Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hermanni

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 59
211
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 11.12.07 - klo: 08.51 »
MUOKS: Myös moottorin kytkentä mietityttää. Olenko ymmärtänyt oikein, jos kytken johdot väärinpäin niin moottori pyörii väärään suuntaan? Onko tästä noparille haittaa?
Ei ole haittaa, muuttuu vaan pyörimis-suunta.....

212
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 10.12.07 - klo: 20.28 »
Mikä olisi hyvä laturi tälle MaxAmps Lipo 4000HV 2S 7.4V Pack akulle.
Olisiko tämä hyvä Robitronic LiPo-laturi 1-4 kennolle?

Käy aivan hyvin, mutta 3A latausvirralla joudut odottelemaan turhan kauan akun latautumista.....

213
Sähköautot / Vs: Säätimien kisalaillisuudesta
« : 09.12.07 - klo: 22.31 »

Olin käsittänyt että ainoastaan pari novakinm , nosramin ja lrp oli hyväksytty.

Mistä ihmeestä ihmisillä tuollainen käsitys on syntynyt, milloin muka säätimiä olisi rajoitettu?
Eihän edes harjattomia ole rajoitettu tiettyihin malleihin tai merkkeihin, mikä tahansa harjaton on sallittu kunhan täyttää EFRA:n muutamat speksit (Niin kuin esim Trinity N60 on EFRA:n sääntökirjan mukaan laillinen sensoriton esim). http://www.efra.se/pdf/handb07electric.pdf
Trinityltä onkin näköjään tullut enemmänkin ROAR ja EFRA säännöt täyttäviä harjattomia http://www.teamtrinity.com/shop/product.asp?c=0&l=Motors+%2D+Brushless+%2D+Modified

214
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 07.12.07 - klo: 00.31 »
Tänään pede sai ilmaa, mutta valitettavasti iskari petti edestä. :undecided:

Laita iskarin varteen 3-4mm silikooniletkun pätkät pohjaanlyöntikumeiksi niin ei hajoa helpolla....

215
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 04.12.07 - klo: 23.16 »

Meinaatko et säyseämpikin riittää, sullahan on tai ainakin ollu joskus 3100, sekin ilmeisesti riittäs vai ?

Niin olikin ja se oli mielestäni Stampedeen aivan passeli, pitkä ajo-aika ja tehoa juuri sopivasti ajo-ominaisuuksiin nähden.
Myöskin voimansiirto kesti vahvistamatta, toisin kuin tuolla 4200 mallilla....

216
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 04.12.07 - klo: 19.37 »
Kumpaa lehneriä rustleriin basic vai basic xl sarjaa ?

Lehner Basic 4200 kiidättää jo Rustleria aikamoista haipakkaa, niin lujaa että ajo-ominaisuudet jo loppuu kesken.....

217
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 04.12.07 - klo: 19.34 »
Jos LiPo on pullistunut  ja käyttökelvoton miten se tulisi hävittää?


Samalla lailla kuin muutkin akut ja patteri, eli niille tarkoitettuun keräyspisteeseen....

218
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.11.07 - klo: 12.53 »
Tuoko se autoon lisää tehoa vai vain lisä ajoaikaa ? oon käsittänyt että pitäis olla voltteja enemmän, tuossa 0n 7,2V ja näissä mun NiMh 1400Mah on 7.2V kanssa ?

Ei ole mitn hajua noista lipoista, mutta pitää ottaa selvää.

LiPo on normijännitteeltään 7.4v!

219
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.11.07 - klo: 09.28 »
onko tämä se vastaus ;)? http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4316

Ei, edelleen pelkkää vene/lennokkisoftaa säätimissä.....

220
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 13.11.07 - klo: 22.27 »
Joo tuli hommattua tommonen 9.6 voltin hump back. Tuntuis olevan tehoa kun pyöritti renkaita ilmassa.
huomenna testaamaan kulkeeko mihinkään. :laugh:

Muistathan suojata noparin ja vastarin (Ettei ole heti entiset kun kastuu).....
PS Laita akun ja rungon väliin jokin muovi, jos sattuu nimittäin niin että parin kennon kuori nirheentyy puhki on tuloksena pahimmillaan akkupalo (Oikosulku)!

221
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.11.07 - klo: 21.32 »
Miltäs tällanen kuulostaa, kone on DY20S15, akkuna maxamps 1550 3s lipo, auto kädessä kaasuttelin 3-4min vaihtelevalla kaasulla ja
mittasin lämmöt 63 astetta.
Koita varovasti ajossa ja jos lämmöt lähentelee 90 astetta pienennät vain pinjonia...

222
Tuli testattua lehneriä...voi morjens...nyt on väleinä 22/64..4s lipo..voimaa,kiihtyvyyttä ja huippu nopeutta on periaatteessa liikaa...auto ei esim pysy täys vauhdissa enää pihatiellä...puolelta kaasulta vispaa selälleen jos antaa lisää leipää..

 :grin:

Me likey.Ai niin...ajoin jonku tovin ja lämmöt oli huimat 30.

No ihmekkös tuo, tuon sarjan lehnerit on parasta mitä rahalla saa!
Hyötysude on esim törkeen hyvä, jos en väärin muista niin 3% hukkuu kitkaan ja lämpöön, eli jos revittelet 1000W ulos akselilta lämmöksi hukkuu on maagiset 30W!
Ei ihme ettei "pannu" lämpiä ja magneetit kypsy (niin kuin monilla muilla "merkkivalmistajilla").... ;)

223
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 03.11.07 - klo: 20.52 »
Olennainen, onko mahdollista että lipo menettää virranantokykyään kylmässä, ellei sillä aja jatkuvasti jne...?
Helppikää!  :embarrassed:

Kyllä vain, näinhän ole aiemminkin täällä kirjoitellut.
Se ei ole vika vaan NiMh, LiIon ja LiPo akkujen ominaisuus (NiCd on ainut joka kestää kylmää), akut myöskin palautuu uudelleen lämmettyään.

224
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 01.11.07 - klo: 19.39 »
Viittiikö joku kertoa sen sharkin monsterin akkutilan koon?
Leveys 35mm ja pituus 90mm...

225
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 26.10.07 - klo: 08.47 »
Löytyy nyt muuten suomestakin edullista harjatonta.

Medasecille tuli juuri valikoimiin:

http://www.medasec.com/do?action=news


No katos persketti, eipä enään kiinasta kannata noita tilailla, Medasec on kyllä laittanut hinnan kohdilleen (Suuri kiitos heille).


Onko kukaan tutkinut tuota Strong Horsea tarkemmin? Jos se vaikka sattuisi olemaan kiinalainen kopio jostain jo markkinoilla olevasta autosta kuten esim. Nano Dragon on Mini-Infernosta, niin saisi parempaa palikkaa tilattua halvalla esim. Hong Kongista...

Valmistaja on ilmeisestikkin E-Sky joka tekee  pääasiassa halpoja koptereita, veikkaampa että ei ole 1/1 kopio mistään markkinoilla olevasta autosta.
Positiivista kylläkin, E-Sky:n tuotteisiin on saanut aina varaosia, ainakin koptereihin....

226
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 25.10.07 - klo: 21.16 »
rcMartilla on tullut myyntiin todella edullista  RCTRAX:in harjatonta settiä (Moottori + säädin) 1/18 autoille, alle 50€ hintaan!

rcMart RCTRAX 1/18~16 brushless combo

227
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 25.10.07 - klo: 20.22 »
Löytyipäs halpa (94€) E-Sky:n 1/18 RTR crossari johon saa vieläpä yllättävän paljon varaosia !

Paketti sisältää:
supermoottori: 370
elekroninen nopeudensäädin: 20/40A, 18g
2-kanavainen radio
vastaanotin
servo: 8 g, 1.3 kg
akku: 7,2V, 650mAh Ni-Mh
laturi 250V
27 Mhz

1/18 Strong Horse

Video


228
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.10.07 - klo: 21.39 »
tietääkö kukaan mistä saa revoon takasiipiä?
suomesta!

Sabesta saa sekä siipiä että Tekno RC:n kiinnikesarjaa Revoon, kannattaa kysäistä heiltä.

229
Muunna dollarit euroiks vaikka forex.fi sivulla ja lisää siihen alv. 22% paketin hinnasta+tulli(olikohan se 5% paketinhinnasta, korjatkaa jos oon väärässä)+ rahti.

Vähän sinne päin, muunnat hinnan + rahdin euroiksi, siihen lisätään alv 22% ja tullli 4% niin saat lopullisen hinnan.....

