Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 56
211
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 26.11.13 - klo: 07.59 »
Kirjaudu amainille, ja kato näkyykö tilaus ja millä kommentilla. Mulla kävi kerran noin paypalin pistettyä osteluihini jarrua. Siirsin ko tilille voimaa ni edisty tunnissa. Vasta sitte tuli mailit.

212
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.11.13 - klo: 14.10 »
Pinionin hammastyyppi pitää tohon olla mod1. Hammasmääräksi arvailisin väliä 12 - 14.
Ostaisin muutaman koon, viimeiset joutuu vähän kokeilemaan lämpöjä seuraillen kaikessa.
Muistathan pistää ruuvilukitetta pinionin ruuviin!

Mukaan kuuluu renkaan halkasijat ja ajopaikan pito, millasia suoranopeuksia mahtuu ottamaan.

213
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 25.11.13 - klo: 14.01 »
Minigripin sisällön mukaan laittaisin palan talouspaperia imemään irtokosteudet.
Ja pitää muistaa avata pussi ajojen jälkeen, ettei lämmömuutoksen kondenssi jää
 sisään jumiin, vaan pääsee haihtumaan.

214
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.11.13 - klo: 11.06 »
 kytkin/kytkinkello settejä harjattomille...

Eri versioita haulla: brushless clutch converter

http://www.rccoh.com/rc.how-to/dm-1.brushless.conversion-4.html

http://www.teknorc.com/shop/tkr40010-elektri-clutch-adapter-for-trx-clutch/

Niitten sopivuudesta tohon ei sittenhajuakaan  :afro:

Pari huomiota ilman omaa kokemusta
- ratassetti tulee tossa aika ulos viimesestä laakerista, eli kone kuluttaa etulaakeria enemmän. Harjattoman etulaakeri on näkemissäni pienempi kuin polttiskoneen vastaava. Ehkä tosilaatukoneet?

- sähkömoottorin suurin vääntö alkaa nollasta, jos nopari ruokkii. Ei ehkä ole välttämätöntä laittaa vaihteita.
- jos on vaihteet = suuntalaakerit, se vaatii jarrut. Polttiksen tankki - vs - ajoakkusetti iso tilan lisätarve.
    Jotkut laittaa pelkän pinionin ja riisuu jarrut. Kone/nopari jarruttaa keskidiffin läpi. Riesana jarrutusenergian päätyminen noparin siileen. Vaatii ehkä kompromisseja keskidiffin säätöihinkin?

215
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 20.11.13 - klo: 07.59 »
Jos kaasusormi ei varo ni noparin puch-rajoituksia isommalle tai slipperiä löysemmälle.
Jossain on kestokyvyn raja sillloinkin. Ja jokin on aina sulake. Vetari, slipperi, kardaani, sanoisin
 helppousjärjestykseksi korjata.

216
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.11.13 - klo: 21.39 »
Kaikkien fettitoimisten nopareitten fetit on elinkaareltaan rajallisia.
Vaikka saisit lämmöt pysymään ihan tasan optimissa, lopulta sen fetin sisäinen vastus alkaa kasvamaan => lämmöt nousee, amppeerien sieto pienenee. Samoihin aikoihin kondensaattorien sisukset kuivuu,  ja toiminta lakkaa.

Noparen suunnittelussa on painoa minimoitu, tietäen kisakäyttäjän kisan pituus suunnilleen. 6-10 min?
Nekin noparit, joita ei ole tarkoitettu kisaamiseen, on lähes samoin raamein suunniteltu.
Jos jatkat putkeen tuntitolkulla ajamista, ei jäähdytys ehkä riitä. Siitä alkaa itsetehostuva kierre helposti.

Ääripäässä:
Parhaat nopari-yksilöt on mulla 10v ja 6v ikäisiä, ja myyjäkin alkaa ihmettelemään...
5000-8000 lipoakkuja ajettu loppuun useita kymmeniä näillä!

