Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53 54 55 ... 59
1531
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 23.10.04 - klo: 14.51 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
mitäs tuli maksamaan noi Lehnerin 4200 harjaton moottori ja Hacker Master Car Competition säädin?


Vastaanpa Jankan puolesta kun ei ollut "hereillä"....  :lol:
Moottorit on tulleet meille Hobby-Landista http://www.hobby-land.de ja maksavat siellä 102 ja risat kappalle, tehosta riippumatta.
Hackerin säätimet meille toimitti Printec Hobby ja olivat "maailma halvimmat" (Joku muistakseni 250€) jos ulkolaisiin hintoihin vertaa (Mikäli sitten et saa sitä tullin ohi "huomaamatta").
No saas nähdä mitä tulee maksamaan Mtronikin harjaton säädin, sitä ainakin itse odottelen kiinostuneena (Mtronikkiahan saa ihan suomesta medaseciltä, että kyselyä vain medasecille jos kiinostaa...).

1532
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 21.10.04 - klo: 22.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Mää en vaan luottais noihin varsinaisiin lennokkisäätimiin: kyllähän niistä revitään hirveitä tehoja mutta miten on moottorin ajettavuuden laita autokäytössä?


No kyllähän ne toimii, esim Kontronikin CAR säädin on samainen kuin lennokkisäädin (Tosin eri ohjelmalla, lisätty peruutus).
Suurin ero on tosiaan tuo pakin puuttuminen lennokkisäätimistä.
Kaasu tottelee tietysti samalla lailla, mutta jarrussa onkin sitten eroa...
Ja taitanee tuo Castlen Mambasettikin perustua "lennokkivermeisiin".
Yleensä sen paljastaa jo tuo säätimen kotelointi, mikä lennokkisäätimissä on vain kutistesukka.
Kaasun liikevaranhan on saanut aina säätää noissa lennokkien säätimissä jotenka siinä ei pitäisi tulla ongelmaa (Siis ettei auto vain kulje vaikka kaasu on "vapaalla").
Mutta niinkuin sanoin se jarrun toiminta (On kyllä säätimissä laitettavissa on / off) ja paikin puuttuminen on paha puute.
Mutta parhaitenhan lennokkisäätimen toimivuudesta autokäytössä voisi kertoa SuperBeast!
Hänellähän on Castlen lennokkisäädin stampedessa.... http://rc10.fi/viewtopic.php?t=4675&postdays=0&postorder=asc&start=270

1533
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 21.10.04 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Ehdottakaapas mulle jotain hinta-laatu suhteeltaa hyvää moottori+säädin pakettia.
Olisi hyvä saada suomesta, tai ainakin euroopasta. Hintaa enintään 300e.
Moottori tulisi 1:10 truckki ja buggy käyttöön (T3, B3).


Noita harjattomai auton moottoreita kun ei kukaan maahantuoja ole "herännyt" tuomaan tänne kotosuomeen, jos nyt jätetään Novakin setti huomioimatta.  :evil:
Itse ainakin hyväksi olen havainnut Lehnerin moottorit, hintakaan ei niillä ole paha (102€ ja saa Saksasta "kivuttomasti"). http://www.hobby-land.de
Säätimet (Varsinkin Lehnerin Warrior) tuntuvat olevan kiven alla, tosin Hackeria löytyy ainakin Japanista. http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=121&cat=controllers+%2D+ESC+for+CARS+and+BOATS
Itse tein juuri tilauksen samaisesta liikkeestä (Tuli tilattua autoon Hacker C40 6S moottori) koska eräs suomalainen "toisenmerkin" maahantuoja vain lupaili ja lupaili toimittaa moottoria.
Mutta osta moottoriksi esim Lehner Basic 3100 http://shop.hobby-land.de/product_info.php/cPath/24/products_id/3051
Tai jos haluat autostasi "lentokoneen" niin Lehner Basic 4200 http://shop.hobby-land.de/product_info.php/cPath/24/products_id/3052
Säädin aiheuttaakin sitten enemmän "päänsärkyä", niiden menekki on niin kovaa tällä hetkellä ettei meinaa mistään oikein niitä saada kohtuuhelposti.
Säädin sinänsä ei ole ongelma, sekun käy minkä merkkinen tahansa (Unohdetaan se Novak / LRP, ne ei ole "yhteensopivia").
Kun vain katsoo että sen ampeerikesto on riittävä (Yleensä kaikissa auto / venesäätimissä kyllä on).

