Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jarkko

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 69
211
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 10.06.13 - klo: 13.16 »
Matkustaja-Sylvi  :grin: :grin:

Näin varmaan ja aikaisemmin matkustajaa lukeneen nopeasti arvattavissa. En malttanut olla vastaamatta, kun arvasin ihan oikein, että saamme takaisin jälleen yhden verbaalihelmen.

Muiden lukijoiden vuoksi minusta on hyvä silloin tällöin vastata noihin ja muistuttaa miten asiat oikeasti ovat.

212
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 10.06.13 - klo: 07.47 »
Miksi tämä kaunis rata on nykyään maksullinen? Niin ihanat värisävyt ja kaikki!  :sad:

Parahin Sylvi, ihan yksinkertaisesti siksi, että radasta pitää huolta sellainen taho, joka on aidosti kiinnostunut pitämään paikat kunnossa ja kehittämään harrastuspaikkaa. Se tarkoittaa oman ajan käyttämistä sen eteen, että olisi Helsingissä tarjolla hyvä paikkaa harrastaa pienoisautoilua asfalttiradalla.

Koska oikeassa maailmassa melkein kaikki maksaa, niin tälläkin radalla on käytössä pieni ratamaksu. Ratamaksukäytäntö käynnistyi 5 vuotta sitten kaupungin nuorisoasiaintoimiston aloitteesta. Nuorisoasiainkeskus pitää tärkeänä radan pysymistä hyvässä kunnossa, mutta heillä ei enää vuosiin ole ollut riittäviä omia henkilö- ja muita resursseja radan hoitoon ja kehittämiseen.

Tuoreita "ihania" värisävyjä ei siellä radassa olisi ilman yksityisen puolen ja harrastajien omia panostuksia ;-))

Mukaan vaan rohkeasti, Sylvi ja muut.

Tervetuloa!!

213
Ohessa pieni video päivän ajeluista, melko monta autoa kerrallaan radalla!
http://youtu.be/qGaoyZbVkB4

Videon laatu on varsin hyvä. Millä laitteella otettu? Onko käsivaralta vai kuinka tuettuna?

Tuli videota katsoessa mieleen, pitäisikö rata nimetä uudestaan (sähkökrossirata > corrirata)  :roll: :roll:

214
Onko käytössä Kuusaan perinteinen ensiluokkainen varikkotelttasysteemi?

Onko pidotuksesta jotain suunnitelmia? Säävaraukset tietty aina voimassa ;-(

215
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.05.13 - klo: 09.41 »
Kun kanttarien kanssa tehdään hommia, niin ehdottaisin turvallisuuden parantamiseksi oikeata betonikanttaria myös siihen ajanottokopin edessä olevan vihreän alueen päähän. Näin chikaaniyhdistelmä tulee haastavammaksi ja vauhdin tippuessa turvallisuus varikkosuoran alkupäässä paranee.  Ja toisaalta sama paikka on kisoissa aina hankala vahdittava kun moni koittaa nykyistä maalikanttaria sääntöjen vastaisestikin ylittämällä saada nopeampaa linjaa varikkosuoralle.

216
Kilpailijoiden kanava / Vs: Kilpailukalenteri 2013-2014
« : 15.04.13 - klo: 13.49 »
PKSRCA laittoi jokin aika sitten akk:lle hakemuksen FTT I /2014 kilpailun järjestämisestä marras-joulukuun vaihteen paikkeilla. Tämä olisi siis ylivuotisen sarjan 1. Osakilpailu samaan malliin kuin kuluvan vuoden sarjassa.

Muiden luokkien osalta 2014 ajankohtiin palaamme erikseen.