217
Itse sähköistetty inferno sai kuuman lopun eräänä talvena.
Tyhmyyttäni, osa 1, olin tehnyt alupellistä akkukotelon. Jääkökkäreeseen törmätessä akku ryhmähti niin äkkiä eteen, että kotelon reuna viilsi alta pluspiuhan eristeet puhki.
Toinen virhe oli huolimattomuus: tiesin yhden koneen vaihejohdoista olevan eriste puhki, mutta nähdäkseni mikään ei voinut osua ko kohtaan. Vaan enpä tarkistanut kallistuksenvakaajan liikerataa.
Kovasti kiihdytettäessä se vakaajatanko kytki johdon kontaktiin pohjalevyn kanssa.

Yhdistelmävikana auto kiihtyi hyvin vajaalla kaasulla ja sileällä jäällä, mutta tuntui puutuvan jos oli pitoa.
Minäpä laitoin uuden täyden akun vikaa korjaamaan.

Sitten akku reuhahti osin siniliekkiseen tuleen polttaen ittensä lisäksi muoviosat keskirungosta, Bk 6s/120A noparin, vastarin, ja becin. Servo jäi toimimaan (eri johdolla), mutta sen kuoret oli sulaneet niin, ettei sisältöä saanut uusiin kuoriin ehjänä, joten sekin sittemmin menetettiin.
Pohjalevyn reunalla oleva levike oli palanut reijälle, ja luistinradan jää oli sulanut yli parin vaaksan matkalta niin syvälle että avoveden alle sai (palovammaisen)peukalon ekaan niveltä asti hiekkaan!
 Infernaalista energian poistumista?

218
Iski mieleen kysyä nämä:
Jos noparin ja akun mainitset uusiksi ni entäs moottori?
 -  20sec riittää kuumentumisesta vioittuneen koneen oireilun ajaksi.
 -  oletko koittanut jo ilman pinionratasta koneen päässä, että vika
toistuu myös täysin ilman kuormaa?

Ne akun voltit jos saisi, ensin ladattuna, ja mielellään kytkettynä nopariin poikkasuhetken jälkeen.

Oliko sulla taitoa ja välineitä tehdä vastarin opetusta syvempiä setuppeja noparille?



219
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 07.11.13 - klo: 23.25 »
Ton kun näki, et jonkun kolvi pystyy, ni marssin samantien lainaamaan kolvin kaverilta.
Nyt piuhat on laitettu, ja nopari ilmassa vingutettu toimivaksi.

Kiitos rohkasusta nimimerkille "jesi".


offt
Pitänee ihmetellä hienomittarista kolvia lisää joskus

220
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 07.11.13 - klo: 18.27 »
Summittia käytän molemmilla välityksillä. CC-becin oikkarin takia tuon auton omaksi nopariksi tarkottamani mmm2 wp meni ja pimeni. Nyt odotellaan sitä ajellen taas mambamaxilla. (mulla on niitä 2 kpl)

Pitää odotellessa pompottaa vuoroon harjalliselta -harjattomalle setuppeja, kun crawleriakin ulkoilutetaan yhteisellä mambamaxilla näin tilapäisesti.

Muutenhan tuo topikin pääaihe MM olis ehjä, paitsi et yhtään johtoa ei ole kiinni juuri nyt   :cry:
 - eikös joku osaava vois pelastaa mua pulasta -

221
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 07.11.13 - klo: 13.29 »
Kone on Leoardin 4282. Mambamax ajeltu 4s setupilla, joten piikit teoriassa saa käydä 1480watissa. Castle itse on ilmoittanut pron olevan n.60a virransiedolla. Paperilla sekin 6s käytöllä samasta selviäis, mutta iso paino ja isot kumit on riski johon ei johtojen takia tahdo lähteä.
Kun joku osuis joka on sen jo tehnyt, ni sais edes tietää millä lämmöllä se metalli sulaa. Mun välineil ei..

222
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 07.11.13 - klo: 12.47 »
Sille mambamaxille on tuotetuki loppu.
Vain 70 dollarilla vaihto -prohon tarjolla.
Ja ku mun nopari muten toimii, enkä luota
 pron jaksavan kuljettaa summittia muutenkaan.

223
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 07.11.13 - klo: 11.25 »
Tuli castlen kansaa ongelmia!
Ne ilmoittaa maililla  etteivät suostu laitta.aan mambamaxiini uusia johtoja.
Bilteman kolvini teho ei näköjään riitä.
Olisko saitilla joku joka olisi niitä tähän jo vaihtanut? Välineet ja kokemusta..

