Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tuplaesa1

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 20
211
Kovasti oli kehuttu näitä lipoja:

ZIPPY Flightmax 5900mah 2S2P 60C Hardcase Car Lipoly 30,17USD
http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=36EE729A-CCB1-429C-AA54-63CDB7DC55A8

212
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.02.13 - klo: 01.28 »
Ai niin joo, mullahan hajoili noita rattaita myös sen takia että juurikin tuo muovinen diffiboksi oli haljennut siiitä kohtaa mistä kardaani menee sisään boksiin. sitä ei huomannut ennenkuin purki koko etupään autosta ulos, se jää ikävästi sen radiolaatikon alle. Eli se jousti se diffiboksi sopivasti just hypyissä kun antoi yhtäkkiä lämää ja rattaita hajos. Et pura se pää irti kokonaan mistä noita sulla hajoilee, siellä voi olla näin talvipakkasilla tullut halkeama. Itselläkin halkes vanha boksi talven eka pakkasilla just hypystä alas tullessa.
Pura se auto ja tutki nyt. Sitä ei välttämättä huomaa paikoillaan.
Varg varmaan meinaa et se boksi on joko venynyt/kulunut laakerien kohdalta ja antaa periksi.

213
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.02.13 - klo: 09.37 »
Välyksen voi tarkistaa näin: auto selälleen, Ruuvaa pohjan muovi+alulevy irti -> pidä kardaania tukevasti paikallaan toisella kädellä niin ettei se liiku milliäkään -> pyöritä diffiboksin alapuolella olevasta reiästä isoa lautasratasta ees taas niin siitä saat tuntumaa välyksestä. Vakiona sitä ei ole juuri ollenkaan, n. 0,1-2mm ehkä? 1mm on aivan liikaa.

214
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.02.13 - klo: 13.05 »
Ei saa erillisenä.
Tarkista että sen 9t rattaan takana on shimmejä sopivasti. tehtaalta tullessaan niitä on 2.
shimmaa omiin osiisi sopivaksi rattaiden välys. itse olen shimmannut niin että ei ole välystä juuri ollenkaan, jatkuvassa kontaktissa hampaat.

Kiitos tiedosta. Laittelin hobbylinnasta tulemaan setin, eipä auta muukaan.
Oli kyllä pettymys kun tuota niin mainostettu kestävänä vehkeenä ja bulletproof ja kaikkea ylisanaa käytetty. Tosiaan ei mitää ihme hc menoa edes ollut.

Laitoin palautetta myös hpi:lle suoraan, en odota sieltä mitään korvausta tulevan mutta eipä tuossa mitään menettänytkään.

Mulla meni noita rattaita kesällä neljä settiä mutta siinä oli syynä huolimattomuus, vaihdoin autoon keraamisen laakerisarjan ja shimmit jäi vanhaan laakeriin kiinni. Oli liian iso välys ja hampaita irtoili just tolleen että yks lähti kerrallaan.

215
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.02.13 - klo: 15.09 »
Ei saa erillisenä.
Tarkista että sen 9t rattaan takana on shimmejä sopivasti. tehtaalta tullessaan niitä on 2.
shimmaa omiin osiisi sopivaksi rattaiden välys. itse olen shimmannut niin että ei ole välystä juuri ollenkaan, jatkuvassa kontaktissa hampaat.

216
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
« : 31.01.13 - klo: 15.31 »
Saako tuosta telemetria vastarin bind portista ulos jännitettä pienelle tuulettimelle esim?
SR3300T vastari siis kyseessä.

217
UK:sta näyttäisi olevan saatavilla noita lipoja mitä olen tilaamassa. Aah se postin valintahan tulee vasta siellä viimeisessä stepissä. Joten turha hälytys.

218
Hobbykingistä tilaamassa, mikä seuraavista kuljetusmuodoista on järkevin hintainen ja suht nopsa?


GLS Express Courier 2kg (Germany to Finland)   $24.69   626g left.
DPD Courier 3-7 Days 0-3kg (Germany to Finland)   $40.95   2626g left.
Registered (Tracking) Parcel - Netherlands to Finland   $12.71   48626g left.
International (Registered) Air Mail 1.5kg   $23.59   126g left.
EMS Express to Finland (MAX 1.5kg)   $35.57   126g left.
Air Parcel (FINLAND) 1000g - 1499g   $34.05   126g left.

