Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lassi

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 28
211
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 19.01.12 - klo: 13.43 »
Onkos porukalla täällä kokemuksia NEU:n oikeista koneista eli ei siis Castlen tekemistä vaan ihan oikeista NEU:n koneista nuohan taitavat olla kaikista arvostetuimpia rc -moottoreita? Mietin vaan olisko jollain arkielämän kokemuksia onko ero selvästi huomattavasti esim. castlen ja aidon NEU:n välillä? Jos tuollaisen joskus sais kohtuu hintaan, niin kiinnostais kyll kokeilla, jos siitä oikeasti on jotain hyötyä :) Itse ajanut Leopardilla jo pitkään ja todella tyytyväinen oon ollu lämpeneminen on hanskassa ja voimaa on. Aivan eri maata kun jotkut hobbykingin halppis pinkki koneet tms vaikka lupaavat saman tai enemmänkin. Mietin vaan tuleeko selvästi huomattavaa eroa jos hankkii NEU:n koneen.

Toki myös legendaariset Lehner ja Hacker käyneet mielessä, mutta hacker käsittääkseni hieman ylihinnoteltu USA brändi :) Varmasti laadukkaita vehkeitä nekin, mutta tuntuu että hintaa on vielä lehneriin ja neuhun verrattuna reilusti lisää :)

Lehner on toki yks mielenkiintoinen vaihtoehto ainakin veneissä niitä tuntuvat käyttävän, onko kellään niin laajoja kokemuksia että olis kokeilleet jotain näistä tai peräti kaikkia (NEU, lehner, hacker, leopard, castle). Myös kiinnostaisi löytyykö joltain valmistajalta suositellut ennakot mitä koneella pitää käyttää vai onko ennakot jotain yleisarvoja mitkä menevät esim. moottorin fyysisen koon tai käämikierrosten tai jonkun muun asian mukaan? MMM näyttää tarjoovan vakio ennakoksi 15astetta, mut skaalat on melko isot kumpaankin suuntaan ja olis mukava tietää jotain aiheesta ennenkun niitä vääntelee vai väänteleekö ollenkaan :)

212
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 19.01.12 - klo: 13.38 »
Juuh kyllähän se 4s varmasti riittää ihan hyvin riippuen paljon mitä hommalta hakee ja missä ajaa :) Ennakkoihin ei oo ikinä ite tullu kokeiltua. 15astetta taitaa olla MMM vakio ennakko tiedä sitten pitäiskö toi jotenkin säätää moottorin suhteen oikeaksi, mutta valmistajat ei vissiin ainakaan kerro sopivaa ennakkoa tai ennakko skaalaa koneelleen.

Juuh ite hain isoa tehoa ja 6s kanssa tosiaan pääs paljon helpommalla lämpöhävikkien kaapelien yms kanssa. Tuo 16x 2250kv ei vissiin hirveen hyvin pidä paikkansa teoreettisestihän se on suurinpiirtei noin, mutta välitykset yms tosielämän aatokset lasketaan tuon 14.8voltin mukaan 4s pakoilla ja 22.2volttia 6s:llä. Näin ollen saadaan enemmän toden mukaiset kierrokset.

213
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 19.01.12 - klo: 12.23 »
Täälläkin Hyper7 väistyi Hyper 8.5 tieltä, samalla päivittyi sähköt kun noita MMM paloi pari kappaletta.
Nopariksi tuli MGM TMM 16026, ero mambaan on ihan uskomaton, niin tehojen kuin ajettavuuden kannalta, toivotaan vielä että tää kestää ehjänä.
Koneena Neu 1717 ja akkuna toistaiseksi väsynyt 5S.

Tuli tänään testattu noita XTM laparenkaita ekaa kertaa lumella, hiekkamontulla noilla kesällä kävin ja ne osoittautui todella hyviksi renkaiksi pehmeälle hiekalle.
Toimivat myös lumessa hyvin, täytyy sanoa että tähän asti paras rengas mitä olen talvella ajanut, toimii paremmin kun monstereiden maxxpadlet yms. näillä auto kääntyy, eikä keula luista karkuun mutkissa, jarru pitoja ei kauheasti ole muttei ei häirinnyt kun auto muuten toimi niin hyvin noiden kanssa.

