Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Sludge

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9
181
Polttisautot / 4-pyörä ohjaus
« : 11.06.03 - klo: 23.15 »
Kyllä rakentaminen onnistuu, ei siinä mitään. Prikulleen ovat etu ja takapää samanlaiset. Linkitän vain samanlaisen systeemin servosaverista taakse. :wink:
http://www.madforce.net/i/gallery/marcoc01.jpg
(ei ole minun auto, löysin kuvan vaan muuten netistä, koska siinä näkyy hyvin tuo pohjan rakenne)
Tuossa ei ole nelipyöräohjausta tuossa autossa, mikä on kuvassa.

Mutta miten ohjaus käytännössä toimi? Oliko ajettavuus paljoa parempi metsässä tai hiekalla tai missä nyt ajoitkaan.
Vai oliko ajettavuus kenties huonompi?
Kestikö ohjaus hyvin? :?

182
Polttisautot / 4-pyörä ohjaus
« : 11.06.03 - klo: 22.22 »
Niin. :?  Olisiko kenelläkään kokemuksia nelipyöräohjauksesta polttiksessa (tai sähkössä). Jos hyvältä vaikuttaa aion Mad Forceen rakentaa sellaisen. (helppoa: lisään vain ohjausrojut taakse: samanlaiset ripusteet edessä ja takana... :mrgreen: ) Homman osaan, mutta...

-Paraneeko kääntyvyys paljoa?
-Vaatii varmaan tehokkaamman voimaservon, kun ei oikein nykyinenkään HS-605 jaksa kunnolla vääntää  :cry: .
-Luulisin ainakin metsä\maasto ajon parantuvan roimasti. Metsässä kun kunnon juurirallia pistetään, olisi hyvä saada vielä takarenkaat kontrolloimaan ohjausta 8) .
-Olisi ainakin oikea monsteri fiilis 8) , kun eikös oikeissakin monstereissa käänny kaikki pyörät?

Lisäkysymys: Kannattaako medium jouset vaihtaa ultrasoft jousiksi pehmeämmän jousituksen saamiseksi? Ajelen Trilordy-mäisesti milloin missäkin. (usein hiekalla, metsässä, asfaltilla, hyppyreillä, ruoholla)

183
Polttisautot / PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« : 11.06.03 - klo: 20.58 »
Jeps! Tuosta autosta tiedän paljon koska kaverilla on kovasti viritetty samanlainen. :mrgreen:  Vespel, 2-portainen, pilli...
Auto on jo vuoden vanha.

1. Muovinen kello kestää ihan hyvin, mutta jos moottori on vinossa tai kiviä rattaiden välissä, kuluu se silloin. Metallikellojen hinnoista en tiedä, mutta 2-portais -vaihteen kello oli hienona yllätyksenä METALLIA  :D .
2. En tiedä kytkimen hammasluvuista, mutta pilli antaa kunnolla kyytiä.
3. Autoon tilattava viripilli antaa paljon tehoa. Uudemmassa versiossa se on vakiona.
4. Iskarit ovat kitka-iskunvaimentimet (minun mielestäni ovat kyllä huonot :( ) Ei niissä öljyä ole :cry: . Kannattaa vaihtaa...
5. Ainakin Kyoshon .12-.15 moottorit sopivat.
6. Uusia putsareita saa ainakin Kyosholta ja saahan siihen iskettyä sen racing-suodattimenkin.

Johtopäätökset: Ilman viritystä ei ole mikään häkellyttävä auto. Sen sai juoksemalla kiinni. Ja ei vahingoittunut paljoa kun esim. törmäsi maalitolppaan.
Mutta autoon saa paljon erilaisia viritysosia, millä sen saa huippulukemiin. Kun kaverin viritetty auto törmäsi koulun seinään, niin johan romua lensi :mrgreen: . (puskuri viidessä osassa, vasen etu ylä ja ala tukivarsi poikki, sekä vanne halki).

Vielä autoonsopivia viritys osia: kuulalaakerit pyöriin ja voimansiirtoon, vespel-kytkin, öljy-iskunvaimentimet, virityspilli, 2-portainen vaihde, tehokkaampi moottori esim. OS.

184
Polttisautot / Lokarit Pure Teniin
« : 11.06.03 - klo: 20.34 »
Joo!

sludge@mbnet.fi

185
Polttisautot / GS21R moottori ja neula.
« : 11.06.03 - klo: 00.33 »
Minä käytän QwikFire 16 bensaa ja uudempi versio GS21R moottorista toimii MAINIOSTI  :D . Olen ajellut jo yli 2 litraa ja moottori ei ole kertaakaan sammunut kesken ajon ilman syytä :D  :D . Aina vain bensan loppumiseen. Aikamoisella piikkiseoksella olen ajanut (1,80) mutta hyvin on kestänyt, kiihtyykin melkein kuin raketti.

Nyt toimii vaihteetkin  :) . (kiitos vihjeistä)

Zzs. Minulla ei ole ollut kuumenemis ongelmia (vielä), mutta se voi toki johtua siitä koska ajoviima päsee kokoajan puhaltamaan rungon läpi, koska korin ja rungon välissä on aukko siinä monsterissa.

Offtopic: Sain autoon rungon oikean sivulevyn ulkopuolelle kiinnitettyä vanhan Nitro Trackerin 75cc tankin ja nyt yhteenlaskettu fuili kapasiteetti on jo 180cc  :mrgreen: . Tehohäviöitä ei ole ollut ekstratankin lisäyksellä. Pitäisi vielä hommata sen 75cc tankin tilalle isompi. Mutta tuollakin ajelin yli 20 minuuttia :mrgreen: .  (tankit on linkitetty siten, että pillin paine putki menee extra tankin paine reikään ja extratankin bensareiästä työntyy bensa perustankin painereikään ja siitä sitten normaalisti suodattimen kautta koneeseen)

186
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 11.06.03 - klo: 00.11 »
Hmmm. En ainakaan näin äkkiseltään muuta keksi, kuin että LM2:dessa GS21R moottori on se paranneltu versio siitä LandMax 1:den vanhasta GS21R motista. :?

187
Vapaa keskustelu / Virus liikkeellä!!!
« : 09.06.03 - klo: 22.17 »
Anteeksi tyhmyyteni, mutta voiko virus jotenkin levitä tämän foorumin ja yksityisten viestien avulla.  :?:

Kannatta päivittää virustutkat!  :twisted:

188
Polttisautot / Onko liian tiukalla?
« : 09.06.03 - klo: 14.39 »
Niin, tuohon kihumisjuttuun, että ei se nyt minullakaan niinsanotusti kiehunut se bensa. Nuo pihahdukset sopivat kuvaamaan sitä paremmin. Ja hieman tuli silminnähtäävää höyryäkin.
Onko muuten koneessasi kaasutin mitä materiaalia. Metallisissa ainakin helpommin bensa höyrystyy.

Niin ja mistä kohin höyry ja pihinä moottoristasi tulevat?

189
Polttisautot / häiriö pure ten alpha
« : 08.06.03 - klo: 18.15 »
Servossa tai vastarissa voi myös olla vikaa. Servon väpätys voi olla ensimmäisiä merkkejä kuolemaa tekevästä servosta. (minun kohdalla ainakin). Siis jos kyseessä on vakioservo.

Katsos tämä!  :wink:  http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2116

190
Polttisautot / Onko liian tiukalla?
« : 08.06.03 - klo: 11.44 »
Ainakin minun vanhassa GT12 motista lähti kiehumis ääniä, kun kaasari oli metallinen. Eli bensa höyrystyy ajon jälkeen kuumassa koneessa. Ainakin minulla, kun ryypytin, kuului pieniä kiehahduksia. :wink:

191
Polttisautot / Välyksen säätäminen?
« : 08.06.03 - klo: 11.42 »
Ei tarvitse välystä välyspaperilla laittaa kohilleen.
Kokeilet milloin rattaat pyörii parhaiten ja sitten kiristät moottorin. :wink:

192
Vapaa keskustelu / Tomaattipeli hyvillä palkinnoilla :D
« : 07.06.03 - klo: 23.03 »
Niin!

sludge@mbnet.fi  :wink:

193
Polttisautot / TR-15 diffi hajalla?
« : 07.06.03 - klo: 20.47 »
Onkos muuten TCD diffeissä mitään eriskummallista hyötyä?  :?

194
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 07.06.03 - klo: 19.31 »
Eikös tyhjäkäyntiruuvin säätäminen isommalle auta, koska silloin ei kaasutinreikä mene niin pieneksi, että kone tukehtuisi. :wink:

195
Polttisautot / TR-15 diffi hajalla?
« : 07.06.03 - klo: 17.11 »
Muuten kuinkas usein ja minkälaisen käytön jälkeen diffit yleensä vaurioituvat? :?  Minulla ei ole vielä onkelmia ollut, mutta olisi ihan hyvä tietää etukäteen.

