Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - monster_rc

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10
211
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 10.01.08 - klo: 16.09 »
Onkos kellään kokemuksia noista Bilteman (tai yleensäkin) geeliakuista ja niiden latailusta? Olis varmasti myös ihan varteenotettava vaihtoehto boxin sisälle.

212
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 10.01.08 - klo: 15.01 »
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2

Tarkoittaakos esim: tuo 5 = 5,000 wt vai 50,000 wt?

Mulla on nyt OFNA:n 50,000 wt öljyä mitä olen käyttänyt REVO:n diffeissä ja se on aika jäykkää (ainakin purkissa) joten mites päin tuo numerointi menee?

213
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 10.01.08 - klo: 02.01 »
Tuo himoton boksi on ihan sama kuin saman putiikin kauppaama Venom-laatikko, samalta tuotantolinjalta taitaa tulla monia muitakin ulkoasuja samasta tuotteesta. Omasta kokemuksesta sanon, että ihan kelpo laatikko. En usko, että 50€ hintaan paljon parempaa hinta-laatu suhdetta saa. No, mielipiteitä on tietysti joka suuntaan. Tuohon laatikkoon on helppo laittaa vaikka Bilteman lyijyakku (7,2Ah akku mahtuu kyljelleen), jolloin akkuja ei tartte jatkuvasti latailla.

Pitääkös tuolle akulle ostaa tuo bilteman myymä Lyijy/geeliakkulaturi vai pystyykö lataamaan muillakin latureilla?
Ajattelin vaan että pitääkö tuota laturiarsenaalia taas lisätä?

214
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 10.01.08 - klo: 01.58 »
Viitsiskös kokeneemmat ajelijat jakaa hieman iskunvaimennin/diffiöljy setuppejaan ettei tarttis lähteä ihan kokonaan pyörää uudestaan keksimään :p

Olis ainakin sitten jo hiukan suuntaa mistä lähteä etsimään omia mieltymyksiä.

215
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 09.01.08 - klo: 19.15 »
lake2 ansaitsee kiitokset. Kone tuli niinkuin pitikin vaikka maksoinkin etukäteen tilille. :grin:

Eli + pisteitä ja ruusuja pukkaa.

216
Yleinen keskustelu / Korien maalauksesta yleisesti
« : 03.01.08 - klo: 12.13 »
Monesti rc-autojen korit ovat valkoisia sisäpuoleltaan joten millä maalilla tämä yleensä on tehty?
Ihan normaalilla rc-korivärillä vai jollain muulla (mahdollisesti paremmin kulutusta/nitroa kestävällä)?
Ja onko ideana että ulospäin näkyvät värit näkyvät hieman kirkkaampana?

217
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.12.07 - klo: 17.06 »
Juu ei se balanseripiuha toimi ellei noita banaaniplugeja ole yhdistetty siihen akun plus ja miinusnapaan.
Vaihtoehtoina on muuttaa banaaniplugit deansiksi tai käyttää sitä toista johtoa, jos kerran tasauslataus sillä onnistuu?

Kiitos vastauksesta.

Täytyy silti mainita että tuossa liitoksessa ei kyllä ole mitään järkeä, varsinkin kun toisen valmistajan akut tosiaan voi ladata suoraan tuosta tasauliittimien kautta ilman että tarvitsee kytkeä tuota ns. käyttöliitintä.

218
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.12.07 - klo: 20.23 »
Voisko joku hieman neuvoa kun ei pysty tajuamaan.

Minulla on tällainen akku http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=SB17202S missä on tuo JST XH tasausliitin

ja sitten käytössä on kuvissa näkyvät http://www.rchobbies.com.au/store/product_info.php?manufacturers_id=22&products_id=21511

LCB-6 balanceri ja JST XH lisäliitossarja (kummatkin Sabelta ostettu).

Kuten kuvasta näette niin lauta (tai liitoslevy) mihin akun tasauspistoke laitetaan ja siitä lähtee tuo johtosarja balanceriin päin niin miksi

siitä lähtee nuo banaaniliittimet tuota lautaa päin eivätkä liity suoraan tuohon johtosarjaan?

Kun akun tasauspistokkeen laittaa kiinni tuohon lautaan ja siitä lähtevän piuhan tietenkin balanceriin ja sitten siitä lähtevät

piuhat laturiin niin ei toimi vaikka mitä nappeja painelee.

Balancerin mukana tulleet ETEC/Hyperion liitokset toimivat niinkuin pitääkin ja niissä kaikki piuhat menevät yhteen ja samaan liittimeen

niinkuin loogisesti pitääkin.

Mitä olen nyt ymmärtänyt väärin?

Pitääkö nuo banaaniliittimet vielä saada tungettua siihen normaaliin käyttöpistokkeeseen (käytössä DEANS liitin)?

Jos pitää niin eikö tuo tasaustoiminto ole vähän niinkuin turha?


219
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 23.12.07 - klo: 11.39 »
...ja osaava kaveri tekee vaikka itse netistä mallia ottaen uuden moottoripukin niin konevaihtoehdot senkun lisääntyy (varsinkin kun nuo valmiit setit on melko tyyriitä osamäärään nähden.)

