Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 ... 62 63 64 [65] 66 67 68 69
1921
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 28.11.06 - klo: 08.31 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Olet ihan vauhdikkaassa erässä :wink:


Heh heh,  nää ruottalaisjärjestäjät menee oikein äärestä laitaan. Nyt ollaan näköjään siirrytty siitä mestarien vauhdikkaasta eräryhmästä suoraan pinon pohjalle hitaimpaan alkuerään - eikä edes itse puututtu asiaan mitenkään.

Nopeampien väistelyharjoitus muuttuikin hitaampien ohittelutreeniksi.

Ei se mitään, tuskin maltetaan odottaa että päästään kisapaikalle ja radalle.
Oikein jännittää tämä eka ulkomaankisa  :mrgreen:

1922
Tulokset / Jens Memorial 2006 is now open
« : 27.11.06 - klo: 19.15 »
Löytyykö eräjako kisan saitilta? Mistä kohtaa?

Osaavatko aikaisemmin tuolla olleet kertoa kuinka pitkät ajovälit on odotettavissa perjantain treeniin? Tunti tuskin riittää.

1923
Yleinen keskustelu / RC radat
« : 20.11.06 - klo: 14.36 »
Helsingin alueella on näin sisäkaudella touring RC-autoilijoille tarjolla VAUn harjoituspaikka Rajatorpan kalliosuojassa (vuorot ke, la ja aloittelijavuoro su ).   Muita lähellä olevia treenipaikkakuntia ovat mm. Mäntsälä, Hyvinkää, Lohja (Rc-netti -linkin takaa löytyy seurojen sivut).

Tässä linkki VAUn pienoisautojaoksen (työn alla oleville) sivuille, mistä löytyy lisää tietoa.
http://www.kolumbus.fi/karvonen.tapio/vau

yhteyshenkilö: jarkko.kuusinen@fountainpark.com, 040-5050081

1924
Tulokset / 18.11. lauantaina Rajatorpassa kerhokisat
« : 13.11.06 - klo: 11.38 »
Ensi lauantaina (18.11.) ajetaan kerhokisat Rajatorpassa.

Ajettavat luokat (alustavan tiedon mukaan tulossa riittävästi osallistujia):
- TSS-10
- TSP-10 (17T sekä LRP 1-star tai Novak 8,5R hiiletön sallittu)
- TSM-10 (vapaa ankkuri sekä hiiletön moottori sallittu)

Aikataulu lauantaina pääpiirteittäin:
- ovet avataan 10:00 (= oikeasti vasta tasalta)
- alkuerät n. 11-13
- finaalit 14->
- ovet suljetaan 17:00

Tarkoitus on ajaa kussakin luokassa 3 alkuerää ja 3 finaalia, lähdöt tunnin välein.

Kaikki mukaan!!

1925
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 31.10.06 - klo: 22.54 »
Mielestäni konelinja voisi vaikka olla sama kuin kapinoissa eli
17T sekä LRP 1-star tai Novak 8,5R hiiletön sallittu.

Kapinoiden johtopäätös lienee ollut se, että ajotaito ratkaisee - ei se kummalla sallituista konetyypeistä ajoi.

Mutta ottakaas kantaa ne jotka ovat tulossa ajamaan porotokkaa. Haittaisiko hiilettömien salliminen?

jarkko

1926
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 31.10.06 - klo: 22.22 »
...foorumi herjailee omiaan ja tuli tuplana...

1927
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 31.10.06 - klo: 22.22 »
Näyttää lupaavasti siltä, että saadaan riittävä joukko kasaan ajamaan ProStockia.

Lienee parasta siirtää suosiolla Syndicate luokka tältä erää historiaan. Se palveli pitkään erinomaisena aloittelijoiden luokkana, myös kerhokilpailuissa.
Eipä paljoa tarvinnut moottorihuoltoa miettiä, kun eka vuosi opeteltiin meidänkin tiimissä ajamista pelkästään Syndicate moottorilla.

1928
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 27.10.06 - klo: 15.08 »
Mennään osallistujamäärän mukaan.

Jos on vähintään se viisi osallistujaa, niin ajetaan TSP-10.

1929
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 27.10.06 - klo: 14.24 »
Seuraavat kisapäivät lisätty kisakutsuun.

