Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Spif

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 23
181
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU TalviCruising 7.1.2012
« : 29.12.11 - klo: 09.58 »
Vielä mahtuu porukkaa mukaan... Jos ei ole tuuppiin tai nelkkuun sopivia renkaita pakissa, niin siihen varmasti löytyy paikallisilta apua. Sen takia ei siis kannata jäädä pois.

182
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU TalviCruising 7.1.2012
« : 23.12.11 - klo: 08.48 »
Aikataulua muokattu. Pääsemme saliin jo aiemmin eli myös vapaa treeni alkaa aiemmin.

183
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU TalviCruising 7.1.2011
« : 19.12.11 - klo: 20.22 »
Ilmoittautumiset

M2-10
Jussi Luopajärvi VUA
Petri Somppi VUA
Kim Bengs VUA
Oskari Mäki VUA
Jaakko Huhmarsalo VUA
Mikko Luopajärvi VUA
Janne Vuorela VUA
Harri Mäki-Paavola VUA
Markus Hendricksson VUA
Markus Suvanto OSPA
Kari Pönkkö OSPA
Juha Yli-Hemminki EPUA
Jani Pönkkö RaaUA
Antti Kanniainen OSPA

M4-10
Jussi Luopajärvi VUA
Antti Kanniainen OSPA
Markus Suvanto OSPA
Markus Hendricksson VUA

184
Kilpailukutsut / KILPAILUKUTSU TalviCruising 7.1.2012
« : 19.12.11 - klo: 20.20 »
Kilpailukutsu
Tervetuloa Vaasaan ajamaan ehkä perinteiseksi muodostuva TalviCruising 7.1.2012. Kyseessä on crossiluokkien kerhokisa äärimmäisen rennolla meiningillä. Aikataulu on vielä hiukan auki ja riippuu kuinka aikaisin saamme salin käyttöön.

Luokat:
M2-10
M4-10
SC2-10
SC4-10
Truck & RTR
M-18

Rata
  • Sijainti Hietalahden koulu, Vaasa (Ravikatu 9, Vaasa)
  • Salin koko 28m x 13m
  • Arviolta 70% mattoa ja 30% liukasta lattiaa.

Ajoformaatti
  • Alkueräkierrokset x 2
  • Finaalit x 3

Säännöt
M2-10 ja M4-10 luokissa ajetaan Mini Spike renkailla. Muissa luokissa renkaat vapaat.

Aikataulu
Radan rakennus 9-11
Vapaa treeni 11-14 (heti kun rata valmistuu)
Alkueräkierros 1 14-15
Alkueräkierros 2 15-16
Finaali kierros 1 16-17
Finaali kierros 2 17-18
Finaali kierros 3 18-19
Vapaa treeni -20

HUOM vain alustava aikataulu. Lopullinen aikataulu sovitetaan kilpailijamäärän mukaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset sähköpostilla osoitteeseen jussi.luopajarvi@vaasanua.net

Ilmoittautumismaksu 10 euroa, maksetaan kisapaikalla. Jos ajaa useampia luokkia, niin ilmoittautuminen on yhteensä 15 euroa.

Ilmoita vähintään nimi, taajuudet, luokka, henkilökohtainen transponderin numero (jos on) ja seura (jos on).
Lisenssiä ei tarvitse, koska kyseessä on kerhokisa

Muuta
  • Pitsatilaus tehdään, mutta buffettia ei ole.
  • Muutaman sadan metrin päässä on paikallinen Siwa
  • Osallistujien kesken arvotaan tavarapalkintoja
  • Muutamia pöytiä ja tuoleja löytyy, mutta mielellään omat mukaan

Tervetuloa!

185
Tulokset / Vs: Vaasan Syyscruising 2011
« : 12.09.11 - klo: 16.39 »
Todella suuret kiitokset kaikille kilpailijoille! Tämän tyyppisiä juttuja on aina mukava järjestää. Ensi keväänä jatketaan ehdottomasti KevätCruisingilla. Katsotaan jos saataisiin vielä talvella TalviCruising pystyyn sisäradalle. Oli mahtava nähdä porukkaa ympäri Suomea ja hienoa, että porukalle jäi hyvä fiilis! Oli myös hienoa nähdä, että paikalliset uudet kuskit uskalsivat lähteä kokeilemaan kilpailemista. Lisäksi Oskarin suoritus lauantain takavedossa oli todella upea!

