On virallinen eikä sitä tarvi kokoajan nysvätä.
Siipi katsastetaan ennen alkueriä ja laitetaan hyväksyntämerkki jos on ok. Sen jälkeen sitä ei tarvitse mittailla jos vaan on silmämääräisesti kunnossa eikä siipeä ole vaihdettu.
Ei tässä nyt oikein ole mun mielestä mitään järkeä kun otetaan huomioon tämä:
"- siipi saa ylittää korin kattolinjan, mutta korin ja siiven välissä ei saa olla mitään korotuspaloja tai prikkoja."
Esim. Mon-Tech Racer on katoltaan niin korkea että en ainakaan minä saa laitettua sitä lähellekään 115 mm. katto on mulla varmaan joku 117mm mutta sitten siipikö pitäisi mahtua alle 115 milliin? Vai mitä toi nyt meinaa? Miksi siis pelkästään siipi pitää mahtua laatikkoon kun katon ei tarvitse? Missä säännöissä sanotaan että siiven maksimikorkeus olisi 115mm, joka ymmärtääkseni on sen laatikon yläreunan korkeus? Yleisissä säännöissä ei nimittäin puhuta auton tai siiven maskimikorkeudesta yhtään mitään, ainoastaan minimikorkeudesta, josta nyt tänä vuonna luovuttiin.
En nyt osta tuota tulkintaa, koska se on ristiriidassa muiden sääntöjen kanssa.