Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jesi

Sivuja: 1 ... 59 60 61 [62] 63 64 65 66
1831
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 05.03.07 - klo: 12.50 »
Olin laiska enkä jaksanut tonkia keskustelua, mutta onkos tämä tuote tuttu:

http://rc4wdstore.com/product_info.php?cPath=61&products_id=427

Itse ajattelin noita alennusvaihteita pari tilata...

1832
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 28.01.07 - klo: 21.29 »
Itse en ihan noin sanoisi.
Kyllä mulla on hyvin kaikki romut mahtunut kyytiin.

Vastarin akkukin on pieni kooltaan ja mikään ei estä liponkaan käyttöä.
Myöskään mikään ei pakota koko akun käyttöön edes.

1833
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 21.12.06 - klo: 20.39 »
esim www.towerhobbies.com
Tuotteen+rahdin päälle voi laskea alv 22% ja tulli 5%.
Jos tuuri käy, nii tulee tullin ohi.

1834
Yleinen keskustelu / Gyro auton ohjauksessa...
« : 14.12.06 - klo: 17.13 »
Kyllä voit ostaa vääränlaisen, vääränlainen autoon on kunnon kopteriin oikeenlainen =)

Ketjun alussa oli pari toimivaksi testattua.
Noita kannattaa koittaa käytettynä kalastaa rc-harrastuksen ja lennokki.netin foorumilta.

1835
Yleinen keskustelu / Gyro auton ohjauksessa...
« : 14.12.06 - klo: 14.59 »
Nyt on ajossa tuo Nuken gyro, tuntuu paremmalta.

1836
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 14.12.06 - klo: 14.48 »

1837
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 10.12.06 - klo: 20.41 »
Ilman sähköjä tullin ohi 148, tullin kautta 189e.

Saatavuus tehtaan puolesta hyvin huono.

1838
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 09.12.06 - klo: 15.25 »
Joops..
Piti tuota pojan autoa hieman ehostaa, kun vakiona niin lussu että jopa neljä vuotias muksukin pitää sitä tylsänä.

Noh, kävi perinteisesti taas, nyt on voimaa niin paljon ettei se pysy enään kinthaassa.


Palettina:
- Stampede 2006
- 7cell/3300mah/100A
- Mamba Max 5700kv
- Gyro
- Venom Smart Temp Fail Safe


Jemmasta löyty tommonen:
http://jesi.5cyl.net/RC/stampede/091206-mamba_max/


Tämmönen setuppi:
http://jesi.5cyl.net/RC/stampede/091206-mamba_test/

Kone kiertää ilman kuormaa tuolla akulla öpaut 53580rpm.
Venomin lämpömittari autossa siksi kiinni että voi huoletta kurmuttaa, nyt säädetty sillai että jos lämmöt nousee 80c maisemaan, venomi pudottaa tehot 20% lukemaan ja taas kun lämmöt laskee nii saadaan tehot takas käyttöön.
Nuo harjattomat kun kärvähtää 100c lukemassa.


Ajelin ensin säädöt minimissään yhden akullisen, totesin auton kestävän niin sitten ruuvasin läppärillä nupit kaakkoon ja löytyi se heikko paikka:
http://jesi.5cyl.net/RC/stampede/tmp/koeajo1.jpg
http://jesi.5cyl.net/RC/stampede/tmp/koeajo2.jpg

Rutterit kiristelin ennen testiä, lienee kaipaa metallisia heksejä ja lukkoliimaa.

Gyro toimii kuten ajatus, mutta ei ollut hirveästi apua koska eturenkaat pääasiassa sojottivat taivaalle.
Lienee tarvii keulaan keksiä lisäpainoa.

1839
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 30.11.06 - klo: 16.31 »
Jees, alkaa taas autoilu hotsittamaan jollain asteella.
Kun tuota pti crawleria ei näy valmistajan puolesta puussa eikä maassa, niin kai tarvii sitten mennä romulootalle ja niputtaa revoa Taas.

