Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - _jtr_

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 16
211
Suuret kiitokset kokemuksesta etenkin järjestäjälle! Paikallisten menestys oli huikeata ja sitähän tässä haettiinkin.
Kerholaiset ovat jakaneet toisilleen kunnon selän taputukset ja voidaan mennä pikku palautteen pariin..

Mä olen ajanut aika monessa luokassa kilpaa pikkuautolla, on ajeltu sähkökrossia tuupilla ja nelkulla, polttiskrossia, touringia ja kiilaa tämän SC kokeilun lisäksi. Olen ajanut kymppicrossia silloin kuin kisat ajettiin pääsääntöisesti polttisradoilla jotka ei aina ollu todellakaan edes ihan kunnossa. Hauskaa on ollut siitä huolimatta.
Koskaan ei ole tullu lähdettyä kotio kesken kisapäivän, paitsi nyt viime lauantaina kun pakattiin tavarat alkuerien jälkeen..

Ajoin ensimmäisen SC kisani Nokialla ja sarja tuntui niin hauskalta että kalenteriin saatiin sovitettua vielä bunkkeri ja toinen Nokian kisoista, eli mahdollisuus ajaa sarjapisteet. Bunkkeri otettiin vastaan haasteena ja siihen todellakin koitettiin valmistua ennakkoon niin hyvin kuin mahdollista, kyseltiin, kaiveltiin, rakennettiin ja pohdittiin.
Päästiin jopa ajamaan testipäivä matolla ennen kisaviikonloppua ja kaikki vaikutti olevan ihan ok. Järjestäjä oli ilmoittanut että rengas on vapaa, mutta pinni nopein, eli sillä ajetaan kun on tarkoitus ja halu menestyä. Auto oli rakennettu kokonaan uusiksi, renkaita varattu iso nippu ja eikun into piukeena kohti bunkkeria hyvissä ajoin perjantaina. Olosuhteet selvisi ja koko päivän säätämisen jälkeen auto pysyi varovasti ajamalla nippa nappa pystyssä. Paikallisia oli perjantaina radalla kourallinen, eikä kumppaneiden kisavauhtia päässy näkemään.

Lauantaina kisassa selvisi nopeasti, ettei mummovauhti jolla auto pysyi rullillansa riittänyt ja oli ajettava kovempaa. Kovempaa kyytiä ei pirssi kestänyt ja joka erässä tuli useita yllättäviä kaatoja. Tein vielä ylimääräisen parin renkaita kisapaikalla kun näytti että rengas on kuitenkin väärä, mutta en uskaltanut enää alkuerissä kokeilla staggeria alle kun oli tuloksessa muutenkin selkä seinää vasten, piti vaan yrittää pitää autoa epätoivoisesti pystyssä. Kivaa ei ollut koko viikonloppuna ja meinaa vieläkin v**ttaa.

Nokia huikean kisan jälkeen mä en edes ymmärrä miten on mahdollista saada moinen farssi kasaan ja erityisesti miksi? Oliko läpinäkyvä kotiinveto sen arvoista että tapahtumaa kuvataan paskimpana kisana ikinä? Oma sarja meni ohi bunkkerin kisan seurauksena, mutta se ei haittaa.  Sen sijaan toivon että kisajärjestäjät ymmärtää osaltaan vastuunsa sarjan hyvinvoinnin kannalta, eikä tahallaan tuhoa sitä. Puitteet ja mahdollisuudet teillä olisi ollu järjestää kauden paras kisa.

Miksi ei valittu luokkaan soveltuvaa yksityyppirengasta jos matolla piti ajaa?

Miksi profiili ja matot muutetaan heti kisan jälkeen vaikka juuri te aina vöyhötätte siitä kuinka rata pitäisi muuttaa kisoihin niin ettei kotikenttäetu ole niin suuri?

Älkää ottako tätä vi**luna vaan miettikää kaverinkin puolta asiasta.

Nyt kaivetaan uutta kipinää kohti Nokiaa ja toivotankin muutkin tuoreet tuuppikuljettajat jatkamaan myös nokialla pisteiden keräämistä, sehän meni osalla jopa selkeästi paremmin kuin pääluokka.. :azn:

-Jussi Rinne-



212
Meinattiin lähteä perjantaina klo.8 Jyväskylästä kohti bunkkeria, onko ovet auki?


213
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup #4 5.3.2016 Ulvila
« : 17.02.16 - klo: 23.01 »
Löytyykö radasta kuvamateriaalia?

214
Kiitos Samppa selvennyksestä!

Toinen tornari mikä foorumilla pyörii on se että nelkku SC:t olis nopeampia tuuppiksi muutettuna (kuin nelivetona). Itse en ole löytänyt mitään viitteitä siihen ja jäätelökisassa näin ei ainakaan ollut (tuloksista voi käydä vertailemassa).
Lisäksi eilen radalta kantautu tietoa että nelkusta tuupiksi muutettu auto oli nopeampi niin että etuvetarit eivät olleet paikoillaan.

Niemis

Eli nyt ollaan saavutettu tilanne jossa kaikki ovat iloisia päätökseen rajoittaa vetarien määrää ja
Voidaan lopettaa jauhaminen? Kyllä se kisassa selviää kuka ja mikä on nopein missäkin auringon asennossa..

215
Tuosta copypastesta puuttuu myös osio jossa kerrotaan kuinka joudutaan luultavasti tulevaisuudessa miettimään säännöt uusiksi johtuen siitä että tuupit alkaa olemaan nopeampia matolla kuin nelkut ja pelätään nelkkuluokan kuolevan. Eli tässä kun vielä viikko hinkataan tuuppeja kisakuntoon, voidaankin jo tulla jakamaan samalla autolla nelkkujen finaalipaikat uuteen uskoon.. :grin: Ehditään vielä tämäkin keskustelu kääntämään linjalle kuka nyt nelkulla nelkussa ajelee.. :wink: Vielä ehditään tekemään herrasmiessoppari tyyliin,  pysykää omalla hiekkalaatikolla ajamassa omista pisteistänne, niin mekin pysytään..

216
Hommahan menee niin että sarjan vetopuoli tekee säännöt ja kuskit sitten äänestää osallistumisella. Siinä käy äkkiä niin, että jos säännöt ei miellytä kuskeja, saatte ajaa oman kivan kerhokisan bunkkerissa.

217
Juuri tuo etuvetareiden ja diffin paikallaan olo rauhoittaa autoa ja parantaa nopeuttasi.. Pura voimansiirto kokonaan pois edestä ja kokeile sitten. Mä en edes tajua miksi yhdellä autolla pitäis pystyä ajamaan kahta luokkaa jos toinen on 2wd ja toinen 4wd?

218
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 11.02.16 - klo: 19.19 »
Onko Nokialle hyvää setuppia tähän autoon?

Voisin huomenna ottaa ylös ja laittaa linjoille toimivan setupin.

219
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 06.02.16 - klo: 12.34 »
Onko kukaan hakenu bunkkeriin toimivaa lähtösetuppia?

220
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2016 II NOKIA 9.1.2016
« : 11.01.16 - klo: 23.18 »
Vois myös näin SC mailmaan tutustuneena Ja kisaankin osallistuneena rustailla muutaman sanasen. Jouluna tuli hetken mielijohteesta hankittua auto joka laitettiin kasaan parin vuoden ajotauon päätteeksi. Autoksi valikoitui Asson uusi RC10SC5M joka osoittautui oikeaksi valinnaksi ja mursi heti ensi kokeilussa ennakkokäsityksiä SC auton luonteenpiirteistä olemalla aito kilpa-auto jo suoraan paketista. Sen verran kisaan osallistuminen jännitti, että edeltävällä viikolla oli päästävä tutustumaan autoon tulevalla kisaradalla.

Itse kisaan täytyy olla tyytyväinen vaikka päivässä omat hankaluutensa olikin. Kuuladiffin kanssa oli ongelmia koko päivän ja sitä rassatessa ei ehtinyt keskittymään muihin auton säätöihin. Alkuerissä en saanut itsestäni hyvää ajoa irti, mutta tulos riitti kuitenkin finaalin kutos ruutuun. Finaalilähdöissä ajo oli parempaa ja sain napattua eräsijoitukset viisi ja neljä. Pitkä ajotauko kuitenkin näkyi ja esimerkiksi onnistuin ryssimään toisen varman nelospaikan kaatamalla varmasta johdosta maaliviivan eteen vikalla kierroksella ja tämä typerä virhe maksoi kokonaiskisassa yhden sijoituksen ja näin kutostilan turvin jäikin pokaali saamatta. Kahteen viimeiseen finaaliin koitin riskillä hakea vauhtia vielä ratasdiffillä jonka sain hienosti hankittua varikolta kanssakilpailijoiden avustuksella, vauhti tosin antoi vielä odotella tulevia ksoja.. 😊 Kiitokset kanssakilpailijoille kovasta ja erittäin rehdistä vastuksesta ja onnea voittajille! Erityismaininta Mirolle joka pystyi hienolla ajolla murtautumaan Mansen miesten rintamaan.


