Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkkom

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 50
211
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 30.03.11 - klo: 12.02 »
Kyllä sen diffin pitäisi pyöriä tasaisesti. Kannattaa katsoa, että levyt on oikein paikoillaan, suorempi puoli kuulia vasten sekä sitä ennen diffilevyt hiottu 800-1000 hiomapaperilla.

212
Sähköautot / Vs: M8e luokka
« : 26.03.11 - klo: 20.13 »
Jos haluaa kisaamaan, kannattaa hommata semmoinen auto, mille järkätään kisoja ja siellä on osallistujia.

Joskus harmittaa, kun täällä foorumilla hypetetään ties mitä vehkeitä ja joku poloinen moisen ostettuaan huomaakin, että ko. laitteella voikin lähinnä ajella vaan takapihalla ja siinäkään touhussa se ei kestä. Tämä näin yleisenä kommenttina, M8e-luokalle aika ei mielestäni vielä vaan ole kypsä.

213
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 26.03.11 - klo: 19.59 »
Riittääkö tämä linkki lopettamaan ton akkupaikan "ei tarvii" inttämisen?

http://kyoshosan.blogspot.com/2010/11/world-champs-their-mp9-battery-mods.html

http://kyoshosan.blogspot.com/2010/12/new-parts-inferno-mp9-tki-2-cody-king.html

Hyvä blogi muuten ainakin kaltaiselleni Kyosho-fanboylle.

214
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 26.03.11 - klo: 18.47 »
http://rcspecial.com/news/?p=60381

Tais jopa lukea Kyoshon sivuilla tai jossain muussa hehkutuksessa, että MM:ssä ei ollut mitään special-osia käytössä.  :shocked:  :tongue:

215
Eikös Ninjat ole 5-porttisia...

216
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 19.03.11 - klo: 22.41 »
Ei muuta kuin Kyosho ja Orion alle niin tulosta tulee!  :cool:

217
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.03.11 - klo: 02.54 »
Tämä saattaa kiinnostaa GT-autoilijoita Kyoshon GT2 autolla:

Dale Protoformilta sanoo R/C techissä että työn alla on uusi kori GT2:ta varten aiemman PF-8:n rinnalle (josta moni valittelee katon mataluutta koska se ei ole "scale" - samaa kuin minäkin).  Dale pahoittelee projektin olevan vuoden myöhässä mutta että sitä kannattaa odottaa..

Kannattaa kattoo niitä ihan oikeita coupe tai muita sporttiautoja. Niissä on katto matalalla. Perheautoissa on katto korkealla.

Ja jos haluu, että on "scale", niin kannnatta varmaan pysyy niissä Kyoshon pitkissä koreissa.

218
Ainahan voi olla montaa mieltä tuosta parhaudesta ja myyjähän tietysti antaa lisäväriä asiaan.  :laugh: Mutta avaisko tää linkki asiaa: http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=9746.

219
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 28.02.11 - klo: 23.21 »
Noniin juttu myös oOplessa: http://www.oople.com/rc/photos/review-jqthecar/index.html. Sori jos nettinörtit oli tän nähnyt jo 18h sitten. :)

220
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 26.02.11 - klo: 00.03 »
Ja jos vielä kritisoin aiemmin (varjokeskusteluissa) tuota Katy B:n lauluääntä, niin mielestäni esim. Jocelyn Brownilla on mahta lauluääni. Ei ehkä tossa alun revittelyissä pääse vielä oikeuksiin, mutta biisin kera vallan loistava kombo.

PS. toivottavasti teinit jaksaa kuunnella ;)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ngvNRj-gioE[/youtube]

221
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 25.02.11 - klo: 23.47 »

Ripan Magnetic Man oli tosi hyvä, kantsii tsekkaa muitakin ko. kokoopanon biisejä. Itsellä tuli tosta muijasta mieleen UK-musa ylipäänsä ja sitten eksyin UK Garagen pariin ja sieltä löytyi yksi suosikeistani Artful Dodger. Alla ihan OK poppis-biisi, video tosin ei ole alkuperäinen ja teemaltaan erilainen, mutta "mä diggasin.."

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YHaMT0OJm4M[/youtube]

222
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 17.02.11 - klo: 22.25 »
Just tänään aamulla meinasin ajaa jonkun pappamallin Corolla-farmarin perään risteyksessä kitkarenkailla. Kattelin tosin siinä hetken liikaa jotain Sonyn Espoon toimistoon käppäilevää naikkosta kävelytiellä, kun olis tarvinnut pitää katse tiessä. Mikshän ne Toyota-kuskit ajaa varsinkin aamuisin niin hitaasti, että tekis mieli tuuppia vauhtia?

