Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hmort

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 21
151
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 22.02.13 - klo: 19.26 »
Nyt löytyy Xray XB4 setup sheet sivuilta...

152
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 20.02.13 - klo: 21.21 »
Taas testattu lisää...

153
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 18.02.13 - klo: 22.07 »
Xray XB4 testiä...

154
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 17.02.13 - klo: 13.51 »
Nyt lisätty auton setup...

155
Nyt toivutaan eilisestä huumasta.... Joo kisat meni hienosti.... Ja oli todella kiva huomata että oli saatu nuorisoa lisää lauteille... Todella iso kiitos seuran aktiiveille... Jätkät jaksoi koko päivän ja kisat sujuivat hienosti... meidän päivästä löytyy tarinaa sivuilta http://gamblerracing.eu

156
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 17.02.13 - klo: 11.28 »
SC kisoista tarinaa....

157
Tänään meillä on juhlat !!! Maxin takuu varma koko päivän ajo TQ oli yli odotuksien ja pojan voitto oli todella kova juttu... Huomenna kun herään kirjoittelen tarinan päivästä... Nyt juhlitaan !!!!

158
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 05.02.13 - klo: 18.30 »
Sivut päivittyivät taas...

159
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup III - Vantaa 16.2
« : 31.01.13 - klo: 14.36 »
Eipäs ollutkaan ihan helppo homma laittaa toimivaa linkkiä.....

160
hmort: Jos jakamani bannit ovat mielestäsi naurettavia niin sille löytyy oma paikkansa foorumista - lue siis foorumin säännöt. Jos kilpailussa huutaminen ja toisen päälle ajaminen on mielestäsi normaalia toimintaa ja niiden kritisointi on naurettavaa niin lue AKK:n säännöt.

Aina kun ilmoitat Maxin kisoihin tulet luvanneeksi kilpailunjärjestäjälle osaavasi säännöt. Jos rikot sääntöjä (esim. huutelet radan reunalta, epäurheilijamainen käytös) niin sinut voidaan poistaa kisapaikalta. Jos haluat käyttäytyä huonosti niin mene vaikka HIFK-Jokerit peliä katsomaan, sama meininki ei kuulu rc-radoille.

Minusta tuntuu että et lukenut ollenkaan mitä kirjoitin tai sitten et ymmärtänyt... Yritin sanoa että jos jollain nostajalla on oikeus ottaa rankaiseminen omiin pikku kätösiin... Niin en yhtään ihmettele että joku yleisöstä huusi tälle nostajalle.. Ja niin kuin olen tässä jo monesti todennut.. JOS KILPAILUSSA OLISI OLLUT KUNNON TUOMAROINTIA EI TÄTÄ KOKO AIHETTA OLISI TARVINNUT PERUSTAA. Kyllähän jokainen tietää että huutaminen ei kuulu kilpailuun. Tunteet vaan kuumenee kun joku ottaa oikeuden omiin käsiin...

161
Voi Heuli noi bannit on aika naurettavia.... Koko tää aihe on naurettava... Jos nyt kilpailussa joku nostaja otti oikeuden omiin pikku kätösiin ja piti autoa huvikseen ilmassa. Jakaen stopparin kilpailijalle. Se on se rangaistava teko... En yhtään ihmettele jos joku yleisöstä nimitteli nostajaa. Oikeasti Heuli jos olisit viisas kaveri poistaisit tämän koko topicin. Täällä on jauhettu jo ihan tarpeeksi p****a...

162
Jos Tampereen kisassa olisi ollut tuomarointia tätä koko aihetta ei olisi tarvinnut käsitellä.

163
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 31.12.12 - klo: 13.58 »
Tääs on sivuja päivitelty....

164
Yleinen keskustelu / Vs: Gambler Racing
« : 24.12.12 - klo: 11.13 »
Taas on sivut saanut yhden lyhyen videon.....

165
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 23.12.12 - klo: 20.29 »
Oho onpa painava meidän auto oli 1586g....

166
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 15.12.12 - klo: 20.55 »
Alla olevasta linkistä löytyy Xray testiajosta tarinaa....

http://gamblerracing.eu/2012/12/15/xray-xb4-testia-15-12-2012/

167
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 09.12.12 - klo: 06.12 »
Lopputuloksissa Jose 29. Teemu 39.

