Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RikuRassi

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 15
151
Upea nähdä että kisaaminen kiinnostaa kuljettajia! Toivomme että viihdytte Nokia uusitulla ja isommalla radalla. Näillä näkymin M2-10 ajetaan 43 kuljettajalla (jep, itse unohdin ilmottautua :embarrassed: ) ja M4-10 41 kuskilla. Perinteisesti tämä luku kyllä laskee parilla vielä sillä peruuntumisia ikävä kyllä aina tulee.

Mikäli se kuljettajille sopii teen silti vain 4 finaalia per luokka jotta ei tarvitse vajaina ajaa, vaan jaetaan esim M2-10 siten että A:ssa se kymmenen kuskia ja muissa 11kpl. Tämä siis vain siksi että kymmenellä se pääfinaali aina muuallakin ajetaan? Tilaa korokkeella ja radalla on kyllä 11:lle autolle. Tosin yleensä keskeyttäjiäkin on päivän aikana joten tilanne voi tasoittua.

Tällä järjestelyllä säästetään aikaakin jota muutenkin koitin vähän aikataulusta nipistää, eli aamureenit on 2*4min, 2min erävälillä. Pääasia on kuitenkin se että kaikki jotka haluavat esim renkaita testata eivätkä ole ennen meillä käyneet ehtivät sen tehdä kahteen otteeseen. Alkuerissä kun lyödään jo sitten leimaa...

Pystymme myös ajamaan 4 kierrosta alkueriä joka varmasti kaikkien mieleen sekä kolminkertaiset finaalit kaikille kuskeille.

Kuitenkin, tässä liitteenä alustava aikataulu, jossa päivä on coolit 12h 08.00-20.00 jos nyt kaikki putkeen menee. 84 kpl lähtöjä päivään tulee joten taidan laittaa kurkkupastillit mukaan reppuun  :shocked:

Riku

P.S. joo joo, tulee ne erälistatkin vielä, kunhan mietin vähän miten ne on mukava järjestellä. Periaatteena ajattelin käyttää sitä että viime vuoden top 10 saisi pitää paikkansa, muut ovat sitten siirreltävissä vähän sen mukaan mikä on tuntuma sen hetkiseen kuntoon. Kiitos ymmärryksestä ja anteeksi jo heti perään  :wink:

*edit* Onpas vielä vinaalit näköjään väärässä järjestyksessä kun mietin että jos olisi jättänyt muilta kuin A:lta kolmannen kierroksen pois, eli hitain finaali aloittaa kyllä ja nopein lopettaa (Muutettu nyt)


152
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 14.11.11 - klo: 09.20 »
Se vielä selvennyksenä että nyt ajetaan alkuerät nelinkertaisina kun kerran on hyvin tilaa korokkeella ja radalla useammalle autolle kerrallaan, joten aikataulukaan ei venähdä liian pitkäksi.

Riku

153
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 11.11.11 - klo: 07.04 »
Profiilimuutoksia saattaa tulla vielä rataan ennen kisoja, mutta pitotaso on mielestäni nyt sopiva, eli ilman pitoaineita ajetaan ja M2-10 toimi parhaiten ihan uudella tai vähän ajetulla Minipinnillä, SC2-10 ajoin Losin renkaalla.

M2-10 pito oli nyt jo ulkosaven tasoa eli MiniPin-kumi aikas sopivaa tälle radalle. SC suti kyllä enemmän mutta hauskempaa se ajaminen oli kuin ylikovalla pidolla, hypyt meni ihan hyvin yli vaikka siellä onkin uudessa profiilissa pitkä tupla. Tarpeen mukaan WJ-kisan jälkeen siirrellään hyppyjä vähän SC:tä varten mutta laiskoina koitetaan kuitenkin tehdä rata joka sopii molemmille...  :roll:

Riku

154
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 10.11.11 - klo: 07.35 »
Mikäli radan korjauksia ei tarvitse suorittaa niin rata vapaa muodollisuuksien jälkeen, tervetuloa vaan!

