Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Lerppu86

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 34
211
Polttisautot / Vs: Ei starttaa
« : 11.05.14 - klo: 23.04 »
Jep onhan se vähän niin että käytettyä ostaessa ei oikein voi luottaa siihen mitä saa. Hupi harrastaja saattaa myydä mitä sattuu kun hänen mielestä auto on ok kun se vain toimii.

Sitten on taas niitä jotka on tosin teknisesti kunnossa mutta ajettu 100 litraa ja pyydetään silti 75% uuden hinnasta.

Näistä vaihtoehdoista en itse ostais kumpaakaan. Omat kriteerit on että käytetystä maksetaan käytetyn verran oli siinä hoppia miten paljon hyvänsä. Jokaista pulttia ja prikkaa on turha hinnoitella vaan jotain on sisällyttävä pelkän ajokin hintaan. En minä oikean autonkaan mukana tulevista uusista renkaista, stereoista tai erikoisvanteista erikseen maksa. Entinen ostaja pitäkööt kipeenään. Tai no, poikkeuksena halvat autot joissa renkaat maksais enemmän kuin itse auto. Mutta jos auto maksaa 30 000 niin silloin näitä ei enää eritellä auton arvon päälle


212
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 11.05.14 - klo: 19.52 »
Juu sen pätkän olenkin varmaan katsonut. Jolkkonen taitaa siinä jotain taustalla höpötellä.  :roll: :grin: Taitaahan tuo heilua nytkin lapion varressa  :laugh:

Ensi viikonloppuna olisi käyntiä ylämyllyllä joten pitää seurailla keskustelua joko rata aukeaa ko. viikonlopulle.

Itse asustelen Kuopiossa joten mikäli pientä korvausta vastaan ulkopuolisetkin saavat käydä radalla tutustumassa niin tulen ehdottomasti pyörähtämään.

Mutta hyvältä näyttää, toivottavasti rata on pian ajokunnossa. Tänään on ainakin sitä toivottua vettä tullut.

edit: onko tuo ajajakorokkeen päältä näkyvä, traktorin taakse jäävä alue parkkipaikka? Siinä ehkä vois bensa norsuakin ulkoiluttaa?
https://www.youtube.com/watch?v=ku41BT2fd1Q

213
RC-kerhot ja -radat / Vs: Joensuun pienoisautoilijat!
« : 11.05.14 - klo: 12.58 »
Laittakaapas kuvaa miltä rata näyttää. Muutaman kerran kesään käyn ylämyllyllä joten tilaisuuden salliessa kävisin mieluusti omaa kössiä ulkoiluttamassa ko. radalla

214
Polttisautot / Vs: Ei starttaa
« : 11.05.14 - klo: 12.32 »
Kyllä se kone myöhemmin paremmin lähtee käymään kun saat sisäänajot ajettua ja neulat säädettyä.

Perusasetuksilla koneeseen menee huttua niin paljon että öljy lentää putkesta kun moottori on pyörinyt hetken aikaa. Ilman esilämmitystä konetta on vaikea saada pyörimään pelkän hehkun voimin koska kone lähes hukkuu siihen polttoaineeseen.

Kylmää konetta käynnistäessä kannattaa pitää hehkua kiinni vaikka 10s jotta koneeseen muostuu hieman lämpöä. Ja kun auton saa käymään niin hehkua voi vielä hetken pitää kiinni.

Nitron sisäänajo saattaa tuntua tuskaiselta koska konetta olisi hyvä ajaa sisään noin 6 tankillista johon kuluu aikaa noin 1,5-2h.

1 tankki = ei saa ajaa lainkaan. Tämän tankin aikana autolla ei saa ajaa eikä kaasuttaa vaan tankin pitää antaa kulua tyhjäkäynnillä loppuun. Pyörät eivät saa pyöriä ensimmäisen tankin aikana. Jos pyörivät niin tyhjäkäynti on liian korkea.

2 tankki = Ajat ryömintä vauhtia koko tankillisen

3 tankki = Ajat maksimissaan 50% kaasulla

4 tankki = Ajat maksimissaan 75% kaasulla

5 tankki = Saat ottaa lyhyitä täys kiihdytyksiä

-tähän saakka ajat tehdas säädöillä-

6 tankki = alat kääntämään seosta laihemmalle mutta vältä vielä parin tankin ajan pitkiä huudatuksia. Muuten voi ajaa vapaasti

Tapoja on varmasti monia mutta osapuilleen tällä kaavalla sisäänajo tulisi suorittaa.


