 15.32 »
Ei ole mikään helppo valinta kun omat kaks laitetta on aivan täysin eri käyttöön tehty. Ehkä tamiyan hiluksi kuitenkin, scale crawling on niin parasta touhua. Eikä iloa vähennä yhtään se että hiluksia voi myös scale-rakentaa loputtomiin.

olikos sinulla se alkuperäinen hiluxi :huh:
Jerzi

Ei kun uudempi malli eli se joka tuli pari vuotta sitten markkinoille. Tosin siihen olen tehnyt aika lailla muutoksia mitä en varmaan olisi tehnyt jos omistaisin sen orkkismallin.

154
Yleinen keskustelu / Vs: Paras omistamasi rc auto!
« : 10.11.09 - klo: 00.01 »
Ei ole mikään helppo valinta kun omat kaks laitetta on aivan täysin eri käyttöön tehty. Ehkä tamiyan hiluksi kuitenkin, scale crawling on niin parasta touhua. Eikä iloa vähennä yhtään se että hiluksia voi myös scale-rakentaa loputtomiin.

155
Tärkeintä varmaan on kauppoja tehdessä että kulujen suunta ja suuruus on molempien osapuolten tiedossa. Pakkauskulu on sinällään vähän ihmeellinen kulu, varsinkin yksityisten henkilöiden välisessä kaupassa, että sisällytän itse sen ainakin joko tuotteen hintaan kuuluvaksi tai postikuluihin mukaan lasketuksi eikä kävisi mieleenkään lisätä sitä koko hinnan päälle.

En oikein keksi mitä siinä pakkaamisessa voisi olla sellaista josta pitäisi erikseen maksaa. Tietenkin jos lahjakääreet tai jotain muuta sensuellimpaa haluaa niin sitten...

156
Mulla on samaisen firman crawling-säädin ja sen ohjeista kun katsoin niin vastaavalle vialle esitettiin syyksi huonosti kytkettyjä johtoja/liitoksia, viallista tai tyhjää/huonoa akkua. Myös saähkömagneettista säteilyä tarjottiin syyksi jolloin riittää että säätimen siirtää eri paikkaan autossa. Myös kalibrointi kannattaa tehä :).

157
Sähköautot / Vs: Losilta Short Course trukki
« : 25.07.09 - klo: 17.22 »
Tekis joku nelivetosena tommosen sähkötrukin niin ostasin heti. Esim jollain traxxasellahan on joku emaxx mistä varmaan melkein pelkillä tukivarten ja kopan vaihdolla sais neliveto vehkeen tehtyä. Tiedä sitten olisko se niin surkea ajettava ilman keskidiffiä...

Tai jos ei emaxxista niin sitten vaikka samanlainen buggyn ja truggyn välimuoto kuin sc8 savage flux tekniikalla ;)

158
Vapaa keskustelu / Vs: Nikke Knatterton
« : 23.07.09 - klo: 01.21 »
Knakkertonit oli just parhaita sillon penskana kun näitä tuli telkasta. Ja hyviä ne on vieläkin tosin ei taida muualta löytää kuin youtubesta kattomalla tai sitten jos löytäis jostain dvd-boksin...

EDIT: tuon boksinhan saa näköjään tilattua vaikka mistä, johtopäätös: tilaukseen.

160
Laitetaan omatkin sorkat soppaan. Eli nyt kun katsoo valuuttakursseja niin ulkomailta tilaaminen on mielestäni varteenotettava vaihtoehto. Tietenkin takuuasiat voi olla vähän vaikeampia hoitaa postikulujen kanssa, tosin hyvämaineinen liike hoitaa nämä asiat aina kunnialla, oli pulju briteissä tai kotimaassa. Myös esim briteistä tilaamalla ei tule tulleja eikä postikulutkaan ole kauheat.

Mikäli on varma siitä että aikoo kisata autolla niin buggy on tosiaan ainut vaihtoehto. Mikäli ei ole niin varma niin kannattaa harkita truggya. Merkeistä hobaot ja hongnorit on myös suomessa hyvin edustettuina joten osia saa nopeaan.

