Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jöördis

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 12
211
Polttisautot / 1/8 crossi Moottorin säätäminen
« : 10.08.04 - klo: 22.03 »
Do diih Raipe. Itsekin moisen kanssa aikani tapelleena yritän auttaa..   Ekaksi,mitähän sun soppa on ja millä hehkulla ajat?
Itse ajoin 25% Byronilla (öljyä tais olla 12%)ja OS A5 ja R5 tulpilla.  Seosruuvit oli auki muistaakseni: pääneula 2.5kierrosta ja alaneula 6.5 kierrosta.
Kaasariin jäi joutokäynnillä sliidin ja rungon väliin noin 1.5 millin rako.
Itse jouduin tiivistämään koneen takakannen,kaasarin  haitarikumin ja itse kaasarin ja koneen välin,ennen ku alkoi tyhjäkäynti löytyä.
 
Super Compo mallissa on TÄYSIN kelvottomat polttoaine letkut. Niiden vaihto 2mm reijällä olevaan letkuun ja samalla pidentämällä niitä saat vain hyötyä. Vakio letkut ovat todella löysiä nippoihin ja imee välistä ilma ja sammuilee jopa sen takia. Pidentäminen auttaa konetta käymään pidempään kun pelin selättää!!

Olethan ajanut/käyttänyt  koneen sisään asiallisesta ja rauhallisesti?

Olethan myöskin huolehtinut että kaasun servon keskikohta on niin ,että tyhjäkäynti sammuilematta on mahdollista?  Eli tyhjäkäynti on ruuvin varassa,eikä servon varassa. Tämä johtaa sammumiseen jarrutettaessa!
Jos sulla on Super Compo malli,sen radion kanssa voi olla mennä hetki ennen ku oikeat säädöt löytyy.

212
Polttisautot / Mikä rengas pitää ja toimii lumella??
« : 10.08.04 - klo: 06.39 »
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=PROC1045&P=7

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0095p?FVSEARCH=proc1043&FVPROFIL=++

Karkeaa on kuvio ja jälkimmäiseen vois Pelle Peloton liimata kenties jopa nastoja :shock:

213
Jep.tuo 270 vihreä on turhan stydiä aluminille. 242 sininen pitäisi kyllä riittää !

214
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 09.08.04 - klo: 22.39 »
Läks auto täysin kintaasta :D eikä tarvinnu edes yrittää!!

215
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 09.08.04 - klo: 21.18 »
Onko joku muu ku minäkin loikannu siellä väärälle kaistalle :D  :shock: ???

216
Polttisautot / Mikä rengas pitää ja toimii lumella??
« : 09.08.04 - klo: 21.12 »
Pikkusen olen etuajassa :D  mutta kertokaahan mikä rengas pitää lumella ja kumi kestää pakkasen?  Tulossa on ensimmäinen polttis talvi,joten antakaa kokemuksen puhua!!  
Samoin mitä muutoksia on syytä tehdä talveksi?

217
Polttisautot / sopiiko roto startti ?
« : 09.08.04 - klo: 20.50 »
http://www.sullivanproducts.com/TigerDriveXrefmainframe.htm

Tosta löytyy TigerDriven soveltuvuus taulukko.
Mulla on Tiger laitettuna Sirioon ja suunta sivulle.

218
Yleinen keskustelu / Radiotaajuudet taulukko
« : 08.08.04 - klo: 20.43 »
Ja mikähän olisi hyvä,kohtuu hintainen kiteetön radio+vastari setti?

219
Polttisautot / Uusi auto uudelle ajajalle
« : 08.08.04 - klo: 20.17 »
Kokemuksesta sanon,että tuota EB4 saa sit rakentaa aika julmasti että saa kelvolliseksi.
Osta Hobao ja radiot. Ota yhteyttä Iso_hepaan ja tiedustele pakettia!

220
Polttisautot / mikä on roto startti?
« : 07.08.04 - klo: 10.17 »
Itse vannoutuneena Tiger driven käyttäjänä.... Rotostartti on todella hyvä keksintö...
http://www.sullivanproducts.com/NewProductsMainFrame.htm

Mulla on tuo molemmissa autoissa (TT ja Hobao) eikä ole muuta kun positiivia kokemuksia!

221
Niinpä.. kun vaan olis Novarossin seiskaa jollain hyllyssä... tai kasia.
Jos jollain niitä on,kertokaa ihmeessä! Hobbypeoplella on loppu...