220
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 16.12.07 - klo: 17.56 »
Kylläpä se taitaa olla eli ihan yhtä heikko. Kannattaa nähdä vähän vaivaa etsiä jonkun eri valmistajan pakokäyrä ja vaikka sillä koneen ympäri tulevalla kiinnitysjousella.

221
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 10.12.07 - klo: 21.30 »
Kiitos paljon. Vielä kun nuo kuvissa olevat osanumerot olisivat olleet samat kuin millä osia on myynnissä niin helpottaisi tilausta, mutta eiköhän sitä kysymällä viimeistään selviä siitäkin.

222
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CR FT
« : 10.12.07 - klo: 20.40 »
Heittäkääs linkki mistä sais ladattua esim: pdf tai jossain muussa muodossa honkkarin manuaalit kuvineen kaikkineen.
Olen kyllä itsekin jo jonkin verran tonkinut nettiä mutta hiukan huonoin tuloksin.
Joten jos jollain olis jo valmiina linkki tai vaikka konsti miten jakaa oma manuaalinsa niin olis hieno homma.

223
Yleinen keskustelu / Vs: Myyntiilmoituksen siirto?
« : 05.12.07 - klo: 19.53 »
Niin no sehän on sitten vain myyjän oma asia haluaako luopua halvemmalla :lol:

224
Yleinen keskustelu / Vs: Myyntiilmoituksen siirto?
« : 05.12.07 - klo: 18.53 »
Mutta ei siis ole muuta konstia kuin näpyttää ilmoitus uudestaan?

225
Yleinen keskustelu / Myyntiilmoituksen siirto?
« : 05.12.07 - klo: 18.21 »
Pystyykö myyntiilmoitusta uusia, päivittää, siirtää tms. että se nousee myyntiosiolla ylemmäs? vai onko ainoa vaihtoehto naputtaa ilmoitus kiltisti uudestaan?

226
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 05.12.07 - klo: 18.05 »
Englannista sais myös samaa ohjainta edullisesti http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28015 ja tuolla olis maksuvaihtoehtona myös paypal.
Ohjaimet ovat vain vielä ilmeisesti tilauksessa.
Joutuu kyllä varmaan tilaamaan ja kokeilemaan minkälainen ohjainpaketti on kyseessä.
Ei ainakaan hinnan puolesta putoa korkealta.

227
Polttisautot / Truggy luokka? Lisätietoa kaipaisin.
« : 04.12.07 - klo: 23.49 »
...ja heti alkuun haluan kirjoittaa että ohjatkaa tämä keskustelu oikeaan lokeroon jos sellainen vain on.
Mutta tällaiset kysymykset askarruttavat kuten

- Onko koneen kokoa määritelty? (Kuten käsittääkseni on Buggy luokassa tehty)
- Onko rengas- ja vannemalleja rajattu? (Jos on niin miten ja kuinka paljon)
- Mitä muita tärkeitä huomioon otettavia sääntöjä/rajoitteita vielä olis mitä en osannut kysyä?

Tekisi mieli ensi kesänä lähteä tuolla revolla käymään joissakin kisoissa.

228
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 28.11.07 - klo: 23.48 »
Jos yhtään lohduttaa niin pelkästään lukemalla aiempia revo keskusteluja huomaat että et ole ainoa keneltä on 3.3 kone poksahtanut melko aikaisessa vaiheessa.

229
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 20.11.07 - klo: 20.14 »

230
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 20.11.07 - klo: 20.10 »
Hieno tietää että nyt tuota moottoria tarvittaessa saa. Kehtaatko kertoa mitä maksoi?

231
Päätin nyt sitten kokeilla kuitenkin tätä Bluebirdin BMS-631MG servoa. Jos ei kestä niin kokeillaan sitten jotain muuta. Täytyy asentaa väliaikaisesti revon optidrive paikoilleen että voin tavallaan määrätä kaasu/jarru servolle ääriasennot. RTR ohjaimella kun sitä ei voi tehdä. Paremmat radiolaitteet ovat kyllä tulossa. Kiitokset kaikille mielipiteistä.

232
Polttisautot / Vs: Isot moottorit
« : 19.11.07 - klo: 20.32 »
Konetta valitessa kannattais myös ottaa huomioon varaosien hinta ja saatavuus.
 
Jos kone vaikuttaa hyvältä ja sen haluaisi myöhemminkin elvyttää kuntoon vaihtamalla mäntää, sylinteriä, laakereita ym.
mutta jos kone on jo ostohinnaltaan halpa niin sitä tuskin tulee enää kunnostettua jos osiin menee melkein sama raha mitä uuteen mottiin.
 
Itse tilasin tuon RB:n ulkomailta koska se oli ihan sikahalpa mutta jos ja kun se pamahtaa niin tuskin tulee kunnostettua koska pelkästään
mäntä+sylinteriputki maksaa yli 100 euroa ulkomailla ja kone maksoi 186 euroa posteineen.

