181
Kilpailijoiden kanava / Vs: Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 05.12.12 - klo: 21.56 »
Noi rengasruletit on höpö höpöä... Selitellään jotain kun ei pärjää... Katsokaa Kymmenen kärkeä on siinäkin hemmetin monta eri merkkiä...
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Mitäs helv, eikö nopein jätkä kerrokkaan millä renkaalla ajetaan? WTF?
Merkki ainakin kerrottiin jopa mulle facebookissa
Sweet shot blue ollu alla aikasemmassa erässä ainakin, tiedä sit mitä muissa. Eli kait nykyään pitää osaa lukee facebookkia että pärjää kisoissa :)
M8 EM WARM UP ja Kauhava SM päällekkäin !!!!!!!!!!!!!
EDELLEEN PÄÄLLEKKÄIN !!!! Warm upissa koko M8 luokan Suomen kärki hei oikeesti....
Oon myynyt 20 konetta kesän jälkeen, eikä yhtään ole tullut takaisin. Uusinta LRP erää.
Neo-buggyn sivuilla uutisoidaan uusimmasta virityksestä laittaa 10-15 g painoja hubeihin. Parantaa käyttäytymistä ja kääntyvyyttä. Olen ollut siinä uskossa, että jousittamaton massa on pahasta. Miksi se tässä on parannus? Vai onko tämä hämäys MM-kisojen alla!
Kyllä näitä samoja on kokeiltu Mugenissakin.... On monia asioita mitä ei ymmärrä mutta ne vaan toimii.... Muistan ajan kun ihmettelin ääneen miks touring autoissa ei ole Ratasdiffejä.... Joku herra totes mulle että kannatais opiskella fysiikka et tajuis miks ei ole ratas diffejä.... Noh mitä on nyt kaikissa touring autoissa.
Henkka, sä oot ihan guru Hyvä, että otit puheeksi, ja jo ihan muutamassa vuodessa melkein kaikki valmistajat noudattivat neuvoa.
Neo-buggyn sivuilla uutisoidaan uusimmasta virityksestä laittaa 10-15 g painoja hubeihin. Parantaa käyttäytymistä ja kääntyvyyttä. Olen ollut siinä uskossa, että jousittamaton massa on pahasta. Miksi se tässä on parannus? Vai onko tämä hämäys MM-kisojen alla!
Suomi saa ihan mukavan joukon kasaan A-kisoihin, johon on 12 hakijaa. Toivottavasti kaikki saavat paikan. Viime vuonna tai siis tänä vuonna paikkoja oli 11.
B-kisoihin kukaan ei sitoutunut, vaikka muutama ilmoitti kiinnostuneisuuden. Kisapaikkaahan ei ole vielä päätetty.
Pikainen mittaus DESC210 korista näyttäis että joko menee mittojen puolesta sellaisenaan, tai joutuu korkeintaan hieman lyhentämään siipiläppää.
Muutamat näkyy olevan sitä mieltä että pitäis korin mukana tullut siipi kieltää, vaikka se säännöissä sallittu onkin.
Jotain perusteluitakin olis kiva saada, kun omat kokemukset ovat että ei siitä siivestä ole hyötyä kuin todella nimellisesti... Tai lähinnä hyöty on korvien välissä.
Korin rei'ittäminen ja leikkely sitävastoin tuo todella selkeitä mutoksia auton käyttäytymiseen.
Lähinnä mulle tulee mieleen että jos ne korien mukana tulevat lätkät ovat kielletty niin alkaa menemään säännöt tiukkapipoisemmaksi ja luokka tarvitsee kohta tarkan katsastuksen.
Tuntuu siinämielessä myös hieman hölmöltä että kohta tulee Durangon tuuppi SC myös RTR laitteena kaupan hyllyille niin siinä olisi heti kaupasta ostettuna jotain laitonta paikoillaan.
Se sotii jotenkin luokan henkeä vastaan mielestäni.