217
Kilpailijoiden kanava / Vs: Uusi akkumääräys lennoille
« : 26.03.13 - klo: 15.46 »
Finavia viittaa Trafin sivuilla oleviin ohjeisiin matkustajille. Siellä sanotaan samat jutut, jotka jo täällä esillä, eikä mitään sen tarkempaa

Trafin sivuilta:
Lainaus
Paristot ja akut (kulutuselektroniikkaa varten)
Henkilön omaan käyttöön kulutuselektroniikkatarvikkeita saa kuljettaa joko käsimatkatavaroissa tai ruumaan menevissä matkatavaroissa. Litiummetalli- tai litiumioniparistoja tai -akkuja saa kuljettaa kulutuselektroniikkalaitteeseen asennettuna käsimatkatavaroissa tai ruumamatkatavarana, suositellaan kuitenkin kuljetettavaksi käsimatkatavaroissa. Jos kyseessä on varaparisto tai -akku, vain käsimatkatavaroissa oikosuluilta suojattuna. Litiumia sisältäviä vara-akkuja saa olla enintään kaksi kappaletta/matkustaja. Paristojen ja akkujen litiumpitoisuus ei saa ylittää 2 grammaa tai 100Wh energiasisältöä.

Mitenköhän kentällä nämä asiat ovat käytännössä sujuneet, kun ainakin 1/12 EM:ien kuskit ja täältä ETS ym. kisoihin matkustaneet ovat menneet turvatarkastuksen läpi?

218
Tärkeintä PKSRCAssa niinkuin muuallakin on OMA aktiivisuus. Seuran tiloissa ajetaan käytännössä niin montaa luokkaa kuin mihin löytyy AKTIIVISIA tekijöitä.

Hallitus ei voi lähteä "sponsoriksi" jollekin tietylle luokalle ilman että löytyy muutama aktiivinen tekijä hoitamaan asioita. Sille muutaman aktiivin ryhmälle löytyy sitten kyllä tarvittavaa tukea ja kehittämishalua hallituksen puolelta. Näin syntyi esim. drifting-rata.

Yksi hyvä keino pitää 1/12 mattoautot mukana PKSRCAn lajivalikossa on tuoda luokan piiristä yksi aktiivi hallitukseen pitämään luokan puolia ;-)

Kuten Goos mainitsikin ensi kauden mattojen osalta on kartoitus käynnissä. Tavoitteena on löytää paremmin raskasta käyttöä sietävä mattotyyppi.

219
Olisi mienkiintoista nähdä tuloksia eiliseltä.

220
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 15.03.13 - klo: 08.38 »
Se kokeilu kannattaa tehdä jonakin muuna iltana kuin tiistaina tai sitten viikonloppuna.

Kalustolistasta päätellen kokemusta ja vauhtiakin varmaan on sen verran, että tiistain aloittelijaruuhka ei ole paras paikka kokeilulle.

Tämän viikon tiistaina paikalla oli yksi isohko monsteri, jota ajeli jo osaavampi kaveri. Hän ei oikein pystynyt ajamaan omaa ajoaan, kun monet samaan aikaan radalla olleet aidot aloittelijat etenivät "aloittelijatyylisesti".

221
Tuo linkitetty lista on hyvä asia. Sitä voi lukea ja katsoa mitä ADT haluaa kieltää ja miksi.
...
On hyvä kumminkin ymmärtää, että pienoisautoilua voi harrastaa vaikka olisikin lääkitystä vaativia sairauksia.

Tuskinpa kukaan hyvää harrastustamme jättää tuon ADT:n tänne linkitetyn vuoksi.

MUTTA, varsin monien kommenttien viesti lienee sama kuin omassa viestissäni eli se, että lajimme sääntöjen tulisi olla laadittu pienoisautoilua varten.

Jotain kv.olympiakomitea>> WADA>> ADT Suomi>> Kulttuuriministeriö>> Urheilujärjestöt>> AKK>> tms. polkua pitkin kulkenut geneerinen kiellettyjen aineiden lista ei minusta ole riittävän lajikohtaista sääntöjen laadintaa AKK:n toimesta.
Tiedän, että lajiryhmämme ei noita kieltolistoja ole haalinut sääntöihin.