Kiinnostavan olonen kapistuo sulla, 1717 koneessa pitäis ainakin olla voimaa melkosesti, varmasti voimaa riittää. Onkos tuo 1717 jo paksumpi kun 40-42mm? Nuo laparenkaat on kyll mielenkiintoinen kokeiltava, pystyisitkös ottamaan videoita ajeluista joku kerta+

Itellä oli joskus 4-5vuotta sitten MGM nopari, mutta sen yhtäkkiä annettua savut pihalle ja MGM suhtautuminen korjaukseen/takuu asiointiin oli niin huonolla kantilla päätin jättää koko firman. Ja näin ollen kun 2vuotta sitten 6s hommat alkoi niin Hobbywing ezrun 150A tuli hoitamaan 6s ajoja ja toimikin hienosti tuohon syksyyn asti jolloin savut karkas. Nyt ostin sitten MMM kokeeksi miten tuo pärjäisi 6s:n kanssa, ainakin kaverilla pelaillut hyvin Fluxeissa. Mut videoita kyll mielellään kattelisin tosta laitteesta jos sellasia saat otettua :)

Jukis, Mielenkiintonen projekti vääntää itse tuo pohjalevy, itsekkin joskus vähän aikaa harkitsin mutta jätin sikseen alumiinin vaikean saatavuuden ja hinnan takia. Muutenkaan kun ei ole kun perus pylväsporakoneet ja isot kolkot kanttaus koneet niin parempi jättää ehkä pohjalevy Ofnan tekemäksi :) 4s:lläkö oli tarkotus ajella?

Mmmm pitääkin joskus koittaa noita eurorc:n renkaita. Prolinen badlandsit on kyllä antanu kovan kuvan laadustaan, monet renkaat on räjähdelly vähän reilummassa käsittelyssä 6s:llä, mutta badlanssit ei osottanu mitään sen tapaista. Erittäin kova kumiseos mielestäni ja sitkeä kumi, toivottavasti kesällä näyttävät kestävyyttään yhtä hyvin terävällä soralla.

-------------------------------------------------------------------------------

Omaan autoon saapuili kaikkea pientä ja pitäisi vaihtaa badlandsi renkaille, AKAn vanteet kun nuo halppikset halkesivat pakkasilla. Savöx SC-1258TG 12kg/0.085sek servo tuli ohjaukseen voi kyllä olla että tulee vasta keväällä pistettyä nokalle, jos tuol lumessa kylpee niin ei sitten heti hajois toi uus servo :) Kiinaservo jatkakooon ohjauksessa ja pakissa varalla kesällä :) Iskariöljyä ja diffiöljyä tuli kans koko arsenaali että pystyy hieman hakemaan asetuksia kesällä. Vielä pitäisi varmaan jossain välissä ostella nivelkardaanit.


214
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 17.01.12 - klo: 14.26 »
Osaakos joku radio tieteiden ammattilainen kertoa mitä ongelmia voi seurata/seuraa 2.4ghz vastarin suojaamisesta esim. prf202 lakalla? Onko jotain osia minkä toiminta saattaa häiriintyä lakan käytöstä. Itsellä ainakin tipahti kantomatka monia satoja metrejä kun suojalakkasin vastarin muutama viikko sitten.

Kantomatka ei hirveän lyhyt ole, mutta ei milläänlailla käteväkään rc touhussa. Ennenhän radioilla pysty ajamaaan niin pitkälle kun näki eikä vielä silloinkaan tuntunut mitään ongelmia kantomatkassa, vastarin antennikin on servojen johtonipun kanssa nipussa eikä edes antenniputkessa tms.

Lakkauksen jälkeen kantomatka tippui selväis, arviolta heittäisin 15-25metriä olevan nyt maksimi kantomatka joskus hyvissä tilanteissa 30-40metrin tietämillä, sen jälkeen tulee suhteellisen totaalin "black-out". Taas kun kävelee lähemmäksi niin laite lähtee pelaamaan normaalisti. Antennia koitettu ottaa pois harjattoman moottorin sähköjohtojen vierestä ja servon johtojen vierestäkin ei mitään vaikutusta.

Mahtaisko joku ammattimies osata valaista mikä mahtaa olla vikana :)

edit. Radiona legendaarinen GT2 Hobbyking -rattiradio.

215
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 07.01.12 - klo: 23.08 »
Pinjoni & spurri välys vissiinkin muuttunut hieman liian pieneksi, eipä tuo muusta "vollottanut". Pikasesti katottuna välys näytti silti hyvältä ja voimansiirto pyöri hyvin joten eipä tullu asiaa sen paremmin alettua tolla viimesellä akulla mitään asialle tekemään, mistä toi videon loppu koostuu.

Myöskään näin jälkikäteen ei mitään kulumia tms spurrissa ja pinjonissa, "vollotus" toki loppu kun tossa pöydällä säädin koneen uudestaan, oli jostain syystä päässyt muuttamaan paikkaansa. Luultavasti törmäyksessä metallilavaan päivän alkutaipaleella, mitä ei tietysti videolle osunut. Mut kaikki hampaat oli tallella ja pinjoni/spurri hyvässä kunnossa. Muuta kun jatketaan kovaa ajoa vaan :)

AKA:n vanteet tuli tilattua nyt liquidrc:stä muitten osien kanssa, jospa nuo badlanssit sais niille siirrettyä.

