211
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course -sääntökeskustelu
« : 26.02.10 - klo: 11.10 »
ei tarvi olla 4 s akku kunhan vaan nopari ja ja akut tuuppaa virtaa tarpeeksi
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Moi!
Mitä tarkoittaa M11X kun sanoo että ''display mode only!'' Tämä tulee esille kun koitan poistaa jotakin mallia muistista tai sitten vaihtaa sitä mode tyyppiä tuohon FH3 :seen. Nyt se on FH3F joka radiossa uutukaisena oli valmiina.. ?
Tarkoittaa että kyseisiä toimintoja voit vaihtaa/muokata ainoastaan display moden ollessa päällä. Eli sammuta virrat radiosta ja aseta radio display modeen display liukukytkimestä. Eikun säätämään.
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?
Sitten voisi kuvitella että efra lisenssikin olisi pakollinen
Jerzi
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa
Jerzi
Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:
Mitenköhän toi Novakin hv 4.5 toimisi ulkoradoilla tässä autossa? Olen valitsemassa koneen väliltä 4.5 - 6.5. 4.5 kanssa ei taida uskaltaa käyttää 3S lipoja, vai mitä luulette?
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, kun tossa ittekkin olen osia tilaillut ja rakennellut tuota 1/8 elektronia.
Miten tuo akkujen lämpeneminen on kun paperilla ei kuumenemista pitäisi syntyä.
Autooni on tulossa seuraavat palikat:
-Turnigy Brushless Car Power System 2350Kv/150A
*Moottori vetää maksimissaan 76A
*Nopari antaa maksimissaan 150A
-ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 25C
*Purkaa normaalisti 125A
*Purkaa maksimissaan 175A
Omassa tapauksessani oikeilla välityksillä ei akun pitäisi turhia kuumentua. Kun moottori vetää vain sen 76A jää jäljelle vielä n.50A.
Mistä akkujen kuumeminen voisi sitten johtua?
Miksi tulisi olla purkuvirroiltaan ylimitoitetut akut?
juu onhan noit koneit maailmas mut ei joka hepul seiso tyhjän panttina hallin kulmas kaivinkonetta vaik lama vähän kummitteleekin viel. eiköhän sit jotain keksi mil radan tekee vaik sit jollain
juu oishan se kiva jos olis semmosia vehkeitä millä sais valmista rataa tehtyä mutta sit se ois liian helppoa siit menis tekemisen maku ja ei olis mitään haastetta ei olis kivaa
Onko 20C 5000mAh 4s lipot riittäviä vai pitäiskö olla 30c, 40c vai jopa 50c?
no ihan miten vaan itse ainakin koen aika tärkeäksi että tietää miten kierros ajat kehittyy miten muutokset esim ajotyylissä vaikuttaa kierrosaikaan yms
Oletko tietoinen mitä tuo AMB laitteisto maksaa :lol:
Eli jos olisin aloittaja niin keräisin talkoo porukkaa ja lähtisin suunnittelemaan koko homaa alusta lähtien.
Ei rata noin vaan nouse ja jos aloittaja on yksin niin ajetaan vasta vuonna 2030 radalla, ei pahalla mutta ei se yksin nouse (no onhan Lordikin voittanut euroviisut joten kaikkihan on mahdollista).
Tsemppiä vaan ja tämä ei ole missään nimessä mitään mollaamista päinvastoin kannatusta vaan.
Jerzi
dodii nyt kun viel suunittelu vaiheel tämä sisä rata rojekti ni kuin paljon yleensä on kerral ajajia et ku suunittelee tot niin sanottua varikkoa ni paljonko pitää olla lasku/työ-tilaa per henkilö? noin keski verto kuvaus riittää.kiitos
juu elikkä semmonen nyt sit pitäis rupee rakenteille tulla näil näkymin jos kaikki menee niinku pitää.
10x16 m riittäisi kohtuullisesti sähkökrossareille. Ja jos tuommoiseen tilaan saisi maapohjalla olevan radan niin kysyntää olisi. Kuten edellä on tullut ilmi on tuo tila liian pieni 1/8 polttiksille. Kyse ei ole siitä, että tuosta voisi lähteä liikkeelle, mutta kun fyysisesti tila ei vain riitä 1/8 polttiksille, tai sitten radassa olisi lyhyt pääsuora ja kolme mutkaa ja tämä taas ei houkuttelisi vakavamielisiä harrastajia.
Sen sijaan jos olisit valmis panostamaan 1/10 krossareille sopivaan rataan niin innostusta olisi 110% ja kuskeja tulisi PALJON. Vielä jos kerran mekkaustilat olisi erikseen.
1/8 polttiskrossareille saisi tuota tilaa radalle olla sen 16x40 m ja sitten alkaisi hiljalleen riittää
Joo 2wd aloittelija luokaksi tarpeeksi hitaalla koneella.´
Miksi 2wd luokkaa ollaan leimaamassa aloittelijaluokaksi ja miksi siihen pitää saada lussut koneet?
Onko lussujen koneiden tarkoitus pitää 2wd luokka selkeästi hitaampana kuin 4wd luokka? Ottaako luonnon päälle kun tuupit takoo samoja aikoja sisäpaanalla kuin nelikot?