211
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.01.13 - klo: 17.17 »
Jep peukut ylös, turhan moni maalaa autonsa pelkällä yhdellä värillä mutta noin parilla eri värillä saa ihan eri näköä autoon.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Senkin kun tietää että firma lisää toisesta firmasta ostamaansa säätimeen vain omat tarrat ja 10A lisää virrankestoa myyntiesitteeseen niin en yhtään ihmettele vaikka noissa 90C-akuissa olisi useampi C ilmaa. Samantien voisi kysyä miksi ei tasan sata?Tämäkö on totuus?
Kyllä siellä eri fettejä on säätimessä sisällä eri määrä verrattuna ainakin valmistavan tehtaan omiin tuotoksiin ja eri kuoriinkin on pakattu koko laite.
Erittäin harvoin vaan löytyy laadukkaalta firmalta akkuja jotka olis samaan aikaan markkinoilla, samoja kapasiteetiltaan jne mutta vain C arvo on hieman eri.
Kaksi kertaa olen tällaisen tapauksen päässyt näkemään ja yllätys oli melkoinen kun 5C eroa lähdettiin testaamaan...
Ns. tykimmäksi luvattu akku ei ollutkaan tykimpi.
hei,eikö akun "c" merkintä merkitse kiihtyvyyttä,eli mitä korkeampi luku,sitä parempi kiihtyvyys?Ja vaikuttaako se huippunopeuteen?jos vertailee vaikka 3s 4000mAh 25c ja 3s 4000mAh 90c lipoja niin mitä eroa akuilla käytännössä on?
hei,eikö akun "c" merkintä merkitse kiihtyvyyttä,eli mitä korkeampi luku,sitä parempi kiihtyvyys?Ja vaikuttaako se huippunopeuteen?jos vertailee vaikka 3s 4000mAh 25c ja 3s 4000mAh 90c lipoja niin mitä eroa akuilla käytännössä on?
Eli höpöhöpö kisakuskien ylimitoitus spekuloinneille ja että isompi C arvo tarkoittaisi tottakai nopeampaa kiihtyvyyttä ja suurempaa huippunopeutta.
Käytännössä todistettu jo monia kertoja.
RangerWalker: Hoke nimenomaan testasi samalla kapasiteetilla olevia akkuja eli olivat 5000 mah 30C ja 35C. Noin pientä eroa on vaikea huomata varsinkin vakioturistilla.Omistin kolme vuotta saman laadukkaan valmistajan akkuja jotka olivat molemmat 5000mAh akkuja.
Kaksi 30C akkua ja kaksi 35C akkua.
30C akut potkivat paremmin ja korkeampi teho kesti myös pidempään.
Vastaavan kokeilin toissavuonna eri valmistajan akuilla ja jälleen aivan samat tulokset.
Ja nämä olivat monen muunkin toteamia tuloksia puhtaassa sokkotestissä.
Kaikki jotka epäilevät tätä asiaa niin suosittelen kokeilemaan mattoautolla, sillä huomaatte varmasti eron eikä asiasta tarvitse enää vääntää kun on itse kokenut asian! Testin onnistumisen kannalta tärkeää että valitsee kireän virikoneen mikä vie akun äärirajoille ja että akkujen välillä on riittävästi eroa maksimipurkuvirrassa, esim. tuplat parempi toiseen niin eron huomaa selkeästi varsinkin loppuhiitistä.
Omistin kolme vuotta saman laadukkaan valmistajan akkuja jotka olivat molemmat 5000mAh akkuja.
Kaksi 30C akkua ja kaksi 35C akkua.
30C akut potkivat paremmin ja korkeampi teho kesti myös pidempään.
Vastaavan kokeilin toissavuonna eri valmistajan akuilla ja jälleen aivan samat tulokset.
Ja nämä olivat monen muunkin toteamia tuloksia puhtaassa sokkotestissä.