223
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 13.02.11 - klo: 18.29 »
Ohessa sisäsetuppi Myyrin baanalle. Ei varmaan mikään paras mahdollinen (ei oo yhtään jaksettu säätää), mutta auto on ainakin helppo ajaa. Itseasiassa lähes samalla vedettiin kesällä ulkonakin (kesällä pitkä c-linkki edessä, mutta hajos kiinnitysosa c-palasta eikä oo jaksanu vaihtaa osaa, kääntyis enemmän pitkällä). Myyrin baana on siitä hyvä tuupille, että mattoja lukuunottamatta pito tuntuu vallan samanlaiselta savipinnan kanssa.

Olisikin mukava kuulla muiden setuppeja ja eritoten jos ja kun on jotain eri tavalla, niin mitä sillä on koitettu hakea.

Itse juuri niputin tuon keskimoottorisen kasaan, joten siihenkin liittyvää setuppi-tipsiä ois kiva lukea.

EDIT: korjattu etu camber linkit

224
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 10.02.11 - klo: 14.08 »
Mielenkiinnolla seuraan tätä keskustelua. Näiden mainospuheiden myötä kuulostaa jo aivan liian hyvältä ollakseen totta.

Huomion arvoisia juttuja kuitenkin voisi olla, että nyt on eri renkaat ja eri moottorit kuin vanhaan hyvään aikaan. Tästä seuraa se, että vauhdit kasvaa ja tilanteet lisääntyy radalla, muovit ei välttämättä kestä samaan tahtiin, vetokalusto joutuu kovemmalle sekä riittääkö RTR-sähköt kilvanajoon?

225
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 31.01.11 - klo: 18.26 »
Johan ottaa säätimet taas lämpöä.. :mrgreen: Luulis, että toi kaveri ois jo toisen palaneen Tekinin jälkeen kokeillut jotain muuta säädintä tai nosstanut tekemisensä tasoa? Tai sitten se neljäs pakista löytynyt jo 'kesti' maaliin asti. :p

Mutta asiaan, 8.5r nollaenakolla ei oikein tuntunut riittävän ulkona ajettaessa. Hieman ois tarvinnut puristaa kamoista tehoja ulos enemmän. 10.5r dynaamisella ennakolla sitten taas kulki tarvittaessa enemmän kuin riittävästi.

226
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 30.01.11 - klo: 20.50 »
Aika erikoiselta kuulostaa. Itsellä 4.0 pannu ja ennakot minimissä, toistaiseksi ei oo kukaan suoralla mennyt ohi vaikken osaakaan ajaa. Lämmöt siinä 50-60c pannussa ja säätimessä vajaa 6000mAh läpijuoksun jälkeen.

227
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 28.01.11 - klo: 09.40 »
Tänne kotiutui tänään uusi TC02, keulan sain kasaan ja hyvältä vaikuttaa.
Pari kyssäriä:
Minkä jäykkyyden litkuja ootte iskareihin pistänyt eteen ja taakse?
Entä käytättekö eturenkaisssa inserttiä ja kapea vai leveä asennus mini pinnille ja stagger ribille?

Mulla 35 AE edessä, 30 AE takana. Panisin samat UR:ltä. Vakiomännät. 20g painoa servon eteen ohjausräkin alle ja vakiojouset.

Staggerit ilman inserttiä vanteen ulkoreunaan. Vanteesta leikattu turha sisäosa sekä ulomman reunan sisälaippa (!?) veke, jotta rengasta painaessa se painuu myös ulkoreunasta yhtä paljon sisään.

228
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 27.01.11 - klo: 17.53 »
No ei kyllä ole yhtään tuumaisia ruuveja tässä. Taitaa kaikki ruuvit paitsi diffiruuvi olla m3 2mm hexillä muutenkin.

229
Kokeneemmat kaverit tuntuvat täällä kertovan enemmän mielipiteitään yhtään niitä väheksymättä (päinvastoin arvokkaita mielipiteitä) kuin sitten harrastuksensa alkumetreillä olevat. TSS-luokkaan liittyvässä keskustelussa on joskus hieman havaittavissa, että kun on ajettu pidempään ja ikää on karttunut riittävästi, niin tuppaa unohtumaan helposti ne omat alkumetrit kisailussa ja siksi olisi tärkeä nimenomaan TSS-10 luokan osalta kerätä enemmän ajatuksia niiltä harrastuksensa alkutaipaleelta olevilta, jotka eivät ehkä täällä foorumilla ääntänsä tuo esiin.

Niin, itsehän halusin mennä kisaamaan ja otin selvää millä kamoilla siellä saa ja voi ajaa. Sitten ostin ne. Ei tullut mieleenkään kitistä, että miksei jo pakista löytyneillä voikaan välttämättä ajaa.

