Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nikoprkl

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 22
211
Onkos tällä kaudella pistelaskua käytössä ollenkaan kun ei mistään sarjapisteitä löydy?

212
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 09.02.12 - klo: 05.18 »
Yllä olevalla setupilla tuli käytyä turussa kisaamassa ja vauhti oli aika hyvin kohdillaan sielläkin. Finaalit meni omalta kohdin pieleen parin rikkoontuneen laakerin ja tukivarren pinnin katkeamisen takia, mutta raakaa vauhtia oli autossa ihan mukavasti ja a-finaaliin kerkeäminen ei ollut mikään ongelma.

Henkka ajoi normaali diffeillä ja parilla pienellä omaan makuunsa sopivalla muutoksella vielä asteen kovempaa. Toki kuskikin oli asteen tai kaksi kovempi :)

213
Kiitokset mukavan jouheasti sujuneista kisoista turun suuntaan myös täältä.
Omat kisat olivat vaikeuksia täynnä, mutta finaaliin sentään tuli kerettyä molemmissa luokissa. Tuupissa alkueriä varjosti hajonnut servo, jolla piti taulapäänä ajaa kaksi alkuerää ennenkuin sai vian paikallistettua. Ajo oli muutenkin itselle epätyypillisen epävarmaa, liekö ollut hitusen väärä rengas setuppi sitten syypää..
Nelkussa meni alkuerät hienosti ja hitusen varmistelevalla ajollakin tuli mukavia eräsijoituksia.
Viimeisessä alkuerässä sitten alkoivatkin vaikeudet... Ensin katkesi vikassa ae:ssa pinni, sitten ekan finaalin lämmittelyssä leipoi keskiakselin laakeri jumiin. Autolla sai kuitenkin jotenkin nilkutettua koko finaalin, tuloksena 9 sija ja noin 90 asteinen auto pohjalevyä myöten.. Ehdin finaalien välissä laakerit vaihtamaan ja auto tuntui taas herkältä. Kaksi kierrosta lämmittelyä taas finaalia varten ja tällä kertaa perä autosta jumiin.. Ilmeisesti ekan finaalin lämmittely oli tehnyt tepposet myös diffin laakereille..
Eli toka finaali ajeltiin sitten käkkäri päällä startista maaliin.. Ja tulos taas sen mukaista.
Toisen ja kolmannen finaalin välissä olikin sitten kahta luokkaa ajavalle noin viisi minuuttia tehokasta mekkausaikaa, eli toiveeksi jäi, että olisi kerennyt takapäätä autosta siinä välissä purkamaan. Pari minuuttia yritin risalla autolla sitten vielä vikaa finaalia nilkuttaa, mutta sitten jouduin jättämään leikin kesken..

Onnittelut vielä voittajille ja toivottavasti kisataan turussa taas ensi vuonnakin.

-n

214
Mun mukana kulkee Lauantain kisoihin TeamC varaosat nelkkuun ja tuuppeihin.

-Niko

216
Siis hetkinen.

Spikeillähän piti ajaa mikäli rata on suurimmaksi osaksi mattoa, ja minipinnillä muuten.

Nythän radassa on vähemmän mattoa kuin lattiaa...

Miksi ihmeessä siis ajetaan SPIKELLÄ????

Ihmettelinpä juuri ihan samaa asiaa..

217
Yleinen keskustelu / Vs: Kuitukeskustelu
« : 22.01.12 - klo: 13.40 »

Tää mua kyllä hieman ihmetyttää.

Kevlar kun on kuitenkin nimenomaan kuitu niin miten osa voi olla kevlaria ilman kuitua?

Ehkä tarkoitti hiilikuitua? Vaikea sanoa toisten puolesta toki mitä on tarkoittanut.

Vaikee kieltämättä sanoa... vaikka kylläkin ymmärrän asian niin että tarkoittaa että on kuidutonta kevlaria...

Noh... oli miten oli niin olen kyseisen osan nähnyt katkenneena, eikä siinä ollut mitään kuitua näkyvillä.
Ensi ihmetys olikin että missä se kevlar on???
Se kun on nimenomaan kuitu.