224
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 29.10.13 - klo: 20.26 »
Voi olla, että vika alkoi CC_BEC tuotteesta. Noparin plussa oli irti. Silti nopari, ja kaikki servot ja ledit pimeni kerrasta.
Ainoa radiosähköillä ollut laite joka yhä toimii (toistaiseksi) on summitin gigaradion vastari.

Se on lyhyesti testattu harjallisilla seteillä ajaen.

225
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 28.10.13 - klo: 15.44 »
Se ensimmäinen tihkusade oli 2 viikkoa täyttävälle tämmöselle liikaa, nyt se on pox.

226
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.10.13 - klo: 21.42 »
Kuvitteellinen tilanne jossa olet uskaltanut ottaa sata% akusta, ja se on vaikka 5000mAh kokoinen.

Laturi pitää ensin täydet latausvirrat, yleensä 1C, eli tässä 5000mAh, kunnes voltit ovat nousseen maksimiin latauksen aikana.
Sitten se katkaisee, ja aloittaa vakiojännitteeseen perustuvan laskeva-amppeerisen viimeistelyn.
Kun amppeeri on olleet liki nollassa tarpeeksi kauan tällä ohjelmalla, latain tuomitsee akun täydeksi.
Balansointi voi, heikkoja kennoja hyvien seassa sisältävässä akussa, hidastaa tämän vaihéen kestämään tunteja.

Mun halppisakuissa viimeinen vajaa amppeeri tulee näin. Et sitä nopealla saa, mutta ehkä 80% melkein puolessa ajassa! Se alkuosa toi ehkä 50 minuutissa 4000mAh näin. Loput vie melkein toiset 50 min.

Kuvitteellinen tilanne tosin alkoi nollasta, mitä akku ei montaa kertaa kestä kovassa työssä, vaan käytännössä sinnekkin pitää käytännössä jättää pelivaraa. Eri valmistajien ilmoittana "nollan energian jännite" vielä vaihtelee.

227
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 21.10.13 - klo: 13.03 »
Miten tässä mallissa on kestänyt diffeissä kardaanilaakerit? Ideoita hajomisen syyhyn?
(summitin diffi melkein sama, 12 laakeria mennyt diffistä ja niistä 10 kardaanipinioninn kohalta)
Rasvaus ja r.-tyyppi nyt neljäs, laakerit sinikylkisiä traxxasin varaosamalleja 6x12mm

228
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 21.10.13 - klo: 12.58 »
Meneekö muillakin kovin usein takadiffistä kardaanin laakereita?
Elokuussa uutena ostetun summitin laakerinkulutus takadiffissä nyt 12 kpl 6x12 kokosia! Vaihdoin viimeeksi:
diffirummun tiivisteineen
sisärattaat tappeineen tukineen +ulostulot
kellorattaan + kardaanipinionin
laakerit, diffikotelon, ja eri merkkiset rasvat

-- 4 akullista myöhemmin kardaanin laakerit antautui taas, ja kuulia joka paikassa. Kaikki hampaat oli olemassa mutta kolhiintuneet, ei aloittanut hampaanpalasilla hajoamista siis.
Käytössä on toistaiseksi ollut sinitiivisteisiä Traxasin varaosalaakereita.

229
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 13.10.13 - klo: 09.50 »
Vai konkat arat! Olisiko voinut päästä sisään tuleva virta notkumaan?
Jos liittimen koko pinta-ala ei kytke, tai akku ei anna tasasta siihen kuormaan, niin konkkahan ko urakan eteensä saa.
Onko kukaan laittanut lisäkonkkia tähän malliin?

230
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 13.10.13 - klo: 00.00 »
Sensorikysymys on eri asia, en halua yrittää varoa pieniä likaisia piuhoja, koitin kauan sitten huonolla menestyksellä SpeedPassionien kanssa niitä. En toiste.

Tämä nopari on ollut verrattavissa samalla ajopoikalla koko ajan kaverin summitissa, näen mitä olen saamassa.

231
Yleinen keskustelu / Vs: Lipo akkuja sähköfillariin
« : 12.10.13 - klo: 13.03 »
Sattui niin, että huhtikuussa tein itse saman hankinnan, tosin  hommasin vain osat ja sähköistin oman vanhan.

