Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 59
181
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 01.03.08 - klo: 20.58 »
Noi Jaton suojakumit menee varmaan suoraan myös alkuperäisiin iskareihin?
Vaihdoin joku aika sitten nuo iskariöljyt ja aika mustaa oli öljy,
joka sieltä ulos tuli, tilalle pistin tilalle 42,5Wt öljyt sopivilla jousilla.
Kai se lika jotenkin sinne iskarin sisäänkin pääsee :roll:
Joo tavallaan käy suoraan, kumien mukana tulee uudet iskarin alapäät johon kumit saa sitten kiinni.
Se "musta" iskariöljyn joukossa on alumiinia ja muovia joka on kulunut iskarin rungosta ja männistä.
Tuon mustan öljyn kun jätät seisomaan aloilleen pariksi viikoksi niin se moska painuu pohjalle ja öljystä tulee täysin kirkasta.   

EDIT.
aika hieno toi uus Revo 2008 Platinum Edition

Jess, ja vihdoin 150cc tankkikin, tuohan on pakko ostaa.....

Lisää edittiä....
Ei helvata mikä määrä parannuksia, pieniä ja isoja (Enään ei käyrätkään katkeile, tosin minulta vain yksi käyrä mennyt).
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo5304/trx_revo5304_details.htm

182
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 01.03.08 - klo: 16.44 »
Olishan niitä muiden valmistajien iskareita ollu tarjolla mutta noihin traxxasin omiin löytyy ja käy alkuperäiset varaosat.
Ne onkin varmaan parhaat, ei niitä muuten kisakuskitkaan käyttäisi.
Niiden suojaksi muuten käy Jaton suojakumit suoraan http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVPROFIL=++&FVSEARCH=5464&search=Go

183
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.02.08 - klo: 20.04 »
Se metallin väsyminen, voiko se tulla vastaan ekalla akullisella?
Mä oon nyt poikkassu kerta ja vainaa polttis 1/8 kokosia  (8mm paksua terästä) pyöränakseleita kaasulla... jäinen hieka ja lapakumit...
Jossainhan se raja on, tosin sen rajan tietenkin pitkälti ratkaisee metallin tyyppi ja laatukin.
Kova teräs kestää periaatteessa paremmin, mutta heti kun raja ylittuu menee kerrasta poikki (verrataan vaikka vaikka poranterään).
Pehmeämpi taas kestää koska antaa periksi helpommin, mutta väsyy myös siksi helpommin (esim rautanaulaa saat väännellä monta kertaa verrattuna poranterään ennen kuin menee poikki).
Tuosta on valmistajien sitten haettava se kultainen keskitie......
 

184
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.02.08 - klo: 18.42 »
Eh, siis se metallinen pyörän akseli meni tuossa lopussa poikki?
Enpä kyllä moista ole ennen nähnyt, vaikka omallakin tuli vedettyä vastaavanlaisella tyylillä kenttään ja vielä isoilla 2.8 pyörillä.

Ootteko poijaat koskaan kuulleet sellaisesta termistä kuin metallin väsyminen.... ;)
Ilmeisesti tuo oli vain viimmeinen niitti tuolle akselille.

185
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 19.02.08 - klo: 23.21 »
No jos lennokki väki on uhkarohkeaa väkeä latauksissaan niin ei nyt missään nimessä kannata tollasia ohjeita jakaa, koska 99% autossa käytetyistä akuista on 1C kennoja.
Ei se uhkarohkeaa ole jos on oikeat vehkeet (laturi siis), tyhmää se on silloin jos latailee millä tahansa laturilla yli ohjearvojen. Hyperion EOS 1210i 12S 30N CHARGER
Enkä minä ohjeeksi ole antanutkaan että yli 1c virralla ladata pitäisi, ja jos joku latailee ja posauttaa akkunsa, on turha minulle valittaa (Jokainen tehkööt sen omalla vastuullaan, varoittanut olen). ;)

Eikä myöskään ole tuossa eka viestissä mitään mainintaa yli 1C lataus virroista tai mistään muustakaan asiaan liittyvästä.
Eipä siellä olekkaan, käytännössä (Se ei siis aina kohtaa teoriaa) vain oikealla laturilla sai akun liki täyteen noin puolen tunnin latauksen jälkeen, siis kun akkua ei ajanut ns piippuun.

