Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - hukka

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17
181
Oon niin tumpelo omppuluurin kanssa! tekis mieli kokeilla uutta Nokiaa mutta en tajuu miten saan HELPOSTI nuo n.300 yhteystietoa ompusta uuteen luuriin.

Voi olla, että vastaus tulee vähän myöhässä, kun tulee harvoin avautumisia luettua. Mutta jos ongelma on jo ratkennut, toivon että tästä on apua jollekin muulle.

Kerran kun hinkkaat ilmaisen Googlen Gsync:in kuntoon, on jatkossa kaikissa puhelimissa samat kontaktit ja kalenteri tiedot ajantasalla (Exchange -/active sync löytyy lähes kaikista nykypuhelimista). Omassa käytössä ollut heti julkaisusta lähtien ja hyvin on toiminut eri versioiden / merkkien Symbian, Android, Windows ja Iphone puhelimissa, sekä eri matkapuhelinvalmistajien omissa käyttöjärjestelmissä.

Tuolta löytyy lisätietoja ja ohjeita
http://www.google.com/mobile/sync/

Myös Exchange ja Zarafa sähköpostipalvelimet hoitavat homman näppärästi, jos sellaiseen sattuu olemaan tili saatavilla vaikka työn tai opiskelupaikan kautta.


182
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.02.12 - klo: 21.06 »
Hei! Oon vaihtamassa takaveto slashiä nelivetoon, onko huonompi vaihtoehto radalle, tykkään ajella kesäisin enimmäkseen radalla. Ja saako 4wd muutettua 2wd:ksi? Onko se mahdollista vaikkapa poistamalla kardaanin? Sitten mulla olis samassa paketissa sekä neliveto että takaveto slashi :tongue:
Varsin helposti muuntuu takavedoksi. Mutta kun on nelkun paino ja vielä liian edessä, on aika haastava (ja hidas) ajettava takavetona.

183
Vapaa keskustelu / Vs: Sauli presidentiksi.
« : 28.01.12 - klo: 13.13 »
Ihan tilastomatemaattisena päätelmänä, todennäköisesti jokainen joka yleensä kättelee ihmisiä.

184
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 08.01.12 - klo: 21.07 »
No just jotain tuollasta, noihin varmaan löytyy linssit ja ledin kiinnitys kilkkeetkin. Mitkä umpiot nuo on?

185
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 08.01.12 - klo: 20.04 »
Olisko havaintoa helposti tasaiseen lexan pintaan asennettavista umpioista. Jotain Tamiya tyypistä kaksipuoleinen teippi ja/tai ruuvilla umpiosta linssin kehikkoon asennus ratkaisua siis hakusessa.
Yhtään ei haittaa, jos umpioissa paikat myös vilkuille sekä takana pakki ja jarru valoille.

Tamiya CR01 Unimog:in etuvalot olisi ainakin tyyliltään sopivat. Unimog:in manuaalia Tamiyan sivuilta en löytänyt, jotta olisi voinut katsella miten nuo olisi tarkoitus kiinnittää tai mikä on niiden osa numero.



 

186
Tässä kohtuullisen vakio Axial Dingo, alunperin TR.
Vaihdettu alu-linkit ja taakse nelilinkki, spurrinsuoja lisätty, vähän pidempää välitystä eteen vaihdettu, akku siirretty takaa eteen ja renkaisiin vähän lisäilty painoa. Katolle lisätty valot ja muuta romua. On siellä BEC:kin, mutta siitä saa toistaiseksi sähköt vain nuo kattovalot.
On aivan mahdottoman mukava kulkine :azn:

Jossain kohdassa on tarkoitus ainakin kokeilla menoa Traxxas VXL sähköillä, 3S lipolla ja laparenkailla, tai voi olla että tuota varten tarttee hankkia toinen auto. Tuolla kokoonpanolla auton käytös kuitenkin muuttuu aika paljon ja alkuperäinen "ajatus" edes vähän scalemaisesta maasturista karkaa.