Mutta tälläkertaa setuppi voisi olla aivan eri mitä viimeksi, päissäni funtsasin seuraavaa:

- Lyhyt runko
- Mamba Max 5700kv
- nimhit akuiksi

Eli pitäs ottaa tuo revon pätkärunko työnalle ja katsoa jos e-maxxin lootan saisi siihen jollain ilveellä mahtumaan (hieman epäilyttää).

Moottoriksi hieman alamittainen, mutta taikasanaksi sanon: lyhyet välitykset.
Tällöin moottori voi olla "tehoton" tai lyhyellä kannulla, miten asian haluaa ilmaista.
Ajattelin hakea todella lyhyet välitykset, joka käytännössä tarkoittaa sitä että moottori kiertää hullunlailla, mutta auto ei kulje kovaa.
Tällä taas saavutetaan se että vääntömomentti on maksimi ja moottori pääsee kevyellä työnteolla.
Mamban valintaa tähän projektiin puoltaa lähes nilkoissa oleva hinta, jos vertaa edellistä setuppia.

Nimhit samasta syystä, niitä on nurkat väärällään, joten kustannus on hyvin pieni.

Spoolit, eli diffien kemppilukot löytyy myös hyllystä...

Eli kiikarissa on nyt halpisversio edellisestä, mönkimiseen sopiva setti pikkurahalla.

Stay tuned!

1840
Sähköautot / LiPo akut autokäytössä.
« : 30.11.06 - klo: 16.22 »
En koko treadia jaksanut lukea, mutta kommentoin silti.

Itse olen hyvällä menestyksellä lipoja autoissa käyttänyt, enkä meinaa muita käyttääkkään :)
Kapasiteetin hukkumista tai muutenvaan kuolemista en Oikein käytettynä ole henkkohtaisesti nähnyt.

Ja tohon lataamiseen, tuola lennokkifoorumilla eräs sankari latailee 3000mah 11.1v pakettia 12A virralla, hyvin kuulemma suksi luistaa =)

1841
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 25.10.06 - klo: 14.10 »
Nyt on tämäkin rojekti saatu siihen malliin, että tyrkätään paussi päälle.
Kaikki tavoitteet on saavutettu ja homma jatkuu talven tai kevään mittaan.

=)

1842
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 09.10.06 - klo: 07.33 »
Voijolla jarrut yms vähä haussa tolla noparilla....

1843
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 28.09.06 - klo: 11.05 »
Miksei tommosta tekis.
Btw, mulla on jo ropellilippis...

1844
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 28.09.06 - klo: 10.26 »
Sama loota siinä on aina ollu...
Joo, tilasin just voimakkaan ohjausservon, niin saan rungosta toisen servopaikan vapaaksi lootan ohjaukseen. Tosin voimaa on niin paljon, ettei vaihteita tarvi käyttää, mutta akut rinnan, lyhyet välit, ykköne pesää, diffit lukkoo ja offailemaan!

Autossa on "long trawel" palat kii, joten tästä syystä korkea.
Toki painoa tulee, akut varmaan kilon yhteensä ja kone 400g.

Keulimisrauta on täysin säädettävissä, muutaman minsan juttu.
Ja tossa mun videollahan se rauta oli autossa kii, keulii muttei heitä kuperkeikkaa. Fiksumman näköstähä se olis, ku ruuvais rautaa alaspäi.
Pitäs melkee loihtia isommat pyörät wheeliebaariin =)



Sain äskön ahaa-elämyksen:
Pitää tehdä mökkisessioita varten revoon peräkärri, johon mahtuu kaljakori...
Aineksina profiilirautaa, vaneeria ja isot pyörät.
Vielä pitää miettiä kuinka saan peruutussummerin pelaamaan, kolmanteen kanavaan jossei muuten.
Sitten laittaa autoon eteen ja taaksepäin sojottamaan langattomat kamerat.