Lyijyllä 24V 12Ah (yht 288 wattituntia, paitsi ettet voi kuluttaa kuin reilun puolet akusta tuhoamatta sitä.)
Jos vertaan omaan, niin saat varmaan 15-20 min jos et itse työskentele ollenkaan, vain näytteeksi.
Ja se siis edustaa tasaisella asfaltilla ?about 10 kilsaa? Riippuu kokonaiskuormasta paljolti tietty.

Jos kerran vauhti ja voima ei juuri nyt ole se mitä puuttuu, mainitset akkukapasiteetti / kesto, niin amppeereita lisää.
Litiumtekniikkaista en tosiaan päästä itse koskaan ilman ihmisen läsnäoloa lataukseen!
Enkä koskaan kokonaan lataa ilman balansointia. Joskus hopputilanteessa on akkuun laitettu pohjia ilman, ja vaihdettu toisen tullessa täyteen balansointitaitoiseen.

Ehdottaisin varmana nykytehot ylittävänä, mutta halpana ratkaisuna seuraavia:
1. Versio
Lyijytekniikkainen akku notkahtaa työssä volteistaan jopa kolmasosan, ja lipoakut ei, niin laita nykyisen laturisi osaaman verran kennoja sarjaan! 6S ! Pistät rahan/tilan verran niitä rinnan! *)
Laturista maximin turvalopetus pois päältä, niin se lataa isoa kauan.
Täyteen ladatut akut rinnan-Y-haaralla yhdeksi isokapasiteettiseksi.
6s+6s RINNAN-balansointijohdoilla keräät joka akun balanserin valvonnan piiriin.*)
 (huomioiden sen, että iso akku yhtähitaalla balansoinnilla voi tarvita päiviä tasaantumiseen, jos se ei ole lähes aina sitä saamassa.)

2. versio
Jos pelottaa katuminen, kasaa ne akut 2s tai 3s pinoista, niin voit käytellä rc- puolella pois..
 Tätä ratkaisua käytän lipo akuissa nni itse nyt.

3. versio
LiFePo akut ovat turvallisia, mutta kookkaanpia kapasiteettiin nähden.
Mulla on käytössä 1 setti, joten tiedän.  Tarvitsevat yötäpäivää toimivan balanserin (BMS-kortti) ja oieata volttimäärää osaavan laturin (3,3 volttia per kenno on  katkaisu.)
((Jatkan tän asian reunaa YV illalla kotoa.))

232
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.10.13 - klo: 18.56 »
Siihen toiseen kysymykseen, liittimet.
Linkin akussa tulee pätkät johtoa ja niissä balansoinnin tarvitsemat haarat. Johtojen toinen pää liittimetön.
Jos tätä käyttää vain lataamiseen, niin tarvitset mahdollisesti nopariesi johtojen pituuden täsmäämistä, että toiset liittimet.
Mutu tähän siis voi vastata:
 ! eivät tule mukana. Ja jos on tarkoitus sekä ajaa akku kerrallaan talvikautena pienempää autoa, että 1/8 autoa sarjotetuin akuin, tarvinnet hypytysjohtoonkin liittimet.

Oma mielipiteeni ei perustu kisaamiseen vaan nopean ajopaikan bashaamiseen, mutt tuommoinen 4mm tumppi banaaniliitin on kyllä tosi kovilla jos painavaa 1/8 autoa pitkiä kaasusessioita lennätät.
Taisi olla periaatteessa luvattu 40A jatkuvaa ilman erikoisen paksua kultauspinnoitetta.
Jos se kultaus likaisessa paikassa liittimiä eestaas hinkatessa ( esim.teknisen ongelman vuoksi) kuluu puhki....

233
Yleinen keskustelu / Vs: Harrastusmotivaatio kadoksissa
« : 11.10.13 - klo: 18.00 »
Mulla pumppaa edes takas nopeitten ja crawlereiden väliä toi motivaatio.

Tavallaan on aina tauon jälkeen uusia ideoita foorumeilla, intoa päästä kokeilemaan itte samaa tai parempaa.