Tulokset lauantai
Tulokset sunnuntai

Mylaps-tulokset lauantai
Mylaps-tulokset sunnuntai

186
Kilpailukutsut / Lopputulokset sunnuntai
« : 11.09.11 - klo: 16.10 »
Sunnuntain lopputulokset

Mini
Pos    No.    Name    Total points    Heat 1    Club    Heat 2    Heat 3
1    2    Kari Kanervala    2    1    KvanUA    2    1
2    3    Petteri Vatanen    4    3    EPUA    1    3
3    4    Timo Nurmi    4    2    KvanUA    4    2
4    1    Mika Mäläskä    7    4    EPUA    3    5
5    5    Ville Knookala    9    5    VUA    5    4

M2-10
Pos    No.    Name    Total points    Heat 1    Club    Heat 2    Heat 3
1    1    Jussi Luopajärvi    2    1    VUA    1    2
2    4    Petri Somppi    4    2    VUA    2    5
3    5    Markus Hendricksson    6    5    VUA    5    1
4    2    Oskari Mäki    6    3    VUA    3    3
5    3    Mikko Luopajärvi    8    4    VUA    4    4
6    6    Jaakko Huhmarsalo    12    6    VUA    6    6

M4-10
Pos    No.    Name    Total points    Heat 1    Club    Heat 2    Heat 3
1    2    Toni Montonen    2    1    SaloUA    1    2
2    5    Markus Hendricksson    3    4    VUA    2    1
3    3    Anssi Heikniemi    6    2    TUA    5    4
4    4    Juuso Siivonen    6    3    SaloUA    4    3
5    1    Jussi Luopajärvi    8    5    VUA    3    5

SC-10
Pos    No.    Name    Total points    Heat 1    Club    Heat 2    Heat 3
1    1    Anssi Heikniemi    2    1    TUA    1    1
2    3    Ville Knookala    4    2    VUA    2    2
3    6    Miika Rinne    6    4    VUA    3    3
4    2    Oskari Mäki    7    3    VUA    4    4
5    4    Jens Berglund    10    5       5    5
6    5    Robin Viiru    12    6    VUA    6    6

187
Kilpailukutsut / Lopputulokset lauantai
« : 11.09.11 - klo: 16.08 »
Lauantain lopputulokset

Mini
Pos    No.    Name    Class    Max. Laps    Total Tm    In Session    Overall BestTm    Club
1    3    Petteri Vatanen    Mini    16    5:08.057    Alkuerä 3    18.710    EPUA
2    79    Mika Mäläskä    Mini    16    5:15.799    Alkuerä 3    19.292    EPUA
3    5    Kari Kanervala    Mini    16    5:36.338    Alkuerä 3    19.273    KvanUA
4    1    Timo Nurmi    Mini    15    4:59.856    Alkuerä 3    18.993    KvanUA
5    25    Ville Knookala    Mini    15    5:04.442    Alkuerä 2    19.331    VUA

FF03
Pos    No.    Name    Class    Max. Laps    Total Tm    In Session    Overall BestTm    Club
1    2    Kenneth Södergård    FF03    20    5:12.835    Alkuerä 2    15.318    VUA
2    1    Björn Södergård    FF03    19    5:11.849    Alkuerä 2    15.753    VUA
3    44    Petteri Vatanen    FF03    18    5:02.113    Alkuerä 2    16.367    EPUA
4    79    Mika Mäläskä    FF03    8    5:13.869    Alkuerä 2    17.011    EPUA