219
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.01.13 - klo: 13.09 »
Uus esci pitäs alkaa katteleen kun pääsi jostain syystä kärähtämään Xerun 150a sininen säädin, nyki pari sekuntia muutaman minuutin ajon jälkeen ja syttyi tuleen. Massiivinen oikosulku lie, ei ollut vedeltä suojattu ja kun purin säätimen se oli myös täynnä hiekkaa ja kosteutta. No nyt on nestemäistä teippiä tilattu ja uusi säädin tullaan käsittelemään vesitiiviiksi joten se siitä.

Kun 6s leikkejä haluaa kuitenkin leikkiä niin oisko syytä ostaa joku riskimpi säädin kuin maks 6s?
Järkeilin homman niin että maks 6s säädin joutuu tekemään töitä koko ajan suorituskykynsä äärirajoilla isovirtaisen moottorin kanssa(castle 1515, 2200kv).
Eli esim tuo Hobbykingin uusi Trackstar 8s säädin ei olisi niin kovilla kuin xerunit tai mmm:t.

Mulla on nyt vähän vaikeuksia päättää että mikä esci autoon tulis seuraavaksi, mgm:ää voisin kokeilla mikäli niitä jostain saisi edullisesti käytettynä.

Hobbywing xerun 150a
Mamba Monster tai Monster 2 joka olisi jo vedeltä suojattu
Trackstar 1/5 scale sensorless esc http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=24754
Isohan tuo 1/5 säädin on ja painava mutta olen mittaillut että se xl runkoiseen savaan istuisi ihan näppärästi vakio esc telineeseen ja perä roikkuisi sitten takakardaanin yläpuolella.

Tuossa noita on mitä olen miettinyt, mitä mieltä jengi on? esim tuo Monster 2 olisi varmaan kova laite mutta sitten menee nestemäinen teippi "hukkaan" mikä mulla on jo valmiiksi hankittuna.
Nyt pojat apuja ja saa tarjota myös edullisia escejä?

220
Mitenkäs nämä Hobbykingin Nanotech akut joissa parhaissa luvataan 65-130C purkuja.
Onko niissä enemmän potkua kuin noissa Orionin 90C pakoissa? onko joku päässyt testaamaan että olisi sama mAh luku akuissa?

221

Kuten sanoin... yritä mielummin ehdottaa sitä mikä oikeasti olisi hyvä, eli akkuihin pitää laittaa edes jotkin testitulokset mistä näkee totuuden.
Ei toi LRP tapakaan poista sitä että siellä on lapinlisät arvoissa.

Eeh, kuka tai mikä takaa että noita testituloksia ei joku tietokonesofta generoi tiettyjen uskottavien toleranssien sisällä?
Siellä ne mainosmiehet nauraa taas partaansa.

222
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 07.01.13 - klo: 17.49 »
Voisko joku olla ystävällinen ja myydä mulle diffiboksin tai pelkästään sen kehdon johon diffi tulee?
Hobbylinnasta loppu ja ei kerpele tätä odottamista kestä kukaan.
Maksan listahinnan ja postikulut, ottakaa yhteyttä yksityisviestillä.

223
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.01.13 - klo: 12.33 »
Ok kiitoksia vastauksista, uskon myös vahvasti että on identtinen moottori osastollaan.
Mistä saa Baja Fluxin akkuineen 1070€?

Hei jos kiinnostaa jatkaa aiheesta DIY sähköbaja niin tulkaa: http://rc10.fi/index.php?topic=72695.0
Teillä on varmasti arvokasta tietoa bajoista, mahdollisesti kopiobajoistakin.

224
Ajatus lähti siitä kun näin Hobbykingillä "halvan" kopiobajan myynnissä.
Keräsin alustavan listan tarvikkeista ja niiden hinnat. Tehdään virtuaalinen sähköbaja, mietitään tulisiko ko. osilla minkälaisia probleemia. Ennenkaikkea selvitetään että mitä tällainen projekti tulisi maksamaan ja kannattaako se kun HPI kuitenkin valmistaa flux versiota bajasta jota kuulemma vähän reiluun tonniin saa.

Skenaario omalta osaltani olisi se että radioita en tarvitse, enkä välttämättä akkuja näin alkuun jos 6s akuilla pääsisi rälläämään pahimmat tuskat pois.

