Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Aapeli

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9
181
Tulokset / Ajanottolaitteistoista ja niiden ohjelmistoista
« : 13.09.06 - klo: 21.58 »
Ohjelmiston perustoimintojen testaus on jo mukavasti käynnissä. Tässä testataan datan lukemisen luotettavuutta ylikuormitustilanteessa - ei ongelmia  :) . AMBrc mittalaite jotuu kyllä vielä myöhemmin  tarkempaan syyniin. Ei sillä, että sillä olisi mitään käytännön merkitystä, mutta näyttää siltä, että maalikameralla saatettaisiin saada tietyissä tilanteissa eri voittaja.

Jos joku on kiinnostunut k.o. projektista...


182
Tulokset / Ajanottolaitteistoista ja niiden ohjelmistoista
« : 06.09.06 - klo: 22.22 »
Tämmönen ketju tarttui hakuun, kun AMBrc ohjelmistoista ketjua etsiskelin. Ei ihan tuore, mutta muutoin aika liki sitä mitä etsin. Olis ihan kiva tietää mitä näille projekteille kuuluu nykyään.

Tuohon DOS-pohjaiseen ohjelmistoon kehuisin ensin, että olen tehnyt ura-autoradalle ajanmittaus- tulosseurantaohjelmiston. Toimi / toimii vieläkin DOS 3.2 myllyssä ja uudemassa. Ohjelma mittasi kierrosaikoja, keskiaikoja, parhaita aikoja, ennusti lopputulosta, piippas matkaan ja piippas maaliin, tallensi tuloksia ja kisoja radoittain, kilpailijoittain... Kierrosaikamittaus oli oma viritykseni ja toimi 7 sadasosasekunnin tarkkuudella (sarjaportin tarkkuus). Paljon siitä on ollut hupia, mutta ei tosiaankaan kaupallinen tuote.

Ehkä vähän tuon aikaisemman kokemukseni rohkaisemana tartuin AMBrc laitteistoon tietty ajatus mielessäni. Olen nyt hieman tutustunut LapsFree ilmaisohjelmaan mutta muihin en yhtään. Ohjelma on monessa mielessä todella hyvä. Jotain aina jää kuitenkiin kaipaamaan. Esim harjoitusajoihin ei ohjelmassa ole omaa toimintatilaa. Eli ajattelimpa tehdä sellaisen - vaikka vain koemielessä.

Datan lukemiseen dekooderilta en löytänyt mitään ohjeita netistä, en laitevalmistajalta enkä ohjelmistovalmistajilta. Ehkä sellaiset ohjeet jossain on, mutta ei tarttunut minun kiikariini. Datan lukeminen on vaihe yksi. Ja se on nyt tehty. Dekooderin ja tietokoneen liikenteen salat on tärkeimiltä osin ratkottu. Pystyn komentamaan riittävästi dekooderia ja lukemaan ajanottotietoja.

Ajattelin kuitenkin kysellä ennen kuin tästä jatkan, että onko tämä sama jo tehty ja kuinka moneen kertaan? Olisiko yhteistyö mahdollista? Ajattelin rakentaa softan Visual Studio 2005 kehittimellä.NET ympäristöön C# kielellä. Kaikki primääriset datankeruutoiminnot on jo testattu. Softa tulee tarvitsemaan nykyaikaisen Windows PC:n / kannettavan. Laitevaatimukset kasvavat oleellisesti, mutta niin kasvavat myös softan mahdollisuudet.

183
Tulokset / Kilpailukutsu 2.9.2006 Turku Open M-8
« : 04.09.06 - klo: 14.49 »
Sitten oman tiimin tarinat.

Auto ja kuski olivat heti aamulla valmiit. Rata oli käyty viikolla testaamassa, joten yllätyksiä ei tullut kuten ehkä monelle muulle. Alkuerien kuudes sija ansaittiin tasaisella ajolla ja nappiin onnnistuneella ajoituksella. Radalta löytyi vapaa väli jossa sai yksin ajaa. Pienestä se on tosin kiinni ja tuuria siihen tarvittiin.

