Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 78
211
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R6 Trencin 3-6.7.2014
« : 06.07.14 - klo: 12.23 »
Rengas sirkuksesta: Ebay on täynnä ENS (Euro Nitro Series) käytettyjä ja käyttämättömiä renkaita.. ja halvalla ...! Samaa varmaan tapahtuisi sähköpuolella jos isoissa kisoissa mentäisiin "handout" renkaisiin.
Siellähän on handout renkaat, niiden määrä on vaan rajattu, eikä riitä jokaiseen erään, jotta kustannukset pysyvät kurissa.

212
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R6 Trencin 3-6.7.2014
« : 06.07.14 - klo: 00.40 »
Jerzi: Yannic ajaa Yokomolla, ei wanhalla tamiyalla..

Joo listan mukaan ei. Mikähän on tuossa homman nimi :embarrassed:
Jerzi

Lista on suoraan myrcm:sta mihin kuskit ovat jotain joskus syottaneet, joten tiedot pitaa hyvin heikosti paikkansa. Sinansa mielenkiintoista etta noi tiedot nakyy melkeen jokaisessa kisassa joten luulisi etta sponsorit arahtavat.

213
Kumpi softa on oikea stanu luokkaan..?
V3 508 no timing
V1 508 zero rev

Nopari on 60A v2.1

Kiitos nopeasta vastauksesta..!  :wink:

http://www.roarracing.com/approved_non_timing_escs.php

kummatkin ovat laillisia. Jos oikein muistan niin v3 on uudempi ja millä haluat ajaa.

214
Nyt kun pojan autossa on kone mistä saa ennakkoa säädettyä,niin ilmeni kysymys.

Kummasta niitä ennakkoja pitikään nostella,noparista vai moottorista?
Muistan jossain täällä siitä lukeneeni,mutta en enää löytänyt kyseistä keskustelua haulla.

Muistaakseni siinä puhuttiin,että molemmista ei olisi tarkoitus nostaa ennakkoja. Ja kyseessä siis pojan 1/10 trukki hiekkamonttu käytössä.

Moottorista säädät staattisesti ennakkoja koko kierrosluku alueelle.

Säätmestä taas säädät dynaamisesti ennakkoa, eli ennakkoa on "juuri oikea määrä" suhteessa kierroslukuihin. Vastusta ei tosin osaa ottaa huomioon vaan se pitää itse huomioida.

Eli jos tulkitsen sun kysymyksen oikein haluat enempi vauhtia laitteeseen? Silloin laitat säätimestä lisää. Mutta kantsii muistaa että hiekkamontulla on varmasti reilusti vastusta jolloin ennakoilla polttaa vehkeet nopeesti jos niitä laittaa liikaa. Varsinkin laparenkaat tuottavat paljon vastusta. Eli seuraa lämpöjä ja laita maltillisesti lisää kerralla.

215
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 17.06.14 - klo: 00.23 »
Jokos xray on saanut omat myllynsä käyttöön?
Ei ole Xray myllyä, FX myllyt löytyy tosin, mutta vain krossiin mitä katoin viimeks.

216
Tulokset / Vs: PM ja warm-up 1:10 krossi
« : 09.06.14 - klo: 17.03 »
Moi,

 Onneksi saatiin nollattua tämäkin suomalaisten NUORIEN huippu suoritus. Olis saattanut jollekin jäädä hyvä maku, vai mitä?  :wink:

 Ei muuta kun tsemppiä vielä loppu kisoihin - makeesti on mennyt tähän asti.

Samppa
Hyvinhän pojilla meni kisat ja yleisesti katsottuna Suomalaisilla meni hyvin, tästä on hyvä mennä itse kisoihin kuuakuden päästä. Mutta minulle ainakin opetettiin jo ennen kouluikää, että ei pidä nuolasta ennenkuin tipahtaa. Pieni nöyryys on ihan paikallaan välillä :)

217
Tulokset / Vs: PM ja warm-up 1:10 krossi
« : 07.06.14 - klo: 23.09 »
Joona reenien nopein, karri kolmas ja goldi neljäs. Lee ei pysy vauhdissa ja ruubertti tekee virheitä :p
Näköjään Lee ehti ihan hyvin. sijat 1-2 Yokomolle :) Batlle unohti virheiden teon kun toisena maalissa :)



Lähde: https://www.facebook.com/leemartinracing

218
Team C / Vs: Team C TS2
« : 07.06.14 - klo: 22.57 »
Mitä pinjonia ja spurria olette käyttäneet? Ei näytä toi kevlari spurri ja köykämiini pinjoni sopivan yhteen kun kuluu silmissä. Näyttää ratasdiffin kuoretkin tykkäävän tuosta idleristä vai mikälie, kun meni sileeks kumpikin.
Vakio spurri on paras. Kevlari kun menee päreiks niin se menee sit kokonaan.

