Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 ... 61 62 63 [64] 65 66 67 ... 69
1891
Tämähän alkaa lupaavasti - talkooväkeä ilmoittautuu jatkuvalla syötöllä.

Enään ei tarvitse kuin saada aikaan yhteisymmärrys Nuorisoasiainkeskuksen kanssa siitä, että ne talkoot on tarpeen järjestää  :lol:

1892
VAU:n puolelta käynnistimme aluetta hallinnoivan Helsingin nuorisoasiainkeskuksen kanssa viime syksynä pienoisrata-alueeseen liittyvän kehityskeskustelun ja samalla avattiin tämä keskustelu ja ideoiden keruu.

Tarkoitus oli viedä kertyneet ideat alueen toiminnajohtaja Matti Kaartiselle ja jatkaa keskustelua joka oli hänen kanssaan avattukin. Kaartinen jäi kuitenkin ideoiden keruumme aikana virkavapaalle ja palailee kuulemma vasta ensi syksynä.

Jotta saisimme asioita ensi kesälle vietyä eteenpäin tapaan vt. toiminnanjohtajan runsaan viikon päästä. Vien kertyneet ideat ja kehittämisajatukset mukanani tapaamiseen.

Eniten toivomuksia täällä ja muita kanavia pitkin tulleina näyttäisi liittyvän ajopaikan saamiseen sähkökrossia varten. Sitähän Tattarisuolla on pitempään harrastaneiden mukaan joskus taannoin ajettu kovastikin.

Vielä ehtii heittää uusia ajatuksia ja ehdotuksia kehiin.

Kerron viimeistään parin viikon päästä minkälaisia asioita saatiin sovittua.

-jarkko

1893
Tässä ei ole vielä ollut paljoa puhetta LiPon tasaamisesta. Kysyisin neuvoa asianmukaisen tasauslaitteen hankintaan.

Meillä on LRP:n 11.1V eli kolmekennoinen 3000Mah akku Futaba 3PKS lähettimessä. Mahtava toiminta-aika ja muutenkin olemme tyytyväisiä. Akkua on tähän mennessä ladattu 3-4- kertaa täyteen ja nyt mietin, että pitäisi varmaan alkaa käyttää tasaajaa ettei vaan käy huonosti.

Muistelen täällä jossain nähneeni viittauksia suomestakin saataviin asiallisiin tasauslaitteisiin. Mutta mitä neuvovat kokeneemmat Lipoilijat?

1894
Sähköautot / rajatorpasta
« : 05.03.07 - klo: 10.49 »
Tervetuloa katsomaan ja kokeilemaan mattoradalla ajoa. Kalusto on sunnuntaisin (12.00 - 16.00) melko kirjavaa. Eilen oli paikalla

- 1/10 touring / aloittelijoilla oma vuoro, nopeammilla kuskeilla oma vuoro
- 1/18 minitrukki/minikrossari joka ajeli sujuvasti aloittelijavuorolla isompien seassa
- kaksi kuskia noin 1/10 kokoluokan etuveto Mineillä

Driftaajia ei eilen ollenkaan.

Renkaiden tulee olla mattoajoon sopivat. Pohjassa tai muutenkaan autossa ei saa olla ruuveja tai muuta terävää joka voi vahingoittaa mattoa.

1895
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 27.02.07 - klo: 10.49 »
Kiitokset Velille ja (kuulemma hyvin pienelle) organisaatiolle hienoista järjestelyistä ja tosi mukavista kisoista.

Plussia tuli paljon:
+ rento meininki ja samalla homma kuitenkin toimi ”kuin rasvattu”
+ suurin osa varikkopaikoista oli samalla näköalapaikkoja radan suuntaan
+ rata toimi touringissakin hyvin vaikka se lauantaina vaikutti paremmin mattikselle sopivalta
+ mollat sallivat jouhevan mutkissa ajelun ja ”nojailun”
+ kuulutukset
+ huoleton hiiletön (oma kesti paremmin kuin naapureilla)
+ tiimimme kuskin ajot meni mukavasti

- turhan usein savua ilmassa
- mattoauton säätämisessä mekkarilla isoja osaamispuutteita
- ohituspaikat radalla melko vähissä

Hienot kisat Ylistarossa!!!

