Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mof

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 38
211
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 07.10.10 - klo: 14.14 »
aika useassa harjattomassa noparissa on kaasu ns.on/off jolla on sitten aika vaikea ajaa,kun ei voi rullata  :angry: Tietysti poikkeuksia löytyy.

Eipä ole tullut vastaan vielä yhtäkään jossa olisi on/off henkinen tuo, vaikka on toki muutama sellainen joskus tullut vastaan joilla liikkellelähtö on hieman rykivää. Mutta en ainakaan itse ole moisiin kovin usein törmännyt.

212
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.10.10 - klo: 10.51 »
Onko sellaista laturia, millä voi ladata auton akusta ja töpselistä samalla laturilla?

Esimerkiksi Graupner Ultramat 14+ on sekä 230V että 12V käyttömahdollisuus.

213
*clip* ostoslistaa

Tulee 99 euron autolle hintaa kun noin paljon ostelee osia  :grin:

Siinä jää kuitenkin kaikki vanhat osat pakkiin, menisihän niitä varaosiakin muutenkin. Lasken tuon ennemminkin niin että ennakoin varaosakulutusta ja hommaan pakkiin perusvaraosien sijasta optio-osia. Ja äkkiä laskettuna auton hinta jää silti hyvin alhaiseksi verrattuna muihin markkinoilla oleviin 1/10 nelkkukrossareihin. Itselleni tärkeimmät kriteerit olivat: keppiveto, milliset ruuvit, pötkölipon sopivuus ja hyvä varaosasaanti. Tuo alhainen hinta kun osui vielä samaan pakettiin ratasdiffien kanssa niin valinta oli aika selvä.

 - Hount
No juu, noilla vaatimuksilla vaihtoehtoja jää melko vähän, helposti joutuu joko pötköliposta (suurimmassa osassa krossareista) tai keppivedosta (esim DB01R) luopumaan. Toki Academylta esim löytyy krossareita joihin sopii pötkölipo ja on keppivetoisia, samoin HPI Cyber 10B on sellainen johon sopii pötkölipot. Toki ne on jo huomattavasti kalliimpiakin.

214
ja sit viellä yks kysymys mikä ei kyllä liity tähän aiheeseen miksi toi sharkin 1:18 on kaliimpi kuin tää blast.
Sharkista löytyy myös tuollainen alle 100 euroa ilman sähköosia maksava halpaversio.
Lainaus
ja kumpaa suosittelisite enemmän kestävyyden puolesta(hyppyjä,kiviä,kolhuja....).

1:18 autolla (krossi/trukki) on aika turha missään kivikossa yrittää ajella, ei maavara yksinkertaisesti riitä oikein minkäänlaiseen maastoajeluun.

215
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 06.10.10 - klo: 08.44 »
Mahtuukos VXl nopari ks. autoon? Kuinkas kestävä tämä on verrattuna esim. asson b4?

Tuskin mahtuu, ainakaan järkevästi.

En usko, että kestävyydessä on suurta eroa suuntaan tai toiseen.

217
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden tutit/bladders
« : 02.10.10 - klo: 21.04 »
TRF:än iskarit on tuttuja kun kyseinen krossi on ollut ajossa. Vaikka TRF:än kepit on hyvät sellaisenaan niin niihin tein ilmausruuvit, paaaaaljon helpompi tehdä iskarit kun saa ilmat pois.

Juu, kyllä itsekin ilmausruuveja noissa Tamiyan iskareissa käytän...  :roll:

218
Yleinen keskustelu / Vs: Iskareiden tutit/bladders
« : 02.10.10 - klo: 20.50 »
Tamiya TRF501:n iskareiden mukana ei tule tutteja, mutta ohjekirja ei myöskään kehota tekemään ilmausreikää (johon kyllä on mahdollisuus). Muistaakseni ohjekirja kehottaa vain ilmaamaan niin, että jättää korkin hieman auki ja painaa iskarin kasaan, jonka jälkeen ruuvaa korkin kiinni... joten kaipa tuo ilman tuttejakin toimii...

Mitkä iskarit muuten kyseessä?

Edit: no eipäs nyt ihan noin mennyt, mutta sivulta 12: http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/trf501x.pdf

219
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 01.10.10 - klo: 19.38 »
Taidanpa hankkia jonkun vähän halvemman puoleisen 8,5 koneen että kestäisi akku edes muutaman minuutin.

Eipä se takaa akunkestoa myöskään, että ostaa halvemman...