230
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 21.10.07 - klo: 21.45 »
Jopas löytyi Hong Kongista edullisia harjattomia 1/18 autoihin! http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=64
Esim tämä KB20-40-17L 3400kv Brushless Motor ja käy suoraan LRP Sharkiin ja maksaa noin 11€!

Onko tuolla autosäätimiä? Tuo moottori olis sopivan pieni minun/juniorin. Käyttöön (Shark)


Ikävä kyllä ei ole, niin kuin viestissäni vihjaisinkin...
Laitoin kyselyn sähköpostilla hexTronikille (Säätimien valmistajalle) jos vaikka saisi autokäyttöön sopivalla ohjelmalla noita tulevaisuudessa (Jarrulla ja pakilla varustettuna).
Jos edes jarrutoiminnolla olevan pelkän softan saisivat aikaiseksi niin kyllähän niitä autossa silloin voisi käyttää (USB ohjelmointimokkula maksaa tosin vaivaiset 7€). 
Katsotaan mitä vastaavat, jos vastaavat...

231
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 20.10.07 - klo: 23.19 »
Jopas löytyi Hong Kongista edullisia harjattomia 1/18 autoihin! http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?idCategory=64
Esim tämä KB20-40-17L 3400kv Brushless Motor ja käy suoraan LRP Sharkiin ja maksaa noin 11€!
TowerPro 30A säädinkin vain alle 10€ (lennokkisäädin tosin), toivottavasti saadaan liki samanhintaisia autosäätimiä pian markkinoille. ;)

232
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 20.10.07 - klo: 22.30 »
Käykös tämä harjaton motti Sharkiin, vai onko tarkoitettu edes auto käyttöön?:

http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ALKX850144A

Nopariksi autoon tulossa pulso 30A Car..



Koptereihin tarkoitettu....
Tuossa on sisäänrakennettu jäähdytyspuhallin lämpöjen kurissa pitämiseksi (Ilma kiertää moottorin sisuksen läpi), jotenka huono vaihtoehto autokäyttöön (Imee roskat ja hiekanjyvät sisäänsä).
Voisi kyllä käyttää autossakin jos autolla ajetaan vain sisällä puhtaissa oloissa....

233
Sähköautot / Vs: Harjatonta Noparia 1/18 & 1/10
« : 17.10.07 - klo: 00.19 »

LRP:n Spheret ovat kisalaillisina hyvä valinta. Nopari on vieläpä aika järkevän kokoinen, joten menee Sharkkiinkin mainiosti. Lisäksi kisalailliseksi säätimeksi löytyy ihan mukavasti säätöjä.

Säätimiä ei erikseen ole mitenkään rajoitettu säännöissä, kisoissa saa käyttää vaikka Castlen Mambaa jos huvittaa....
Myöskin Trinity N60 on sensoriton kisalaillinen harjaton 1/10 autoihin, joten sekään ei ole huono ostos.

234
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.10.07 - klo: 17.22 »
No ei ne ajot nyt ihan lopu. Riippuu pitkälti akusta ja virranotto määrästä.

Itsekin viime talvena -20 pakkasessa ajelin ja liikkuihan tuo. Käsittääkseni myös lennokki miehet lentelee pakkaskeleilläkin.

Eli jos akulla iso purkuvirta ja koneella pieni virranotto niin kyllä siinä on vara akun anto tippuakin ja vehkeet toimii.

Mutta jos siinä rajoilla niin eipä taida kannattaa hyvin kylmällä revitellä.

Ei tietenkään jos akut on otettu lämpöisestä, mutta jos ne kennot on jäähtyneet tarpeeksi kylmäksi niin meno kyllä loppuu.
Parastahan on kylmille keleille mitoittaa virranatokyky lähelle moottorin maksimia, silloin kennot pysyvät kuormituksesta lämpöisenä vaikka -20c pakkasella....

235
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.10.07 - klo: 08.50 »
Mitenkäs lipot talvella ulkokäytössä? Tyhjeneekö pikapikaa? Ja tykkääkö muuten kyttyrää?

Ei ne mihinkään tyhjene, virranantokyky vaan hiipuu kylmässä.
Käytännössä kun kennojen lämpötila putoaa 5-10 asteen korville ajot loppuu akkujen virranantokyvyn heikkenemiseen, aivan sama kuin NiMh kennoillakin.