1534
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 21.10.04 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Paljonko maksaisi tuollainen harjaton moottori + siihen käypänen nopari? Eihän siihen muuta tartteisi ostaa?


No itsekun ostin Saksasta Hobby-Landista Lehnerin 4200 Basic moottorin ja Warrior säätimen siihen, hintaa tuli muistaakseni kaikkine kuluineen kotiin tuotuna noin 240€

1535
Sähköautot / Auto mulle/kerholle?
« : 20.10.04 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Sabesta ja Hobbypeoplesta saa ainakin hommattua E-maxxiin kuuluvan nopeudensäätimen (14,4V-16,8V) ,jolla ohjataan kahta moottoria ,mut hinta oli muistaakseni jotain 150-160€


Tämä kuuluisi kyllä myydään osastolle, mutta ensi viikon perjantaina (29.10) minulle jää ylimääräiseksi uudesta E-Maxxista ko säädin ja moottorit.
Luovun niistä ilomielin puoleen hintaan (80€ koko setti).......
EDIT Kaupaksi menivä......

1536
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 20.10.04 - klo: 12.20 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Jee jee: Siis oliko tossa videossa harjaton moottori kiinni? Melkosen kiikkerältä peliltä vaikutti, mutta hyvin se meni.


Joo siinhähän on E-Maxx Lehnerin 4200 Basicilla (Harjattomalla) varustettuna, Jankallahan oli samainen "kokoonpano".
Tuosta saa hyvän kuvan kuinka yksi harjaton vastaa reilustu kahta 550 kokoluokan alkuperäistä moottoria, alkuperäisillä ko auto jää seisomaan suorastaan lähdössä verrattuan tuohon harjattomaan.
Samainen moottori oli itselläni kiinni Stampdessa, voitte kuvitella millaista lentoa se antoi sille...... :twisted:
Ja jos tuo ei riitä niin Lehneriltä löytyy vieläkin "kireämpi" harjaton moottori, tosin noitakin voi laittaa sitten vielä kaksin kappalein.  :lol:

1537
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 17.10.04 - klo: 12.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Jep niin olikin, tuolta löytyi tuo "alkuperäinen" uutinen: http://www.radiocontrolzone.com/forums/showthread.php?t=180915


Äkkiä näyttäisi että Novakin "setti" on laitettu vain uusiin kuoriin, varsinkin kun lukee kohdan "Sensor technology for brushless motors" (Ulkonäkökin om mootorissa kummasti samanlainen).
Enpä povaa myyntimenestystä ainakaan hinnan puolesta säätimelle, Sphere ESC-80500, $329.99 (retail).
Tuollahan saa jo kokonaisen hrajattoman moottori säädin setin....

1538
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 14.10.04 - klo: 22.16 »
Itse tilasin juuri hobbix-rc liikkeestä http://www.hobbix-rc.com/ Kontronikin Twist 55 harjattoman kokeeksi. http://www.kontronik.de/Twist4802004.htm
Hintaa sille tulee 160€ + postikulut eli aika paljon.
Kiinostuksella odotan tuota Mtroniksin harjattoman säädintä http://www.mtroniks.net/mtroniks_SC_products.asp?CategoryID=1&SubCategoryID=6
Saas nähdä mikä tulee tuolla hinta taso olemaan, ainakin Medasec myy Mtroniksin säätimiä http://www.medasec.com/
Halvimmat harjattomat löytyy vieläkin Hobby-Landista saksasta. http://www.hobby-land.de/shop
Printec toimitti ainakin minulle ja Jankalle Hackerin Car Sport säätimet, miksei myös moottoreita (Heillähän on Hackerin edustus). http://www.printechobby.fi

1539
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 06.10.04 - klo: 20.55 »
Ja kyllähän "towerista" assokin löytyi http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJAY0&P=0

1540
Sähköautot / 1/18 nelivedot maastoon
« : 05.10.04 - klo: 22.47 »
Eipä tarvinne olla kummonen ennustaja eukko jos sanoo että noille on tulossa hyvät markkinat.
Vielä kun saisi vastaavan 1/10 koossa........ :cry:

1541
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Eli jos maksaa 60€ enemmän niin mitä sit loppujenlopuks tulee akkupaketille hintaa?