Mitä nyt lisälaitteisiin ja muuhun tavaraan auton lisäksi niin alla listattuna parit hyvät kamppeet:
- gigaset radiot. Varsinkin jos aikoo ajaa radalla niin kiteettömyys ja huolettomuus on plussaa. Sanoisin että jos radiot ostaa erikseen niin gigaset kannattaa laittaa. Mikäli käyttää auton mukana tulevia radioita niin niilläkin pärjää aivan hyvin mitä nyt ovat vähän muovisemmat ja joitain säätöjä puuttuu mitä saattaaisi haluta.
- starttiboksi. Ei tarvi tapella vetonarujen kanssa. Hintansa väärti.
- ohjausservon todennäköisesti haluaa päivittää vääntävämpään/nopeampaan. Autojen mukana tulevat eivät aina ole aivan niin hyviä kuin haluaisi.
- laadukasta nitrometanolia. Eli ei kannata ostaa lennokkibensaa vaan ihan kunnon ainetta. Byron, werks ainakin hyviä merkkejä mitä nyt tulee mieleen.
- hyvät kuusiokoloavaimet. Autoissa on järkiään kaikki ruuvit kuusiokoloruuveja eikä niillä pienillä kulma-avaimilla oikeasti tee juuri mitään. Parilla kympillä saa pro kamat, kestää. Autosta riippuen joko tuumaset tai metriset avaimet. Tosin suurimmassa osassa on metriset ruuvit.
- ruuvilukitetta
- laturi ja akut ohjaimeen ja auton vastariin. Hehkuja kannattaa ostaa vaikka heti kaksi niin ei lopu virta kesken. Myös tulppia tietenkin jokunen ylim. Myös ilmanputsareita jne kannattaa osta heti säkillinen.

- käytetty ei ole huono vaihtoehto, varsinkaan jos mukana tulee paremmat radiot ja muuta varaosaa. Tosin käytetty on aina käytetty.

Siinä perusasiaa mitä tuli mieleen. Mutta jos tosiaan on oikeista autoista kokemusta niin ei näiden kanssa tule ongelmia. Kannattaa myös vilkaista ison skaalan autoja. 1:5 bensavehkeet harkinnan arvoisia laitteita ja myös kisoja offroad ja onroad puolilla järjestetään näillekin. Tosin etupäässä eteläsuomessa.

161
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Alaikäiselle myyminen
« : 03.07.09 - klo: 07.34 »
Mitäs jos alaikänen myy alaikäselle?
Esim miä menen myymään toiselle alaikäiselle ja hänen vanhempansa ei hyväksy kauppaa.
Joten???

-Antti

Veikkaisin että ei eroa juurikaan siitä tilanteesta että täysi-ikäinen henkilö myy alaikäiselle. Eli ajaikäinen ostaja.

---

Onkos uluttajaviraaston asianajajasta kuulunu mitään? Ettei vaan olis päästetty vapaalle tähän vuoden aikaan...?

162
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Alaikäiselle myyminen
« : 09.06.09 - klo: 07.07 »
Jos kysymyksia saa ehdottaa niin ainakin pari tuli mieleen:
- mikäli kaupat joudutaan perumaan sen takia että alaikäisellä ei olllut lupaa ostaa/myydä niin miten silloin katsotaan asia esimerkiksi hyvitykseksi tavaran käytöstä? Ja miten nopeasti tulisi yhteydenotto tehdä kaupan purkamiseksi?
- myöskin kiinnostaa tietää että onko alaikäisen suullisella (puhelimssa) tai kirjallisella (sähköposti) vakuutuksella vanhemman antamasta luvasta mitään merkitystä eli pitäisikö aina soittaa vanhemmalle ja varmistaa asia?