Hobbykingistä

Hobby King Baja 260S 1/5th Scale 26cc Dune Buggy 484,39USD - 371,80€
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32778__Hobby_King_Baja_260S_1_5th_Scale_26cc_Dune_Buggy_NL_Warehouse_.html

Turnigy Trackstar 1/5th Scale Sensorless 200amp 8s Opto Car ESC 109,99USD - 84,42€
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24754__Turnigy_Trackstar_1_5th_Scale_Sensorless_200amp_8s_Opto_Car_ESC.html

Turnigy nano-tech 5000mah 4S 45~90C Lipo Pack 59,99USD - 46,05€
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11955__Turnigy_nano_tech_4000mah_4S_45_90C_Lipo_Pack.html

Turnigy nano-tech 4400mah 8S 65~130C Lipo Pack 133,74USD - 102.65€
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32764__Turnigy_nano_tech_4400mah_8S_65_130C_Lipo_Pack_NL_Warehouse_.html


Ebay

LEOPARD RC Model 5692 KV1090 4 Poles R/C Hobby Inrunner Brushless Motor IM164 155,65USD - 119,47€
http://www.ebay.com/itm/LEOPARD-RC-Model-5692-KV1090-4-Poles-R-C-Hobby-Inrunner-Brushless-Motor-IM164-/370725935739?pt=AU_Toys_Hobbies_Radio_Controlled_Vehicles&hash=item5650fcda7b

Castle Creations Mamba Monster Conversion Kit Baja 5B 5T 69,95USD - 53,69€
http://www.ebay.com/itm/Castle-Creations-Mamba-Monster-Conversion-Kit-Baja-5B-5T-/360545317192?pt=US_Character_Radio_Control_Toys&hash=item53f22cf148


Kershaw Designs

Leopard 5698 1/5 Scale Brushless Motor with heatsink 1100kv/208A - 8S Max 182,99 - 140,46€
http://kershawdesigns.com/BrushlessMotors-Leopard.htm

Leopard 5692 730KV Brushless Motor 119,99USD - 92,10€
http://kershawdesigns.com/BrushlessMotors-Leopard.htm

Kaiken järjen mitä jäljellä on, mukaan noista yllä luetelluista osista saisi kasattua E-Bajan.
Vaan muodostuuko mitä ongelmia, riittääkö akkujen C arvot? Kumpi moottori 1100kv vai 730kv?
1100kv moottori olisi 8s max jännitteelle, luulisi että on aika optimi tuolle säätimelle, vai tarviiko olla vieläkin pienempi kv?
Törkeen halpa muuten tuo 8s esc, mikä lie on sitten laatu ja kestävyys?

Sain auton + escin + converio kitin + 5698 1100kv leopardin hinnaksi n. 648€
Servoa ei vaihdeta heti ellei se ole täysin susi, siitä tulisi ilmeisesti n. satasen tikki jos sen joutuu vaihtaan.
Radioiksi omat Spektrumit ja akuiksi 2x 3s 5000mAh 56-130c nanot.
Kuudella ja puolella sadalla pääsisi siis ajamaan 8s e-bajaa.
Akut kun päivittää 8s:iin siitä tulee satanen lisää ja jos oletetaan että ohjaus-servo pitää vaihtaa(ja täytyyhän se jossain välissä) niin kokonaiskustannukset kohoaa n. 850€
Ja näihin hintoihin ei tosiaan ole laskettu mukaan postikuluja/tulleja/veroja.

Mutta suunnitellaan ja kommentteja kaipaan niin bensa baja miehiltä kuin sähköasiantuntijoiltakin. :)

225
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.01.13 - klo: 09.41 »
Tietääkös äijät onko tuo Hobbykingin 26cc bensabaja esim moottorin kiinnitys reijiltään identtinen kuin HPI Baja.
Vähän tässä unelmoin e-bajan rakentamisesta, suht edullisesti saa nykyään noita isoja nopeudensäätimiä.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24754__Turnigy_Trackstar_1_5th_Scale_Sensorless_200amp_8s_Opto_Car_ESC.html
Esim tuollainen Turnigy 1/5 säädin 200/1000A

Siihen pikaisesti laskeskelin, moottorin(leopard), electric conversion setin ja muut tarvittavat kamat saisi reilulla kuudella sadalla eurolla. Postikuluja ja tulleja ei laskettu mukaan.
Helpostihan se venyy tonnin projektiksi ja silti sulla ei ole kädessä kuin kopiobaja ja halpiselektroniikkaa. :(
Saiskohan jostain ostettua käytetyn bajan rullaavana, renkaineen, ohjausservoineen?

