Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RikuRassi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15
181
Olisko järkevää että maahantuojat tekisi kyltin missä lukee: "XXXXX Varaosat", tämä kyltti sitten varaosia kuskaavan kisaajan mekkauspöydän kupeeseen niin jokaisen on helpompi löytää varaosamyynti. Kaikilla, varsinkin uusilla tulokkailla, ei ole rohkeutta lähteä metsästämään varaosia ympäri varikkoa tuntemattomilta ihmisiltä.

Kyltit hyvä, edullinen ja järkevä idea, myös yrityksiä/auto-/tarvikemerkkejä edustavien t-paita, takki yms voisi antaa vinkkiä hieman ujommallekin missä se varaosakauppa saattaisi piileskellä.

Myyntitoimintaa hoitaville myös erillinen alue josta kaikkien myyntipöydät löytyvät? Siis en tarkoita että sinne varikolta pitäisi mitenkään lähteä erikseen, mutta siten että ne olisi ryhmitelty yhteen. Varsinkin huonolla kelilla kun telttojen seinät ovat paikoillaan voi tulla pieni kynnys häiritä sisällä askartelevia jos ei yhtään tunne porukkaa.

Varsinkin nyt kun kauden kv-arvokisojen kausi käynnistyy Suomessa warm-upilla, on hieno nähdä kuinka eri maahantuojat ja yritykset hyödyntävät tarjolla olevan näkyvyyden, sillä luulenpa että melkein kaikki kuskit saisi pitämään jotakin mainospaitaa päällään melko pienellä vaivalla..... itsehän olen sen verran tamperelainen että Kummeli-tyyliin maksan kaikista edustusasuista ja tarroista  :grin:

Niko, se oli tosiaan helppo lupaus itseltä, vaikken arvannutkaan että sinäkin tulet..  :wink: toivotaan kuitenkin että edes yksi suomalaiskuski olisi molemmissa finaaleissa!

182
Ei muuta kuin "Kiitos ja Anteeks"...  :laugh:


Kisoissa oli taas ihan hauskaa niellä pölyä ja ottaa aurinkoa hauskassa porukassa! Kylläpä sitä oli kaivannut talven sileiden ratojen jälkeen niitä kuoppia, virhepomppuja ym ym... Tietty ihan vähän vähempikin olisi riittänyt varmaan mutta ainakin tulosten mukaan omalle kalustolle se sopi.

Omat ajot yllätti positiivisesti erityisesti tuupissa jossa pisteet meni todella ristiin niin alkuerissä kuin finaaleissakin. Eka finaali meni vastarille, toinen muuten vaan hermoiluun ja huonoon ajoon, kolmas oli varsinkin videolta katsoen kuin eri miehen ajamaa.

Nelkku oli vähän vaisumpaa mutta silti todella onnellinen finaalipaikasta ja kivasta väännöstä niissä erityisesti Samin kanssa, sorry vaan siitä että olin tällä kertaa se joka näytti aina järkkäävän ohjelmaa alkukierroksilla.  :sad:

Ei muuta kuin Waasan warmuppeja kohti, siellä se taitaa katketa nelkun A-finaalipaikkaputki ulkoradoilla nykysellä kalustolla.. jos ei niin minä tarjoan.

184
Olipas hauskaa pitkästä aikaa ajaa oikein kilpaa, ja ennenkaikkea yleisölle oli hieno tarjota nähtävää kun sitä kerrankin oli kunnolla paikalla!

Rata oli tuupille mukavampi, se paljon puhuttu "kääntöpöytä" nyt oli mitä oli mutta ehkä pahin siinä paikassa kuitenkin oli se että nostaja ei päässyt sivusta ruuhkia purkamaan. Jos mellakka-aita olisi ollut puoli metriä irti hypystä, sinne olisi voinut asettua ja noukkia sivusta autoja kuopasta. Rata sama kaikille ja oma moka kun en nelkulla osannut sitä ajaa varmasti hypäten, se ei ollut radan vika että alkuerät nelkussa reisille ja vasta B-finaalissa ajo kulki kuten piti.

