Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - sprawl

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 14
211
Tätä se on kun alottaa harrastuksen. miksikä niitä metallitikkuja kutsutaan jotka liittää renkaat vetoakseliin?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37874&grpid=3901&order_id=WO1309550322
tarkoittanet noita(linkki traxxaksen vetarista) ? Ihan vetoakseli :)
Tosin noita saa joko tollasissa palapeleissä tai sitten ihan kokopakettina diffistä renkaille asti.

213
Sidewinderin 10-15akullista ajettu nopari posautti plussa kaapelin irti savujen kera.

Jännä homma kun päivän ensimmäinen ajo, noin 20m eteenpäin ja sitte jäi siihen.  :sad: :angry: :cry:

214
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.07.11 - klo: 23.17 »
ok, pari 8,4v nimh akkua löytyy ja 3s 4000mah 30c zippy lipotin.

Pistä hinta liposta ;P

ite maksoin kuukausi sitten nelikosta 100a noparilla ja velineon motilla,6rengasta,nimh akulla,bigborilla,radioilla,kahdella kopalla, varaosilla,yms härpäkkeillä noin 300e.
Tosin joitakin sivuja taaksepäin tietää mitä kaikkea piti uusia mutta vaikea noista on sanoa mikä on se "oikea hinta". Käytetty on kuitenkin aina käytetty vaikka sitä kuinka sanottais hyväksi.

215
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 18.07.11 - klo: 23.09 »
Mikäköhän olisi sopiva hinta slässille, missä on xerun 80a nopari, big bore iskarit, takahubit ja 2kpl alutukivarsia?

Oman kokemuksen mukaan 250-300e, riippuen tietty tuleeko radiota tai akkuja mukaan.
jos radiot ja akut ei kuulu kauppaan niin alemmas.

Ite oisin kiinnostunu mutta pitäis tuo takatuuppari saada ensin pois alta.

216
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.07.11 - klo: 20.29 »
Miten onko lipo balanceri ja lipo tasaaja sama asia?

On.

217
eilen ajeltiin tuolla allekirjotuksesta löytyvällä slash 4x4 mutta 3s akulla hiekkatiellä auton edessä, suurinpiirtein reilu puolella kaasulla oli vauhtia 50-60km/h, ja kun kaasun pisti pohjaan niin eturenkaat muuttu sen verran soikeeksi ettei enään pystynyt ohjaamaan hiekkatiellä joten huiput jäi ottamatta.


218
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 15.07.11 - klo: 18.53 »
tuli tänään testailtua nelikkoa hiekkatiellä niin että ajeltiin autolla perässä ja ohjailin apparin paikalta itse slashia.

kävi pieni äksidentti, vauhtia oli joku 50-60km/h ja ajautu turhan reunaan tieltä ja suoraan johonkin kivimöhkäleeseen joka halkasijaltaan joku 10-15cm.
Ainoat vauriot pienehkö naarmu pohjassa ja liimauksista irronnut nopari.

Ei tuo siis aivan pienestä hätkähdä näköjänsä.

hiekkatiellä tuolla 3s lipolla ajeltiin parhaimmillaan noin 60-70km/h nopeuksia. pitäis laittaa isommat välitykset ja kokeilla asfaltilla mitä se kulkee noin suunnilleen.

tosin hiekkatiellä toi 50-60 on kyllä jo aika kauheeta ajettavaa, ei meinaa ainakaan mun käsissä oikein pysyä.

219
Onhan se hyvä oikasta vääriin paikkoihin laitettuja kirjotuksia että edes jotenkin säilyy foorumilla hyvä luetttavuus, jos jotain aihetta haluaa lukea, on varmasti mukavampaa hakea tietoa yhdestä ketjusta kuin kymmenistä ketjuista joissa on samaa asiaa.

ei tuota itsekään aina huomaa ja kirjottelee asioita vääriin paikkoihin.


mutta itse asiaan, monesti palautus ei kannata sen kustannusten takia jos ulkomailta tilannu, lisäksi käsittelyyn voi mennä 2kk aikaa joten joku arvo monesti on silläkin jos joutuu uusia mahdollisia osia odotteleemaan niin kauan.

voihan akkua koittaa testata ihan ajossa että mitä se sanoo jos laittaa johonkin kiinni(ei nyt välttämättä heti siihen parhaaseen autoon mitä löytyy) jos niitä ei meinaa palauttaa. Jos meinaa palauttaa niin ei kannata koskea ollenkaan ja kuvallilset dokumentit siitä kerätä.