168
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 08.12.12 - klo: 23.08 »
Provisions Main Final results
1. Robert Battle – Mugen/Novarossi – 76/60:45.260
2. Ty Tessmann – HB/OS Speed – 75/60:13.874
3. Atsushi Hara – HB/OS Speed – 74/60:01.333
4. David Ronnefalk – Kyosho/Orion
5. Ryan Maifield – Associated/LRP
6. Yannick Aigoin – Associated/nVision
7. Cody King – Kyosho/Orion
8. Josh Wheeler – Xray/OS Speed
9. Dakotah Phend – TLR/Orion
10.Taylor Peterson – Mugen/Alpha
11.Lee Martin – Mugen/Novarossi
12.Ryan Lutz – Durango/Alpha

169
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 08.12.12 - klo: 21.07 »
Unofficial 2012 Worlds Finalists:


1. Ty Tessmann - HB/OS/Pro-Line
2. Robert Batlle - Mugen/Novarossi/ProCircuit
3. Atsushi Hara - HB/OS/HB
4. Dakotah Phend - TLR/Orion/Pro-Line
5. Ryan Maifield - AE/LRP/JConcepts
6. Cody King - Kyosho/Orion/Pro-Line
7. Lee Martin - Mugen/Novarossi Beat / AKA
8. Yannick Aigoin - AE/nVision/ProCircuit
9. David Ronnefalk - Kyosho/Orion/AKA
10. Josh WHeeler - XRAY/OS/AKA
11. Ryan Lutz - Team Durango/Alpha/AKA
12. Taylor Petersen - Mugen/Alpha/AKA



Josella 1/4 finaalissa 3. Sijalta renkaan liimaus petti ja näin jäi nousut haaveeksi...Teemu oli 6. Sijalla jolloin sammu moottori ja se meni siihen.. Näin huonoa tuuria tällä kertaa

170
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 08.12.12 - klo: 18.10 »
Voi juma, JQ:lla petti renkaasta liimaus...  :cry:
[/quote

p****a tuuria...

171
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 08.12.12 - klo: 12.00 »
Me ajoimme viimekesänä SM-sarjan, EC-A warm Up ja EC-A kisan. Meillä oli koko kesänä käytössä 2 eri kuvioo ja 2 eri seosta. Kauhavan kisa oli ainoa missä ajoimme toisella kuvioilla. Kaikki muut kisat ajoimme samalla kuviolla ja 2 eri seoksella. Ei voi puhua kovin kummoisesta rengasruletista.... Ja voin taata että kun on useampi rengasmerkki hinnatkin pysyy alhaisempana...

172
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 08.12.12 - klo: 11.51 »

Ja viimeinen lause on se jutun juoni. Luonne muuttuu. Rataan ja olosuhteisiin sopimaton rengas PILAA koko kisan ja ajonautinnon. Pahimmillaan liian pehmeä rengas hajoaa yhdessä ajokerrassa -> kustannukset ylös. Etukäteen ei voi tietää olosuhteita, siksi yksityyppirengas olisi pakko olla kova rengas. Jos olosuhteet onkin liukkaat, niin kisasta tulee driftailua tai rallia talvella kesärenkailla.

Eli, se että rengas on kompromissi, eikä tiettyyn autoon suoraan sopiva, pilataan ajamisen mielekkyys vs. se että rengas on tasaisen hyvä/huono ja sama kaikille?


Enpä ole kisoja ajanut M8 autolla, tai sellaista omistanut, ajanut olen kyllä ja seurannut sivusta renkaiden vaikutusta kierrosaikaan ja auton käytökseen.

JOS verrataan Mx-10 luokkiin, tottakai (etenkin ulkona) olosuhteet vaihtelevat päivän mittaan niin että ykstyyppirengas on jossain vaiheessa epäideaali, mutta se on sama kaikille. Eipä tulisi silti mieleenkään haaveilla vapaata rengasmallia siinä vaiheessa kun keli on liukas tai hyvin kuiva - juurikin siksi että erilaisia renkaita saisi olla aika monta mallia, ja nopeushyöty ilmeinen.
Sähkökrossin houkutus (kisaamisen) kannalta lähtisi ainakin heti laskuun jos renkaat olisivat vapaat. Liikkeillä pitäisi olla silloin useita eri malleja, ja niissä pääoma kiinni - rengasmalleissa joita ei välttämättä mene koskaan kaupaksi. Oletan että myös renkaiden hinnat tästä syystä nousisi.