1896
Sähköautot / 1/12 mattoautot
« : 15.02.07 - klo: 14.34 »
Rajatorpassa on viimeaikoina ollut lähes joka treeneissä mukana myös mattoautoilla ajavia. Luokan kasvava suosio näkyy myös Torpassa.

Pommisuojan lattiana olevat betonilaatat ovat ennallaan, mutta viime lauantaina uusittu profiili on pyritty rakentamaan niin, että laattojen saumoista olisi mahdollisimman vähän haittaa.

Tervetuloa kokeilemaan. Allekirjoituksessa olevan linkin kauttaa löytyy tietoa mm. treeniajoista.

1897
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 13.02.07 - klo: 20.51 »
.
Uudella profiililla ensimmäiset kerhokisat Torpassa!

Ensi lauantaina (17.2.) ajetaan Rajatorpassa tämän vuoden ekat VAUn kerhokisat.

Ajettavat luokat (riippuen osallistujamääristä)
- TSS-10
- TSP-10 (17T sekä LRP 1-star tai Novak 8,5R hiiletön sallittu)
- TSM-10 (vapaa ankkuri sekä hiiletön moottori sallittu)

Aikataulu lauantaina pääpiirteittäin:
- ovet avataan 10:00 (= oikeasti vasta tasalta)
- alkuerät n. 11-13
- finaalit 14->
- ovet suljetaan 17:00

Tarkoitus on ajaa kussakin luokassa 3 alkuerää ja 3 finaalia, lähdöt tunnin välein.

Kaikki mukaan kisaamaan uudella profiililla!!

1898
Yleinen keskustelu / Stanuluokka?
« : 12.02.07 - klo: 12.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Jenkkilässä "stanukisoja" on ajettu 13,5t hiilettömillä missä on sintrattu roottori. Novakilta ja LRP:ltä löytyy tuollaiset paketit, teho ja nopeus suunnilleen nykyisten stanukoneiden tasoa.


RCTech-foorumilla raportoidut vertailut vakioroottorin (bondattu) ja sintratun "viriroottorin" välillä ovat olleet yhdensuuntaisia siltä osin, että sintratulla roottorilla 13.5 harjaton on selvästi nykyisiä stanukoneita nopeampi. Jos näin on niin sitten vakioroottori on stanuun minusta parempi.

Yksinkertaisuuden vuoksi 13.5 hiiletön vakiokone vakioennakolla kuulostaisi  stanukisaamiseen hyvältä mallilta.

1899
Vapaa keskustelu / Jääkiekkoasiantuntemusta!
« : 12.02.07 - klo: 11.57 »
Hauskaa ...

Mitäköhän samainen tarkkaavainen leidi olisi raportoinut Kuusankosken radalla pikkuautoille hurjan korkeiden seinien tapahtuvista tasaväkisitä takaaajoista ja edellä olevien autojen pysäyttämisistä esimerkiksi perään ja mutkaisella osuudella auton oveen ajamalla jne....

Eilen tosin oli hienosti tilaa ajella Suomen hienoimmalla pienoisautoradalla.

1900
Yleinen keskustelu / Drifting
« : 09.02.07 - klo: 13.05 »
Millä radoilla te näinä aikoina ajelette? Missä päin tapaa enemmän driftaajia?

1901
Jälleen tosi makee video tiimiltä Basti & Teemu & Co

Äänet päälle ja katsomaan.

Onko BCR:n profiilista kuvaa saatavissa? Vauhdikkaan näköinen rata.

1902
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
[

...Nyt niitä pipoja löysemmälle ja järki käteen.

Näyttää vaan siltä että muutama turistikuski ei ymmärrä edes suomea ja kitisee kokoajan asista mitä en ole hetkeäkään ajanut takaa. ...



Yllä olevan kommentin vuoksi pyydän huomattaa, että sanaa turistikuski ei tulisi käyttää synonyyminä jollekin mitä se ei ole. Eipä ole nimittäin pahemmin turistikuskeja mukana tässä keskustelussa.  :wink:

1903
Yleinen keskustelu / Drifting
« : 06.02.07 - klo: 08.33 »
Jospa palattaisiin driftingin ja muun ajamisen pariin näistä OT-kuvioista...

Tiedoksi kaikille driftingistä kiinnostuneille, että VAUn pienoisautojaos käy parhaillaan keskustelua ajomahdollisuuksien järjestämisestä ModelExpoon mallis-huhtikuun vaihteessa.