Muistakaapas laittaa ilmoja (myös oman kerhon jäsenet) niin ehditään rauhassa tekemään erälistoja tänne kiukuteltavaksi  :wink:

Riku

155
 :roll: Mun RTR-Slash on näköjään niin vakioauto ettei sen tuloksia saatikka läppejä edes tulosteta..  :roll:


Toimiko muuten Asson renkaat paremmin vai huonommin kuin Kössin? Jos oikein sijoittaisi ja ostaisi toisen setin renkaita, sellaiset jotka luistaakin vähän merisairautta aiheuttavan keinujan alla..

156
Nyt on kellot siirretty ja gaalaillat pidetty joten on aika kiittää Turkulaisia vaivattomasti menneistä kisoista ja rennosta tunnelmasta kisaajien kesken! Vaikka rata oli erilainen kuin edellislauantain reeniajeluissa, niin oli siitä harjoitusreissusta näköjään aikalailla etua taas kun oli vähän saanut ajella etukäteen.

Uusi profiili on ainakin omasta mielestä vaativampi koska varsinkin keskipöytä pitää ländätä hyvin että pääsee velodromille vauhdilla... puhumattakaan siitä että kalustovalintani SC:hen ei välttämättä ollut parhaimmillaan vanhan profiilin pääsuoran alussa eikä lopussa  :shocked: Kuitenkin, kaluston taakse ei voi piiloutua kun se on ihan oma valinta, Traxxas rules  :cool:

SC tuupissa ei vaan vauhdillisesti pysynyt Hattusen Juhon kyydissä, vaan piti koittaa vaan mennä mahdollisimman kovaa ja varmasti itse omaa vauhtia. Siksi kaksinkamppailua ei oikein syntynyt... Peltoniemen Matin kanssa oli hienoa jonoajoa siinä toisessa finaalissa ja se oli HAUSKAA!

Kolmannen finaalin sähläsin kiireissäni jo sitten heti ekoissa mutkissa kun piti saada heti jotakin vaikeuksia Juholle ettei se karkaa ja niinhän siinä sitten pilasin molempien finaalin ja matkalla vielä muitakin osumia.. anteeksi kaikille uhreille  :embarrassed:

Kolme finaalia ja kolme voittajaa niinhän se pitää mennä.. kun Matti sai vauhdin päälle niin jälkeä syntyy, kyllä se näköjään oman tiimin palaute herätti ajamaan.. :grin:

M2-10 meni just niin hyvin kuin se voi mennä ja siinä näkyi reenit parhaiten kun oli alla sopiva rengastus ja tuttu auto. Pajalan Teron ajo oli tuuppikokemukseen nähden ERINOMAISTA, ei muuta kuin sisäsäädöt kuntoon vaikka Ekkulilta kysellen ja jälki on komeaa. Perusvauhtia ja varmuutta kun näyttää löytyvän!

Nokialla jatketaan sitten pitkän kaavan mukaan kun lauantaina Wj ja sunnuntaina SCWC, tervetuloa!

Riku

157
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 28.10.11 - klo: 20.50 »
Kuva hämää, eturenkaat ovat aika lailla suorassa, ei haritusta eikä aurausta. Olisiko sisälle suosituksia? Alun perin mulla oli edessä aurausta, mutta kun sain ulkona takapään toimimaan (oikeat renkaat + diffi melkein lukossa), niin kääntyvyys hävisi. Kääntyvyys korjaantui ihan kohtalaisesti, kun otti edestä aurauksen pois.

Itsellä rasvat diffissä eli LÖYSÄ joten sen mukaan nämäkin virittelyt. Kun ajan vakiorungolla niin painopiste korkeammalla mutta periaate yleensä sama:

-harituksella ajan itse, aika paljonkin ja sillä kääntää sisään hyvin, mutta kaasulla ulostullessa rauhallisempi. aurauksella toisin päin..
-itsellä rasvat vaan diffissä mutta vaatii sopivasti ulosjoustoa takana ettei sudittele liikaa tiukoista mutkistä lähdettäessä.


158
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 28.10.11 - klo: 20.43 »
Slashissa alla nuo Losit vakioinsertillä, jossa PEHMEÄ rengas jokapuolelle heiluvan vehkeen alla toimii kohtuullisesti ainakin Turun radalla nyt kun profiili on vähän erilainen..