Tuuri loppui sitten semissä tai rehellisemmin sanottuna tehtiin emämunaus: ostettiin tauolla aivan uudentyyppiset renkaat, joita ei oltu ollenkaan testattu aikaisemmin. Vaikka renkaat saattvat olla hyvätkin, eivät ne toimineet kokonaisjousituksessa ollenkaan. Auto pomppi ja liukasteli semin läpi ja tuloksena oli paikka B-finaalissa. Saattoi siinä olla mukana myös kisahermoilua mutta päätettiin kuitenkin palata aamun säätöihin.

Ja sitten homma taas pelas finaalissa vanhoilla säädöillä tuttuun tapaan. Ensimmäinen kierros oli tosin vaikea ja putoaminen joukon hänille koitteli kylllä hermoja, ellei lauteilla niin ainakin lauteiden alla. Onneksi aikaa oli riittävästi ja tasainen ajo nosti sijoitusta pikku hiljaa. En tiedä tarkkaan millä kierroksella johto tuli, mutta viimeisen tankkauksen jälkeen menin katsomaan sijoitusta ja johto oli sillä hetkellä 10 sekuntia. Vielä samalla kierroksella johto kasvoi vastustajan pienen virheen takia. Sitten paras kilpailija joutui tulemaan vielä kerran varikolle ja loppukierroksilla marginaali kasvoi yli puolen minuutin.

Päivällä ei koskettu autossa juuri mihinkään muuhun. Ei olisi ollut pahemmin aikaakaan. Lopputarkastuksessa havaittiin, että kytkinlaakerit olivat aivan loppu, äänenvaimentimen etupään kannatinrauta oli hävinnyt jonnekin ja aiheutti pientä falskausta pakopuolella (siitä se huolestuttava ääni), etuiskari olisi mahdollisesti pudonnut seuraavan 10 min aikana koska ruuvi oli löystynyt, keskidiffi tai ainakin sen rattaat menee vaihtoon. Meilläkin siis oli keskeytys jo lähellä, joten sympatiseeraan niitä joiden matka oli kivisempi.

Onnittelut Kallelle ja Anssille, jotka vuoden ensimmäisessä kisassaan taistelivat keskenään kisan voitosta. Kilpailun ratkaisuvaiheessa he olivat todella pitkään puolen minuutin sisällä. Oli siellä kärjessä välillä Akikin, mutta Ansilla tuntui homma toimivan varmimmin aina viimeiseen kierrokseen asti. Sitten jotain sattui ja Kalle karkasi voittoon. Hieno kisa! Harmi, että sitä jännitystä ja dramatiikkaa saattoi olla vaikea seurata muualla kuin ajajakorokeella.

184
Tulokset / Kilpailukutsu 2.9.2006 Turku Open M-8
« : 04.09.06 - klo: 11.33 »
Koko idea tämän kisan järjestämisestä syntyi pari viikkoa sitten. Tarkoitus oli järjestää kilpalut joiden läpivienti ei taas kuormittaisi niitä samoja aktiivijäseniä, jotka aina ennen ovat paikkaunnan kisat ansiokkaasti järjestäneet. Nyt olisi muiden vuoro hoitaa hommaa. Ensi kertaa vaihdettaisiin radan suunta myötäpäivään. Vaihtelua kaivattiin ja samalla se tasoittaisi kotiedun. Muutamia mutoksia siis tarvittaisiin normaalin radanhoidon lisäksi. Lisäksi tai oikeastaan ensinnäkin uutta ajotapaa päätettiin koittaa. Haluttiiin paljon ajamista kaikille - kisa jossa kaikki ajaisivat täysimittaisen finaalin. Matalan profiilin kisat, jotta myös ensikertalaisten olisi helppo lähteä mukaan.

Ja nämä kaikki olivat Jani Parjasen ideoita.

Ilman talkoita ja niiden vanhojen konkareiden neuvoja ja apuja ei homma tietenkään olisi onnistunut. Porukka oli aktiivisesti mukana alusta loppuun asti ja homma vietin läpi loistavassa hengessä niin kuin ajateltiinkin. Jopa paikalliset rc-yritykset lahjoittivat 14 palkinntoa kisaan!