220
sidewinderin combo 3s:llä pitkähkössä ruohossa kaasu pohjassa oli liikaa traxxaksen vakio vanteen keskiölle, pyöreä kuin lumipallo.

221
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 14.07.11 - klo: 14.56 »
Traxxas slash 4x4, saa hyvin varaosia sabelta ja tulevat nopeasti.

äänet täältäkin slashille ja sabelle!
2wd halvempi mutta suosittelen kyllä nelkkua, on parempi ajettavuus kovemmilla vauhdeilla.

222
jos löytyy parikymppiä lisää niin kannattaa ostaa suoraan se ultramat 14+.
($39.99 + $17.95 (registered air mail)) * 1.23 (ALV) = 51€

Ultramat 14+:
99€ + 6.9€ (johto) + 7.9€ (JST-XH tasuri) + 8.95€(posti) = 122,75€

Vaikka se Graupnerin hiilikuitujäljitelmäpinta toki näyttää laadukkaalta, niin on tuo eri aika iso. Onko sinulla jotain omia kokemuksia tuon suosituksesi tueksi?

itse taas vertailin ihan suomalaisista, esim. rf:ltä:
8 maksaa 69e ja 14+ 99e.

ai että miksi?
jos nimhejä latailee, 14+ lataa 14kennoseen asti, 8 vain 10.
jos lipoja, 14+ lataa 1-6kennoset kun taas 8 vain 1-4.
14+ omaa latausvirtaa 2A enemmän joka tarkoittaa esim. 5000mah akun latauksessa heti aika hyvää säästöä ajan muodossa.
14+ omaa 12v piuhat valmiiksi laitettuna(en tätä ominaisuutta näin ulkoa muista että onko se siinä kasissa).

lisäksi 14+ näyttö on aika hyvin infoa antavaa sorttia verrattuna 8 pelkkiin ledeihin.


siinäpä pari vertailukohtaa, itse kyllä satsaisin sen parikymppiä tuohon laturiin mieluummin jos ajattelee sitä että joskus tarttee isompaa latausvirtaa tai tukea isommille lipoille.

ja tosiaan jos latailee esim. 5000mah akkuja niin onhan se kiva ladata se tunnissa kuin lähes kahdessa.

223
jos löytyy parikymppiä lisää niin kannattaa ostaa suoraan se ultramat 14+.

224
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.07.11 - klo: 22.33 »
iteltä meni tänään spurri sileäksi, pitäiskö sen kuinka kauan noin normaalisti kestää jos kaikki osat on kunnossa? en tuolla spurrilla ajellu varmaan 10akullistakaan.

btw, palaan taas noihin sidewinderin lämpöihin.
nyt on tuuletin siili yhdistelmä motissa, ja ostin sabelta toron 5euron 1/8 esc tarkotetun tuulettimen noparia varten ja lämmöt pysy kyllä yllättävän hyvin aisoissa kun ajoin 3s joku 2000mahia ja 2s melkein 4000mah autolla yhteen menoon. tämän jälkeen sanokin jo spurri ittensä irti mutta ei mitenkään törkeesti lämmenny niinkun ennen, eikä nopari katkassu kertaakaan lämpöjen takia.

oisko tuo sidewinderin combo sitten arka noparin lämpenemiselle joka aiheuttaa myös sitä kautta moottorin lämpenemisen?

225
Sähköautot / Vs: Liittimet
« : 12.07.11 - klo: 22.16 »
mulla suli (tamiyan) liittimet kyosho ultima db:stä mikä ois kestävin vaihto ehto (traxxas,deans vai bullet)??

en tiedä kestävimmästä mutta ite oon käyttäny tähän asti jokasessa liitoksessa traxxasin liitintä, on helppo asentaa ja helppo käyttää. eikä ainakaan allekirjotuksessa olevilla vehkeillä saa sulamaan.

226
tuuletin sidewinderin nopariin, sen verta kuumana käy.
nyt jo tuuletin+siili yhdistelmä motissa ja tuuletin noparissa, ja edelleen lämpenee...

227


Noillakin toi kulki ihan kivasti, mutta nälkähän tässä kasvaa.
Akkuna on turnigy 2s 5000mah. Kasvaako teho, jos hommaa 3s akun tuohon?

Tottakai kasvaa nopeus, ja ihan mukavasti kasvaakin. Tuntuu todennäkösesti ihan eri autolta kun pistät 3s:n 2s:n tilalle. =)

228
Tulipa huomattua että 4x4slashin etudiffin kahdesta laakerista toinen oli aivan sileä, vain ulkokehä jälellä ja toinenkin enemmän tai vähemmän kulunut...

229
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.07.11 - klo: 23.02 »
Palaan hieman noihin lämpöongelmiin joita on tässä käsitelty parin sivun verran taaksepäin,

päätin ajan kuluksi purkaa etupään kun tuntu toi kardaani vähän liikkuvan etupäässä ja huomasin että laakerit joita 2kpl(6x12x4) oli kulunu, siitä keskimmäisestä ei ollu kuin ulkokuori enään jäljellä!

siitähän tuo lämpeneminen voisi johtua kun se liikku jonkin verran niin tekee turhaa työtä varmaan moottorikin, ja lisäksi etudiffissä on aikas karmeen paksua litkua, tartteeko sen olla niin paksua että jos pyörittelee akseleita erisuuntiin niin pitää ihan vääntääkkin ? takapäässä vastaava osa pyöri ihan siististi.

kuinka paljon lämpenemistä noin muuten aiheuttaa vanhat osat, esim. kaikkien pyörien tuennat, ja itse alatukivarren löysyys liitoskohdasta(takana ainakin vähän kulumaa siinä "pohjalevyn kiinnityksessä" jonka toisella puolella oli suspension pin poikkikin) ?

käsissä kaikki tuntuis pyörivän ihan nätisti mutta mietin just tommosta että paljonko eri osien ns. turha heiluminen vaikuttaa koneen lämpöön.

230
jaaaaaha, seuraavaksi tais levitä hk:n 100a nopari, eiku uutta samanmoista tilalle....

231
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.07.11 - klo: 13.39 »
Samaapa minäkin, ja siihen ystäväksi tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9550
Varmasti pätevä, mutta hk:n nopari on kyllä helppo ohjelmoida ihan perus piippi systeemilläkin verrattuna esim castlen tuotantoon jossa koko valikon läpiselaamiseen menee joku tovi jos parikin.


233
irrotin tuon hk100a  noparin ja siellä vilkkuu vihreä sekä punanen kokoajan, manuaali sanoo seuraavaa:

3, both the red and green LED flash, when the voltage is low or over, or the ESC is over-heat.

oon kokeillu sekä puolitäydellä 2s:llä sekä taydellä 3s:llä eikä muuta vaikutusta kuin tuulettimen meteli.

vinkkejä?


lisäys,
testasin vähä lisää, maxampsin 2s lipolla punanen led välkähtää 4 tai 5kertaa ja sitte ei enää vilku mikään ledi, eikä pidä myöskään ääntä -> servo toimii, mutta ei moottorin ohjaus. kun painaa kaasua syttyy ihan oikein vihreä ledi ja pakilla punanen jonka jälkeen sammuu kun päästää liipasimesta. Eli perjaatteessa jos valoihin on uskomista niin nopari olis muuten kunnossa mutta joku häikkä sitte tuossa joko moottorissa tai kaapeleissa. toinen moottori kyllä olis mutta ei sovi liittimet ihan suoraan.

turnigyn akulla palaa noi alussa kerotut valot :)

toisella akulla pääsin nyt resetoimaan asetukset valikkojen kautta mutta ei vaikutusta.'


lisäys2,
johdot purettu, ei häikkää niissä ainakaan. Pitää vissii lähtee jostain purkamaan ja ostaa uus nopari. Luulis motin olevan kunnossa kun sillä ajettiin illalla, pidetty 15min tauko jonka jälkeen ei enään käynnistyny.

lisäys3,
sain jopa puolet piipytyksistä kerran kuulumaan mutta en enään toista kertaa :D. Latasin 3s:n täyteen niin sen jälkeen sain kuulumaan pari piippausta mutta sekin oli sellasta "käheetä" eli saattais ollaki noparissa vika eikä motissa. Saapa nähdä kuinka kauan kestää tuo hobbykingin tilauksen tule kun niin kevyt paketti että airmaililla tulee.

