Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 67 68 69 [70] 71 72 73 ... 78
2071
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 01.09.10 - klo: 21.46 »
Ansmann:illa näyttää olevan ihan saman näköistä autoa eikä maksa palio mittää?
http://modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=33535
Ja selvää eroa en nää nuissa muutakuin iskareissa.


Tuo on RTR auto ei kilpa-auto :)

2072
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 01.09.10 - klo: 18.06 »
Elekää jätkät viittikö tuollai  :cheesy: pittäähän sen auton liikkua  :roll:

10.5t on ihan riittävä ja kulkee ihan tarpeeks radalla.

2073
Sähköautot / Vs: Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 01.09.10 - klo: 11.17 »
Ei paha  :smiley:

Mitkä renkaat autossa on alla?

En tiedä, itselläni on m8 renkaat kun laitoin adapterit.

Miksi?
Miksi ei SC-renkaita?
SC-renkaillakin on paljon eroa ajettavuudessa keskenään. M8 renkailla pito on ihan eri luokkaa ja alusta pitää säätää eri tavalla kasvaneen pidon ja nousseen maavaran takia.

M8 renkaita oli jo pakissa, ei sen ihmeellisempaa syytä.

2074
Sähköautot / Vs: Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 01.09.10 - klo: 10.18 »
Ei paha  :smiley:

Mitkä renkaat autossa on alla?

En tiedä, itselläni on m8 renkaat kun laitoin adapterit.

2075
Sähköautot / Vs: Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 01.09.10 - klo: 08.29 »
Ei niin pro kuski ratissa mutta hyvin kulkee!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IWjlKC64lOA[/youtube]

2076
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 30.08.10 - klo: 13.02 »
Todella kiinnostava takatuuppari. Ilmeisesti samat vanteet käy kyseiseen autoon kuin B4 ? Tuleekos autossa mukana yhdet kierokset renkaita vanteineen, vai onko pelkkä runko ja kori kyseessä ? Kertokaahan lisää mielipiteitä autosta, kestävyydestä ja varaosien saatavuudesta.

auto on hexeillä mutta löytyy osat millä saa b4:n takavanteet sopimaan.

Varaosaa löytyy maahantuojalta riittävästi.

2077
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 30.08.10 - klo: 11.31 »
Onko Team C:n autoissa milliset vai tuumaset ruuvit?

Milliset, melkeen kaikki on 2mm hexiä paria lukuunottamatta.

2078
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 30.08.10 - klo: 11.30 »
Sori, kun tuun tänne kuokkimaan, mutta onko minkälainen verrattuna Asson B4:seen? Kovin on samannäköiset...
Autoissa on aika paljon eroja loppujen lopuksi vaikka näyttääkin "samanlaiselta" moni on myös sanonut että muistuttaa paljon RB5:sta.

B4 FT:tä ja TC02 ajaneena. tc02 tuntuu kun olisi paljon enempi liimattuna rataan ja ohjattavuus tarkempaa. Itsellä jäi b4:n kaappiin seisomaan kun tc02 tuli hankittua. Sen verran mukavempi oli tc02 ajaa. Tuumaset ruvit kans ärsytti minua joten tc02 on mukavempi kun on metrinen, käytännössä kaikki ruuvit ovat 2mm hexillä paria ruuvia lukuunottamatta. Isompaa vertailua en ole tehnyt kun jäi toi b4:n ajaminen niin vähäiseen.

TC02 on myös pysynyt paremmin nipussa ja varaosia mennyt vähemmän. Varaosien hinnat ovat myös mukavemmat lompakolle kuin Suomen B4:n hinnat. Erona tässä että tc02 on tullut minulle uutena ja B4:n tuli vähän käytettynä.

2079
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 29.08.10 - klo: 09.59 »
http://picasaweb.google.fi/axel.toivonen/TeamCTC02#

Kuvia mun teamC tc02:sta kasauksessa ja ajossa.

