Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 31
211
Joko alkaisi olemaan valmista FTT 2018 -sarjan suhteen? Mitä muutoksia sarjaan nyt tehtiin?

Säännöt on valmiit ja julkaistaan kunhan AKK:n hallitus on ne hyväksynyt (30.8.)
Muutoksia on tulossa autojen numerointiin, kilpailija voi samalla numerolla voi ajaa kahta luokkaa sekä kilpailijan numerotarra on tuulilasissa.
Renkaiden merkkausta hiukan muutetaan, vähennettään kilpailijoiden juoksutusta.
TSP-10 moottori vaihtuu ja uusi on juurikin testissä.

Tässäpä järeimmät, sarjan virallisessa osiossa sitten lisää kun säännöt on hyväksytty.

Mitkä luokat ajetaan talvisarjana ja mitkä yhdistettynä kesä- ja talvisarjana?

212
Joko alkaisi olemaan valmista FTT 2018 -sarjan suhteen? Mitä muutoksia sarjaan nyt tehtiin?

213
Ja sitten onkin aika tappaa koko Team Durango -brändi. Onhan tämä toki ollut tiedossa jo viimeisen vuoden verran.

http://www.liverc.com/news/special_features/15627-BREAKING%3A_Hobbico_officially_pulled_the_plug_on_Team_Durango/

214
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
« : 15.08.17 - klo: 23.27 »
Itse tykkään myös ajatuksesta että ajettaisiin kerta-SM ja siihen FO-kisoja kaveriksi. Nykyinen 8 kisaa kesään on liikaa, joka johtaa siihen että porukka hajaantuu eri kisoihin.

Kerta-SM:n voisi ajaa hyvin pitkällä samalla konseptilla kuin 2015 PM-kisat Lavangossa, eli:
- pe iltapäivästä alkaa treenit, la-aamulla alkaa alkuerät, su finaalit ja ajoissa lopetus
- molemmat luokat (nitro + sähkö)
- sunnuntaille erikseen junnu ja +40v finaalit kuten Juhani ehdotti
- pe ja la illaksi joku kimppa-illallinen kohtuuhintaan

Kerta-SM:n järjestämisvuoro voisi olla kiertävä , jos halukkaita kerhoja on useampia. Kotietua on toki aina, mutta kummasti se tasoittuu kun ajetaan vaikkapa 5 eräkierrosta treeniä perjantaina ja 1 vielä lauantai-aamuna.

Tähän päälle 3-5 Finnish Open -kisaa niin paketti olisi valmis.

Finnish Openin konseptissa tärkeää on se, että kerhokisatyyliin kaikki ajaa saman verran, myös polttiksessa. Tätä periaatetta ei kannata rikkoa. Jos SM-kisoja olisi vain yksi, todennäköisesti FO-kisoihin tulisi nykyistä enemmän myös polttiksen kärkikuskeja. Jos osallistujia olisi vaikkapa 35+35, niin tällöin tekee tiukkaa ajaa yhdessä päivässä nykyinen FO-formaatti läpi. Tämä olisi toki vain positiivinen ongelma, ja ratkaistavissa sillä että formaatti ja finaalipituudet skaalataan sen mukaan mitä yhteen päivään mahtuu.

215
Saatan sohaista ampiaspesään, mutta silläkin riskillä:

Kuskien puute kesäisin sähköturistissa johtuu ratojen puuttesta, niiden väärästä sijainnista tahi sopimattomuudesta sähköturistiin. Suurimmista kaupunkikeskuskista (PK-seutu, Tampere/Pirkanmaa, Turun alue) vain Turun seudulla (Raisiossa) on rata joka soveltuu sähköturistiin. Tattiksella on toki rata, mutta se ei ole sähköturistin vaatimassa kunnossa ollut moneen kesään ja tulevaisuus kysymysmerkillä muutenkin.

Myöskään muilla aktiivisesti turistia ajavilla kerhoilla (Oulu, Lahti, Riihimäki) ei ole käytössään asvalttirataa.