Paikan päälle tuli juuri optimi/maksimi 36 kuskia miehistöineen. Kaikki ennakkoilmoittaunueet tulivat eikä keskeytyksiä ja aikaisia kotiinlähtöjä montaa ollut. 75 kisaminuuttia plus lämmittelyt ja harjottelut päivässä tuntuivat varmasti sekä kalustossa että miehistössä.

Todella kokeneesti kaikki näytti sujuvan. Jos ja vaikka mukana oli ensikertalaisia, aikataulut pitivat sekunniilleen. Pari minuttia ennen hiitin alkua varikko täyttyi ja nostopaikat miehittyivät. Ja sitten lämmittely ja tankkaus ja menoksi. Ihan kuin tätä tehtäisiin joka päivä! Jos se tästä menee vielä paremmaksi niin lähettäjää ei enää tarvita vaan kaikki vaan katsovat aikataulua ja kisakelloa ja hommaa pyörii. No olihin siellä muutama tekininen kymppi, mutta nekin mahtuivat aikatauluun.

Tuomarointi pidettiin ennakkosuunnitelmien mukaisesti näkymättömissä. Eikä siihen ollut juuri aihettakaan. Joitain oikaisuja nähtiin, ponderilinja ylitettiin kantaen, häiritsevää käytöstä ajajakorokkeella raportoitiin, tiukkaa vääntöä ja tönimistä radalla. Siis ihan normaalia. Pidettiin hauskaa ja keskittymisen ja adrenaliinikuohun häiritseminä tuli tehtyä virheitä ja ylilyöntejä. Kerhokisassa ei haluttu rankaista, jollei virhe ollut tahallinen JA toisille vahingollinen. Muissa kisoissa saattaa riittää että oli virhe.

Huomasitteko muuten, että aidan reunustalle kertyi taas yleisöä. Radan mainio sijainti kerää kiinnostuneita ohikulkijoita hetkeksi seuraamaan kisaa. Epävirallisten varikkohuhujen mukaan ensi kesänä saadaan radalle myös äänentoisto- ja kaiutinjärjestelmät. Se mahdollistaa myös yleisön informoinnin ja kiinnostuksen ylläpitämisen. Koskakohan ruvetaan miettimään katsoman rakentamista...

TUA:n mahdollisuudet järjestää kilpailuja paranevat oleellisesti kun radalle saadaan myös sähköt. Homma on kuulemma alulla. Nyt ajanotto- ja tietojärjestelmä oli täysin akkujen varassa. Vaikka käytössä oli akkukapasiteettia yli 400 Ah oli se silti koko kisojen akilleen kantapää, koska akkujen kunnosta ei kukaan ollut varma. No onneksi siihen ei kompastuttu. Muut sähkön mukana mahdollistuvat uudet palvelut antavat jatkossa varmasti lisää väriä kisoihin.

Tämä ajojärjestelmä ei sovelu tittelikisoihin mutta harjoituskilpailuissa näytti hyvältä. Lisää tulee, jos niin halutaan.

Kiitos kaikille Turku Open 2006 kisoihin osallistuneille!

185
Tulokset / TULOKSET
« : 02.09.06 - klo: 19.48 »
Turku open 2.9.2006 tulokset

Finaalit:

A-finaali
B-finaali
C-finaali

Semifinaalit:

A-semi
B-semi
C-semi

Alkuerät:
1. alkeräkierros
Heat 1
Heat 2
Heat 3
Kierrostulos

2. alkeräkierros
Heat 1
Heat 2
Heat 3
Kierrostulos

186
Tulokset / Kilpailukutsu 2.9.2006 Turku Open M-8
« : 01.09.06 - klo: 14.52 »
Jani olikin nopee  :)

187
Tulokset / M8 Indonesia 06
« : 30.08.06 - klo: 15.23 »
Osallistujaluettelo järjestäjän sivulla (ei taida olla ihan oikein):
http://www.jateam.org/entry_list.php
1. kierroksen kaikki tulokset (150 nimeä tässäkin)
http://www.buggy-sport.info/include.php?path=content/news.php

188
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 29.08.06 - klo: 23.24 »
Se nyt vähän riippuu mitä pitää ongelmana.