Ajat ja asenteet nähtävästi muuttuvat, mutta muistan kyllä omat parit ekat kisat. Mielessä oli lähinnä, että mitä mä täällä teen, kun en pysy edes radalla ja varmaan nauretaan vielä lopuksi pihalle kisoista.

Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla mitä mietteitä nykyisillä aloittaneilla ja aloittamista harkitsevilta kuskeilta löytyy kisailusta...

230
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 26.01.11 - klo: 11.05 »
Näköjään vihdoin tulossa tännepäin: http://rc10.fi/index.php?topic=52686.msg502778#msg502778. Itelleni ainakin tulossa 1kpl. Jotain huhua näistä oli, että tehdas ois vielä tehnyt viimeisiä viilauksia osiin ja siksi on kestänyt... tiedä sitten.

231
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 26.01.11 - klo: 00.31 »
Mistä tuota keskimoottorista versiota kannattaa lähteä tilaamaan. Lähdetään siitä, ettei suomalaista maahantuojaa nyt tarvitse edes mainita tässä kohtaa.

Varaosahinnat Suomesta +40% ??  :mrgreen:

232
Pari kommenttia ilman quoteja:

1) Palkintoja junnuille. Joo. Se ei tarkoita, etteikö kokeneemmilta niitä voisi karsia/muuttaa/järkeistää.

2) Kaluston päivitystarve. Tätä on monet naureskellut radalla, mutta ilmeisesti kukaan ei ole vielä nettiin kirjoittanut. Hiilikoneiden aikaan kollektori sorvattiin TSP-10:ssä joka hiittiin sekä mahdollisesti käytettiin myös uudet hiilet. Jos näin ei tehnyt, moottorin käyttöikä laski exponentiaalisesti huolella hoidettuun verrattuna. Stanussa ja virissä melkein sama käytäntö. Kollektoreita ja hiiliä tarvitsi olla useita per kausi ja mahdollisesti myös kannuja erilaisten ominaisuuksien toivossa. Nykyisin tuntuu olevan erittäin vaikeaa ostaa yksi (1) uusi moottori kisakautta varten? Säätimien osalta homma ei ole muuttunut. Taustatyön tehneet selviävät samalla säätimellä luokasta riippumatta, edelleen.

233
Mielestäni tällä hetkellä palkintoja jaetaan ihan liikaa kisoissa. Brittien sarjaa talven kiertäneenä siellä palkinnot ovat suomen mittapuussa 5-7eur/kpl ja palkinnon saa vain top 3 sekä alempien finaalien voittajat. Palkinto on toki kiva muisto, mutta sen sijaan, että jaetaan munakuppeja joihin menee kisasta riippuen 250-500euroa, voitaisiin palkita vain top 3 pokaalein, loput a-finalistit kunniakirjalla ja alempien finaalien voittajat.

Samaa mieltä.

234
Oleellinen mittari on myös kuskien kokema vauhdista.
Kuusankoskella kuulin moneen kertaan, että nyt on sopiva vauhti stanussa ja pari samanlaista kommenttia porosta. Yksikään kuulemani kommentti ei ollut suuntaan "liikaa vauhtia".

Sama tilanne CS-12 vauhdin suhteen.

Entä kommentit TSM-10 kuskeilta vauhdin sopivuudesta? Ehkä ne nuoret kärjessä ajavat monnit pitävät vauhteja hyvinä. Mutta entä nykyiset TSP-10 kuskit, jotka halutaan pakottaa siirtymään TSM-10:n?

235
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 00.47 »
Kertokaahan lisää väljyys-kommentteja, nythän on vain Suomen kärkipään kuskilta ja Chad Bradleyltä nähty näytettä.

236
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 22.14 »
Voihan siellä olla myös viallinen osa messissä, joka tietysti oikeuttaa lyttäämään koko kitin täysin.  :mrgreen:

237
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 18.45 »
Taitaa olla suomalainen geneettinen yleispiirre tietää asiat paremmin...

238
Tulokset / Vs: Uusi Euro Offroad Series käynnistyy
« : 20.01.11 - klo: 13.25 »
ehkä vähän tylsän näköinen rata...

hoho  :mrgreen:

239
Samaa mieltä kaiman ja Pentin kanssa.

240
Vapaa keskustelu / Vs: Gran Turismo 5
« : 10.01.11 - klo: 22.54 »
Ihan tarkennuksena kysyisin että tuntuuko se asfaltin muutos ratissa esim tärinänä, vai pelkästään kaltevuuden mukanaantuoma "vääntö"?

Mulla on forcet ihan vakiona, ei mielestäni väännä kaltevissa kohdissa tms. Eli karusellit tuntuu ratissa erilaisena pintana yleensä suoraan ajaessa ja etenkin kun siinä röpelöllä ohjaa.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 50