Sc luokka on hieno luokka!

-Autot on mukavia ajettavia.
-kärjessä on kova taso ja voitoista voi ajaa vain kovalla duunilla.
-Kilvanajo on tiukkaa mutta siistiä. Pieni kolina kuuluu luokkaan, mutta päälleajoja vältetään.
-Varikolla on todella rento ilmapiiri ja vinkkejä ja apuja jaetaan vilpittömästi.

Kiitokset Nokian porukalle loistavasta radasta ja kilpakumppaneille mukavasta päivästä. Ei varmasti jäänyt ainoaksi kisaksi SC autojen parissa.

-Jussi Rinne-

221
Hyvä oli rata kuten aina Nokialla! Kisoissa sitten jatketaan..

222
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 31.12.15 - klo: 20.58 »
Vähän hankaluuksia vanteiden saatavuuden kanssa.. Mitkä vanteet vakion lisäksi sopii ja saa vinkata ripeätä toimituspaikkaakin jos on tiedossa.. 😊

Itselleni vastaten ja muille infoksi. RCM:stä saa ainakin ensivaikutelman perusteella hyviä Schumin uusia sc-vanteita mustana ja valkoisena +3 offsetilla. Nyt kun schumilta saa myös vanteet sc autoon, ei valmiiksi liimattu pinnikään ole varmaan kaukana tuotannosta.. 😎

223
Maanantaina tulis kaksi kuskia Jyväskylästä aamupäivällä klo 10-11 välillä. Onko mahdollista saada ovia auki?

T.Jussi Rinne

224
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 28.12.15 - klo: 21.59 »
Vähän hankaluuksia vanteiden saatavuuden kanssa.. Mitkä vanteet vakion lisäksi sopii ja saa vinkata ripeätä toimituspaikkaakin jos on tiedossa.. 😊

225
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 26.12.15 - klo: 18.02 »
hyvin meni auto kasaan ja herkkyyskin löytyi ilman ylimääräisiä ohjelmanumeroita. Tänään pääsi autoa jo pari akullista kokeilemaan ja yllättävän hyvä ja tasapainoinen ajettava. Hiukan on sellanen laiskan pulskee
Kääntymään, mutta sekin varmasti korjaantuu kun saa renkaat toiminta-alueelle yms pikku viilaukset kuntoon.
Vertailupohjaa muihin sc autoihin ei ole, mutta kylmiltään hauska ja helppo auto ajella.

226
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 18.12.15 - klo: 07.22 »
Kiitokset vinkistä! 19 siis kiinni ja harmaata jousta pakkiin.. :azn:

227
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 17.12.15 - klo: 23.10 »
Mikä pinjoni 7.5 koneen kaveriksi Nokian kokoluokan sisäradalle?

228
Team Associated / Vs: Team Associated RC10SC5M
« : 16.12.15 - klo: 18.16 »
Tuli hommattua kyseinen laite ja seuraavaksi pitäis alkaa kasailemaan. Onko porukalla tullu jotakin osia vastaan jotka kannattaa päivittää heti alkuunsa? Nokialla oli ajatus osallistua ensimmäiseen corrikisaan, enkä laita pahakseni jos joku Nokian radalla ajanut laittaisi toimivaa setuppia linjoille.

Kiitokset jo etukäteen!

-Jussi-

229
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 03.03.14 - klo: 15.01 »
Suurin hyöty on rajusti vähemmän painoa huomattavasti pienemmässä koossa, eli painon määrää ja sijaintia pystyy muuttamaan ja sitäkautta auton käytöstä. Haittapuolia on shortyn usein pienemmän kapasiteetin kautta lyhentyvä ajoaika. Sopiva remmi löytyy ainakin Tamiyan mallistosta. Ohjuriin kannattanee sovitella laippamallinen laakeri shortya käytettäessä, muuten saattaa remmi pompata paikoiltaan. Ainakin Siltasen Jarnolla on tällähetkellä kyseinen viritys käytössä.

230
Onkos tuohon jyväskylän jumpin ajankohtaan saatu jo vahvistusta?

Miten on?

Kisat pidetään ja ajankohta varmistuu torstaina 6.2

231
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 31.01.14 - klo: 08.22 »
Harri on reisinki miehiä, ei se osaa pitää hauskaa..  :grin:

232
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 28.01.14 - klo: 22.55 »
Eikös aikaisempi menestys rajoita?