Renkaiden vaikutus kierrosaikaan, ja arvokisoihin osallistumiseen on tunnistettu sähkökrossissa jo 1990-luvulla. Suosittelen lukemaan http://kentech.blogs.se/2010/07/29/ifmar-worlds-99-rauma-finland-9065510/ linkistä jutun Rauman 1999 MM kisoista, ja IFMAR Tire Proposal. Silloin jo (eikä taida olla mikään ensikerta) valmistaja teki tiettyä rataa varten uuden rengasmallin, joilla oli tottakai rajattu saatavuus...
Vastaava ilmiö esiintyy vuonna 2012 M8 MM-kisoissa Argentiinassa, valmistajat ovat tehneet ihan uusia kuvioita kyseistä kisaa silmällä pitäen, saatavuutta en lähde spekuloimaan kun en ole paikalla...

Hei hei nyt jotain rajaa... Joo valmistajat on tehnyt uusia malleja 2 valmistajaa...AKA ja Proline ne uudet mallit ei ole tehty pelkästään Argentiinaa varten ne nyt vaan sattu tulee ennen Argentinan kisoja... Kysymys NO ONKO NE OLLUT NYT NIIN YLIVOIMAISIA !!!???  Vastaus edelleen 30 kärjessä 6 rengasmerkkiä....ymmärtäisin jos 30 kärjessä olisi vaan yksi merkki silloin olisi renkailla varmasti suuri merkitys...

173
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 07.12.12 - klo: 18.36 »
IFMAR Worlds
2012 IFMAR Fuel Buggy World Championships

Buggy (1/4 Odd Main)
Race #16
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
17   1   Savoya, Renaud   418=124    2.4ghz
19   2   Drake, Adam   414=136    2.4ghz
21   3   Cavalieri, Ryan   411=126    2.4ghz
23   4   Kortz, Jeremy   402=131    2.4ghz
25   5   Mitch, JR   398=126    2.4ghz
27   6   Quagraine, Joseph   387=112    2.4ghz
29   7   Leino, Teemu   384=119    2.4ghz
31   8   Adachi, Shinnosuke   378=117    2.4ghz

HANAAA SUOMALAISET !!!!!!!


Huh, onpas kovaa sakkia JQ:n ja Tempan vauhtia kirittämässä...  Ketäs veikkaatte nousijoiksi Suomiedustuksen lisäksi, Reno ja Drake?  :smiley:

Joo vähän turhan kova erä...