Normaalia on, että kaikkea pientä tarvitsee vähän väliä tehdä. Kyse on kuitenkin useimmiten "normaalista" kulumisesta rankassa käytössä. Kytkinlaakerit rapisevat ja täytyy vaihtaa, iskaritkin tulee huoltaa tai ainakin säätää mieluummin usein, diffit, pyöränkulmat j.n.e. ei kauaa itsekseen pärjää. Kulumisesta syntyy "ongelmia" laakereihin sinne tänne jos et vaihda niitä etukäteen. Vetarit ja kardaanit kuluvat pikkuhiljaa ja hankaavat myös difffien ulostulot. Pakko se on jarrutkin säätää ja tai vaihtaa ainakin loppuun kuluneet levyt... Jos kone on "ongelmaton" muutaman litran, et ole siitä vielä kaikkea edes yrittänyt ottaa ulos, maksimaalisen tehon ja parhaiden ajo-ominaisuuksien etsiminen tuottaa jatkuvaa säätöongelmaa. Ainakin tulppa täytyy vaihtaa säännöllisesti tai sitten kun "ongelma" on jo ilmennyt. Siis se, että pyrkii aina parempaan, johtaa jatkuvaan säätämiseen.

Tämä kaikki sopii kaikkiin automerkkeihin. Suuremmat ongelmat tarvitsevat yleensä syntyäkseen suuremman mällin. Ja sitten menee rikki se mikä on mennäkseen. Kun nyt esim. Hobao Hyper 7 rtr autoon tekee mutaman perusparannuksen, ei sen kestävyyttä voi pitää ongelmana. Kyse on varmasti gallonista eikä tankillisista kun puhutaan jostain todellisesta rikkoontumisesta.  

Itsellä on kokemusta sekä Hobao 7 rtr että Hobao 7 Pro autoista ja kaikkea on tietysti sattunut. Alkuun riitti ongelmaksi jo se, että jostain tippui ruuvi. Koska ei ollut vararuuvia, oli kamppeet pakattava kotimatkaa varten. Nykyään saa tapahtua melkein mitä vaan niin siitä selvitään vartissa ja homma jatkuu. Se kuuluu asiaan, että on varaosia (tai varaosamyyjä), työkaluja ja huoltotaitoa. Silloin mikään pikkujuttu ei tule ongelmaksi. En edes muista milloin viimeksi olisi ajot pitänyt lopettaa jonkun ongelman vuoksi (sadetta lukuunottamatta).

Petoksia: Viimeksi meni kisoissa auton takaiskarituki kun jäätiin hypyssä alimmaiseksi. Niin ja treeneissä meni vetarin pallonivel kappaleiksi kun joku kivenmurikka jäi sopivasti rakoon. Ja gear boxeja on tänä kesänä mennyt useampia kun hypyt ei oikein vaan onnaa. Kyllä ne tietysti olivat ongelmia, mutta ah niin lajille tyypillisiä eikä automerkille tyypillisiä ja riippuu 99% omasta ajosta tai ulkoisesta tapahtumasta.

Hauskaa se on silti tai ehkä juuri sen vuoksi.

189
Tulokset / M8 Indonesia 06
« : 29.08.06 - klo: 14.14 »
Eilisen harjoitusten parhaimman kierrosajan mukaan järjestettynä tosiaan
JQ oli kolmas
Arto Heinonen sijalla 46
Ari Heinonen sijalla 67

190
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 23.08.06 - klo: 22.01 »
Heh...tsih...tsih... :D

Ei malta, on pakko vähän paljastaa, mitä siellä tänään touhuttiin.

Ensinnä porukka ajatteli punaista päälystettä, mutta eikös tämä sininen olekin paljon parempi.
No kukkamaa pääsuoralla on ainaskin uus juttu. Mitä lie sinne istuttivat, huolella sen ainakin tekivät.
Vesiesteiden viimeistely oli kova homma. (Diffiboxit kannattaa tiivistää viimeistään nyt.)