2080
Sähköautot / Vs: Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 29.08.10 - klo: 09.07 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hOmlXoBbksQ[/youtube]

Maifield vs Travis

Travis(Tq racing/TeamC) pääsee kannoille lopussa kelta sinisessä autossa, mitäköhän olisi tapahtunut jos aikaa olisi ollut 30s enempi :). Travis oli saanut auton edellisenä päivänä ja ajoi suoraan toiseksi kilpailussa(SC mod) ja selkeesti nopeus oli huomattavasti nopeempi kuin Maifield:llä.

2082
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rajatorpan rata
« : 27.08.10 - klo: 17.46 »
Mitä haittaa viereisessä pöydässä istuvan rc suuntaus tai henkisyys???
Ajeleehan moni pääsääntöisesti turistia ajeleva myös krossia... Ja toisinpäin.

Mut en silti ymmärrä tuota ajanoton puuttumista ihmeempänä ongelmana.
Kauanko torpassa on ollut ajanotto käytössä?
Toki ajaa, mut ei se krossiauto muutu turistiautoks mistä saisi treenikaverin turisti radalle.

En tiedä kauanko on ollut käytössä. Itse olen ajanu koko urani ajanotolla :) ja joka kerta ku ei oo käytössä niin hiukan vaikee treenata esim keskiajan laskemista jos ei tiedä pysyykö ajat tietyn ajan alle :)

Ilman ajanottoa treenaus menee mun mielestä ainaki puhtaasti kruisailuksi ja vaikea asettaa tavoitteita ja seurata että täyttyykö ne. Kellohan se kertoo oliko suoritus hyvä vai ei.

2083
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rajatorpan rata
« : 27.08.10 - klo: 11.59 »
Saako tästä käsityksen että kisaaja ei voi treenata täysipainoisesti kun krossiradan läsnäolo häiritsee keskittymistä? Vai mitä tarkoitit tällä kommentilla?

Toinen rata vieressä tuo enemmän porukkaa ympäriinsä, samoin porukka joka käy voi olla enempi krossihenkisiä kuin touring henkisiä. Moni kilpakuski haluaa varmaan ajaa muiden kilpakuskien kanssa koska silloin oppii parhaiten. Torpassahan on todella hyvä treenata kun se on loppujenlopuksi niin rauhallinen rata. Samoin krossirata varaa ajanoton, osan ajasta. Turistii on hiukan hankala täyspainotteisesti treenata ilman ajanottoa.

En minä tiedä minne porukka menee ajamaan, mutta parastahan on jos voidaan luoda kaksi eri rataa jotka eivät kilpaile keskenään vaan täydentävät tarjontaa.

2084
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.08.10 - klo: 09.29 »
Tuleeko tosta painoa niin paljon että haittaa? Eikös toi jotain puhallettavaa styroxia ole?
20g eron huomaa jo ihan hyvin kun on LW kori tai ei.

2085
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.08.10 - klo: 09.06 »
Jo korkea vtr auto käyttäytyy varmaan todella huonosti tuommoisen käsittelyn jälkeen.

2086
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rajatorpan rata
« : 27.08.10 - klo: 09.04 »
Itse olisin ehdottanut drifti/mattis/vtr/mini rataa joka on auki 7 päivää viikossa. Tämmöinen rata olisi mahdollistanut lompakolle kevyemmän tavan tutustua harrastukseen ja sit hiljalleen siirtymisen isolle radalle.

Isomyyri muuttanee tilannetta, riippuen mimmoinen rata sinne tulee ja mitkä ryhmittymät siellä viihtyy. Ehdottaisin että oltaisiin yhteystyössä isomyyrin talkooporukan kanssa ja pyritään välttämään päälekkäisyyksiä.

Eri kuskiryhmittymät varmaan myös viihtyvät tietyssä paikassa. Isomyyrin rata tulee olemaan isompi mutta ajanoton osittainen puute ja krossirata voi tehdä sen ettei se ole kisaajille täysin optimaallinen paikka. Rajatorpassa ihmiset ovat myös tottuneita ajamaan ja puitteet ovat kunnossa. Isomyyrissä menee varmasti hetki ennenkuin kausi lähtee käyntiin. Pekka osaa varmaan kertoa enemmän isomyyrin radasta ja miten on ajateltu että se toimisi ja ketä se palvelisi.