RC Sabe tuo käsittääkseni maahan kohtuuhintaista STS merkkistä konetta ja myös varaosat löytyy...yksi vaihtoehto lisää  :cheesy:

233
Suositelkaas nyt sitten oikeasti hyviksi todettuja servoja ettei tarvitse taas lähteä keksimään pyörää uudestaan.
Tiedän että Futaba on varmasti hyvä merkki mutta niin on hintakin joten löytyykö "alle" sadalla eurolla tai vaikka viidenkympin tuntumaan varteenotettavia servoja?
Onkos esim. Futaballa nykyään enää normaaliservoja vai onko kaikki digitaalisia?
Ja tyhmä kysymys vielä perään toimiikos nuo digitaaliset normaali radiovehkeillä eli RTR radioilla?
Parempi ohjain on kyllä tulossa mutta ei tähän hätään.

Hieman servovalikoimaa kaventaa se akselin hammasmäärä ettei tarttis luopua tuosta alkuperäisestä servovivusta tai alkaa vääntelemään uusia tankoja.

234
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 19.11.07 - klo: 20.12 »
Mistä hommasit koneen? Joko löytyi jostain suomesta vai tilasitko ulkomailta? Itse kyselin kesällä pariin otteeseen sabelta mutta heidän kauttaan sitä ei vielä silloin saanut joten hommasin tuon RB:n.
Eikös noissa koneissa yleensäkin päde melko samanlaiset sisäänajot. Itse ainakin ajoin RB:n aivan samallalailla sisään kuten alkuperäisenkin koneen.

235
Polttisautot / Vs: Isot moottorit
« : 18.11.07 - klo: 21.10 »
Ei ole kokemusta tuosta automallista mutta itselläni on REVO:ssa RB TM323 (eli 3.78cm2) ja kyllä on alkanut sulakkeita autosta löytymään.
Vähän huonohan se on lähteä etukäteen vahvistelemaan mikä kohta kovimmalle rasitukselle tehokkaammalla moottorilla joutuu.
Itse kuitenkin tykkään omasta kokoonpanostani joten kun joku paikka  "proppaa" niin ei muutakuin vahvempia osia metsästämään jos KO. automalliin on tarjolla.
On kyllä hurjan kokoinen kone. Vääntöä on varmasti jo tarpeeksi ellei jopa jo liikaa.

236
Kuinkahan vahva yleensäkin tuon kaasu/jarruservon tarvitsisi olla? Tuo Traxxasin omahan on 5.7kg 0.22sec (jos nyt pitää paikkansa)
Varmaan pärjäis kesymmälläkin kunhan vain voima varmasti riittää ja nopeus tietenkin on tärkeä pointti.

237
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.11.07 - klo: 13.44 »
Juu siis virhemittauksen mahdollisuus toki on kun en ole mikään sähköinsinööri. Mutta tuosta Atalan akusta sain kuitenkin mitattua ihan järkiperäisiä lukemia.

238
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 17.11.07 - klo: 22.50 »
Täällä kanssa sama havainto. Ihme rutinaa kuuluu (ei tietenkään koko aikaa). Vissiin diffistä mutta autoakaan en ole vasta kuin hetken omistanut ja mitään en ole vielä kerennyt purkamaan.
Eiköhän se vika sitten löydy kun jostain päästä veto loppuu :grin:

239
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.11.07 - klo: 22.38 »
Onkos kellään kokemuksia LCB-6C lipobalancerista?

Itselläni on moinen ja toimii hienosti atalan FLY Batteryn kanssa (tasuripistoke on siis yhteensopiva balancerin mukana tulleiden piuhojen kanssa)
Liitin on jompikumpi Etec tai Hyperion. Kun ei näistä näin aloittelijana vielä tiedä.

Tällainen ongelma on silti päällä. Ostin myös mukaan JST XH lisäsarjan ja kun kytken tällaisen akun http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=SB17202S kiinni niin ledit väittää että "connection error"
Piuhasarjassa lähtee myös jostain syystä banaaniliittimet myös akkkuun päin. Miksi? Sitä en käsitä.


Olen mitannut yleismittarilla tasauspistokkeesta ja käsittääkseni toinen kenno on aavistuksen ylilatautunut (pitäisi olla 7.4V mutta on 8.5V)
ja toinen kenno on alle 5V

Onkohan akku jo loppunsa edellä? Liittimen luulis kuitenkin olevan ehjä koska balanceri reagoi siihen.

Käytössä olevat akut ovat siis käytettyjä kaksikennoisia 7.4V Lipoja.


240
Kertokaapas te viisaat kanssaharrastajat että mitä eroa muka on näillä kahdella Bluebirdin servolla muuta kuin hinta ja paino ja tyyppinumero? :huh:


http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26265&grpid=3203&ssp=0 ja http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26267&grpid=3203

Muut lukemat ovat täysin identtisiä. Onko jotain järkevää perustetta toisen korkeammalle hinnalle?

Jostain syystä Revossa ei tunnu kestävän alkuperäinen kaasu/jarruservo RB TM323 motin kanssa. :sad: Ohjauksessa kyllä ovat kestäneet.

Ajattelin että jos noista jommastakummasta olis korvaajaksi.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10