163
Ahaa. Itsellä jäi pari kuukautta sitten kanssa liquidin tilaus tekemättä kun ei kortti kelvannut. Itse olen paypalilla maksanut mutta en ole kuitenkaan rekisteröitynyt paypaliin. Pitää varmaan sitten lueskella visa laskut lävitte...

164
Vapaa keskustelu / Vs: Matti "inksu" Inkinen
« : 26.05.09 - klo: 10.31 »
Tulihan se aineki todistettua kuinka siisti äijjä oli , tuskin tekis itsemurhaa noista syytöksistä ellei olis syyllinen.

Eipä käy sääliks muita kun uhreja.
Uhreja? Siis ei tuo Inkinen ole lapsia pannu, oli ainoastaan syyteharkinnassa lapon hallussapidosta.

TAI sitte ei vaan ole jääny siitä kiinni.

Niin. Voihan se olla syyllinen vaikka ei olis todisteitakaan. Riittävä epäillys riittää...  :roll:

RIP inkinen. Vaikka en musiikkia tai miestä juurikaan tunne niin jaksamista vaan.

165
Yleinen keskustelu / Vs: Morjensta pöytään
« : 26.05.09 - klo: 08.09 »
Lifti on kyllä mukava peli. Painopiste kyllä aika korkealla, jousitus aika kova ja maavara aika pienoinen varsinkin 1.9 renkailla mutta sopivassa maastossa just sopivan scale vehje. Mukava aihio jota voi ain vähän parannella ja muunnella  :wink:

166
Vapaa keskustelu / Vs: Perinteinen myynti-ilmoitus
« : 25.05.09 - klo: 17.35 »
Otsikkona "osia kymmeneen eri autoon" kertoo aivan yhtä vähän myytävästä tavarasta kuin "myydään rc-autotavaraa". Vai kertooko esimerkiksi "osia yhteentoista eri autoon" enemmän kuin ensimmäinen esimerkki?

Vähän hakemalla haettua valitusta kun 99% myynti-ilmoituksista on kuitenkin aivan helposti luettavia eikä suurempia ongelmia muutenkaan taida olla ollut. Jos joskus tulee yksi klikkaus tehtyä turhaan niin menetetty aika tuskin niin kauheaa on. Huonosti tehty myynti-ilmoitushan on vain myyjän tappio.

167
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 14.05.09 - klo: 02.25 »
Tuon bajan kasaaminen on aika simppeli homma mutta kannattaa katsoa tämä sarja läpi http://www.youtube.com/watch?v=0AGJLh9JBjw. Helppottuu vielä entisestään :wink:


 :grin:  Jos ton jälkeen ei uskalla kittiä ostaa niin huh  :lol: Amerikkalaisille pitää kaikki näyttää kädestä pitäen

"Kun ruuvaat etuiskaritornia kiinnin pohjalevyyn niin kiinnitä huomiota siihen että pohjalevy ja ruuvattava osa on oikein päin. Jos huomaat että sait esimerkiksi iskaritornin asennettua ylösalaisin niin ruuvi pitää löysätä aivan auki jottai voit kääntää iskaritornin oikein päin. Mikäli ruuvattaessa osaa kiinni tunnet kipua sormessa, löysää ruuvia pari kierrosta ja ota sormi pois välistä ja jatka ruuvaamista. Mikäli osa putosi lattialle niin kiristit väärään suuntaan. Mikäli osa ei irronnut mutta edelleen jossain sormessa tuntuu kipua niin sinulla on vielä joku sormi välissä. On mahdollista että tunnet kipua myös kielessä, korvalehdessä tai muussa jännässä paikassa. On myös mahdollista että etusormi ja ruuvimeisseli ovat vaihtaneet paikkaa. Tässä tapauksessa lopeta ruuvaaminen sormenpäällä ja jatka ruuvaamista ruuvimeisselillä. Mikäli ruuvi ei tunnu millään menevän reiästä läpi niin katso ettet ole sekoittanut sitä ruuvia pöydänjalkaan. Se ei sovi."

