Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58 59
1621
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 09.04.04 - klo: 22.11 »
Niinpä niin jotain on saatu aikaseksi, eli parit videot.
Joskaan ei laatu päätä huimaa, tälläkään kertaa.  :oops:
Ensimmäisessä parit stampedet, tässä punaisessa "Spedessä" siis "mopoin" Lehneri kiinni. http://www.sisulan.net/stampede/kumin_valitusta.asf
Toisessa sitten lyhyt videon "tynkä" jossa Janin E-Maxx on varustettuna Lehnerin harjattomalla. http://www.sisulan.net/stampede/janin_e-maxx.asf
Tällä ajotyylillä saan kylläkin parissa kolmessa päivässä takarenkaistani sliksit. :D
Videossa rengas puree erittäin hyvin kiinni, löytyi kerrankin täysin puhdas asfaltti (Katsatuskonttorin takaa)!
Muutama lätäkkö on tuolla koeajolenkillä, mutta renkaan kastuessa vähänkin pito suorastaan katoaa alta!

1622
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 07.04.04 - klo: 23.26 »
No niin tuli tulliin asiaa kun Hacker Masterin säädin piti sieltä noutaa.
Nopeasti nuo "japanin pojat" tavaran toimittavat, meni kokonaista viisi päivää kun tullista lappu tuli kotiin.
Niin tämä Hackerin säädin on huomattavasti erilainen luonteeltaan, lähdöt ovat paljon rauhallisempia = ei saa enään keulimaan nykyisellä moottorilla.
Tosin etupyörät ovat noin sentin kaksi ilmassa kiihdytyksessä (Siis puhtaalla asfaltilla), toinen huomio on kun on esim irtosoralla niin ei meinaa sutia kunnolla vaan ikäänkuin tunnustelee pitoa jatkuvasti.
Tämä "sutimisen esto" saikin vahvistuksen kun painoin auton nokan päin seinää ja runttasin kaasun pohjaan, lähti takapyörät vaivalloisesti sutimaan.
Lehnerin warrior sätimellä ei ollut moista ominaisuutta vaan sora lensi iloisesti, tosin tällä säätimellä on kiihdytykset esim mutkassa paljon helpompia.
Tämä ominaisuus kieltämättä ärsytti minua, juuri kun oli oppinut ajamaan asfaltilla reilussa "sladissa" kaasun turvin niin ei enään meinaa onnistua "tehottomuuden" takia.
Moottori jarrutus on kieltämättä pikkuisen "äreämpi" tuolla Hackerin säätimellä, se kun hetkellisesti "nyppää" pyöriä lukkoon.
Loppujen lopuksi kun tuon sätimen hintakin on noin tuplat (220€ kuluineen) verrattuna Lehnerin säätimeen niin arvannette kumpi on parempi ostos. :D

1623
Sähköautot / Virtalähdeongelma
« : 07.04.04 - klo: 21.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Vanhus"
No niin. Pilteman setti hankittu. 1800mAh. Mites toi latausaika, tartteeko eka kerralla pidemmän latauksen?


Kannattaa ladata hidaslaturilla 16 tuntia ennen käyttöönottoa.
Tai jos latausvirta on säädettävissä niin 0.2A/0.15Á virralla ensimmäisen kerran kunnes ovat täynnä.

1624
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 05.04.04 - klo: 18.02 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Paljokohan mahtaa maksaa halvimmat tommoset moottori+säädin paketit?


No itse kun tilasin Saksasta Hobby-Landista niin postikuluineen oli noin 230€. http://shop.hobby-land.de
Tässä linkki harjattomiin moottoreihin (Huom Lehner on se autokäyttöön tarkoitettu) http://shop.hobby-land.de/default.php?cPath=28&sort=2a&page=1
Ja säätimiin (Lehner/BK Warrior, 6-18Z., 70A, 3A BEC) http://shop.hobby-land.de/default.php?cPath=30
Huomaa että tehosta riippumatta moottorin hinta on sama, tosin noilla tehokkaimmalla malleilla voimansiirto on kovilla renkaita myöten (Stampede osiosta vot lueskella kokemuksiani ko moottoreista).

1625
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 04.04.04 - klo: 22.57 »
Tuli tässä mieleeni että useampi on kysynyt minulta miksi harjattomassa on kolme johdinta, tätä on vaikeahko selittää ja kuva kertonee enemmän kuin tuhat sanaa.