Huomenna kun taas jatketaan, niin eiköhän siitä saada aikas mielenkiintoinen rata.  :wink:

191
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 21.08.06 - klo: 18.46 »
Mites ois?
Ennen
Jälkeen
tjsp.

192
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 20.08.06 - klo: 13.41 »
Eilen illalla puoli yhdeksän aikaan pysähdyin liikennevaloihin Jyrkkälän radan viereen. Siitä näki hyvin, että radalla oli ajajia kuin parhaimmillaan Hobao Cupissa. 6 - 7 kaveria kiersi rataa yhtä aikaa oikein tosissaan. Hypytkin meni ihan mukavasti. Siinä punaista tujottaessani näin, että kukaan ei kaatunut vaikka vauhtia piisas. Tosin porukka tutustui rata-alueeseen aika vapaasti reunaputkien molemmin puolin.

Tämä kuului taas niihin liikennevaloihin, jotka eivät tuntuneet vaihtuvan koskaan. Pakko oli vaan katsella kun pojat ajoivat selvästi hikipäissään. Totista oli meno ja välillä radalla oli ahdasta. Savi pöllysi ja hauskaa oli.  Joku kisa siinä saattoi olla.

Vihdoin pääsin jatkamaan. Kaaroin pihaan kuin Grönholm konsanaan ja ABS rapisten pysähdyin juuri ennen aitaa. Jo autosta nuostessani ilmoitin äänekkäästi kuinka innoissani olin heidän BMX harrastuksestaan. Kädet pysyivät taskussa, mutta sanoja riitti.

Vaikken uskokkaan, että nämä harrastajat vähään aikaan palaavat on alueella potentiaalisia radantuohoajia siinä määrin, että ehdottaisin porttia ja selviä kieltokylttejä.

193
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 17.08.06 - klo: 23.02 »
Tänään oli oikein hyvä päivä kunnostella rataa - tarpeesta ei liene epäselvyyttä. Venettä ei tarvinnut mutta saapaat ja rukkaset kyllä. Lapio ja muut työkalut löytyy paikan päältä eikä ole vielä päässyt koskaan loppumaan kesken :wink:

195
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 08.08.06 - klo: 23.57 »
Putsattiin kärry ja pitihän se sitten vielä kuvata. Suodattimen olis kyllä saanut kans ensin vaihtaa  :oops:  


196
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 07.08.06 - klo: 12.42 »
Tarkoitus olis mennä radalle jahka tästä sorvin äärestä irti pääsee (kuuden maissa), kiva jos tulis muitakin.

197
Jukupliut pojat. Olihan mahtava päivä. Olen jokseenkin varma, että tämä päivä jää nuoren kuskimme mieliin vielä kauan sen jälkeen kun mekkari on siirtynyt ... ja sen kaiken tietysti kruunasi yhdeltä maailman kärkikuskilta henkilökohtaisesti saatu kannustuspalkinto.

+seura ja tunnelma
+paljon ajamista
+loistava rata ja ratavarustelu
+tarkka aikataulu
+tulospalvelu kuulutuksineen
+auto pelas kun kuski käski

-tunnin nostovuoro alimiehitetyllä nostajamäärällä päivän päätteeksi on aika lähellä ylärajaa. pitäisköhän miettiä sääntöä, ettei yli viiskymppisten tarvii nostaa  :)

198
Juu en tarkoittanutkaan oman ajon kannalta vaan sitä miten epämielyttävää on lähteä pilaamaan muiden kisaa (joka siis on aikas totista ennen kuin kellokaan on lähtenyt käyntiin).

199
Arvatkaapa miltä tuntuu näiden vääntöjen jälkeen olla kakkosryhmässä kun ajotaidollisesti kuuluisi ykkösryhmään tai oikeastaan pitäis reilusti jäädä kotiin.

200
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 03.08.06 - klo: 16.48 »
Ainakin pientä kaasarin säätöä  :roll:  joskus kuuden maissa

201
Polttisautot / Kaasari kaput?
« : 01.08.06 - klo: 21.59 »
Otti ja roiski polttoaineet kaasarin päästä pois. Ei se semmonen käy.  Saako tätä korjattua / kannattaako? Ei taida pysyä ihan pikaliimalla. Hutoi masina.