En usko että mikään sääntömuutos muuta tilannetta oleellisesti vain ratoja kehittämällä saadaan rataluokkiin kuskeja.

216
Edelliseen viitaten, paljonko on 1-2 päivää ajoa? 10-20 akullista, 7 minaa ajoa per akku?

Mikäli oikein rattimiesten kommentteja ymmärsin, virissä rengas toimii 3 akullista ja sen jälkeen alkaa hidastumaan selvästi. Joku voisi kommentoida enemmän testanneena tätä ja missä kohtaa niillä ei kannata eses treenata. 

Sama ongelma on ollut nykyisen mattokrossittrendin myötä sisäkrossissa, Minipinnit toimii 3-5 akullista ja sen jälkeen se pito alkaa heikkenee rajusti.

Sisärenkaat (Volante) on kyllä mahtavat, niillä ajaa todella pitkään. Veikkaan että stanussa ajaisi 4 sisäkisaa samoilla renkailla jos liimaa reunat säännöllisesti.

217
Tulokset / Vs: M8 2017 sarjatilanne
« : 07.08.17 - klo: 17.24 »
Nitroissa mestaruus ratkennut jo Joonalle, kuten hyvin tiedossa. Himmeämmät mitalit aika monenkin kuskin otettavissa, mutta Pekolla erittäin hyvät saumat ottaa hopeaa. Kovin taistelu tulee August-Ari-Joonas-Markku akselilla.

Sähköissä Martti on hyvin piikkipaikalla mestariksi. Konstalla ja Mikolla on vielä mahikset sarjavoittoon, mutta edes vikan kisan voitto ei riitä vaan Martin pitää jäädä 3. (Mikko) tai 5.:si (Konsta). Himmeämpiin mitaleille voi nousta vielä useampikin kuski, parhaissa asemissa Niki ja Jarno.

218
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
« : 06.08.17 - klo: 23.47 »
Teknon nelkun julkaisu lähestyy, elo-syyskuussa pitäis olla julkaistu. Videoasta päätellen suht kapeella pohjalla isoveljien tapaan.

https://www.facebook.com/teknorc/videos/10154228003119649/

219
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 23.07.17 - klo: 20.40 »
Vaihda heti etuiskarin varret vanhemmasta, niin ei tule ylläreitä.

Vaihdettu on, laitoin suoraan kasausvaiheessa.

Onkos muiden Dexit vielä ajossa vai joko ne on vaihtuneet uudempiin?

220
Team Durango / Vs: Durango DEX410v5
« : 23.07.17 - klo: 12.42 »
Tuli tehtyä tuttavuutta tähän pikku-dexiin viime perjantaina kun kävin ajamassa reilut 100 läppiä Lavangon 1/10 radalla. Oli samalla eka kerta ikinä kun ajoin 1/10 buggyä ulkoradalla.

Heti ekalla akullisella auto tuntui yllättävän helpolta ja luontevalta ajaa, vaikka auto eli kasauksen jäljiltä tehty enemmänkin sisäratoja varten. Illan aikana tein pieniä linkkimuutoksia joilla hain kääntyvyyttä lisää ja myös välitystä tuli pidennettyä pari piikkiä isommalla pinjonilla (18 --> 20t, 5.5T kone) jolloin kaasuvasteesta tuli pehmeempi. Ajoin koko ajan ilman etuvakaajaa, alla JC:n Double deet.

Pari kuvaa Lavangon illasta:






221
Team Durango / Vs: DEX8
« : 20.07.17 - klo: 01.29 »
Ulkokausi alkaa kaartua jälkimmäiselle puoliskolle niin voisi vähän kerrata kokemuksia DEX8:sta kesän treenien ja kisojen perusteella. Suurin osa kommenteista/vinkeistä pätee suoraan myös sisarmalleihin DNX8 ja DESC10.