Lauantain tuomarien puutteen kyllä todellakin huomasi jo ensimmäisistä alkueristä lähtien. Rumaa ajoa joka ikävä kyllä tarttuu. Kovaa on kisa WJ-sarjassa jo kun ekaa kertaa oikein verissäpäin vedettiin... Pisteet Mikolle siitä  että vaikka näin ikävästi kävi niin käyttäytyi paljon paremmin kuin mihin itse olisin ikinä pystynyt yleisön edessä.

Sunnuntaina olikin sitten onneksi paikalla myös tuomareita ja muutenkin tuntui että fiilis varikolla oli rennompi. Tuomarit + Matti (joka muuten taas oli hyvä) saivat paljon paremmin huolehdittua ajotavasta ja tilan antamisesta. Tuuppi meni kyllä niin hyvin alkuerien osalta että olisi jo voinut lopettaa sen uran onnellisena.. Finaalit huonommin, mutta hauskaa vääntöä oli koko päivän erityisesti Nikon kanssa, kiitokset!

185
Samalla aikataululla suunnilleen?

186
Kiitos Turun suuntaan hyvistä kisoista, rata on nyt todella mukava profiililtaan, tulen toistekin!

187
Kun ei liikaa väkeä nyt ole kisoissa niin toiveena olisi ettei ihan aamukuudelta tarvisi lähteä sinnepäin ajelemaan Tampereen/Nokian suunnalta.. Silloin nukuttaa vielä niin vietävästi. Ysin- puoli kympin aikoihin kun saisi ekan akun vetää niin olisi kyllä hienoa.

Riku

188
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 16.03.11 - klo: 07.41 »
Anteeksi viivästys, tässä tulokset uudestaan silleen ettei tarvi palkintoja postitella uudestaan.  :wink:

Eli kyllä Kaltiokumpu oikeasti oli Konosen edellä, kun oli voittanut yhden finaalin. Pisteet siis tasan.

Lisätty myös ne SC2-10 semeissä pudonneet, sijoituksethan menee tuloksen perusteella.

189
Saariolle laitoin jo vuoden alussa kyselyä asiasta, ja tässäpä tärkein kommentti:

"Moi
Sinulla ei siis aikaisemmin ole ollut EFRA lisenssiä.
Nykyään se on sähköinen ja tehdään EFRAn tiedostoon. Veloitamme lisenssin ja osallistumismaksun samaan aikaan lähempää kilpailua, kun saan luokkayhteyshenkilöltä koko listan osanottajista."

Riku


190
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 28.02.11 - klo: 22.22 »
Moi,

Ajokaavio oli hyvä. Mies miestä vastaan on selkeästi kiinnostavampaa kuin kelloa vastaan ajaminen.
Nelkussa oli mukavaa vaihtelua kun oli superfinaali.

Kuinka paljon lisäjumppaa tulee järjestelyihin tän uuden formaatin takia päivän aikana?
Tukeeko joku ajastusohjelma suoraan tällaista?

Stinde jo mainitsikin, että Turussa ajetaan kisaa parin viikon päästä.
Corrissa on hyvä kokeilla uudenlaisia formaatteja kun säännöt antaa hyvin periksi.

Meillä käytössä vain ilmainen Laps Free -softa, joka ei nousuja tue. Monet muut kalliimmat softat tukevat kyllä ainakin sitä että alkuerien jälkeen jako 1/8, 1/4 ja semifinaaleihin tms tulee automaattisesti kun kriteerit määritelty oikein. Ja sitä myöten myös nousut. Sitä en tiedä kuinka alkuerissä tippumiset ym onnistuu, mutta varmaan ainakin MyLaps/AMB Sparcin saa siten toimimaan.

Aika-ajon Best-lap sorttaus eriin toimii varmaan useimmissa muissa ohjelmissa kuin Laps Freessä. Meillä toimi ERINOMAISESTI kun Harri hoiti Henkan kanssa erän jälkeen kaikille autoon merkin että mikä erä kyseisellä kuskilla seuraavalla kierroksella. Samalla syntyy se lista siitä mitkä erät ovat seuraavalla kiekalla, ja ne on helppo luoda koneella. Eräkierroksia pitää tietty olla tarpeeksi että on mahku mokata kerran pari vaikka lähtisikin hitaimmasta erästä ja voisi vielä nousta TQ:ksi.

