Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Casull

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 22
181
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 20.01.10 - klo: 13.14 »
Mulla oli noissa allekirjoituksen kahdessa autossa ensialkuun samanlaista äkkinäisyysongelmaa viimekesänä.
Molemmat diffit kun paikalleen laittaessa oli erittäin vähän ajettuja.

Puolen gallonan jälkeen molempien autojen käytös rauhoittui huomattavasti diffien hioutumisen myötä.

182
Sähköautot / Vs: TULEVAISUUDEN RC-AUTOT JA SEN TEKNIIKKA
« : 19.01.10 - klo: 19.12 »
Tuli tuosta mieleen, että jos jännitettä nostettaisiin esim. juuri tuonne 22,2V:iin ja samalla virtaa laskettaisiin esim. puoleen, niin eikö se johtaisi myös lämpöjen alenemiseen? Tämä tuli väsyneeseen mieleen :grin:

Jotain tuollaista kai autotehtaatkin ovat jo vakavissaan suunnitelleet kun on ollut puhetta autojen sähköjärjestelmän muuttamisesta 12V:stä jopa 48V:iin.

Sama teho saadaan siirrettyä pienemmillä johdoilla.

Josta taas seuraa huomattavasti lisää kosteuden ja hapettumisen aiheuttamia oikosulkuja, virtakatkoksia ja muita häiriöitä...

183
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 19.01.10 - klo: 17.20 »
No nin, nyt on catti kotiutunut!  :grin:

Nyt kaipaisin apua hieman säätöhommissa, jonkinlainen perus setuppi pitäs löytää mistä olis hyvä lähteä hieromaan eteenpäin.

Autossa on tällä hetkellä vakiot(?) keltaiset jouset, todella laiska 13,5T moottori eikä vakaajia.
Käytössäni minulla on ainoastaan UR:n öljyjä.
Iskareissa on pitkät pallolinkit edessä ja takana.
Edessä on ne alumiiniset 7,5 asteen palat.
Välityksinä vakiospurri (kokoa en muista) ja 22 pinjoni.
Renkaina  muistaakseni mini pinnit.

Eli noilla pitäs näin alkuun pärjätä.

Olen selaillut tässä ketjussa aiemmin mainittuja setuppeja ja kaikissa on joku vakaaja jommassa kummassa päässä ja erilaisia jousia eli en pysty suoraan niitä hyödyntämään.
Eikä kokemus (sitä ei sähköcrosseista ole yhtään) riitä soveltamaan jo mainituista setupeista.


Jyväskylän radalla olis tarkoitus ensitestit jossain välissä päästä ottamaan.

(Kenties jo huomenna...  :azn: )


184
Sähköautot / Vs: TULEVAISUUDEN RC-AUTOT JA SEN TEKNIIKKA
« : 18.01.10 - klo: 15.10 »
Onhan noita 5C-latausvirtojakin kestäviä lipoja jo joitain markkinoilla.
Uskoisin että akkujen kohdalla juurikin lataus- ja purkuvirtojen kohdalla kehitys on tällä hetkellä nopeinta.

Esim 1:1 autoissa juurikin tuo latausaikojen pituus on yksi iso ongelma muiden joukossa.

Minulla on kaksi 5300mAh kovakuorista lipoakkua joille luvataan 4C latausvirraksi ja pari kertaa olen kokeillut 2C:llä ladata kun ei vielä ole sen kiireempi ollut.
Eikä laturikaan riitä antamaan kuin 15A.

Akkujännitteen nostossa tulee tulevaisuudessa luultavimmin raja vastaan 50V:n kohdalla.
Jos tuosta yli mennään, uskoisin lainsäätäjänkin jo puuttuvan touhuun joidenkin turvamääräysten varjolla.
Pienoisjännitteen rajat kun on 50V ac ja 120V dc

Toisaalta, kaksi kertaa olen saanut kipeän palovamman sormeeni jo 3S-lipollakin.
Nousee muuten äkkiä savu sormesta...


Renkaiden kohdalla olen ihmetellyt jo pitkään että miksei isommissa autoissa (1/8) ole vielä vyörenkaat yleistyneet?