Kuva O.S. kaasarista

One day later...

Ohoh yli 80 viestin lukijaa eikä kellään mitään kommenttia. Taitaa kuulua sarjaan tyhmät kysymykset. Yritin tänään liimata osat yhteen parhaalla talosta löytyvällä liimalla, jonka pitäis olla superliima metalleillekin ja kestää polttoaineita ja 180 astetta jne, mutta eihän se mitään kestänyt, minuutin ajon kuluttua osat helisivät kädessä. Näytti nimittäin siltä, että jaappanin poika olisi käyttänyt jotain "liimaa" tuossa alunperinkin. Mitä se sellainen olisi?


...one day later...100 lukijaa

aivan uskomattoman hienojen kavereiden ansiosta tämäkin pieni ongelma lähtee ratkeamaan: Sain vastaavan kaasarin lainaksi kaverin Ossista irrottamalla (ei aivan joka tyyppi anna irrottaa kaasaria motistaan ja sano, että aja sillä). Akuutti ongelma on siis ratkaistu ja kisaan päästään. Lisäksi alumiiniosien liimausta yritetään vielä huomenna ammatti-ihmisten toimesta. Tiedetäänpä sitten ainakin kun on yritetty. Kukaan muu ei siis ole?

...some days later...110 lukijaa

liimaus näyttää hyvältä, kerron sitten kun on testattu ajossa täydessä lämmössä ja tärinässä.

Kaasari liimattuna

...after one week (130 readers without comments)

viivästyy se testaaminen, koska kaasuttimen irrotuksessa vaurioitui se kaasarin lämpöeristin. Maahantuoja tilaa kyllä jaappanista uuden, mutta sen tulemiseen menee aikaa jos tulee koskaan. Saattaapi olla, että ehtii tulla lumet maahan ennen.

...

No nyt on sitten jo lumet sulaneetkin, ja ninhän siinä kävi, että maahantuojalta ei koskaan mitään kuulunut. Eiköhän tämä tarina ollut tässä.

...

Ei se tarina vielä tuohon päättynytkään. Tänään 2.5.2007 tuli ilmoitus, että lämpöeristin on saapunut Suomeen. Siis 9 kk tilauksen jälkeen! Kovasti täytyy olla kärsivällinen tässä pikkuautoilussa.

202
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 29.07.06 - klo: 23.43 »
Ehdottomasti hyvä video!

Hyvä ja rauhallinen kuvaus ja hienosti kasattu kokonaisuus. Olis katellut tämöstä paljon mitempäänkin. Toivottovasti jatkossa tulee lisää.

203
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 26.07.06 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "MikaelY"
Sen hyvän kierroksen ajoi Aapelin poika mutta noi kämmäilyt hoiti isäntä itse :)


 :lol:  :lol: Toi meni niin lähelle, että sun on täytynyt joskus nähdä meidät radalla.

204
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 26.07.06 - klo: 04.41 »
Otettiin eilen kerhoiltana pätkä videoo.

Tarkoitus oli saada yksi hyvä kierros kuvattua. No saatiin kuvattua, meille se oli vieläpä hyvä. Muistelen, että epävirallinen rataennätys tämän vuoden radalla on 44 sekunnin luokkaa (JQ). Eli semmoset 5-6 sekunttia pitäis vielä pudottaa  :shock:

Yksi Elokuun kierros -video

205
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 23.07.06 - klo: 21.57 »
Kun pöly tänään vihdoin laski ja metanolihuurut haihtuivat hitaasti viilenevään ehtooseen, löytyi kiivaan ajopäivän päätteeksi yksi ylimääräinen tankkauspullo. Pullo oli vielä puolillaan täynnä polttoainetta. Pullo on nostettu talteen toimitsijasviittiin. On siellä lukkojen takana tallessa ja luovutetaan sieltä oikealle omistajalle.

206
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 20.07.06 - klo: 22.44 »
Jo pääsi pupu kotiinsa. Tehokas tämä foorumi!