159
Nokialla MiniPin, paljasta lattiaa suurin osa pinnasta.

160
+1 HOKE NYT PERSKULE TAKAS.com


Jerzi

Näyttääkö tämä keskustelu siltä että Hoke on kadonnut johonkin?  :shocked:

Ehkä on vain käynyt aikoinaan pieni virhe rekrytoinnissa valvojaksi, koska ilmiselvästi Hoke herättää tunteita ja se ei välttämättä ole valvojan perustehtävä?

Kuten Hokekin sanoi, ISO käsi kaikille niille jotka käyvät läpi foorumin viestejä ja yrittävät säilyttää tason ja oman mielenterveytensä..

161
nyt ei kyllä varmaan enää uskalla tätä käyttää jatkossa  :cool:

162
Huh, jaksoinpas kahlata taas yhden väännön alusta loppuun!  :wink:

Hoke on kova kuski ja todella tietää miten auto säädetään, mikä osa/moottori/auto/radio toimii ja mikä ei. Siitä plussat sinne minne kuuluukin.

Mutta kun alueen valvoja on lähes aina kovin vääntäjä, nopein kirjoittaja, eniten aikaa vääntöön käyttävä on kieltämättä muutaman kerran syntynyt hiukan perinteinen wanhan ajan koulutunnelma jossa opettaja kertoo miten asiat on ja PISTE. Jos asiat olisivat oikeasti niin Suomessa ei kaiketi myytäisi kuin yhtä merkkiä ja mallia autoista, moottoreista, osista jne, säännöt olisivat kiveen kirjoitetut ym ym.

Mielipiteet on hienoja juttuja ja ne voi perustellusti ja perustellen kertoa, mutta jos samaa mielipidettä perustellaan ja kerrotaan sivukaupalla koko ajan identtisellä tavalla, samalla kun toiset pahimmillaan heittää tahallaan bensaa liekkeihin, alkaa se rasittamaan vaikka kuinka sääntöjen mukaista onkin. Keskustelua ei ole se että kaikki jankkaa vain omaa mielipidettään kuuntelematta muita ja perustelmatta asiaansa uudelta kantilta, tai ainakaan hyvää keskustelua joka kehittää toimintaa tms. Kuinkahan moni meistä käyttää tällaista foorumin tapaa esim työpaikan palavereissa?  :grin:

Ehkä vähän OT, mutta foorumikäytöksestähän jo vähän puhuttiin..

163
Ennakkokatsastus helpottaa myös kilpailujen pitämistä aikataulussa, sillä silloinhan ne krooniset myöhästelijätkin saattavat olla viivalla oikeaan aikaan...  :wink:

Ei tule erän jälkeen unohduksia auton katsastukseen  viemisessä, auton kilpailupainot helpommin todettavissa kun ei puutu pyöriä tms (ei WJ:tä koskevaa)...

Jo ennen lämmittelyn alkua on helppo todeta ovatko kaikki kilpailijat tulossa ajamaan eikä tarvitse enää huudella tuleeko se-ja-se ajamaan vai ottaako se taas ns.teknisen 5-minuuttia.. Itse myös tottunut lukemaan kelloa ja elämään sen mukaan kilpailuissa muissa luokissa. Pienoisautoilussa aika on vähän liian usein venyvä käsite.
Toissa vuonnakos se oli Nokialla meillä se sääntö että jos et tule 30s ennen erän lähtöä paikalle, et saa valita enää ajopaikkaasi vaikka olisit kuinka nopea, vaan otat sen mikä on vapaana. Tämä varsinkin sisäradalla tärkeää koska useimmilla radoilla vain muutama hyvä paikka ajaa ja suositaan niitä jotka tulevat suorittamaan lämmittelyn ajoissa.

Jos autosi ei ole katsastuksessa ennenkuin muut erän autot vapautetaan siitä, menettää oikeuden omaan ajopaikkaansa korokkeella?


Sitten OT. Aloite Ignore-napin saamiseksi foorumille.