Muutamaan autoon olen vyöt tehnyt ilmastointiteipillä eikä mitään ongelmia ole ollut.
Pikkurevoonkin sellaiset askartelin, eikä enää kumit veny.

185
Kolmikennoset akuthan mulla on tuossa, luulis sun sen tietävän.  :wink:

Ne on siis rinnakkain kytkettynä.
2ässillä testasin sitä syksyllä yhden kerran, silloin se oli jopa ajettava.



Nopariasiaa vielä, Novakki näköjään tekee tuollaista:
http://www.teamnovak.com/products/brushless/mongoose_micro/index.html

Mitenhän tuo revossa toimisi?
Minua jäi kovasti häiritsemään tuon Novakin ja revon oman moottorin kv-arvot.
Menevät mielestäni jotenkin oudosti ristiin.

Eli jos revon Velineoni on 4000kv / 8T niin miten Novakin yksi kone voi olla sitten 6000kv/13,5T??

186
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 17.01.10 - klo: 23.07 »
Polttiksen vastariakustahan nyt on kysymys?

Mulla on yksi 800mAh akkupaketti ja sillä ajaa noin neljä tankillista, ei oikeastaan yhtään enempää.

187
Pikku kiusa tuossa minunkin noparissani on.
(tai siis tuossa omistamani Revo VXL:n noparissa...)

Siinä on ikäänkuin kierrosluvunrajoitin.

Eli kun renkaat ilmassa tai liukkaalla painaa kaasun pohjaan, nopari katkoo tehoja täysillä kierroksilla, juuri samalla tavalla kuin esim moottoripyörän moottori pätkii kun paikallaan rajoitinta vasten huudattaa.

Videota en viitsi tapahtumasta kuvata kun en nettiin mitään osaa ladata mutta kirjoitettuna se voisi mennä jotakuinkin näin:
Tviiiiiiiiiinnn-tviin-tviin-tviin-tviin-tviin,jne  :mrgreen:

Moottori ottaa täydet kierrokset juuri pikkuisen ennen kun kaasu on pohjassa eikä silloin vielä pätkimistä tapahdu.
Sitten kun noparin valo osoittaa kaasun olevan ihan pohjassa, katkonta alkaa.

Akkuina on 2x3Slipot, muilla en ole kokeillut.

188
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 17.01.10 - klo: 22.18 »
Entäs mitä mieltä arvon raati on, mikä olisi käypäinen nopariksi?

189
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 17.01.10 - klo: 17.13 »
Catti on nyt sitten kuitenkin tännekkin tulossa.

Mikähän olis tällaiseen autoon hyvä nopari/moottori yhdistelmä?
Ei millään viitsis kaksia sähköjä ostaa.

Tuolla 13,5T:llä nyt kuitenkin aluksi kokeillaan koska sellainen sattuu pakissa olemaan.

190
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 17.01.10 - klo: 16.25 »



   Mikä on kanin ja hamsterin risteytys  ?  kanisteri

Mikä on hampurilaisen ja kanisterin risteytys?


-Hamsteri...

191
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 15.01.10 - klo: 10.50 »
Liikkuuko tuollainen auto mihinkään 13,5T harjattomalla?

Tuollainen kone olis jouten, että jos vaikka...

Saapas nähdä...  :roll:

192
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 15.01.10 - klo: 02.26 »
Zuumasin uusia renkaita/vanteita pojan pikku revoon :)

ps. minkä kokoinen pinioni täytyisi vaihtaa.. :D

1-hampainen...
Ja olis myös varmaan ihan hyvä jos koneen kv-arvo olis alle viidenkymmenen.

 :mrgreen:

193
Tosi tiukka noiden Fullymaxienkin sovitus on.
Jos tasausliitin on hiukankin väärässä asennossa ja/tai akku vinossa niin ei mahdu.

Noidenkin johdoille piti pikkuinen kolo patterikotelon kanteen jyrsiä.