174
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 07.12.12 - klo: 16.41 »
IFMAR Worlds
2012 IFMAR Fuel Buggy World Championships
Dec. 1-9, 2012
Open in new window
Mains Listing
Buggy (1/512 Even Main)
Race #1
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
121   1   Coggiola, Javier   143=23    2.4ghz
132   2   Settembrino, Pablo   99=28    2.4ghz
134   3   Meirinhos, Santiago   96=28    2.4ghz
136   4   Villamil, Fernando   92=0    2.4ghz
138   6   Cataldo, Javier   86=17    2.4ghz
139   5   Tonietti, Fabio   82=21    2.4ghz
142   7   Trigos, Pedro   59=0    2.4ghz
144   8   Valsagna, Wilson   22=0    2.4ghz
Buggy (1/512 Odd Main)
Race #2
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
130   1   Ferretti, Pablo   104=30    2.4ghz
131   2   Lomonaco, Tony   104=20    2.4ghz
133   3   Semenzato, Marcos   99=25    2.4ghz
135   4   Piccione, Leopoldo   92=18    2.4ghz
137   5   Duarte, Gustavo   90=27    2.4ghz
140   6   Damico, Franco   82=12    2.4ghz
141   7   Meirinhos, Ivan   60=13    2.4ghz
143   8   Arbeo, Julian   57=0    2.4ghz
Buggy (1/256 Even Main)
Race #3
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
114   1   Stefan, K.Fflejf   157=41    2.4ghz
116   2   Velazquez, Lucas Javier   149=37    2.4ghz
118   3   Acosta, Pablo   146=40    2.4ghz
120   4   Lyon, Felipe   144=39    2.4ghz
123   5   Baer, Gustavo   140=16    2.4ghz
125   6   Kosacoff, Kevin   128=37    2.4ghz
127   7   Warnner Julles, Theodoro   111=23    2.4ghz
129   8   Buffa, Sergio   110=18    2.4ghz
Buggy (1/256 Odd Main)
Race #4
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
113   1   Lobato, Mauro   160=47    2.4ghz
115   2   Canon, Ramon   151=34    2.4ghz
117   3   Shakespeare, Steve   148=32    2.4ghz
119   4   Fortes, Joao Paulo   145=25    2.4ghz
122   5   Yeo, Seong Leng   140=40    2.4ghz
124   6   Martin, Damian   132=26    2.4ghz
126   7   Coca, Christian   116=32    2.4ghz
128   8   Teubal, Pablo   110=34    2.4ghz
Buggy (1/128 Even Main)
Race #5
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
98   1   Pelinski, Guillermo   205=61    2.4ghz
100   2   Plamodyanov, Georgey   201=45    2.4ghz
102   3   Lee, Ryan   195=42    2.4ghz
104   4   Mucaria, Adrian   191=58    2.4ghz
106   5   Novillo, Franco   185=53    2.4ghz
108   6   Barba, Camilo   179=49    2.4ghz
110   7   Sharp, Keevin   168=52    2.4ghz
112   8   Cristi, Rodrigo   162=41    2.4ghz
Buggy (1/128 Odd Main)
Race #6
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
97   1   Da Silva, Francisco   206=59    2.4ghz
99   2   Cribari, Lucas   203=43    2.4ghz
101   3   Del Rio, Javier   198=59    2.4ghz
103   4   Tradardi Sr., Renato   193=37    2.4ghz
105   5   Calens, Alejandro   186=51    2.4ghz
107   6   Yang, Scott   183=48    2.4ghz
109   7   Sosa, Fernando   177=49    2.4ghz
111   8   Gueguen, Aymeric   167=49    2.4ghz
Buggy (1/64 Even Main)
Race #7
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
82   1   Ayerdi, Alejandro   249=64    2.4ghz
84   2   Heiss, Klemens   237=59    2.4ghz
86   3   Zigon, Roberto   233=66    2.4ghz
88   4   Amaral, Marco   229=67    2.4ghz
90   5   Tavares, Matheus   224=67    2.4ghz
93   6   Alberdi, Gustavo   212=55    2.4ghz
94   7   Fischmann, David   210=65    2.4ghz
96   8   Hudy, Juraj   209=64    2.4ghz
Buggy (1/64 Odd Main)
Race #8
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
81   1   Hartmann, Carlos   250=53    2.4ghz
83   2   Villalobos, Miguel   245=63    2.4ghz
85   3   Colombo, Alvaro   235=60    2.4ghz
87   4   Centeno, Jeremias   230=70    2.4ghz
89   5   Bjokqvist, Daniel   224=67    2.4ghz
91   6   Lui, Man Yat   213=64    2.4ghz
92   7   Pfeiffer, Gerd   212=64    2.4ghz
95   8   Alcantara, Francisco   210=34    2.4ghz
Buggy (1/32 Even Main)
Race #9
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
65   1   Reynaud, Nicolas   306=93    2.4ghz
68   2   Kanai, Yuichi   304=96    2.4ghz
70   3   Hassel, David   293=81    2.4ghz
72   4   Piro, Federico   289=30    2.4ghz
74   5   Smolnik, Andrew   277=27    2.4ghz