222
Mites koneiden lämmöt on pysyny kurissa tällaisella helteellä? Hiekan pinnassa kun on hel..tin kuumaa ja lämmintä,eikä meinaa saada moottoria jäähtymään ajoviimalla.

Itse tuossa vaihdoin auton TT:stä  Hobaon 7 :n  ja siirsin koneen sellaisenaan autosta toiseen. Ja entisessä autossa lämmöt oli ihan kohtuulliset 110-115c mutta nyt sit tuntuu että lämmöt haluaa nousta ihan tolkuttomasti...

Miettii johtuukö todella helteestä vai voiko syy olla korien eroissa. Ku ei viitsis ihan reikäjuustoksi leikellä!

Muilla samoja oireita?

223
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 06.08.04 - klo: 01.39 »
Mullakin on Hobao pöydällä....   Kyllästyin TT:n jatkuvaan restaurointiin...    ja ikuisuuden kestäviin varaosien toimituksiin. Hepalle on matkaa alle 10 km ja tuntuu tuo auto olevan ihan eri planeetalta..
Ainoa josta annan moitteita tolle proolle,on polttoaine letkut...  uusiksi heti ekan ajokerran jälkeen.Letkun jäävät vähän löysiksi nippoihin ja taas letku on vähän ohutta klemmareille...  pitää hankkia 6x2 letkua...
Muuten  auto on kyllä loistava ostos.
Ja monster Sirio antaa julman kyydin tolle autolle!!

224
Yleinen keskustelu / Pienimuotoinen varoitus vain
« : 06.08.04 - klo: 01.30 »
Jep,tuli kanssa kokeiltua tuo nitro/metanolin vaarallisuus. Letku kaasarista irti, roiskeet kasvoille ja suuhun, ja sairaalaan. Erittäin pitkää konsultointia myrkytyskeskuksen kanssa, kasa verikokeita,  odotusta ja pelonsekaisia fiiliksiä. Ehjänä ja ennallaan takas kotiin noin kuuden tunnin jälkeen.
Suun limakalvoja kirvelee yhä, mutta onneksi en niellyt ainetta ollenkaan. Sairaalan saamien tietojen mukaan jo noin 4mg metanolia on aiheuttanut sokeutumista,joten ihan pari pisaraa ei riitä siihen. Kokemus maata ja odottaa on sen verran rankka, että jatkossa olen vieläkin tarkempi polttoaineen kanssa.
Tämän kokemani perusteella annan kaksi neuvoa: Älkää vähätelkö riskiä,vaan jo pienestäkin syystä sairaalaan niin nopeasti kun vaan pääsette! Ja selvittäkää etukäteen :!:  MITÄ POLTTOAINEENNE SISÄLTÄÄ JA PITÄKÄÄ SE PAPERILLA JA OTTAKAA SE MUKAAN :!:

Tai mukaan polttoaine kanisterinne!
Kannattaa selvittää valmistajan nettisivuilta tai purkin kyljestä mitä pullossa tai kannussa todella on. Tämä tieto on se jota sairaala tulee ensimmäisenä sinulta pyytämään!

225
Osta Hobao.

226
Locktite 242 (sininen)  Aukeaa nätisti alumiinistakin kunhan ei uita ruuveja sillä. Tippa riittää.

Aiempana oli että punainen on tiivistettä,totta osa,sillä Locktitella on punaista hydrauliikka liimaa,mutta on myöskin punaista lukitetta.

227
Polttisautot / Miten saan tyhjäkäynnin?
« : 25.07.04 - klo: 15.40 »
Koneen käyntilämpö kertoisi aika paljon. Saatko jotenkin mitattua?

228
Polttisautot / kaasun jumiminen ja ohjauksen häviäminen
« : 25.07.04 - klo: 13.33 »
Kuulostaisi alhaisen jännitteen aiheuttamalta. Olethan mitannut kaikki ladatulla vastarin akulla?  Kun oireet tuli,oliko vastarin ja lähettimen akut järjissään?

Kun vastarin akun jännite vajoaa liian alas,jää servot siihen asentoon missä ne sillä hetkellä oli.  Molemmat servot,kaasu ja ohjaus.Vaikkapa kaasu pohjaan. Itsekin tuon kantapään kautta oppineena!