M2-10
Pos    No.    Name    Total points    Kierros 1    Club    Kierros 2    Kierros 3
1    1    Riku Tolonen    2    1    LemUA    1    1
2    2    Jussi Luopajärvi    4    2    VUA    6    2
3    5    Oskari Mäki    5    3    VUA    2    3
4    4    Marko Vähäkuopus    7    5    OSPA    3    4
5    3    Petteri Hyvönen    8    4    OSPA    4    5
6    6    Markus Hendricksson    12    7    VUA    5    9
7    7    Juha Yli-Hemminki    13    6    EPUA    7    7
8    8    Mikko Luopajärvi    14    9    VUA    8    6
9    9    Petri Somppi    16    8    VUA    9    8
10    10    Markus Suvanto    20    10    OSPA    10    10

M4-10
Pos    No.    Name    Total points    Kierros 1    Club    Kierros 2    Kierros 3
1    1    Jussi Luopajärvi    2    1    VUA    1    1
2    2    Toni Montonen    4    2    SaloUA    3    2
3    8    Petteri Hyvönen    5    3    OSPA    2    5
4    4    Markus Suvanto    7    4    OSPA    5    3
5    3    Marko Vähäkuopus    8    6    OSPA    4    4
6    6    Kimmo Kaltiokumpu    12    8    OSPA    6    6
7    7    Juuso Siivonen    13    5    SaloUA    8    8
8    5    Markus Hendricksson    14    7    VUA    7    7
9    9    Petteri Erkkilä    18    -    PKSRCA    9    9
10    10    Anssi Heikniemi    20    -    TUA    10    10
11 Mikael Westerqvist
12 Kim Bengs

SC-10 A-finaali
Pos    No.    Name    Total points    Kierros 1    Club    Kierros 2    Kierros 3
1    1    Tommi Suuripää    2    1    PRCA    1    2
2    5    Anssi Heikniemi    3    2    TUA    2    1
3    6    Tero Niskanen    6    4    OSPA    3    3
4    4    Kimmo Kaltiokumpu    8    5    OSPA    4    4
5    3    Riku Tolonen    10    7    LemUA    5    5
6    2    Kimmo Kaltiokumpu    11    3    OSPA    8    8
7    7    Ville Knookala    12    6    VUA    6    6
8    8    Oskari Mäki    14    8    VUA    7    7

SC-10 B-finaali
Pos    No.    Name    Total points    Kierros 1    Club    Kierros 2    Kierros 3
1    5    Harri Mäki-Paavola    2    1    VUA    1    1
2    1    Petteri Erkkilä    4    6    PKSRCA    2    2
3    2    Robin Viiru    5    2    VUA    3    5
4    4    Hannu Luomanen    7    3    KvanUA    4    4
5    3    Jens Berglund    7    4       5    3
6    6    Upi Mäki-Paavola    11    5    VUA    6    6

188
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 09.09.11 - klo: 11.14 »
Öö, eikö siis mukaan pääse ajaan 2wd corrien sekaan trukilla  :undecided: Tässä uskossa ainakin olin, toivottavasti onnistuu.
Sori, jäi epähuomiossa pois listoilta. Sulla alkaa olemaan liikaa ilmoittautumisia  :)

190
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 09.09.11 - klo: 10.26 »
Sorry, tuli vahingossa laitettua väärä linkki. Korjasin asian edelliseen viestiin.

191
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 09.09.11 - klo: 10.18 »
Rata on tänään ajokunnossa ja jotain kuvia löytyy jo osoitteesta http://www.dropbox.com/gallery/3637738/1/SyysCruising%202011?h=d315d4

192
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 09.09.11 - klo: 07.49 »
Crossiradan puolella on Mylaps Practice jatkuvasti päällä eli omia aikoja pääsee seuraamaan Mylapsin sivujen kautta. Lisäksi varikolla on WLAN eli oma läppäri kannattaa ottaa mukaan. Seuralla on myös yksi kone, jolla kierrosaikoja voi seurata. Tässä linkki http://www.mylaps.com/practice/showTrack.jsp?tid=1153

193
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 08.09.11 - klo: 09.59 »
Kaikille löytyy pöydät ja tuolit varikolta. Katettu mekkauspaikkakin saadaan järjestettyä kaikille sitä tarvitseville.

Muistakaa laittaa ilmoittautumiset viimeistään tänään.