1930
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 27.10.06 - klo: 09.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

...Minua henkilökohtaisesti jo kiinnostaa LRP:een X11 5.5T (393W) ja X11 4.5T (528W) moottorit jotka ovat oikeastaan ensimmäiset sensorilliset harjattomat joissa on riittävästi 1/10 autoon tehoa (Jälkimmäisessä jo tuplasti tavallisiin kireimpiin harjalliseen verrattuna). http://www.lrp-electronic.de/d/uploads/Vector_X11_D_060913_fv.pdf
Tuollaisen setin varmaankin ostaisinkin (Kun tulee Suomeen myyntiin), jos ei säädin olisi tuollainen purukumiviritys (Tosin voisinhan säätimeen tietenkin tehdä tuon edellä mainitsemani lisäfettien kiinnittämisen).



Ensimmäiset kokemukset saatu LRP X11 5.5T koneesta tällä viikolla syksyn 3* ja 4* koneiden käytön jälkeen.
Tehoa on todella rutkasti lisää 4* (283W) verrattuna ja kuitenkin lämmöt sekä koneessa että säätimessä pysyvät matalampina.
Hyvältä siis vaikuttaa ja kuski totuttelee isompiin tehoihin.

Toinen ihan erillinen juttu on sitten kaiken sen tehon tarpeellisuus ja hallinta. Alla olevan linkin ketjusta löytyy Teppo Kauppisen mielenkiintoinen raportti 1* koneen kokeilusta Mäntsälän kapinoiden ProStock-luokassa. Tuolla 220W tehoisella koneella kierrosajat ja erätulos olivat samalla tasolla kuin virin b-finaalin peräpäässä, missä porukat ajoivat pääsääntöisesti 283W 4* koneilla tai 7-8T hiilellisillä moottoreilla.  >>> ajotaitoa ei voi korvata teholla. Esimerkkejä näkyi myös siitä kuinka ylenmääräinen teho tekee ajamisesta paljon vaikeampaa.  
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=17905&postdays=0&postorder=asc&start=30

Mutta hauskaahan harrastamisen myös pitää olla ja X11 5.5T tarjoaa vauhdin hurmaa oikein kunnolla.

1931
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 27.10.06 - klo: 08.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Samppu"
Ensiksi mitäs nuo "fetit" on? Ja toiseksi, voiko tämän noparin kanssa käyttää, lipo akkuja, vaikka manuaaleissa ei niin sanota, ja jos tuo kestää 8.4v niin eikös siihen voi laittaa silloin 7.4v lipot. Vai onko niin, että ne lipot antaa liikaa virtaa tuolle noparille ja nopari kuumenee, ja sen pituinen se? Vai kestääkö tuo sen.


Li-Po akkuja voi käyttää tuon noparin (Nosram Matrix/LRP Sphere) kanssa, mutta se EI OLE SUOSITELTAVAA, koska noparissa ei ole jännitteen putoamisen suojakatkaisua. Käytännössä on hyvin helppoa aiheuttaa Li-Pon jännitteen tippuminen liian alas, jolloin akku vaurioituu.

Uudemmassa mallissa (Nosram Matrix Evolution/LRP Sphere Competition) on Li-Po akun käyttö huomioitu erikseen. Säätimessä on valittavissa ajetaanko NiCd/NiMh vai NiMh/Li-Po akuilla. Li-Po asetus suojaa akkua jännitteen liialliselta tipahtamiselta ja toimii kuten failsafe. Li-Po akkujen käyttäjille siis ehdottomasti fiksumpi valinta.
Jos ajaa NiMh akuilla, niin ei kannata pitää Li-Po asetusta päällä, koska jännitteen tipahtaminen täyskaasulla aiheuttaa NiMh-akuilla ajettaessa turhan aikaisen stopin.

1932
Tulokset / Kapinakeskustelua + tulokset
« : 22.10.06 - klo: 22.12 »
Parhaat kiitokset koko "kapinaporukalle" upeista järjestelyistä ja erinomaisista kisoista.

Oman tiimin osalta tämä oli ensimmäinen isompi virikisa kahden stanussa ajetun kauden jälkeen. Tavoitteet asetettiin aika varovaisesti ja kuskin kahden onnistuneen finaaliväännön jälkeen lopputulos oli mukava yllätys.