Minä en sit todellakaan allekirjoita tuota lataus ohjetta, koska se ei käytännössä kuulu ollenkaan auto Lipoja varten.
Eipä ainakaan kukaan ole sanonut käyttävänsä 2C kennoja autossa.
Mistäs aina edes voi tietää mitkä kennot akkupakan sisällä on, monastihan ne on aivan samoje kennoja kuin lennokkiväen vermeissäkin (Kokam ja Etec esim)?
Tuo 1c on siis vain yleinen suositus jos muuta ei ilmoitettu ole, se ei estä etteikö esim 1.5c ladata voisi (Niin kuin tuo linkittämäni laturi pystyy)!
Akun ikä tietenkin lyhenee, niin kuin millä tahansa kennotyypillä jos ladataan yli ohjearvojen.

Tuota ohjetta voi sitten jakaa kun se on valmistajan puolelta varma homma ja yhtä turvallista kuin tähänkin asti.

Ps: Taitaa tuo munkin laturi hyväksyä 1.2C latausvirraksi.
Niin kuin edellä kirjoitinkin, jos valmistaja mainitsee etta 1c on max latausvirta, sitä on hyvä noudattaa.
Mitkä tahansa akut saa räjäytettyä lataamalla niitä liian suurella virralla, ei se ole vain LiXX akkujen ominaisuus, nimimerkillä pöydän polttanyt NiCd kennoilla.....

186
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.02.08 - klo: 21.22 »
Niin löytyy, mutta se ei pidä paikkaansa.

Kyllä se pitää, mutta ei millä tahansa laturilla, lennokit.netissä tuosta on ollut juttua enemmänkin vuosi pari sitten...
Lennokit.netissä oli silloin myös juttua LiPo laturista jolla sai ladattua turvallisesti LiPot 2c latausvirralla, vaikka akkuvalmistaja olisikin speksannut akut 1c lataukselle.
Yleensähän tuo 1c on vain ohjearvo jos valmistaja ei ilmoita muuta, lennokkiväki latailee kyllä tavallisiakin kennoja 2c virralla, en tosin suosittele sitä tehtäväksi millä kennoilla ja millä laturilla tahansa (enkä kenenkä tahansa tehtäväksi).
Nykyään esim Kokamilla LiPo kennoja joita voi ladata huoletta 3c virralla.
Niin myös minulla puski orbit microlader noin 90% täyteen puolessa tunnissa, ensimmäisellä firmwareversiolla jossa oli liPo lataus, yhtään akkua ei edes poksahtanut...
Tosin en ajanut akkujani koskaan "piippuun" vaan lopetin ajamisen heti kun vauhti hiipui, sillon selvisi hyvin tuolla 30min latauksella.

Yksi 2c latauksen mahdollistava akku esim http://cgi.ebay.co.uk/CXARGE-11.1V-1800mAh-15C-LiPo-Battery-2C-CHARGE-RATE_W0QQitemZ350026026662QQcmdZViewItem



187
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 16.02.08 - klo: 19.50 »
mimmoset lämmöt koneessa pitäis olla rauhallisen rata-ajelun jälkeen, kun kokeilin niin ei siinä oikeen kättä kärsiny pitää. kone graupner car 500 inline ja mamba max säädin ja 7,4V 6000mah lipo.
Käteen paljon luottamista ole, jo 55c aiheutta että ei kiinni voi pitää......
100c on moottorille jo kuolemaksi, tuossa kun alle 80c pysyy kiivaassakin ajossa on hyvä.

188
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 13.02.08 - klo: 14.21 »
Kulkisiko rc auto lujaa jos vaihtaisi pinionin ja spurrin paikkaa?
Jos kulkisi hyvinkin, tehtaalla olisi varmaan tehtykin niin...
Todennäköisesti ei kulkisi mihinkään, moottori tai säädin vain kärvähtäisi.

189
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 05.02.08 - klo: 21.34 »
Korottavat maavaraa, hyötynä kulkee pahemmassa maastossa ja haittana on helpompi kaatuminen ja kiikkerämpi ohjattavuus....