Kasasin auton keväällä varsin raskailla sähköillä, noparina HW XR8 Plus ja koneena truggykone HW G2 2250kv 4274. Tehokas kone vie paljon virtaa, joten 10minan finaalit olen ajanut 2 x 2S 6600 akuilla jotka painaa yli 600g kaikkine välijohtoineen. Kokonaisuudesta tuli hyvinkin raskas, muutaman kymmenen grammaa vajaa 4kg.

Ajattelin loppukaudesta testata miten auto muuttuu kun sitä keventää. Sähköt vaihtuu kevyempiin ja tavoitteena päästä 10minan finaalit 5000mAh akuilla. Myös pientä muoviosien keventelyä on suunnitelmissa. Alustavien mittausten perusteella autosta tullee 300g kevympi noin 3675g kisapainolla. Raportoin lisää jahka pääsen autoa testaamaan.

Jousipuolella olen testannut setuppia, jossa takana on Teknon 90mm pinkki truggyjousi (löysin vinkin rctechistä). Alkuperäistä pidempi ja jäykempi jousi tuntuu tukevammalta ja auto ländää hypyt paremmin tällä jousella. Edessä joko Durangon vakio keltainen ja tai jäykempi punainen. Uudessa kevennetyssä setupissa toi teknon jousi voi olla liian jäykkä, testataan aikanaan.

Vakaajat on ollut aina vakiot 2.4/2.7.

Iskareita on tullut testattua aika paljon. Suoraan tehtaan paketista niitä ei kannata autoon laittaa, vaativat seuraavat muutokset joilla niistä tulee herkät ja luotettavat:
- alkuperäiset punaiset o-renkaat roskiin, tilalle durangon sininen tai purppura
- alkuperäiset bladderit roskiin, ne on liian löysät ja eivät pysy paikallaan. Tilalle joko Kyoshon bladderit tai sitten leikkelee bladderit auki ja tekee emulsiot. Molempian testattu, en pysty sanoo kumpi parempi.
- O-renkaiden välissä olevaa muoviholkkia pitää dremelöidä 1,0-1,5mm lyhyemmäksi. Tämä on ehdottoman tärkeää. Jos näin ei tee, se puristaa liikaa o-renkaita kun alakorkin kiertää kiinni jolloin iskari ei ole herkkä.

Itsellä ei ole juuri ole ollut kestävyyden kanssa ongelmia, kunhan pitää seuraavat asiat mielessä ja huollettuna/säädettynä:

- sisemmät hingepinnit pitää avata säännöllisesti ja herkistää reamaamalla tukivarret ja kiillottamalla saranatapit. Reikien välys on hyvin pieni ja saranatuppi jumiutuu tukariin kun pölyä ja likaa kertyy. Kun näin tapahtuu, hingepinni alkaa pikkuhiljaa porautua muovi-insertistä läpi ja ennen pitkää tulee ongelmia. Ongelman voi ratkaista myös hommaamalla pulttimalliset saranatapit jotka tulee inserteistä läpi. Sopivia löytyy ainakin Agamalta.

- takakoritolppa on huonosti suunniteltu ja hajoaa ennen pitkää, mulla taisi mennä 3kpl kunnes ne loppuivat. Sen jälkeen siirryin Samin neuvosta kiinnittämään korin sivuilta velcrolla, sivusuojissa on jopa syvennykset tätä varten. Sen jälkeen en ole takakoritolppaa kaivannut.

- paljon porua saanut keskidiffi-moottoripukkisysteemi: Durangolta tuli ulos syksyllä teräksinen spurri. Sen kun vaihtaa, niin keskidiffi on aika pomminvarma. Runjojäykkärien ruuvien kireys kannattaa tsekata aina parin-kolmen akullisen jälkeen, ne tuppaa löystymään jolloin keskidiffi voi päästä liikkumaan. Jos välyksen pitää sopivana ja ruuvit tiukalla, myös muovispurrilla pärjää.

- etutukivarsiin ns. "Jura-modi", eli ulkopäiden sorvaus ja vahvistus aluholkilla. Ilman modia alapallo korkkaa ennemmin tai myöhemmin.

Kulutuskestävyydeltään auto on osoittautunut yllättävän hyväksi. Tukivarret ja ylälinkit ovat yllättävän välyksettömät näinkin paljon ajetulle autolle. Voimansiirrossa vetarit tuntuvat kestävän hyvin, eniten kulumaa tulee keskidiffin ulostuloihin ja kardaaneihin. Vetareiden ja kardaanien käyttöikää voi pidentää vaihtamalla tapit uusin, Mugenin 12.8mm X 3mm tapit menee suoraan. Pohjalevy kuluu kaikkien muiden autojen tapaan eniten takapäästä ja samalla myös RR-saranatappikiinnike.

On todella sääli jos tämä auto ja sisarmallit kuopataan, niin mukavia ja helppoja ovat ajaa suoraan paketista. Aika näyttää löytyy Durangolle uutta omistajaa.


222
Kuten Stilo yllä kommentoi, paras tapa varmistaa tasainen laatu, saatavuus ja minimoida fuskaaminen on ostaa renkaat kisapaikalta. Porsaanreikiä ja mahdollisuuksia kusettaa renkaissa, inserteissä ja muussa on expontentiaalinen määrä jos sitä ei jotenkin valvota. Tuo on todettu kv-kisoissa jo toistakymmentä vuotta sitten.

Jos foamiluokissakin on ykstyyppirengas jonka tunnistaa (tunnisteraita, GT-12) niin silloin ei ole ongelmaa vaikka ajaakin omilla renkailla. Perusajatus on olla "control tyre".

Sähkökrossissa insertti on vapaa joten voi ostaa omat renkaat mistä haluaa kunhan on tunnistemerkit renkaissa katsastusta varten.

Juuri näin. Rengassääntö toimii FTT:ssä kuin junan vessa, ei mennä missään tapauksessa muuttamaan sitä!

Mitä eräväliin tulee, niin itse kisoja vetäneenä (myös FTT) sanoisin että 8 minuuttia on alkuerävaiheessa aika lailla minimi. Treenit voidaan ajaa 7 minan välillä kun autoja ei tarvitse kerätä linjan taakse.

223
FTT-kisoissa 1 treeni on liian vähän, koska profiili on uusi ja rataan pitää ajaa pitoa. Yleensä 1. treeni lauantaina on pelkkää liukastelua, sen jälkeen on tosi rajua lähteä ajamaan alkueriä.

Itse tiputtaisin 4. alkuerän pois jos aikatauluun ei muuten mahdu 3-kertaisia finaaleja. Laskutapa pistein 2/3 on toki vaativa, mutta samaa käytetään WJ-sarjassa ja M8 SM-sarjassa.

Esimerkkiaikataulut selventää hyvin, kiitos Pentille niistä.

224
Yks juttu tuli mieleen jota on monasti lauantain ajajakokouksessa toivottu mutta harvoin toteutuneet:

Laittakaa sääntöihin formaatiksi niin että kaikki ajaa kolminkertaiset finaalit.  Tämä lisää A-finaalien ulkopuolisten kisaamisen mielekkyyttä huomattavasti, ja erityisesti tärkeää aloitteleville stanun B- ja  -finalisteille.

Viime talvena ainoastaan Lahdessa oli lauantaina niin paljon kuskeja, että olisi vaatinut päivän venyttämistä hieman. Kuusaalla tätä ehdotettiin ajajakokouksessa monen kuskin pyynnöstä kun viristä jäi D-finaalit pois, mutta kisäjärjestäjä ei halunnut muuttaa aikataulua vaikka palkinnot olisi jaettu samaan aikaan. Naurettavaa!

Niin joo, ajosuunnan vaihto sunnuntaille olisi kova. Antaisi reilummat lähtökohdat jos haluaa ajaa vain poroa.

225
Minusta erittäin hyviä muutoksia ensi kaudeksi.

Jäisikl viikonlopun formaatti edelleen samaksi, eli viri ja stanu lauantaiksi ja poro sunnuntaina formuloiden kansss?

226
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 13.06.17 - klo: 10.59 »
EI ole pakko olla shimmejä missään välissä. Itse olen käyttänyt seuraavaa menetelmää:

Ensin kasaat vauhtipyörä-kytkinasetelman kokonaan ilman shimmejä. Tällöin kelloon yleensä jää reilusti klappia, jopa useita millejä. Jos shimmaustarve on pieni (alle 0.7mm), niin teet sen pelkästään kellon ja vauhtipyörän väliin tulevilla shimmeillä. Jos shimmaustarve on suuri, purat vauhtipyörän pois ja lisäät kartion ja etulaakerin väliin 0.2mm shimmin (tai useampia) ja kokeilet uudelleen.

Oleellista lopputuloksena kannalta on, että
- kellon päittäisvälys on lopulta n. 0.5mm
- kytkinpalat eivat saa näkyä kellon alta. Jos näkyvät, niin kelloa on shimmattu liikaa ja osa shimmeistä pitää siirtää kartion alle



227
Olisiko mahdollista tehdä vuoden kestävä "siirtymäkausi" jonka aikana voisi ajaa sekä vanhalla että uudella koneella? Näin on käsittääkseni toimittu aiemminkin. Poroon ei taida kuitenkaan tulla kuin kourallinen uusia kuskeja vuosittain.

Edellyttää tietty sitä ettei koneissa ole isoja tehoeroja mikä on mahdollista selvittää uuden mottien testien yhteydessä.

228
Team Durango / Vs: DEX8
« : 24.05.17 - klo: 07.22 »
Ohessa DEXin setuppia viime lauantain FO-avauskisasta Turussa.

https://www.dropbox.com/s/ly209kbn2cwk6b7/DEX8_SetupSheet_FO_Turku_MIkkoM%C3%A4kel%C3%A4_2017-05-20.pdf?dl=0

Pieniä muutoksia tuli tehtyä autoon treenien myötä:
- suht löysät iskarit
- löysät diffit (5-5-2)
- etupäähän lisää kickuppia
- hieman vähemmän anti-squattia

Tätä setuppia ei kannata mielestäni testata Lavangossa, siellä on selvästi smoothimpi rata johon tarvitaan jäykempi auto.

229
Team Durango / Vs: DEX8
« : 13.05.17 - klo: 10.29 »
Komppaan Samia, kittisetupilla ollaan menty nyt kevään eka treenit ja hyvältä vaikuttaa. Jotain pikkujuttuja olen kokeillut, kuten:

- iskarit vakiomännillä, öljyt Asso 40wt (500cst) edessä ja 35wt (425cst) takana
- diffit 5k edessä, 7-15k keskellä ja 2k takana

Sähköinä mulla on HW xr8 plus ja HW 2250kv kone. 16t pinioni vaikuttaa passelilta tuolla koneella lavankoon, ainakaan näillä keleillä ei tarvita mitään tuulettimia koneelle.

Seuraavaksi ajattelin testata jäykempää jousta taakse ja ehkä paksumpaa vakaajaa myös. Myös linkkejä pitää lähteä testaamaan.

230
Kiitos linkistä. Jäi vähän hämään se akun johtojen juottaminen, että eikö ole akuissa ja autossa valmiiks liittimet että ne vaan laitetaan yhteen? Itelle tää on uus juttu ja ekaa autoo oon hankkimassa.

RC-laitteisiin sopivia liittimiä on kymmeniä erilaisia. Yleensä RTR-autoissa ja toisaalta akuissa on liittimet valmiina, mutta ne eivät välttämättä ole samanlaisia ja keskenään yhteensopivia. Johtojen juottaminen on RC-harrastajan perustaito, joka kannattaa opetella heti alkuun.

Jos sulla on kiire ajamaan, niin kannattaa ostaa auto ja akut jostain asiantuntevasta kotimaisesta liikkeestä paikan päällä. Näin saat opastuksen alkuun ja oikean tyyppiset liittimet heti alkuun.