Sinällään, onhan se hienoa että joku on jaksanut ja viitsinyt tehdä videolle koko homman mutta ampuu yli ja reilusti kun aivan palikka-asiat selitetään moneen kertaan. Siis aivan palikka-asiat mitkä jo järjellä voi jokainen päätellä. Viidenteen osaan asti jaksoin katsella ja sitten parit jaksot silmäilin läpi kunnes ei enää pystyny.

168
Näyttää mukana kulkevan vielä pyöräkuormaajakin niin ei tarvi edes kiivetä rinteeseen hakemaan kaatunutta autoa. Istuu vaan varjossa ja syö mikropizzaa kun pojat hakee.  :undecided:

Itsellä on vaan tommonen 60x120cm kaksitasopöytä jossa on ihan hyvin sopinut liftit ja honkkarit purkamaan. Pöytä on onneksi niin pieni että se on pakko pitää edes jonkinlaisessa järjestyksessä että siinä sopii tekemään mitään. Vieressä kirjahylly jossa sitten renkaat ja muut tarvikkeet. Onneksi ei ole pattereita kamerassa...  :mrgreen:

169
Onko radioiden ja noparin säädöt kunnossa? Mikäli mekaanista vikaa ei ole niin sähköpuolen kattelisin seuraavaksi. Esim jos on joku radion epa-säätö kaasulle pielessä niin rajoittaa aika tehokkaasti kiihtyvyyttä ja huippuja ;).

170
Sähköautot / Vs: Traxxas Stampede XL-5, Apua kaivataan!
« : 07.05.09 - klo: 18.51 »
Nuo traxxasin radiothan on aika halpoja ja niitä on varmasti tarjolla käytettynä suht halvalla ja vähän käytettyinä kun osa vaihtaa ne vakiokamat heti "parempiin". Eli ei iso kustannus vaihtaa. Ainakin se vastari (joku perus Tq-2 mitä vilkasin) on uutena vain parin kympin luokkaa.

Jos käsiratiossa valo palaa mutta vastarissa ei niin homma on varmaan aika selvä että mikä on rikki. Vai pitääkö sen valon edes koko aikaa palaa?

Ainoa varma tapahan on testata vastaria ja lähetintä ristiin jonkun toisen toimivan systeemin kanssa. Muuten aika vaikea testata.

171
Polttisautot / Vs: Team Associated SC8
« : 30.04.09 - klo: 15.20 »
Siis tuommosen "SC8:n" voi itse tehdä ja homma on aika suoraviivainen kanssa. Tarvii vain buggyn tai truggyn pohjaksi johon vaihtaa tarvittavat osat ja päälle sc8 koppa niin homma on valmis. Mitä nyt nopeasti kattelin niin esim honkkarin truggyissa ja buggyissa hubit, diffikotelot keskidiffeineen ja muine osineen on samat eli esimerkiksi truggysta sc8 niin tarvii vaihtaa:
- tukivarret, ylä- ja ala- ja eteen ja taakse
- akselit
- jouset varmaan kanssa lyhempiin
- mahdollisesti iskaritornit
- koneeseen enempihampainen pinjoni
- buggyn tai sc8:n renkaat alle
- päälle sc8 koppa (akselivälikin sopii varmaan kuin nokka päähän)

Melkein väitän että maailman helpoin konversio, tilaa vain osat ja ruuvaa paikalleen. Ainoa missä voi joutua säätämään on kopan kiinnitys mutta sekin on aika helppo nakki. Itseäkin alkoi hieman persottamaan tuo konversio mutta katotaas nytte   :police:

172
Vapaa keskustelu / Vs: Mediamaksu
« : 28.04.09 - klo: 12.33 »
Mielestäni on täysin väärin ja jopa täysin i*ioottimaista asettaa tällainen pakkomaksu. Miten sen maksaa köyhä opiskelija, pienituloinen eläkeläinen tai muuten vain vähävarainen? Jos kerta kirkkoon kuuluvilta voidaan periä kirkollisvero niin kyllä "yleen kuuluvilta" pitää voida periä tämä yle-maksu veron muodossa eikä tällaisena pakkomaksuna joka erityisesti on pienituloiselle suuri summa rahaa. Joku promillen veronkorotus ei tunnu missään eikä se kohdistuisi kaikkein köyhimpiin.