Jos idleri on alumiininen varmista ettei se ole liian kulunut, se syö rattaita silloin hyvin nopeasti. Jos taas ajat muovisella varmista että slipperi on säädetty oikein. Jos se luistaa liikaa se lämpiää ja idleri ei kestä kuumana.

POM idleri on ollut hyvin suosittu kun se on sopiva kompromissi, mutta slipperi kannattaa aina tarkistaa.

219
Juu, vääntöä hain ja sitä sain :)

Onkos tuo maukkamandogin linkin servo näihin isoihin autoihin tarkoitettu? Servon koko näytti ainakin melko pieneltä ja vääntöspeksitkin pikkasen alakanttiin:

TORQUE : 17.30kg.cm at 6.0V, 21.20kg.cm at 7.4V
SIZE : 39.5mm X 20.0mm X 38.7mm
Highest servojen vääntö on mitattu erilailla kuin monen muun merkin vääntö, eli ei ole se arvo missä servo pysähtyy se on noin 1.5x isompi kuin tuo ilmoitettu arvo. Ilmoitettu arvo kuvastaa kait paremmin mimmoisella väännöllä servo vielä toimii järkevästi.

220
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 01.06.14 - klo: 14.39 »
Itse tilasin suoraan GRP:ltä vähän isomman setin. Tuli UPS:lla kotiin ja toimituskulut oli 17 euroa. GT renkaat maksaa siellä jotain 11 euroa pari (9 e + paikallinen alv22%). Italia kun on EU maa niin ei tuu muita kuluja eikä tulleja. Kimppatilaus tietty kannattaa jos ei ole valmis isompia eriä itse tilaamaan.

GRP tosiaan nykyään myy vaan suoraan kuluttajille, joten heidän oma kauppansa on ainoa järkevä paikka mistä ostaa tuotteita.

t. Axel

221
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 29.05.14 - klo: 11.05 »
Tämä ei paljon lämmitä tavallista nappulakumin kuluttajaa, varsinkin Losin ollessa valitettavan hidas uutuuksien julkistamisessa. Eihän tässä uuden nelkun julkaisemisessa mennyt kuin lähes 15v  :lipsrsealed:
Joo siks laitoinki ettei oo mitään tietoa tihkunu, ettei kukaan oleta että ne olis "kohtapuolin tulossa" vaan tulee sitku tulee jos joskus tulee.

222
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 29.05.14 - klo: 10.18 »
Foorumillahan on paljon insinööri- ja valmistusteknistäosaamista, joten eiköhän väsätä tähän ratasdiffit talven varalle ;) Tilaa on kyllä todella vähän. Taakse pitäisi onnistua. Etupää on vähän siinä ja tässä ainakaan, jos pitää käyttää valmiita rattaita esim. XRAY:stä.
Losilla oli myös testissä ratasdiffit viime syksynä, saatavuudesta ei tosin oo ilmoitettu mitään MM-kisojen jälkeen.

223
Tilasin tuossa E-Revoon uuden escin vanhan kärähtäneen tilalle, mutta nyt olisi ongelma se että miten piuhat menee moottorin ja escin välissä. Mamba 2000kv moottori ja Hobbywing 150a esc, mutta kun moottorissa on musta,valkoinen ja punainen piuha mutta escissä piuhat A=sininen, B=keltainen ja C=oranssi joten mitkä piuhat liitän toisiinsa.
A=A
B=B
C=C

on sehelppo vastaus, onko moottorissa merkinnät tai löytyykö manuaali missä olisi? Mambat ei oo mulle tutttuja mutta kaikissa mototoreissa mitä olen tähän mennessä nähnyt niin ovat aina ABC tai CBA, joten vaihtoehtoja ei ole montaa.

Sinänsä ei mitään hätää, mikään ei me rikki jos jätät sensorin kytkemättä ja kokeilet eri vaihtoehtoja läpi. Älä vaan paina kaasua pohjaan vaan kokeille kevyesti että tapahtuuko se mitä pitäisi.