194
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 14.01.10 - klo: 19.41 »
Kallistahan se toki titaanikin on mutta omien kokemusten perusteella teräs on käyttäjäystävällisempää.
Ei mene niin herkästi poikki kun taivuttaa takaisin suoraksi.

195
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 14.01.10 - klo: 19.38 »
En kyllä nyt oikein ymmärrä miksi nuo jouset tuolla on?

Ne siis punnaa diffin ulostuloja vetareita kohti?

Sen jotenkin käsittäisin jos nuo jouset työntäisi noita isompia diffirattaita kuoria vasten.
Joskaan siitä ei olisi suurtakaan hyötyä kun ei tuolla ole kitkalevyjä välissä.

Minusta nuo jouset ennemminkin painattaa niitä pienten diffirattaiden pinnejä.  :huh:

196
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 14.01.10 - klo: 19.31 »
Ja on sitten muuten sen verran kovaa tavaraa että ilman kovametalliteriä tai osaavaa lämpökäsittelyä noita on turha lähteä työstämään.

197
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 14.01.10 - klo: 19.28 »
Yllätävän iso hintaero on saatu aikaan pelkästään pohjan, dekin ja vanttien materiaalivaihdoksella.  :huh:

Tuo halvempikin luultavasti ehkä menee kokemattomalle ekaksi autoksi ainakin näin alkuun?
Voihan siihen varmaan sitten myöhemmin laittaa lisää rahaa jos tuntuu ettei halpaa osaakkaan ajaa...  :grin:

198
Sähköautot / Vs: Nykii, rötää ja pätkii.
« : 14.01.10 - klo: 02.56 »
Servon virrankulutus voi todellakin olla yllättävän suurta.

Kerran mittasin Hitec HS65MG:n kulutuksen ahdistettaessa ja se söi lähes 1,5A hetkellisesti.

Joulukuussa minulla tuli ongelmia touring-autossa servon virrankulutuksen kanssa.
Tuossa on hiukan juttua asiasta:

http://rc10.fi/index.php?topic=39311.msg385537#msg385537

Mutta jos tuo sinun kokonaisuus aiemmin on toiminut, epäilen että noparissa on jotain häikkää.

Kokeile erillisellä vastarinakulla ja ilman tuuletinta.

Noparin vastariin tulevasta liittimestä pitää sitten ehdottomasti ottaa se punainen johto irti ennen akun kytkemistä vastariin, muuten nousee savu varmasti jostain!
 

199
Merkinnät ei sano minulle mitään mutta tuo single- ja dualconversion-juttu on tullut itsellänikin vastaan.

Mulla oli taannoin pöydällä kolme vastaria joista yksi single-mallia ja neljät kiteet, jonkin aikaa piti ristiin vaihdella että löytyi missä mikäkin toimii.

200
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 14.01.10 - klo: 02.05 »
Joko joku on uskaltanut painaa sitä vastarin  nappia että mitä tapahtuu?

Älä vain paina!

Ties vaikka esim. Ukrainassa räjähtää jotain!


(sori, oli pakko...  :mrgreen: )

201
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX?
« : 14.01.10 - klo: 01.58 »
Pääsin viikonloppune hypistelemään kattia ihan livenä ja jokin outo omistamisenhalu syntyi.

Pari kysymystä kuitenkin heräsi:

Miten hyvin tuo on suojattu lialta, eli voiko tuolla ajaa kesällä esim hiekkamontulla vai onko hihnat heti kivien vuoksi poikki?

Piekseekö kivet akun nurkan rikki, se kun pilkistää pohja-ammeen nurkasta läpi?

Mitä eroa on tuolla Medasecistä löytyvällä carbon- ja ei carbon-versiolla?
Käsittääkseni rungon materiaali, mutta onko muuta?

Tuo ei sinällään olisi ongelma, koska jos tuollainen jostain syystä tulee hankittua, touhuan siihen kuitenkin sen erityisesti HC-lipoille tarkoitetun pohjalevyn jossa on kolot niille akun pohjassa oleville pateille.