Ja pieni huonolaatuinen videonpätkä
http://youtu.be/f8yWWAzZc-w


PS. Olisi mukava joskun suuremmalla joukolla kokoontua, ja lähteä vaikka parin kilometrin metsäpolkusafarille.
Ihan ulkoilun ja yhteysen harastuksen merkeissä.
 
Edit: Korjattu kirjoitus vihreitä ja lisättu PS.


187
Yleinen keskustelu / Vs: Uudet ruuvit?
« : 02.01.12 - klo: 07.00 »
Kuusiokololle hyvät työkalut ja ristipäälle todella hyvät (ja oikeilla kärjillä) työkalut, niin kestää ruuvit käyttöä. Säännöllinen huolto pitää ruosteen poissa.

188
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 28.12.11 - klo: 18.11 »
Vaikka ei velodromilla ihan huippuja pääsisikään ottamaan, olisi varmasti hienoa ajaa useamman auton kisaa tuomoisella "pienoismallisella ovaaliradalla". Ihan pirun kovaa tuossakin pääsisi. Autokin pysyisi kokoajan sen verran lähellä, että näkisi mihin päin se on menossa  :grin:

189
Kannattaa siinä jo ihan vähän päältä 40 alkaa hakeutua lääkärin pakeille ja 42 kohilla voi alkaa soittelee ambulanssia.

190
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 25.12.11 - klo: 14.19 »
VXL sähköt on jo odottamassa valmiina ja auton käyttötarkoitus selvillä. Tarkoitukseen sopiva auto siis vaan puuttuu.

191
Sähköautot / Vs: Axial Rock Racer "Wraith"
« : 25.12.11 - klo: 10.32 »
Vähän syyhyttäisi tehdä vilkas hiekkamonttu, hiekkaranta, metsä ja lumi kulkine. Tämä lienee soveltuisi hyvin.

Jotenkin iski taas nettisokeus ja täytyy kysyä. Mitä parempaa palaa tuossa KIT:ssä on vakiona mukana?
Onko kokemuksia Traxxas VXL sähköistä tässä autossa? Mahtuuko nopari tuulettimineen heittämällä paikalleen (manuaalissa näyttää vähän ahtaalta tuo "tekniikan" sijoittelu)?

192
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.12.11 - klo: 07.00 »
Sovitaako niin, että RC "piireissä" lasketaan Hoken alkuperäiskaavaa mukaillen:

akun maksimipurkuvirta ampeereina saadaan laskemalla akun kapasiteetti milliampeereina kertaa C arvo jaettuna tuhannella.

Ja lopetataan tämä pilkutus tähän.

193
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.12.11 - klo: 09.24 »
Akkujen lataus ja purkuvirran kyseessä ollessa C-arvo on akkujen lataus- ja purkuvirran maksimin ilmoittava kerroin. Kerroin kertoo montako kertaa tunnissa akku pystyy lataamaan ja/tai purkamaan oman kapasiteettinsa.

Lataus ja Purku C-arvo tyypillisesti eroavat toisistaan ja ne tulisikin ilmoittaa selkeästi erikseen.
Lithium akkujan kohdalla kerroin ei ole aivan yksiselitteinen, koska tähän vaikuttaa mm. se mihin asti akun napajännitteen annetaan pudota kerrointa määriteltäessä tai paljonko akun sallitaan lämmetä. En ole aikanaan löytänyt tästä mitään "speksiä".

Kerrointa C (C-arvo) ei tule sekoittaa Coulombin yksikköön C, jota käytetään kondensaattorien kapasiteetin yhteydessä.

194
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.12.11 - klo: 08.10 »
Ot ja pilkun n.. mutta sanon kuitenkin. Hoke on laskenut ihan oikein (vai tuleeko vaan selkäytimestä) mutta kaavassa on virhe. Tuolla kaavalla vastaus olisi 120mA.
Max. purkuvirta on ihan yksinkertaisesti kapasiteetti * C arvo. Tuo ja 1000:lla jako on yksikkö muunnos mA -> A.

Nyt on pakko tähän takertua...
en millään ymmärrä mitä tarkoitat.