Erityisen naurettavaksi koko homman tekee se, että meillä on lähes valmis digitekniikka käytössä jolla voidaan ne ilmaiset kanavat laittaa yhteen salattuun nippuun ja katsominen onnistuisi vain mikäli kortti on ja maksettu. Eli ns. yle-kortin saisi lupamaksun suoritettua. Ainoat esteet em. yle-kortin lanseeraukselle taitavat olla kortin kustannukset ylelle ja se että onko oikein että nelosen tai maikkarin ohjelmia varten pitäisi ostaa kortti yleltä? Ja se että moni on ostanut sen halvimman boksin missä ei kortinlukija ole. Eli taas möhlittiin ja kämmättiin kun ostatettiin laite jolla ei pystytäkään valvomaan tv-lupamaksun suorituksia.

Mikäli kortinlukija olisi ollut standardinmukainen tai jollain tavalla vaadittu olisi meillä varmasti jo em. kortti käytössä. Kun telkkaria ei voi kovinkaan helposti katsoa ilman korttia niin myös lupamaksujen määrä olisi kasvanut. Koko digihommahan oli suuri kusetus jonka ainoa tarkoitus oli luoda tekniikka ja markkinat kaupallisille maksullisille kaapeli- ja antennikanaville - salaustekniikan ja kortinlukijan myötävaikutuksella. Kun digitekniikka oli tulossa oli siihen liitetty monia hienoja tekniikoita ja käyttötarkoituksia mutta loppujen lopuksi vain laitevalmistajat saivat myytyä konverttereita hyvään hintaan.

173
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 28.04.09 - klo: 09.54 »
Sen verta ainakin jaksan nipottaa että mun mielestä riittäis aivan hyvin se yksi videoketju. Kuitenkin kun kummatkin on aivan yleistä videoiden postaamista niin menis aivan hyvin samaan ketjuun.

Ei mun mielestä tarvi omaa videoketjua esim. "omille videoille" ja sitten "muiden videoille" niinkuin kuvien kanssa on käynyt (koko jakotapa "omiin" ja "muiden kuviin" on täysin naurettava muutenkin, luulis että kuvatekstiin sopii kirjoittaa onko kuva omasta laitteesta vai netistä eteen tupsahtanut). Eikä tarvis edes erotella sähkö- tai polttisvehkeitä. Se joka vidoita haluaa katsoa haluaa todennäköisesti katsoa hyviä videoita RC:stä yleisesti. Jos haluaa tarkemmin katsella crawlingia tai purjehdusta niin silloin se henkilö hyv. tod. näk. suuntautuu jonnekin videosivustolle niitä katsomaan ja etsimään.

/valitus

(itse alkutekstin videoon en ota suuremmin kantaa, ihan hieno video sinällään mutta olis sopinu ihan hyvin sinne olemassa olevaan ketjuun)

174
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 23.04.09 - klo: 16.09 »
Eii muuta kuin yhteishalia peliin!

175
Polttisautot / Vs: mikä aloittelijalle
« : 21.04.09 - klo: 18.14 »
Omasta mielestä 1:8 buggy tai truggy on pelkästään pihalle liian iso ja nopea ellei sitten ole todella iso piha. Itsekin asun parin kilsan päässä keskustasta niin nitron kanssa joutuu aina lähtemään jonnekin muualle ajelemaan. Sähkiksellä vois vedellä pihalla aivan huoletta. Tietenkin jonnekin hiekkakuopille tms. laajemmalle alueelle 1:8 skaalan auto on parempi kun sitä nopeutta pääsee käyttämään ja isommalla koolla on muutenkin etunsa em. ympäristössä. Esim truggy on just huippe vehje kunnon bashingiin, tosin buggyista ei kokemusta henk-koht. ole.Mutta jos pääasiassa pihalla ja varsinkin asutuksen lähellä on tarkoitus ajella niin katselisin 1:10 skaalan sähkövehkeitä. Myös huollon puolesta 1:10 sähkö-autossa pääsee paljon helpommalla. Esimerkiksi nitrolaitetta on turha ostaa jos ei ole valmis sitä huoltamaan. Vaikka sitä huoltoa ei niin älyttömästi tule niin auto olisi ainakin joka käytön jälkeen hyvä putsata ja ilmanputsareita tms. on hyvä vaihdella aina välillä.

