Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - miksu79

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 12
211
ei tarvi olla 4 s akku kunhan vaan nopari ja ja akut tuuppaa virtaa tarpeeksi

212
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M8 ja M11
« : 26.02.10 - klo: 11.08 »
Moi! 
 
Mitä tarkoittaa M11X kun sanoo että ''display mode only!'' Tämä tulee esille kun koitan poistaa jotakin mallia muistista tai sitten vaihtaa sitä mode tyyppiä tuohon FH3 :seen. Nyt se on FH3F joka radiossa uutukaisena oli valmiina.. ?

Tarkoittaa että kyseisiä toimintoja voit vaihtaa/muokata ainoastaan display moden ollessa päällä. Eli sammuta virrat radiosta ja aseta radio display modeen display liukukytkimestä. Eikun säätämään.

pitäiskö tuon toimia vanhassa perus m11 radiossakin noin? itsellä ei tule missään tota display mode only juttua eikä dial nupilla ole mitään virkaa kun ei missään modessa siitä tapahdu mitään. ja näin siis ollut jo uudesta asti

213
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 25.02.10 - klo: 21.59 »
ei taida monessakaan loggerissa riittää nopeus ottamaan niitä kovimpia millisekunnin piikkejä/jännitteen notkahduksia

214
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi

Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:

ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?

Sitten voisi kuvitella että efra lisenssikin olisi pakollinen  :huh:
Jerzi

äkkiseltään näin voisi olettaa kun fia alainen kisa kuitenki

215
Aivan loistava juttu.
Mutta minkä ihmeen takia vaaditaan lisenssiä tässä kisassa :huh:
Jerzi

Yleisötapahtuma + FIA + AKK = Lisenssi :lol:

ja eikös toi ole efra kalenteri kisakin?

216
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 25.02.10 - klo: 01.37 »
Mitenköhän toi Novakin hv 4.5 toimisi ulkoradoilla tässä autossa? Olen valitsemassa koneen väliltä 4.5 - 6.5. 4.5 kanssa ei taida uskaltaa käyttää 3S lipoja, vai mitä luulette?

4.5 itse olisin laittanu kun vaan jostain olis löytäny 6.5 ainakin sisällä 2s suht ripee

217
tuota isoo konetta tarkotinkin lähinnä sitten ulkoradan  tekemiseen. sisällä tollanen pikkukone on aika näppärä

218
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 24.02.10 - klo: 10.18 »
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen, kun tossa ittekkin olen osia tilaillut ja rakennellut tuota 1/8 elektronia.

Miten tuo akkujen lämpeneminen on kun paperilla ei kuumenemista pitäisi syntyä.

Autooni on tulossa seuraavat palikat:
-Turnigy Brushless Car Power System 2350Kv/150A
 *Moottori vetää maksimissaan 76A
 *Nopari antaa maksimissaan 150A
-ZIPPY Flightmax 5000mAh 4S1P 25C
 *Purkaa normaalisti 125A
 *Purkaa maksimissaan 175A

Omassa tapauksessani oikeilla välityksillä ei akun pitäisi turhia kuumentua. Kun moottori vetää vain sen 76A jää jäljelle vielä n.50A.

Mistä akkujen kuumeminen voisi sitten johtua?
Miksi tulisi olla purkuvirroiltaan ylimitoitetut akut?

EDELLEEN SE JATKUVAN VIRRAN MÄÄRÄ JA SE MITÄ SE OTTAA KIIHDYTYKSISSÄ ON KAKSI ERI ASIAA.
akkujen pitää pystyä millisekunneissa antamaan yli 350A virtaa ja monikaan akku ei kykene sitä antamaan riittävän nopeasti. veikkaan että tuokin kyseinen combosi ottaa PIIKEISSÄ lähellä 300A virtoja

kokeilkaa ja todetkaa itse jos ei voi uskoa mutta ainakin sisällä radalla ja kovalla pidolla ajaessa hyvätkin akut kuumenee n45.50c ja tuo on todettu mamba monsterilla ja castlen 2650kv moottorilla. eli siis kerron omasta kokemuksesta. mutta perinteisesti eihän suomalainen usko ennen kuin itse kokeilee ja oppii kantapään kautta

219
juu onhan noit koneit maailmas mut ei joka hepul seiso tyhjän panttina hallin kulmas kaivinkonetta vaik lama vähän kummitteleekin viel. :undecided: eiköhän sit jotain keksi mil radan tekee vaik sit jollain :cheesy:

jos tunnet jonkun urakoitsian niin kysyt siltä konetta vuokralle tai sitten jostain vuokraamosta. ja jos ei kone pysy itsellä hanskassa niin sitten kun maat on valmiina vieressä niin pyytää jonkun tekemään ei se koneen tuntivelotus mikään ihan älytön ole 60e h kuskin kanssa siis ja jos vielä joku tekee ilman kuittia saa vielä edullisemmin. ja tolla saa 8h aika h.... paljon tehtyä

muistaakseni meillä makso koneen vuokra 30e h kun työnantajalta sillon vuokrattiin.