Ainakin tC kevlariset rattaat käyttäytyvät kuin hienojakoinen kuitu, eli hampaita ei saa katki millään, mutta ne saa sorvattua jauhoksi jos moottorinkiinnitys löystyy esim. :)

218
Pitäisikö huolestua, pitäisikö perustaa keskustelusäie: "Mistä johtuu se ettei krossikisoissa ole kuskeja ajamassa" Missä on kaikki ilmoittautumiset? Tänään on "virallisesti" viimeinen päivä ilmoittautua, mutta jatketaan sitä nyt ainakin torstaille...

Edit: Olishan se säie jo olemassa, mutta mihin kaikki krossaajat menneet on?

Itselle ainakin on ihan rehellisesti sanottuna vain turhan kalliit kisat ajella paria luokkaa. Ja yhden luokan kanssa jää ajot niin vähiin, että ennemmin maksaa kympin treenipäivästä ja ajaa molempia enemmän..

-N

219
Heipä hei, Pitäisi löytää 1:8 Buggyyn sopiva Moottori kombo ja joku sopiva välitys suhde, eli rattaat?

Autona Hobao Hyper 7.5 jossa paikoillaan nyt 45 hampainen pinioni.

Tuossapa olisi järkihintainen ja tarkoitukseen erinomaisesti sopiva kombo: http://fi.eurorc.com/product/1152/hobbywing-xerun-m1a-combo-18-car-sensorless

Ilmeisesti/toivottavasti sulla on siinä nyt 45 hampainen spurri, eikä pinjoni? :)
Pinjoni saisi olla varmaankin 12-13 hampainen.

220
Sähköautot / Vs: Mistä hyviä/halpoja lipo akkuja?
« : 01.01.12 - klo: 21.10 »
Ja tossa tollanen kunnollinen, kisahyväksytty:

http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-lipo

221
Eurorc.com / Vs: Team C GT8 auto
« : 28.12.11 - klo: 23.06 »
Napsasinpa tänään kännykällä kuvan uutukaisesta uunituoreena, suoraan Tiksin pöydältä:


222
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 22.12.11 - klo: 15.46 »
Diffi liian löysällä. se jousi pitäisi painella pihdeillä kasaan ennen kasausta. Ja silti sen saa yleensä vielä kiristää kertaalleen ekan akullisen jälkeen.

223
Olen ostanu toisen RC-autoni, Traxxas stampede XL-5. Haluaisin tietää, voiko siihen ostaa uutta ja parempaa moottoria ja noparia. Ei mielellään hirveän kallista...  :tongue:

itse suosittelisin tuota: http://www.eurorc.com/product/679/hobbywing-ezrun-60a-85t-combo-b5
Varmasti riittävästi kulkua, hyvä ajettavuus ja halpa hinta, sekä kestäväksi todettu laite.

224
Tulokset / Vs: WJ2 Oulu -TULOKSET-
« : 19.12.11 - klo: 15.54 »
Kiitokset kisoista niin järjestäjille, kuin myös kuskeille.
Nelkussa sai tänävuonna ajaa rehellistä ja todella nättiä kisaa.
Tänävuonna sain ajaa rehtiä kisaa ilman röyhkeitä kyljestä sisään ohituksia.

Omalta kohdalta jäi ikävä kyllä täysin päinvastainen fiilis kisoista.
En muista että ois konttiin ajeltu meikäläistä koskaan niin paljon kuin nelkun finaaleissa. Ilmeisesti mun jarrupaikkani oli pielessä tai auto ei kulkenut muiden tahtiin, mutta kisat pilalla jokatapauksessa. Eikä yhtäkään varoitusta/rangaistusta noista kuuluteltu. Ekassa finaalissa mut ajeltiin ulos radalta kahen ekan kierroksen aikana neljä kertaa. Toisessa Finaalissa olin kolmen mutkan jälkeen kierroksen muiden perässä ja päätin tulla suosiolla pois. Oli hiiltymisen aste jo sen tasoista :D 

En syytä pelkästään kuskeja, vaan rata oli yksinkertaisesti tehty niin, että noilta tilanteilta ei vain vältytty meidän tavallisten kädettömien kuskien keskuudessa. Itse syyllistyin pariin otteeseen perään/kylkeen osumisiin yhtälailla. Rata tuntui olevan haastava myös nostajille, joiden huonosta näkyvyydestä/puutteesta tuntui kärsivän monikin päivän mittaan.

Omia virheitä tuli päivän mittaan paljonkin ja vauhtikin näytti pysyvän piilossa. Tuupin heikot suoritukset menevät kyllä ihan omaan piikkiin. Osaltaan ehkä syynä keuhkoputkentulehdus, jonka kanssa jouduin kisoihin matkustelemaan ja kisat ajamaan. Ehkäpä reissu oli vaan liian rankka.

Jannen kanssa oli loistavaa vääntöä koko viimeinen finaali, harmi että sekin kaatui sitten osumiin.
Muutenkin itse kisat ja ruokapuoli ym. puitteet olivat kunnossa. Radasta en vain pitänyt. Mutta koskaanhan ei voi kaikkia miellyttää. :)

-Niko 

edit: lisätään vielä, että pidin kyllä röykyistä ja pateista baanalla. nuo 180 asteen mutkat olisi saanut jättää pois.

225
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 15.12.11 - klo: 21.54 »
Mikä näissä HW säätimissä on erona mustan xerun 120a ja sinisen xerun 120a välillä? Kun puhutaan v2.1 mallista, kuvissa kauppojen mainoksissa on usein sininen jossa on tarra V2.0 vaikka teksti väittää kyseessä olevan V2.1 mallin  :shocked: Mustissa lukee V2.1.

v2.0 säätimien kuvat ovat siis vanhempia.. Itse säätimien erona on, että toinen on musta, toinen sininen. :P
Molempien versionumerot kulkevat käsikädessä. Tekstiin kannattaa luottaa webbikaupoissa yleensäkin, ei pelkkiin tuotekuviin, ne ovat usein vain suuntaa antavia.

226
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 10.12.11 - klo: 23.05 »
Siinä ne nyt sit olis:


Tein omani 7000 öljyillä ja tuli mielestäni järkevän tuntuiset. Kasausohjeet olivat paremmat kuin TeamC autoissa yleensä ja ohjeiden shimmityksestä jouduin taakse vaihtamaan yhden prikan eri puolelle diffiä.

ja vielä vertailun vuoksi Durango (vasen) ja tC diffi vierekkäin:

227
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 09.12.11 - klo: 22.11 »
Ratasdiffit saapuivat vihdoin.
Täytyy sanoa, että mukavan kompaktit ovat noista tehneet. Todella paljon pienemmät mitat kuin vaikkapa Durangon vastaavissa. Näyttäisi olevan myös kuorissa valmiiksi paikat kahdelle pikkuakselille, eli neljä pikkuratastakin saa helposti käyttöön jos tarvetta ilmenee. Täytyypä huomenna kasailla ja tutkia lisää. :)

228
Team C / Vs: Team C TS2
« : 29.11.11 - klo: 22.05 »
ok eli näyttäs kuulat tulevan mukana tuon manuaalin mukaan. Sitte vaan ootellaan että tulisivat ennen viikonloppua nii pääsis lauantaina ajaan sisäratalle testiä...

Tulevat mukana kyllä.

229
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 28.11.11 - klo: 19.19 »
Yhen ristitapin rtr-kyosho diffit :tongue: Kaksi pikkuratasta todennäköisesti kestää näissä pikkuautoissa, mutta onko tuolla rattaitten puuttumisella jotain muuta käytännön vaikutusta verrattuna vaikka durangon 4-rattaiseen diffiin?

Kahdella rattaalla saadaan ainakin hitusen painoa pudotettua ja diffiä herkemmäksi(?). Muuta toiminnallista eroahan tuossa ei nelirattaiseen ole.
Kestävyys tosiaan lienee ok tuon kokoisessa härvelissä kahdellakin pikkurattaalla. Se jää nähtäväksi.

230
En sanonut etten aja kisoissa jossei saa ajaa pitoaineilla.. Tarkoitin, etten ole ajamassa kisoissa jos ei baanaan saada järkeä ja ajaminen ilman pidotusta olisi mahdollista.
Olisiko liikaa pyydetty tosiaan että edes kokeilisi pari viikkoa noita matonpätkiä..? Mutta oma baananne, oma valintanne. Kunhan yritän tässä ehdotella... Ei se nyt oikein hyvä tilanne ole, jos pito vaihtelee päivien välillä nollasta sataan..

-N

231
Pienenä kehitysehdotuksena.. Laittakaa mattoa hyndien lähtöihin niin ei tartte pitoainetta enää aloittelijatkaan.. Tämän hetken pito-ongelmat johtuu siitä, että koko rata on liukas, ja minipinnien pinta palaa parissa läpissä kovaksi. Pienet mattopätkät auttaisivat pitämään renkaat ehjinä ja pidon tasaisempana koko erän. Tämä testattiin Janin kanssa ihan konkreettisesti tuossa viikolla kun käytiin ajelemassa. Renkaista kun hioi pinnan puhki, oli pito hyvä ekat pari kierrosta, sitten taas ajeltiin jäärataa. Taas kun katsoi renkaita, oli niissä kiiltävä kovettuma pinnassa, jonka sai kevyesti santapaperilla pyyhkimällä pois, jolloin pito palasai taas hyväksi parin kierroksen ajaksi. Matot edes hyndien lähdöissä todennäköisesti tekisivät saman vaikutuksen kuin pyyhkäisy santapaperilla, ja pito olisi näin järkevä kokoajan..

Nykyisellään rata on niin liukas, että en ainakaan itse ole sinne ajamaan tulossa ilman pitoainetta.

kiitos ja anteeksi, -Niko

232
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 20.11.11 - klo: 11.44 »
Semmone vielä et taka- vai keskimoottorinen malli? Toki takamoottorinen reilusti halvempi,mutta onko keskimoottorinen reilusti nopeampi vaikka esim.sisäradalla verrattuna takamoottoriseen?

Ja mitä kannattaa samalla mukaan ostaa?

Ajattelin ainakin et toisen vannesarjan,
Kaks sarjaa kumeja (Mitä? sisäradalle, ja ulkoradalle)
Renkaisiin insertit (minkälaiset? sisälle ja entä millaiset ulos?)
Jäykemmät jouset myös joka nurkkaan,
Eripaksusia iskari öljyjä?(minkälaisia?)
Alumiini hexit,
Ehkä jotain alumiini/kevlar vahvistusta hifistelyä,
Rengas liimaa,
Ja minkälaisia työkaluja tuon kasaamiseen tarvii, meinaa onko kuusiokolopultit yms vai?

Entä onko nuo big bore iskarit aivan ylivoimaiset vai pärjääkö alkuun normi tikuilla?

Sähköt yms ostan sitten myöhemmin kunhan sais auton "rullaamaan" ensin.
Ja vähän säätöosia/vara-osia pakin pohjalle  :laugh:

Taka- tai keskimoottorinen, molemmat yhtä nopeita. Kisoissa menee aika tasan tuo jako ja voittaa voi kummalla vain. Hieman erityylisiä on autot keskenään ajaa, mutta tosiaan kellon mielestä niistä ei tahdo eroa löytyä.
Hifistelyjä kannattanee hommata sitä mukaa jos huomaa jotain osaa enempi rikkovansa. Aika hyvin tuo kestää vakionakin ihan normaaleilla muoviosilla. Takatukivarsien kannakkeet kannattanee alumiinisena hommata heti alkuun, ne muoviset lienee auton heikoin lenkki.
Jäykempiä jousia et tarvitse ainakaan tuon Team C tuupin kanssa. Öljyjä kannattaa olla ainakin 25-35W, niillä jo pitkälle pärjäilee. Sisäradalle kannattaa hommaa schumacherin Minipinnit tai minispiket. Ulkoradoille esim. proline holeshot 2. Nämä ovat siis virallisia kisarenkaita. Jos on tarkoitus vain omaksi huvikseen ajaa niin hieman halvempiakin vaihtoehtoja löytyy vaikka tuolta TeamC:ltä myös. 
Bigbore iskarit ovat hyvät röykkyisillä ja reikäisillä baanoilla, vakioilla pärjää hienosti, ellei jopa paremmin, sisäbaanoilla tai jos ulkorata on hyvin huollettu .