Finaaleissa oli ainakin C:ssä tosi upeata kisaa. Kuskit taitavia ja otteet herrasmiesmäisiä. C:n viimeisessä finaalissa Heulin jälkeen kaikki muut 9 kuskia olivat 5,5 sekunnin sisällä - todella tasaista kisaamista.

Uutta ja haasteellista varsinkin mekaanikolle oli stanun jälkeen joutua eri tavalla miettimään auton toimintaa jä säätöjä kuin että kuinka saadaan auto kulkemaan mahdollisimman lujaa.

Plussat
+ ammattimainen ote kisojen läpiviennissä
+ näyttö varikkohallissa
+ kaksipäiväisyys sopii tähän kisaan
+ Viljami ajoi itsensä A-finaaliin (+++)
+ Napen säätövinkit / Team Yokomo
+ varikkotunnelma

Miinus tulee kiteenvaihdosta, joka ilmoitettiin minuutti ennen lähtöä ja sen takia koko erä myöhästyi.

1933
RC-kerhot ja -radat / Lavangon rata
« : 20.10.06 - klo: 17.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Tässä juuri VAU:n uusinta jäsentiedotetta hypistelen ja silmiin osuu väistämättä tämä:

... ratakortista saatavat rahat kuitenkin saamani käsityksen mukaan jäävät paremmin pikkuautoilijoiden eduksi, kun nuo jäsenmaksut menevät ihan muihin juttuihin.


Juuri näin on maksujen suhteen. Sekä Lavangon että Torpan käyttäjien maksamat ratamaksut menevät ns. pienoisautojaoksen pankkitilille. Kisojen järjestämisestä syntyneet ylijäämät sekä muut satunnaiset ratoihin liittyvät vuokratuotot menevät samalle tilille. Saamme tästä tilistä tiliotteet tai ainakin sov*tun käytännön mukaan pitäisi saada (tätä yritetään parhaillaan saattaa voimaan).
Tämän samaisen tilin kertyneillä varoilla kustannettiin mm. ajanottojärjestelmä.

Sen sijaan jäsenmaksut menevät ison VAUn tilille (jonnekin).

jarkko

1934
Tulokset / VAU:n kerhokilpailut talvikaudella 2006-07
« : 08.10.06 - klo: 20.31 »
VAU:n kerhokisat talvikaudella 2006-07

Pyritään ajamaan viiden kilpailun sarja:

Kisapäivät syksyn puolella
14.10. ajettu
18.11. la (viikko ennen Hyvinkään Alue-8 kisaa)
Kevään puolella
17.2. la (viikko ennen FinnTrack/Ylistaroa)
17.3. la (viikko ennen FinnTrack/Mäntsälää)
14.4. la (viikko ennen FinnTrack/Laukaata)

Kisaajat muista seuroista ovat tervetulleitä kokeilemaan kisakuntoaan aina viikkoa ennen isompia kisoja. Pyydämme muiden seurojen
kuskeja ilmoittamaan osallistumisestaan kisaviikon keskiviikkoon mennessä osoitteella
jarkko.kuusinen@fountainpark.com.

Säännöt samoilla linjoilla kuin Alue-8 kisoissa. Lisenssiä ei tarvita.

Aikataulu lauantaina pääpiirteittäin:

Ovet avataan 10:00 (= oikeasti vasta tasalta)
Alkuerät n. 11-13
Finaalit  14->
Ovet suljetaan 17:00

Tarkoitus on ajaa kussakin luokassa 3 alkuerää ja 3 finaalia, lähdöt tunnin välein.

LUOKAT  (luokka ajetaan, jos osallistujia vähintaan 5)
TSM-10 ajoaika 5 min
TSS-10, ajoaika 5 min
Syndicate, ajoaika 6 min (17t)
Drifting 6 min , autossa oltava Drifting-renkaat!

Drifting-autoihin suosittelemme mietoa moottoria. Tässä luokassa tehot EIVÄT ratkaise, vaan näyttävät ajolinjat.  
Drifting ajetaan nopeusluokkana, eli lasketaan tulos aivan kuten muissakin luokissa. Auton tulee kuitenkin edetä mutkissa "kahva edellä".