231
SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein

Tämä on käytännössä sama asia kuin tuloksen ajaminen, ellei sitten erikseen määritellä, että tasapisteissä ratkaiseekin 2/3.

Saanen olla eri mieltä. Esimerkkikeissi:

- ekalla alkukierroksella rata on yön sateiden jäljiltä liukas, ja paras tulos on vaikkapa 8lap 5:30 kuskin X toimesta.
- tokalla ja kolmannella kierroksella rata nopeutuu ja muut kuskit alkaa lämmetä ja siellä 6 muuta kuskia ajaa 8lap 5:10-25 tuloksia. Herra X tuskailee auton kanssa ja ei paranna tulostaan Q1:stä.

Jos lasketaan 1/3 pistein kuten Kaitsu totesi, niin tällöin kuski X saa Q1:ltä 0 pistettä kierroksen parhaasta ja tuloksesta ja on sillä alkuerien toinen tai kolmas (tasapistein muiden kierrosten voittajien kanssa).

Jos lasketaan vain paras tulos, niin tällöin kuski X:n tulos oikeuttaa vasta 7:n sijaan koska kuusi muuta on ajanut tuon tuloksen alle.

En tiedä kumpi on parempi tai onko sillä mitään väliä, Kaitsu päättäköön.

PS. Pahoittelut ylidramaattisesta selvityksestä, pää käy ylikierroksilla surkeiden EC5-liittimien juottamisesta, nyt nukkumaan :-)

232
Olisko mahdollista saada MyRCM:ään livefeediä tuloksista?

233
Team Durango / Vs: Team Durango DEX210
« : 10.03.17 - klo: 22.01 »
Homma nytkähti askeleen eteenpäin, kytkimen kanssa sai hetken venkuloida, ei meinannut totella aluksi, oli jotenkin vinossa johonkin suuntaan toistuvasti. Sähköt tuli, pitäisi kolvata piuhat, ei lämmitä yhtään ajatus huonolla kolvilla.
Paras huomio oli että etu ja taka hubit puuttuu ja edestä ne C palat :) kauppaan taas.

Mutta motti ja iskaritorni on paikoillaan, korin leikkelin ja sutasin nopeasti kaapista löytyneellä maalilla, ei jaksanut hieroa koria kun menee ruttuun kuitenkin.

Pinioni, renkaat ja servo + ohjaimet vielä listalla.

Hyvä on että intoa riittää! Dexejä on edelleen paljon liikenteessä, ja kokemuksia löytyy paljon. Mölli kertonee setuppisuosituksia aikanaan?

Oletko muuten laskenut paljonko puuttuvat osat ovat kustantaneet? Joko ollaan lähellä uuden v3 kitin hintaa?

234
Tulokset / Vs: Tulokset - SC WinterCup IV 18.2.2017 Turku
« : 25.02.17 - klo: 14.04 »
Vaikka mattokisat on tän talven osalta ohi, niin kannattaisi kuitenkin pohtia ja yhdessä keskustella mihin suuntaan rengassääntöä halutaan kehittää jatkossa. Kun saviradat aukeaa, niin kukaan ei jaksa enää miettiä asiaa. Lokakuussa alkaa sitten taas olla jo kiire päätösten kanssa. Realismia on kuitenkin tehdä oletus, että ensi talvenakin ajetaan osa kisoista matolla kun kolmen suurimman SC-kuskien seuran (Fullspeed, TUA, PRCA) tämän talviset radat oli mattoratoja.

Yksi vaihtoehto mattorenkaaksi olis Stagger Rib, joka voisi olla tasalaatuisempi kuin Traxxaksen RTR-rengas. Stagger voisi mennä YT-renkaana myös liukkaammilla alustoilla, ainakin yellow-seoksella. Staggerin kulutuskestävyys on kuitenkin moninkertainen Pinniin verrattuna kun ajetaan matolla.