233
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 16.11.11 - klo: 22.13 »
Tulipa tänään vastaan iloinen yllätys uutta BigBore iskaripussia avatessa:




234
Meinasin kirjotella lyhyttä kisarapsaa hyvin sujuneista ja järkätyistä tiksin kerhokisoista, mutta näemmä taas tänne kaiken p*skan keskelle vaan häviäisi sekin tarinointi.
Joten jätetään lyhyeksi tällä kertaa ja kiitän vain osaltani Remppaa, Mikkoa, Mattia ja Nikkeä ym. kisan järjestäneitä. Homma toimi hyvin ottaen huomioon uudet tilat ja kiireen. Rata ja _PITO_ oli myös kohdillaan.
Mukava tulla uudestaankin.

-N

235
Kertokaas tietäjät että mitä sensorillisia harjattomia komboja saa 1/8 kokoluokkaan? Tekin rx8 lienee se paras, mutta nyt haetaan muita/edullisempia vaihtoehtoja.

Kohdeautona on Traxxas Summit.

Itse suosittelisin tuota: http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6a-combo-18-car-sensored

On ollut itsellä ja kaverilla moiset käytössä jo pitkään eikä ole pahaa sanaa sanottavana. Ja näemmä on nyt sellainen tarjouskin päällä, ettei ole hinta este..

236
Eurorc.com / Vs: FTT lailliset akut Gens Ace 5000mAh 50C
« : 05.11.11 - klo: 18.51 »
Akut voidaan ladata huimalla 5C latausvirralla, joten ne pystyy lataamaan täyteen n. 15minuutissa.
Mikähän laturi tuottaa tuon 5C latausvirtaa eli tässä tapauksessa 25 A (tai mitä lieneekin):cool:


Vaikkapa tuo:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11597__iCharger_3010B_1000W_10s_Balance_Charger.html

237
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.11.11 - klo: 21.30 »
Omien kokemusten pohjalta uskaltaisin suositella TeamC TC02 tuuppia. Osoittautunut erittäinkin kestäväksi ja helpoksi autoksi, eikä hankintahintakaan päätä huimaa. Autoa saa myös RTR settinä, niin ei tarvitse kiinansähköjä tilailla erikseen. :)

http://fi.eurorc.com/product/103/team-c-tc02

Tuosta oli juuri tarjouskin käynnissä.. kannattanee myyjältä kysäistä, josko vielä saisi hieman tuota ovh hintaa viilailtua alaspäin.. ;)

Nopari kysymykseen sen verran, että ainakin tuo ezrun+8,5T kombo on toiminut meidän käytössä hienosti koko kesän ja ajotuntuma on sensorittomaksi jopa yllättävän hyvä. En näillä ranteilal oikein eroa kalliimpiin huomaa. Turnigyt on yleensä olleet ihan ok kestävyydeltään, ajotuntumasta ei aina voi sanoa samaa..

-Niko

238
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 27.10.11 - klo: 15.59 »
No niin, nyt NE on julkastu!  :afro:
Löytyykös diffiboxin sisuksista kuvia mistäänpäin internettiä? Diffi kokonaan muovia vai löytyykös diffiin sisältä peräti metallia..

Ymmärtääkseni nuo ovat täysin  metallirattaiset.

239
Team C / Vs: Team C TC04 / Ansmann X4 4wd sähkökrossarit
« : 26.10.11 - klo: 18.50 »
No niin, nyt NE on julkastu!  :afro:

240
Orcasta ei ole omakohtaisia kokemuksia.
Mutta HW säädintä voin suositella kyllä. Kaasu- ja jarrutuntuma ovat loistavia, jotka kisahommissa ovatkin ne tärkeimmät ominaisuudet. Tuo 60A versio riittää hyvin 2wd krossiin.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 22