Truggy/SC4-10 pistelaskuun tein vaan excel-pohjan joka laskee pinnat kun sijoitukset syöttää sinne. Kaikki luokat ratkesivat vasta viimeisellä kierroksella, joten tasaista oli ja toivottavasti myös mielenkiintoisempaa. Ainakin mukavampi selostaa kun homma ei ole selvä jo kolme tuntia ennen viimeistä ajoa.

Kun ajanotossa tai selostamassa on kaksi henkeä, ei tule ongelmia kun ainakin toinen on edes ajanut polttiskrossia josta loppufinaali nousukaaviot ovat. Eli ISO kiitos edelleen koko PRCA:n porukalle!

Aikataulu lataustaukojen mukaan minimi 45min tai jotain..

Toivottavasti selvensi asiaa..

191
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 28.02.11 - klo: 14.04 »
Tässäpä tuloksia, SC2-10 Finaalin jälkeiset sijat vielä hakusessa kun jätin pari tiedostoa sinne kerhon koneelle, mutta lisään ne tänään, huomenna, joskus....

Puhetta oli myös kisojen jälkeisessä palaverissa myös siitä että josko järjestettäisiin vielä vastaavat karkelot tässä keväällä, mahdollisesti samalla ajokaaviolla joka tuntui miellyttävän useimpia.

Riku

192
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 25.02.11 - klo: 11.52 »
Jos neljässä tulee niin saa kyllä poro hikoilla..  :azn:

Kisa-aamun vapaat harjoitukset ovat siis todella vapaat, eli ilmoitustaululle tulee lista jossa 8.00-9.17 käynnistyviä harjoitusaikoja 12kpl, joihin ilmoittaudutaan laittamalla listaan omat nimikirjaimet ja kide, jos kiteitä radiossaan käyttää. Listat tehty kymmenelle nimelle/reeni. Vain yksi merkintä kerrallaan, eli kun tulet ajamasta niin voit varata seuraavan ajan..

JOS näet korokkeella tilaa niin voi tulla reenaamaan keskenkin reenisession.

193
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 24.02.11 - klo: 17.03 »
SC2:een tuli sopivasti pari kuskia lisää joten ajetaan kaikki niiden erät 8:lla autolla, josta kaksi nousee ja kaksi putoaa.. kaksi parasta suoraan pääfinaaliin, kaksi molempiin semeihin, loput ajaa 1/4 finaalit, joissa molemmissa 9 autoa joista kuusi nousee semeihin, molemmista semeista kolme pääfinaaliin.

Näin vähiten ajavat kaksi nopeinta ja kuusi ensinnä tippunutta tai semiin suoraan menneet ja siinä tippuvat, aika-ajo + 5 erää + 1/4 tai semi tai pääfinaali, eli 7 vetoa. Eniten ne jotka ajavat aika-ajon + 5 erää + 1/4 + semi + finaali = 9kpl

Ja vielä aika-ajojen eräjärjestyksiä myös. *edit* luokat väärässä järjestyksessä vielä, mutta korjaan kun kerkiän..  :wink:

Muokkaan vielä aikataulua vähän että lataukset onnistuvat.. nytpä löytyy sekin.

194
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 23.02.11 - klo: 11.59 »
Alustava aikataulu liitteenä.


195
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 22.02.11 - klo: 22.47 »
Tänään talkoiltiin rataa kuntoon, ja hyvältä tuntui. Kisaformaatti tietty kiinnostaa eniten SC2-10 luokan osalta jossa parikymmentä osallistujaa tällä hetkellä.

Vapaa vapaa reeni 08.00-09.15 tai jotain, eli lauteille mennään kun on varattu ajoaikaa listoilta. Ajajakokous 09.30, sitten yksi kierros aika-ajoa, otetaan vaihteeksi vaikka paras kierrosaika, tai tulos, kuinka vaan.. Siitä sitten kolmeen erään  porukka ja mies miestä vastaan 20 kierrosta joka kerta. Viisi rundia mennään ja aina kaksi nousee ja kaksi tippuu erää ylemmäksi/alemmaksi. Joten alussa voi mokata vaikka kaksi kertaa ja vielä ehtii ykköseksi tässä vaiheessa.