164
Kilpailukutsut / Sisäsavikrossia Tomelilla, Ruotsi
« : 12.09.11 - klo: 08.15 »
Viime vuonna kävin kisat ajamassa ja mukavaa oli. Eli Ruåtsin mestaruuskisojen finaali Tomelillan sisäsavibaanalla Skånessa.

Kilpailukutsu:

https://swe.letsrace.se/media/transfer/2011/race/1283/doc/CommonInvitation/inbjudan2011_rm_rev_ah.pdf

165
Tulokset / Vs: Vaasan Syyscruising 2011
« : 12.09.11 - klo: 07.28 »
Kyllä se vaan niin on että Suomessa on vain kaksi sähkörataa, uutena onneksi Kiiminki ja vanhana tuttuna LOISTAVA Vaasan baana josta sai nauttia perjantain ja lauantain. Sunnuntai kiireiden vuoksi väliin  :angry:

Missään muualla ei ole noin helppoa kisailla, kun kisojen järjestäjät tekevät etukäteen jo niin paljon hommia vain pitääkseen huolta siitä että rata ja muut oheistoiminnot sisämekkaustiloineen ovat erinomaisessa kunnossa. K-I-I-T-O-S. Jälleen kerran yksi meidän PRCAn jäsen näki ekan kerran Radan ja totesi että kyllähän tällaisissa oloissa kelpaa..

+++ Rata-alue ja 2wd-profiili
+++ Pressu sateen sattuessa
++ Tommin SC-dominointi, ainoa 11 kierrosta ajanut, finaalivoitto ym ym
++ Perus 2WD-Slashilläkin pääsee vielä kovaa  :grin: ikävä että rata kostui ennen finaaleja...
++ Oma tuuppivauhti ja varmuus
+ Leppoisaa ja hauskaa mekkailuseuraa
+ Järjestelyt
+ Arpajaiset  :wink:

- ?


 

166
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 09.09.11 - klo: 21.02 »
AAAAAAAAAAAAAHHHHHHhhhhhhhh.....  Teillä on kyllä HYVÄ rata, varsinkin tuo 2wd profiili. Pitkästä aikaa sai taas nauttia siitä! Olisi todellakin pitänyt tulla jo aiemmin käymään motivoimassa itseä ajamiseen.

Tälle tasolle pitää pyrkiä ratojen kehittämisessä.

Olihan tuo märkää mutta kivaa... ainakin minun puolesta se Stadion Trukki samaan porukkaan. Tuohan se jo selvisi.

Jos jollakulla on SC-renkaita jotka sopivat Slashiin tai Hobaon nelkkuun niin voisi olla kuulemma menekkiä  :roll:


167
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 06.09.11 - klo: 11.00 »
Ai niin, se mun SC-luokka on takaveto..

168
Ääntä saa vaimennettua oikean tyyppisillä korvatulpilla joka vähentää melua mutta ei tee kuuroksi, kuten monet muovautuvat tulpat tekee. Itse käytän silokonisia tulppia mm. kypärän sisällä, leikkaa tuulen suhinat mutta kuulen ympäristön äänet kuten autot ja hälytysajoneuvot. Jos budjetissa on tilaa niin Peltorin kuulevat suojaimet on aika ässiä, ne leikkaa elektronisesti melun pois mutta puhe kuuluu.

Pitkästä aikaa pari päivää mekaanikonrenttuna Vantaalla heiluneena täytyy vain ihmetellä miten harvalla on suojaimia käytössä. Melu rasittaa päivän aikana ihan fyysisestikin jos siitä koko ajan joutuu kärsimään. Kuten yllä mainittiinkin, kannattaa kokeilla mitkä tulpat hyvät itselle sillä niitä saa myös teetettynä jos paljon kilpailee kypärä päässä tai ajaa pyörällä.. tai kotona tulee kovaa tekstiä  :grin: Silloin saa valita vaimennustason -5...-30dB. Erityisesti isojen autojen kisoissa hyötyä kun leikkaa vain vaikka 10dB pois, kuulee silti hyvin muuta autot ym ym. Itsellä mekkaushommissa aktiivisuojaimet, hinta ei nykyään enää kovin paha. Siitä voidaan taas olla sitten eri mieltä miten aktiivisuojain radiolla on mukava pitkää finaalia nostettaessa... Jos musan kuuntelu ei nostoa haittaa niin mikä ettei?