236
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 11.10.07 - klo: 20.28 »
Shark Tuning Moottori menee siis käsittääkseni edellisistä viesteistä viriluokkaan, niin kuin Multiplex 280BB ym....
No anyway, tänään tuli tilattua Hobby Pointista uusi harjaton Sharkkiin, Mega ACn 16/15/4 (Ovat teetättäneet valmistajalla ko moottoreita 2.3mm akselilla), Kv2200, 18A (25A hetkellinen), suositeltava kennomäärä 7 (2s LiPolle siis omiaan) ja hyötysuhde yli 88%.
Hätäpäissäni tilasin myös paljon puhutun Multiplex Permax BL-400/4D moottorin joka menee omakustannushintaan suoraan myyntiin kun saapuu jenkkilästä (Jos kiinnostaa kyselä voi yv), tuo on mielestäni aivan liian raju motti ko autoon sisäradalle....
Tehosta vielä voin kertoa että ainakin minulle jo miedompi Nuke harjaton (18A malli) moottori ei ollut mikään mukava ajaa sisäradalla, tehoja piti pudottaa niin ajokin alkoi sujua paljon paremmin.
Nyt siis panostus onkin enemmän moottorin ajettavuudessa (Vaikka uusikin ottaa tuon 18A), siihen pyrin tuolla suurempihalkaisijalla olevalla harjattomalla, jossa siis vääntö ja kaasuun vastaavuus pitäisi olla parempi kuin pienempihalkaisijaisella moottorilla.

PS Jos joitakin kiinnostaa nuo "järjettömät" harjattomat, Hobby Pointista löytyy samaa moottoria 38A mallina 2.3mm akselilla jolla Sharkki pitäisi jo siirtyä maatakiertävälle radalle!

237
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 11.10.07 - klo: 00.57 »
Jos jollain on tietoa harjattomasta joka vastaa sharkin vakio konetta ja on ajettavuudeltaan sammanlainen ja akselin koko 2.3mm niin ilmoita minulla olis kiva tietää.
Viellä ei ole tullut semmoista konetta vastaan.
Toinen juttu miksi vakio luokassa ei saa olla minkäänlaista harjatonta on sen hinta.
Jerzi

Olisikohan tämä lähellä teholtaan Sharkin vakiokonetta Feigao 1308430S, ko moottoria löytyy 7A, 10A, 15A ja 18A mallina, on jopa paljon halvempi kuin LRP Shark Tuning Mootori, eli vähän yli 17€ ($24.95).
Ajettavuushan on säätimestä ennemminkin kiinni, eikös se ole muiden etu jos harjattoman säätimellä on hankalempi ajaa. ;)
Halvin autosäädin mitä löysin nopsaan on Dynamite Tazar Brushless ESC, hintaa alle 49€!
Hintaeroa jää enään vain alle yhden LRP Shark Tuning Mootorin verran, siis jos olet yhden harjallisen koneen ajanut loppuun niin halvemmaksi harjaton olisi tullut! ;)

EDIT. Nyt löytyi alle 45€ hintaan rcmart:ista jo Quark 22amp Pro-Car Brushless Controller.


238
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 07.09.07 - klo: 21.05 »
Pystyykö joku Sharkin omistaja mittaamaan minkä kokoinen akku tuohon maksimissaan mahtuu.

Kiitoksia jo etukäteen.

PS: Ostoa harkitseva.

35mm x 95mm, leveämpikin käy kun poistaa akkutilan reunuksen, sen jälkeen sopii 45mm x 60mm kokoinen akku.

239
Mutta olen nähnyt protechilta myös aivan toisen ääripään autoja, siis todella laaduttomia vehkeitä.
Yadasta en osaa sanoa mitään..
Protech on vain oikestaan jakelija ja ei valmista itse mitään.
Vähän sama kuin LRP ym, vain hankkii sopivat tuotteet omalla logolla ja myy eteenpäin.....

240
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 12.08.07 - klo: 23.03 »
No niin.

Että näin..pärjäähän sitä ilman pakkiakin mutta itse ostin siksi että saan offailla kunnolla ja siinäkös pakki olisi ollut upea lisä.....noh..vaihdetaan radiot.

Voihan sen Opti-driven jättää välistä pois kokonaan, kytket servot perinteisesti vastariin, eli pakki vaan kolmoskanavaan (Ja varot ettet sitten sohi sitä kanavaa radiosta vauhdissa).

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 59