Aikataulu:
Ovet avautuvat: 10:00

Vapaa harjoittelu: 10:01-10:50
Ilmoittautuminen: 10:15-10:45  (tämän jälkeen pääsee mukaan mikäli eräjärjestelyt sallivat)

Alkuerät:

Alkuerät AE.1  AE.2  AE.3
TSM-10 11:00 12:00 13:00 (5 min)
TSS-10  11:10 12:10 13:10 (5 min)
Syndicate  11:20 12:20 13:20 (6 min)
Drifting 11:30 12:30 13:30 (6 min)


Finaalit: Fin.1 Fin.2 Fin.3
TSM-10 14:00 15:00 16:00 (5 min)
TSS-10  14:10 15:10 16:10 (5 min)
Syndicate 14:20 15:20 16:20 (6 min)
Drifting 14:30 15:30 16:30 (6 min)

KAIKKI POISTUVAT 17:00 MENNESSÄ.

Muutoksia saattaa tulla mikäli osaanottajia tulee yllättävän paljon johonkin luokkaan.

Autoja/erä:
Syndicate: max 7-8,  TSM-10: max 7,  Drifting max 7-8?

Lisätietoja:
jarkko.kuusinen@fountainpark.com
nappe@power-racing.net

1935
Yokomo / Yokomo MR-4TC SD
« : 05.10.06 - klo: 08.35 »
Oneway edessä tai keskellä (kepissä tai hihnavetoisessa keskidiffissä) rajaa jarrutuksen vain takapyöriin.

Yokomokuskeista suurin osa ajaa ainakin nyt mattokauden hyvällä pidolla käyttäen edessä onewaytä ja moni on vaihtanut hihnavetoisen auton keskionewayn lukkodiffiin.

Yleisesti ottaen hyväpitoisella mattoradalla jarrun käyttöä ei paljoa harrasteta koska JARRUHAN HIDASTAA MENOA ;-))

Jarrua ei siis ainakaan mattoradalla pahemmin "tarvita" ja etuonewayn kanssa auto kääntyy paremmin ja on notkeampi mutkissa.

1936
Yokomo / Yokomo MR-4TC SD
« : 04.10.06 - klo: 08.21 »
Muistan nähneeni jollain foorumilla moisen ratkaisun ehkä pari vuotta sitten.

Kardaani oli rakennettu niin, että one-way oli kepin keskellä osana kardaania. Sillä ilmeisesti haettiin samaa kuin BD:ssä ja monissa muissa keskimoottorisissa hihnavetoisissa nykyautoissa keskione-way'llä.

Omissa autoissamme keskelle on tosin vaihdettu one-wayn tilalle lukko, koska
a) kisakuski tykkää siitä omassa autossaan (edessä one-way) enemmän ja
b) seniorikuskimme vasta aloittelee ajamista toisella autolla ja se tuntuu spoolin kanssa helpommalta.

1937
Vapaa keskustelu / PayPal
« : 27.09.06 - klo: 22.35 »
Siinä tulikin esiin hieno esimerkki netissä pyöritetystä mustamaalauskampanjasta.

Taustalla on Cardservice International, joka kutsuu itseään PayPal'in vaihtoehdoksi.

Tarkistin käyttämäni tusinan verran RC-nettikauppaa ja niistä EI YKSIKÄÄN hyväksy tuota "vaihtoehtoa" maksuvälineeksi.

Itse jatkan tyytyväisenä PayPal'in käyttöä, varsinkin kun on pelkkiä positiivisia kokemuksia runsaasta 30 eri maksukerrasta.

1938
Hyviä asioita jo paljon, kiitos näistä.

Mitä muuta tai kommentteja yllä oleviin? Lisää näkemyksiä, please.

Mitä kehittämisajatuksia ja -tarpeita on tullut mieleenne kuluneen kesän Tattis-käyntien yhteydessä?

1939
Yleinen keskustelu / hyvinkään rata
« : 27.09.06 - klo: 08.20 »
Lavangon krossiradan osalta voin todeta eipä todellakaan mikään ESTÄ ajamista sähkökrossarilla, vaikkapa ihan 1/18 kokoisella.

Veikkaanpa vaan, että halut ajamiseen loppuvat kuskilta aika nopeasti kun auto hissun kissun kiipeää hyppyrin etuseinää ylös ja juuri ja juuri pääsee hyppyrin huipulle jne. Ja isoja hyppyreitä polttiskrossiradalla on paljon.