Viidennen kierroksen jälkeen neljä parasta suoraan pääfinaaliin, muut kahteen semiin josta molemmista nousee kaksi parasta pääfinaaliin joka ajetaan siis näillä näkymin kahdeksalla kuskilla koska se määrä mukavasti mahtuu. Semit ja pääfinaali esim 30 kierrosta.

Kaiken kaikkiaan yritämme enemmän polttispuolen tyylistä päivää, jossa saatetaan ajaa melkein koko päivä nousuja mies miestä  vastaan ja tekniikan luotettavuus ja vauhdin tasaisuus palkitaan.. Katsotaan miltä se tuntuu ja toivon hiukan ymmärrystä myös sitten jos ajanotossa ollaan välillä vähän pihalla  :roll:

Kuitenkin näillä näkymin kaikki ajaisi vapaat + aika-ajo + 5 nousufinaalia + semi, ja parhaat myös pääfinaalin. Neljä nousujen nopeinta ilman semejä. Eli vähintään sen 7kpl kellotettuja ajoja kuten normaalistikin tilanteessa jossa neljä alkuerää + 3 finaalia.

Truggyt ja SC4 ajaa aika-ajot samaan malliin ja lasketaanko sitten vaihteeksi vaikka pisteitä siten että ns. alkufinaalin pisteet vaikka ekalle 10, toka 8, 7,6,5,4,3,2,1. Ja aikatauluun mahtuu ns pääfinaaleita sitten parikin, joista esim tuplapisteet molemmista. Ettei homma ratkeisi liian nopeasti päivän alussa.

Tarkempi aikataulu torstain aikana, näillä näkymin kuitenkin ajoissa eli seiskaan mennessä olisi palkinnot jaettuna.

Se voidaan päättää vielä ajajakokouksessa että onko rata auki myös ennen pääfinaalien alkua jotta saa ajella ja testailla vielä, siinä kun on väkisinkin noin tunnin tauko.


Saunaa ei ole ikävä kyllä vielä ainakaan järkihintaan saatu järjestettyä. Myös kauniimman sukupuolen edustajien perään kyseltiin ja niidenkin hankinnassa pyydetään käyttämään oma-aloitteisuutta ja ennen kaikkea harkintaa.. :wink:

Tervetuloa kisailemaan, ja ratahan on auki aina kun paikalla on joku joten testaamaan pääsee varsin vapaasti ennen kisoja.

Riku

196
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 21.02.11 - klo: 20.39 »
Se että sijoitusten lisäksi pitäisi vertailla tuloksia tekisi tuloslaskennan pirun vaikeaksi, ja antaahan se putoajan paikalla olo lisää potkua nousta ylemmäksi, verrattuna siihen että tietäisi ettei ole pelkoa putoamisesta jos vain ajaa varmaa ajoa mummoillen. Tämä siis vain oma mielipiteeni, virallista ei vielä liene olemassakaan.. Tämän putoamisen takiahan juuri pääfinaaliin pääsisi myös kakkosnopean erän kaksi parasta, eli jos oletetaan että 8 kuskia on ylivoimaisia tuloksiltaan niin he silti ovat päivän loputtua oikeassa paikassa...

Tekniset ongelmat toki omalla tavallaan aiheuttavat lisäjännitystä tässä hommassa, erityisesti jos autosta hajoaa jotain viimeisillä kierroksillä kärkipaikoilta niin selviytyykö maaliin vielä neljäntenä.

Pistejäärata malli on toinen vaihtoehto ajaa eriä, mutta työläämpi vähän tuloslaskennassa, varsinkin meidän karvalakkiajanotossa..:) Se on silti mukana harkinnassa. Eli siinä pitäisi kaikki kuskit ajamaan toisiaan vastaan ainakin kerran, erät sekoittuisivat paljon enemmän eräkierrosten välillä ja joka erästä sijoituspisteitä joita lasketaan sitten yhteen.. Vaatii aika paljon enemmän työtä, ja lataustaukojen miettimistä.

Kuitenkin tavoitteena olisi kokeilla jotakin uutta, ja jos se toimii niin kehittää ajotapaa vielä jatkossa, kevään muissa PRCA-SC -kisoissa? Nousuerähommaahan ajettiin kaiketi jo Jyskälän Nitrokrossissa, kaiketi positiivinen mieli jäi kaikille.