Siis.... 5000mAh 50C akku...   50*5000=250.000 ja tuosta kun halutaan saada tulos ampeereiksi niin jaetaan se 1000, eli tulokseksi tulee 250A
Eli mainitsemallani kaavalla tolos ei ole siis 250mA (tai kuten aiemmin mainitset 120mA), vaan se on 250A


Kuten sanoin tulos oli oikea, mutta yksiköt pyörähti vähän hassusti. Pointti oli, että yksikkömuunnos ei kuulu siihen "laskemiseen", tai ainakin "kaavassa" on ilmoitettettava sitten kapasiteetti milliampeeritunteina. Yksikkö kuitenkin on ampeeritunti.

5000mAh * 50C = 250000mA = 250A. Mutta jos se jaetaan tuhanella tulee siitä 250mA = 0,250A miten sen nyt haluaa ilmoittaa.

195
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.12.11 - klo: 18.49 »
Toki parempi laatuisella kennolla jännite tippuu kuomitettaessa vähemmän, tämä ei kuitenkaan ole ihan suoraan vedettävissä C-arvoon.
Myöskään vakio virralla tehty mittaus ei kerro kovinkaan paljon niistä "tehoista", jotka autosta saadaan ulos.
Kuitenkin sielä moottorissa tehot tehdään mangneettikentällä, jonka synnyssä on nimenomaan se virta ratkaiseva.  Jännitteellä ei olekeastaan ole väliä, jos virtaa vaan on saatavilla riittävästi. Jännite laskee ja virta kasvaa-> Teho on sama

Toki jos kone ei saa otettua kuin 100A ja sillä virralla jännite putoaa vaikka voltin, on teho pienempi kuin jos jännite ei putoaisi.
Mutta mutta, jos kone joutuu ottamaan max virtoja, on autossa jotain aika pahasti pielessä.

196
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.12.11 - klo: 07.37 »
Ot ja pilkun n.. mutta sanon kuitenkin. Hoke on laskenut ihan oikein (vai tuleeko vaan selkäytimestä) mutta kaavassa on virhe. Tuolla kaavalla vastaus olisi 120mA.
Max. purkuvirta on ihan yksinkertaisesti kapasiteetti * C arvo. Tuo ja 1000:lla jako on yksikkö muunnos mA -> A.

197
En ole yli 20 vuoteen ajanut minkäänlaisella "tasamaan kulkialla" radalla.
Jos nyt ajatellaan että haluaisi mukaan touring touhuihin, mistä alkaa. Missä luokkissa on eniten osanotajia
Löytyykö jostain koostettua aloittelijan tietopakettia luokkien säännöistä ja sopivista autoista? (VTR:n löysinkin jo ihan ite, mutta ei taida olla niitä suosituimpia)


198
Ot: täytyy sitä saada ilmaista mielipiteensä ilman täydellistä kirjoitus taitoakin. Itseltä tulee (jonkin asteinen lukihäiriö ja huono virtuaali näppäimistö puhelimessa)  välillä ihan samanlasta tekstiä.

199
Ei olisi koskaan tullut mieleenkään mennä vaan vägän kokeilemaan TT-01:llä toukka rataa, koska aivan varmasti olisi tullut sanomista.
:shocked: Kyllä tuonne meidän harjoituksiin saa tulla TT-01:llä kokeilemaan. Harjoituksissa on tällä hetkellä 4 eri ryhmää ja yksi on juuri tuota varten.
Aivan mahtavata, ei vaan olut tieto kulkeutunut. TT on jo tosin myyty tatpeettomana.