216
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 07.01.12 - klo: 13.33 »
tosta XTM:stä mukava kyll katella kans videoita tuntuis liikkuvan ihan mukavasti ja vissiin kestääkin jollainlailla?

Juuh just eilen oltiin ottamassa ensimmäiset talviajot alle ja kyllä se niin vaan on että 6s palattiin lopullisesti vaikka aateltiin että hienosti menee talvi pelkillä 4s:lläkin. Mielenkiintoa piisaa tolla 6s setupilla paljon enemmän :)

Kalustotappioitakaan ei tullut muuten, mutta badlanssien halppis vanne halkes ja yks kiinan servo paloi, kun renkaat oli jumittunut linkkuun ja käytiin säätämässä toista autoa niin oli tietysti koko ajan yrittän renkaita suoristaa ja näin ollen servo paloi, ei ollut näemmä paljon suojauksia tossa hintaluokassa :) Sanwa jatko loppu päivän palveluksessa varaservona.

Mmm noita renkaitahan on aika hyvin saatavilla yllättäen kyllä tossa jäisellä pohjalla tuntui perus "nappulakuvio" pitävän paremmin ainakin 6s alla, badlands piti sitten aivan hurjasti jos lunta oli alla. Olis pitäny ymmärtää ottaa badlanssit jollain kunnon vanteilla ettei toi halkeeminen olis teettäny näit keittämis töitä :S Onko suosituksia jostain hyvästä pehmeästä ja joustavasta vanteesta? AKA varmaan valmistaa ainakin aika sopivia vanteita. Laparenkaatkin kävi alussa mielessä mut aika paljon on jää pohjaa yleensä tarjolla kun ajellaan niin välttämättä tuo laparengas ei ole paras vaihtoehto :S

Hypereissä on nyt ollut nuo muovisuojat kesät ja talvet sivuilla näin ollen ainakaan nyt talviajoilla vaikka pakkaslunta pöllytti riitävästi joka koloon niin tuonen sähköihin ja sisälle sitä ei juuri päässyt. Vastari kyllä lakattiin prf202:lla kylläkin kantomatkaan tuli jotain ongelmia liekkö oli sattumaa vai tuliko lakattua jotenkin väärin :S Videon lopussa hieman lähempää kuvaa lumisuojauksistakin. Tässä muutama kuva vielä kalustosta ja video minkä juuri sain valmiiksi. Kommentit erittäin tervetulleita jos vilkasee videon :)

Hyper kalusto
Proline badlanssit alla
Kalusto lumimaisemissa

Video: http://youtu.be/wTQ8Yy9-_F4

217
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 07.01.12 - klo: 13.17 »
Ensimmäiset talviajot saatu vihdoin 6s:llä pakettiin. Kalusto tappioitakaan ei juuri tullut yks halppis vanne ja kiinaservo, servokin jo pääasiassa ikänsä takia.

Tässä video minkä sain kyhäiltyä kommentteja otetaan mielellään vastaan ja toki kysymyksiinkin vastaillaan jos sellasia on:
http://www.youtube.com/watch?v=wTQ8Yy9-_F4#ws




218
Sähköautot / Vs: Buggy 1/8 -projektit
« : 05.01.12 - klo: 12.29 »
Jatketaan nyt tätäkin topicia kun on päässyt hiipumaan. Olettaisin kuitenkin että nykyisinkin löytyy erittäin paljon buggeja muutettuna. Katsotaan löytyykö keskustelua aiheesta. Täällä voi siis keskustella kaikesta 1/8 brushless buggeista.

Omakin päivittely jäi aikanaan tuon oman auton osalta, kun työkiireet iski päälle ja topici unohtui samalla. Autoa on muokattu edellisestä viestistä melksoesti, käytännössä koko autoa ei enään edes ole. Varaosa autoista ja uusista osista kasattiin hieman paranneltu Hyper 8.5 pohja autolle. Iskarit tulivat suoraan Hyper 9:stä ja muutamia cnc osia tuli autoon sellasiin paikkoihin mitkä huomattu kuluvaksi pitemmän ajan kanssa 6s ajaessa. CNC tuet tuli alatukivarsien tueksi eteen ja taakse, nivel vetarit tuli jokaiseen kulmaan, vielä hakusessa kardaanitkin nivel vetareiksi. Muutamat hiilikuitu/alu osat laiteltu varaosa laatikosta kiinni.