Kuva on "lainattu" SERVO MAGNETICS INCORPORATED sivulta. http://www.servomag.com

1626
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 02.04.04 - klo: 23.03 »
Stampeden virittelystä kiinostuneille löysin pari kiinostavaa linkkiä!
Teräksinen diffi http://www.coldfusionracing.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5
GPM Racingin alumiiniosaa http://www.gpmracing.us/index.cgi?c=73
Jaahas nyt tiedän mihin parin seuraavan kuukauden "ylimääräiset" rahat menevät!  :mrgreen:

1627
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 01.04.04 - klo: 23.43 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Tuolta Traxxasin forumilta nopeasti vilkaistuna, näyttäisi Hitec 645mg olla yleinen ohjausservo.. Hinta ei ole kovin paha 37 Dollaria Tower Hobbiesissa, eli varmaan noin 50 Euroa, jos ostat Suomesta.  :wink:
 
 ..saatat tarvita myös uuden vahvemman servo saverin.


Samainen servo löytyy myös Saksanmaalta alle 40€! http://shop.hobby-land.de/product_info.php?cPath=13&products_id=2348

1628
Traxxas / Re: OFF Topiccii
« : 01.04.04 - klo: 22.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"
Ööhh... Kyse ei ole hinnasta, vaan Ultiman voimansiirrosta.  :wink: Tosin tuskin mikään siinä rotiskossa kestäis yli 50kmh vauhtia.  :?

Joo tiedän että tarvitsee erillisen noparin, Ja että ne maksaa siinä 120-200e välillä. Eli mahdollisimman pieni tehoista joka vääntäis korkeilla kierroksilla, ainahan voi vaihtaa pienemmän pinjonin.

Mutta alkaa meneen jo vähän OT joten jos vain joku kertois kuinka pienitehoinen tai no sopivan tehoinen motti löytyy? Ja tiedoksi että akut ei ole mitään maailman parhaita. :lol:


No jos alotetaan siitä mikä on pienitehoisin harjaton niin se löytyy Razor Mororsilta, on kylläkin tarkoitettu 1/18 kokoluokan autoille.
Mutta nämä 1/10 ja 1/8 kokoluokkiin sitten löytyykin enemmän välikoimaa, itse päädyin Lehneriin sen vuokis että käämitys oli max kahdeksan kennoa.
Esim Hacker Masterin moottorit kun oli Max 12 kennoa jonka sovittaminen Stampedeen alkaa jo olla mahdoton urakka.
Tosin niiltäkin on tullut parempi malli autokäyttöön joka on 6 kennolle käämitty, toisin oli vielä "tovi" sitten kun omaani hankin.
Sitten löytyy valmistajista vielä Kontronik jolla on kanssa autokäyttöön sopivia malleja, hinta on vai kova koska Kontronikia pidetään parhaana harjattomien valmistajana.
Tosin niiltä löytyy myös paraalla hyötysuhteella olevat moottorit, sekä säätimissä ne ovat muita valmistajia edellä (Esim säädin tarkkaillee kuormaa ja kierroksia jatkuvasti ja säätää ennakkoa "lennossa" parhaan tehon/hyötysuhteen saavuttaakseen).
Pienitehoisin 540 kokoluokan moottori löytyy tällä hetkellä Novakilta, tosin se tarvitsee täysin oman säätimensä ja hinnassakin on aikas paljon "Novaklisää" (Hintasekseen huono ostos).
Itsekin olen hankkimassa testettavaksi Hacker Masterin Car säädintä, mutta sitä kun ei tunnu saavan tällä hetkellä kuin "jenkeistä" ja Japanista mikä on sinällään ihmeelistä koska emoyhtiö on Saksalainen ja säädin valmistetaan Tsekeissä (Jetin valmistama).
Mutta tästä lisää kun saan säätimen "käsiini".
Toiseksi "pienin" vaihtoehto on tämä mikä itselläni on nyt, eli Lehner Basic 2100, siitä irtoaa kahdeksalla kennolla noin 260W (90% hyötysuhteella).
Väännön kanssa tuolla Lenerin moottorilla ei ole ongelmaa niinkuin aiemmin täällä kirjoitinkin, menee hyvin vielä 25 hampaisella pinjonilla!  :twisted:
Jälkiviisaana olisin ehkä sittenkin ostanut tuon pykälää tehokkaamman version eli 2400 Basicin, no toisaalta auto kulkee nytkin ajettavuuden rajoilla ja mikä paresta paikatkin kestää.
Moottorin ja säätimen ostin Saksasta Hobby-Landista, siellä maksu onnistuu ainakin masterilla ja visalla. http://shop.hobby-land.de/
Koko paketille tuli postikuluineen hintaa noin 230€, ja sai "noutaa" omasta postilaatikosta.
Jos tilaatte Hobby-Landista niin huomatkaa että tilaus vahvistus tulee sähköpostilla johon pitää vastata jotta tilaus kästellään.
Tässä loppuun vielä edellämainittujen valmistajien sivustoja.
Lehner http://home.t-online.de/home/lehner-motoren/p00index.htm
Hacker Master http://www.hackerbrushless.com/motors_c40.shtml
Kontronik http://www.kontronikusa.com/

1629
Sähköautot / Liittimet
« : 31.03.04 - klo: 19.11 »
Itselläni on käytössä Deans Ultra pugit http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=42&sub=152
Hyviä puolia niissä on muummuassa virran kesto 100A, navat eivät voi mennä yhteen eivätkä väärin päin, sekä liittimiä voi "uusiokäyttää" lähes rajattomasti.
Huonoja puolia on liittimen tiukkuus, mutta yleensä saa irti samassa ajassa kuin Tamya liittimen kanssa taistellessa.

1630
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 30.03.04 - klo: 21.03 »
Taas on varaosaa, tuli Hobby Peoplen tilaus tänään.
Nyt on jo viisi idle gearia varalla laatikossa, kaksi muovista ja kolme alumiinista.
Riittävät varmaan vähäksi aikaa, no ei tämä ollut se asia miksi piti kirjoittaa vaan se että pääsin testaamaan 25 "hampaisella" pinjonilla juuri tuota stampedea.
Yllätys oli suuren suuri koska se lyö "suttua" edelleenkin yhtä vaivattomasti sekä kovalla hiekalla että sepelipinnalla.
Puhtaalla safaltilla, kostealla tosin sutii siinäkin kivuttomasti (Kuivaa keliä odotellessa).
Nyt on siis moottorina tuo pienempi 260W malli ja välityksinä, pinjoni 25 sekä spur gear 84!  :twisted:
Elikä moottorin väänto on aikas järkyttävää luokkaa, kiertäähän se vain 2100rpm/v, kuinkahan olisi "kulkenut" tuolla tehokkaammalla mallilla!  :lol:

1631
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 28.03.04 - klo: 22.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Offtopic: Ajelin tänää skeitti rampeilla mun autolla tuli ihan komeita hyppyjä välillä katolleen ja välillä ei...  Auton koppa lohkesi hiukan tässä kuva: http://www.sunpoint.net/~piisku12/kuva5.htm
Ja sitten parin hypyn jälkeen hävisi pakki ja avasin kopan ja yks osa oli haljennut tässä kuva: http://www.sunpoint.net/~piisku12/kuva6.htm
Ens viikolla saan kummiski uuden korin eli se ei haittaa.
Mutta toi toinen osa juttu nii mitä mun pitäis ostaa et saisin toimimaan taas pakin. Toinen kuva tosta haljenneesta lähempää osasta se valkonen osa on se.


Toimiikos sulla kaikki nopeudet, siis on muutakin kuin yksi asento kaasussa?
Ja jos pelaa niin tuo keramiikan halkeaminen ei pitäisi vaarallista olla, jos nyt ei vastus lanka pääse polttamaan mitään.
Todennäköisesti sulla on vikaa tuossa "nopeudensäätö kiekossa", voisit aukaista sen ja katsoa ettei ole kiviä ym muuta ylimääräistä siellä.

1632
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 28.03.04 - klo: 22.18 »
Niinpä niin, nyt saa sitten jäädä tuo "tehomotti" eläkkeelle Stampedesta.
"Slippery" kytkinkin nauku jo viimesiään kun ne pienet "tapit" oli jo loppuun palaneet vaikka oli kiristetty reilusti.
Tänään päivällä vähän hyppyyttelin (Siis oikeesti vähän! :D) ja Stampede tuli kaasu pohjassa maahan perä edellä takarenkaat suurentuneena kuin mummon munkkirinkulat ja naps, renkaat kun saivat tukevan otteen maasta niin uusi vetari katkesi.  :cry:  
Onneksi kerkisin korjata akselin ja vaihtaa moottorin ennenkuin "Jankka" tuli hakeen "ajeleen".   :lol:
Yhteen vetona tästä voi vain sanoa että turha hankkia sitä tehokkainta moottoria "spedeen" (Saatika kahta, katso E-Maxx juttu jossa on kuvassa kaksi Lehneriä) jos ei halua korjata voimansiirtoa jatkuvasti, tämä viesti koskee varsinkin niitä jotka "kuolaavat" näiden tehomyllyjen perään!
Mielestäni nuo tehokkaimmat mallit sopivat parhaiten noihin "näyttelyvehkeisiin" jolla otetaan "luulot pois" kaverilta, tai esitellään kirjahyllyssä. :D
Muuten tuo harjaton on mainio peli, onhan se huoleton ja ajo aikaa saa +20% ilmaseksi paremmasta hyötysuhteesta johtuen.
Vääntöäkään ei voi moittia (Nyt pinjoni 18 ja spur gear 84) ja pienemmälle "spurrille" olisi tarve koska sutii kuivalla asfaltillakin iloisesti (Nyt siis kiinni tuo "pienin" Lehner).

1633
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 26.03.04 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Jaahas tuli käytyä ulkona kokeilemassa spedee uudella koneella&noparilla. Ajo jäi vaan melko lyhyeen kun taka akseli oli kasassa naulalla ja liimalla (kahen viikonpääst tulossa rautaset akselin päät.

Jos tarvitset akselin "päätä" niin voin lahjottaa sellaisen (Aikas paljon kuluneen) jottei "ajot kärsi"!

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Joo kyllä spede nyt kiitää sellasta vauhtia että noilla renkailla riittää mulle.

Sanot vaan, nälkä kasvaa syödessä!  :lol:

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Tässä viel vähän videota.

Hmm.. mulla näkyi puoleen väliin asti mut sit kuului vain ääni, hienoa että saadaan "spedevideoita" lisää.

1634
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 25.03.04 - klo: 21.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Spedessähän kun ei tuu tota akkuu yleensä mukaan
 niin kysymys kuuluu mikä olis hyvä akku mielellään
 semmonen missä olis "piiiitttkkkää" ajoaika njoo tuli vähä liioteltua  :P  ja hiukan sais olla tehoakin.


No esimerkiksi Hobbylinnasta löytyy Epic 3000mAh NiMh hintaan 39€ http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=42&sub=45
Ja jos jaksat/osaat juotella akun itse niin GP:n 3300mAh kennot saa Printec Hobbystä 6.60€ kpl, silloin saat todella laadukkaan akun alta 40€ (Tosin joudut vielä ostamaan kaapelia ja liittimen)!http://lennokit.net/viewtopic.php?t=4751
Niin ja linkki vielä Printecin sivuille http://www.printechobby.fi
Tosin varaudu että joudut ostamaan vielä lähettimeen joko "sormiakut" (AA kokoa 8kpl) tai paristot sekä ajoakulle laturin, sitten pääsetkin jo "kruisailemaan"! :D

1635
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 25.03.04 - klo: 17.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"

Hermanni, Hienoa ootko kattonu nyt vaihteistoon että onko kaikki kestäny hyvin? :D Tota mites noi täys rautaset akselit pyöriin kävi siis hyvin spedeen?


Joo hyvinpä ne sopivat mutta olivat millin verran pisemmät laakereiden kohdalta jotenka laitoin pienet prikat "täytteeksi" sisäpuolelle, toisaalta ne myös suojaa laakereiden stefoja rikkoutumasta kivistä ym...
Laitanpa linkin vielä muille mistä akseleita on kyse http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXJG04&P=K
Vaihteistoon en ole kerinnyt kurkkaamaan, enkä varmaan "kurkikkaan" ennenkuin jotain hajoo. :D