Sorry, tuo vähän OT.

Numeroista, siihen aiheeseen en koske pitkällä kepilläkään  :wink:

Aikatauluista sen verran että onko enemmän sääntö kuin poikkeus että finaali tulee aina liian äkkiä? Varsinkin näyttää että ne on ne kokeneet kuskit jotka haluavat että auto just eikä melkein paras mahdollinen finaaliihin joten heiltä se Tekninen 10 yleensä tulee?  Lisää aikaa ennen finaalia että ehtii laittamaan autonsa siihen kuntoon kuin haluaa?


169
Mä tarvisin telttapaikan + pöydän ja tuolin pe-su kisapaikalta, tuun lennokilla ja ei yllättäen mahdu em. mukaan. Anybody? Maailman nopein Sami-71? :)

No worries, punaiseen telttaan mahtuu kyllä vielä yksi jos ei jo muuten paikkaa järjestynyt, kyselen pöydän ja tuolin vielä myös.

170
Tampereen/Nokian kisoihin ei missään nimessä tule lisäluokkia samalle päivälle (la) M2-10 ja M4-10 kanssa.

Tarkoitus on vuokrata kisoja varten iso halli, jossa sitten sunnuntaina isot SC-kisat.

171
Tulokset / Vs: Maastosarja 2 Kiiminki -LOPPUTULOKSET-
« : 22.08.11 - klo: 14.58 »
Kiiminkiin kelpaa jatkossakin tulla kisaamaan sillä puitteet loistavat, järjestelyt moitteettomat ja erityiskiitos maittavasta ruuasta kanttiinin pitäjille! Hauskaa oli ja ajettavaa riitti sopivasti niin pikkuautoilla kuin isollakin. Hienoa oli myös nähdä että mukana oli jopa harvinaisen paljon nuoria ja aloittelevia kisaajia, toivotaan että kehitys jatkuu samanlaisena myös ensi kaudella!

+ telttaporukka ei taaskaan pettänyt, rengaspeliä ja välitöntä palautetta riitti  :grin:
+ opetus siitä miten paljon paremmin pitäisi osata säätää autoa eri keleille radan kuivuessa, pitääkö sitä savea ruveta maistelemaan ja haistelemaan kuin isojen tiimien mekatsut Vaasassa?
+ tuupin finaaliin 18:lla pisteellä  :shocked:
+ vauhti tuupin finaaleissa
+ nelkun jälkimmäisen B-finaalin loppu varmasti hienoa katsottavaa yleisöllekin kun puolet porukasta yhdessä jonossa

- vauhti/varmuus -yhtälön sovitus nelkussa sunnuntaina, "kovaa ja varmasti" -ajoa ei oikein löytynyt
- ei yhtä laadukasta sähkökrossistadionia etelässä, onneksi sentään PKSRCA:lla erinomainen alku

172
Sanottu aiemminkin, mutta: HIENO rata, kaikki hypyt matalia, mutta heittäviä.. autoille aika helliä vissiin mutta silti todella näyttäviä. Varsinkin tuo 2 + 3 + 4 yhdistelmä.

Hienoa kisaamista!

*edit* 2wd SC mod kakkos A-finaali kannattaa ihan katsoa jälkeenkin päin..

173
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 14.08.11 - klo: 15.25 »
2WD, 2WD ja 2WD..   :laugh:  Se oli HYVÄ. Pitääpä katsella näköjään taas kalenteria tuolla silmällä..

Riku

174
Heh, niilla ollut VAPAAT vapaat reenit, 4wdSC:stä 2wd buggyihin kaikki sekaisin ilman aikataulua..  :shocked:
Juttujen mukaan aika vaikeaa.

175
Heh, joo vähän jäi roikkumaan tuo homma. Ajokuviakin on mutta kun tarjolla on kiinnostuneille mm oOplen kuvaajan U-P-E-A-T kuvat niin eipä liene paljon kysyntää normitason kuville... Lykkään ne vielä tänään kuitenkin omalle sivullensa.

Tässäpä loput:

https://picasaweb.google.com/RikuTolonen/MM2011VaasaAjokuviaMuuta?authuser=0&feat=directlink

177
Olisiko kenelläkään kuvia uudisrakennuksien jäljiltä?

Pitänyt jo aiemmin tulla testaamaan sinne, mutta aina muka jotain muuta.. Lähinnä perjantai, sunnuntai/ens viikko mielessä jos siellä ei vaan joudu talkoilemaan  :grin:

Riku

178
Tulokset / Vs: Virallinen MM warm up topikki
« : 03.06.11 - klo: 23.40 »
Parempi toki niin että tulkitaan sääntöjä järkevästi, mutta vielä parempi olisi jos säännöt luotaisiin myös samalla tavalla. En valita enkä rissaa, kunhan tuon asian esille jotta siitä ei tarvitse suomalaiskuskien olla ihmeissään sitten kisassa. Kilpailijan kun odotetaan myös tuntevan kilpailuluokkansa säännöt...

Ainakin isojen autojen luokissa sääntötulkinnat ja tarkennukset liitetään heti sääntöihin kun niiden tarvetta ilmenee, ei kisakohtaisia sovelluksia vaikka ne kuinka tarpeen olisivatkin. Tulkinnathan eivät ole isoja ongelmia ennenkuin ne jätetään kirjaamatta ylös ja sen jälkeen joku tekeekin vastalauseen kalustosta. Sen jälkeen katsotaan vain sääntökirjoihin painettua tekstiä ja kokouksissa kirjattuja päätöksiä.

Tulisipa jo heinäkuu, olisi Juhannus takana ja saisi nauttia hyvistä kisoista! Omasta puolestani muuten kiitos myös Warm-upeista, kaikki meni niin sujuvasti ettei oikein jäänyt mitään mieleen, ja sehän on hyvien järjestelyiden merkki!

Riku

179
Tulokset / Vs: Virallinen MM warm up topikki
« : 03.06.11 - klo: 14.03 »
Joo, ei kerro tarkkuutta mutta kisoissa tulee olla vain yksi mittari ja selkeästi ilmoitettu raja. Warmupissa aika monet normijampat joilla latureita ei tietentahtoen ole modattu, joutui jatkuvasti rukkaamaan rajaa alemmas, koska ilmeisesti mittari oli hyvin epätarkka ja vain 0.01 V tarkkuudella ilmoittava.

Yhdet MM-kisat on tullut katsastuksessa työskenneltyä, ja voin kertoa, että jos hommat ei ole selvillä ennen kuin ruletti alkaa, niin saattaapi tulla hässäkkää. Lipojen kanssa kun on muitakin oleellisia mittoja kuin jännite.

Jeps, itse luin myös juuri läpi IFMAR säännöt, ja esim tuo jänniterajan ylityksestä tuleva rangasitus on mukavasti heti kilpailusta sulkeminen, jos kirjan mukaan mennään. Se nimenomaan ilmoitettu siten että mikäli havaitaan edes että joku lataa yli niin suljetaan ulos. Pitänee katsoa mitä laturin näytössä lukee jos Dallas tms kiertää tarkistelemassa...

Toinen aika mielenkiintoinen on tuo Lipojen mitta. IFMAR antaa hyväksyntää varten maksimipaksuuden ilman akun asemointikyhmyjä 25,1mm.
Esim Intellectin ja GM:n akku uusimmassa listassa ilmoitettuna paksuudeksi valmistajan taholta 25,1mm, mutta IFMARin hyväksyntää varten saamassa setissä mitta ollut 25,4mm. Jos kisassa mitataan paksuus, ja saadaan tulos 25,4mm tai jotain muuta yli 25,1mm niin mitenkäs sitten toimitaan? Akku toki listalla, mutta ei täytä määräyksiä... edes sen setin osalta minkä avulla se on listoille saatu..  :shocked:

Painot näyttää olevan aika hyvin haarukassa kaikilla merkeillä.

 

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 15