235
Itsekin kisoja järkänneenä lisäisin keskusteluun muutamia havaintoja:

- kisat järjestetään usein hyvin rajallisella miehistöllä, ja tuomareiksi ei aina riitä henkilökuntaa. Usein näkee että keskeiset toimihenkilöt saattavat myös osallistua kilpailuun, tai tekevät useaa hommaa samanaikaisesti. Hyvä tuomarointi vaatii 2-3 päätoimista tuomaria koko kisan ajaksi jos halutaan tarkkaille kaikkia taistelupareja, ei pelkästään kärkeä
- hyvä tuomarointi edellyttää tulosmonitoria, mikkiä ja hyvää näkyvyyttä koko radalle. Ilman tulosmonitoria on hyvin vaikeaa ohjeistaa kuskeja kierroksella ohitusten suhteen.

Kv-kisoja videoilta seuranneena kotimainen tilanne ei ole mitenkään huono, isoissa kisoissa ei juuri tuomarointia näe vaikka syytä olisi. Jos vaikka katsoo ETS/EOS -kisoja, niin ei siellä juuri Scotty Ernstin selostuksen seassa stopparikuulutuksia tule. Vaikka syytä olisi.

236
Onnittelut Viljamille upeasta 2-sijasta! Mahtavaa ajoa A2 ja A3 -finaaleissa, siinä sai hallitseva maailmanmestari nöyrtyä suomalaiskuskin edessä!

Rata näytti suht tekniseltä muihin ETS-profiileihin verrattuna. Vai antoiko videokuva vääristyneen vaikutelman?

237
Team Associated / Vs: Team Associated SC10
« : 02.12.16 - klo: 12.57 »
Mitä osia kannattaa varata pakkiin kun tuollaisella menee sisäradalle? Yleisimmät kulutusosat siis?

- Idler-rattaita
- tukivarsia (ainakin eteen)
- etupään saranatappien pidike (jos muovinen)
- vanttiruuveja (jos alkuperäiset kit-version teräsvantit)

Nokian Asso-kuskit vois kommentoida lisää kun ovat ajaneet SC10:llä vielä hiljattain. Omat muistikuvat ovat vuosilta 2011-2013.

238
Jep, kiitokset sääntöjen selventämisestä!

Akkusäännöt on mielestäni nyt kokonaisuudessaan tosi hyvät, kun vaatimus EFRA/ROAR -hyväksynnästä poistettiin.

239
Mitä on tämänhetkinen sääntötulkinta LiHV-akkuihin? Niistä oli keväällä juttua ennakkotietoa -säikeessä, Vesa taisi luvata palata asiaan.

On tietysti selvää että jänniterajat pitää säilyä nykyisinä, mutta saako LiHV-akuilla ajaa jos ne lataa normaali lipojen (4.2 +/- 0.02V) kennojännitteeseen?


240
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 15.11.16 - klo: 14.33 »
Jos taas kääntyvyyttä haluaa, kannattaa laittaa etutukivarsiin haritusta. Sopiva haritus tulee kun laittaa .5 palat piste ulospäin FF tukivarrenkiinnikkeeseen.

Itse en huomannut mitään isoa eroa kuin pisti etutukivarsiin haritusta tuon 0.5 verran, tosin kompensoisin lisääntyneen rengasharituksen ruuvaamalla ohjauksen raidetankoja hieman pidemmiksi jolloin toe out sama 1 astetta kuin ennen muutosta.

Ylädekin nosto 1mm shimmeillä tuntui vaikuttavan selvästi kääntymiseen, tosin noiden shimmien asettelu aina kun ylädekkiä irroittaa on pain-in-the-ass.

Itsellä suurin muutos tulokseen bunkkerin radalla tuli kun vähensi taka-aurausta siten että RF palassa tällä keskellä ja RR palassa 0.5 täplä sisäpuolella, tällöin ilmeisesti taka-auras on 2.5 astetta. Johon rupesi kääntymään.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 31