1636
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 24.03.04 - klo: 23.41 »
No niin nyt on "spedeen" varaosia, tänään tuli vihdoin ja viimein kaksi towerhobbiesin lähetystä ja hobbylinnan paketti!
Meni melkein kahdeksan viikkoa "towerin" toimituksissa kun erehdyin tilaamaan "maapostilla"!  :evil:
No nyt on kaksi alumiinista idel gearia, renkaita, futaban s9402 servo ja vanteita vielä varalla!
Asennettuna on jo isommat laakeripesät laakereineen, alumiininen idle gear, asson servon säästäjä (vähemmän välystä) ja täys metalliset vetonivelet pyöriin.
Kokeilu mielessa ostin myös RPM:män alatukivarret taakse (Nitro Stampade ja Nitro Rustlerin) mutta olivat sentin verran liian lyhyet jotenka olisi tarvinnut käyttää etupyörän vanteita jotta raideväli ei olisi kaventunut (Ylätukivarret kävivät edestä, ne alkuperäiset).
Tosin eilen jo "epätoivoissani" tilailin Saksasta samaiset pyörän navat laakereineen ja muutakin "pikkuosaa".  :oops:
Niin ja tänään "pulttasin" takaisin tuon "tehomyllyn" jospa nyt paikat kestäisi vähän paremmin.
Koeajolla kävin tuossa hetki sitten kun on asfalttikin jo kuiva ja puhdas osittain.
Mielenkiintoista oli että jos lähdössä "survaisee" kaasun pohjaan niin auto ei keuli lainkaan vaan lyö hulluna sutia asfaltilla, mutta kun varovaisesti käyttää kaasua niin saa keulankin kohoamaan! :D
Siinä aikani pyörittyä paikalla kaasu pohjassa tulikin jo kumin käry nenään, tarvinnee koittaa jos sais oikein savutkin vielä kun ilmat lämpiää.  :twisted:
Noilla kuulalaakereilla pyörän navoissa oli myös erittäin positiivinen vaikutus ajo aikaan, suosittelen kaikille ensimmäiseksi "päivitykseksi spedeen"!
Tosin omani (liukulaakerit) olivat jo niin loppuun kuluneet että vanteet jo "söivät" ylätukivarsia ja vatkasivat hulluna sinne tänne, tehon hukka tuollon oli jo karmea!
Mutta nyt auto alkaa jo ollakin "pelikunnossa" ja kovaa ajoa vailla! :D

1637
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 20.03.04 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Eiköhän se vielä näitten hiilellisten tehot voita ;D Oliskohan tohon spedeen kannattavaa "rakentaa" akut tohon alapuolelle kun ajaa asfaltill jne. Onko joku kokeillu?


Joo no ei se hääviltä enään tunnu entisen jälkeen, vaikkakin sutii edelleen ihan kivasti.
Akun kiinnittämiseen rungon alle "spedeen" löytyy juttua Ultimate Traxxasin sivuilta http://www.ultimatetraxxas.com/stampede_phase2.html
Yksi asia ihmetyttää suuresti, lueskelin tuossa Nitro Rustler 2.5 "manuskaa" ja siinäkin on tuollainen muovinen idle gear samalla hammasmäärällä ja "jaolla"!
Luulin tietysti "sieltä" löytäväni ko idle gearin teräksisenä mutta ei, kuinka kummassa tuollainen voi mukamas kestää polttiksessa mut "sähkiksessä" ei?  :shock:
No tarvinnee katsoa jos sen saisi tehtyä HPI teräksisestä pinjonista (6930 PINION GEAR 30 TOOTH 48 PITCH), siinä kun on sama hammastus ja määrä kuin "speden" idle gearissa.

1638
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 18.03.04 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Kannattaa varmaan ostaa pienempi spur gear en oikein muuta syytä keksi kun hieman halvempi hinta kun pinionilla :) Varmasti tuntuu joo vähän eri peliltä :D ite aattelin ostaa alumiinisen idlerin joskus kesällä ootkos ite saannu jo omasi?