220
Sanokaas muuten mikä nopari sopis Vectorin tai speed passionin 6.5t motille?
HUOM! kisakäyttöön.

Vaikkapa tämä: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GT21-Prostock-Blue-Edition-108648

Kunhan muistaa päivittää (tai pyytää RF:ää päivittämään) säätimeen virisoftan ennenkuin ajelee 6.5T koneella.

221
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 01.10.10 - klo: 10.05 »
Onko jollakin jo kokemuksia tuosta STRC:n LCG-paketista?

222
Ittelle menee hankintaan BX:ään:
Joustavampi takasiipi valkoinen
Aluhexit
TakaCVD:t
Hiilikuituinen etuiskaritorni
Hiilikuituinen takaiskaritorni
Spooli
Jäykät jouset
Pehmeät jouset

jäähdytyssiili löytyy jo 3Racing-mallisena... Vielä kun löytyisi kolvi jolla saa noi johdot vaihdettua noparista. Lainaiskohan joku kaasukolvia Areenalla? *grin*

 - Hount

Tulee 99 euron autolle hintaa kun noin paljon ostelee osia  :grin:

223
tarkempaa kuvaa ja infoa

http://www.casterracing.com/car/main_view.php?cid=1&iid=21


Korin malli ei kyllä miellytä omaa silmää lainkaan, mutta niitähän saa kaupasta...  :roll:

224
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 30.09.10 - klo: 14.58 »
Tervehdys arvon RC10 väki. Talvi tekee tuloaan ja olisi aika katsella ajokki WJ-sarjaan sekä ensi kesäksi. B4 autoa käytin pitkään ja se olikin perushyvä ratkaisu. Sen myytyäni olenkin nyt kuumeisesti pohtinut, mikä tulisi olemaan seuraava krossari. Sen verran että auto tulee olemaan varmuudella takatuuppari. Mielessä ovat käyneet seuraavat kiesit

- Asso B4 ( tuttu ja turvallinen )
- Schumacher Cougar SV
- Team Academy ( en muista mallia mutta takatuuppari )
- Team C TC02

Olisi mukava kuulla oikeasti faktaa nuista autoista. Jokaisessa autossahan on varmasti omat heikot puolensa, se mikä heikkous sitten on ja varaosapalvelu ratkaisee sen mikä auto näppiin jää.

Jos B4:ään päädyt, niin kannattaa ehdottomasti ostaa B4.1.

Myös Tamiyaa ja X-6:sta kannattaa harkita.

225
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 27.09.10 - klo: 20.57 »
Yhden akun lataamiseen taisi mennä noin 3 h (minulla oli ennakkoluulo että ei menisi noin kauaa). Latasin sillä akun takana hyväksytyllä C: 2 A virralla joka on akun takana hyväksytty. Onko tuo sitten ihan yleisessä käytössä ja suositeltavaa ladata niitä viiden ampeerin virralla?

Oletko varma, ettei takana lukenut 2C eikä 2A? 2C tarkoittaisi 10 ampeerin virtaa, eli tuon Ultramat 14+ laturin maksimilla (5 ampeeria) voisi akkua aivan hyvin ladata.

2 ampeerilla jos latailee tuollaista 5200mAh akkua niin tosiaan menee varmasti aivan tyhjästä aivan täyteen ladattaessa 2,5-3 tuntia...

226
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 27.09.10 - klo: 06.30 »
Lataan juuri ensimmäistä kertaa akkua 7,4 V, 2S ja 5200 mAh Graupner 14 + on ladannut nyt noin 1h ja jännite on menossa jossain 7,6 V. Ilmeisesti akku on täynnä kun laturi lataa sen 8,4 V? Kauanko on keskimäärin yhden akun latausaika?
Monellako ampeerilla lataat? Kyllä tunnissa pitäisi olla jo melkein täynnä jos 5 ampeerilla lataat...
Lainaus
Toinen kysymys: tarkastin toisesta akkuparista 7,4V, 2S, 5000 mAh jännitettä joka toisessa kennossa oli jotain 3,8 ja toisessa jotain 2 V, onko akku viallinen vai täytyykö kokonaisjännitteen tipahtaa alle 2,5 V ennen kuin akku on sökö?

Toinen kenno on kyllä aivan liian matalalla jännittellää, taitaa olla entinen akku...

227
Sähköautot / Vs: harjallinen vai harjaton?
« : 26.09.10 - klo: 20.15 »
Harjattomassa on kylläkin enemmän tehoja.

Riippuu tietysti vähän, kaikissa harjattomissa ei ole enemmän tehoa kuin kaikissa harjallisissa.