Katsotaan nyt kun tuo ilmoaika päättyy että miten paljon on kuskeja ja heitämme sitten ehdotukset/käskyt/säännöt pöytään.  :wink: Pipo löysällä kuitenkin tarkoitus mennä tosissaan.

197
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 21.02.11 - klo: 13.59 »
Truggyjä on perinteisesti sen verran että ajanevat mies-mies vastaan finaaleja kunhan ensin on ratkottu lähtöpaikat yhdellä aika-ajolla.

Sekin on mahdollista että ajetaan kilpailut vakiokierrosmäärän mukaan, esim 20 kierroksen kisoja. Silloin ainakin koko ajan tietää kuinka paljon on aikaa kisata..

198
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 21.02.11 - klo: 07.45 »
On ja ei..  :wink:

Kun ei kovin paljon ole kuulunut negatiivistakaan palautetta niin tässä kun teen erälistat niin samalla katson miten menee mukavimmin. Todennäköisintä on on että noin 6 autoa/erä, josta kaksi nousee aina ja kaksi putoaa, kun sijoituserät ajettu menee A-finaaliin se "paras" 6 nopeimmasta ja kaksi vielä seuraavasta erästä. Jotenkin tähän malliin voitaisi koittaa.

Jos tulee hirveä itku-potku-raivari jostain niin sitten perinteisellä kelloa vastaan tulosta alkuerät.. mutta kivemmalta itselle tuntuisi ajaa mies miestä vastaan alusta asti.

Riku

199
Kilpailijoiden kanava / Vs: Maastosarja 2011
« : 17.02.11 - klo: 20.07 »
Onkos 2011 Maastosarjassa sallitut renkaat jo muuten päätetty? Kohta se kuitenkin jo lumikin sulaa radoilta :roll:

200
Tulokset / Vs: Sähkökrossin PM 2011 - Odense, Tanska
« : 15.02.11 - klo: 17.13 »
Kyllähän tuo kalenterissa on... Täytyy vähän katsella millä menis tällä kertaa

201
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 04.02.11 - klo: 22.07 »
Kisat on pakko pitää, iltavapaat haettuna.

202
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 26.01.11 - klo: 07.08 »
Gaalailta on perinteisesti ollut, mutta virallisten SC-partyjen järjestäjä kun on touhusta pois jäänyt niin se on vielä epävarmaa.

Perjantaina tosiaan saa reenata aika vapaasti kuten ennenkin, mitä nyt välillä voi jotain mollien kiinnittelyä ym radalla olla...

203
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 22.01.11 - klo: 09.35 »
 :grin: Hyvä video, näkyi olevan kerhon virallinen testikuskikin hommissa, Nokian Stig eli Ekkuli..  :wink:

Harjoittelemaan pääsee vaikka 24/7 kunhan paikalle tulee joku kerhon jäsen avaamaan ovet. Eilen oli todella hyvin porukkaa paikanpäällä vielä iltamyöhään, jopa kerhon puheenjohtajan huhutaan olleen paikalla nöyryyttämässä tavallisia kuolevaisia...

Kyselyt siitä koska porukkaa on ajamassa on keskitetty tuonne meidän omalle foorumille:

http://www.prc-autoilijat.fi/smf/

Sieltä Koska ajamaan -osio ja sisärata niin onnistuu..

Tervetuloa testailemaan, kisaamaan ja viihtymään!

204
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 20.01.11 - klo: 15.10 »
Ns. prefinaaleissa ei ongelmia, 8:lla erällä 9min välein nousijoilla 1h 3min aikaa. Kasin välein tiukempi, mutta se on jo muutenkin aika tiukka kun ruutuihin pitää asettaa.

Jos Prefinaalien jälkeen on vielä monta finaalia, siellä tulee joko kiire tai taukoja ohjelmaan aika helposti. Nousijoilta kuitenkin tietty nostovelvoite pois silloin?

Joka tapauksessa, tämä systeemi ei toimi jos osallistujia on PALJON, ehkä semmoinen 8 erää niin päivä on mukava, jos 10 niin pitkaksi menee vaikka ajettaisiin vain yhdet pääfinaalit. Mutta päivä menee jokatapauksessa pitkäksi jos kisaajia alkaa olla 80-90kpl.