Joo no eihän nuo pinjonitkaan kauheita maksa ja toisekseen isompi pinjoni käsittääkseni säästää spur gearia, ottaahan se halkaisijan kasvaessa aina useammalla hampaalla kiinni "spurrista".
Tänään sain käteeni asson pinjonirattaan ja käy "speden spurriin" kuin nyrkki silmään, tosin on inasen kapeampi (15 piikkinen).
Sitä alumiinista idle gearia oon jo tilannu ties mistä tähän mennessä, kohta niitä on "riittävästi"! :D
Tulin juuri "ajelemasta" ja kellon mukaan ajo aikaa oli 24min, eikä "säästöliekillä" hetkeäkään vaan ihailtiin kuinka sutii nyt kun pihatiekin on sulanut hiekalle ja kuivunut.  :twisted:
Akkuinahan on nuo 7 kennoiset GP 3300mAh pakka ja ennen ajoa niihin "upposi" 3192mAh.
Tehon laskun huomaa parhaiten nyt kun ajaa jäätynyttä 45 asteista lumikasaa ylös niin ei enään "nouse voimalla" huipulle vaan jää välille ja valuu takaperin alas, ennen kun kiipesi sitäkin  "loputtomasti".
Koitan huomenna saada aikaseksi pienen videoeikkeen netiin jaettavaksi jotta saatte ihailla "mopoontunutta spedeä".  :oops:

1639
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 18.03.04 - klo: 20.31 »
No niin tänään saapui tuo pienempitehoinen Lehneri ja pari muovista idle gearia.
Nyt yhden "akullisen" testattuani tuo Stampede on huomattavasti helpompi käsitellä (Pystyy jopa ajamaan). :D
"Suttua" tuollakin lyö ihan riittävästi mutta ajoaikaa on nyt parisen kymmentä minuuttia.
Tosin laiskaltahan tuo tuntuu kun ei ole kuin noin puolet tehoista jäljellä mutta eipähän tarvii vaihteistoa korjata tunnin välein!
Tarvitsisi ostaa nyt tuo isompi pinjoni (Nyt 18 ) tai pienempi spur gear (Nyt 84) koska ylimääräistä voimaa tuntuu olevan vieläkin riittämiin.  :mrgreen:

1640
Sähköautot / Re: Jep
« : 17.03.04 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Juu, Mini-T sivustoja lisää selattuani, ilmeni, että autoon on survottu jopa "540" koon harjattomia http://www.minioffroaders.com/minit/ultimate.php .. Akkuina KAN 1050:siä, 6 kennoo tai enemmän. Joten tehoreservejä Riittää reilun puolen kilon autoon.. :wink:


 :shock:
Sehän tarkoittaa jo esim samallaista moottoria mikä itselläni on Stampedessa!
Tosin eipä taida nuo kennot ihan jaksaa ruokkia tuota moottoria (Siis omaani).
Tässähän pian käy niin että tehoa on periaatteessa rajattomasti käytössä jos ei nyt ihan suoraa kiihdytyskisaa ajeta, vaan ajosuorituksen ratkasee auton säädöt ja kuljettajan taito?
Hmm.. mitenkähän pitkäikäisiä noissa vaihteistot enään ovat?  :roll:

1641
Sähköautot / Re: Losi Mini-T
« : 17.03.04 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
http://www.b-p-p.com/videos/mini%2Dt_brushless.wmv

Pätkässä Team Losi Mini-T harjattomalla mosalla (speksejä mosasta ei ole, mutta autossa käytetään vakiona 280/300 koon harjallista). Aika villiä menoo. Siis auto skaalaa 1/18, pituutta ~21cm.


Veikkaampa että moottorina on Razorin valmistama "mylly"?
http://www.razormotors.com/htm/catalog/motors.htm
Se kun on tietääkseni yksi niitä harvoja valmistajia jotka tekee noita "minikokoisia" harjattomia.
Itse tuli vähän ahnedittua "liian tehokas" harjaton tuohon Stampedeen, muuten ihan kiva peli mutta idle gear kestää enään noin tunnin verran ajoa (Tuli "kuivat" kelit) kunnes hampaat kuluvat niin ohuiksi että pettävät!
Hyviä puolia tuossa omassani Lehnerin moottorissa on lähes suljettu rakenne jonka pienellä kuumaliiman käytöllä sai umpinaiseksi, jäähdytystäkään se ei tunnu tarvitsevan koska ei lämpiä juuri ollenkaan.
Kaiken kaikkiaan tuo harjaton on unelma peli jos haluaa keskittyä pääasiassa ajamiseen.