194
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 06.09.11 - klo: 10.57 »
Laitetaan vielä tännekin ilmoitus, että tulevana viikonloppuna on Vaasassa CORR-luokille kisat. Tällä hetkellä taka- ja nelivetoja on yhteensä 13 ja mukaan mahtuu vielä. Ilmoittautumiset viimeistään torstaina 8.9.2011. Tässä kilpailukutsu SyysCruisingiin http://rc10.fi/index.php?topic=59222.0

195
Yleinen keskustelu / Vs: Crossiradan materiaaleista
« : 06.09.11 - klo: 09.50 »
Ainakin sähköpuolella on on säännöissä pykälä, että radan tulisi pysyä mahdollisimman muuttumattomana kilpailun aikana. Tämän takia savi on loistava materiaali radan rakentamiseen. Esim Vaasan MM-kisoissa ajettiin arviolta yli 55000 kierrosta viikon aikana ja rata pysyi käytännössä täysin samanlaisena koko viikon. Hiekkarata ei olisi pysynyt samanlaisena edes ensimmäistä treenikierrosta.

Radan ylläpitoon ei yleensä ole liikaa tekijöitä, niin on helpompaa tehdä keväällä rata kuntoon ja seuraavan kerran koskea siihen seuraavana keväänä. Toki jotain pieniä korjauksia joutuu kauden aikana tekemään, mutta aika vähällä yleensä pääsee.

196
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 06.09.11 - klo: 09.31 »
Aikataulu lauantai
Vapaa harjoittelu      8:00-11:45      
Ilmoittautuminen      10:00-11:45      
            
   Luokka   Kierros 1   Kierros 2   Kierros 3
Erä 1   Mini   12:00   13:20   14:40
Erä 2   FF03   12:08   13:28   14:48
Erä 3   M2-10   12:16   13:36   14:56
Erä 4   M2-10   12:24   13:44   15:04
Erä 5   M4-10   12:32   13:52   15:12
Erä 6   M4-10   12:40   14:00   15:20
Erä 7   SC4-10   12:48   14:08   15:28
Erä 8   SC2-10   12:56   14:16   15:36
            
Finaalit            
   Luokka   Kierros 1   Kierros 2   Kierros 3
A-finaali   Mini   16:00   17:10   18:20
A-finaali   FF03   16:10   17:20   18:30
A-finaali   M2-10   16:20   17:30   18:38
B-finaali   M4-10   16:30   17:40   18:46
A-finaali   M4-10   16:40   17:50   18:54
B-finaali   SC-10   16:50   18:00   19:02
A-finaali   SC-10   17:00   18:10   19:10
            
Palkintojenjako   19:30         

Aikataulu sunnuntai
Vapaa harjoittelu      8:00-11:00      
Ilmoittautuminen      9:00-11:00      
            
   Luokka   Kierros 1   Kierros 2   Kierros 3
Erä 1   Mini   11:00   12:00   13:20
Erä 2   M2-10   11:08   12:08   13:28
Erä 3   M4-10   11:16   12:16   13:36
Erä 4   SC-10   11:24   12:24   13:44
            
Finaalit            
   Luokka   Kierros 1   Kierros 2   Kierros 3
A-finaali   Mini   14:20   15:30   16:40
A-finaali   M2-10   14:30   15:40   16:50
A-finaali   M4-10   14:40   15:50   16:58
A-finaali   SC-10   14:50   16:00   17:06
            
Palkintojenjako       17:20      

197
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 05.09.11 - klo: 20.41 »
Ainakin FF03 ja Touring kaipaa enemmän ilmoittautumisia. Nämä ovat siinä rajoilla, että ajetaanko. Laittakaa ilmoittautumisia tulemaan mahdollisimman pian. Myös muihin luokkiin mahtuu vielä reilusti kuskeja mukaan.

198
Muistan kyllä tuon keskustelun varsin hyvin, eikä tilanne sen suhteen ole muuttunut:
Aivan loistava juttu! Katsotaan onnistuisiko tällä kertaa paremmin.