Edelleen toivon, että puhuttaisiin siitä, mistä on kysymys. Jos tärkeän nuorisonäkökulman kannalta haitallista tai muuten epäsovinnaista käyttäytymistä ilmenee, niin suoraan vaan sen asian kimppuun.

222
Autokilpailujen kansalliset määräykset Suomessa, koskee myös pienoisautoilua.

...
4. Sitoutuu noudattamaan Suomen Antidoping-toimikunnan
(ADT) dopingsääntöjä.
5. On velvollinen osallistumaan kilpailun johdon ja
liiton määräämiin tarkastuksiin. Alkoholin, huumaavien
aineiden tai doping-aineiden vaikutuksen alaisena
kilpailuun osallistuminen on rangaistava teko.

Suomen Antidoping-toimikunta vastaa kiellettyjen lääkeaineiden
ja menetelmien luettelon ylläpitämisestä,
päivitetty luettelo on nähtävissä Antidoping-toimikunnan
kotisivuilla www.antidoping.fi.
Kilpailuun ennakkoilmoittautuneen henkilön katsotaan
osallistuneen kilpailuun silloin kun ko. kilpailun
kilpailutoimisto aukeaa.

Pienoisautoilua koskee samat doping määräykset kuten esim. yleisurheilua tai hiihtoa.


Vetoaminen aikuisiin ja toivomus käyttäytyä RC-harrastuspaikoilla pienemmätkin lapset huomioivalla fiksulla tavalla on kaikin puolin perusteltavaa ja yhdy siihen 100%:sti.

Kun säännöt nyt ilmeisesti menevät niin, että tuo tänne linkitetty AD-lista on voimassa PA-kisoissa, niin se onkin sitten astetta vakavampi asia. Oman ajatteluni mukaan säännöt on tehty noudatettavaksi ja niiden noudattamista pitää voida valvoa. Ne siis eivät ole suositus vaan enemmän ja sitovampaa.

Omalla kohdalla AD-toimikunnan listan noudattaminen tarkoittaa mekaanikko- ja toimitsijahommille loppua, koska lääkärini määräämä verenpainelääke löytyy listalta. Tosin en usko ko. lääkityksen vaikuttavan mekkaamani kuskin tuloksiin tai aiheuttavan toimitsijana toimiessani jotain haittaa kilpailun läpivientiin.
Sen sijaan lääkkeen väliin jättäminen kyllä aiheuttaa ihan konkreettista ja tuntuvaa haittaa ainakin terveydelleni.

Toivomus olisi, että sääntökeskustelu pysyy keskusteluna säännöistä.

223
Vahvasti asiantuntevaa kommentointia on mielenkiintoista lukea.

Joko on otsikkoon liittyen johtopäätöksiä olemassa?

224
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n aloittelijaillat
« : 21.01.13 - klo: 18.01 »
...
Meidän perheessä kävi niin hassusti, että viime tiistain tiimoilta ainakin yksi tuleva ajomies on jo saanut jonkinsortin kisapeliä synttäripakettiin. Enää iskän pitää osata laittaa se hämärä laite salamyhkäisesti ajokuntoon ennen synttäreitä. Siinä sitä onkin tumpelolle tekemistä.

Viime viikon tapahtuma kait teki sen mitä oli tarkoituskin? :-)

Tervetuloa!!!

Iskän kannattaa ehkä ottaa hankitut romppeet mukaan ja tehdä jonain iltana salainen visiitti Tiksin varikolle. Sieltä löytyy neuvojia ja neuvot laitteiden ajokuntoon saamiseen.

225
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R2 Hrotovice/ CZ
« : 21.01.13 - klo: 13.37 »
Hienoa Viljami, onnittelut todella vahvasta kahden viikonlopun putkesta!!!

