Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JK Power

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 19
182
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 13.01.07 - klo: 00.07 »
Tuosta STICK videosta tuli mieleen.
En ole oikein koskaan ollut innostunut noista kilpailuluokan ryömijöistä.
Ne eivät enää paljoakaan muistuta mahdollisia esikuviaan tai autoja.
Mielummin sanoisin maastokulkuneuvoksi kuin autoksi.

Esimerkiksi nämä Superit...



Ei oikein ole enää autonlainen, ei nappaa mulla.

Oman makuni mukaan pitää olla hieman näköä mutta myös suorituskykyä...

Suosikkejani.
2.2 Class Clodi Super Class...

Sitten vielä minun 2.2... Ja Super...

 :mrgreen:

183
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 12.01.07 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "klrp"
Kyllähän sohvalle pääsee, entä luonnossa? http://www.youtube.com/watch?v=FPrJWc4J7i0


Joo-o! Tuossa videossa tais olla JIA kuskina...

JasonInAugusta ei todellakaan ole eilisen teeren poika kuskina crawlerin ratissa!

Oli runkona tai ryömijänä mikä tahansa.  :wink:

 BIG KAHUNA!

 :mrgreen:

184
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 12.01.07 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "klrp"
ja jossain jenkki sarjoissahan se ei ole sallittua


Yleensä pienemmissä 2.2 Class Crawlereissa on 4WS kielletty.
Vissiin haetaan jotain skaalamaisuutta menoon.
Ja pienemmällä akselivälillä kääntyvätkin ihan hyvin, max.12,5" sallittu.

Isommissa, Class 1 Super Crawlereissa on 4WS sallittu, jo pelkästään pitkän akselivälin takia, esim. 16"-17".
Ei ihan kauhian nopeita mutkia noilla tehä!  :lol:

 :mrgreen:

185
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 12.01.07 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"

Onko muuten 4-pyörä ohjauksella mitään järjellistä hyötyä?


Jaa-a... miten mahtaa olla... Heh!  :lol:

Kumman ottais?

1,5 metrin kääntösäde?

vai...

60 cm kääntösäde?

Kivikossa, lohkareen päällä...

He he!  :lol:   :wink:

 :mrgreen:

ps: miten olisi myös Koirakävely sivuttain...?

186
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 12.01.07 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Tappara-96"
Tietäiskös taas joku mulle lääkkeen sellaiseen vaivaan, kun tossa yhtenä päivänä ajeltiin pihalla (lämpötila +5 ast.) niin alussa koneesta ei meinaa lähteä tehoja millään, mutta sitten kun tankista löpö vähenee, alkaa konekkin kulkea hullun lailla. Sitten taas kun lisää löpöä, hyytyy auton meno. Löpö on mitä ilmeisimmin viileetä ja pakoputkelta tuleva lämmin ilma lämmittää löpöä ja kun se on vähissä, siis lämmintä, kone kulkee taas kovaa. Polttoaineen pidän sisällä lämpösessä (+20). Joku sano, että vedä pidempi paineletku tankkiin pakoputkelta ja säädä yläkierroksien neulaa rikkaammalle? Pitäiskös lämpöeristää myös tankki jollain telttapatjalla?


Jaahas.

No ihan ensin koneen toimintaan vaikuttaa sen oma lämpötila.

Eli ensin kylmästartti ja sitten viileällä kelillä lämmönnousu kestää pidempään kuin esim. +20 asteessa.

Joten alussa on tehot kadoksissa ennenkuin optimilämmöt löytyy.
Jos vain voit niin esilämmitä vaikka föönillä.
Anna käydä lämpimäksi rauhassa ennen ajoa. Pidä pytystä käsin kiinni ja kun kuumottaa on ajovalmis.
Kun motti on kunnolla lämmin lopputankkia kohden on toiminta parempaa.
Voipi myös olla että sun säädöt on alhaalta rikkaalla.

Sitten vielä Savagessa on sellainen kuin "puolentankin laihennus" tyyppivika tai ominaisuus, miten sen ottaa...
johtuu tankin muodosta ja sijainnista...
Eli eka puolitankkia on hyvät säädöt ja lopun puolikas meneekin jo laihalle.