199
Näinhän se on. Jos nyt kuitenkin haluaa säilyttää positiivisen katsontakannan, niin ehkäpä ongelma on se, että seurat ja henkilöt "piipertää" kukin tahollaan, ilman että olisi suurempaa päämäärää saatikkaa suunnitelmaa (ja rahoitusta) siihen miten päämäärä saavutetaan. Tästä syystä kirjoitinkin tuonne aiempaan viestiin, että pallon voisi heittää myös kattojärjestön suuntaan, joka voisi resurssoinnillaan ja ohjauksellaan olla kokoamassa näitä pieniä puhalluksia siihen kuuluisaan yhteen hiileen.

Asioista varmasti tehdään paljon ja hyvässä uskossa ja toivossa, mutta sellainen yhteismitallinen, suunnitelmallinen ja päämäärätietoinen tekeminen tuntuis puuttuvan. Yksittäisen henkilön on turha tappaa omaa mielenkiintoansa tekemällä määräänsä enempää, samoin on yksittäisen seuran kanssa. Joukossa on voima, ja viisaus on siellä joko osaa koota tämän voiman yhteen.
Tämä on ollut myös oma-ajatus, että toiminta pitäisi koordinoida paremmpin esim kansallinen liiton tasolta, mutta sinnekin tarvitaan tekijöitä. Oma oletus on, että AKK:n henkilökunnasta ei löydy apuja eli homma jää lajiryhmän vastuulle. Tämä tarkoittaa, että sinne tarvittaisiin ainakin pari kaveri koordinoimaan tätä näkyvyys puolta . Homma ei pelkästään rajoitu kansalliseen liittoon. Myös kansainvälisillä liitoilla pitäisi olla suunnitelma näkyyvyyden suhteen. Tuntuu, että he ovat jopa meitä jäljessä tietyissä asiossa.

Mainitsemasi asiat jaksamisen suhteen ovat kaikki hienoja asioita ja näinhän asioiden pitäisi mennä. Valitettavasti totuus on välillä aavistuksen karumpi. Esimerkiksi MM-kisat meille myönnettäessä samalla tein itse valinnan seuravan kolmen vuoden vapaa-ajan käytöstä. Vaikka kuinka ahdisti puoli vuotta ennen kisoja, niin siinä vaiheessa ei todellakaan todeta, että sori mua ei enää huvita. En todellakaan ollut yksin projektin kanssa, että yhden miehen "piipertämisestä" ei ollut kyse. En todellakaan kadu, että näitä isoja kisoja on tullut tehtyä. Päinvastoin, nämä ovat olleet todella arvokkaita kokemuksia. Lähinnä harmittaa, että työn tulokset valuvat hiekkaan esim. valtakunnallisesti. Seuran sisällä olemme tyytyväisiä MM-kisoihin. Uusia harrastajia on tullut ja seura sai tunnettavuutta oikeaan aikaan ja oikeissa paikoissa.

Vuosi takaperin ehdotettiin lajille kehitystyöryhmää ja silloin lupauduin olemaan mukana ryhmässä. http://rc10.fi/index.php?topic=53057.msg492516#msg492516. En tiedä kuinka moni loppupeleissä ilmoittautui, mutta tuntui tämäkin juttu kuivuvan kokoon vastuunkantajan puuttuessa. Suurempi porukka pystyy varmasti tekemään enemmän lajin eteen ja sieltä se viisaus löytyy. Varsinkin, jos se tosiaan tehdään pitkän aikavälin strategiaa tukien. Löytyykö jotain henkilöä kasaamaan porukan ja lähteä viemään asiaa eteenpäin? Olen heti mukana, jos jonkin tyyppinen kehitys-/markkinointiryhmä perustetaan. Lähdetkö Pekka mukaan?

HOKE: Palaute itsessään oli hyvää ja kisa saatiin kohtuudella vietyä läpi. Valitettavasti MM-kisat häiritsi jo WRC-kisaakin ja esim lajimarkkinointi jäi vähemmälle mitä oli ajateltu. Lähinnä kuraläjällä tarkoitin sitä projektin aikana tulleita ongelmia ja haasteita. Kaikki tieto on kyllä saatavilla, mutta parempi jättää ne foorumilta pois. Suuri pettymys oli suuri peruuttaneiden määrä. Rahoituksen kasaaminen epäonnistui enemmän tai vähemmän täydellisesti ja todella iso kiitos AKK:lle tappioiden kuittaamisesta. Kiitin jo kisojen jälkeen paikalla olleita kilpailijoita ja haluan sen tehdä myös uudestaan. Fiilis oli loistava ja jengi todella otti sen lajin eteepäin viemisen kannalta.

200
Jos nyt ylipäätään puhutaan kehityksestä ja lajin kehittymisestä, niin ilmeisimmin sillekin asialle on monta tulkintaa mielipidettä. Jonkun mielestä kehitys kehittyy silloin, kun autot kulkee kovempaa ja niillä on kivempi ajaa, toisen mielestä kehitystä on se, että kisat on mahdollisimman halpoja ja vaivattomia. Varmasti näinkin. Minun mielestäni todellinen kehitys on kuitenkin sitä, että lajille olisi enemmän resursseja (rahaa ja tekijöitä), jotta näitä yksittäisiä asioita ylipäätään olisi mahdollisuus saada eteenpäin.

Jotta rahaa ja tekijöitä löytyy tarvitaan ensisijaisesti keskittyä parantamaan lajin näkyvyyttä ja houkuttelevuutta. Toinen puoli asiasta on yleinen PR, lehtijutut, TV-spotit, yleinen tietoisuus lajista. Toinen puoli tuossa asiassa on se, että kilpailujen näkyvyyttä pitää saada huikeasti korkeammalle. Niin kauan, kun sama porukka ajaa vuodesta toiseen kilpaa metsän keskellä olevan savikasan päällä, edes kertomatta siitä kenellekkään etukäteen, voidaan olla varmoja että yleisö ei paikalle halua eikä edes vahingossa eksy. Asian parantamiseksi on tietysti kaksi erilaista näkökulmaa, joko vuori tulee Jaakobin luo tai päinvastoin, eli joko kilpailutahatumasta kaikkinensa tehdään niin hyvä, kiinnostava ja houkutteleva, että yleisö haluaa tulla paikalle tai vaihtoehtoisesti viedään kisat sinne missä yleisö on jo valmiina (esim. Neste Ralli). On tietysti selvää, että kisojen järkkääminen jossain muualla, kuin kotiradalla on paljon työläämpää ja kalliimpaa. Mielestäni asia on kuitenkin niin, että ilman panostusta ei synny myöskään tuloksia.

Mitä noihin perinteisiin kisoihin tulee, yleisömäärää voitaisiin lisätä esim. tehokkaalla ja kohdistetulla ennakkomarkkinoinnilla, kisaformaatin muokkaamisella ja kilpailuympäristön fasiliteetteja parantamalla. Ennakkomarkkinointi voisi tarkoittaa vaikka flyerin tekoa ja sen jakamista vaikka oppilaitoksille. Flyerissa voisi olla pääsymaksun alennuslippu tyyliin, "liput normaalisti 10€, tällä kupongilla ilmaiseksi", eihän ne sitä tiedä, että aina sinne on ennenkin ilmaiseksi päässyt.. Kisaformaatti on katsojan näkökulmasta liian pitkäveteinen ja sekava. Olen muutaman kerran saanut houkuteltua asiaa tuntemattomia kavereitani katsomaan kisaa, mutta he ovat jälkeenpäin todenneet "hienoja laitteita, mutta ei tuosta kisasta saa mitään tolkkua". Kilpailupaikalla pitäisi olla selkeä katsomo, ketään ei huvita istua sorakasan päällä 8 tuntia, vaikka kuinka asia periaatteellisesti kiinnostaisikin. Lisäksi pitäisi olla kilpailuohjelma, josta voisi löytyä esim. kilpailukaavio ja kuljettajaesittely, sekä yleistietoa lajista HUOM! Kiinteät kilpailunumerot auttaisivat myös tässä asiassa :cool:. Lisäksi voisi pohtia olisiko kilpailutapahtuman aikana muutakin toimintaa, esim. taukojen aikana. Yksi palaute kisatapahtumasta oli se, että katsoja luuli kilpailun jo loppuneen, kun kaikki lopettivat ajamisen ja alkoivat syömään.