229
Polttisautot / thunder tiger
« : 24.07.04 - klo: 19.29 »
Kuinkas väljillä etunivelillä ukot ajelee TT eb nelosilla?
Tarkoitan etutukivarren ulkopäissä olevia kuulapesiä. Huomasin omasta että oli ihan väljät ja kulunu todella nopeasti. Oletteko törmänny tähän? Koskee sekä ylä että ala niveliä. Kun en uutena niin tarkkaan hypistellyt,niin ei tiedä millaisia ovat olleet...

Toinen,onkohan Futaban servoakseli samalla mitalla kun ACE:n servossa on?  eli käykö käyttövivut tosta Futabaan...?  ace kun otti ja hajos...

230
Polttisautot / Mikä moottori?
« : 24.07.04 - klo: 16.12 »
Mulla on Sirio.27 ja ruuti ei lopu kesken. Suosittelen Siriota,toimii todella loistavasti!
Kontaktia vaan Hepan suuntaan!

231
Polttisautot / Tulpan vaikutuksesta ja valinnasta.
« : 24.07.04 - klo: 09.24 »
Kunhan ei ota mäntään kiinni....  Os:n ja Novarossin kierreosan pituus ero on millin luokkaa. OS on se lyhyempi.

232
Polttisautot / Tulpan vaikutuksesta ja valinnasta.
« : 23.07.04 - klo: 20.24 »
Hyvä Mika että oikaisit... Siis esim. Novarossin tulppa on paljon pidempi kun OS..  tätä tarkoitin.

233
Polttisautot / Tulpan vaikutuksesta ja valinnasta.
« : 23.07.04 - klo: 18.51 »
Jos OS tulppa on pituudeltaan sopiva,kokeilisin A3 tai 8 tulppia.
Oletko yrittänyt löytää valmistajan sivuilta k.o moottorin suositukset?

Noita tulppia on sit eri mittaisia...

234
Polttisautot / Crossi fiuden voitelu?
« : 19.07.04 - klo: 19.20 »
OK

235
Polttisautot / Crossi fiuden voitelu?
« : 18.07.04 - klo: 20.17 »
Tuossa kun kuivalla montulla perjantaina päivällä ajelin niin tuli saatua jousitus nahkeaksi. Pöly ja hiekan pentele meni joka väliin ja sai aikaan sen, että etupää tahtoi jäädä jumiin. Pitää myös pientä narinaa.
Miten tämän välttää?  Voiteletteko niveliä ohuella öljyllä tai silikonolla?  Vai lisääkö se tuota pölyn keräämistä edelleen?
Vai onko vaan pakon sanelema ominaisuus ja välillä puhallellaan paineilmalla ja taas mennään?

Miten muuten vetarien päät/kupit?  diffirasvaa niihin,vaiko jotain muuta?

236
Polttisautot / EK4-S2 moottorin vaihto?
« : 18.07.04 - klo: 16.15 »
Onko isompi tankki mahdoton ajatus?

237
Polttisautot / thunder tiger
« : 17.07.04 - klo: 19.11 »
Vetostartilla ottaa kiinni vautipyörä takajarrun paloihin. Vauhtipyörä sorviin,halkaisija pienemmäksi ja menoksi.
Vakio koneenkorvat taitaa olla 20mm korkeat. Ilman vetostarttia ei ota kiinni.

Homma TigerDrive,loppuu ongelmat narujen kanssa.....

238
Polttisautot / Infrapuna lämpömittarin kalibrointi?
« : 15.07.04 - klo: 21.30 »
On hyötyä.Kiitos!

239
Polttisautot / Infrapuna lämpömittarin kalibrointi?
« : 15.07.04 - klo: 14.00 »
ok

240
Polttisautot / Infrapuna lämpömittarin kalibrointi?
« : 15.07.04 - klo: 13.29 »
Hommasin Duratraxin pienen infralla toimivan lämpömittarin.
Mittarissa on tehdas asetuksena emessivity lukemana 95E. Onko tämä asetus osoittautunut riittävän tarkaksi polttis koneen lämmön mittaamiseen?
Millaisia asetuksia käytätte jos tuo ei ole ollut tarkka?

Meinasin itse kalibroida jonkin kappaleen kanssa jonka lämpö on tarkasti tiedossa,mutta ei sit olekaan sellaista palikkaa helppo löytää!   ideoita?

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 12