Nitro autojen ostajan on syytä varautua siihen että vaivaa pitää nähdä. Kun auto on saatu suurinpiirtein säätöihin niin voi varautua siihen että jos auto käy tänään hyvin, se ei välttämättä toimi hyvin seuraavana päivänä. Nitro on tarkka säädöistään ja tähän vaikuttaa aivan kaikki. Ilman lämpö, kosteus, ilmanpaine jne.. Jos helpolla haluaa päästä niin sähkö on helpompi tie. Ei nitrolla ajaminenkaan ydinfysiikkaa ole mutta vaatii hieman perehtymistä jotta siitä voi nauttia jokaisella ajokerralla.

Paras mahdollinen säätö vaatii hyvää korvaa ja säätäminen on millipeliä. Peruskuskin on kuitenkin parempi ajaa hieman rikkaalla kuin yrittää hakea sitä aivan parasta terää. Äkkiä käy niin että auto käykin kokoajan laihalla.

Hyvä perus sääntö on että niin pitkään kun pakoputkesta tulee savua, kaikki on hyvin.

215
Kyosho / Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« : 09.05.14 - klo: 21.12 »
Tämä tieto riittää, kiitokset avusta

216
Kyosho / Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« : 09.05.14 - klo: 10.52 »
Tuli ostettua kössin omaa iskariöljyä kun sattui olemaan hyllyssä varaosia hakiessa. Visko olis 700 joten mitähän tuo mahtaisi vastata kymppi asteikolla? Tarkoitus olis hankkia vielä paria eri jäykkyyttä joten jos sais vähän kontrastia mitä hankkia ellei tuo 700 sovi omaan käyttöön

217
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 03.05.14 - klo: 18.29 »
Kuskit ei välttämättä soita, koska etukäteen sovittu toimitus on erillinen palvelu.

Itse tilasin torstaina uuden nitro moottorin ja putken express kuljetuksella. Nyt lauantaina näyttää että on saksasta lähtenyt jo eteenpäin joten innola odotellaan pääseekö ensi viikolla ajamaan konetta sisään.

218
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: NUTECHRACING ?
« : 03.05.14 - klo: 18.24 »
En usko pätkääkään että Hanno olis sulle käytetyn lähettänyt...

219
Bensa-autot / Vs: Edullinen moottori kiinasta zenoah 26cc
« : 01.05.14 - klo: 19.44 »
Pidetäänpäs taas asialinja ja kieli kurissa jokainen.

Se ei ole teidän kukkarosta pois ostakoon kuka mitä lystää. Kenelläkään ei ole varaa arvostella toisten hankintoja.

Aliexpressin kautta on muutaman kerran tullut tavaraa otettua ja omat kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Ostajan turva on jopa asiakkaan näkökulmasta helpompi kuin ebayn kautta ostaessa. Lähettäjän tulee lähettää tavarat määräaikaan mennessä tai raha palautuu ostajalle. Ostajan tulee myös paketin saavuttua kuitata paketti saaduksi ja ilmoittaa että tavara vastaa ilmoitusta. Vasta tämän jälkeen kauppa on lopullisesti sinetöity. Alin tapauksessa ei ole tarvetta tapella esimerkiksi paypalin kanssa. Mielenkiinnolla jään itse seurailemaan tilauksesi tilannetta.

220
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 30.04.14 - klo: 08.45 »
Ajatuksissani kirjoittelin. Piti sanomani että pytyllä ajaa sen 40l tottakai mäntä ja männän rengas on syytä uusia tuon puolessa välissä. Samalla on fiksua uusia ne laakerit. Mutta nämä huollot on suhteessa halpoja verrattuna uuteen koneeseen. 20 litrassakin on monelle höyläämistä. Suurinosa tuskin ajaa koko kesänäkään 20 litraa läpi koneesta.

221
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 29.04.14 - klo: 20.44 »
Juuri näin.

On niistä ajettu 40L läpi ilman mitään ongelmia joten höylää ihan kaikessa rauhassa murehtimatta turhista.

222
Kyosho / Vs: Kyosho inferno NEO ST Race Spec Truggy
« : 28.04.14 - klo: 18.33 »
Hep!
mitä öljyjä ja jousia suosittelisitte takaiskareihin?
ainakin ittellä perä uppoaa koko ajan. Pienikin hyppy niin tärähtää runko maahan.
etuiskareihin laitoin 80:stä öljyä ja vakio jouset, ja nyt ne on ihan ok. Takapäähän kaipaisin vinkkejä.
Kiitokset etukäteen jo hyville tuleville vinkeille!

Tähän kaipaisin vinkkejä itsekkin. Takapää on pikkuisen vajunut joten ajattelin vaihtaa uudet vellit sisään.

223
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 23.04.14 - klo: 16.00 »
No juu ei tuollaisiin tarjouksiin kannata vastata millään tavalla. Rahattomat pennut tarjoaa tuolla tyylillä. Minä en muutenkaan ihan helpolla käytettyä osta, olkoon mitä kokoluokkaa tahansa. Tarjokista pitää olla kuntoselvitys viimeisen päälle koska kukaan ei halua ostaa sikaa säkissä ja hintakin pitää olla kohtuullinen uuteen nähden.


224
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.04.14 - klo: 08.24 »
Menikö suoraan paikalleen vai vaatiko muutoksia?

225
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 22.04.14 - klo: 06.22 »
Tätä juuri mietin koska bensa puolella ainakin kolmen moottori valmistajan osat käy kaikki ristiin keskenään. Itse kun en näihin nitroihin niin ole perehtynyt niin en osaa sanoa.

Kaikki osat pitäs olla tallella. Moottori kävi työkaverin toimesta pesussa hajoamisen jälkeen ja vaihtoi siihen uudet laakerit kun niitä heillä hyllyssä oli. Loput osat ja auton pakkasin alkuperäiseen laatikkoon varastoon.

Sylinteriputki, mäntä, kiertokanki pitää ainakin hankkia. Mutta muistelen että muutakin oli listalla. Silloin laskeskelin että noin satasella sen sais kuntoon. Servot pitäs hankkia ja vuotavat takaiskarit pitäs huoltaa.

226
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 22.37 »
Sitä mietin itsekkin mutta kun ei ole tullut perehdyttyä yhteensopivuuksiin näissä pienemmissä luokissa niin apu on tarpeen.

Eli mistä käypä kone, moottorin pukit, pilli, kaasari, vauhtipyörä, kytkinsetti ja kello, jonka hammasjako käy orkkis päärattaan kanssa. Kaikki nämä askarruttaa

227
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 22.29 »
Jos jonkun uuden hankin niin todennäköisesti tulen hankkimaan rtr auton. Ihan omaksi iloksi ajellaan, kilpaa en autolla tule ajamaan. Servot jos uusii ja vastarin ostaa nykyiselle futaban mankalle niin sen pitää riittää. Tuo bensa lelu riittää kyllä yksinkin rakentelun kohteeksi.

228
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 21.57 »
Auto tosiaan on tuo inferno neo st race spec. Vakio moottori vastaa mainospuheiden mukaan perus kilpakonetta. Tehoa siitä löytyi kyllä hyvin. Uusi moottori maksaa kuitenkin melko paljon. 299€ + pilli + iskarit + servot niin ollaan jo hinnoissa joilla saa uusiakin autoja.

Juuri ennenkuin kone pamahti, ostin uuden kytkinkellon ja päärattaan. Muuta autoon ei servojen päivityksen jälkeen ole tarvinnut tehdä. Ainakin 15L minä sillä ehdin höylätä ennen koneen hajoamista. Tässä tapauksessa rikkinäinen servo tuli vähän liian kalliiksi...

229
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 19.49 »
JQ on erittäin asiallisen näköinen kapistus. Kuten sanottua niin perus ajokkia haen, eli hirveästi en ole aikeissa nitroa lähteä rakentelemaan parempaan suuntaan. Riittää siis että varaosia olisi helposti saatavilla jos jokin paikka pettää. Tietty yleinen kestävyyskin ratkaisee.

Itse en näistä 1/8 luokan laitteista ole niin perillä mihinkä kannattaisi rahansa sijoittaa. Tästä syystä ajattelin kääntyä ajantasalla olevien puoleen.

Ettei tämä nyt menisi aivan ehdotteluiden odotteluksi niin voisin esittää pari autoa, jos joku osaisi niistä sanoa jotain parilla sanalla.


Tässä pari silmiin tarttunutta
-  Hong Nor ULTRA LX-2 Ultimate RTR
-  HoBao Hyper SS .21 Race 3-Port RTR
-  HoBao Hyper SS MachStar 28 6-Port RTR

230
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 21.04.14 - klo: 18.09 »
Tervehdys.

Kesäksi uutta polttista tekisi mieli joten ajattelin kysyä millaista kärryä sitä kannattaisi lähteä katselemaan. Varastosta löytyy ennestään Kössin neo st race spec ja bensa norsu.

Tuosta mainitsemastani kössistä laukesi kone toissa talvena. Servo sekosi kylmällä koneella ja veti kaasun pohjaan. Kului muutama sekutti ja se oli sitämyöten selvä. Kone rempalla ajatelin senkin laittaa kesäksi ajoon mutta toisen nitron hankkiminen olisi listalla. Kössistä ei itsella pahaa sanottavaa ole, sikaa on saanut vaikka kuinka ja tuntuu että kestää kestää ja kestää.

Tarkoitus olisi löytää sellainen perus ajokki, jolla voisi välillä pyörähtää myös radalla. Varsinaisesti kilpaa ei ole tarkoitus ajaa jatkossakaan, mutta omaksi iloksi rataa voisi käydä höyläämässä. Tuo trukki on lähinnä palvellut huvi ajokkina ja välillä pientä kisan tynkää on tullut kavereiden kanssa ajettua omilla radoilla.

Rahaa en ajatellut valtavia summia sijoittaa, koska pääpaino on tuolla bensa puolella. Mutta jos jonkun asiallisen ajokin saisi 500€:lla tahi alle, niin kiva juttu.

231
Ihan hyvin se toimi sen ajan minkä sitä käytin. Starttaus vain pitää tehdä joustavasti, eli kääntää konetta hieman ja sitten vasta täydet kierrokset porakoneesta. Tehokkaalla porakoneella ja kova puristeisella koneella se yksi suuntalaakeri joutuu lujille siinä käynnistimen pitsissä. Siksi ainakin itse ensin pyöräytin konetta kevyesti koneella ja vasta tämän jälkeen vedin liipaisimen pohjaan.

Oma kone vaati ainakin 18V koneen ja suht hyvät säädöt että lähti helposti käyntiin.

232
Ehkä 50 nykäsyä käytetty Turtlen V2 antautui juuri. VMP  :angry:

No hei! Mulla hajosi jo kolmannella, eikä silläkään vedolla edes naru loppunut kesken. Tuolla se kaapin perillä lojuu edelleen. Halpaa lystiä. Oli ensimmäinen ja viimeinen turtlen käynnostin minun autossa.

233
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 19.04.14 - klo: 07.36 »
Sieltä saksan rovanin sivuilta sai perus standia. Toinen oli pöytä malli noin 30cm korkea ja toinen 100cm korkea. Hinta oli tuolla korkeammallakin alle 50€

234
Mitäs olette mieltä jos tilaan tuollaisen moottorin Losiin? Mitäs olette muuten mieltä kyseisestä Firmasta?
Mikäs olisi edullisempi tai järkevämpi vaihtoehto?

http://www.davesmotors.com/Zenoah-G320RC-Engine-Complete.html

Muista että kytkin osio kaipaa hieman fixiä että saat tuon moottorin käymään losiin.

Dave itse kirjoitti näin

The 4 bolts that hold the carrier on are NOT the same pattern. The bolt spacing is wider. So any previous Zen, CY, or aftermarket housing will not be compatible.

You are right that the depth of the housing is different (shorter).

For the Losi we'll have a version of the motor with a clutch housing that is 2.5mm less deep, so it'll bolt right in.

Once the engines are in stock, there will be a dropdown menu so you can select the version of the engine that will fit properly in your application.

Also, of course, TR and others are working on aftermarket billet aluminum clutch housings.