Mattis ja wgt autoja on varmaan liikenteessä syksyllä, joten niiden tarpeita voi olla hyvä myös huomioida.


2087
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rajatorpan rata
« : 27.08.10 - klo: 07.01 »
Kyllä se kymppikrossarille treeni mielessä kelpas ainakin viime talvena.Mutta tosiaan nyt tarpeeton kun saadaan kunnon krossi tilat ja rata Myyriin

Ei siinä juuri kukaan ajanut viime vuonna, suurin käyttö tais olla kun perheiden pienimmät ajoivat monsuilla siinä. Tälle vuodelle siihen oli kait kaavailtu jonkin moista rataa mut toi isomyyrin rata vaikuttanee päätöksiin. Asioista päättävät varmaan infoavat asiasta kun on jotain kerrottavaa :)

2088
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 24.08.10 - klo: 23.26 »
Eli miten toimitaan, jos on ns vanhan mallin kerssi-säädin, eli esim LRP SPX, jossa neljä ensimmäistä pykälää on "tavallista puntsia" ja neljä seuraavaa jotain ennakonsäätöä.

Mennäänkö tuossa noilla neljällä ensimmäisellä setupilla vai kuinka? Tuollaiset säätimet kuitenkin kelvannevat jatkossakin tähän luokkaan, vaikka nollaennakkoihin mentäisiinkin?

7 ja 8 profiilissa on ennakkoa, ja sekin taisi olla joku 5astetta :)

2089
Eurorc.com / Vs: Team C TC02 -ketju
« : 24.08.10 - klo: 14.48 »
http://www.redrc.net/2010/08/kenny-ferris-wins-2wd-stock-nationals-for-tq-racing/

tuupilla ajettiin kovaa maailmalla. TQ racing ja TeamC ovat siis samoja autoja, eri nimi vain.

2090
Kilpailijoiden kanava / Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
« : 24.08.10 - klo: 11.11 »
Olisiko Alue-8 kuitenkin hyvä ajattaa vaikka 10.5 koneilla joita jengiltä löytyy jo ja säätimeksi 0-ennakkoinen versio, tai ns.normisäätimeet, ilman puntsimoodin käyttöä? 0-ennakolla 10.5 ei liiku läheskään virivauhtia ja olisi kokeilemisen arvoinen. Koneita löytyy porukalta TSP-luokasta.

Sitten meillä olisi kaksi samannopeuksista luokkaa. Kun ottaa huomioon perinteiset A-8 radat, niin se on sama jos ajat vapaalla koneella kuin 10.t koneella. Jos halutaan aloitusluokka niin se voi olla vähän hitaampi.

WGT autot liikkuivat viime vuonna 10.5t+0ennakolla aika samaa vauhtia kuin 17.5t+SPX 2s:llä.
Voisi veikata että 1/12 autolle hyvä moottori voisi olla 10.5t tai 13.5t. Itse ajattelin alkuun testata 10.5t:llä kun semmonen nyt kotona sattui olemaan viime vuoden porosarjasta. Jos menee liian lujaa laitan sit hitaamman koneen, mutta en halua ajaa rataa ympäri kaasu pohjassa ja ohjata.

LRP:n 13.5t:ssä tosin on paljon ennakkoa mitä viime vuoden poro moottorissa ei ole, joten vauhtieroa tuskin kauheesti on. Luulisi että nämä erot korostuu kun ajetaan 0-ennakko säätimellä.

Itse toivoisin että alue8 kisat toimisi helppona sarjana tulla mukaan ja mihin voitaisiin hyväksyä paremmin "mitä pakista löytyy". Jos sarjaa ajetaan 0ennakolla ne jotka haluavat panostaa vauhtiin ostavat kummiski itselleen korkea kiintee-ennakkoisen moottorin.