Se pitää säädöissä kompensoida.

Ja muuten, Savagessa on pakoputki eripuolella kuin tankki joten ei se sitä lämmitä.

Myöskään paineletkun pituus ei vaikuta tähän asiaan.

Vaan vika on moottorin käyntilämpötiloissa ja polttoaineen seossuhteessa.
Myös tulpan kunto ja laatu sekä lämpöarvo vaikuttavat paljon asiaan.

Eli...

-Katso että tulppa on kunnossa ja käytä mielellään hieman kuumempaa tulppaa kuin kesällä.
-Lämpöeristä moottoria hieman jotta jäähdytystä ei olisi liikaa. Keittiöstä foliota tai sitten alumiiniteippiä... ei kuitenkaan älyttömiä,kaksi kierrosta foliota kannen ympäri kevyesti...
-Tarkista kaasarin säädöt, vasta kun olet ajanut moottorin kunnolla lämpimäksi, alat säätää. Ja vain pieniä säätöjä kerrallaan. 1/8 kierrosta max. kerrallaan.
-Sava on hyvä säätää siten että vasta puolitankin jälkeen on säädöt kohdallaan ja tankin alussa hieman rikkaalla.
-Tarkista myös letkut, että ovat ehjät ja vuotoja ei missään ole.
Mukaanlukien tankki ja moottori itsessään.
-Kylmällä on myös otettava huomioon se että kaikki lämpötilaan perustuva säätäminen ei oikein toimi. Korvalla se säädetään.  :lol:

Mittarilla ei oikein voi viiden asteen pakkasella ja hangessa mottia säätää.

Motti on pinnasta kylmä ja sisältä kuitenkin kuuma, seos saattaa olla laihalla vaikka mittari näyttää +90 astetta.

Myöskin polttoainesuhde voi olla ihan oikea ja siten voitelun määrä hyvä vaikka moottori olisikin vain +65 astetta mittarilla mitattuna kannesta.

Tosin silloin moottoria pitäisi saada kuumemmaksi eristämällä jotta saadaan oikea lämpötila aikaiseksi ja oikeanlainen lämpölaajeneminen jottei kulu tai hajoa ennenaikaisesti.
Myöskin suorituskyky paranee tällöin huomattavasti oikeanlaisen sytytysajoituksen ja palamistavan myötä.

Toivottavasti sait jotain selkoa...  8)

 :mrgreen:

187
Lainaus käyttäjältä: "Thormax"
kaikella kunnioituksella  :mrgreen:  C-12-> ovikiila


Aarh! Sori! Niimpäs oli... ei muistanu enää...

 :mrgreen:

188
Krossari(1/8 ), Arenatrukki(1/8 ), stadiumtrukki(1/10), monsteri, sähköturisti, polttisturisti, ratapolttis(1/8 ), foffi, ryömijä, ovikiila ...

mikro(1/18 ), kymppi(1/10), kasi(1/8 ), kasipuokki(1/16), ääh (1/12), ...

 :lol:

 :mrgreen:

189
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 11.01.07 - klo: 16.48 »
Lainaus käyttäjältä: "SaVaGe4.6"
Savage ja Minizilla.....


Kiva nähdä pitkästä aikaa oikein kunnon vanhanajan "Old skuul" tyylin Savage!

No gimmicks! No tricks! Pure Bashing!  :twisted:

 :mrgreen:

190
Polttisautot / Polttoaineista?
« : 10.01.07 - klo: 21.41 »
No niin on! Hyvä pikkuveli!

Tätä sivua kannattaa mainostaa! Hyvää infoa monille uudemmille harrastajille!

 :mrgreen:

191
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 10.01.07 - klo: 18.25 »
Lainaus käyttäjältä: "bluebeetle"
Juu, eivätkä ehtineet silloiseen saben toimitukseen... Nyt kuulemma matkalla..


Jep jep, eli tilasitte Saben kautta.

Juu se onkin eri asia sitten, kuin jos olisi itse tilannut suoraan.
Tavaran kulku menee hiukan eri tavalla silloin.
Yksityisten tilaamat tavarat varataan heti kirjanpidosta tilauksen yhteydessä ja toimitus on välitön.

Firman kautta kylläkin on muita etuja...