Kahdessa viikonlopussa 3 kertaa A-finaaliin kertoo suoritusvarmuudenkin löytyneen vauhdin lisäksi.

226
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 16.01.13 - klo: 22.14 »
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.

227
Tulokset / Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« : 13.01.13 - klo: 12.35 »
Millä laitteilla Berntsen ja Fisher nykyään ajavat kun vetävät tuollaista vauhtia jättäen Völkerinkin useamman sekunnin päähän?

Viljamilla on hyvä suoritus päällä.

228
Veikkaan että näitten testien jälkeen kalliiden akkujen myynti laskee roimasti.
Totuus tulee julki että missä on ne paremmat c arvot. Kalliit akut vapiskaa.
Jerzi

You wish - minäpä veikkaan että noin ei tule käymään.

Ensinnäkin ei ole sellaista C-lukuihin liittyvää totuutta, jonka kotimaiset testit tulisivat kattavasti paljastamaan.

Toiseksi, kun C-luvut ovat markkinointia eikä absoluuttisia mitattavia totuuksia, niin hakiessaan parasta suorituskykyä jengi ostaa edelleen niitä kalliita akkuja.

229
Mitenkäs nämä Hobbykingin Nanotech akut joissa parhaissa luvataan 65-130C purkuja.
Onko niissä enemmän potkua kuin noissa Orionin 90C pakoissa? onko joku päässyt testaamaan että olisi sama mAh luku akuissa?

Otsikkoon sisältyvä kysymys on mielenkiintoinen, mutta valitettavasti yleispätevää vastausta ei tulla saamaan.

Kuten kaikki tiedetään akuissa on ajamisen kannalta varsin merkittäviä eroja uutenakin. Niiden erojen kytkeminen johdonmukaisella tavalla eri valmistajien akkujen päällä esillä olevaan C-lukuun on käytännössä mahdottomuus.

Lipo-akkujen C-arvojen esittäminen on valmistajan puolelta paljolti markkinointia ja myynninedistämistä. Niin kauan kuin ei ole olemassa selkeästi määriteltyä mittaus- tai testimenetelmää ja julkaistuja testituloksia, niin akkujen C-luvuilla on lähinnä fiilistä muokkaavaa arvoa.

Saman valmistajan uudemmat akun pääsääntöisesti "leimataan" korkeammilla c-luvulla kuin edellinen akkumallisto. Toisaalta syynä on kiinalaisten kennovalmistajien tuotekehitys, ja toisaalta markkinoilta tulevat paineet esittää aina korkeampia C-lukuja. Korkea C-luku on akun brändääjälle/paketoijalle  käyttökelpoinen tapa nostaa akun hintaa.

230
Team Durango / Vs: Durangolta Touring-auto: DETC410
« : 08.01.13 - klo: 10.24 »
Tämä oli mielenkiintoinen uutinen sekä uuden turistiauton osalta, että myös yllättävä Elliotin tallinvaihtoon liittyen.

Jännä nähdä minkälaisen turistin Durango pullauttaa markkinoille. Toivottavasti jotain peruslinjan mukaisesta tamiya/yokomo/xray/jne.jne.jne. mallista poikkeavaa.

Elliotin ja isänsä tuntien en usko, että he lähtisivät vaihtamaan merkkiä ellei uutuus myös autona olisi todella lupaava.

231
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 20.12.12 - klo: 10.05 »
Vai tarkoittaako tuo että se tuleva RC4 dekooderi pitää laittaa onlineen...?
Vähän vaikee muuten niitä aikoja saada nettiin :)
Toki, mutta tarkoitin vain että tuosta saa sen käsityksen että tuo oli vaihdon edellytyksenä.

Samaa kohtaa ihmettelin minäkin.
Valmistajahan saa toivoa ja ehdottaa, mutta ei käytännössä voi tietenkään asettaa nettiin jatkuvasti kytkemistä pakolliseksi ehdoksi. Voi olla että käyttöönotto tai tuotteen rekisteröiminen edellyttää netin kautta ainakin kerran yhteyden ottamista.

PKSRCA päivittää vanhat 2 kpl dekoodereita ja hankkii yhden uuden lisää. Näin saamme ensi kesäksi kaikille kolmelle radalle kiinteän ajanoton yhtenäisellä kalustolla.

232
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 18.12.12 - klo: 09.28 »
Aloittelijaluokan tulisi pysyä kustannuksiltaan matalana aloittaa ja jatkaa nykyisellä kalustolla (nykyisten harrastajien lisäksi saattaa olla tulossa uusia, jotka ovat ostaneet kisakelpoisen kaluston käytettynä sekä tietysti niitä, jotka ostavat kaiken kaupan hyllyltä). Se, että pitäisi ostaa erikseen kisakone joka vuodelle lisää kustannuksia ja mekkaamista, kun pitää olla kaksi konetta (toinen kisa- ja toinen treenikäyttöön) ja kone pitää olla vaihtamassa ja kolvaamassa kisojen ja treenien välillä ja joissakin autoissa joutuu tekemään vielä isommat manooverit, jotta saa välitykset kohdilleen. .................

FTT-sarjan TSS-10 luokassa osallistujat jakautuvat kahteen eri logiikalla mukana olevaan porukkaan:

1) Toinen osa ajaa aloittelijaluokkaa ja heillä tilanne varmasti on usein Pepen kuvaaman suuntainen. Kuskin haasteet ovat oman ajamisen ja kilpailutilanteen hallinnassa.

2) Toinen osa ajaa voitosta stock-luokassa ja heidän kuvionsa menee ihan toisella logiikalla kuin niillä ensimmäisiä kisojaan ajavilla. Nämä ovat kokeneita ja osaavia kuskeja, jotka panostavat saadakseen auton kulkemaan mahdollisimman kovaa.

Ei siis ole ihme, että sääntöihin liittyen tulee varsin erilaisia toivomuksia ja mielipiteitä.

233
Hyvää dataa. Jos joku viitsisi vielä etsiä nuo kisapaikkakunnat, niin silläkin tiedolla voisi olla merkitystä dataa tulkattaessa.

Poikkeuksetta vuoden suurin osallistujamäärä on ollut kauden 1. kilpailussa ja nehän on perinteisesti järjestänyt viime vuoteen asti KyPAK Kuusankoskella.
Osaltaan syynä suosioon on varmaan ollut uuden kauden aloitus, mutta myös KyPAKin tunnetusti erinomaiset puitteet ja järjestelyt.
Maantiedettä ja ajomatkoja ajatellen Laukaan pitaisi vetää porukkaa parhaiten eri puolilta maata, mutta Kuusankoski on kuitenkin ollut vuosittain se suurin osakilpailu. Vuonna 2011 PKSRCA järjesti pitkän tauon jälkeen talvikaudella FTT-kisat Helsingin seudulla ja osallistujamäärä 128 (C-12 ja CS-12 mukana luvuissa) oli melkein yhtä suuri kuin kuukausi aikaisemmin kauden ekassa kisassa Kuusankoskella (132).

Katsotaan pysyykö 1. kisan taika voimassa tänäkin vuonna vai onko tammikussa Kuusankoskella porukkaa enemmän kuin pääkaupunkiseudun 110 osallistujaa.

234
Nostetaan tämä vuoden takainen keskustelu esiin, kun tilanne on kehittynyt ja saanut uutta suuntaa (ehkä).

2012-2013 kauden ensimmäisessä osakilpailussa (FTT I ) viime viikonloppuna oli 110 osallistujaa, joka on oman seurantani mukaan suurin määrä osallistujia sähkötouringiin keskittyvissä FTT kisoissa.