200
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 06.12.11 - klo: 21.16 »
Tuo kuulostaa aivan suunnitelmalta  :tongue:

201
Ihan on oma mielipiteeni, eikä ole tarkoitettu ketään loukkaamaan. Aika on monella nykyään kortilla, ja muilla autoilla tulee vaan ajettua enemmän. Mistä se sitten johtuu? Crossi radalla ei ole pipo niin tiukalla, kokematonkin voi tulla jollain vähän sinnepäin olevalla kalustolla ajelemaan enemmän tai vähemmän omaksi huvikseen.
Ei olisi koskaan tullut mieleenkään mennä vaan vägän kokeilemaan TT-01:llä toukka rataa, koska aivan varmasti olisi tullut sanomista. On siis vaikea päästä edes koko touhuun sisään. Vaikka alkaa se jo crossiradallakin pipo kiristämään, on menossa pilkunviilaamiseksi koko laji. Tästä syystä en ole aikuisiällä oikeasti kilpaa ajanut (parissa kerhokisassa vähän pöristellyt mukana)
Tärkeintä olisi kuitenkin se yhdessä hauskan pitäminen :)

202
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 06.12.11 - klo: 19.17 »
Tää on kyllä hieno. Vaikka onkin tasamaankulkija. Pirullisesti telemetria yms. aukeaa vain I-ihmisille.
Olisi hieno aja tätä sopivalla tiellä pelkääjän penkiltä...
Järki minä yrittää kovasti selittää tunne minällä, että miksi me emme hanki tätä autoa - katotaan kuin käy. En suhtautuisi negatiivisesti tuohon I telemetriaan, onhan keksitty sillekkin joku käyttötarkoitus. Tähän asti ei ollut oikein avautunut, mihin sitä voi käyttää, kun on soittimeksikin vähän iso.

203
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 06.12.11 - klo: 09.13 »
Juuri näin suosittelen.

204
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.12.11 - klo: 22.59 »
Ja vauhia on about 60km/h kovimmillaan  :cool:
Ja tosiaan tasaisessa maastossa.

Jotain tämmöstä (tai vastaavaa) sitten laittaisin, sekä eteen, että taakse:
http://www.modelsport.co.uk/schumacher-shock-oil-70w/rc-car-products/11631

205
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.12.11 - klo: 18.55 »
Ihan tosi paljon riippuu miten ja missä ajat. Kovaa tasasella vai jotain muuta?

206
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 04.12.11 - klo: 12.00 »
Elä pelkää, että jäähtyy liikaa. Alijäähtymis ongelmaa ei ole olemaassakaan meidän pakkasilla ja noin pienillä tuulettimilla.

207
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 02.12.11 - klo: 22.58 »
No se nyt vaan aika pähee peli. Vaikka ei olekkaan paikkaa missä tuolla pääsisi täysiä päästelemään, olisi tuo aivan mahtava 'pyhäpäivä' auto. Jos olisi ihan ylimääräisenä pari tonnia, lähtisi ihan heti tilaus - ei näissä tartte olla mitään järkeä, tämä on harrastus.

Sähän voisit sovittaa noi sähköt ja vetarit yms tarpeellisen sun nelkkuslässiin..! Kait seki aika järjetön olis..!  :grin:

Noi vetarit, hubit ja hexit tuli kyllä heti mieleen, kun näki ekat kuvat - että sopisko heittämällä nelkku lässykkään. Tehoja se ei tartte lisää, ei riitä ajo-ominaisuudet.

208
Traxxas / Vs: Traxxas XO-1
« : 02.12.11 - klo: 21.37 »
No se nyt vaan aika pähee peli. Vaikka ei olekkaan paikkaa missä tuolla pääsisi täysiä päästelemään, olisi tuo aivan mahtava 'pyhäpäivä' auto. Jos olisi ihan ylimääräisenä pari tonnia, lähtisi ihan heti tilaus - ei näissä tartte olla mitään järkeä, tämä on harrastus.

209
Sähköautot / Vs: Nopea crawleri?
« : 13.11.11 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: Chili link=topic=61960.msg563679#msg563679
Wraitin kaatumista saa muokattua muutaman euron säädöillä.

[/quote

Vähän OT, mutta kerro ihmeesä lisää, millä saa pysymään paremmin pystyssä?

210
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.11.11 - klo: 21.40 »
Onhan noista 3S:n kanssa joskus tullu rattaat kurkkimaan miltä ulkopuolella näyttää. Mutta taitaa olla tuon kotelon sulaminen se todellinen syy tuolle suositukselle.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17