Tämä on "ennakkovaroitus" ja lisää tietoa sekä toivottavasti lopullisen vahvistuksen voinemme kertoa piakkoin.

Tarkoitus on saada messujen ajaksi messuhalliin rata, jolla voidaan ajaa sekä krossareilla (1/10 2WD ja 4WD + myös pikkukrossarit) että touring-autoilla (1/10 + miksei pienemmätkin) driftingiä ja perinteistä touringia.
Krossareille on luvassa myös hyppyreitä.

Tästä ei kannata nyt alkaa mitään laajaa hehkuttelua. Lisää tietoa tulee, kun asiat saadaan varmistettua pitemmälle.

1904
Vapaa keskustelu / Niin, mutta onko tupac tosiaan kuollut?
« : 02.02.07 - klo: 10.28 »
Minulle sopisi vallan erinomaisesti, että tällä foorumilla keskityttäisiin lajimme harrastamiseen ja kehittämiseen.

Tulisi varmaan vähemmän bittisaastetta häiritsemään itse asiaa.

Vapaa keskustelu -aluella hengailulle ja sen sortin postauksille löytyy ehkä muualta enemmän mielenkiintoa.

-jarkko k.

1905
Polttisautot / Lavangon M-8 radan käyttömaksu
« : 25.01.07 - klo: 14.51 »
Näin käy hyvin.

Rukataan tuolta pohjalta ratakorttiohje muuallekin.

jarkko

1906
Hyvinkäällä on työn alla 1/10 krossareille muutamien ajovuorojen järjestäminen. Katso tuolta
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=19185

Rajatorppa ei sovi 1/10 krossareille.

Täällä tietoa "VAUn radoista"
http://www.kolumbus.fi/karvonen.tapio/vau/radat.html

1907
Polttisautot / Lavangon M-8 radan käyttömaksu
« : 25.01.07 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
ja oikeastaan aika terveestä koska jos esim ajaa ainoastaan polttiscrossia joutuu minimissään ostaa kaksi kautta (mieluiten kolme), vaikka ei aja kuin kuukauden kahdesta kaudesta ja yhden kauden kokonaan......Vähän järkeäkin olis voinu käyttää ja tehdä vaikka kaksi kautta, kesä ja talvi.......


Niinkuin tuossa yläpuolella lukee, niin kaudet on kytketty ajopaikkoihin. Toivottavasti polttiscrossia ajava ei yritä tehdä sitä Rajatorpassa.

Rajatorpan osalta aikarajat liittyvät todellisiin aukioloaikoihin syys-joulukuu (ratamaksu: syyskausi) ja tammi-huhtikuu (ratamaksu: kevätkausi).

Lavankoonhan pääsee periaatteessa ajamaan läpi vuoden, mutta pääasiallinen käyttökausi on kesä, ja tästä syystä Lavangon ratamaksua  kutsutaan nimellä kesäkauden ratamaksu. Nimi olisi voinut toki olla Lavangon ratamaksu tai krossiratamaksu tai jotain muutakin, jolloin systeemi olisi kirjoitettu Lavankolaisuuden erityisyyttä korostavalla tavalla, mutta tulkinta ja käytäntö on edelleen lompakon kannalta ihan sama

- Kevät - (1.1.-15.5.) Rajatorpassa (jäsenet 20€, ei-jäsenet 40€)
- Syksy - (1.9.-31.12) Rajatorpassa (jäsenet 20€, ei-jäsenet 40€)
- Lavangon radan ratakortti (jäsenet 20€, ei-jäsenet 40€)

Ja vaikutushan on krossikuskien kannalta se minkä Sami L jo ylempänä aivan oikein totesi, että ajamisensa vain Lavangossa tekeville syntyy systeeminvaihdoksen myötä säästöä.

Alla vielä linkki VAUn pienoisautoilijoiden kotisivuille. NÄMÄ SIVUT OVAT VIELÄ TYÖN ALLA. Sisältöä saa esim. krossariasioista mielellään tuottaa lisää ja toimittaa sivut ansiokkaasti pystyttäneelle Mikko Möllerille (Mikko M) tai allekirjoittaneelle.
http://www.kolumbus.fi/karvonen.tapio/vau/ratamaksu.html

1908
Polttisautot / Lavangon M-8 radan käyttömaksu
« : 24.01.07 - klo: 23.41 »
Hei, eipäs komplisoida yksinkertaista asiaa.