SC kisat tarkoitus kuitenkin Nokialla viedä järkevällä aikataululla läpi, ei aloiteta aamuyöllä eikä lopeteta uutisten aikaan. Vielä ei lyödä mitään osallistujamäärärajaa, mutta jos pahalta näyttää niin se otetaan käyttöön. Kamalinta on tehdä aikatauluja siten että viimeisenä ilmopäivänä tuleekin 20 lisäilmoa.. Eli ajoissa ilmoja, please..

Riku

205
Tulokset / Vs: Uusi Euro Offroad Series käynnistyy
« : 20.01.11 - klo: 13.22 »
Tuossa video syksyn nelkun A2-finaalista, Ronnefalk vs. Otto..

http://www.youtube.com/watch?v=FqrswV-FV8A

Päivämäärä näyttää olevan 1.-3.4. joten itse en pääse, kelkkailemassa... 

206
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 20.01.11 - klo: 13.21 »
Toinen vaihtoehto on ajaa ns. pistejääratasysteemillä, jossa ajellaan jokaisen ajetun finaalin sisällä sijoituspisteistä mies miestä vastaan ja erät sekoitetaan joka kierrosta varten uudelleen että kaikki ajavat kaikkia vastaan.. Sitäkin pitää vielä Excelissä pyöritellä niin hahmottuu. Siinä lasketaan ennen pääfinaalia sijoituspisteet kaikille yhteen ja siitä parhaat finaaliin.


207
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 20.01.11 - klo: 09.55 »
Tänään itse menossa kerholle, ja koitetaanpas ottaa vaikka videotakin sitten, ellei joku muu ehdi ensin.

Tulevista kisoista muuten: Kisojen ajoformaattia on vähän mietitty, ja mikäli paikalle ilmestyy mukavasti kuskeja niin voitaisiin ajaa kisat normaalin sijaan tähän malliin:

- vapaa treeni
- 1 kpl alkuerä (nopein kierrosaika ratkaisee, tai tulos), tämän mukaan kuskit esim 4:ään erään a 8 autoa
- muut lähdöt finaaleina 8 autoa per erä, kaksi parasta nousee parempaan erään ja kaksi huonointa tippuu hitaampaan, eli ajetaan KOKO  AJAN MIES MIESTÄ VASTAAN

- näitä esifinaaleita ajetaan (erien määrä) + 1 kpl, eli esimerkissä nyt 5kpl, joten mokata voi kerran näissä ja pysyy ns. A-erässä
- tähän saakka ajettuja eriä yhteensä 24 kpl. Per kuski 6 kpl.
- pääfinaaleihin jako näiden tulosten perusteella, ja niissähän voidaan nousijamääriä säätää sitten vielä halutusti, esim että 3 parasta nousee.
- tai jaetaan kuskit A ja B haaroihin tai jotain.. vielä työn alla..


Normaalissa ajotavassa  kellotettuja ajoja yleensä: 4 alkuerää + 3 finaalia = 7 kpl ( yhteensä eriä siis 4*4 + 3*4(jos 8 auton finaalit) = 28kpl/luokka, kolme luokkaa -> 84erää

Joka tapauksessa pyritään siihen että kaikki ajaa samanverran kuin ennenkin. Finaalien pituudet mielestäni 5min, ei se 7min erät juuri tilannetta muuttanut. Ainoa mikä tässä tyylissä voi hiukan vaatia huomiota on akkujen latausvälit. Eli kun osa ajaa yhdella akulla niin pitää huolehtia vaan aikatauluissa siitä että ehtii lataamaan vaikka oma erä vaihtuu "alkufinaalikierrosten" välillä mahdollisesti vähän aikaisemmaksi, jos on tippunut.

Jos tämä kuullostaa ihan kamalalta tyyliltä, niin haukkukaa, jos ei niin tuleepahan tuloslaskentaan touhua kun pitää kuskeja siirrellä ees taas erissä kesken kisan..  :grin:

Vähän samaan malliinhan ajettiin viime vuoden hienoin kotimainen krossitapahtuma eli Jyväskylän Nitrocross MM-rallin aikana

*edit* vihreitä korjattu


208
Tulokset / Vs: Uusi Euro Offroad Series käynnistyy
« : 19.01.11 - klo: 20.29 »
Tod.näk kisat Tomelillassa jossa kävin syksyllä avajaiskisoissa, hieno rata ja hyvin järjestetty kisa. Lennot otin itse Arlandassa vaihtaen Tre-Malmö (Sturup), josta joku 62km radalle, 52km Tomelillaan. Yöpyä voi joko Tomelillassa, PIENI kylä, tai ajella vähän etelään Ystadiin.