234
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 10.07.11 - klo: 09.46 »

Kulutuksen puolesta vakiorenkaat on erittäin hyvät.
En muista nimeä mutta aika suosittuja taitaa olla ne mininäppylärenkaat myös sekalaisessa ajossa mutta saatan olla väärässäkin. Muistaakseni noista renkaista on ollu ennemminkin paljon puhetta tässä samassa ketjussa kun selaa sivuja taaksepäin
 
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

235
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 09.07.11 - klo: 21.43 »
itellä kans käytössä tuo, tosin tällä hetkellä jostain syystä oikuttelee ettei muka moottori olis paikallaan ja toiminnassa mutta en oo johtoja vielä täydellisesti läpikäyny.

jos oot tilaamassa esim. hobbykingistä niin pistä yv.tä, voitaisiin jonkinlaista kimppatilausta tehdä niin menis postarit puoliksi.

236
jos joku on EP:n alueelta tilamaassa lähipäivinä niin vois ottaa yhteyttä yv:llä.

237
Varmista vielä ne moottorin johdot. Itsellä oli samoja oireita muuten mutta moottori ei tiennyt kumpaan suuntaan pyöriä. Se piipitys tulee moottorista noissa nopareissa...

juu tuo piipitys selvis itelleki tuolta ulkomaisilta palstoilta että se ilmottaa jotain moottorista niillä äänillä sekä akun cellien määrän.

täytyypi käydä ne vielä läpi, yks johto oli saanu vähän siipeensä kun ilman koteloa ajelin ja sen aukasin ja korjasin, saattaapi vielä jostain olla poikki.


lisäystä:
kokeilin tollasella "piipperillä" johtimet niin kaikki oli sen mukaan ainakin kontaktissa johtojen läpi eli ei suoranaisesti poikki, pitää vissii purkaa kaikki kutistesukatkin ympäri jos joku on niin löysällä ettei virtaa kulje juuri läpi.
tietääkö joku kuinka herkästi noparin pitäis se tunnistaa, aattelin vaan että jos siellä on yksikin johtimen säije juuri ja juuri kiinni niin tunnistaako se että moottori on ok, sillonhan ei johdoissa vikaa kun piipperi piippailee kaikki johdot läpi.

pitää vissii nopari irrotella liimoista ja kattoa palaako joku ledi pohjassa kun pistää päälle.

238
Tuli seuraava probleema, vinkkiä mikä on kun tuo hobbykingin nopari tekee nyt niin että renkaat kääntyy mutta kone ei liiku,eikä edes yritä liikkua. Johdot tarkistin mutta ei ollu rikki silmämääräsesti. Nopari ei myöskään pidä päälle laittaessa normaaleja piipityksiä eikä mihinkään asetusvalikkoihin pääse.

Löysin netistä yhden ongelman lähteen jolla samat asiat kuin itsellä, se oli korjaantunut itsestään 20min jälkeen mutta tuo on ollu kyllä jo eilisestä pimeä kun vähän väliä sitä koittanu herätellä.

Koitin niinkin että otti moottorin johdot irti - ei mitään piippauksia tms.

lisäys.
jos tuohon uutta ajattelee niin löytyykö suomen kaupoista minkälaisia kohtuuhintasia nopareita? pitäis siis toimia 3s ja tuolla ezrunin 4000kv koneella. Vai pitääkö ruveta ulkomailta tilailemaan...

239
Traxxas / Re: Traxxas Slash 4x4
« : 09.07.11 - klo: 17.17 »
siirsin kysymyksiä palstalle....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

240
Jos näin on niin torrenttia vaan tulemaan.Tosin noiden asennus nykykoneeseen taitaa olla vähä vaikeempaa.Eikä siinä oiken mitään järkeä ole.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Juu, varmahan en ole asiasta. Eiköhän tuo lähinnä keräys mielessä ole haluttua =)

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 14