Ratamaksuun on hyvä lisätä tieto kaudesta, siis viitteeseen:
oma nimi, ratamaksu -07/MIKÄ KAUSI, VAU (tai oma seura)

[MIKÄ KAUSI] kohtaan kirjoitetaan joko kevät, kesä tai syksy.

Kausi nimeltään "Kesä" tarkoittaa Lavangossa ajettavaa kautta. Jos joku haluaa maksaa kesäkauden kortin huomenna ja on sitä mieltä, että kausi on käynnissä, niin aukioloaikojen (löytyy tänään tulleesta VAUn jäsenkirjeestä) puitteissa siitä vaan ajamaan.

Kaudet kevät ja syksy tarkoittavat Torppaa. Nuo päivämäärät ovat viitteellisiä ja auttavat hahmottamaan mitä kautta kulloinkin tarkoitetaan.

Annan huomenna ohjeet VAUn toimistolle, että ratakorttiin merkitään maksun viitteessä mainittu kausi. Jo maksaneiden osalta homma selvinnee ilman lisätietoja tai hässäköitä.

Hyvä, että tuli puheeksi ja näin saatiin tarkennettua systeemiä entisestään.

Mitä tulee voittamiseen tai häviämiseen; minusta kaikki voittavat, kun meillä on käytettävissämme kohtuuhintaan kunnossa olevat radat ympäri vuoden.

Ja Jose: se sinullekin tullut kutsu pienoisautojaoksen kokoukseen tarkoittaa että siellä saa osallistua päätösten pohdintaan ja tekemiseen.

1909
Tulokset / Kuusankosken jälkilöylyt
« : 23.01.07 - klo: 09.44 »
Kiitokset KyPakin porukalle. Kaikki toimi ja järjestäjien tuntuva panostus tuotti todella onnistuneet kisat.

Oli todella hienot kaksi kisapäivää. Tiimin kuski olisi kumpanakin iltana vaan halunnut jatkaaaaaaa kisaamista. On kuulemma vielä kivempaa ajaa tiukkaa finaalia kuin alkueriä ;-)) ja voikun Ylistaroon ei olisi niin pitkä aika.

Tiimimme osalta tuli ajettua samalla kertaa sekä ensimmäinen C-12 kisa että ensimmäinen virikisa FTT-tasolla.

C-12 osalta uutta oppia tuli joka erässä auton säätämiseen, renkaisiin ja muuhun tekniikkaan liittyen. Kiitokset Tonylle aktiivisesta tutoroinnista ja myös muulle Yokomo-tiimille tuesta.
Tiimin kuski hoiti oman osuutensa hienosti vaikka auto temppuilikin välillä melkoisesti. Onneksi syy perän irtoiluun selvisi kisan jälkeen.

Virissä sunnuntaina lähdettiin tulokkaina pakan pohjilta hakemaan finaalipaikkaa. Pari alkuerää onnistui hyvin ja niin avautui hieno lähtöpaikka finaaleihin.
Viimeisessä alkuerässä tuli oppia diffin merkityksestä virissä. Auton perä muuttui ihan holtittomaksi ja Teppo totesi heti vierestä, että nyt meni diffi.  Olisi pitänyt mekkarin tajuta huoltaa se ennen erää.

Muut kommentit:

+ Viljamin ajo oli aivan mahtavaa sekä virissä että mattiksessa
+ kuulutukset
+ A-finalistien taiturointia radalla oli todella nautinto katsella molempina päivinä
+ tunnelma ja meininki varikolla
+ harjaton = todella helppo (mikä ero viimevuotiseen stanukoneen kanssa nysväämiseen!!!)

1910
Tulokset / Vantaan Alue-8 kisat, tulokset + kommentoinnit
« : 13.01.07 - klo: 18.12 »
Kiitokset sekä kisaajille että VAUn järjestäjäporukalle.
Alue-8 sarjan viimeinen osakilpailu ajettiin rennon mukavissa kerhokisatunnelmissa.