Vähän kärjistäen näin on ainakin Lavangossa normaalitehoisten sähkökrossarien kohdalla, siis sellaisten joilla nautinnollisesti ajetaan vaikkapa Hyvinkään sähkökrossiradalla.

1940
Vapaa keskustelu / PayPal
« : 27.09.06 - klo: 08.13 »
Tarvitset toimivan kansainvälisen luottokortin, jolloin voit avata itsellesi "tilin" PayPal'in järjestelmään.

Kun ostat jotain nettikaupasta, joka on liittynyt PayPal-systeemiin, hoidat maksun
-klikkaamalla nettikaupan sivulla PayPal maksutavan linkkiä
-joka vie sinut PayPalin sivuille
-annat oman PayPal tilisi tunnukset
-jolloin pääset suorittamaan ostoksesi maksun PayPal'illa
-joka maksaa nettikaupalle
-ja veloittaa sun luottokorttia samalla summalla
-ostajalle ei siis tule PayPalin toimesta mitään kuluja

Systeemin etu on minulle siinä, ettei tarvitse antaa luottokortin numeroa jokaiseen nettikauppaan erikseen.

Omat kokemukset PayPalin käytöstä ovat runsaat ja hyvät.

1941
Miten Tattarisuon RC-rata-aluetta tulisi kehittää?

Tattiksen RC-radan olemassaolo on turvattu alueen uuden ympäristöluvan myötä ainakin vuoteen 2010.

Ratojen ja rata-alueen kehittäminen on kiinni ideoista, resursseista ja yhteisestä halusta saada asioita aikaan.

Meiltä radan käyttäjilta toivotaan nyt KONKREETTISIA ideoita ja näkemyksiä siitä, mitä ja miten pitäisi kehittää, että se palvelisi meitä harrastajia paremmin.
Ideat pienistäkin parannuksista ovat tervetulleita. Kuten arvata saattaa ovat Nuorisoasiainkeskuksen resurssit varsin rajalliset, joten RC-paratiisiksi Tattis ei
ensi kevääseen mennessä kuitenkaan muutu, vaikka parannuksia selvästi halutaan saada aikaiseksi.
Käytännössä työn alle voisi tulla kohteita alla olevalta listalta:
-katsojien suojaamiseen liittyvät parannukset
-ajokorokkeen parantaminen
-varikon parantaminen
-siisteyteen liittyvät järjestelyt
-asfalttiradan parantaminen
-”maastoradan” kehittäminen niin, että se palvelisi laajempaa joukkoa harrastajia (ilman pölyhaittojen lisääntymistä kummallakaan asfalttiradalla (RC ja Karting)
-jne, yms
Kehittämisideat ja-ehdotukset voivat liittyä mihin tahansa muuhunkin Tattiksen rata-alueella. Ehdota mieluummin johonkin ongelmaan pureutuvia toimenpiteitä ja
miten asia tulisi kuntoon, kuin yleisellä tasolla olevia paranteluehdotuksia.

Helsingin Kaupungin Nuorisoasiainkeskus hallinnoi aluetta yhdessä paikallisen ratayhtiön kanssa.
Nuorisoasiainkeskuksen selkeästi ilmaisema tavoite on saada alue mahdollisimman aktiiviseen käyttöön RC-harrastajien piirissä. Nyt kerättävät ideat ja näkemykset
ohjaavat jo ensi talven aikana tehtäviä parannus- ja kehitystöitä alueella.

Allekirjoittanut vie viestiä eteenpäin. Voi halutessasi laittaa ajatuksiasi myös sähköpostitse osoitteeseen jarkko.kuusinen@arabianranta.com.

Sana on nyt vapaa.......

Jarkko Kuusinen
VAUn pienoisautoilujaos

PS. Tuolta toisesta keskustelusta löytyy kuviakin Tattikselta
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=17052

PPS. Ja tiedoksi niille, joille paikka ei ole vielä tuttu, että Tattarisuon radalla Helsingissä ajetaan pääasiassa asfalttiradalla luokkia 1/10 touring (sähkö ja polttis),
1/5 Large scale sekä jonkin verran myös 1/8 kokoluokan rata-autoilla.
"Maastoradalla" käy porukka silloin tällöin ulkoiluttamassa erityyppisiä RC-autoja. Rataa ei oikein ole kehitetty millekään luokalle sopivaksi.