228
Sähköautot / Vs: harjallinen vai harjaton?
« : 26.09.10 - klo: 20.14 »
Eikös harjallinen kestä paremmin?Ja siinähän pitäisi olla enemmän tehoakin...

Ei kestä paremmin vaan huonommin. Yleensä.

229
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 26.09.10 - klo: 13.11 »
en tiedä mistä on tullut sellainen käsitys että sisällä ei saa autoa rikki? Turussa ainakin oli sellainen hyppyri jossa auto nousee parin metrin korkeuteen ja alastulo ei tosiaankaan ole mitään pehmeää hiekkaa. Muutenkin kaikki pinnat ovat armottoman kovia. Eli jos törmäät kunnolla, niin romua tulee.

Myös omien kokemusten mukaan krossiauto kyllä kuluu ja kärsii enemmän sisällä betonilla tms ajettaessa kuin ulkona..

230
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 25.09.10 - klo: 19.59 »
Eli buggy ei kestä ulko bashausta ja hyppelyä?
HBX luopui harjattoman alla (ezrun 9t, 100A nopari)ja etsisin jotain halpaa rullaavaa autoa sen tilalle.

Käytettynä joku Traxxas Rustler/Slash tms bashaukseen, pitäis olla rullaavana halpoja...

231
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.09.10 - klo: 17.18 »
Saako Jconsepts-firman tuotteita Suomesta? Olisi 4x4 Slashiin hakusessa firman overtray. On kuulema huimasti parempi kuin Prolinen undertray. Myös JC:n manta koppa voisi olla nätti...=)

-S

RC-Garagelta voipi kysellä.

232
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 24.09.10 - klo: 13.36 »
Palatakseni tuohon rc18b vs rc18b2 aiheeseen, en nyt tiedä kiinnostaako ketään, mutta tosiaan ilmeisesti tuo 2-versio on selvästi aiempaa parempi...

http://www.oople.com/rc/photos/ukmicrox2010/index.html

Team Associated had their new mini buggy - the RC18B2 at the UK MicroX event. Looking a little like a shrunken Losi XXX4 the new buggy, unusually for this scale, uses a belt driven drivetrain located inside the centre tunnel of the moulded plastic chassis.

The plastics on the old car were somewhat cheese-like but the new car feels a whole lot better.

The new buggy seemed pretty dominant with Keith Robertson taking the 18th 4WD class and looking like he was in a different league!

233
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 24.09.10 - klo: 09.54 »
Kysymys...

http://www.rctech.net/forum/7976205-post3612.html

Lainaus
Yeah, where is the punisher body for the B44 at? I think I read somewhere that it actually doesn't fit the current B44 chassis. Maybe that is what the hold up is. A B44.1 in the near future?

Ja vastaus...

http://www.rctech.net/forum/7976239-post3613.html

Lainaus
Yes; we are waiting for AE to release the updated chassis :sneaky:.

Kukin voi päätellä vastauksesta mitä haluaa...  :roll:


234
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 23.09.10 - klo: 18.43 »
mitä se vaikuttaa siinä sliperyssä, kun on se jousi ja muteri niin mitä tapahtuu kun sitä mutteria löysentää tai kiristää :huh:

Mitä kireämmällä ruuvi on, sitä vähemmän slipperi luistaa.

235
Nelipyöräohjausta ei ilmeisesti ole säännöissä kielletty? En ainakaan sellaista kohtaa huomannut, ja sehän tuo systeemi osittain tavallaan on.

236
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 21.09.10 - klo: 19.52 »
Miten muuten B44 on menestynyt tänä kesänä kisoissa?

Hyvin, esimerkiksi ROAR Nationals 4wd mod sijat 1 ja 2. Mutta ei sovi unohtaa kuskin vaikutusta tuloksiin.  :roll:

237
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 21.09.10 - klo: 12.02 »
Uutta koria tulossa Prolinelta...




238
Yleinen keskustelu / Vs: paljonko menny rahaa radikseen
« : 19.09.10 - klo: 21.45 »
Yhdeksäntoista euroa viisikymmentäseitsemän senttiä.

239
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 19.09.10 - klo: 18.45 »
hinnasta ei taida tietoa olla vielä? saako edes 500e?

Vaikea uskoa että maksaisi 500e kun kuitenkin pohjautuu DEX410R malliin.

240
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.09.10 - klo: 05.55 »
http://www.team-durango.com/blog/?p=1620

Central weight distribution and low centre of gravity – even more important with the high bodies of SC trucks. Super stiff chassis assembly, big bore shocks, captive CVD’s, optimised gear ratio, 550 motor compatible.

In the shops middle of December.






Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 38