2091
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 23.08.10 - klo: 23.05 »
Välitykset pitäis saada kohilleen ja voisi olla hyvä olla vähän eri spurreja, vielä kun tietäis mitkä spurrit sopii ja missä on sopivat reiät diffikuulille. Noissa kaikissa spurreissa näyttäis olevan reikiä mut missä spurrissa on ne oikeen kokoiset reiät? Vai vaihteleeko tää eri autojen välillä?

2092
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 23.08.10 - klo: 16.05 »
Levänen sanoi että kantsii ajaa magentoilla edessä ja takana. Optiot tais olla tuplapinkit eteen ja pinkit taakse

2093
Just näin, tossa on se yleisin moka, mikä tehdään alussa, kun yritetään 'säästää' renkaissa.

Varmaan helpottais kaikkia kiilakuskeja, jos joku tämmöiset perusjutut kirjoittelisi vaikkapa omaan topiciinsa..

Ei haittaisi että saataisiin aloittelevan kiilakuskin tärkeimmät asiat yhteen topiciin. Renkaat, alustat, rutiinit, pitoaineet, korit tulee nyt heti mieleen.

2094
Vapaa keskustelu / Vs: Ulkoisen kovalevyn tiedot talteen?
« : 23.08.10 - klo: 11.39 »
Minkä tahansa merkkinen kovo voi hajota koska tahansa,se on p.......a tuuria jos niin käy.Onneksi tosiaan se harvemmin on itse kovalevy joka laukeaa tai ei ainakaan hajoo niin pahasti etteikö sieltä sais faileja ulos.Jos haluat kuitenkin "kestävimmän" ulkosenkovon niin vertaa jostain muualtakin kun Verkkokaupan TOP10:stä se kun ei todista toimivuudesta yhtään mitään.OT, mutta sinnehän tää meni jo ajat sitten

"On olemassa kahden tyyppisiä tietokoneenkäyttäjiä: niitä jotka ovat menettäneet dataa ja niitä jotka tulevat menettämään"

Ei se ole huonoa tuuria jos levy menee rikki. Levyt menee aina rikki jossain vaiheessa, joskus aikaisemmin joskus myöhemmin. Jos on tärkeätä dataa kannattaa pitää niitä ainakin 2:lla eri levyllä ja sitten kolmannella joka ei ole samassa taloudessa. Pohtiko joku mitä tapahtuu jos tietokoneeseen osuu salama ja kaikki sisuskalut menee? Tai jos talo sattuisi palamaan...

Mutta jos levyjä halua pelastella ja ei oo rahasta kiinni Norman Ibas hoitaa kyllä homman. Muistaakseni pystyvät lukemaan 6 kertaa ylikirjoitetun datankin levyltä.

2095
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 22.08.10 - klo: 23.26 »
hudyn muovikahvanen on parempi kädessä kans ja se on halvempi :)

2096
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 22.08.10 - klo: 08.42 »
Itse käyttänyt GS,än ristipää ruuvaria useita vuosia ja hyvin pelittää vielläkin.
Nuo kuusiokolo ruuvarit on tilattu honkkarista (ei ole vissiin mitään merkkiä) ja hinta oli joku 5taalaa kpl ja nekin on ollut todella kovassa käytössä ja hyvin skulaa viellä.
En voi verrata hudin työkaluihin koska en ole koskaa sellaiset omistanut mutta en epäile että ne ei olis hyviä tai parhaat mitä on saatavilla.
Jerzi

Ei ne hudytkään mitään ikuisuus työkaluja ole. Vuoden käytössä ollut 2mm on pyöree ja mun mielestä kesti ihan hyvin suhteutettuna käyttöön. Nyt testaan miten TeamC:n kärki kestää. Kulutuskamaa nuo terät ja hyvä olla vaihtokärki mahdollisuus.