220
ymmärtääkseni kyse oli ulkoradan tekemisestä. 160m2 tilassa tuo kone juuri mahtuu pyörähtämään eli sielä pienempi kumitelainen tiltillinen kone 3-5 tonninen

221
juu oishan se kiva jos olis semmosia vehkeitä millä sais valmista rataa tehtyä :smiley: mutta sit se ois liian helppoa siit menis tekemisen maku ja ei olis mitään haastetta :undecided: ei olis kivaa :embarrassed:

 rototiltillinen kaivinkone aikas tehokas kone radan tekoon tampereen ovaalin muokkaus tehtiin 18 tonnin pyöräalustaisella koneella ja aikaa tais mennä 2h tupakkitaukoineen.

222
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 23.02.10 - klo: 23.05 »
Onko 20C 5000mAh 4s lipot riittäviä vai pitäiskö olla 30c, 40c vai jopa 50c?

kyllä melkein suosittelisin kovempia akkuja itsellä tuppaa kuumenemaan aika hyvin vielä 5200 40c akut

223
no ihan miten vaan itse ainakin koen aika tärkeäksi että tietää miten kierros ajat kehittyy miten muutokset esim ajotyylissä vaikuttaa kierrosaikaan yms

Oletko tietoinen mitä tuo AMB laitteisto maksaa :lol:

Eli jos olisin aloittaja niin keräisin talkoo porukkaa ja lähtisin suunnittelemaan koko homaa alusta lähtien.
Ei rata noin vaan nouse ja jos aloittaja on yksin niin ajetaan vasta vuonna 2030 radalla, ei pahalla mutta ei se yksin nouse (no onhan Lordikin voittanut euroviisut joten kaikkihan on mahdollista).


Tsemppiä vaan ja tämä ei ole missään nimessä mitään mollaamista päinvastoin kannatusta vaan.
Jerzi


juu ei ne halpoja ole se kyllä on tiedossa ja toiseksi en ole tarkoittanut että se pakollinen on mutta jos haluaa hyvän ja on varaa panostaa niin se on hyödyllinen kapine

224
no ihan miten vaan itse ainakin koen aika tärkeäksi että tietää miten kierros ajat kehittyy miten muutokset esim ajotyylissä vaikuttaa kierrosaikaan yms

225
kyllä se ajanotto on aika oleellinen asia treenaamisessa. voi edes vähän seurata sitä 5 minuutin kierrosmäärää ja aikaakin

226
toki eihän pöytätilaa ole koskaan liikaa. ja sisärädälla täytyy sitten melkein olla kanssa se paine ilma ja joka pöydässä 2-3 pistorasiaa mieluiten sähköllä :afro: latureille ja kolveille yms

227
dodii nyt kun viel suunittelu vaiheel tämä sisä rata rojekti ni kuin paljon yleensä on kerral ajajia et ku suunittelee tot niin sanottua varikkoa ni paljonko pitää olla lasku/työ-tilaa per henkilö? noin keski verto kuvaus riittää.kiitos :laugh:

tohon ajajien määrään kerralla on paha sanoa mitään kisoissa voi olla 60 kuskia ja joskus treenipäivinä 5 kuskia. (riippuu kuun asennosta ja aurinkopilkkujen määrästä) mutta tuollainen normi pöytä joku 90x120 riittää käytännössä kahdelle kuskille jos aseteltu niin että pääsee istumaan molemillapuolilla pöytää

228
hanhenmaksa palleroita karhu pihvejä kaviaaria yms  :mrgreen: ei vaan hienot suunnitelmat kyllä ja rahaa palaa aika kivasti. ja työtunteja

229
auton peupaikkaan tarvitaan vettä ja paineilma ja joku pöytä joka ei säikähdä vettä. toi paine ilma on kyllä aaika hyödyllinen ja lähes välttämätön

230
eikös sääntö asioissa yleensä mene niinpäin että mikä ei erikseen ole sallittua on silloin kiellettyjen listalla ellei toisin jossain erikseen sanota