224
Helpottava tieto, kiitos! Noparista löytyy liikkeen aloitukselle (Start mode / Punch) 9-pykäläinen säätö. Voiko tätä alkupukkauksen voimakkuutta kasvattamalla vähentää värähtelyä vai liittyykö värähtely aina pieneen ohjaukseen? Säätö oletusarvossa (4/9).

Pitäis varmaankin siirtyä kyselemään näitä alkeita tuonne nöösipuolelle...  :undecided:

Jos punch arvo on hyvin pieni 1 tai 2 niin se vähän lisää tuota ominaisuutta, mutta yleensä noilla keskivaiheen asetuksilla se on jo kohtuu pientä. Autolla ajaessa se hyvin harvoin pysähtyy täysin, jolloin tuota ei juuri huomaa. Eli vähempi ihmettelyä ja enempi ajoa :)

Sensorittomien värähtelyhän johtuu siitä että moottori ei yksinkertaisesti tiedä mihin suuntaan pitäisi pyöriä, joten se vähän yrittää kumpaakin suuntaan. Kun magneettikenttä voimistuu myös suunta hahmottuu ja se pyörähtää käyntiin. Sensori moottorissa taas auttaa tässä ja epätietoisuus suunnasta on hyvin vähäistä.

225
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 27.05.14 - klo: 16.53 »
Tiedätkö kuinka kovaa nuo tp-10 autot suurinpiirtein kulkevat

Semmosta satkua tattiksen suoralla, mut alarekisteri on hyvin mieto joten helppo ajaa. Eikä se huippunopeus tuota niitä nopeita kierrosaikoja, vaan hyvät ajolinjat.

226
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 27.05.14 - klo: 14.55 »
Paljonko nuo tp-10 autot kulkee keskimäärin? Ja voiko mukaan tulla harjoittelemaan hpin rs4 autolla, vai onko se vain tiellä siellä. Laji kyllä kiinnostaisi mutta kun turussa asun eikä ole paljoa liikkumis mahdollisuuksia junan ja bussin lisäksi päästä kisapaikoille taitaa tämä nyt jäädä.
Raisiossa löytyy ainakin TP-10 rata. Kannattaa olla paikalliseen seuraan yhteydessä ja käydä tutustumassa, ehkä joku muu asuu sun lähellä ja pääsis sitten kyydillä pelipaikoille.

227
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 17.05.14 - klo: 22.39 »
Ps. Jos Suomalainen kauppias täällä porukkaa pelottelee, niin ei siitä kannata pelästyä.
Jos tämä oli minulle kohdistettu niin kerroin puhtaasti miten itselle käynyt, ei tässä ketään peloitella vaan kerrotaan miten asiat toimii oikeesti. Itse tilannut 90 luvulta lähtien ulkomailta niin kaikkea tullut nähtyä matkan varrelta. Amainhan on tosi hyvä kauppa, miksi peloittelisin että sieltä ei kannata ostella?

228
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 15.05.14 - klo: 13.24 »
Jos paketti sattuu jäämään tulliin ja tulli kyselee tuotteiden hintoja niin siinä vaiheessa vastaanottaja vasta syyllistyy rikokseen, jos ilmoittaa tuotteiden hinnat väärin tullille.
Tuo lienee hyvä perussääntö, mutta jos systemaattisesti tilaat ja olet tietoinen asiasta, niin tulli lätkäisee nopeesti sakot. Jokainen tehkööt miten tekee, en mä siihen ota kantaa, on vaan hyvä tiedostaa riskit. Seki kannattaa muistaa että niin pitkään kun on kyse kympeistä, niin rikoshan ei ole kauhean iso.

229
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 14.05.14 - klo: 22.36 »
Mistäs tulli tietää minkä arvoinen se on? Voi olla että on maksanut kiinassa vaan viis kymppiä :wink: kun sama kone maksaa suomessa 300€.

Itse tilaan nykyään aika paljon ebaysta kun ne myyjät just laittaa tosi usein sen "gift" paketin päälle ja arvoksi 5$ vaikka kyseessä olis oikeesti 80€ mosa.
Tullin tädit ei oikeesti ole tyhmiä, ne ymmärtä yllättävän paljon esim RC tavaroista ja maahantuonnista. Ihan vaan tiedoks niin tuotteen hinnan väärin ilmoittaminen on raingastava teko. Pahimillaan tulee sakot tullin puolesta.