190
Eli olikos se niin että vaikka harjattomassa koneessa on sensori, niin sitä voi käyttää sensorittoman noparin kanssa, eli jättää vaan sensorin piuhan kytkemättä?

Kyllä pitäisi voida käyttää, mitään teknistä estettä ei ainakaan ole.....
Ekös ne ole noita Novakinkin koneita ajaneet jopa novakin säätimellä ilman sensoripiuhaakin?

191
mistä sais jäykempiä jousia tähän e-maxiin?

Stampeden takajouset käy suoraan, mutta autosta tulee vähän pomppiva maastossa (Asfaltilla toimii kyllä hyvin)....
Joskus oli omassa E-Maxxissani kokeeksi joka toinen jousi, Stampeden ja joka toinen alkuperäinen.....

192
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 29.01.08 - klo: 14.01 »
HMMMMM... Saiskohan noin ohutta teräshaitari putkea vai olisko huono kun ei ole sileäpintainen sisäpuolelta.

Huono olisi, 2T moottorin huuhtelu perustuu vastapainesykäyksiin, kaikki mikä häiritsee sitä pudottaa tehoa.
Pakokaasut tavallaan kimpoaa pillistä takaisin moottoria kohden, koska 2T moottorissa ei ole venttiilejä niin tuo pulssi palauttaa sylinterin täyttövaiheessa pakoputkeen päässeen polttoaine-ilma seoksen ja estää sitä karkaamaan putkesta ulos.
Ja juuri siksi se oikeanlainen pilli on hyvin tärkeä 2T moottorille!

193
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 27.01.08 - klo: 20.07 »
Slipperyäkö kiristetään siitä spurrin(jos se nyt on se miksi luulen)ulkopuolella olevasta mutterista? Saakos tota slipperyä ja kytkimen toimintaa ja luistamista testattua muutakuin ajamalla?

Juurikin siitä mutterista, laita joku tappi akselin reikään (Joka jatkuu spurrista auton nokkaa kohden, menee vaihdelaatikon läpi ja tulee ulos vaihdelaatikosta) jotta spurri ei vain pyöri kun yrität kiristää.
Spurrin kiristykseen auton mukana tuli sininen kiintoavain, mukana tulleella pienimmällä kuusiokoloavaimella saat lukittua sen akselinkin (Laitat sen sinne reikään).....
Paras tapa testata slipperyn pitävyys on ajamalla, myöhemmin kyllä oppii koittamaan käsinkin sen sopivan tiukkuuden.

194
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 27.01.08 - klo: 17.59 »
Ja niin uusipäivä kaiken muuttaa voi:( antakaas nyt aloittelialle vinkkejä mistä aletaan vikaa etsiin kun veto hukkui, eli kierrosta ottaa mutta ei meinaa kulkea menee kyllä eteenpäin mutta vaivalloisesti. Itse pähkäilin et luistaiskos kytkin. No toimihan revo 6 tankillista ennen ensinmäistä murhetta.
Varmaan slipperykytkin luistaa, jos se luistaa liikaa kiristä sitä heti ettei palat kulu loppuun.
Liian tiukallekkaan sitä ei pidä kiristää, jos se luistaa käännät mutterista noin 10min kerrallaan kunnes lakkaa luistmasta, ja jätät siihen (Älä kiristä yhtään ns varmuuden vuoksi, voimansiirto kärsii silloin).
Se toimii voimansiirrossa "sulakkeena" ja estää paikkojen hajoamisen...

195
Ja nuo lipoakutko on sitte viimestä huutoo, mutta ei taira tuohon vakioon sopia?

Kyllä ne sopii kun irroittaa ja poistaa tuon akun pikakiinnitys systeemin, laittaa akun vaikka perinteisesti akun yli vedetyllä tarranauhalla kiinni....

196
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.01.08 - klo: 12.35 »
Huh! Pitäisköhän vierailla täälläkin vähän useammin, tai lukee manuaali taas kerran. Eli tankkia ei kuulukaan ajaa tyhjäksi? Väännätkö Hermanni (tai joku muu) vielä rautalangasta, että miksei? Jos polttoaine loppuu, niin tottakai voitelukin loppuu, mutta kyllä mulla ainakin konekin sammuu samalla hetkellä, joten mihin sitä voitelua tarvittais :-?
Kyllähän se ajossa sammuu tietenkin kun löpö loppuu, ongelma on siinä että se pyörii vielä sammumisen jälkeen ilman voitelua.
Myöskin tulpat tykkää kyttyrää liian laihalle pääsystä, tulpat monasti jopa palaa kun tankki pääsee tyhjenemään ajossa.
Muutenkin tankin tyhjentyessä voitelu alkaa olla minimissään seoksen laihtumisesta johtuen....