231
juu elikkä semmonen nyt sit pitäis rupee rakenteille tulla näil näkymin jos kaikki menee niinku pitää. :laugh:

ja muista nyt sitte se katettu varikko sähköillä ilma piste ja autojen pesupaikka ja ennenkaikkea se 100% auringonpaiste takuu koko ajokauden  :mrgreen:

232
jeps ja m8e autosta putoo painokin aika lähelle 4wd sc auton painoa kun ajetaan 2s akuilla. nopareidenkin painot tippunu aika paljon. ja kyllä se 8 autokin liikahtaa 2s akulla ihan riittävästi kunhan nopari ja akku vaan kykenee tuuppaamaan virtaa riittävästi piikkeihin sekä jatkuvana esim novakin 4.5 hv 890w jatkuvaa tehoa ja samalla koneella pojat ajaa sc autoja nyt jo sisällä tehot rajoitettuina. ja tossa mallailin hobaon ja slayerin koppaa niin hyvin istuu 8e päälle ja jää renkaatkin vielä kopan sisälle. ja todellisuudessa erot sc 4wd:n ja m8e rakennetun auton välillä on aika olemattomat m8e osat on vaan hitusen järeämpää tekoa. ja veikkaampa että toi m8e autosta rakennettu sc on jopa hitaampi kuin rehti sc auto vai mitä mmrc oot mieltä sullahan on rakennetusta sc autosta kokemus

233
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 19.02.10 - klo: 19.48 »
ens viikolla pääsis sitten tuuppaamaan novak hv 6.5 koneella. Mikähän pinjoniksi 15?

234
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.02.10 - klo: 19.46 »
varmaan noista joko tuo 8.5 tai 7.5 piittää sitten vauhti ulkonakin. itsellä castle 2650kv ja 13t pinjoni 48 spurrilla asso rc8e autossa sisällä. vauhtia rajoitettu jonkin verran noparista.

235
10x16 m riittäisi kohtuullisesti sähkökrossareille. Ja jos tuommoiseen tilaan saisi maapohjalla olevan radan niin kysyntää olisi. Kuten edellä on tullut ilmi on tuo tila liian pieni 1/8 polttiksille. Kyse ei ole siitä, että tuosta voisi lähteä liikkeelle, mutta kun fyysisesti tila ei vain riitä 1/8 polttiksille, tai sitten radassa olisi lyhyt pääsuora ja kolme mutkaa ja tämä taas ei houkuttelisi vakavamielisiä harrastajia.

Sen sijaan jos olisit valmis panostamaan 1/10 krossareille sopivaan rataan niin innostusta olisi 110% ja kuskeja tulisi PALJON. Vielä jos kerran mekkaustilat olisi erikseen.

1/8 polttiskrossareille saisi tuota tilaa radalle olla sen 16x40 m ja sitten alkaisi hiljalleen riittää  :wink:

juu 1/10 autoilla tuo varmaan menestyy maapohja ratana. tosiaan nokialla on sisäradalla varmaankin se 220-240m2 radan tila. ja lahdesjärven radan pohja taitaa olla joku 80x30m hehtaarin läntti olis aika passeli siihen vielä katettu varikko sähköt yms niin alkaa olemaan olosuhteet kohdallaan  :afro: (mailmantyyliin) vielä auringonpaiste takuu koko ajokaudeksi :mrgreen:

236
Joo 2wd aloittelija luokaksi tarpeeksi hitaalla koneella.
´

Miksi 2wd luokkaa ollaan leimaamassa aloittelijaluokaksi ja miksi siihen pitää saada lussut koneet?

Onko lussujen koneiden tarkoitus pitää 2wd luokka selkeästi hitaampana kuin 4wd luokka? Ottaako luonnon päälle kun tuupit takoo samoja aikoja sisäpaanalla kuin nelikot? :evil:

eipä taida ainakaan nokialla olla monikaan tuuppi muuttolaatikko mennä alle 16s aikoja

237
juu kyllä talvi polttisrata varmaan menestyy. ja itsekkin vois välillä käydä nuuskimassa nitron tuoksua

238
toki ajamaan pystyy en sitä sano. mutta ahdasta taatusti ja pientä neppailua.

239
aika pieni kyllä on jos 150-160 neliöö. nokiallakin varmaan radan käytössä reilusti yli 200m2 ja sekin on jo 8e autolle aika mikkihiiri

240
Sähköautot / Vs: Hong Nor SCRT10 Short Course
« : 16.02.10 - klo: 20.39 »
täytyypäs huomenna kokeilla.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 12