Koska tosiaan nuo korin mukana tulevat ilmanohjaimet ovat ainakin sisällä huomattu todella mitättömiksi niin miksi näistä pitäisi ruveta kiristämään "pipoa" kun kyseinen kiristely on lähinnä turhaa?
Useamman päivän ilonaiheena on ollut M8 yksityyppirengas keskustelu, ehdottomasti parasta viihdettä hämärtyvään syksyyn.
Jätkät, hyvin te vedätte
Pidotuksessa muutos kyllä.
Ei muuta.
Camppeeri sama, auraukset sama...
Maavarat ym samat.
Pinioni piti vaihtaa Oulussa pienemmän radan takia.
Ihan aikuistenoikeesti kun tiksissä sain auton säätöihin niin mitään en kisoissa tosiaan muuttanut kuin pidotusta tai tosiaan oulussa pinionin.
Kaikki muut ruuvailut oli puhtaasti kaiken tarkistusta, eli maavara, kulmat ja ulosjoustot piti tottakai zekkailla kolisteluiden jälkeen.
Setuppimuutoksia EI
Mun mielestä on hienoa, että meillä on tämmöinen SM luokka jossa renkaalla ei ole oikeen mitään väliä menestyksen kannalta ja lähes treenaamatta halvimmalla kiinakamalla pystyy ajamaan pääfinaaliin.
Mä olen niitä asioita sanonut jo vuosia, mutta aina vastaus on sama.
Puhutaan että on tuotu positiivisia asioita esiin.
Vaikka ne positiiviset asiat pystyy perustelemaan negatiivisiks niin edelleen jankataan aivan samaa.
Lue vaikka toi mun jatkoromaanin mittanen viesti ajatuksella läpi iltalukemiseks.
Jos et siitä ymmärrä niin tule ajamaan kyseistä luokkaa ja unohda ne sitkeät omat mielipiteet asiasta.
Mene sen mukaan mitä olen maininnut... Eli mene ja kysy kisa aamuna millä renkaalla pitää ajaa ja aja sillä.
Älä höntyile.
Tulet tasan varmasti huomaamaan että asia on juuri niinkuin on jo moneen otteeseen sanottu.
Siellä ei ole olemassa mitään ongelmaa minkä nyt haluatte poistaa.
Ja se kusi on puhtaasti harrastajien nousseet kustannukset, koska ei ole mahdollisuutta valita edullisempaa vaihtoehtoa koko kesän treeneihin tai jopa kisoihin.
Kauppiaat lopettaa kisojen ja ratapaikkojen sponssaamiset joka näkyy jälleen harrastajilla huonontuneina tai kalliimpina palveluina.
Avaa silmät ja anna edes mahdollisuus itsellesi ymmärtää tuo.
Jos ajatellaan lajin hyvää niin silloin on ne omat mielipiteet unohdettava ja varsinkin niiden omien mielipiteiden lähes pässimäiseksi menevä kiinnipitäminen.
Minä puhun puhtaasti kyseistä luokkaa ajavien selkeän enemmistön näkökulmasta... En todellakaan oman navan mielipiteestä.
[/quote
Juurikin näin...
Tässä lista nämä koskevat nyt Suomea.
-Rengaskustannukset nousevat koska on vaan yksi rengas mistä valita Ei kilpailua...
- Se kenen maahantuoma rengas on.. Ainoa liike mikä saa jotain renkaista lopuille liikkeille hyväntekeväisyyttä.
- Ei opeta ketään autot on kuitenkin erilaisia samoin moottorit... Merkki luokat on erikseen...
- Meillä ei ole liikaa harrastajia laji pysyy edullisena kun saa ajaa millä haluu..
- keskittäkää toi järjetön into muokata sääntöjä JUNIORI TOIMINTAAN...niin ehkä meillä on jatkuvuutta lajille... Vaikka olen kyllä huomannut että jos junnut tulee hiekkalaatikolle ja vie isoilta miehiltä tikkarin niin sit alkaa nillitys....