196
Polttisautot / Pure Ten GP Alpha ostanko ?
« : 07.06.03 - klo: 13.30 »
Mutta ottaen huomioon sen kuinka parempi pito on vespel -paloissa. Eli menee kovemmin auto.
Meinaan kokemusta itseltäni ja kahdelta kaverilta.

197
Polttisautot / Pure Ten GP Alpha ostanko ?
« : 07.06.03 - klo: 12.13 »
Niin ja muista kuulalaakerit ja vespel kytkin.

198
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 06.06.03 - klo: 23.38 »
Kyllä. 6-Kulmaruuveja ei oikein saa tahallaankaan kulutettua. 6-kulma-avain vain on vähän kulunut. Eihän niihin 6-kulmaruuveihin taida lukitettakaan tarvita, koska ne saa niin tiukalle nillä 6-kulma avaimilla. :wink:

199
Polttisautot / Kyosho Landmaxit
« : 06.06.03 - klo: 21.13 »
Eikös ruuvit ole isoja 6-kulma ruuveja. Minulla autossa tuli moottoriin sellaiset ja vaikka ne olisivat tavalliset ruuvit voi niitä koitta irrottaa reunoista kiertämällä hyvin suurella jakoavaimella vai mikä se sellainen iso kaksivartinen pihti oiken onkaan nimeltään... yli 30 cm pitkä se on.
Sellainen iso kuitenkin, mitä täytyy puristaa kahdella kädellä.

Kaveri sai Alphasta jumittuneet ruuvit näin pois.

200
Polttisautot / Pure Ten GP Alpha ostanko ?
« : 06.06.03 - klo: 21.08 »
Ihan mukava auto. Kaverillani on tuollainen ja kyllä se ihan kiva auto on, kunhan vielä lisäät siihen 2-portaisen vaihteen ja vaihdat ne kitkaiskunvaimentimet öljyvaimentimiin. Jos siinä on se 1,7 hv: motti hinta voisi olla jossain 300 kieppeillä.

201
Osan otan. :cry:

202
Yleinen keskustelu / Nolojen tilanteiden (RC) mies
« : 05.06.03 - klo: 23.39 »
Kävin tänään kahden kaverini kanssa ajelemassa vähän koulun parkkipaikalla ja sen viereisessä metsässä, eikä ollut pulaa kolareista ja epämiellyttävistä tapahtumista.

Kun ajelttiin superkrossia kekskellä suuria kantoja ja juuria törmäsin nopeasti Mad Forcella kaverin Ultima ST:hen, joka oli jumittunut juureen kiini :twisted: . Törmäys hetkellä siitä irtosi kori ja minun autosta mystisesti etu-keski koiranluu kardaani. Kesti varmaa 5 minuuttia, ennen kuin älysin, että auto oli muuttunut takavedoksi, kun ei enään tahtonu kunnolla pysyä kurissa kun ylitti kantoja/juuria. Säikähdin vähän kuin näin sitten tyhjän aukon vetonivelten välissä. KESKEYTÄN! -huusin ja onneksi kaveri löysi koiranluun törmäyspaikalta. :)  Ajelin vielä vähän aikaa takavetoisena, mutta tympäännyttyäni huonoon ajettavuuteen, asensin taas nelivedoksi. Kokeilkaapa miten p*sk* on ajaa isolla monsterilla ilman nelivetoa.
Toinen typerä tapaus oli, kun ajelin parkkipaikalla, jossa oli sellaisia betonikuutioita ja lieriöitä rakennustyön jäljiltä. Oli vaihde jo vaihtunut kolmoselle, kun auto lähestyi uhkaavasti betonipalikkaa. :(  Koitin kääntää autoa ja jarruttaa, mutta asfaltilla oli hyvin hienojakoista hiekkaa ja auto törmäsi sivuluisussa takarengas edellä betonimöykkyyn :evil: . Tuloksena katkesi takaripusteesta sellainen pieni pala, joka pitää laakeripesän suorassa. :cry:  Mutta kotona sen liimasin ja saa nähdä miten kestää. Oli aika metkaakin ajaa rikkinäisellä ripusteella, kuin näytti, kuin olisi ollut nelipyörä ohjaus :twisted: .
Lisäksi kaverilla Ultima ST:stä irtosi korisokka kahdestin kesken ajon ja toisen kaverini Ultima RB:stä irtosi rengas Ultima ST:n yhteentörmäyksessä :mrgreen: . Mutteri katosi, mutta löytyi vähän ajan päästä (koirani avustuksella).  :wink:
Kun lopetettiin ajot, herpaannuin melkein nähdessäni etulaakeripesän olevan lähes irrallaan, tippumaisillaa olevien ruuvien ansiosta :o .