1942
Yokomo / Yokomo MR-4TC SD
« : 22.09.06 - klo: 20.22 »
Tuo kone sopii driftingiin varmaan ihan hyvin. Sopiva ennakko löytyy pinjonin eri kokoja kokeilemalla ja säätämällä koneen ennakkoa. Itse lähtisin pienellä 1-2 mm ennakolla liikkeelle, niin huoltoväli pysyy pitkänä.

Mukavaa driftailua vaan !!

Se, että päädyssä on käytetty alumiinia ei liity mitenkään erityisesti driftingiin, vaan metallin käytöllä yleensä pyritään siirtämään lämpöä pois sieltä missä se syntyy eli hiilen kärjestä, missä hiili ja kollektori kohtaavat.

Orionin oman määritelmän mukaan hobby-sarjan koneissa metalli on peltiä/alumiiinia (sport V2 pääty) [http://teamorion.com/Products/Motors/Hobby] ,  kun taas kisakoneissa käytetään paremmin lämpöä johtavaa kuparia alumiinin kanssa (V-pääty)
[http://teamorion.com/Products/Motors/Competition]

Koko koneen jäähdyttäminen siirtämällä lämpöä alueelle, mihin ilmavirta osuu paremmin tähtää osaltaan koneen ja hiilien käyttöiän pidentämiseen sekä huoltotarpeen vähentämiseen. Mikään koneessa ei tykkää kuumuudesta. Kuumetessaan liikaa hiilet menevät käyttökelvottomiksi ja magneetit menettävät ylikuumenemisen vuoksi tehoaan.

1943
Sähköautot / Turistia kasaamaan, apua kaivataan...
« : 22.09.06 - klo: 17.36 »
Molemmat nuo autot ovat varmaan hyviä valintoja. Yleensä kannattaa valita se merkki johon parhaiten saa varaosia LÄHELTÄ.
Muita merkkejä on listattu esim. täällä
http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=18267

Hyvin monet ovat juuri siirtyneet tai siirtymässä harjattomiin,minkä vuoksi niitä ei pahemmin ole tarjolla käytettynä. Kaksi tällä hetkellä yleisimmin harjatonta systeemiä käytettyä ovat
>LRP Sphere tai Sphere Competition nopari + Vector moottori yhdistelmä (sama myös Nosram brandillä) ja sama moottori myös Reedy Neo merkillä
>Novak GTB säädin+ Novakin harjaton moottori
Kummallekin säätimelle on tarjolla neljään eri teholuokkaan koneita. Pienitehoisin on 1-star Vector tai 8.5 lankainen Novakin kone joka vastaa suunnilleen 17-lankaista perinteistä konetta. Seuraava tehotaso 2-star / 7.5 lankaa jne.
Hinnat säädin+kone yhdistelmälle uutena ovat 225-250e haarukassa.

Harjattomien systeemien seuraavaa sukupolvea odotellaan kauppoihin jo ensi kuussa, jolloin nykyisen mallisten käytettyjen tarjonnan voisi odottaa lisääntyvän.

Akkujen osalta NiMh 4200/4300 on tarjolla kohtuuhintaan sekä uutta että vielä edullisemmin kisakuskien muutaman kerran ladattuja (itselläkin näitä treenikäytössä).

1944
Yokomo / Yokomo MR-4TC SD
« : 21.09.06 - klo: 21.13 »
PCU:n ja allekirjoittaneen miettimä oranssin värinen syndicate moottori on todellakin 17-lankainen, mutta se on nyt jäänyt pois valmistajan ohjelmasta. Power-Racingillä näkyy 23 lankaisen pop-upissa väärä kuva oranssin värisestä koneesta.