176
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 21.04.09 - klo: 18.05 »
Itehän alotin homman jo kotona! Lista maxaa: 3,9e/joku vajaat 3m (tekee muuten s*****asti lapoja tosta), ruuvit 0,65e pussillinen ja ei muuta ku naama punasena pyörittään ruuvaria! Tein muutaman mallixi jo illan ruuvaamisia varten, ai helevetti miten esteettisesti kivvaa palikkaa tulee hpi:n ympärille. Insinöörinä laskin myös, että kandee laittaa nuo kauhat just noin päin, sillä muuten ne repiää helevettiin ekoilla hiekkakosketuksilla. Voi olla että säläpettä tulee vähän tihiämpään ku tässä kuvassa.



 :mrgreen:
Kieltämättä ...omaperäinen... konsepti :mrgreen:

177
Sähköautot / Vs: Itse suunnitellut ja rakennetut autot
« : 21.04.09 - klo: 17.33 »
Aika paljon riippuu minkälaista autoa on tekemässä. Yksinkertaisin varmaan rakenteen puolesta on juuri joku mattoauton tapainen missä on suhteellisen vähän osia ja osat jo muotonsa vuoksi ovat suhteellisen helppoja koneistettavia. Seuraavaksi vaikein on varmaan joku crawler projekti. Crawlerissahan voi kaiken muun tehdä itse suhteellisen helposti akseleita ja hammasrattaita lukuunottamatta. Tosin näillä kahdella em- ajetaan pääasiassa sisällä nopeasti tai ulkona hitaasti möyrien. Eli ei ehkä se paras vaihtoehto jälkikasvua ajatellen jos haluaa ajaa kovaa ulkosalla.

Jos halutaan mennä kovempaa ulkona niin sillion katsellaan 1:10 ja 1:8 skaalan autoja. Näissä pystyy todella paljon hyödyntämään ja yhdistelemään valmiita osia tosin tällöin hinta nousee todella kovaksi jos kaiken ostaa ja jotkut parit osat tekee itse. Mikäli itse alkaa jousituksen ja tasauspyörästön osia tekemään itse niin silloin pitää osata jo laskea jotakin jotta tulisi todella hyvä. Esimerkiksi jo jousituksessa väärin tehtynä voi autossa ollla paljon bump-steeriä eli kun ajaa pompun yli niin auto vaihtaa suuntaa. Eli autosta voi saada helposti todella vaikean ajettavan. Itse en oikein näe tarpeelliseksi tehdä itse hirveästi osia johonkin 1:10 tai 1:8 skaalan autoon muutenkaan, autot on jo suhteellisen hyvin tehty valmiiksi. Esim nuorelle pojalle joku stampede tai rustler on tosi hyvä auto. Eli ostamalla saa varmasti paremman halvemmalla.

Mutta se "jännyys" alkaa sitten isoista autoista, 1:6-1:4 skaalasta. Auto on jo kokonsa puolesta iso ja osiakin on helpompi tehdä kun ne eivät ole sormenpään kokoisia palleroita vaan nyrkinkokoisia pulleroita. Ehkä osia jo hinnan puolesta kannattaa tehdäkin itse. Tiedä sitten minkälainen budjetti on kyseessä mutta itse ainakin tekisin jonkin 1:4 skalen bensalla juoksevan ralli-escortin jos pääsis valitsemaan. Tosin näissä puhutaan jo tuhansista euroista ja laite ei varmaan edes sovi aivan aloittelevalle nuorelle motoristille ;). Moottorit ja kytkimet sun muut servot ja muut vaikeat osat on kuitenkin jo olemassa ja itse voi keskittyä täysillä rungon, jousituksen ja palikoiden sijoittamiseen.