Näillä eväillä voinkin sitten istua krillillä muina miehinä, janon iskiessä ajaa maakellarista KYLMÄT kaljat läppärin näytöltä ohjaten krillille ja takas kellariin viileeseen.
Luonnollisesti projekti pitää aloittaa hakemalla täysi kori kaupasta ja juomalla se pois rakentamisen yhteydessä =)

1845
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 27.09.06 - klo: 22.05 »
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/270906_g2r_roller/

Dodii, nyo G2R ensikasattu rullaavana-asteelle.
Ohjeet oli selvät, varsinkin kun otti jeesiä revon omasta purkukuvasta.
Nitrorevosta tarvii yllättävän paljon kaikkee pikkunippeliä...

Osat sopi heittämällä paikalleen, tosin etubulkkiin joutu ohjeen mukaan poraan reijät. Pari kolme tuntia menee kasatessa.

Pieni miinus siitä että osa ilmotetuista ruuvien pituuksista oli mitattu a) koko ruuvin pituus, b) pelkän jengan pituus.... =(

Komeehan tuo on, tosin saa tohon rahaan ollakkin.

Akkutelineen myötä painopiste tulee TODELLA alas.

Seuraava askel on purkaa koko auto ja laittaa lukkoliimaa metalli vs metalli ruuveihin.

Lootassa on Robinson Racing spesiaali slippery, joka on ainakin sormituntuman perusteella aika reilusti fiksumpi ja jämptimpi mitä eemelin oma.

Sitten laittaa akuille pehmusteet ja kiinnityspannat, sitte sähköt kii ja kovaa ajoo.

1847
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 26.09.06 - klo: 18.21 »
Tommonen tuli kotio, iha hienohan tuo oli.
http://jesi.5cyl.net/RC/stampede/260906_spede_kotiin/

Paukkuja pitää saada lisää.

Joten nopari ja kaksi konetta myynnissä.

1848
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 25.09.06 - klo: 22.19 »
Tämä projekti menee hetkeksi jäihin, teen revon ensin tiptop kuntoon.
Jatkan aihetta syksyn sateiden tullessa =)

1849
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 25.09.06 - klo: 22.17 »
Projekti oli hetken jäähyllä ja sai kerättyä ajatuksia ja rahaa =)

Status:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/170906_purkua/
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/250906_G2R/

1850
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 13.09.06 - klo: 19.48 »
Alustan säätöihin en ole perehtynyt ollenkaan, niillä saisi ruuvattua autoa enemmän ajettavaksi.

Keskidiffi on jäykkä, eli voima menee fift-fifti (matti nykänen sanoisi fifti siksti).

Kunhan hurvittelin ilosta vaan.
Vauhtia en käyny mittaamassa, mutta edellisiin testeihin viitaten sanoisin että joku ~60kmh, 20t pinjonilla pitäs nousta sinne 75kmh paikkeille.

Moottori ottaa lähtiessään maksimit kierrokset ja auto kiihtyy sitä mukaan kun pyörät saa pitoja, joten huippuja ei tuolla pätkällä näy.

1851
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 13.09.06 - klo: 16.11 »
offtopic, vedin samalla bitratella molemmat, tosin divxää olis saanu vähä viilattua pienemmäks.
Pointtina oli tarjota videoo myös linux käyttäjille =)

1852
Yleinen keskustelu / Laadukkaat RC-videot
« : 13.09.06 - klo: 15.29 »
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/130906_e-revo_bash.wmv WMV/32mb.
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/130906_e-revo_bash.avi divx/45mb.

(molemmat on samoja filmejä, eri formaatti).

Tässä omasta sähköprojektistani.

1853
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 13.09.06 - klo: 14.59 »
Kävin tuossa hieman kurvailemassa:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/130906_e-revo_bash.wmv WMV/32mb.
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/130906_e-revo_bash.avi divx/45mb.

(molemmat on samoja filmejä, eri formaatti).

1854
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 12.09.06 - klo: 22.15 »
En ole niin tyhmä että menen lukituilla diffeillä ajamaan asfaltille.

Sun konees tolla paletilla pyörähtää 18krpm, omani parhaillaan 36krpm, joten en tiä miten sitä voit sanoa vähän kiertäväksi ;)


Omaan makuun tuo kiertää liian vähän, kohta koeajolle niin tietää perstuntumaa.