Sähköt myös päivittyneet kaikelta muulta osin edelliseen viestiin verrattuna, paitsi Hobbykingin rattiradio hoitaa edelleen käskyjen jakoa ja Turnigyn 6s toimii edelleen täysin ja antaa samaa suorituskykyä kun täysin uusi Turnigy eli loistava akku ollut.

Nuo Hobbykingin koneet vaihtu pitkän aikaa sitten pois ja tilalle otettiin todella loistaviksi todetut Leopardin moottorit. Nyt myös vanhan noparin tilalle tuli hankittua MMM nopari. Myös kura/lumi suojat on uusiutuneet ja niistä lisää kuvia/videota varmaan viikonlopun aikana. Autoihin saatiin tehtyä juuri huolto eli kuluneet osat vaihdettiin uusiin ja taas mennään. Kesällä ei oikeastaan mikään paikka Hyperistä pettänyt tehojen takia, omaa tyhmyyttään se pari kertaa osui betoniseinään ja C pala meni etupäästä. Mut erittäin positiivinen yllätys kestävyyden suhteen nää laitteet, 6s on kiusattu koko kevät ja kesä yhteensä noin 100akullista per auto, kaverilla siis samanlainen pääasiassa.

Auton välitykset asettuivat 15/46 suhteeseen ja sillä tuntui saavan parhaan teho/hyötysuhteen. Moottori ei lämpiä liikaa vaikka vetää akun putkeen meneen kesähelteillä. Kiihtyvyyttä on vähintään riittävästi ja huiput näillä välityksillä 95-100km/h. Ostettu myös puoliksi kaverin kanssa Eagletree loggeri, jolla saadaan keväällä/kesällä hieman maksimi virtoja mitä tuo moottori imee niin tietää hieman välityksien yms. kohdillaan olosta. Samalla voi katsella joutuuko akku koville ampeereiden suhteen yms mielenkiintoista. GPS lisärin kun tohon raaskin ostaa niin silläkin sais mukavasti lisätietoa.

Hieman koitettu alustan säätöihin yms myös tässä perehtyä ja niillä saatukkin mukavasti autoa sinne suuntaan kun haluttu eli kääntyvyyttä enemmän. Nyt tilattu Prolinen Badlandssit alle ja niitä olis tarkotus päästä lumipihalla koittamaan. Perus nappulatkin toimi yllättävän hyvin tossa lumella ajeluun, mut katsotaan olisko noilla badlansseilla vielä hieman enemmän pitoa.

Myös talvea varten tilattu ja käytössä nyt 4s nanotechit, millä saadaan auto kevyemmäks ja hieman turhia kierroksia talviajoon tiputettua, niistä kun ei kuitenkaan ole pienintäkään hyötyä talvella sutiiko auto 60km/h vai 100km/h :)

Tässä muutamia videoita kesältä, kommentit myös tervetulleita:
Hyper 8.5e 1. test (akku 6s)
HPI Vorza 5s & Hyper 8.5e 6s (kuopalla sileät renkaat alla eli aika turhaa yrittämistä Hyperillä :))
Vanha Hyper7 runko & Hyper 8.5e (akut 6s)
Youtubesta löytyy lisää jos haluaa katsella :)

Ei muuta kun rohkeesti juttelemaan 1/8 brushless buggeista ja omista autoista kokemuksia/kysymyksiä/videoita ja kuvia jakamaan :)

219
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 05.01.12 - klo: 09.28 »
Tälläsellä tullu jo melkein pari vuotta ajeltua.

220
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 02.01.12 - klo: 22.17 »
Onkos kellään tullu vastaan halpoja 1/8 krossin rengas sarjoja? Sellasille vois tulla tarvetta toss kesällä ja jos jostain sais kohtuu hintaan uusia niin niitäkin vois varailla muutaman sarjan. Yleensä tuntuu olevan sen 35-70€ kierros.

221
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
« : 02.01.12 - klo: 12.47 »
Pakko kysellä hieman foorumilaisilta. Onko Hyper 9e:ssä ollut mahdollisesti jotain vikaa vai miksi mukamas kellään ei ole foorumilla tälläistä? :) Vai eikö vaan oo kerennyt jaksanut kirjotella ne ketkä tämän omistavat? Tän topicin mukaan foorumilla ei olis kun muutama auto olemassa? Pitääkös tämä paikkansa vai onko tää topici / aihe jäänyt jostain syystä käymättä läpi?

Hyper 9:sta juttua kyllä riittää, mutta onkos tosiaan niin ettei ketään oo kiinnostanut tämä "oikea" sähkö m8? Hieman kiinnostais jossain välissä vaihtaa noi hyper 8.5:kaat ---> hyper 9e:hen mutta tuntuu olevan niin uskomattoman vähän juttua näistä ettei oikein tiedä mitä autosta olisi mieltä :) Youtube yms toki sisältää jonkun verran videoita yms. mutta luulis että Suomen maahankin joku näitä ottanut ja ajanutkin jo enemmänkin?

6s akkukin mahtuis hienosti tuohon auton kyytiin sikälikin auto olis erittäin kiinnostava ja olishan tuo ajettavuudeltaan varmasti parempi kun itse tehty konversio polttis versiosta.

222
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 02.01.12 - klo: 12.01 »
En tiiä sitten kuinka tuo ajon jälkeen on määritelty. Onko se 2, 5 vai 50minuutin päästä ajon jälkeen vertailu kelpoinen. Ite tulee yleensä niin ajettua että laturi lähtee lataamaan akkua noin 3.6-3.7 kenno jännitteestä. Tässä vaiheessa akut on yleensä olleet autosta irti jo 1-2tuntia.

223
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.01.12 - klo: 17.51 »
Mut tärkeimpänä hitaasti purkautuva akku ei todellakaan tarkoita, että se antaisi virtaa hitaasti. Vaan sitä ettei se laitteessa seistessään pura itseään tyhjiin. Niinkun normaali AA akut tekevät yleensä muutamassa viikossa, siitä syystä en normaaleja AA akkuja käytä enään missään ovat enemmän haitaksi kun hyödyksi :)
Joo, oikeastihan se tosiaan on Low Self Discharge eli hitaasti itsestään purkautuva, eikä hitaasti purkautuva niin kuin kirjoitin. Kuvittelin, että niissä olisi huonompi purkuvirta lähinnä siksi, että ne (minun Recykoni) kuumenevat ladatessa enemmän kuin tavalliset ladattavat NiMH akut. Hyvä saada lisää tietoa tuostakin.

Sikälikin hyvää tietoa, että sitten kannattaa kyllä ostaa noita hitaasti itsestään purkautuvia NiMHejä pelkästään ja jättää ne tavalliset kauppaan.

Juuh tuolla nimellähän niitä virallisesti sanotaan. Itsellä tuo kuumeneminen johtuu ainakin siitä että laturit ei tunnu osaavan pysäyttää latausta yhtä järkevästi kun normaalien akkujen kanssa. Ja taas kuumenemista aiheuttaa pieni sisäinen resistanssi, akun tullessa täyteen. Juuh ite en oo ainakaan viel keksinyt mitään syytä käyttää normaali akkuja, Eneloop antaa vielä uskomattoman hyviä tuloksia pakkasessa työskennellessä siitä en ole varma miten muut low self discharget pärjää pakkasessa.

224
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 01.01.12 - klo: 11.56 »
Osaisiko kukaan sanoa,mikä olisi järkevin valinta RC-auton ohjaimeen ladattavaksi NiMh AA-Paristoksi?

Onko sinulla joku syy miettiä tätä näin tarkkaan? Olen muutamaa erilaista akkua pitänyt ohjaimissa ja kaikki ovat toimineet hyvin.

Minusta sinne sopii paremmin sellaiset, joita mainostetaan hitaasti purkautuvina. Niissä on yleensä vain 2200mAh kapasiteettia, mutta lataus pysyy akuissa viikosta toiseen. Minulla on ollut GP:n tekemiä Recykoja - ihan Suomesta Pristamasta ostettuja...

Vastaanottimen akkuna käytössä 4KPL Sanyo Superlattice Alloy EVO AA NiMh 2700 mAh. Elikkäs uusia Vastaanottimen akkujakin saa ehdottaa, kun en ole niitä hirveästi vielä katsellut ja autona Kyosho MFR.
...(Vastaanottimessa taas tarvitaan kunnon purkuvirta servoille, joten ainakaan niitä hitaasti purkautuvia Recykoja en sinne laittaisi.)

Mielestäni kyllä normaali nimh AA antaa erittäin huonosti virtaa ulos "hitaasti purkautuviin" malleihin verrattuna. Hitaasti purkautuminenhan perustuu yksinkertaisesti pieneen ominais resistanssiin akun sisällä minkä takia se ei pura itseään läheskään niin nopeasti, kun normaalit nimh akut purkavat itseään. Itse oon käyttänyt jo yli 2vuotta pelkkiä "hitaasti purkautuvia - low disharge mallesia" akkuja. Kaikkialla missä noita tulee käytettyä. RC ohjaimet on noilla täytetty, kauko-ohjaimet, järkkärin kaikki akut. Kaikki akut käytännössä mitä on AA tai AAA kokosina. Merkkeinä on ollut legendaarinen Sanyo Eneloop, Recyco ja esim. Hobbykingin Turnigyn tekemät low discharge -akut.

Esim. eneloop pystyy luovuttamaan vielä 4A virtaa jännitteen pysyessä järkevällä tasolla, veikkaan että mikään kaupoista löytyvä "2850mah tai muuta vastaavaa ilmotettu" akku ei pysty tollasiin purkuvirtoihin. Näin ollen sanoisin että juuri "hitaasti purkautuvat" akut ovat loistava valinta sinne servon kuormitettavaksi.  Toki vielä parempi on liFe tms tyyppinen ratkasu.

Mut tärkeimpänä hitaasti purkautuva akku ei todellakaan tarkoita, että se antaisi virtaa hitaasti. Vaan sitä ettei se laitteessa seistessään pura itseään tyhjiin. Niinkun normaali AA akut tekevät yleensä muutamassa viikossa, siitä syystä en normaaleja AA akkuja käytä enään missään ovat enemmän haitaksi kun hyödyksi :)

Sanyo Eneloop purkukäyrä.
http://www.eneloop.info/typo3temp/pics/5a160d92fc.gif

225
Eilen tuli tuota ekan kerran käytettyä ja todella kätevästihän tuo toimi ei tartte tulliin sen takia ajella vaikka se tuossa alle 10km päässä onkin. Erittäin helppo systeemi kun antaa tuon maksunkin koon heti kerralla.

226
Hieman päivittelyjä ensi keväälle, vaikka varmana on pari kertaa talvellakkin koitettava jos toi talvi tulee ollenkaan :)

- 8x levyvanteet m8
- 8x Proline Badlands m8
- Eaglelogger 150A + antureita jonkun verran.
- 4s 35c 3300mAh Turnigy Nanotechit
- Iskariöljyt 35, 40, 45, 50 ja 55wt. Diffi öljyt 1000, 2000, 3000 ja 5000.
- Varaosia Hypereihin jonkunlainen läjä.
- 7sarjaa käytettyjä hyvä kuntosia M8 rengas/vanne sarjoja.

Jospa näillä pääsis kevättä starttaileen. Tänään viel iso huolto tehtävä niin näkee tuleeko jotain tilattavaa vielä. Spur näyttäis olevan aika ikävästi jo kulunu, pitäs varmaan vaihtaa jos toivoo pinionin kestävän vähän pitempään :)

ps. Hienot noi telat kyllä, siihen sen enempää kommentoimatta, että onko parempi kun kunnon pyörä :)

227
Hobao / Vs: Hobao Hyper 8.5 kokemuksia
« : 24.12.11 - klo: 22.17 »
Ok, kiitoksia vinkistä. Täytyy lukasta koko Hyper9 topici läpi ja kattella jos sieltä löytyis jotain apuja :)

228
Hobao / Vs: Hobao Hyper 8.5 kokemuksia
« : 24.12.11 - klo: 19.08 »
Kiitoksia hyvästä linkistä tuolta sai todella hyviä vinkkejä luettua HOKE:n ja NIKO:n kirjottamana. Paljon sai tuolta yleisiä vinkkejä tuon krossarin säätöö vaikka sähköllä mennäänkin. Nyt voisi talvihuollon aikana tehdä hieman erilaiset säädöt kaverin ja oman autoon. Niin näkis aika hyvin minkälaisia eroja saadaan ajossa aikaseksi.

Iskareihin liittyenkin löytyi yleistä tietoa mukavasti, mutta siksi alottelin täällä Hyper8.5 topicin alla tätä keskustelua, kun käsittääkseni tuon hyper 8 keskustelujen aikaan ei ollut olemassakaan vielä näitä Hyper 8.5 omia bigboreja mitkä on ainakin muihin Hyper 8 yms bigbore iskareihin verrattuna todella "järeät". Tässä vielä kuva noista bigboreista mitkä on autossa kiinni: http://www.modellsport.gr/products/images/H88096.JPG

Aattelin kun esim. ainakin HOKE käsittääkseni on ajanu kaikella Ofnan kalustolla kilpaa ja ajattelin jos löytyis jotain vinkkejä juuri näihin 8.5 bigboreihin liittyen, kun aattelin että vois olla hieman erilaiset öljy valinnat kun ovat noin radikaalisti paksummat.

Sitäkin piti vielä kysyä että osaisko joku antaa vinkkejä diffiöljyjen valintaan kun kyseessä on keskidiffi 100% lukossa malli? Toki sellaista ei koskaan käytetä kisa yms piireissä varmaankaan, mutta aattekin löytyiskö jotain vinkkejä sopiviks arvoiks mitä ostais tuonne diffeihin huoltoa varten. Tän hetkisien öljyen viskositeetista ei mitään tietoa. Hieman kaipaisi noihin parempaa kääntyvyyttä kaasu päällä, tiedä sitten saako sitä tuon keskidiffi lukon takia.

Erittäin kiitollinen oon jos joku kerkeää/osaa vastailla ees osaan kysymyksistä niin pääsee hieman kartottamaan öljy varantoja yms. ennen tuota huollon tekoa :) Autot siis kulkee sähköllä 4s tai 6s setupeilla, mutta tuskimpa tuo hirveesti vaikuttaa säätöihin. 4s hieman kevyempi kun hyper 8.5 normaalisti ja 6s hieman painavampi kun perus hyper 8.5 ajokunnossa.

229
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: SYYSSIIVOUS PALSTALLA
« : 24.12.11 - klo: 13.02 »
Ite oon ehdottomasti myös ton poisto ajan lyhentämisen kannalla. Melkein kaikilla foorumeilla missä tulee käytyä on 1-2kk poisto aika ja toimii hyvin. Helpompaa selata muutama sivu läpi, verrattuna kymmenien sivujen kahlaamiseen läpi.

230
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.12.11 - klo: 20.23 »
Näyttää kyll hyvältä aina toi Hyper ST :) Harmi vaan kun alkaa pohjautuun jo hieman vanhaan Hyper7:aan.

Nimimerkki savolle tuttu auto, höystettynä hobbywingin xerun 150a sensorillisella combolla ja ohjauspuolta hoitaa savöxin sc-1256tg, akkuna reedy 4s 5500mAh 60c, tuleva ohjain spektrum dx3s telemetrialla (jahka jaksan vaihtaa nutechista tuohon) nyt perus giganen futaba.


231
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 20.12.11 - klo: 21.40 »
Mielenkiintonen topici jesi:lle iso käsi että selitelly aihetta näinkin paljon ja toki kaikille muillekkin :)

Hieman tässä miettiny pitäskö sijottaa jossain välissä tuohon hyper 8.5e:hen torseni. Isoimpana ongelmana on erittäin huono kääntyvyys asfaltilla mietiskelin tässä vaikuttaisiko tuohon enemmän torseni perässä vai keskellä? Keskellä tällä hetkellä "kemppilukko" ja auto toimii sillä mukavan loogisesti omaan makuun, mut toi kääntyvyyden huononeminen varsinkin vetopäällä on ongelma. Kurveissa joutuu siis käytännössä kaasun nostaan ja suoralla antamaan taas kaasua.

Kisoihin ei tähdätä vaan enimmäkseen ajanviettoon kaverin kanssa kun näil 6s vermeillä rämppäillään lumella, hiekalla ja asfaltilla. Iskari, alusta yms asetuksilla toki kääntyvyyttä on saatu parannettua, mutta mietiskelin olisko torsenin apu tässä tilanteessa hyvä vai onko merkittävää hyötyä kääntyvyyteen verrattuna keskellä olevaan "kemppiin". Edessä ja takana on normaalit diffit.

Mihinkäs muuten yleisesti ottaen pyritään neliveto autossa takana olevalla torsenilla? Jos sen verran saa heittäytyä offtopicin puolelle :)

232
Hobao / Vs: Hobao Hyper 8.5 kokemuksia
« : 20.12.11 - klo: 16.55 »
Mitähän öljyä kannattaisi käyttää Hyper 8.5 bigbore iskareissa. Ajo on käytännössä melko sekalaista hiekalla, asfaltilla ja jonkin verran hyppimistä. Osaisko joku antaa jotain ehdotuksia vinkkejä öljyn valintaan ei viittis ihan arvalla vetää jotain nettikaupan valikoimista :) Auto kulkee sähköllä, mut en nää mitään erityistä merkistä sillä tohon öljyjen valintaan.

233
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 18.12.11 - klo: 11.57 »
Osaiskohan joku neuvoa sellaisesta kuvaukseen liittyvässä asiassa. Kun monissa videoissa auto kierretään matalalta kuvaten tasasesti, pyörien koko auton ympäri. Samoiten monissa videoissa kuvataan ajoakin erittäin matalalta ja tasaisesti liikkuen auton tahdissa, millähän laitteistolta tollaset hommat on mahdollisia.