On selvää, että tuollaista tapahtumaa ei rakenneta hetkessä, ei tarvitsekaan. Kuitenkin jos halutaan puhua lajin kehittymisestä ja asioiden paremmin tekemisestä, olisi hyvä hetken aikaa pohtia myös sitä päämäärää. Anteeksi ilmaisuni, mutta pienoisautoilussa asioista tehdään melko konservatiivisesti ja sisäänpäin kääntyen. Tässä voisi olla palloa myös AKK:n suuntaan, mitkä ovat keinot ja porkkanat saada seuroja kehittämään toimintaansa enemmän siishen suuntaan, että myönteinen julkisuus kasvaisi ja harrastaja- ja kilpailijamäärät lisääntyisivät?

Panostuksia tarvitaan, no pain, no gain. Niin kauan kuin me oikeasti kinastellaan noiden numerolappujen muotoseikoista, menee oikeat asiat ohi oikealta ja vasemmalta. Meluasiat ja kuljettajien ja mekkareiden käyttäytyminen ovat taasen asioista, joilla on suora vaikutus myös siihen, kuinka ulkopuolinen (katsoja) kokee tilanteen, joko miellyttävänä tai ei. Avoin suhtautuminen auttaa, pitää olla valmiutta keskustella ja miettiä asioita myös pidemmän päälle. Monesti ne parhaat ajatukset tulevat juuri sieltä, missä ei ole niitä vuosikausia vallinneita pinttymiä ja luuloja siitä miten asiat pitää olla.
Näinhän tän asian pitäis mennä ja olen täysin samaa mieltä kanssasi! Ongelmana on lajiin liittyvien tahojen kiinnostuksen puute asiaan liittyen. Valitettavasti en enää itse usko lajin saavan suurempaa suosiota, koska lajin sidosryhmillä (IFMAR:sta harrastajiin sisältäen EFRA:n, AKK:n, valmistajat ja järjestäjät) ei ole kiinnostusta puheita enempää viedä asiaa eteenpäin. Tässäkin topicissa puhutaan taas paljon, mutta tuleeko tapahtumaan mitään asioiden eteen? Epäilen. VUA:n porukka on yrittänyt viedä lajia eteenpäin ja saada näkyvyyttä, mutta se on vähän haasteellista kun edes lajin sisällä ei puhalleta samaan hiileen.

Esim. Neste Oil Ralli kisaa on kyselty monelta ja korkealtakin taholta, mutta ei hommassa ole mitään järkeä ennen kuin liitot, valmistajat ja harrastajat sitoutuvat tosissaan lajin eteenpäin viemiseen. Ko. kilpailun ehdoton minimibudjetti on 20000 euroa edes säädylliseen läpivientiin, joten kohtuullisen hyvä tuki pitää olla taustalla ennen kuin kannattaa edes keskutella kisan järjestämisestä. Itsellä ei enää ole motivaatiota ottaa kuraläjää niskaan ja sitouttaa itseään vuodeksi tyhjän takia.

Valitettavasti meidän lajissa liikkuvat rahat ovat niin pieniä, että  se pitää korvata äärimmäisen hyvällä yhteistyöllä. Kun näin tapahtuu, niin uskon lajin kasvavan uudelle tasolle. Tällä hetkellä olen aika skeptinen asian suhteen. Toivon kuitenkin olevani väärässä, koska haluan nähdä lajin kehittyvän ja saavan laajemman harrastajapohjan.

201
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 31.08.11 - klo: 09.23 »
Onko "touring" luokka stanuille,virille vai mille?
Rata on sen verran hidas, että kaikille noille. Muistaakseni kahtena vuonna kisa on voitettu Prostockilla vaikka virejä on ollut viivalla.

202
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 30.08.11 - klo: 14.17 »
Makiasti on sakkia tulossa sc luokkiin. Miten on, ajetaanko luokat jo erikseen (voisi sitten ajaa itekki molemmilla vetotavoilla)
Ainakin alkuerät ajetaan erikseen. Finaalit saatetaan ajaa yhdessä, mutta tulokset varmaankin tehdään erikseen. Riippuu ihan lopullisesti kilpailijamäärästä.