226
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.12.12 - klo: 20.10 »
Kauanko jesi menis jos laitan nopan tuleen sulle postilla niin tilkitset sen?
ku kiinnostas just huoletta kurvailla.

227
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.12.12 - klo: 06.52 »
Kyllä se estää pahimman lumen menon noparille, kannattaa leikata sitten tosi tarkasti kopan muotoja myötäillen. Pääsee reunoilta muuten pientä hilemäistä lunta sisään ja muodostaa vesikalvoa lämpimän noparin päälle.

228
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.12.12 - klo: 16.37 »
Tilasin Saben alesta autoon uuden rengassarjan, eri parit pro-line Mulchereita, vanhoja kunnon Mulchereita olen himoinnut kokeiltavaksi jo vuosia. On muuten parempi pito lumella kuin Trencher-x:llä tai vähän kuluneilla Badlandseilla. Varsinkin sivuttaispito on aivan mahtava, auto kääntyy hyvin.
Takanakit on siis 40 sarjaa ja edessä olevat renkaat on traxxas style bead jotka on nelikymppistä myös vähän ohuemmat. Hauskan näköinen auto nyt. :)









229
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 21.12.12 - klo: 13.36 »
Kiitti! Joo olen samaa mieltä että voimaa pitää olla kunnolla monsterissa. :smiley:
Voimaa pitää olla, ääni ei pelota  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Noin mun isä sano mulle kun joskus teininä huusin sille. :)

230
Kyosho / Vs: Kyosho Scorpion XXL VE
« : 20.12.12 - klo: 12.00 »
Kyl!

Uusilla vermeillä tosta tulee makee "prätkä" kesäks. Oli jo nyt syksyllä 4s akulla ja 16t pinjonilla sen verran vihanen peli. 6s tui 50% lisää paukkua vielä.

Minun käsityksen mukaan 4 ässästä siirtyminen -> 6 ässään toisi lisää paukkua aika tarkalleen 33,3% vai voiko sen "laskea" noin?

Scorppari on kyllä pirun mageen näkönen laite, tämän sanon ihan siksi etten ole aiemmista kyöstön rtr autoista juuri pitänyt, mutta tämä, tämä on ihan eri luokkaa..

231
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 19.12.12 - klo: 08.29 »
Eiks sulla oo trxmh vakio blurrit ja torkit?
Järkyttävä tuo voima mitä siellä on, uppihangessa vetää vaan renkaat pizzaleikkureina eteenpäin, laparenkaat on heikkotehoisiin vehkeisiin :)

232
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 11.12.12 - klo: 07.20 »
Sinne mittään laiteta piste.
ps Jalim, mulla hajos ironisesti samoihin aikoihin ihan samalla lailla rattaat kuin sinulla, nyt on taas nuo kevennetyt paikallaan tällä kertaa huolellisesti shimmattuna, olen hajottanut jo kertaalleen kevennetyt ja vakiot.

233
Shut up and take my money!

Kettu aamen!

234
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 22.11.12 - klo: 11.02 »
Hei, kiva homma Jali.

On muuten hyötyäkin tuosta jäähdyttävästä HD motorplatesta, noin kymmenisen astetta tippui moottorin ulkokuoren lämpötila(mitattu spektrum telemetrialla) ellei enemmänkin, en muista kuinka korkeita lämpöjä piti ennen mutta vastikään kun kävin ajelemassa ei tarvinnut kertaakaan pysähtyä jäähdyttämään moottoria mikä kuumeni ennen 6s 5000mAh:lla tosi kuumaksi.

235
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 16.11.12 - klo: 18.00 »
Se on tuo Castlen oma 1515 mallin moottori, 2200kv.

En tiedä blingistä PARHAIMMILLAAN, mutta onpa tuota alumiinia laitettu ja paljon rahaa kiinni autossa.

236
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 04.11.12 - klo: 14.44 »
perus trentsut:
Height:       6.89" (175mm)
Width:       3.43" (87mm)

X-trentsut:
Height:       6.50" (165mm)
Width:       4.15" (105mm)

Eli huomattavasti korkeammat, mutta vastaavasti sitten kapeammat, pidon kustannuksella? entiedä.