207
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 20.07.06 - klo: 20.54 »
Vaaleanpunainen pupu etsii kotiaan.
Löytynyt Jyrkkälästä kiinnittyneenä Spectrum lähettimeen.

Otettu huostaan ja huolehditty hyvin. Luovutetaan mielellään oikealle omistajalle.

208
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 19.07.06 - klo: 02.50 »
Tänään rataa lähestyessäni siinä kahden aikaan iltapäivällä tuuli oli melkoinen. Ja se tuuli kuljetti mukanaan Tualaisia. Onhan se rata TUA:n, mutta eikös tämä jo ole hieman liikaa, mieltäni askarrutti.

Keräsin lehdykät ja valmistauduin löytämään joitain muitakin murron tai ilkivallan merkkejä. Tiesin, että Tualainen- lehtiä oli lukitussa kontissa laatikollinen, ja otaksuin, niiden sieltä jotenkin heitetyn pitkin pihaa tuulen kuljetettavaksi. Kontti oli kuitenkin lukossa, reikiä ei löytynyt miltään sivulta eikä pohjastakaan niitä valunut.

Juttu sai mystisine piirteineen hetkeksi niin huomioni, ettei se jatkuva pauke, joka tullessa vielä jakoi huomioni, enää vaivannut ollenkaan. Pauke? Mikä pauke? Miksi tuolta ajajakorokeelta kuuluu kummallisia pamahduksia ja rysähdyksiä. Ei kai suuurella vaivalla ja harrastajainnolla rakennettu koroke nyt ala murentua tässä tuulessa? Vai ovatko ilkivallantekijät yhä lähettyvillä? Jos joku on tuolla ylhäällä, niin pisteet hänelle akrobatiasta, korokkeen luukku oli nimittäin suljettu ja silloin ylös kiipeäminen on erittäin vaikeata.

Tulkaa v..u heti alas sieltä! Ja lopettakaa v..u se hajottaminen!

Kukaan ei vastannut. Ja pauke jatkui.

Ei auttanut kuin avata kontti ja koroke, kiivetä ylös ja katsoa totuutta silmiin. Totuus pölysi kirjaimellesesti silmille. Tuuli hakkasi avoimia korokkeen toimitsijatilan ikkunoita. Tuuli nappasi pöydältä kaiken mukaansa ja sirotteli ne lähimaastoon. Ikkunoista puhalsi niin voimakas läpiveto, että edes se 96 Ah:n BMW lyijyakku ei jaksanut pönkätä ikkunaa suljettuna, vaan ikkuna työnsi sitä pöydällä edessään. No pysyi se siinä kuitenkin sen aikaa, että ehdin hakea kättä pitempää. Minun pakistani ei löytynyt kunnon työkalua salpojen kääntämiseen. Korisaksilla sain parhaiten väännettyä (ne OLIVAT hyvät korisakset).

Ikkunat olivat ehjät (siis se toinen), homma hanskassa, että ei muuta kun hanskat käteen ja heilumaan - siksihän sitä tänne tulin jo vähän ennen kerhoiltaa.

Myth Busted.

209
Tulokset / EM Kisat Ripoll Espanja
« : 14.07.06 - klo: 02.40 »
"Live" tulosseurantaa http://www.sjcrono.com/live/

Viiden rundin (manga) jälkeen:

15. Joseph Quagraine
66. Ari Heinonen
136. Markku Honkanen
158. Aki Mertsola
160. Niko Andersson
167. Arto Heinonen

Ja tästä alkaa nousut.

Akilla, Nikolla ja Artolla oli jotain häpeninkiä 1/1024 nousuissa.
Markku 1/512 nousussa erässään kuudenneksi.
Ari 1/32 nousussa erässään seitsemäs.
Joseph semissä yhdestoista.

Tulokset:
1.Yanick Aigoin (FR)

22. Joseph Quagraine
77. Ari Heinonen
141. Markku Honkanen
159. Niko Andersson
164. Arto Heinonen
165. Aki Mertsola

210
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 09.07.06 - klo: 15.11 »
Lainaus käyttäjältä: "termos"
Joku menossa radalle tänään? Itse ajettelin mennä noin klo 14.

Jep, klo 15:45...

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9