No eivät sanoneet vielä varmaa hintaa, käskivät odottaa kun saavat kennot "käsiinsä".
Tosin laskeskelin että riittäishän minulle hyvinkin tuo neljänkin setti noita uusia kennoja, säästäisi melkoisesti.  :roll:
Vitaakin saisi tuolla viela 256A piikissä........

1542
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
veikkaan aika karuja hintoja, vaikka varmasti mielenkiintoiset ovatkin.

Joo näin sanoivat, siis noin 15% kalliimpia kuin edellisen sukupolven kennot.
No kuuden "setissä" se tietänee noin 60€ lisähintaa.
Toisaalta itse olen valmis maksamaan tuon "lisän"vähän pakostakin. :(
Noilla LiPoilla kun ei tarvitse huolehtia kun oikeasta lataustavasta, ei ole muisti ilmiötä niin voi latailla millon vain ja kuinka paljon tahansa.
Siis ei tavitse välittää lataako täyteen ja/tai ajaako tyhjäksi, samantekevää..... :D

1543
No nyt on LiPolymeerit mennet suuren askeleen eteempäin.
Kokamin uudet LiPolymeerit antaa 20C jatkuvaa ja piikeissä 40C.
Eli 3200mAh kennosta saa jatkuvaa 64A ja piikeinä 128A.
Itse laskeskelin että noita uusia 3200mAh kennoja saa alkuperäiseen tilaan 6kpl jolloin kapasiteetiksi saadaan 9600mAh, ja jatkuvaa virtaa saa 192A ja piikeissä 384A!
Akkupaketin painoksi jää silti alle 500g, jotenka tuo riittänee ruokkimaan moottorin kuin moottorin "ampeerinälän".
Tuolla kapasiteetilla ajeleekin jo hetken aikaa ja akkupaketin painokaan ei liene ongelma suorituskyvyn kannalta.
Tämä ratkaisi ainakin oman ongemani tulevan harjattoman Lehnerin johdosta joka "haukkaa" 60A jakuvaa.....
Lisää infoa lennokit netin myyntipalstalla http://lennokit.net/viewtopic.php?t=7219
Näitähn tulee saamaan Printec Hobbystä syksyn aikana. http://www.printechobby.fi/

1544
Yleinen keskustelu / Kamera autoon
« : 04.10.04 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Itse olen muutaman "in car" pätkän kuvannut, tosin kamera oli Stampeden "lavalla".
Kamerana oli mustekin 3000 videokamera, kuvan laatu ei kovin hääviksi tullut johtuen hirvittävästa tärinästa ja kameran heilumisesta.
Kamera on nyt "remontissa" pahan putoamisen takia, tarkoitus olisi vielä saada se "henkiin".
Parit lyhyet videoleikkeet löytyy kotisivultani.......
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_1.asf
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_2.asf


Mulla ei vaan näy noi, ei näy mitkään sun sivujen videot..


Sulta puuttuu codekki, noi on mpg4 pakattua (Quicktime).
Codekin saa mediaplayerille vaikka täältä (QuickTime Alternative 1.35) http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm
Ja jos on ongelmia muutenkin videoiden toistossa kannattaa imuttaa samaisesta paikasta K-Lite Mega Codec Pack 1.03 (Sisältää lähes "kaikenmaailman" codekit). http://a1.edskes.com/k/klmcodec103.exe

1545
Yleinen keskustelu / Kamera autoon
« : 04.10.04 - klo: 13.32 »
Itse olen muutaman "in car" pätkän kuvannut, tosin kamera oli Stampeden "lavalla".
Kamerana oli mustekin 3000 videokamera, kuvan laatu ei kovin hääviksi tullut johtuen hirvittävästa tärinästa ja kameran heilumisesta.
Kamera on nyt "remontissa" pahan putoamisen takia, tarkoitus olisi vielä saada se "henkiin".
Parit lyhyet videoleikkeet löytyy kotisivultani.......
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_1.asf
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_2.asf

1546
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
www.asiatees.com

Myy netissä GPM osia.