1642
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 17.03.04 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Ihan näpsäkän näköinen auto, vai mitä pojat :?:


Onhan se!
Näyttää vaan siltä että alkuperästä ei ole kuin vastarin antennin "tukiputki". :D
No jäähän melkein koko alkuperäinen auto varaosiksi!

1643
Sähköautot / Talvella ajaminen
« : 16.03.04 - klo: 20.20 »
Tuleehan sitä paljonkin ajettua, tuo talvi ei ollutkaan paha vaan tämä loskakeli!
Itsekin "häärin" alussa muovipussien kanssa mutta totesin sen turhan vaikeaksi ja aikaa vieväksi joten oli keksittävä helpompi ratkaisu.
Niin itse ratkaisin asian hommaamalla noparille muovisen tiiviin "rasian" ja vastarin takakannen/pohjan olen liimalla tiivistänyt umpinaiseksi.
Servon johtoliitoksen vastarille olen tilkinnyt muovailuvahalla umpinaiseksi (Helppo purkaa :D).
Servostani ei tarvitse huolehtia kun hommasin "vesitiiviin mallin"!
Tosin siinä servossa oli pieni reikä "pohjapuolella" joka on Stampeden tapauksessa ylös alaisin ja tukittu sekin muovailuvahalla.
Täytyy sanoa että moitteetta on toiminut mutta eipä tuota "spedeä" ole "uppleuksiin" ajettukaan.
Sähkömoottorihan ei muuten vaurioidu vedestä kuin ankkurin ja kuorien osalta (Jos "tavallista" peltiä) ruostumalla joten kohtuus kaikessa, lennokkipuolellahan on yleinen käytäntö ajaa hiilet sisään vesilasissa parisen tuntia kunnes vesi on "mustaa"!

1644
Sähköautot / Brushless Maxx projekti..
« : 13.03.04 - klo: 20.03 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Noi 15, 16 ja 17T kunnolliset 5mm pinionit tilasin Plettenbergiltä:

http://www.plettenberg-motoren.com/HP220_maxx/HP220_maxx.htm


Thanks....
Eipä niitä 5mm reiällä olevia taida muualta saadakaan, nyt olis vielä ne 4mm akselin reiällä olevat hakusessa?
Jokos autosi on muuten liikkunut omin voimin?

1645
Sähköautot / Brushless Maxx projekti..
« : 13.03.04 - klo: 19.07 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Etkös sä jo kerran tilannut sinne metallirattaat ?


Tällä hetkelle löytyy ainoastaan teräksiset idler gearit..

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
..No tuolla moottorillasi on välitykset "kunnossa" miten päin vain, toinen juttu on sitten kuinka lujaa autosi haluat kulkevan. :D


Kunnollisia 5mm pinioneita mulla on 16T 17T ja 18T. Tuolla 65 spur gearilla toi 16 antanee huippuiksi noin 51 km/h ja 18 noin 64 km/h.. (Isompia pinioneita mulla on aina 23T asti, mutta ne on porattu "normaaleista" pinioneista 5mm akseliin sopiviksi.)


Vielä kysymys noista pinjoneista, mistä olet niitä ostellut?
Itselläkin on tarve saada 4mm ja 5mm akselinreijällä olevia pinjoneita (Eikös "vakio" ole 3.17mm)?
Niitä tarvitsisin että pääsisin testailemaan muitakin harjattomia tuossa "spedessä".

1646
Lainaus käyttäjältä: "TuomasK"
Vähän eloo tännekkin. Onkos teillä ollut minkäänlaisia suunnitelmia kesää varten? Voisi jonkinlaisia kokoontumisajoja järjestää monstereiden  ystäville..


Joo, samat sanat!
Ei se nyt kesää tarvii, lämpimät kelit vaan. :D
Sehän ei olis pahitteeks jos olis vähän lumiesteitä ja sitten "kuivempaa möyrittävää"!
Itseekin kiinostaa jos löytys Jyväskylä - Tampere seudulta ko toimintaa.

1647
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 09.03.04 - klo: 23.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
:o Ootko lyijy akkua ajatellu? Se kyllä painaa ikävän paljon mutta on halpa ja luovuttaa virtaa vähintään riittävästi.