Vantaan osakilpailun tulokset:

TSM-10

A-finaali
Pos Name Total License
1 Matias Kuusinen 3 VAU
2 Carl-Magnus Fager 4 VAU
3 Matti Hölttä 6 VAU
4 Joonas Holsti 9 VAU
5 Sami Salmela 9 VAU
6 Viljami Kutvonen 11 VAU

B-finaali
1 Tomi Mairue 2 SRC
2 Tero Kupari 7 LohUA
3 Harri Lukkari 8 MMRc
4 Joni Hiltunen 8 SWK Fin
5 Kalle Mäki 8 TUA
6 Niko Vuorenmaa 9 RiiUA

C-finaali
1 Michail Tsistovski 4 LahUA
2 Sami Haapasaari 5 TUA
3 Henry Salmén 6 LahUA
4 Timo Keränen 6 LahUA
5 Jukka Penttinen 9 LahUA

TSS-10

A-finaali
Pos Name Total License
1 Mikko Möller 2 VAU
2 Otto Laurila 4 RiiUA
3 Jami Oksanen 7 HyvSRK
4 Aleksi Kaasinen 8 VAU
5 Niko Lindvall 10 VAU
6 Karri Salmela 11 VAU

B-finaali
1 Toni Niinivirta 2 MMrc
2 Ville Rönnqvist 4
3 Risto Rönnqvist 6 MMRc
4 Samuli Kesseli 8 RiiUA
5 Joni Suni 10 MMRc
6 Petteri Kauppinen 12 RiiUA

C-finaali
1 Eetu Luukkonen 2 MMRc
2 Sami Mairue 4
3 Joel Valander 6 RiiUA
4 Tuomo Otsavaara 9
5 Joonas Oksanen 9 LahdenUA
6 Janne Kiiski 12 RiiUA

MN-10

A-finaali
Pos Name Total License
1 Toni Pernu 3 VAU
2 Sami Vehmaa 5 VAU
3 Harri Kaasinen 5 VAU
4 Mika Ranta 7 VAU
5 Marko Veho 11 VAU
6 Aleksi Otsavaara 12 VAU
7 Petri Ranta 13 LohUA

B-finaali
1 Jukka Häkämies 2
2 Jouko Saarinen 5 LohUA
3 Janne Pikaloff 7 TUA
4 Juho Kulkas 8
5 Jukka Rahunen 9 MMRc
6 Jorma Kupari 11 LohUA

Alue-8 sarja päättyi Vantaan osakilpailun myötä ja sarjatulokset tulevat tänne foorumille omaan osioonsa.

VAUn pienoisautoilijat

1911
Tulokset / A8 RACE VANTAA
« : 10.01.07 - klo: 13.09 »
Huomautetaan vielä, että ovet kalliosuojaan avautuvat (vasta) tasan klo 09.00.

Kisapaikalla on puhvetti. Lisäksi tehdään yhteispizzatilaus.

Mukaan omat varikkopöydät, tuolit ja jatkojohdot.

Tervetuloa kisaamaan Torppaan.

t. VAUn väki

1912
Uusi Yokomon mattoauto alkaa olla valmiiksi koottu FinnTrack-koitoksia varten.  Vielä tarvitaan vastariin akku.

Minkälaiset akut mattikseen ja mistä?
Mitä suosittelette kokeneemmat mattoautoilijat?
Onko Li-Po puolella jo tarjolla akkua mattoauton vastarikäyttöön?

1913
Sähköautot / VAU / Rajatorpan treenit joulun aikoihin
« : 22.12.06 - klo: 09.27 »
Torppa on auki normaalisti seuraavina päivinä:
- 23.12.  lauantai, klo 10-17
- 27.12.  keskiviikko, klo 17-21
- 30.12.  lauantai, klo 10-17  (HUOM.  SIIVOUSTALKOOT, ensin imuroidaan ja sitten ajellaan)

1914
Tulokset / A8 RACE Mäntsälä kutsu
« : 07.12.06 - klo: 14.28 »
Minullakaan ei ole ratkaisua erälistan laatijan moninaisiin haasteisiin.

Voin kyllä tunnustaa viestineeni järjestäjille mielipiteeni, että puhdas sarjatilanteeseen perustuva lähtöjärjestys on siinä mielessä ontuva, että esim. kahdesta ekasta kisasta toisen kohdalle osuva poissaolo tiputtaa nopeankin kuskin kolmannessa kisassa hitaaseen alkuerään.

Hyvinkään kisan alla valitsin Petkan mainitsemasta kahdesta strategiasta "hiljaisen hyväksymisen" ja otin asian esille vasta viime viikolla.