Joo tuon olenkin katsonut ja siellä ei ole kuin muutama sylinterin kansi ja iskarisetti Rustleriin (Nitro)..... :(

1547
No niin tilasin sitten vastaavat tukivarret eteen http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXEV24&P=K sekä muut "hilut" tarvitavaa levennys operaatiota varten.
Vielä kun saisi jostain tilattua GPM Racingin alumiiniset "bulkheadit" http://www.hobbyetc.com/cgi-bin/item.cgi?part_id=859#ilikepictures luottokortilla, tämä "putiikki" ei toimita "uuden mantereen" ulkopuolelle luottokortilla.  :cry:
Nuo on pikkuisen erilaiset alkuperäisiin verrattuna (Leventävät hieman), toisekseen tuo on ollut ainoa osa joka on Stampedesta pettänyt muutamaan otteeseen (Ajettu puuta päin ym...).

1548
Lainaus käyttäjältä: "=the="
Oletan, että olet leventämässä Stampedea?

Itse tein ns. "Seb's wide pede"-konversion (http://www.inadad.com/wpede.shtml), johon olen ollut ihan tyytyväinen. Se ei vaan taida ihan täyttää kriteereitäsi Losi LXT tukivarren ollessa vain ~85mm.

Kerron mielelläni lisää, jos tuo leveys on kuitenkin "tarpeeksi"...

=the=


Hienoa nuo tukivarret ovat malliltaan liki akuperäisiä vastaavat.
Tarkoitus on etsiä riitävän pitkät tukivarret nimen omaan eteen jotta raidevälin saisi samaksi hexeistä mitattuna eteen ja takse (Edessä tosin saisi olla inasen enemmän).
Tällä haen sitä että voisi käyttää samoja vanteita sekä edessä että takana (Esim HPI:n vanteet), toisekseen saisi auton "vakaamaksi" asfaltilla luisuissa (Ettei kaatuisi).

1549
Niin tarkoitus olisi leventää raideväliä edestä ja nyt etsinkin tukivartta (eteen) joka on noin 90mm-100mm pitkä.
Rungon "haarukan" väli pitäisi olla noin 25mm ja "casterpalan" pään väli 13mm.
Mitat ovat noin mittoja ja pienet "heitot" saa kyllä prikoilla "viriteltyä" pois.
Jos mahdollista niin "kurkatkaapas" varaosapakkiinne löytyiskös sieltä mahdollista "tukivarsikanditaattia".
Kaikesta tiedosta olisn kiitolinen.  :wink:

1550
Sähköautot / Tamiya crossarit
« : 02.10.04 - klo: 23.22 »
Lainaus käyttäjältä: "JuhoM"
Enpä minä tässä ole vielä kisa-autoa ostamassa, ihan nyt vaan treenailuun. Tuo on kyllä saksalainen merkki, joten se voi olla halpa ja hyvä? Paha sanoa.


Tuota Academyn autoja (SB Sport) olen itsekin katselut jo pitkään ja tosiaan Saksasta taitaa lähinnä noita saada. http://academy-europe.de/
Mutta Saksalainen se ei taida olla vaan Korealainen valmistaja. http://www.academy.co.kr/

1551
Sähköautot / Kuumana käy E-Maxx.
« : 29.09.04 - klo: 14.37 »
Kyllähän ne monasti niin kuumaksi menevätkin, veikkaan jos pystyt kuitenkin sekunteja kättäsi moottoreissa pitämään niin lämpötila on vasta 55c-60 väliltä.
Oma Rustlerin moottori "paloi" (Toimii tosin vieläkin) vasta kun räkä sihahti siitä, oli toista sataa astetta lämmin (Suli tarratkin päältä).
Mutta paljon kuumemmaksi en suosittele että konettasi päästät.
Harjattomalla Lehnerilläni ilmoitetaan moottorin max lämpötilaksi 100c, siinähän silloin vesi jo rupeaa kiehumaan.