Joo vois olla että tarvis peräkärryn.  :wink:
Ensin ajattelin rakentaa 16 kennoisen akun mutta sen paino olisi ollut jo liikaa stampedelle.
Ei etteikö jousitusta olisi voinut vahvistaa vaan painopiste meni niin korkeelle että kaatuminen on suht varma tiukissa käännöksissä pitävällä pinnalla.
No ongelmat on ratkastu ja tilattu Lehnerin "löysin malli" ko moottorista (2100 Basic) joka teho on "vain" 260W.
Ampeerien tarvekin putoaa liki puoleen entisestä, vain 30A jatkuvaa!
Nyt taas odotellaan että "kusti" Saksanmaalta saapuu.   :(

1648
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 08.03.04 - klo: 22.01 »
No niin sulaa kun saatiin niin ongelmat alkoi.  :evil:
GP3300 NiMh ei pysy kyydissä mukana vaan kypsyvät iloisesti.

Tämä taas puoltaa jo pienemmän moottorin hankintaa!  :oops:
Vaihtoehtoa etsitään, löytyykös parempia kennoja jotka pystyisi antamaan 55A jatkuvaa?
Vai pitäisikö suunnata katse "jenkkilään" sillä kun on tulleet uudet LiPolymeerit myyntiin jotka antaa 20c virtoja (Lähde lennokit.net)?

1649
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 07.03.04 - klo: 21.25 »
Lainaus käyttäjältä: "hannu_s"
Myyt sen moottorin ja noparin minulle  :mrgreen: Hommaan itelle speden ja käyn tuossa tuttujen akkuliikkeessä hakemassa sellaviissii akkupuketin ettei amppeerit lopu heti. Johdot voi sulaa mutta se ei menoa haitta kunhan ne ei ota yhteen  :twisted:


Hmm kumma juttu , "vanhalle" moottorille löytyy jo enemmänkin kyselijöitä.  :lol:
Nuitahan myydään Saksassa kuin leipää! :D http://shop.hobby-land.de/product_info.php?products_id=3052
Niin laitampa linkin myös miltä näyttää ko moottorin käämitys sisältä jos jotakuta kiinostaa. http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=19736

1650
Traxxas / Re: Jepjep
« : 07.03.04 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

No ne menee joksenkin näin 305W, 335W, 350W jne noin 90% hyötysuhteella  laskettuna.
Tosin tuo 260W malli ottaa puolet vähemmän kierroksiakin kuin tuo nykyinen ja sinänsä soveltuisi paremmin maastossa "möyrintään"!  :mrgreen:


Joo-o. Jos toi jaksaa myös todella pitkiä välityksiä (isoihin nopeuksiin), niin varmasti oiva valinta, just tuota "möyrintää" silmällä pitäen =) Mutta ota nyt vielä selvää noiden koneiden ominaisuuksista (siis, ettei tuo 260W kone ole luonteeltaan mitenkään muuten erilainen, kuin vähemmän kiertävä -> enemmän vääntävä).


No tietysti se vääntääkin vähän vähemmän mikä tässä tapauksessa on positiivista vain, tuo nykyinen kun lähtee pyörimään mitenkä sen nyt sanoisi "kulmikkaasti"....
Eli alkuvaiheessa kun lähtee pyörimään niin sen tajuton vääntö suorastaan hakkaa vaihteistoa, eli moottori tavallaan lyö vaihteistoa eteenpäin jonka jälkeen massat aiheuttavat sen etta taas on välyksiä seuraavaan "lyöntiin".
Tosin sitten kun saavutetaan joku 300-400 kierrosta minuutissa käynti tasaantuu.
Niin ja jäähän vanha kone "hyllylle" jos pahan päivän varalle. :D

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"
Juu alkaa kuulostamaan "liika" tehokkaalta vaikka aina olen sitä mieltä ollu että tehoa ei ole koskaan liikaa :) Mites ne uudet renkaat onko niitä jo päästy kokeileen?


Voin sanoa että tehoa on todellakin liikaa! :D
Joo koitinhan niitä mutta en usko että kestävät tuon pyörintänopeuksia (15000rpm) repeämättä, toisekseen pitoa ei ollut enempää kuin vakio renkailla.
No nyt on tulossa uudet vanteet ja "gummit" Hobbylinnan kautta. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=000518649&I=LXGJ73&P=K
Noissa onkin vähän "piikkiä" pinnassa pitoa parantamassa.

Sivuja: 1 ... 52 53 54 [55] 56 57 58 59