Loppujen lopuksi noi kaikki työkalut tulee samoilta tehtailta. Riippuen sitten välikäsistä ja laatutarkistuksista saadaan hiukan erilaatuisia ja erihintaisia työkaluja. Mut pääsääntönä kyl työkaluissa on se että jos ostaa huonoja niin ne vaihtuu yllättävän nopeesti hyviin :)

2097
Sähköautot / Vs: Team C TC02SC 2WD Short-Course Truck
« : 20.08.10 - klo: 21.23 »
Oma auto kasattu ja ekat metrit ajettu parkkiksella. Auton kasaus sujui ongelmitta ja manuaalikin oli selkeä. Joissakin ruuveissa hiukan toleranssi heitteli ja oli hiukan ahdas 2mm avaimelle mutta kun vähän paino niin ei tuottanut harmaita hiuksia.

Autossa kannattaa viilata vähän pohjalevyä että taka t-levy istuu vapaasti eikä ole jännityksessä. Etu ja taka puskureiden rakennelmat tuntuivat vähän isoilta ja ylimititetuilta mutta ehkä seon vaan hyvä asia.

Eniten säätöä oli servon kanssa, servohornin asentoa ei voi muuttaa jossei servoa irrota joten sitä joutui hetken venkslaamaan että sai kohdilleen.

m8 renkaat istuu hyvin autoon kun ensiksi asensi adapterit, nämä pitää ostaa erikseen. Auto tuntuu todella stabiililta korkeissakin vauhdeissa ja oli helppoa ja loogista ohjata autoa. Radalle kun pääsee niin voi sit sanoa enempi.

Iskarit ovat herkkua, todella smoothit ja helppo kasata ja vaihtaa öljyt. TeamC:n iskarit ovatkin todella yksinkertaiset ja toimivat hyvin. En ihmettelisi jos muiden merkkien kuskit ihastuisivat näihin.


Kuva on nelkkukrossarin vakioiskareista.

Diffin kasaus ei tuottanut ongelmaa, hiukan pitää ääntä mut eiköhän se mene ohi kuhan saa vähän ajoa alle. Spurrisuojuksessa on myös reuna, joka menee moottori levyn yli, näin ei pääse lika siitä sisään kun suojus vähän vääntyy.



Plussat:
+iskarit
+osien yhteensopivuus
+selkee manuaali

Miinukset:
-Joidenkin ruuvien kannat
-Servosarven asennus on vähän sähläämistä, onneks ei tarvii tehdä kuin kerran

2098
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 20.08.10 - klo: 08.19 »
Ohjelma kysyy että päivitetään uus softa ja valintana on OK ja cancel, tässä kohti pääsee vielä pakittamaan. Vaatii toki 203 softan että saa asetukset katottua. Mutta toki täältäkin kyselemällä saa yleisille konfiguraatioille asetukset.

Tattiksella ajettiin stanua 5.1-5.3 välityksillä a-finaalissa seuraavin asetuksin:
5-14k rpm, 55ennakkoa, 10turboo, 0.3s delay ja ramp2.

2099
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.08.10 - klo: 09.21 »
no joo mä kävin eilen ja sanoi et joku grb:n hemmo lomalla. et ei kai onnistu. itselläni on ainakin se tilanne et jotku renkaat olis hankittava ennen kisoja.

Ihan normaalisti italia kiinni koko elokuun...

eikös koko keskieurooppa oo kiinni koko elokuun normaalisti, se on niiden lomakuukausi :)

2100
radan suunnittelusta kysymys. Jokainen varmasti haluaa päästä ajamaan mahdollisimman pian, eli onko tuota profiilia mietitty ollenkaan vai tapahtuuko tuo sitten syyskuussa(joka on aika lähellä jo)? Ei sillä että itse sen haluan tehdä vaan suosiolla jätän sen suunnittelun kokeneemmille, rakentaa kyllä voin.
Eiköhän kokeneet tekijät tee sen aika lennosta kun käyvät vaan perehtymässä mahdollisuuksiin ensiksi.

Sivuja: 1 ... 67 68 69 [70] 71 72 73 ... 78