Tossa mun motissa kun ottaa kannen pois ja pyörittää konetta, niin mäntä jumittuu n. puoli senttiä ennen huippua ja työntää sylinterin mukanaan. Ja se on siinä tiukasti. Eikö sisäänajon tarkoitus olisi kuluttaa juuri nämä jutut pois? No, kyllä kone kävi ihan hyvin lämpimällä säällä.
Ja en kyllä yhtäään ihmettelisi, vaikka tosta Rossin sporttikoneesta löytyi vielä venttiilitkin ym. nelitahtisen vermeet, on sen verran erikoinen ja outokäytöksinen kone
Opa, toivottavasti et ostanut sellaisia makeen neonvärisiä silikoniputkia, 2 kpl niitä maksoi mulle yhtä paljon kuin samasta RC-kaupasta ostamani "bulk"-silikoniputki (n. 15 cm pitkä, harmaa), josta saa 5 kpl vastaavia pakoputkisilikoneja. Kumpikin maksoi noin 6,50€. Oli muuten aika reilu juttu joskus viime syksynä, just vaihdoin uuden sellaisen keltaisen silikonin pakoputkeen, ja ekalla ajokerralla pilli kääntyi rajussa hyppyrissä paikoiltaan ja halkaisi uuden silikonin. No ei se pahin menetys ollut, myös alusta taittui ajokelvottomaksi.
Ja siitä takapakoputkesta, Landmaxiin saa sellaisen! Se on 2-putkinen putki, komposiittimuovia tai jotain. Jotkut ovat väittäneet, että joku osa putkesta voisi sulaa kovissa lämpötiloissa ja varmaan tekeekin niin. Tehoja ei tule lisää, mutta on coolimman näköinen. Ja sitten kun vielä vedättää jotain letkua/metalliputkea alemmas oikean auton pakoputkien paikoille, niin realismi on täydellinen. Jostain löytyi muuten kuva tällaisesta virityksestä... ootahan kun etsin.. oho, sivu on poistettu. No ei voi mitään, mutta siisti se oli! Putki ei ole kovin kallis, jotain 25 egee. Tulee siis Landmaxin takapäähän poikittain. Towerista löytyi kuvat kaikkiin tarvittaviin osiin:
GT002 n. 25e:
GT007 n. 7e:
FD-33 n. 3e: