Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JesseT

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9
211
Sähköautot / Shottky(tai jotain)diodi
« : 10.12.02 - klo: 10.47 »
Novak:
A 45 volt, 9 amp, 0.4 forward voltage drop Schottky diode (or better) must be installed between the positive and negative motor brush tabs for proper performance.

212
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 07.12.02 - klo: 16.59 »
Katkaisin on välttämätön. Ilman sitä purku ei lähde käyntiin. Riittäviä releita ~30A käytetään 1:1 autoissa vähän joka paikassa ja niitä saa ihan mistä tahansa autotarvikeliikkeestä tai huoltamolta. 1/2 on 0,5.

213
Sähköautot / Kysymys "Moottori Guruille"
« : 03.12.02 - klo: 14.35 »
Sen verran voin kommentoida, että harva virikone kestää niin paljon kierroksia, kuin mitä esim. kymmenellä kennolla saa aikaan. Käämit helposti ns. lähtevät liikenteeseen ja sitten tulee rumaa jälkeä.

214
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 02.12.02 - klo: 11.11 »
Rv=Rr((Vk/Vr)-1)

Joka tapauksessa tämä ei nyt niin tieteellistä ole ja harvoissa releissä kuitenkaan ilmoitetaan katkaisujännitettä. Itse löysäilin 12 V Biltema releen jousta sen verran, että sain sen katkaisemaan sopivasta arvosta. Tai sitten ostaa jonkun  6 V releen ja laittaa sen ilman vastusta. Varmaan katkeaa jossakin 4 - 5 V tienoilla.

215
Sähköautot / Onko Tampereellä kellään moottori dynoa?
« : 29.11.02 - klo: 16.37 »
Joo, en tunne ketään dynon omistajaa Mansesta päin...

216
Sähköautot / Onko Tampereellä kellään moottori dynoa?
« : 29.11.02 - klo: 14.38 »
Kyllähän koneeseen saa vaikka kuinka paljon vääntöä, mutta usein se onkin sitten taas tehosta pois ja kiihtyvyys kärsii. Kyllä se vissiin on se tehokäyrän leveys joka määrää tahdin. Teholla sitä autoa kiihdytellään eikä väännöllä.

217
Sähköautot / Onko Tampereellä kellään moottori dynoa?
« : 29.11.02 - klo: 12.32 »
Miksi juuri vääntäväksi?

218
Kummatkin on hyviä nykyään, kun ne on toteutettu oikein. Kardaanin etu on voimansiirron kotelointi, mikä mahdollistaa ajelemisen hieman likaisemmillakin pinnoilla, kuten parkkipaikoilla. Toisaalta kardaani on usein meluisampi, jos sillä on väliä.

219
apo: Ei tainnut pojat ymmärtää sua... Itse en uskalla väittämääsi kommentoida, kun en ole ihan varma oletko väärässä vai et.

220
Tulokset / Mitä saa palkinnoksi???
« : 25.11.02 - klo: 12.03 »
Sellaisia munakuppeja on tapana jaella kaikissa kerhokisaa isommissa kisoissa. Jos joku on suuri keitettyjen munien ystävä, niin voin lahjoittaa  hienoja munakuppeja itse kun en toista sataa tarvitse. On tässä muutama vuosi harrastettu... :D

221
Sähköautot / Auton "rauhoittaminen"
« : 25.11.02 - klo: 09.57 »
Assolla on hyvä säätöohjekirja, jonka löytää joskus netistäkin vaikka on maksullinen. Jos imuroitte, niin muistakaa maksaa AE:lle  :roll:

http://www.srcc.fsbusiness.co.uk/downloads/tc3.pdf

222
Sähköautot / Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« : 25.11.02 - klo: 09.44 »
Rehu:
Itse olen jo rakentanut tietokoneeseen liitettävän moottoridynon ja akkutesterin. Se on totta, että kun rakentaa laitteen, joka toimii tietokoneen kanssa, niin itse laitteen voi tehdä huomattavasti yksinkertaisemmaksi eli halvemmaksi. Esimerkiksi tuo dyno ei maksanut itselleni penniään (ainoastaan yhden pointterin jouduin uhraamaan) ja voin väittää sen toimivan vähintään yhtä hyvin kuin kaupalliset laitteet. Tuon akkutesterinkin voisi ihan vaan uudella softalla päivittää laturiksi, mutta en ole jaksanut sitä tehdä, kun kisapaikalle ei kuitenkaan tule mitään kannettavaa otettua mukaan (jota minule ei edes ole).
Idea laturista on kuitenkin ihan hyvä. Jos sinulla into riittää, olet tottunut raahaamaan läppäriä aina mukana ja olet koodannut ennenkin, niin senkun teet oman laturin. Pelkällä tieetokoneella et kuitenkaan pitkälle pääse, vaan joudut kyllä elektroniikkaa rakentamaan. Tietokoneen kaikki portit kun ovat binäärisiä ja antavat vain parikymmäntä milliampeeria.
Itse kun tekee, niin aina ei saa parempaa aikaiseksi, aina ei edes halvemmalla, mutta ainakin oppii jotakin uutta.

223
Sähköautot / 48P ja 0.4M jaotukset hammaspyörissä
« : 22.11.02 - klo: 17.34 »
Ei voi sekoittaa.

224
Tulokset / millainen kilpailuluokka?
« : 22.11.02 - klo: 16.05 »
No ainakin juuri siellä Rajatorpan kalliosuojassa mistä tuossa aikaisemmin kyselitkin. Myös Hiekkaharjussa on ilmeisesti paljon aloittelijatoimintaa.

225
Aika monikin ja monta kertaa viikossa.

www.hut.fi/~jttuomi2/Torppa.AVI

edit: virheet pois...

226
Sähköautot / Kollektorin vaihtaminen
« : 21.11.02 - klo: 17.47 »
Siis tokihan sorvauksella saadaan aina kollektori uudenveroiseksi, ellei kollektorin kupari ole kulunut kokonaan puhki.

227
Sähköautot / Kollektorin vaihtaminen
« : 20.11.02 - klo: 11.16 »
Kokemukseesta voin sanoa, että onnistuu, mutta suurin ongelma on käämien takaisin juottaminen. Sellainen hopeatina mikä vielä kolvilla sulaa, ei kestä moottorin lämpöjä ja keskipakovoimia. Jollakin kovajuotoksella tai lyijyjuotoksella se varmaan pitäisi hoitaa, mutta minä en ainakaan jaksa kokeilla. Kisakoneeksi se ei kuitenkaan enää kelpaa, koska tasapainoitus kuitenkin menee pieleen.

228
Sähköautot / Tarpeet turisti-stanuun.
« : 19.11.02 - klo: 11.00 »
Ja meikäläisellä kaksi kappaletta ensimmäisiä Direct-RC:n maahantuomia Sanwa-XS:iä.  Noista nykyakusta vielä sen verran, että kaikilla on omat hyvät puolensa. Paras kestävyys löytyy 2400 NiCd akuista, jännite Sannyo 3000HV akuista, resistanssi Panasonicin SMH/UMH akuista ja kapasitetti uusista 3300 akuista. Se on siis ajotyylistä, luokasta ja radasta kiinni mikä on paras. Kaikilla voi voittaa kisan sopivana päivänä. TomiM, millos palautat akkutesterin?...

229
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 18.11.02 - klo: 12.27 »
Eikös yksi suurimmista syistä uuden TJ-koneen valintaan ole juuri se, että vanha (krossareihin ja 1/12 autoihin sopiva) 27-lankainen ei jaksa oikein touring autoa kuljettaa niin että sen ajaminen olisi hauskaa.

230
Sähköautot / Asson TC3:sesta
« : 18.11.02 - klo: 12.17 »
Jos joku ajattelee ajella muuallakin kuin radalla, niin TC3 ja XXXs taitaa olla ainoat touringit, joissa on suojattu voimansiirto. Muissa autoissa pöly ja pikkukivet voimat olla turhankin turmiollisia.

231
Jos rata tulee, niin varmasti kaikki pääsee ajamaan, mutta asia ei ole vielä aivan ajankohtainen. Toivottavasti etälän toimivin kerho järjestää homman erään legendaarisemman kerhon sijasta  :roll:

232
Tulokset / Korin korkeus
« : 12.11.02 - klo: 16.59 »
Siis sehän on jo päätetty juttu, että se tulee Touring luokkiin.

233
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 12.11.02 - klo: 10.07 »
hoh hoijaa... Laitetaanko energia johonkin muuhun välillä, kuin tähän topicciin.

234
Sähköautot / Hyvä ja halpa Ni-mh laturi
« : 12.11.02 - klo: 10.05 »
Ja lähinnä vanhemmissa latureissa arvo oli liian suuri vanhoille (ensimmäisille) NiMh-akuille. Nykyiset HV:t sun muut taas ladataan aivan samoilla asetuksilla, kuin vanhat NiCd:it.

235
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 11.11.02 - klo: 15.18 »
VesaK:
Älä ota marttyyrin roolia, se vain tulehduttaa ilmapiiriä. Mitä muiden puolesta puhumiseen tulee, niin ilmaise mielummin vain oma mielipiteesi. Niin me kaikki muutkin teemme. Yksi ääni per sierainpari. Antaa muiden kertoa itse omat mielipiteensä.

236
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 08.11.02 - klo: 09.37 »
Aivan samaa mieltä. Mulle on aivan sama onko sitä pitoa paljon vai vähän tulevaisuudessa, mutta 22:ien kanssa todellakin menee hermot. En siis missään nimessä ole 27:en puolella vaan 22:sia vastaan.

237
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 07.11.02 - klo: 10.22 »
Luulen, että ne jotka kannattavat 22:sia matolle, eivät aja millään kovin pitävällä radalla.

238
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 06.11.02 - klo: 15.49 »
Kaikista paras olisi jos saataisiin kokonaan uusi sallittu rengastyyppi joskus kun kerran 22 hajoaa pelkästä pidosta ja 27 joidenkin mielestä ei pidä tarpeeksi.

239
Tulokset / Alue-8 -kisat LOHJALLA 3.11.2002 + TULOKSET
« : 04.11.02 - klo: 11.30 »
No kokeile vaikka tosta:
http://www.dawnload.net/video_software/codecs_and_filters/morgan_m-jpeg_codec.cfm
Kyseessä on ns. Motion-jpeg eli m-jpeg codec.

240
Tulokset / Sääntömuutoksia
« : 04.11.02 - klo: 11.16 »
Tokihan se on ongelma, jos halutaan päättää vain yksi rengas ja ratoja, pitoja ja olosuhteita on joka lähtöön. Ehkä Take-offin renkaat eivät olleet mikään paras vaihtoehto, mutta mielestäni muutos on silti parempaan. Noita 22:ia saa liimalla parsia kasan aina joka akun jälkeen, kun eivät kestä viriluokan g-voimia kovalla pidolla. Ne jotka eivät ole nähneet 22:ssa mitään ongelmaa ovat varmaankin ajaneet stanua tai sitten tosiaan jossakin Seinäjoella.
Itse ajan mielelläni 27:illa. Tietysti jos jollakin radalla ei ole yhtään pitoa, niin onhan se ikävää. Sitten voi tuo foamiluokkakin alkaa ihmisiä kiinnostamaan. Ja sitten kun porukka ajaa foameilla, niin pitoakin löytyy taas 27:lle, jne... Ei ole RC-autoilu helppoa Suomessa, mutta kyllä renkaiden pitäisi kestää ajoa!

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9