Joo-o, kyllä kutittais itteäkin tuommoinen...

 :mrgreen:

192
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 10.01.07 - klo: 18.07 »
Lainaus käyttäjältä: "bluebeetle"
Towerista tosiaan tilattu noita jo pari kuukautta sitten, katotaan nyt...


MITÄ?

Oletteko oikeasti odotelleet noita jo kaksi kuukautta Towerista?

Olihan siellä sivulla maininta "In Stock" vielä vähän ennen joulua.

Meinasin itsekkin tilata joululahjaksi mutta, muutinkin mieleni ja laitoin Clodin uusiksi.

 :mrgreen:

Edit:

Oletteko laittaneet kyselyä perään tavaroista ja toimitusajasta?

193
Traxxas / Traxxas Revo
« : 10.01.07 - klo: 17.13 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Ootko kenties Byronin jälleenmyyjä JK Power?  :mrgreen:


Heh! OK! Toi oli hyvä ja taisin ansaita tuon...  :lol:

Ei, en ole Byronin jälleenmyyjä.

Tyytyväinen asiakas vain.
Erillaisilla löpyillä ajellut ja tuo on ollut parasta mitä on vastaan tullut.
Koneesta riippumatta.

 :mrgreen:

Edit:
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
http://www.rchobbies.org/understanding_fuel.htm

Pirun hyvä artikkeli. Harmi kun ei ole julkaistu suomeksi alan medioissa.

194
Traxxas / Traxxas Revo
« : 10.01.07 - klo: 16.49 »
Ei tuo Byronin 20% RTR huonoakaan ole mutta...

Byronin 25% Race on parasta, oman henk.koht. mielipiteeni mukaan.

25% nitroa
11% öljyjä

Riittävästi nitroa, ei kuitenkaan liikaa, takaa hyvän käynnin ja tehon.
Sisältää juuri sopivasti hyvälaatuisia voiteluaineita sopivassa suhteessa toisiinsa, takaa riittävän voitelun.

Liika rasva myös pilaa koneen sisältä yhtähyvin kuin liian vähäinen.
Tosin liian vähän voiteluaineita sisältäviä polttoaineita en vielä ole markkinoilla nähnyt...
Liika rasva vie myös koneesta tehoja kun palaminen ei ole puhdasta ja optimaalista.
Silloin tulee helpolla vedettyä liian piikille ja sitten kohta... SMOoo...  8)
Ja muutenkin säätäminen saattaa mennä hankalammaksi huonomman palamisen takia, varsinkin tyhjäkäyntisäätö.
Tai toinen vaihtoehto on myös se että, kone ei saavuta optimikäyntilämpöjä, tai saavuttaa mutta liian hitaasti, jolloin motti kuluu nopeammin loppuun ja väljistyy ennenaikaisesti.

Riittävä nitron määrä antaa kivan ja rapean kaasuvasteen sekä hyvät tehot.
Kone käy paremmin koko kierrosalueella ja pysyy tyhjäkäynnillä paremmin.
Eikä tarvitse säätää niin laihalle seokselle, kuin verrattuna "paksumpaan löpöön jossa vähemmän nitroa", saavuttaakseen yhtä hyvän ja paremmankin käynnin ja tehon sekä huippukierrokset.
Lämmöt myös pysyvät paremmin ylhäällä optimialueella sekä kylmästartti on helpompi ja lämpeneminen nopeampaa. (varsinkin viileällä)

Liika nitrokin voi olla haitaksi mutta jytympiinkin "löpöihin", +25%, on omat juttunsa millä nekin saa toimimaan...

joo... eiköhän riitä mun puolesta jo...

 :mrgreen:

195
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 05.01.07 - klo: 15.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"

Vähän pienempiä renkaita kyllä meinasin ja isompaa koria, kun enemmän skaalamaista meinasin väsätä kummiskaan möyrintä ominaisuuksia kadottamatta.

Nuo Speden etuset levittää 2mm enemmän kuin Goliath orkkis vanteet ja kun laittaa vielä Traxxaksen levittävät "harmaat" hexit ja jonkun rikan alle niin eipä sitä enää leveämmäksi saa.