Joo kyllähän se tuuletin nyt pyörii lähes tuplavauhtia siitä mihin se on speksattu, ei varmaan hätää ole, kestoikä alenee mutta kestää sen minkä kestää.
Ota noparin BEC:iltä virta mikäli olet huolissaan siitä tuulettimen kestosta. BEC antaa sen 6V.

Tässäpä sunnuntain ratoksi pari fotoa mun tilkkutäkistä:

On se upeaa työtä:


Uusi jäähdyttävä 10mm motorplate:


Nyt se on uusia iskareita vailla vain, aika nopeasti kuoleentui nuo jouset vanhoista, puolessa vuodessa meni ihan huonoksi. Melkoinen tilkkutäkki on, vähän vaikka minkä väristä alua ja tukareita.


Enjoy your aluminium porno! :D

237
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.11.12 - klo: 13.26 »
Mulla oli kans suunnitelmissa ostaa ne non-X Trencherit, tuli sitten noi X-mallit uusina käytettyinä 90€:llä vastaan niin otin ne. Kelailin että toi non-X trencher vois olla xl savassa näyttävämpi koska on korkeampi.
Kulutuspintaa trentsuissa kyllä on. :)

Nyt näyttää auto melkoiselta tilkkutäkiltä, alumiinia on: purplea, kirkasta ja gun metallia. :)
+ RPM:n siniset taka-alatukivarret = aivan kauheen näkönen kasa p.

Ostin sen jäähdytysrivallisen HD motorplaten, nitromallin vastaava alle 30USD, tämä fluxiin käypä HPI102359 motorplate oli lähtöhinnaltaan hobbylinnassa 75e!! no en mä siitä läheskään tuota maksanut, ihan hyvä lisä kun 6s:llä moottori kuumuu tosi paljon. Nyt kestää pitempään luukuttaa mutta vissiin täytyy myös pitempään jäähdytellä jos lämmöt nousee kriittisiksi, koska massaa johon lämpö siirtyy ja sitoutuu on enemmän, toisaalta noi jäähdytysrivat ei ehkä anna lämpöjen nousta kriittisiksi kunhan pitää kiesin liikkeellä. en tiedä, en ole termodynamiikan asiantuntija. :)

238
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.11.12 - klo: 22.43 »
Alzalta tilasin  jykevämmän rungon savaan mallia XL 4mm:

http://img19.imageshack.us/img19/8746/20121031210053.jpg

Koska vanhalle hpi orkkis xl 3mm rungolle kävi näin:

http://img96.imageshack.us/img96/9780/20121031224119.jpg

Herranjumala, mitä sää oot tehy tolla autolla kun on noin menny?  :grin: Nyt alkaa itteäkin pelottaa kun on samat TVP:eet..

Öö, mittasin gps:llä huppunopeutta uusilla 6s 65-130 nanoilla, no tottakai se riistäytyi liipasin pohjassa lapasesta. Teki tuttavuutta parin koivun ja liikennevalotolpan(ei puu vaan teräs) kanssa.
Älyttömät g-voimat ollu. Mitä lie kulkee 6s:llä vakio välityksillä ja isoilla renkailla? min 80km/h?
Anyhow nyt on vajaalla parilla sadalla tilattu osaa ja auton saa kohta alkaa kasaamaan.
Puhelin(galaxy SII) on vielä huollossa, ei taida takuuseen mennä, että siitä vielä ootellaan laskua niin sit tietää mitä se mälli tuli maksamaan..

239
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 01.11.12 - klo: 11.57 »
Alzalta tilasin  jykevämmän rungon savaan mallia XL 4mm:

http://img19.imageshack.us/img19/8746/20121031210053.jpg

Koska vanhalle hpi orkkis xl 3mm rungolle kävi näin:

http://img96.imageshack.us/img96/9780/20121031224119.jpg

Miks nää aiheet ei nouse enää tonne sähköautot puolelle kun postaa? nythän nää on piilossa täällä.
Voi olla että olen tyhmä ja en ymmärrä muutoksen funktiota mutta on tämä aika pyllystä nyt..

240
Bensa-autot / Vs: Ford Focus
« : 31.10.12 - klo: 11.16 »
Kyllä vielä joutuu trimmaamaan aika paljon noita viivoja suoremmiksi, vaikkei ne nyt ihan suoria tietenkään ole, mutta tiedätte kyllä mitä tarkoitan.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 20