197
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.01.08 - klo: 01.20 »
No tuo on melkein pahinta mitä koneelle voi sattua, putki vuotaa = ei tule painetta tankkiin = kone käy laihalla!
Vielä kun tähän lisää että ajossa löpö loppuu = loppuu voitelukin koneesta saman tien, joka on jo käynyt muutenkin laihalla......
Ei nyt niinkään suuri ihme, ihme on ettei leikannut kokonaan kiinni.  :shock:
Älkää hyvät ihmiset ajako niitä tankkejanne tyhjiin, edes konetta ei pitäisi sammuttaa löpöputken tukkimisella (Sekin tekee jonkin verran hallaa).

198
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 15.01.08 - klo: 22.07 »
Moi. Mietin tässä, et jos ostasin 1:18 kokosen auton ja laittaisin sen täyteen alumiinia ja hiilikuiturungon, niin meneekö auto tweakkiin ja osat kieroon ? Kiitos vastauksista ! Tekis mieli ostaa KAIKKI mahdolliset hop-upit ja viriosat mitä saa kerralla, mutta tuli mietittyä noita seikkoja niin en oo aivan varma ostasinko asso RC18T kaikilla hiluilla...

No sitten ei kannata kylläkään autoa ostaa, ostat vain kaikki hop-up osat ja ne mitä ei saa niin hankit auton alkuperäisinä, näin säästät sievoisen summan rahaa....

199
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 13.01.08 - klo: 20.35 »
Kyllä se skaalasuhde tulee jostain ihan muusta kuin rengaskoosta. Nimittäin esikuvasta. Aidot monsterit on aika järkäleitä.
Korin ulkomitoista se tietenkin tulee... on varmaankin ainoa RC autojen osa joka myydään yleensäkkään auton kokosuhteella.

200
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 12.01.08 - klo: 21.19 »
offtopikkia vielä hieman,
Miten voi olla metrinen pitch, jos kerran pitch kertoo hampaiden määrän per halkasijatuuma?
(tätä voisi jatkaa vaikka omassa topikissaan?)

Aivan helposti, hampaita voi silti olla sama määrä tuumaa kohden, pienellä heitolla tosin koska yksi ei mene millimertin mittaan tasan...
Monet työstökoneethan eivät edes ymmärrä tuumamittoja (ne on silloin laskettava käsin)ja jopa jenkitkin on harkinneet millimetri mittaan siirtymistä koneissa ja laitteissa......
Esim Robinson Racin myy sekä tuumaista että millimetrimitoituksella olevia pinjoneita katsokaa täältä ja ihmetelkää. ;)

EDIT. Esim miksi tamiyan manuaalissa sanotaan sitten Tamiya uses 48-pitch METRIC gears only!, jos kerran pelkässä kiinnitysruuvissa olisi eroa!

201
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 12.01.08 - klo: 17.36 »
kysyin myös tamiya foorumilla, guru Mindwreck vastasi ihan toista. (postaus no: 3560) http://www.rcuniverse.com/forum/m_4199090/anchors_6894232/mpage_143/key_/anchor/tm.htm#6894232
Jokatapauksessa hain sabesta tänään mm. losin 48p pinioneita, kyllähän ne paikalleen varmasti sopivat, ja monella on käytössä, mutta silti tuntuu hassulta eri tiedot eri suunnilta!

No kokeiltu on tuumaisella 48 pitch pinjonilla huonoin tuloksin (En muista oliko asson vai losin), spurrista tuli selvää yhdellä ajokerralla, näkikin jo silmin että hammasjako ei sopinut 100% vaan hampaat ottivat kärjistään kiinni, jos painoi syvempään niin silloin jumitti eikä pyörinyt kunnolla.
Uskoisin että ainakin HPI:n, Duratraxin, Cenin ja Thunder Tigerin pinjonit käy, ne kun on aasiassa valmistettu (Tosin Assokin on nykyään Thunder Tigerin omistuksessa).