Huomioitavaa, että vaikka autoa levittää tolla tavalla niin ei autosta sen leveämpi tule koska nuo orkkis renkaat on paljon leveämmät kuin Pro-Linen Moabit.


Nuo möyrintäominaisuudet voi vahingossa kärsiä paljonkin jos rupeaa liialti leventämään raideväliä.
Banjo kun kolisee kiville jatkuvasti niin se ei ainakaan hyvää tee sekä hidastaa kulkua pahasti jos jää lakipisteelle killumaan.  :lol:
Varsinkin jos käytössä on matalammat renkaat niin efekti vaan tehostuu.

Mittailin noita 2.2 Moabeja sekä Masher 2000 renkaita Sabessa ja totesin että Masherit olivat sittenkin tuntuvasti korkeammat mutta kuitenkin vielä skaalamaiset.

Siksi ne otin omaan semi-scaleen noiden pienempi off-set vanteiden kanssa.

Ajatuksena on tuoda renkaan sisäreunaa mahdollisimman lähelle banjoa jotta lakikulmaa saadaan pienennettyä.

Toinen vaihtoehto on tietysti se perinteinen korottaminen renkailla...

Kaatumisongelmia ei siltikään ole, painopisteen ansiosta.

 :mrgreen:

196
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 05.01.07 - klo: 11.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"
Vanhanmallisen Stampeden takavanne leventää ainakin aika paljon verrattuna noihin samanlaisiin etuvanteisiin jotka mulla on.

 :mrgreen:


Toisinperin eli edessä ne levittävät.


Kiitos, kun korjasit virheellisen asiatiedon.
Meni hiukan sekaisin ajatukset...

 :mrgreen:

197
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 05.01.07 - klo: 05.30 »
Edit: Korjattu virheellinen asiatieto...

Vanhanmallisen Stampeden etuvanne leventää ainakin aika paljon verrattuna noihin samanlaisiin takavanteisiin jotka minulla on.

 :mrgreen:

198
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 02.01.07 - klo: 22.55 »
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"
Lukko olisi ainoastaan hyvä radalla, krossiradalla.


Eh, siis aivan päinvastoin...  :lol:

Lukko on hyvä maastossa kun pitoa on toisinaan epätasaisesti.

Radalla lukko tekee autosta kiikkerän...

Takapää lukittuna puskee mutkissa tai heittää perää sekä hakee suorilla ja kiihdytettäessä.

Etupää lukittuna oli hiukan kivampi, mutta en siitäkään loppujenlopuksi tykännyt.
Haki edelleen suorilla ja kiihdytyksissä oli hiukan outo.

 :mrgreen:

199
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 31.12.06 - klo: 15.42 »
Ei ole omaa tekoa tuo runko.

Tosin ei siinä kyllä mitään ruudinkeksijää tarvita että tuollaisen ite kehittää!
Seuraavan varmaan leikkaan itse...

Paperille hahmottelee ja miettii mitä autolta haluaa...

No, kivillä käytiin tänäänkin.





Ihan kiva monttu tuo on.
Siellä on monenlaista alustaa; moreenia jossa paljon kiveä, louhetta, mursketta, luonnonkiveä...
Kaikkea löytyy.

 :mrgreen:

200
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 31.12.06 - klo: 09.44 »
Ai niin, ne "alastonkuvat"!!!



Eikös olekkin komia vastarikotelo?!  :lol:  By Tupperware!

Ja pari äksönikuvaa!



Kulki kivillä ihan kivasti ja jäi hyvä maku!

Tätä lisää!

 :mrgreen:

201
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.12.06 - klo: 20.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Onko toi sun  :shock:


Voi kun olisikin...

Ei, valitettavasti.

Se on tuo mitä MikaR linkitti.

 :mrgreen:

202
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.12.06 - klo: 19.19 »
No nyt se näkyy!

Aika hieno! Reilun kokoinen.



 :mrgreen:

203
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 25.12.06 - klo: 10.14 »
Ääh...

En enää muista, siitä on niin paljo aikaa.
Se oli oma sekotus mustaa ja sinistä...

Testorin ehkä?