Käväsin tavallaan eri harrastusta koittamassa, kunnon hoitamisen merkeissä. Syksyksi se hiljenee, ni taas on aikaa kattella, kuunnella, ideoida.

Tauon jälkeen iski himo saada iso monsteri (madforce tai mieluummin isompi.) Tuli katteltua kiinnostuneena!
Sitten Summit kotiutui, ja siihen löytyy tuota mainittua taas.

234
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 11.10.13 - klo: 17.10 »
Hobbywing XERUN-150A-SD - BL ESC 1/8  - näyttäs tehon puolesta vielä toimivammalta, vaan onko siinä mitään ryömintäkykyä jos summitin pikkuvaihdetta kallioilla käyttelis välillä?

Tää kyssäri vanheni mun osatla: tänään saapui kotimaiselta kauppiaalta uusi MambaMonster2 waterproof.
Saan VARMASTI MOLEMPIA.

235
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 11.10.13 - klo: 17.07 »
3 kuukautta tän nopari omistajat olleet hiljaa!? Onko laatu nykyään moitteeetonta, vai käyttäjät tienaamassa rahaa korjuuttamiseen?
Mulle nyt kuitenkin tuli kotimaisesta kaupasta tänään oma uusi waterproof Mamba monster 2.

Tarkotus on kiusata 6s lipoin (pari 3s 5.2A 40-80C sarjaan) tota Leopard4282 konetta summitissa.
Jos edes hetkittäin kestäs....

edit typo

236
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 08.10.13 - klo: 21.17 »
Mutu näin. Pito loppuu heti kun vakaaja pakottaa kumin ilmaan. Vauhdissa se on pikku hetnrn, mut crawmeri jää siihe.

237
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 07.10.13 - klo: 22.34 »
Kallistuksenvakaajan tehtävä on rajoittaa, jäykistämällä joustavasti, ristiinjoustoa.

Jos laitat jäykän ja matalan jousituksen kaveriksi nuo, niin hidasajo-ominaisuudet ja maavara katoaa.
Tilalle sait kovan nopeuden kaarresietoa. Ehkä mutkanopeuttakin osaavissa käsissä.

Yhä korkean maavaran, ja pitkäliikkeisen jousituksen säilyttämällä, et saanut kallistuksenvaimentimia lisättyäsi hidasajokykyä säilymään, etkä saanut kaatumatautia vähenemään nopeassa ajossa. Tassua nostaa vähemmän, mutta kumin sortuessa alle kippaa yhä.

Koko automalli on kahden tyylin kompromissi nyt jo, joten mieltymykset päättää.
Auto ei tartte lukkoja ja vaihteita, jos säädät sen olemaan pelkästään iso nopea.
(Sellasen mallin traxxas tekee eri nimellä)

238
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 01.10.13 - klo: 17.41 »
Hobbywing XERUN-150A-SD - BL ESC 1/8  - näyttäs tehon puolesta vielä toimivammalta, vaan onko siinä mitään ryömintäkykyä jos summitin pikkuvaihdetta kallioilla käyttelis välillä?

239
Päätä alkaa vaan särkeä, ku koko päivän hakee täältä vastausta kysymykseensä.
Sopiiko "Hobbywing XERUN-150A-SD - BL ESC - Black 1/8 " siinä mielessä summittiin, että kovien tehojen lisäksi - lähtemättä muuttelemaan asetuksia -voisi ajaa ryömien kuin crawlerilla?
  Kellään summitissa tms painavassa crawlerissa?

Kilpaileva merkki osaa, mut hinta 100 eur korkeampikin.

240
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.09.13 - klo: 10.29 »
 Tässä sulla kukin kestomagneetti on oma palansa ja liimattu akseliin. Kevlarikehä vahvistaa liimausta, kovien kierrosten keskipakovoimaa vastaan.
Jotain se kevlarinen kehäkin on painanut, ja ulosoton päästä osa silpoontunut pois, joten tasapainotus on arvailun ja onnen varassa juuri nyt.
Jos se sun kierrosluvut yhä kestää jäljelläolevan kevlarikehän kanssa, ni sen kun ajoa. Jos liimaus leviää, ni kannu lähtee mukana lähes väkisinkin.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 56