Tietenkin autoa tehdessä pitää kädentaitojakin löytyä ja varsinkin innostusta. Homma vaatii kuitenkin pitkäjänteisyyttä ja tarkkuutta. Mikäli suinkin kiinnostusta crawler-puolen autoihin löytyy niin se voisi olla hyvä aloituskohde, osia löytyy valmiina todella laajasti ja osia on myös helppo itse tehdä ja valmistaa.

Onnea matkaan :)

EDIT: ekana varmaan kannattaa valita voimanlähde. Sähkö, nitro vai bensa. Sähkö on varmasti se helpoin ja "siistein" varsinkin jos ei ole rc-autojen kanssa ennen paljoa pelannut. Tosin sen kuvan sain että sähkölaitetta oltiin tekemässä? Tosin joku 1:12 ovikiila bensakoneella olis varmaan aika eksoottinen :)

178
OT: Speedpartyissä oli viime kesänä porsche jonka hiilarivanteet oli maksanu piirun alta 30k, meni kovempaa kuitenkin aluvanteilla kun vaihtoivat ne alle.

Jos ne vanteet oli niin kalliit ettei niillä uskaltanut ajaa tosissaan kovaa?  :lol:

179
Väittäisin aivan näin heittämällä että truggyn renkaan painosta suurin osa tulee siitä kumista, sitten seuraavana vanne ja kevyimpänä se foumi. Ongelmallisintahan truggyn renkaassa on sen ison koon aiheuttama suuri hitausmomentti, eli se painavin osa, kumi on kauimpana renkaan keskeltä.

Truggeihinhan on ollut jo jonkin aikaa olemassa ns. lpr-vanteet (Low Profile Race)  joissa vanne on suurempi ja kumin osuus pienempi kuin normaalissa truggyssa. Näin ollen kumia tulee kehälle vähemmän + pienemmät foamit ja pienempi hitausmomentti. Eli renkaan kehällä oleva paino on pienempi ja näin ollen pitäis myös hitausmomentin olla pienempi. Tosin myös renkaan kumin korkeus on pienempi mikä taas voi vaikuttaa renkaan käytökseen ja pitoon heikentävästi.

Hiilikuidusta en kyllä vanteita lähtisi tekemään. Hinta on varmasti aivan *** kallis ja hyöty lähes mitätön jos vertaa minkäpainoiset hiilarivanteet olisivat normimuovivanteisiin. Painoero olisi siis aika pieni ja varsinkin vaikutus hitausmomenttiin vielä paljon pienempi. Hiilikuidusta vois ehkä tehä hubit, hexit ja muut ripustuksen osat sieltä renkaan päästä jousituksesta mutta saako painossa oikeasti sitä hyötyä minkä hinnassa häviää?

180
Nyt kiinnostaisi sitten kuulla mitä ja mistä tuohon hintaan (299 euroa) saa "kunnollisen auton", joka tarkoittanee tässä yhteydessä parempaa pakettia? Bilteman tuotteessa on nimittäin myös radiot ja servot mukana samaan hintaan.

Kyllä niitä löytyy vaikka kuinka. Tosin ei varmaan Suomesta. Jos postikulut on sen pari kymppiä niin halvemmalla saa paremman:
http://www.jespares.com/radio-controlled-models/nitro-cars/models/ofna-ho-bao/hobao-hyper-7-tq-black-rtr-1-8th-buggy.html
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=30528
http://www.wheelspinmodels.co.uk/category/Nitro-1-8th-Rallycross-Buggies__20b/

Jopa yhden kioson (mp7.5) löysin vähän päälle parin sadan joten valinnanvaraakin on merkkien välillä.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 12