1552
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 27.09.04 - klo: 00.10 »
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"
No niin. On taas aika nostaa tämä Stampede threadi ylös. Eli, nyt (vihdoinkin!!) kusti polki saksasta tänne koto suomeen mukanaan Lehner Basic 2100 ja Castle Creationsin Phoenix 80 nopari. Kuten varmaan huomaatte nopari vaihtui matkalla Warriorista tuohon Phoneixiin. Syynä sellainen ikävä asia kuin toimitus vaikeudet. Eli reilu kuukausi odoteltiin Warrioria saapuvaksi Hobby-Landiin, mutta sitä päivää ei vain tullut. Päädyimme Hobby-Landin myyjän kanssa sopupeliin ja sain tuon ko. noparin samaan hintaan kun Warriorista oli neuvoteltu.

Nyt on sitten tuo kyseinen paketti koeponnistettu ja todettu että lisää kennoja tarvitaan ruokkimaan tuota Lehneriä. Ajelin 3300Mah 6 kennon valmis pötköllä ja ahne vaatii lisää! Eli huomenna tuplaamme kennomäärän ja toivomme Stampeden muuttuvan Monsterista lentokoneeksi :wink:

Välityksinä oli 18/87 eli hyvin lähellä Speden vakio välejä. Kiihtyvyys oli jopa yllättävän hyvä, mutta huiput tuotti petymyksen. Eli lisää kennoja.

Uskoisin että tästäkin autosta on tulossa jotain videomateriaalia, nyt syksyn aikaan tai viimeistään talvella. In-car-camerakin pitäisi onnistua.

Jatkamme tästä...


Näyttääpi olevan Lehnerin säätimet totaalisesti loppu tuolta Hobby-landista.
Onneksi löytyi toinen kauppa Saksan maalta josta noita Lehnerin moottoreita ja säätimiä saa. http://www.e-flug.de/plshop/index.html
Tarvetta olisi itselläkin taas yhdelle säätimelle ja moottorille, no kunhan talous "tasaantuu" (Rakentaminen kun vie kaikki rahat tällä hetkellä, onneksi tulee kohta valmiiksi) niin täytynee tilailla yksi Lehnerin "setti" Rustleriin.......
Stampedesta ei ole kuin positiivista kerrottavaa, mitään ei ole hajonnut aikoihin vaikka ajotunteja on tullut tolkuttomasti (Muutakuin servon ratas tänään) ja Stempedehan toimii kuin junan vessa...... :D
Nyt voi sanoa vähän kaikkea "spedessä" kokeilleena että ostaessa kannattaa varautua heti tilaamaan kuulalaakerisetti pyöriin, alumiininen idle gear (Alkuperäinen ei pitkäikäinen ole ja mukavampi vaihtaa se "puhtaaseen" autoon) ja RPM:män "spurrin suoja".
Samalla kun vaihtaa se idle gearin niin kannattaa lisätä vaseliinin määrää vaihteistoon, samaten diffi (Tasauspyörästö) kannattaa täyttää vaseliinilla aivan piri pintaan jolloin siihen saa vähän "lukkpperän" vaikutuksen (Vaseliinia täynnä olevana se "haraa" vähän paremmin vastaan varsinkin kierroksilla).
Säädettävät "vanttiruuvit" (Ylätukivarret) auttaa säätämään auton kaarrekäyttäytymistä, omassa "spedessä" oli paha puskemistaipumus varsinkin kun takapään asetti "pehmeämmäksi".
Se korjaantui etupyörien camber kulman muutoksella noin nollaan asteeseen, "spedessä" kun pyöriä kääntäessä lisääntyy pyörän kallistuma huomattavan paljon jolloin rengas saa kontaktin tien pintaan vain reunastaan. http://www.ffp-motorsport.com/tuning/wheelal2.php
Metalliset vetarit oli turha kokeilu ainakin itsellä, ne kun kuluivat turhan nopeasti hiekan vaikutuksesta ja toisaalta muoviset on hyvin kestäneet nykyisen noin 350W tehon.
Jos haluaa parantaa "speden" ajettavuutta kannattaa kokeilla pidempia iskunvaimentimia eteen (Samasisia kuin takana), tosin yläpään kiinnikettä joutuu "nostamaan" noin 5mm-7mm jotta ne pääsevät painumaan sisään normaalisti.
Jousiksi niihin laitetaan edelleen alkuperäiset etupään lyhyet jouset ja "korokepalat".
Myös on ollut puhetta teettää valmiita pidempiä shock towereita muutamia kappaleita (Ohjelma on valmiina CNC koneella) joihin nuo pidemmät iskarit käyvät.
Itselläni on "spedessä" kyseisellä ohjelmalla tehty koekappale ja se näkyy hyvin sivullani olevassa toisiksi alimmaisessa kuvassa.
Niin ja nyt on "spedejen" määrä lisääntynyt "meilläpäin" yhdellä taas "Jankankin" ostettua kyseinen auto, harjattomalla tietenkin.  :wink:

1553
Sähköautot / Tamiyan varaosat?
« : 16.09.04 - klo: 18.55 »
Kannattaa vilkaista lennokit.netin topiccia http://lennokit.net/viewtopic.php?t=7600
Siellä on juttua Graupner Speed moottoreista joiden tarran alta paljastuu yllättäen Mabuchi. :D

1554
Sähköautot / Nosram
« : 08.09.04 - klo: 08.53 »
Minun säätimestä on "kadonnut" mystisesti pakki (Nosram Tomahawk-Reverse).
Moottorina on ollut "vain" 20 lankainen Traxxasin Stinger.
Onkos muilla tullut vastaavaa tapausta, taitanee säädin olla "sökö".
No onneksi siinä on takuu.

1555
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 04.09.04 - klo: 01.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"
Mutta nyt kun törsäämään päästiin niin sanokaahan spedeen joku järkevä harjatonmoottori+säädin+lipoakut+laturi setti ei mielellään mitään hirveän kalliita muttei halvimpiakaan :?


Kyllä ne on nuo Hobby Landin Lehnerit (Siis moottori ja säädin).
Elikä Lenherin harjaton (Kaikki mallit saman hintaisia) 102,23EUR dekä säädin (Lehner/BK Warrior, 6-18Z., 70A, 3A BEC) 119,00EUR.
Postikuluineen nuo jää alle 250€ (Ainakin kun itse tilasin).
Itse olen ainakin tyytyväinen tuohon 3100 Basic malliin, ajoaikaa piisaa ja tehoakin on riittävästi.
Tuo 4200 Basic oli "liian" tehokas ja "haukkasi" turhan paljon virtaa, toisekseen auto oli jo tuolla lähes mahdoton "pideltävä" (Lähti aina "lapasesta" kun lisäsi kaasua vähänkään liikaa).  
Dynomaxin LiPot (1400mAh, 10kpl) tilasin Hobby Peoplesta ja ne ovat 13.50€ kpl. http://
http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/muut/tuotesivut/dynomax/BT455085.htm  

Nämä LiPo akut joutuu itse juottamaan "kasaan akuksi", siis itse tein niin että juotin näitä viidet "rinnan" ja nämä kaksi "pakkaa" laitoin sitten sarjaan jolloin sain 7.4v akun (Yhden kennon jännite on 3.7v).
Laturiksi käy esim Simprop Intelli-Control V3 (Lataa NiCd, NiMh ja LiPo akut) joka maksaa atalassa 148€. http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=5/104

Lainaus käyttäjältä: "Atte.P"

Ja vielä pari tyhmää kysymystä :mrgreen: : Mitä tarkoittaa Lipo akuissa purkuvirta 20c :?: Ja voiko Lipo akkujen kanssa olla esim. tuollainen harjaton?    http://shop.hobby-land.de/product_info.php?cPath=28&products_id=3053      Ja tarkoittaahan BL=brushless=harjaton :oops:  Ja miksei tuossa linkissä jonka annoin niin muissa kuin lehnerin moottoreissa ole moottorin Watti määriä :?:  :?:  Ps. koittakaa kestää nämä älyttömät kysymykset :oops:


Kaikissa akuissa purkuvirta ilmoitetaan (Mikäli ilmoitetaan :D) C "luvulla", elikä jos akku on 1500mAh ja purkuvirta 10C se tarkoittaa silloin että akusta saadaan 15A virtaa (Elikä kapasiteetti kertaa "C" arvo = purkuvirta ampeereina).
Lipo akut toimivat aivan hyvin harjattomien kanssa kun vain pitää "huolta" ettei tuo nimen omainen "C" arvo ylity, elikä jos koitat ottaa liikaa virtaa LiPoista ne "kyykähtävät" (Eivät hajoa kuitenkaan vaan menettävät tehonsa "hetkeksi").
Harvemmin noissa moottoreissa wattimääriä ilmoitetaan, harjattomissa useammin.
Mutta voit sen helposti laskea itsekin kaavalla "volttit kertaa "ampeerit" kertaa 0.9, tuo on "suuntaa" antava ja on niitä huonommalla hyötysuhteella olevia harjattomia (Huonoimilla saattaa olla vain 70% hyötysuhde, mutta niisä onkin yleensä haettu vain maximitehoa jollon suuri osa tehosta muuttuu väkisinkin lämmöksi)!
Kysymys muillekin, miksei muuten harjallisissa koskaan ilmoiteta tehoa saatika hyötysuhdetta muutakuin lennokkien moottoreissa?
Tuntuu että niitä joutuu ostamaan rc autoihin vähän kuin "sikaa säkissä" pelkkien lankamäärien perusteella!

1556
Sähköautot / Sähkis Stadium Truckit
« : 31.08.04 - klo: 22.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Mjoo ja muistakaa harjattomat koneet jos tehoa halutaan pihasuditteluun sieltä sitä meinaan löytyy ja kone on käynnössä täysin huoltovapaa hiiliä ei ole eli ainoastaan laakerit kuluu. Paketti maksaa nykysellään jo saman verran kun 9t lankanen kone ja hyvä nopari. Tietty hiilellisen saa hieman halvemmalla jos haluaa mutt toss harjattomassa on juuri se älytön teho ja hyvä teho/hyötysuhde ja huoltovapaa. Eli kannattaa vakavasti miettii. Sähköautot puolelta löytyy juttua harjattomissa ja esim Stampede jutussa on aika paljon videoo ja juttua Hermannin stampedestä (sähkö monsu traxxasilta) jossa on nyt ollu 700W konetta ja 400w ja 300 ja nykysin taitaa olla 250w. Kertokoot Hermanni lisää.



No joo nykyään on käytettävissä "vain" 302w max nykyisellä akustolla (LiPo 7000mAh), se "pienin" Lehneri (Harjaton) on jo myyty pois.
Hintaa toisaan ei tule sen enempää kuin hyvälle harjalliselle moottorille ja säätimellekkään (Noin 250€ postikuluineen).
Parasta tosiaan on noissa harjattomissa että moottorit ovat "huoltovapaita" (Kuluvia osia vain kaksi moottorin "päätylaakeria").
"Plussana" tulee vielä reilusti kasvanut ajoaika varsinkin jos vertaa samantehoista harjallista ja harjatonta.
Omat moottorini olen pääasiassa tilannut Hobby-Landista Saksasta (Sieltä löytyvät kohdasta 41 Elektromotoren BL). http://shop.hobby-land.de/
Mielestäni paras vaihtoehto jos ei ole tarkoitus kilpailla.

1557
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 29.08.04 - klo: 18.27 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Tällaistako alumiinista idleriä tarkoitit: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXJJ94&P=7


Vastaan vaikka ei minulta kysyttykään.... :D
Juuri tuo on se mikä (idle gear) kannatta "päivittää" heti.
Paljon mukavempi asennella paikoilleen kun auto on vielä uusi ja puhdas, samalla kannattaa lisätä vaseliinia sinne vaihteistoon.

Edit typojen korjailua....

1558
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 29.08.04 - klo: 14.26 »
Lainaus käyttäjältä: "SuperBeast"
Nyt on myös kokeiltu 12 kennolla ja spedestä TULI lentokone! Kumit valittaa, keula nousee väkisin ja nopeus on vähintäänkin riittävä! (Välit on edelleen 18/87). Ensi viikolla tulee noin 22 pinjoni ja noin 78 spurri, eli pääsen kokeilemaan huippuja. Ajoaika on edelleen noin 25 minuuttia 3300Mah akuilla. Harppaus Stingeristä ja mekaanisesta noparista tähän setuppiin on uskomaton. Ajoaika noin tuplaantui ja tehot kolmin tai nelinkertaistui.

Ja mikä parasta, paikat kestää! :P

Jatkamme harjoituksia ja palaamme astiastolle heti kun on lisää kerrottavaa tai videoita.