Mitä opimme:
-Katso minne ajat ja varo etenkin massiivisa kappaleita, kuten betonia.  8)
-Kiristä aina ruuvit tarvittaessa.
-Älä suotta ajele vaurioituneella autolla. Rikot sitä vielä enemmän! :twisted:

203
Polttisautot / Liian ohut pakoputki
« : 05.06.03 - klo: 10.57 »
Niin. Ei se ole bensaletkua. Se on halkaisijaltaan aika paksua silikoniletkua, mitä ostin teollisuus kaupasta.

Testasin sitä kuitenkin tunti sitten ja tuli auton suorituskyvystä nikko mieleen. Repäisin letkun pois ja johan se paremmin lähti!  :mrgreen:

204
Polttisautot / Liian ohut pakoputki
« : 04.06.03 - klo: 23.22 »
No taas tässä sellainen ei niin jokapäiväinen aihe, mutta...  :roll:
 
Ostin autooni virityspillin jatkeeksi silikoniletkua, jotta saisin estettyä bensaroiskeet koriin ja hieman takarenkaaseen. Äänikin voisi vaimentua. Eli iskin pilliin kiinni tämän letkun ja johdin se puhaltamaan auton taakse. Se on noin 15 cm pitkä.

Ongelma vain on siinä, että ostin ehkä liian ohutta letkua, jonka sain tunkemalla pilliin kiinni eli voiko tällainen ohut letku ikäänkuin pilata balanssin pakokaasun ja vastapaineen tankin välillä, eli jos pakokaasu ei pääse kunnolla pois niin nopeasti, kuin ennen, niin se menee suuremmalla teholla takaisin tankkiin ja moottori otaa osumaa. ? En ole vielä testannut, mutta voisi vaikka ostaa uuden letkun, mutta toisaalta kai se antaa vähän tehojakin, jos kerta bensaa tulee moottoriin suuremmalla paineella. (nämä ovat vain minun päätelmiä, en ehkä ole oikeassa)

Eli kannattaako minun yksinkertaisesti repäistä letku irti ja lopettaa tuo nysvääminen vai jatkaa viritelmiä? Olisi toki hauska kuulla mielipiteitä.

Sitten voiko jarrujen kova kuumuminen aiheuttaa mitään vahinkoa niille, kun joskus rajun rallin jälkeen kummatkin jarrulevyt ovat kuumat. :?

Huomenna aion testata ja kerron tulokset jos kiinnostaa. :wink:

205
Polttisautot / KYOSHO INFERNO TR15 kytkin savuaa
« : 02.06.03 - klo: 20.46 »
Minä sain ainakin itse vespelit kyosho jälleenmyyjältä eli ihan niihin perus rc-kauppoihin voi tilata niitä.

206
Polttisautot / 95:tosta polttikseen!
« : 31.05.03 - klo: 21.22 »
Ovatpahan sitten p*sk**s*t huijanneet! :evil:
Epäilin itsekin tuota.

207
Polttisautot / 95:tosta polttikseen!
« : 31.05.03 - klo: 20.38 »
En itsekkään usko tuota oikein todeksi, mutta niin kaverit ovat vahvasti väittäneet.

208
Vapaa keskustelu / Peruskoulu ohi!!!
« : 31.05.03 - klo: 20.29 »
Minäkin pääsin tänään pois koulusta. KA jotain 9 tai sinnepäin.
Hyvää on se, että taas pääsee kunnolla rälläämään koko kesän polttiksella  8) , mutta huonoa on se, että joutui eroon kaikista huipuista kavereista. :cry:

209
Polttisautot / 95:tosta polttikseen!
« : 31.05.03 - klo: 20.20 »
Kuulin äskettäin kaverilta, että eräs hänen tuntemansa henkilö käyttää omassa Pureten Alphassa normaalia 95 bensaa!  :D

Auto kuulemma toimii ihan hyvin, mutta en tiedä, että onko joukkoon lisätty esim. nitroa ja\tai öljyä.  :?

Onko tuossa mitään järkeä? Halvemmaksi kyllä tulisi ja mitä noista joistain Kyoshon vakiokoneista. :twisted:

210
Polttisautot / Viritysvinkit
« : 25.05.03 - klo: 19.33 »
Minun MF:kin kulkee kovempaa.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9