202
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.01.08 - klo: 16.40 »
hitto jos sitä olis olemas 1/8*kuolaaaaaaaaa* :evil:

No jos Revo olisi myynnissä melkeempä millä muulla merkillä tahansa, se ilmoitettaisiin 1/8 kokoiseksi (En itsekkään ymmärrä miksi Traxxas se ilmoittaa 1/10 kokoiseksi).
Käytännössä se on samaa kokoa muiden 1/8 autojen kanssa....

203
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 09.01.08 - klo: 18.49 »
Miksiköhän RTR laitteisiin laitetaan edes niin huonot renkaat ettei niillä tee yhtään mitään?

Jos Stampedea tarkoitit niin vakiorenkaathan on aivan riittävät aloittelijoille ja suurelle osalle "pihasudittelijoita".
Toisekseen tämän tyyppisessä RTR autossahan on oltavakin vakiona sellaiset renkaat jotka menettelee jokapaikassa, niiden on pakko olla kompromissi!
Eri asia on esim crossari, silloinhan on selvää että sillä ajetaan radalla ja renkaatkin voidaan valita paremmin valmiiksi.
Esim Rustlerihan on takoitettu pääasiassa rata-ajoon ja renkaatkin on sen mukaiset, varsinkin vakiot takarenkaat on todella pitävät pehmeähköllä radalla (Insertit tarvii tosin itse laittaa).
Esim Pro-Line Masher pitää jopa huonmmin talvikelillä tietyissä olosuhteissa (Lähellä nollakeliä) kuin vakiorenkaat, ovatko ne sitten huonot. ;)
 

204
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.01.08 - klo: 23.12 »
-eikö ne sitten väsy/kuoleennu (ainakin 1:1 autoissa niin käy)

Ei, minulla oli katkaistut jouset Stampedessani ja hyvin kesti sen pari vuotta kun auto minulla oli.

205
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.01.08 - klo: 21.58 »
E-maxx jouset ovat taas liian pitkät eteen... :huh:

Ne voi helposti katkaista sopivan mittaiseksi, vaikka sivuleikkureilla.

206
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.01.08 - klo: 00.27 »
Myöskin voi ostaa ja käyttää E/T-Maxxin tai Revon koriclipsejä, ne on isompia ja vahvempia......

E-clipsien tilalla, nyt joudut selittämään kyllä vähän....?

Näin siinä käy kun päkkäreiden jälkeen lukee ja vastaa kysymyksiin, unenpöpperössä jotenkin luulin että kyse oli koriclipsesitä....
Kannattaa herätä näköjään ennen kuin vastailee.... ;)

207
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 05.01.08 - klo: 21.59 »
Myöskin voi ostaa ja käyttää E/T-Maxxin tai Revon koriclipsejä, ne on isompia ja vahvempia......

208
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.12.07 - klo: 20.23 »
Kysytääs täälläkin!

Jotenka tuottaako muuta tuskaa kuin että joutuu ladata akun kahteen otteeseen että sen saa täyteen?

Ei muuta, aikaa tosin kuluu....

209
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.12.07 - klo: 21.33 »
En tosin ole varma mitä tuossa tarkoitetaan säädettävällä jarru ominaisuudella.

Sitä että jarrussa on esim kolme eri moodia, ei lainkaan, soft ja hard.... ;)
Eli säädöstä riippuu jarruttaako lainkan, pehmeästi vai kovaa, riippumatta siitä jarrutetaanko lähettimen päästä (Niin kuin arvasitkin, pelkkä kaasun neurtaalille päästö aiheuttaa jarrutuksen).

210
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 12.12.07 - klo: 13.39 »

p.s. voiciko joku vastata allekkirjoitukseeni :)

Tuo ensimmäinen laturi tarvitsee lisäkseen myös virtalähteen.
Tuo toinen Hobbylinnan laturin mukana tulee myös virtalähde ja laturissa on myös lipotasuri jotenka et tarvitse muuta (Jä käy mainiosti tuon LRP:een akun lataamisen).
 

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 59