233
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 18.01.14 - klo: 22.37 »
Perskules kun jo toiset lyhkäset paloi kotarista :angry:
Tietäiskö joku syytä?
Itse epäilen liian korkeaa jännitettä.
Syy löytyy kirjaimista KTM
sähköt on tehty vähän sinnepäin.
Ja milläs herra ajelee?
KTM on tällä hetkellä ainoa merkki joka tekee tosissaan enskoja...
(Joilla voi ihan ajaa)

Vai että tekee Kotari ainoat endurot... :grin:

234
Samaan kaavaan maastosarjan kanssa, tuuppi lauantaina ja nelkku sunnuntaina.

WJ on kuitenkin virallista mandaattia lukuunottamatta yhtä suosittu/ arvostettu kuin maastosarja - ellei jopa auositumpi/ arvostetumpi.

+1

Päivät on jo nyt liian pitkiä, eikä lajia viedä eteenpäin rajoittamalla osallistumista.

235
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 02.01.14 - klo: 21.17 »
No niin, ensitestit takana. Pysyttelin pitkälti lähtösetupissa ja palauttelin ajotuntumaan nelkkuun. Auto oli todella helppo ajaa ja ainakin syherölle radalle turhan passiivinen. vaihdoin 7.5 casterit ja auto parani selkeästi. Seuraavaksi pitää alkaa hakemaan hiukan agressiivisempaa setuppia. Kaikki toimi koko päivän hyvin ja fiilis on autosta hyvä, eiköhän tuosta soiva peli lutviudu..

236
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 01.01.14 - klo: 23.04 »
Pyhät hiukan pitkitti, mutta nyt on auto kasassa ja huomenna pääsee tekemään ensitestit. Auto meni kyllä hyvin kasaan ja laatukin oli kohdillaan. Täytyy mainita, ettei yhtäkään osaa tarvinnu muovipuusta irroitella, vaan kaikki tuli nätisti pusseissa. Etupäässähän tuo on hiilikuidun ja alumiinin toisiinsa kiinnittämistä.. Aeron koppa tuntuu vähän ahtaalta, mutta eiköhän edellinen koppa istu paikalleen jos lisätilaa kaipailee. Testiin lähdetään vakio männillä ja 40/30 öljyillä, diffeissä 10/7. Pinnilinja ylös ja linkit pakettisetupissa. Takavakaaja menee luultavasti alkumetreillä kiinni. Kirjoittelen alkufiiliksiä sitten huomisen jälkeen.. Mukava on päästä nelkkua ajamaan muutaman vuoden tauon jälkeen! :)

237
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 27.12.13 - klo: 15.10 »
Pitäis alkaa viikonloppuna kasailemaan Aeroa ja aattelin onko joku ehtiny testaileen setuppia liukkaalle big bore mäntien ja öljyjen suhteen. Myös diffiöljyt kiinnostaa, Samilla oli ilmeisesti se 5/10, onko siinä hyvä lähtökohta? Onko muuta huomioitavaa kasausvaiheessa, vai mennäänkö pakettisetupilla..?

Siis 10/4...

238
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 27.12.13 - klo: 14.56 »
Pitäis alkaa viikonloppuna kasailemaan Aeroa ja aattelin onko joku ehtiny testaileen setuppia liukkaalle big bore mäntien ja öljyjen suhteen. Myös diffiöljyt kiinnostaa, Samilla oli ilmeisesti se 5/10, onko siinä hyvä lähtökohta? Onko muuta huomioitavaa kasausvaiheessa, vai mennäänkö pakettisetupilla..?

239
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3 / K1
« : 22.12.13 - klo: 10.26 »
Cat K1 Aero tuli niputettua, aikaa meni n. kuus tuntia. Hyvä laatu! Ei tarvinnut pelleillä minkään kohdan kanssa.

Huomenna testit ja pari kuvaa.

Miltäs vaikutti? Himpun alkanu taas nelkku kiinnostamaan ja tää olis vahvana vaihtoehtona..

240
Minusta riittää kun säännöissä lukee että kierroksella ohitettavan on annettava tilaa nopeammalle kuljettajalle... ja näin ollen kierroksella ohitettava ei jää eteen kikkailemaan ja sekoittamaan johtoauton ja muiden ajoa...

Ai että ei muita sääntöjä tarvita?

Eiköhän kisaaja viitannut isäsi typerään kommenttiin, eikä sääntöihin kokonaisuudessaan..

Mitä typerää käyttäjän hmort sääntöehdotuksessa oli?

Ei kukaan ala rajoittamaan kenenkään ajomääriä muuten kuin kilpailukiellolla.. Kyllä pakkaa saa sekoittaa ja jopa sitä kaveriakin vaikka vähän jeesata, kunhan sen tekee siististi ja sääntöjen puitteissa, se on motorsporttia..

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 16