76   6   Pons, Lucas Gabriel   274=84    2.4ghz
78   7   Zurfluh, Yael   268=77    2.4ghz
80   8   Lemke, Frank   260=63    2.4ghz
Buggy (1/32 Odd Main)
Race #10
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
64   1   Kaufler, Hannes   310=81    2.4ghz
66   2   Niblett, Callum   306=89    2.4ghz
69   3   Bradley, Chad   295=48    2.4ghz
71   4   Treignier, Jerome   292=91    2.4ghz
73   5   Endo, Daisuke   285=87    2.4ghz
75   6   Sala, Federico   276=84    2.4ghz
77   7   Blanco, Daniel   273=72    2.4ghz
79   8   Golobic, Juan Pablo   262=69    2.4ghz
Buggy (1/16 Even Main)
Race #11
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
49   1   Pavidis, Mark   337=86    2.4ghz
51   2   Neumann, Jorn   335=77    2.4ghz
54   3   Kellum, Kurt   329=96    2.4ghz
55   4   Vega, Daniel   326=100    2.4ghz
57   5   Pain, Josh   320=90    2.4ghz
59   6   Castro Ramiez, Adrian   316=21    2.4ghz
61   7   Monteiro, Ricardo   312=95    2.4ghz
63   8   Degani, Greg   312=48    2.4ghz
Buggy (1/16 Odd Main)
Race #12
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
48   1   Saxton, Richard   339=92    2.4ghz
50   2   Korn, Marty   336=79    2.4ghz
52   3   Door, Curtis   334=85    2.4ghz
53   4   Rebelo, Nuno   330=88    2.4ghz
56   5   Bustamante, Mikey   326=96    2.4ghz
58   6   Recio, Sebastian   316=77    2.4ghz
60   7   Cutini, Agustin   315=27    2.4ghz
62   8   Winik, Enrique   312=89    2.4ghz
Buggy (1/8 Even Main)
Race #13
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
35   2   Thern, Linus   372=110    2.4ghz
37   3   King, Cody   367=105    2.4ghz
39   4   Vik, Tyler   364=93    2.4ghz
42   5   Amezcua, Travis   355=94    2.4ghz
43   6   Bregante, Nicolas   353=99    2.4ghz
45   7   Phillips, Chad   348=107    2.4ghz
47   8   Cragg, Neil   340=24    2.4ghz
67   1   Easton, Billy   306=34    2.4ghz
Buggy (1/8 Odd Main)
Race #14
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
32   1   Laughton, Craig   376=106    2.4ghz
34   2   Sartel, Jerome   374=110    2.4ghz
36   3   Castellano, Matt   371=114    2.4ghz
38   4   Osaka, Kenji   364=115    2.4ghz
40   5   Wernimont, Carson   360=105    2.4ghz
41   6   Keller, Carsten   355=110    2.4ghz
44   7   Pettit, Barry   350=101    2.4ghz
46   8   Jacopini, Carlo   346=109    2.4ghz
Buggy (1/4 Even Main)
Race #15
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
18   1   Rodriguez, Dylan   416=120    2.4ghz
20   2   Phend, Dakotah   414=105    2.4ghz
22   3   Matias, Miguel   406=128    2.4ghz
24   4   Lutz, Ryan   398=127    2.4ghz
26   5   Willetts, Simon   389=118    2.4ghz
28   6   Bloomfield, Darren   385=99    2.4ghz
30   7   Hernandez, Borja   383=118    2.4ghz
33   8   Kawamoto, Atsushi   375=120    2.4ghz
Buggy (1/4 Odd Main)
Race #16
20 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
17   1   Savoya, Renaud   418=124    2.4ghz
19   2   Drake, Adam   414=136    2.4ghz
21   3   Cavalieri, Ryan   411=126    2.4ghz
23   4   Kortz, Jeremy   402=131    2.4ghz
25   5   Mitch, JR   398=126    2.4ghz
27   6   Quagraine, Joseph   387=112    2.4ghz
29   7   Leino, Teemu   384=119    2.4ghz
31   8   Adachi, Shinnosuke   378=117    2.4ghz
Buggy (1/2 Even Main)
Race #17
30 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
2   1   Batlle, Robert   451=148    2.4ghz
4   2   Tebo, Jared   446=142    2.4ghz
6   3   Martin, Lee   441=129    2.4ghz
8   4   McBride, Kyle   437=131    2.4ghz
10   5   Bayer, Martin   433=140    2.4ghz
12   6   Hara, Atsushi   428=133    2.4ghz
14   7   Wheeler, Josh   425=128    2.4ghz
16   8   Tradardi Jr., Renato   419=131    2.4ghz
Buggy (1/2 Odd Main)
Race #18
30 Minute Race
Qual #   Car #   Driver   Laps/Time   Freq
1   1   Boots, Elliott   452=145    2.4ghz
3   2   Tessman, Ty   448=136    2.4ghz
5   3   Maifield, Ryan   445=143    2.4ghz
7   4   Aigoin, Yannick   438=143    2.4ghz
9   5   Tortorici, Davide   435=136    2.4ghz
11   6   Aigoin, Jerome   429=127    2.4ghz
13   7   Ronnefalk, David   426=99    2.4ghz
15   8   Petersen, Taylor   423=136    2.4ghz