235
Losiin uponnut jo noin 1000€ Eli Melkein uuden losin verran. Ja nyt vielä moottoria kattelen.
Tähän mennessä ajettu 14 tuntia! Minulta sekoaa pää hyvät ystävät!

Tuttu tunne ja se on vasta alkua ystävä hyvä  :laugh: :laugh: :cool:

236
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.04.14 - klo: 20.40 »
Elä suotta vaivaa päätäsi. Ota yhteyttä valmistajaan thunderdisigns. Jos et mieleistäsi löydä niin tekee just sellaisen kun pyydät. Ebayssa noita on ainakin jonkunverran myytävänä.

Tuolla voit selata vähän esimakua

http://www.hpibajaforum.com/forum/showthread.php?t=136932

Tuosta tavottaapi kaverin
thunder@thunderdesigns.net

Hinta tais olla about 60 dollaria setti.

237
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.04.14 - klo: 20.24 »
Kesän mittaan pitäs tulla ulos. Parit koe häkit ovat tehneet ja pieniä muutoksia vielä kaipaavat ennen kuin laittavat myyntiin. Toisen mallin keskiosa kaipaa vielä säätämistä. Aika vähän kraken on noista ilmoitellut. Veikkaan että aikomuksena on kuitenkin julkaista nuo ajokauden alkupuoliskolla. Näin niille taattaisiin paras menekki samantien.

Tuskin ainakaan yhtään halvemmaksi jäävät kuin nykyinenkään häkki. Veikkaan että sidewinder maksaa noin 400€

238
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.04.14 - klo: 20.14 »
Harvoin on tullut ddm:ltä tilattua vain tiettyä osaa. Yleensä sieltä on pahvilaatikollinen tullut otettua kerralla  :laugh:

239
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.04.14 - klo: 20.06 »
Ite olen ollut darksoulin hubeihin tyytyväinen. Vilkaiseppa huviksesi vertigon ja DGI:n tekeleitä. Vertigon leveät hubit on myös laadukkaat. DGI enemmänkin juuri jenkki hömpötystä.

Euroopasta kannattaa vilkasta vaikka abbotsRC:ltä. Sieltä on tavara tullut parhaillaan kolmantena päivänä tilauksen jättämisestä eikä postikulutkaan muistaakseni olleet kovinkaan pahat.

Darkin ja vertigon hubeja taitaa löytyä myös ultimate-RC:ltä. Varasto saldosta tosin en tiedä

240
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 14.04.14 - klo: 19.53 »
Joo tarkoitin sitä koko sarjaa krakenilta http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.11667/.f
Ja mietin darksoulin kohdalla kun leveys kasvaa on myöskin rasitus kovempi.
Sulla kun ne ollut käytössä lerppu,niin  oletko huomannut eroa alkuperäiseen?

Darksoulin hubit kasvattaa leveyttä vain puoli tuumaa puolelleen. Raritusta leveämmät hubit eivät juuri muualle lisää kuin laakereille eikä noilla vipuvarsilla vielä niidenkään elinkaari juuri lyhene. Omat on ollu paikallaan vuoden päivät eikä laakereissa ole edelleenkään mitään vikaa.

Dgi tekee hubeja jotka lisää jopa 3" puolelleen. Niillä tunkeilla saattaa laakereitakin jo mennä, mutta toisaalta ei nuo laakerit nyt koko harrastuksen kustannuksista ole juuri mitään.

Leveämpi "stanssi" auttaa kovassa ajossa kun auto ei kaadu sivuluisussa niin helposti. Mulla on flm:n leveät tukivarret ja nuo darksoulin hubit siinä kaverina. Kokonaisleveys on siis 3" enemmän kuin vakiossa. Pirun kovaa saa pattiinkin ajaa luisussa eikä auto kippaa katolleen.

Nopealla radalla apua voi leveämmästä raidevälistä olla kun voi työntää mutkiin todella kovaa eikä tarvitse pelätä että auto kaatuu töyssyissä. Hitaammalla radalla eivät ehkä pääse niinkään oikeuksiinsa.

Flm ja krakenin tukivarret lisää 1" per puoli joten ovat molemmat yhtä leveitä. Krakenin muovisilla säästää painossa, joten auton teho painosuhde pysyy hieman parempana.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 34