1855
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 12.09.06 - klo: 19.16 »
En vielä käynyt ajamassa, mutta ei taida tuo BK 20XL7 olla mun valinta,
ainakaan olemassaolevilla rattailla, ja taas ylipitkien rattaiden metsästäminen on oman työnsä takana.

Ei kierrä tarpeeksi 8.4v jännitteellä, 16.8v jännitteellä sentään ollaan Lähempänä sitä mitä haetaan:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/vids/120906_e-revo_motor_test.wmv

Nopari on vielä täysin säätämättä, sitä rukaamalla saa vähän paremmi pelaan.

1856
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 11.09.06 - klo: 15.04 »
En minä ainakaan ajatellut kolvata nopariin yhtäkään johtoa kiinni, kun sitä varten oli kuvissa näkyvät liittimetkin ;)

Toki joudun johdot tinaamaan liittimiin.

1857
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 11.09.06 - klo: 14.18 »
Kusti kävi ovella 0745 paikkeilla, seuraavanlaista oli tarjolla:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/110906_mgm_ttm_16016-3_car-esc/

Nopari tuntuu käteen todella järeältä ja näyttääpi ihan fiksulta.


Ominaisuuksista hieman:
- Vesitiivis.
- Jarruvalot :P
- ohjelmoitava lipo cutoffi.
- max 150000rpm.
- jne.

http://www.mgm-compro.com/index.php?tid=brushless-controllers-tmm-16016-3-car-boat

1858
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 11.09.06 - klo: 07.44 »
edelleenkin väittäsin kovasti vastaan, moottorille tai noparille on ?itunhailee, ajetaanko sillä 5min vai 55min, vai 555min yhtäsoittoa, btdt.

Sitten jos paletti on rakennettu päin vattua, eli esimerkiksi autossa on alimitoitettu moottori tai ylimitoitettu välitys, niin silloin on merkitystä ajaako 5 vai 55min, btdt.

Ja toki ei pidä ajaa topspeed välityksillä offia tai foffia, sen kertoo järkikin.
Ei näin tehdä 1:1 autoissakaan, niin miksi sitten rc-autoissa.

Ja kaikki noparit mitä minä olen käyttänyt, on varustettu lämpöreleellä, eli jos menee liikaa virtaa noparin läpi, niin se lyö pelin poikki, btdt.

Kytkentävirheet ja maanantaikappaleet toki aiheuttavat vehkeiden kyrsähtämisiä, btdt.


Mutta jotta pysytään aiheessa, jatketaan tätä turhaa mutta rakentavaa vääntöä jossain muussa treadissa.

1859
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 10.09.06 - klo: 21.05 »
Pointtina ei ollu leveillä rahalla, eipä mullakaan sitä jaettavaksi asti ole. Pahoittelin jos ymmärsitte väärin. Mutta puolestani tätä osuutta ei tarvi sen enempää käsitellä tässä yhteydessä.

Ja tuohon moottorin kovilla oloon, käytetäänhän teollisuudessakin moottoreita 24/7.
Eipä tuo moottori autossa miksikään muutu, kun lämmöt (lue: välitykset) on kohdallaan. Sanosin että nämä vehkeet on isältä pojalle periytyviä.

1860
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 10.09.06 - klo: 18.03 »
Akuillekkin löytyi uudet onnelliset kodit..

Suuntaa antavasti laskettuja ajoaikoja, jos kone ottaisi 50a keskimäärin:
3000mah = 10min.
2x 3000mah (rinnan) = 20min.
2x 4000mah (rinnan) = 27min.
2x 6000mah (rinnan) = 40min.
2x 8000mah (rinnan) = 55min.
2x 12000mah (rinnan) = 82min.

Nyt on kiikarissa nuo 12000mah akut, ei sillä että eikö noilla 8ah akuilla olisi jo ajellut =)
Mutta autossa on tilaa, lompakossa rahaa, niin mikä jottei =)

Sivuja: 1 ... 59 60 61 [62] 63 64 65 66