HANAAA SUOMALAISET !!!!!!!

175
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 07.12.12 - klo: 13.47 »
SS Turkuun ja Lavankoon. Mielenkiintoista.

Noniin - nyt konkretisoituu koko homman ydin - kesällä kun tilasin uudet M-8 kamat valmiiksi ens kesää varten, kyselin mikä on se rengas joka tarvii hommata jolla ajetaan. AKA Cb SS. Muuta et tarvi. Mulla ei kisabudjetti kaadu yhteen rengassettiin, eikä kahteenkaan. Mutta eikö tässä vaiheessa kellot soi, että millä tilanteesta saisi helpompaa uudelle kuskille?

Miksi kaikki pitäis aina olla niin helppoa... Vesa sun ajot ei kaadu rengasrulettiin... Ota nyt ihan rauhassa aja ensin yksi kausi ja Katotaan sitten mitä mieltä olet..

176
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 07.12.12 - klo: 13.21 »
Neobuggyn haastattelussa Hara totesi että noin 30 jampalla on mahdollisuus ajaa kisan voitosta... No edelleen katsotaan renkaita löytyy se 6 eri merkkiä... Miten se yksi merkki on niin ylitse muiden ??? Että homma olis kiinni renkaista??? Joo normaali jampalla ei ole samoja renkaita kun kärkikuskeilla... Niin jos sillä olis ne samat ku kärkikuskeilla voittaisiko se kärkikuskit??? No edelleen ei... Mistä se johtuu??? Kärkikuskit ajaa ammatikseen ja normi jumppa joutuu välillä käymään töissä.. Se on ihan sama mitä viilauksia sääntöihin tehdään ammattilaiset menee kovaa ja loput tulee perässä.

177
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 07.12.12 - klo: 12.20 »
Eiköhän samantien tehdä niin että ajetaan yhdellä rengasmerkillä, yhdellä automerkillä, yhdellä moottorimerkillä, yhdellä servomerkillä ja yhdellä radiomerkillä jäiköhän joku puuttumaan...sit on tosi helppoa. Ei tarvii selitellä... Ai hitsi unohdin että sää voi muuttua erien välissä... Ööö siirrytään ajamaan sisälle... Ei tule sää muutoksia...

178
Kilpailijoiden kanava / Vs: M-8 yksityyppirenkaat?
« : 07.12.12 - klo: 11.01 »
Meinasin jo kirjoitella vastinetta viime päivien "aikuismaiselle" rengaskeskustelulle,  mutta onneksi Jarkon viimeisin kirjoitus pelastaa teidät.

Kysymys on nimenomaan laatia säännöt niin, että ne sopivat lajin henkeen. Vesa joskus heitti tässä keskustelussa, että olisiko oikein, että tultaisiin 0,27 koneilla kisaan. Minun puolestani voisi tulla, koska lisätehosta ei ole hyötyä kuin harvoin alkuerissä, nousufinaalissa pelkkää haittaa lyhyemmästä tankkivälistä johtuen. Sen sijaan 0,19 koneet pitäisi mielestäni harkita kiellettäväksi. Siinä voi saavuttaa paksulla lompakolla etua muihin nähden.

MM-kisojen alkueriä jos oikein ja oikeaa listaa tulkiten, niin 11 ensimmäistä ajoi 6 eri rengasmerkillä ja ties monellako kuviolla ja kumilla. Yksityyppirengastajien mielestä kyseessä on iso haitallinen rengasrumba. Itselleni se vain kertoo, että ei ole olemassa mitään yhtä toimivaa rengasta, jolla se voitto tai hyvät sijoitukset tulee.

Rata muuttuu ja kosteus/pito vaihtelee, jolloin hän, joka tietää miten toimia on vahvoilla. Ja siinä oikea rengasvalinta on myös ratkaiseva. Esimerkiksi rataan tulee ison kisan edetessä jyrkkäreunaisia kuoppia. Rengas, jolla kisa on ehkä aloitettu, muuttuu liian haukkaavaksi ja alle laitetaan pyöreämpi reunainen/pitoinen kumi alle, jottei auto lähde alle nanosekunnin selälleen. Voitte yrittää guruilla miten tuo ominaisuus krossiauton pelillä säädöillä poistetaan ilman että kokonaisuus ei kärsi liikaa.