202
Kovasti olen Heulin kanssa samaa mieltä joidenkin henkilöiden hieman liian agressiivisesta kirjoitustyylistä.

Väitellä ja intää asioista saa, -ja mielestäni pitääkin, mutta sillai sopivan rennolla asenteella hieman kieli poskessa.
Pikku nälviminenkään ei mielestäni haittaa yhtään jos asianomaiset varmasti ymmärtävät että nyt ei olla sitten ehkä ihan tosissaan.

Valitettavasti se vain joskus on kirjoitetusta tekstistä erinomaisen vaikea päätellä, millämielin se todellisuudessa on näytölle nappuloitu.

Sopivasti huumorilla höystettyä, pitkääkin asiasta inttämistä on kiva lukea ja erittäin mielelläni itsekkin sellaisiin osallistun jos aihealue on riittävän tuttu.





203
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 13.01.10 - klo: 19.44 »
En oikein usko.
Onhan ne sullakin ne shimmilevyt ollu hirveän näköisiä ihan pikkuajolla.

Jos sinne pitäs oikeasti erikoisrasva olla, luulisin että se olisi sitä mustaa grafiittivaseliinia.

204
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 13.01.10 - klo: 19.27 »
Torsenin rakenteen vuoksi laittaisin ennemmin hypoiditasauspyörästö-öljyä.
Siinä on käsittääkseni parempi pintapaineen kesto kuin ATF:ssä.

Ja torsenissa jos jossain tulee sitä leikkaavan terävää rasitusta rattaiden pintoihin.

Omissa torseneissa on sisällä jotain litkua mitä niiden mukanakin on tullut.
Veikkaan että se on ihan tavallista öljyä joka on vain laitettu pieneen ja kalliiseen purkiin.

205
Yleinen keskustelu / Vs: Vanteiden värjäys?
« : 12.01.10 - klo: 18.40 »
No onpas kumma jos ei Dyloneilla onnistu?

Itse värjäsin kerran muutamat vanteet suolan ja dylonien kanssa eikä mitään ongelmaa.
Väri tosin ei ollut ollenkaan toivottu, kirkkaan keltaista tavoittelin ja lopputulos oli tumman oranssi.

Laitoin liikaa värijauhetta, eli yhden pussin kolmeen litraan vettä.
Noin neljäsosa pussia olisi luultavasti tuottanut toivotun tuloksen.

No, jos joskus vetäisi uudelleen ja tällä kertaa mustaksi.

206
Yleinen keskustelu / Vs: mitä ilman et voi elää?
« : 12.01.10 - klo: 03.33 »
Seurustelee -ja on ollut jo kerran naimisissakin.
Eikä todellakaan mene edes top vitoseen otsikon listalla... 

207
Yleinen keskustelu / Vs: lempi korinne
« : 12.01.10 - klo: 03.28 »
Se on yks Corinne, kotoisin Stutgartin suunnalta... :wink:

Bailey Rae, Clery, Russell, Zeller, Miller, Saffell, Vielle, Morrill, Devin, Smith vai Kaplan?

Morrill noista nyt niinku yhtäkkiä vaikuttais ensteks kivimmältä.
En tosin ole tullut kysyneeksi asuuko se Stutgartissa.

208
Racing Factorylle on nyt kyllä pakko antaa palautetta.

Olen kolmesti tilannut tavaraa viimeisen kuukauden aikana ja aika useasti aiemminkin.

Ja joka kerta sama juttu:
Tavarat ovat tulleet just eikä melkein silloin kun on luvattu ja pirun nopeasti vielä!
Eli tilausta seuraavana päivänä on ollut paketti postilaatikossa.

Lämmin kiitos RF:lle!  :azn:

209
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 10.01.10 - klo: 18.06 »
Ja sitäpaitsi tavallisen huoltaminen on edelleen helpompaa kuin spiderin.  :wink:

210
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Puutaheinää keskustelu.
« : 07.01.10 - klo: 23.41 »
Kumminpäin pallo on oikein päin?
sisäpuoli sisäänpäin.

Ja asiapitoisien totuuksien julistaminen jatkuu.

Hyi sinua!

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 22