230
Signatureen on nyt lisätty sponssi, niin ei tule epäselvyyksiä.

On niin vakuuttavaa ja puolueetonta tekstiä, että taidan sittenkin tilata Suomesta TeamC:n tai Losin, mutta en Durangoa.
Vielä yks off-topic viimeien mun osalta.
En viitannut edes suhun viittasin kirjoittajiin yleisesti forumilla, hyvin iso prosentti kirjoittajista on sidoksissa johonkin kauppaan mikä ei ehkä ensikertalaiselle tule heti ekana mieleen kun lukee forumia.  Tietty vakkarilukija on kohtuu hyvin perillä, että kenellä on mikäkin tuki, mutta kummiskin on epäselvyyttä. Tiedätkö sinä kaikki kaupalliset kytkökset mitä on RC-piireissä Suomessa?

Ehdotin ylläpidolle että nämä ilmoitettaisiin tarkemmin, jotta lukijat voisivat tehdä paremmin omia johtopäätöksiä mutta ylläpidolla ei ollut kiinnostusta asiaan.

Itse henkilökohtaisesti uskon että ostamalla teknon, durangon, teamC tai losin (tai minkä tahansa muun laadukkaan auton) uusi harrastaja saa varmasti hauskuutta ja hyvät ensihetket harrastuksen parissa. Kaikki ovat hyviä autoja jos verrataan hintaluokkaa edullisempiin vaihtoehtoihin. Jonka seurauksena saadaan uusi innokas harrastaja mukaan lajin pariin joka ei hyydy ensimetreille kun tilasi halvimman auton kiinasta ja sitten ihmettelee kun ei saa varaosia.

231
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 14.05.14 - klo: 14.47 »
Väännäs nyt rautalangasta että mistä ne verot tulee jos osa on ilmainen? 0.0€ + 24% = 0.0 ei siitä tule sen enempää vaikka kuinka moneen kertaan lasket :wink:
se tulee tuotteen arvosta, ei sen myyntihinnasta. Jos mummosi lähettää läppärin lahjaksi, niin maksat siitä verot (paitsi jos olet mennyt naimisiin ja saat sen häälahjana)

232
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja, jolloin suosituksena 6000 mAh 60 C. Osaako joku arvioida tuon ESC & moottoriyhdistelmän maksimivirtaa 3s-akun tapauksessa? Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-6.

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.
RC10:ssä myydään yleensä yhtä totuutta kerralla, medialukutaito on oleellista ja kannattaa aina tarkistaa kirjoittajien taustaa. Monet kirjoittajat ovat sponsoroituja kuskeja tai muuten sidoksissa kauppoihin, mutta ovat niitä joilla se kokemus ja tietotaito löytyy. Itse esim olen EuroRC:n omistaja, vaikka kirjoitan yksityishenkilönä niin tietotaito pyörii hyvin vahvasti sen ympärillä mitä tuotteita meillä on myynnissä. Joten kannattaa aina hiukan filtteröidä ja/tai hakea täydennystä sen mukaan, kuka kirjoittaja on. Monella on signaturessa tiedot yhteyksistä, ikävä kyllä ei kaikilla, joten siihen ei voi sokeena luottaa.

Itse auton osalta lähtisin siitä mihin saa varaosia Suomesta, Tekno on auto mihin ei löydy varaosia Suomesta joten joudut ne aina tilaamaan ulkomailta ja odottaa tai vaihtoehtoisesti pitää varaosia satojen eurojen edestä varaosapakissa. Muita autoja joihin kannattaa tutustua on TeamC ja Durango. Paikallisella radalla kannattaa myös käydä tutustumassa ja ihmettelemässä.

Sen enempää ottamatta kantaa mikä auto kannattaa ostaa, niin 2s akuilla saa mihin tahansa SC autoon riittävästi kulkua (enemmän kuin mitä tarvitsee), ei kannata murehtia 3s setupeista koska siitä tulee vaan murheitä pitkässä juoksussa.

233
Radiolaitteet / Vs: Radio ongelmat rata-alueilla
« : 12.05.14 - klo: 15.49 »
Otsikko muokattu..

-Ylläpito
Onks niitä radio-ongelmia sit radoilla?  :police:

234
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.05.14 - klo: 13.27 »
Se oikea ongelmahan on niinkuin kaikessa moottoriurheilussa :"too fast too soon" jos autoissa olisi jarkeva kulku myos ajamisen oppii nopeammin. Yleensa vaan halutaan heti kireita tai liian kireita moottoreita autoon. Sopiva teho alkuun on se etta takarenkaita ei saa sutimaan ja voi keskittya oppimiseen.