Palataanpa meneillään oleviin MM-kilpailuihin. AKK teki esityksen renkaiden yksityypittämiseksi. Pyyntö ilmeisesti tuli meidän top-kavereiden pyynnöstä. Kysynpä nyt, että onko kavereiden 30 läheisyydessä oleva sijoitus alkuerien jälkeen johtunut renkaista? 6 eri rengasmerkillä, puhumattakaan kumista tai kuviosta, on päässyt 10 sakkiin, mutta ilmeisesti ei edes vahingossa ole tullut sitä oikeaa rengasta suomalaisten alle? Ei vaikka voi netistä lukea, että mikä rengas on alla, jos ei viitsi itse käydä katsomassa mikä rengas "niillä hyvillä" on.  Hei! Ollaanpas nyt rehellisiä, suomalaisten sijoitus ei johdu renkaista.

Jatketaan ajatuksella, että mikäs se yksityyppirengas sitten näihin kisoihin olisi? Ja miten se toimisi läpi koko kisaviikon? Alkuviikosta oli kuumaa ja kuivaa tasaisella radalla - jokainen valitti jo nyt pidon puutetta vaikka sai laittaa pehmeää kuvioo alle. Keskellä viikkoa rata on rikkonainen ja onko kosteuttakin ollut välillä?  Ja jatketaan sitten loppuviikon finaaleihin. Raspinen rata ja pitkä ajoaika. Itse olen ollut noin 50 SM tai EM kilpailussa enkä osaa sanoa yhtä rengasta, joka toimisi niin hyvin, että kisoista ei tule rengassäästelykisoja tai jotain muuta kuin kilvanajoa tavoitteena paras tulos. Toki jos luokan luonne halutaan muuttaa tilanteeseen sopimattoman "renkaankanssaelämiseksi", niin siitä vaan, jos se nyt sitten kohottaisi luokan kiinnostavuutta. Miten kisarenkaat saadaan kilpailijoille? Kukin ostaa kaupasta vai kisajärjestäjät ojentavat ne sinulle ettei pääse vilunkia tapahtumaan? Efra-lisenssi +kisamaksu + 10 settiä renkaita = 500 euroa, tervetuloa kisaamaan! Vai rajoitetaanko niitä renkaiden määriä? OK, mutta jos rengas on vähänkin liian hajoava, niin kisasta tulee ihan spedeilyä. Miten kabinetissa osataan valita kisarengas liki vuotta ennen kisaa tietämättä mikä on säätila ja radan pinta+kuluminen?

Lajin luonne. Jokainen rengasvalmistaja haluaa voittaa MM-tittelin. Se ajaa firmoja kehittämään tuotteitaan. He haluavat näkyvyyttä kisassa. Heillä on pro "super" staroja kuskeinaan. Ymmärtääkseni parikymmentä parasta on kokonaan tai osittain ammattilaisia. He ovat tämän lajin "näyteikkuna". Mielestäni he vievät lajia eteenpäin, joka palvelee meitä kaikkia. Toki me maksamme sen komponenttien kuluissa, mutta jokainen voi päästä sinne projampaksi jos haluaa. Se on vain itsestä kiinni.

Vaihdan mielipidettäni heti, jos näen yksityyppirenkaan palvelevan M8-luokkaa. 3,2 kg ja 2,5 hp kaiken alustan ja kaiken säiden hyppijän rengas on eri asia kuin muiden luokkien. Se mikä on hyvä muissa luokissa ei tarkoita automaattisesti, että sääntö soveltuu toiseen luokkaan. M8-luokka on iso, aletaanko sen erityispiirteitä kopioimaan muihin luokkiin? Toivottavasti ei vaan edetään sen luokan erityistarpeiden mukaan. Toki yhtenäistetään ne asiat mitkä on järkevää.

Oikea rengasvalinta on mielenkiintoinen juttu eikä joku kauhea mörkö, johon liittyy mystiikkaa tai salaseuroja. Lajin luonteeseen ei kuulu elää huonon rengasvalinnan kanssa vaan valita oikea rengas.
Jumalauta Tuukka sä oot kova äijä !!! Tota tarinaa ei olis voinut paremmin kirjoittaa TÄYSIN SAMAA MIELTÄ !!

179
Tulokset / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 06.12.12 - klo: 15.29 »
Jose 27. Teemu 29. Ja tänään ei ajeta enään mitää on semmoinen monsuuni sade päällä.

180
Eihän kyse olekaan sitä, että rengasvalinnalla selitettäisiin tappioita, vaan siitä että homma olisi helpompaa ja tasapuolisempaa kaikille jos rengas olisi "annettu".

Renkaat toimivat eri tavalla eri autoissa... Joku voi saada siitäkin etulyönti aseman.....

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 21