Auton vuokra oli halpa ainakin, 110€/to-su, hotelli todella basic Tomelillassa, mutta edullinen (Tomelilla Stora Hotellet). Jos lähden niin harkitsen kyllä Ystadin Saltsjöbadia, laadukas kylpylähotelli. Toinen tapa on lentää Köpikseen ja ottaa auto sieltä, ajoa enemmän mutta myös lentoja.

Radan sivut:
http://www.tmkraceway.se

Ja Pete, svedut muisti myös sinut..  :grin: ja Matin.


209
terve taas.

Voipi olla kun ensimmäistä kertaa olin kuuluttamassa ja yleensäkin ensimmäistä kertaa kisoja järjestämässä (puhumattakaan siitä että ensimmäistä kertaa olin paikalla muissa kuin kerhokisoissa) että omat kuulutukset olivat jännityksen takia aika ujoja. Mutta siinä tuli sitä arvokasta kokemusta. Ensi kerralla ei sitten tarvitse jännittää niin paljon.




Kaikki kuuluttaa omalla tyylillään ja siitä se homma kehittyy kun alkaa tuntemaan kuskeja ja niiden autoja, puhumattakaan ajotyyleistä...  :roll: Jeppekin tiesi että minä kaadan AINA ja osaa siitä piikitellä..

Lauteilla kisaavat kuskit kaipaavat varmaankin eniten juuri sitä vaikka minuutin, puolentoista välein tulevaa sijoituslistaa, ja jos on hyviä taistelupareja niin autojen välisiä aikaeroja.. Sekä tietysti tietoa paljonko aikaa on ajettu tai jäljellä. Katsojat tietoa siitä minkävärinen ja numeroinen auto johtaa jne. Jos sitten on aikaa alkuerissä niin voi ainakin parille kärkiautolle "aurata" tietä seuraamalla niitä ja kertomalla kuskeille jotka he saavuttavat että kohta olisi tarpeen antaa tietä nopeammalle.

Kaikkia ei voi miellyttää ja virheitä tulee mutta eipä kannata ottaa itseensä. Kuuluttajan kehoitukset ovat vain juuri niitä kehoituksia, tuomarin kehoitus onkin sitten jo määräys. Siksi tuomareiksi kovaääniset kuskit jotka saa äänensä kuuluviin, mieluiten vielä mikin kanssa.

Hyvää jatkoa vaan mikin ääressä, Riku!

210
Pyydettyjä plussia ja miinuksia:

+ radalle mahtui 10 kuskia paremmin kuin uskoinkaan
+ järjestelyt
+ kanttarit pahimmissa paikoissa ennen köyttä
+ lauantain harjoituksista PALJON hyötyä
+ oma vauhti

- päivän pituus, 1h 40min finaalien välissä...
- tuomarointi
- köysi ehkä vähän isoa, ei pääse korjaamaan omaa virhettä ajamalla, vaan tarvii nostajan apua yli pääsemisessä
- rataa suunniteltaessa nostajien paikat myös mielessä? Ettei tarvitse aina ylittää rataa toisten autojen edestä
- sijoitusten selostaminen kuljetttajille useammin varsinkin finaaleissa, ei tarvitsisi korokkeella keskenään niin paljon huudella kuka ajaa milläkin sijalla
- vain yksi reeni ennen alkueriä vaikeuttaa aikalailla aamulla saapuneiden rataan tutustumista ja auton säätöä
- kapealla radalla vapaan reenipäivän aikanakin olisi ehkä voinut aikatauluttaa SC ja buggyluokille vaikka ajot 10min välein?
- oma varmuus

Muuten Turussa oli kiva kisailla ja poiketa pitkästä aikaa, kun kerran ilotulitukset ja muutkin juhlat oli meitä varten pystyssä  :grin:

Kiitos järkkäreille, ja toivottavasti myös ensi vuonna siellä ajetaan Winter Jumpseja!

Riku

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 15