235
ja lisäyksenä niin kapasiteetti lisää myös virtaa mitä akku antaa ulos, joten aina ei ole pakko lisätä C arvoa.

Lyhyesti, katso että akku mahtuu autoon, varmista että sähkölaittet kestää kennomäärän. Sit vaan niin iso akku ku mahdollista, C arvot riittävät kyllä käytännössä aina, jossei ole draammaatisesti alimitoitettu tai heikkolaatuinen akku.

236
No nyt tuli selkeä hyvä vastaus.
Eli tuon mukaan voi ihan huoletta harrastaa.
Olen kyllä kuullut että jossain arvokisoissa olis servojen tuntuma hävinnyt..
Tiedä sitten.
Jerzi

Eikä sillä kanavamäärällä ole suoraan merkitystä koska esim FHSS radioiden signaali on jakaantuneena monelle kanavalle jolloin ei haittaa vaikka yks tai kaks kanavaa on tukossa.

237
Eli nyt kuin lavangossa ratoja on jo yllinkyllin niin vääjäämättä tulee kysymys milloin alkaa radiot tökkimään.
Eikös se ole niin että gigoilla voi miltei 80 kuskeja ajaa samaa aikaa ongelmitta vai miten se oli.
Onko parempaa tietoa.
Jerzi
Kait tiesit että jokainen kännykkä taskussa on myös vastaava laite kuin radio, model expossa oli satoja ihmisä radan ympärillä ja tuhansia lähimaastossa eikä siellä ollut isoja ongelmia. Joten en povaa että lavangossa tulee ongelmaa ennenkuin sinne tulee "liikaa katsojia" olettaen että käyttää laadukasta radiota.

238
Servo ei sitä tajua ja luulee ettei saa keskitettyä. Ei haittaa mitään, joidenkin digitaaliservojen "ominaisuus".

on itseasiassa digitaalisäädön ominaisuus, täydellistä keskipistettä ei koskaan löydy vaan jää oskiloimaan 0 kummallekkin puolelle. Analooginen säätö taas pystyy tähän minkä takia analoogista säätöä käytetään vieläkin paljon teollisuudessa.

239
Team C / Vs: Team C TS2
« : 28.04.14 - klo: 23.29 »
Jeah, ensimmäinen osapussi koottu! Hyvät ohjeet ja osat sopivat toisiinsa, mitä nyt pikkusen herkistelin tukivarsien nivelöintiä.
Oliskohan mahdollista, että kitissä oli mukana uudenmallinen etupala? Ostin valmiiksi uudenmallisen palan ettei heti tarvitse vaihtaa mutta en huomannut mitään eroa kun vertailin osia. Varmuuden vuoksi kasasin ostamallani... Saas nähdä, koska ehtii jatkamaan. Sähkötkin olisi ja kaikki.
Vanhassa ei ole keskiruuville paikkaa. Etupäätä saa tosiaan vähän herkistellä, takapätä ei juuri tarvitse.

240
Jos on maksanut koodista. Halpoihin postikuluihin koodi ei sisälly eikä parin kympin arvoisen paketin posteista viitsisi maksaa puolta paketin arvosta.
Itella muuttaa USPS:n koodin omakseen ja seuranta katkeaa siihen. Helppoa arpoa mikä paketi on kyseessä jos samaan aikaan on tulossa useampi paketti samalta lähetäjältä.

Pyrin käyttämään kotimaisia kauppoja jos se jotenkin on järkevää. Harmittavasti hinta ja varsinkin toimituskulut ovat usein niin kovat että valinta kallistuu ulkolaiseen kauppaan ja tästä seuraa se ettei kotimainen kauppa kasva ja kehity. Muna ja kana...
Jos ei ole seurantakoodia niin sit sitä ei ole :)

Suomessa toimii niin US kuin XX koodi USPS osalta, joten ei ne häviä mihinkään. Itella vain käsittelee näitä erilailla omissa systeemeissään.

Suomessahan on postikulut laskeneet hurjasti parin vuoden aikana, nykyään saa jo postipaketin 5-6eurolla. Siihen hintaan saa jo etsiä halvempaa postia ulkomailta missä on seuranta :) (kannattaa myös verrata kokonaishintaa, monessa paikkaa ulkomailla lähetyskulut on leivottu tuotteen hintaan, helpointa tarkistaa korien hinnoista)

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 78