 :mrgreen:

204
Polttisautot / Koreja 7.7 genesikseen
« : 24.12.06 - klo: 23.03 »
Nimenomaan Pro-Linen MGT,LST,TNX kokoiset korit istuvat varmaan hyvin...

 :mrgreen:

205
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 24.12.06 - klo: 22.37 »
Miltä tämä näyttää?



Eikös tuo punainen ole aika lähellä...
Jäykät akselit,nelipyöräohjaus,4wd...
Cantileverit vain puuttuu, mutta sekään mikään homma ole asentaa.

Ja tuossa on aika sopivan mallinen koppakin vieressä, pahoittelen maalaustaitojani...

Entäs tämä sitten, kaikki herkut löytyy...



Aah, mikä Savvy!

 :mrgreen:

206
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.12.06 - klo: 12.08 »
Lainaus käyttäjältä: "JupeR"
Ei taida noille vanteille mennä.


Ei Maxx koko renkaat mene, nuo on Stampeden etuvanteet.

Mutta voihan sitä laittaa isommat vanteet, tosin semi-scale kun on hakusessa niin ulkonäkö kärsii.



Pro-Linella on kyllä 2.2 kokoisia laparenkaita...
Ja varmaan löytyy muiltakin...

 :mrgreen:

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Hieno vinssi :lol:


Eikö olekkin!!! Joo, ajatuksena on värkätä tuon tilalle jotain parempaa...

207
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.12.06 - klo: 00.19 »
Wanha:

<-- click Heh! Kuvassa muuten näkyy 90asteen artikulointi!

Uusi...



... oiskohan tuosta Foffiin? Clodin akseleilla...

 :mrgreen:

208
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 23.12.06 - klo: 21.45 »
No niin pitkästä aikaa on taas ollut pari päivää aikaa harrastella!

Meni uusiksi tuo minun Super Crawleri...
Aikansa kutakin.

Siitä tuli 1/10 2.2 Class Semi scale.  :roll:  Joo, OK, huijaan hiukan.  :lol:

Siinä on 1,5" liikaa akseliväliä ja nelipyöräohjaus.
Mutta muuten 2.2 Trail rig.

Kuvat puhukoot puolestaan...



Jees, tommonen. Kommentteja...

Miettisin muuten että oiskohan tuosta Foffiin kesällä?
Jotkut 10-lankaset motit ja laparenkaat! Heh!  8)

Ah, Hyvää joulua kaikille!

 :mrgreen:

209
HPI / Hpi Savage 4.0
« : 18.12.06 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "SIENI"
Ajattelin tänään että puranpas auton kokonaan osiksi puhdistusta ajatellen. Nyt purkua ja ihmettelyä 3,5h takana eikä hyvältä näytä. Ohjeet nenän alla enkä silti oikein tajua miten tämä puretaan. :?

Nyt tosissaan tuntuu siltä ettei savage välttämättä ollutkaan paras hankinta aloittelijalle. Noh - täytynee varmaankin vaan yrittää ymmärtää noita ohjeita tai jotain..


Juu juu...  :roll:

Noh, itsekin joskus luulin Savagesta noin, mutta kun sitten auton ostin ja kokosin (K4.6SS-malli) niin tajusin auton rakenteen.

Se koostuu tavallaan moduuleista jotka yhdistetään toisiinsa.
Etupää, runko, perä. Hyvin yksinkertaista ja nopeaa purkaa ja koota.
Vian etsintä ja korjaus erittäin yksinkertaista.

Tietysti jos haluat kaikki osat irti toisistaan, joka ruuvi ja prikka, niin voit varautua kyllä aikamoiseen hommaan, oli auto mikä tahansa.

Vaikkakin Savassa ei mielestäni edes ole mitään todellista purkamista koska on niin simppeli.

Kyllä se siitä kun olet kerran pari tehnyt.  :lol:

 :mrgreen:

210
Sähköautot / Re: Yokomo drifterit?
« : 18.12.06 - klo: 16.17 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
Saako otsiko tuotteita suomesta?Kiinnostas kovasti keppivetonen drifteri..ja 1:10.


Heh!

Turussa! Yllätys yllätys! http://www.nr-autovaruste.com/ ja hakusana "radio-ohjattava"!

Ei olis ihan heti tullut mieleen!

 :mrgreen:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 19