Tässä vaiheessa A8-sarjaa nimittäin voidaan ajatella, että otetaan erälistojen laadinnassa huomioon lopputulosten laskennassa pois jätettävä kisa (joiltakin se jäi jo alkusarjasta väliin).

Tai sitten voidaan myös yhtä hyvin ajatella, että palkitaan aktiivisesta osallistumisesta ja mennään puhtasti pistetilanteen mukaan.

Taidanpa luvata olla sotkematta itse tätä soppaa enempää lähtee jarkk...eiku matias jatkossa mistä tahansa kohdasta porukkaa alkueriin  :D

Tärkeämpää kuin lähtöjärjestyksen absoluuttinen oikeellisuus on se, että meillä yleensä on Alue-8 sarja.

1915
Kilpailijoiden kanava / Stanu-luokkaan hiiletön?
« : 05.12.06 - klo: 16.47 »
Stanu-luokka pitäisi ehdottomasti saada harrastajille teknisesti helpommaksi/kevyemmäksi ja siirtää painopistettä hauskan ajamisen suuntaan sen sijaan että nykyiset säännöt tekevät ainakin a-finaalin tasolla luokasta kaikkein työläimmän kisaluokan sähkötouringin puolella.

Viime viikonlopun Jens Minne -kisoista tiivistän kokemuksemme edellä olevaan keskusteluun liittyen
-kolme päivää treeniä ja kisaamista viriluokassa (yht. n. 20 akullista ajoa)
-EI yhtään sorvausta (sorvia ei tarvinnut edes raahata kisapaikalle)
-EI yhtään kolvausta (kolvi oli kyllä mukana, mutta kylmänä)
-EI yhtään hiilen vaihtoa
-EI tarvinnut kantaa huolta jo monta kisaa ajetujen akkujen punchista
-EI ollenkaan kiirettä erien välillä
-KYLLÄ oli kivaa ja aika käytettiin muiden erien katsomiseen, jutteluun muiden kanssa, "tunnelmointiin", valokuvaamiseen ja hieman auton säätämiseenkin. Rento tunnelma sekä kuskilla että mekkarilla.

Kulunut ja edellinen kausi stanussa olivat tiimillemme sekä kivoja että menestyksekkäitä, mutta junioriluokkaan osallistuneen tiimimme aika meni kisapaikalla "pakosta" liikaa vääriin asioihin.
Stanun A-finaalissa menestyminen edellyttää liikaa panostamista akkuihin ja muuhun kalustoon. Ja luulenpa, että jokainen junnu/tiimi kuitenkin on kisassa mukana tavoitteenaan menestyä kilpailussa hyvin.

Oma kokemus nykyisen sukupolven harjattomista vehkeistä on hyvin positiivinen.
Jos Stanu-luokassa olisi tänä vuonna ollut käytössä näin luotettavat ja toimivat harjattomat vehkeet olisi tiimimme stanu-kausi ollut kustannuksiltaan huomattavasti toteutunutta edullisempi.

1916
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 04.12.06 - klo: 23.41 »
........tiimiläisillä oli yhteinen teematarra.........

http://static.flickr.com/119/314313004_7194bfc3c2_o.jpg

1917
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 04.12.06 - klo: 15.37 »
Onnea Christerille todella vakuuttavasta voitosta!

Oman tiimin osalta eka reissu Jens Minne -kisoihin on nyt takana. Alla hieman tiimipäällikön kisaraporttia.

Hienoa ja rankkaakin oli. Kuski ilmoitti jo heti ekana päivänä, että ensi vuonna on tultava ehdottomasti uudestaan.

Paljon opittiin ja koettiin “isomman maailman” Touring-kisatyylistä.

Meillä oli ennen kisaa tavoitteena päästä jonnekin puolen välin nurkille, kun kuskeja oli kaikkiaan 65 (ilmoittautuneita).

Perjantain vapaissa harjoituksissa 13.00 - 18.00 päästiin ajamaan kiitettävän paljon (9 akkua) ja rata tuli Matiakselle tutuksi. Auto toimi alusta asti erinomaisesti ja setup sopi Jens Minnen radalle hyvin. Treenin edetessä ja pidon parantuessa ajat paranivat koko ajan ja vauhti vähän yllätti meidät itsemmekin.