Tilalle on tullut uusi 23-lankainen LRP-HPI Stock Challenge moottori. Minulla on tässä kädessä juuri sellainen joka pitäisi testata. Se on 23-lankainen, kuulalaakeroitu ja varustettu valmiiksi hopeisilla p-hiilillä. Tehoa on valmistajan tuoteselosteen mukaan 125 wattia ja kierroksia kone ottaa enimmillään 24.000.
Koneessa on säädettävä ennakko jolla voi vaikuttaa sen vääntö/kierrokset ominaisuuksiin.
Suositeltu kokonaisvälitys touring-autolle on 5,5-6 eli hyvin vääntävästä koneesta on kysymys.
Kone on saman näköinen kuin LRP:n esitteessä oleva Challenge 17-lankaisesta koneesta
http://www.lrp-electronic.de/e/lis/   (ks catalogue)

Jos verrataan noihin muihin esillä olleisiin koneisiin:
-syndicate 17-lankaisen teholukema on 185W, kierrokset 31.000, ennakko kiinteä (kannattaa soittaa ja tarkistaa onko Power-Racingillä vielä tätä varastossa) välitys noin 7-7,5
-LRP 15-lankaisen tehot ovat noin 190-200W, kierrokset 32.500, virikone säädettävällä ennakolla, välitys noin 7-7,5

1945
Yokomo / Yokomo MR-4TC SD
« : 21.09.06 - klo: 08.54 »
Minulla sama suositus kuin pcu:lla eli syndicate 17-lankainen kone ja siihen vielä "hopeahiilet" => vaivatonta ajoa pitkään. Vääntää varmasti riittävästi eikä tarvitse huoltoa ollenkaan siinä määrin kuin tiukemmat virikoneet.

1946
Yokomo / Drifting-koneista
« : 20.09.06 - klo: 08.17 »
Meillä on kokemusta driftaamisesta muutaman kisavoiton verran ja kommentoisin tuota konevalintaasi. Siinä saattaa olla oikeasti turhan paljon tehoa. Meillä on havaittu sopivan tehoiseksi 17-19 lankaiset koneet. Ajaminen on helpompaa ja sutii komeesti.
Tai jos meinaat 11x3 konetta käyttää niin laita ainakin ennakot hyvin lähelle nollaa, niin pysyy koneen huoltotarve pienempänä ja vääntöä löytyy enemmän kuin isolla ennakolla.

1947
Yleinen keskustelu / Hyväksytyt stanukoneet
« : 17.09.06 - klo: 21.45 »
Kuulalaakeroitu kone ei ole sallittu TSS-10 luokan sääntöjen mukaan.

Yleisimmin käytettyjä liukulaakeroituja stanukoneita ovat
>Monster ja sen viritetyt versiot
>Binary ja sen viritetyt versiot
>CO27
>Epic X
Kaikki yo. koneet ovat Trinityn valmistamia, joita sitten usein moottorivirittäjät ovat tuunailleet Trinityn jäljiltä vielä "nopeammiksi". Virityspajoja ovat mm. Putnam, EA Motorsports, Brood.

1948
Vapaa keskustelu / MATTI NEIROLA in memoriam
« : 17.09.06 - klo: 21.33 »
Otamme osaa perheen suruun ja toivotamme murheen keskelle voimia.

Matias ja Jarkko Kuusinen

1949
Tulokset / Alue 8 kerhokisakutsu
« : 12.09.06 - klo: 08.06 »
Jos jonkun osallistuminen Alue 8:ssa stanuun on sorvauksesta kiinni, niin meiltä saa apua. Ehdin hyvin sorvaamaan muutaman "vieraammankin" ankkurin päivän aikana. Ja menneen stanukauden jäljiltä on pakissa hiiliäkin paljon.

jarkko

1950
Yleinen keskustelu / Tattarisuon rata
« : 03.09.06 - klo: 18.13 »
Kisakausi on nyt asfalttiratojen osalta päättynyt ja ajajien määrä sen myötä ulkoradalla vähäisempi - Rajatorpan kalliosuojassa oli tänäänkin ajamassa ainakin tusinan verran kesällä Tattarisuolla ajavia kuskeja. Keli oli tosin ulkona lämpimämpi kuin kallioluolassa.

Ajamaan voi mennä (kunhan on aikaisemmin tässäkin keskustelussa mainittu nuorisoasiainkeskuksen 5€ toimintakortti) alueen normaalin aukioloajan puitteissä. Veikkaisin että minä päivänä tahansa mahtuu hyvin. Varsinaisia vuoropäiviä ei ole tämän syksyn osalta.

Jos luet tätä itse aloittamaasi keskustelua ylempää, niin löytyy kuvia.

Sivuja: 1 ... 62 63 64 [65] 66 67 68 69