Hyvä että muuallakin kuin täällä (Mäntässä ja Kuorevedellä) on harjattomia, ei tarvitse enään "meidän" vakuutella noiden harjattomien "ylivoimaa".  :mrgreen:
Luulevat pian että "kylähulluja" koko paikka täynnä. :D
Eräällä toisella foorumilla tulikin "kädenvääntöä" noista harjattomista... köh köh.....
Uskomatonta on tosiaan miten niillä pääsee niin pitkiin ajoaikoihin vaikkakin voittavat tehossa harjalliset vastineensa.
Vielä kun saisi saman ominaisuuden mikä löytyy ainakin yhden valmistajan lennokkisäätimestä (En nyt muista mikä merkki ja malli), nimittäin moottorijarrutuksessa moottorista ja säätimestä tulee laturi joka syöttää vitaa takaisi akkuihin.

1559
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 14.08.04 - klo: 23.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Sull tot ajo aikaa piisaa Hermanni :D ite ei oo tullu kun hankittuu noi sun suosittelemat renkaat ja rpm ratassuoja katoitko jo ton mun pätkän miss on uudet nakit alla? http://koti.mbnet.fi/autosivu/viteoo/spede_sekalaista.wmv


Joo katsoin, tolla menolla nuokin on entiset "nakit" tosi nopeesti. :D
Tulinkin juuri "möyrintäreissulta" ja pimeä yllätti ennenkuin akut loppui (Lähdin 21.10 ja palasin 22.35)!!!
Nyt "jyrsii" tuo spurrin ulina, varsinkin kun oli muutenkin hiljaista näin illalla.
80 hampaisella on suht vaimea "naukuminen" (Se onkin uusi) mutta tuolla käytetyllä 84 hampaisella pitää hirvittävää ääntä!
Nyt ei "lipotkaan" kyykkää tuolla välityksellä mutta ongelmaksi tuli hidaslähdöt, ne kun ei onnistu enään vaan moottori tarjoaa liikaa voimaa ja ruopasu on varma (Paitsi puhtaalla asfaltilla).
Tuolla pidemmällä välityksella (Pinjoni 18 ja spurri 80) onnistui pehmeät lähdöt mitä varsinkin tuolla maastossa möyriessä tarvitsi.
Spurrin pyörimis suunnan vaihto ei auta vaan ääni on ja pysyy, päällisin puolin se näyttää olevan aivan ok (Välyksen muuttaminen ei auta).
Tarvinneekohan palata "vanhaan" välitykseen, siinä on vain se ikävä puoli että akkujen täytyy antaa hengähtää väliin ajelemalla rauhallisemmin..... :(
Auto onkin muuten kestänyt tajuttoman hyvin nyt varsinkin kun on tullut "järkeä päähän" eikä pidä enään hakea rajoja autosta (10cm kivi edessä ja täys vauhti, kyllä se siitä menee... :D).
Vaurioita ei ole tullut oikeastaan muusta kuin kerran on törmätty pahemmin jankan e-maxxiin täydestä vauhdista jolloin takatukivarsi katkesi, sitten muutama muukin kolari jankan e-maxxin kanssa jossa on etupään olkatapit kärsiny enemmän ja vähemmän (Onneks se myi sen :D).

1560
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 13.08.04 - klo: 09.19 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
SIIS TUNNIN!??! Kyllä ois komee tollanen ajoaika.. Kauanko niitä pitää ladata ja millainen laturi sulla on? Sori ot..


Lataus kestää noin 1h-2h, akkuina on 10kpl Dynomaxin 1400mAh LiPoly kennoja (1 kenno 3.7v).
Näitä LiPolyjähän ei tarvitse ladata täyteen jos ei ole tarvis, niistä kun puuttuu "muisti".
Kennoja on siksi paljon että näissä on "säälittävä" purkuvirta, parhailla LiPolymeereillä on 20C nykyään maksimi (20C jatkuvaa ja 40C piikeissä).
Katselin juuri Printec Hobbyn mainosta jossa on Kokam 3200mAh kennoja joilla on purkuvirta jatkuvana 64A ja piikeissä 128A!
Nämä ovatkin ensikesän hankintalistalla (4kpl, 2 sarjaan ja kaksi rinnan jolloin saisi 6400mAh sekä purkuvirraksi 128A jatkuvaa sekä 256A piikeissä).

Sivuja: 1 ... 49 50 51 [52] 53 54 55 ... 59