Lauantaina järjestäjät suostuivat siirtämään meidät nopeampaan alkuerään (nro 4) , kun näkyi selvästi että meille määrätty (hitain) alkueräryhmä (nro 7) oli väärä.

Alkuerät menivät kaikki erinomaisesti, yksi alkuerävoittokin tuli. Muut ryhmän erävoitot vei suvereenisti Viljami. Alkuerien jälkeen Made oli sijalla 15. eli menossa B-finaaliin. Täytyy myöntää, että päästiin vähemmillä epäonnen kolhaisuilla kuin muutamat muut.

B-finaalissa olivat suomalaisista
  - 4. ruudussa Viljami Kutvonen
  - 5. ruudussa Matias
  - 6. ruudussa Teemy Rytsy
-paalulla norjalainen
-muut ruotsalaisia

Finaaleissa ajaminen olikin sitten meille ensikertalaisille yllätys heti ekasta mutkasta alkaen. Ruotsalaiset ajaa ihan sikamaisesti ja ruttaa autoja armottomasti. Siihen verrattuna meillä ajetaan tosi siististi. Pari huomautusta tuli tuomareilta tuli törkeimmistä mutta tuomarit eivät näe kaikkea (käytännössä varsinkaan, jos rikkoja on ruotsalainen). Noo, tuli siellä sitten stopparikin pahimmalle ruotsalaispuskijalle toisessa finaalissa.

Ekassa finaalissa sijoitus oli monen tönimisen ja parin törkeämmän tempun seurauksena 9. (mukana 10 autoa).
Tokassa finaalissa Made piti paremmin puoliaan ja alkoi ajaa samalla tyylillä kuin muutkin eli lisää härskiyttä menoon ja erätulos oli 7.

Sijoitus kolmen päivän huvittelun ja vääntöjen jälkeen oli B:n 9. eli kisan 19. sija.
Se ylitti hurjasti tavoitteemme.

Kisamatka oli meille ensimmäinen ulkomaille ja kertakaikkiaan hieno kokemus. Upea rata ja kisapaikka muutenkin. Suomi-tiimin kesken tunnelma oli huippuluokkaa.

jarkko

1918
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 29.11.06 - klo: 10.38 »
Kun tarkastelee erälistoja "maaotteluhengessä", niin himaanvetoa voi nähdä esim. siinä, että pääsääntöisesti "Finnjävelit" on sijoitettu omassa erässään aina häntäpäähän ja saa koittaa arvata minkä maalaiset kuskit miehittää alkupään paikat.

Poikkeusta yllä olevaan löytyy vain kahdesta nopeimmasta erästä, joiden osalta järjestäjä fiksusti lienee arvellut ettei himaanveto voi onnistua.

...kisatunnelma nousussa ihan mukavasti...millos se laiva lähteekään...ai, vasta huomenna, harmin paikka.

1919
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 28.11.06 - klo: 16.39 »
Mielenkiintoista ja odotan kisapaikalle pääsyä entistä innokkaammin. Sääli, ettei meikä-mekaanikko saa ajaa, kun näillä rattitaidoilla tulisi ruottalaisromua sekä vasemmalle että oikealle  :wink:

Maaotteluhengessä pitäisi koko SUOMI-joukkueen muuttaa tiimiksi tuo "Finnjävel". Ja vielähän tässä ehtisi teettää "Finnjävel" tarrat jokaisen mazdakopan  tai mattoauton peräpeiliin. Ja sitten vielä :wink:  :wink:

1920
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 28.11.06 - klo: 12.04 »
Ilmeisesti jossain taustalla on tapahtunut jonkinlainen kisajärjestäjille ilmoitettu luokittelu, jonka seurauksena kuskimme siirtyi kaikkein hitaimpaan ryhmään :?:  :?:  :?:

Sain kisajärjestäjiltä tiedusteluuni vastauksen:
Tyrone said:
...Matias has been reported as a D driver to me from your colleagues...

Vähän mietityttää, mitäköhän tuo D luokittelu tarkoittaa esim suhteessa melko tuoreisiin kapinoiden viriluokan tuloksiin - ehkä B-finaalia.

Kerroin Tyronelle, että homma selvä, ja meidän tiimi korjaa asetelmat sitten radalla :wink:

jarkko

Sivuja: 1 ... 61 62 63 [64] 65 66 67 ... 69