Kävellen auton ympäri itse mahdollisimman matalana ei tuota ainakaan minkäänlaista tulosta :D perustuuko tuo johonkin ständiin mikä liikkuu pyörän päällä vai onko pelkkä tanko tms millä tuo hoidetaan? Tuo liikkuvuus homma lienee joku toisella autolla kuvattu, mutta saadaanko toisella rc autolla niin tasaista kuvaaa että toi onnistuu vai liikkuuko noissa videoissa pääasiassa 1:1 auto edellä mistä tilanentta kuvataan?

234
Pelkkä PRF lakalla veto ei vissiinkään oo ollu toimiva ratkasu kun tääl kehitellään näitä uusia tyylejä? Mietin tässä vaan kun se olis niin helppo tyyli suhia nopari ja vastari joka puolelta sillä prf:llä.

235
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 02.12.11 - klo: 13.45 »
Sen verran vielä hyppäisin tonne keskidiffi aiheeseen, että mietityttäny miten nuo Torsen diffit kestävät tehoa? Tolla 6s:llä tulee rääkättyä autoja ja mietin että onko tuon kokoluokan Torsenit yhtä vahvoja kun nämä perus diffit tai tarvitsevatko huoltoa enemmän tms?

Tuohon palloontumis ongelmaan lisäten itellä on keskidiffi täysin lukossa eli vetosuhde on tasan 50/50 silti tuo vie melkeimpä heti nuo takaset. Johtunee luultavasti painon siirtymisestä taakse kiihdytyksessä, empä muuta järkevää syytä keksi kun ei takarenkaissa ole mitään isoa aurausta tai muutakaan kuluttavaa mielestäni.

236
Jooh mut "vähän muuallakin" ehkä osuu tarpeeks lähelle viel :)

Amainhobbies tosiaan ihan ok pulju, mut sieltäkään ei tunnu löytyvän niitä osia mitä tarvis Hyperiin.

Muuten ollut hobaon/ofnan osien tarjonta yllättävän huonoa ulkomaalaisis kaupois, sikäli aattelin että mahtaako joku tietää jonkun muunkin puljun missä olis reilusti ofnan/hobaon varaosia myynnissä?

237
Oliskos porukalla tiedossa jotain Hobao/ofna kauppaa ulkomailla mukavasti paypallin ulottuvissa? Tuo Suomen Hobao ei tunnu enään toimivan niin pitää tilata ulkomailta osat että saa auton huollettua talvella ja hankittua varaosat.

Joku pulju siis missä olis ofnan ja hobaon varaosa valikoimaa kattavasti tarjolla ja kohtuulliset postitkaan tietysti pahasta ole :)

238
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 18.11.11 - klo: 20.06 »
Todella komee ST-e :P Tollanen olis joskus kyll hieno omistaa, en oikein muilta valmistajilta oo kohtuu hintasia 1/8 truggeja tavannu, Revo on tietysti yks aika lähellä mut sekin tavallaan 1/10 eikä kestävyys oikein oo vakuuttanu sähkökamppeilla, mitä oon kavereitten autoja katellu.

Mut täytyy seurailla jos st tulis jossain välissä hankittua :) Renkaat vaan meinaa olla melkosissa hinnoissa verrattuna buggyn renkaisiin.

239
Vapaa keskustelu / Vs: kuvia hienoista legorakennelmista
« : 13.11.11 - klo: 16.22 »
Ite samoilla linjoilla CluBBaHin kanssa, että nykysiä legoja pidä oikein minään kun kasaantuvat noista valmiista isoista paloista.

Tuohon "aitoon" techic" aikaan tuli paljon rakenneltua ite noita kans ja toki omasta päästä eikä valmiita toteutuksia. Isoimpia projekteja tais olla yli 1.5m korkunen täysin toimiva puominosturi missä oli kaikki liikkuvat kelkat yms ja kaikki toimi tietysti sähköllä tai pneumatiikalla.

Sitten oli toki monenlaista projektia 8x8 kuorma autoja missä matolaatikoilla välitetyt "laatikot" ja sähkömoottori toki viemässä eteenpäin. Leegot tuli ikävä kyllä myytyä tilanpuutteen takia aikoinaan jos pois. Mut sen ajan leegoista oppi aika mukavasti välityksistä, yms vipuvarsista sun muusta perus setistä.

Enpä paljon perusta noista nykypäivän legoista kun rakentuvat isoista valmiista palasista.

Aikoinaan noita on tullut rakenneltua paljonkin :) jäljellä noita ei valitettavasti enää ole, mutta eräinä mieleen tulevat nämä.

Tässä mallissa oli hienoa toimivat vaihteet ja tietenkin mukana pyörivä moottori.



Ja tämä oli toinen, kyllä oli hienoa kun oli toimivat "hydrauliikat" eli pneumatiikat.



Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 28