203
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 30.08.11 - klo: 13.50 »
Vielä on tilaa listoilla, että ilmoittautumisia liikkeelle.

204
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 18.08.11 - klo: 12.49 »
FF03 luokalle on ollut hiukan kysyntää eli lisäsin sen kilpailukutsuun. Ei muuta kuin ilmoittautumisia sisään.

205
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stadium Truckit (T2-10)
« : 18.08.11 - klo: 09.04 »
Kannattaa myös pohtia mimmoset kisat haluaa järjestää, varsinkin SC luokka toimii loistava luokkana missä siirrytään pihoilta radalle, mutt tätä pitää myös tukea kun järjestetään kisoja.
Juuri tätä varten Vaasan UA järjestää Kevät- ja SyysCruisingin, että saataisiin mahdollisimman helpoksi ja mukavaksi se ensimmäinen kilpailu. Toisin sanoen otamme ilomielin ideoita vastaan, joilla saataisiin siirtymistä pihalta radalle helpommaksi ja siten kynnystä osallistua esim. meidän SyysCruisingiin. Onko esimerkiksi tarvetta kummitoiminnalle eli jokaiselle ensimmäiseen kilpailuun osallistuvalle nimettäisiin kummi, joka auttaisi kilpailupäivän aikana.

BTW SC ja T2 autot ovat enemmän kuin tervetulleita mukaan meidän SyysCruisingiin. Kaikille on aina löytynyt luokka, jos paikalle on saapunut.

206
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 15.08.11 - klo: 08.42 »
Samansuuntaista pyyntöä on tullut. Toisin sanoen ainakin lauantaina ajetaan 2WD profiili ja todennäköisesti myös sunnuntaina.

207
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 12.08.11 - klo: 10.12 »
Onko toiveita rataprofiilista? Ajetaanko MM:ien 2wd profiilia, 4wd profiilia vai molempia?

208
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan polttiscrossirata!
« : 10.08.11 - klo: 12.44 »
Voitaisiin yrittää ensi viikon maanantaille tilannekatsaus. Merkataan rata-alueen rajat ja samalla tsekata, että miten kannattaisi edetä.

Itse näkisin, että joku nelivetotraktori/pyöräkuormaaja tarvitaan ensimmäisenä levittämään massat suurin piirtein paikalleen. Itse radan muotoiluun on pieni kaivinkone kätevin.

209
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vaasan polttiscrossirata!
« : 04.08.11 - klo: 13.43 »
MM-kisat aavistuksen venytti projektia (vain pari vuotta), mutta nyt ollaan laittamassa projektia taas käyntiin. Löytyykö täältä innokkaita radan tekijöitä?

Ensinnäkin olisi tarkoitus kokoontua radalla tarkastamaan tilanne ja merkkaamaan rata-alue. Pohjia on aika hyvin jo tehty eli suhteellisen pienellä työllä radan voisi saada ajokuntoon. Pelipaikalla on jo savea ja täytemaata eli tarvitaan vain koneet radan tekemiseen. Lisäksi löytyy tekonurmea, suolaa ja salaojaputkea radan merkkaamiseen. Ohjaajakoroke puuttuu ja se on varmaankin työläin/kallein osuus radan rakentamisessa.

210
Kilpailukutsut / Vs: SyysCruising 2011 10.-11.9. Vaasassa
« : 03.08.11 - klo: 08.58 »
Minkäslainen olisi vaatimus lista mini luokkaan osallistumiselle? Ajetaanko mini luokka tamiyan vakiokoneella ja nimh akulla? Hyllyssä makaisi yks mini M-05 Pro alustalla, kelpaako se?
Jotta saadaan säännöt mahdollisimman yksinkertaiseksi, niin ainoa rajoitus on vakiokoneen pakollisuus. Jos porukkaa haluaa ja ilmoittautumisia alkaa tulemaan enemmän, niin katsotaan sitten tilannetta uudestaan.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 23