235
Lainaus
Itse ainakin koen että teknisten sääntöjen tarkoitus on tasapuolistaa suorituskykyeroja. Joissain entry-luokissa myös muuhun kuin suorituskykyyn vaikuttavia rajoituksia voi olla, mutta munmielestä M8 ei todellakaan ole mikään entry-luokka, eikä siitä sellaista saa hand-out renkaallakaan.

Rehdin pelin ja yleisen tasapuolisuuden ohella näkisin, että sääntöjen laadinnassa esim. moottoreihin, renkaisiin jne liittyen yksi pyrkimys on keskittää kilpailutilanteessa huomio niihin tekijöihin, mistä halutaan ensisijassa olevan kysymys kilpailemisessa.
Jos esim. rengas on määrätty säännöissä vakioksi, niin halutaan poistaa rengasvalinnan kanssa pelaamisen vaikutus tuloksista >>> siis halutaan korostaa enemmän ajamisen ja auton säätämisosaamisen jne muiden ei-vakioitujen tekijöiden vaikutusta.

Jos jossain luokassa halutaan nimenomaan pitää rengasvalinta yhtenä tuloksiin vaikuttavana tekijänä, niin silloin rengas jätetään vapaaksi. Syyt voivat olla tietty myös kaupallisia tai "poliittisia". 

Sen sijaan syy renkaan pitämiseen vapaana ei ainakaan Argentiinan MM-kisojen tyyppisissä olosuhteissa voisi olla se, että rengasvalinnalla ei olisi merkitystä.
Omien mekaanikon roolissa tehtyjen havaintojeni perusteella rengasvalinnalla (rengasmalli ja kovuus) on Suomen radoilla useinkin merkitystä.

Summa summarum: Sääntöjen laatijan yksi tarkoitus on antaa rengasvalinnan vaikuttaa tuloksiin.

236
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Argentiina 2012 MM-seuranta
« : 05.12.12 - klo: 16.19 »

...Monella rengasfirmalla näyttäisi olevan jotain uutta kuvioo tai seosta.


Red-RC:n juttua lukiessa ihmetytti kuinka moni kuski syytti väärää tai huonoa rengasvalintaa selittäessään epäonnistumistaan.

Mun mielestä pienoisautoilu on erityisesti arvokisojen tasolla niin vaativaa kisaamista, että siinä ohessa ei tarttis olla jonkinlaisen rengasloton pyörimässä tyyliin "ajoi virheettömästi, mutta epäonnistuneen rengasvalinnan vuoksi...."

237
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 05.12.12 - klo: 07.28 »
Tiiätkö (tai kukatahansa) sanoa miten tuo noppari pitäs kytkee ja mihin? (klikkaamalla isommaks)

Punanen ja musta on akulle, keltanen moottorille ja siniset on jotkut steuereingang 1 ja 2 (google kääntäjän mukaan: ohjaustulo) Eli mihin nuo siniset piuhat pitäs sitten tökätä?  :shocked: Ja nopparihan oli tuo: http://www.der-getriebedoktor.de/shop2/artikeldetails.php?aid=960&sprache=2

Tuolla olis siis tarkotus (ainakin miulle kerrottiin näin) laittaa moottori toimimaan on/off/on tyylisesti.  :grin:

Kuvatekstin mukaan toinen ohjaava signaali on peruutus ja toinen eteenpäin kulku. Ilmeisesti toiminto ei ole on/off/on vaan eteen/seis/taakse. Hiilettömän moottorin kolme liitintä käytössä. Kuka osaa sanoa mikä moottorin navoista A, B, C on virtaa ja mikä ohjausta varten.

238
Noniin nyt on seuralta saatuna sport-id. Tällekaudelle ei saa enää kirjoitettua (seura) jäsenmaksua vaan vasta kaudelle 2013. Kiti ei tunne vielä koko sport-id numeroa. Olenko nyt seuran jäsen joka saa ajaa tutustumislisenssillä vai en?

Suunnittelet ilmeisesti osallistumista FTT I kisaan.

Vaikkei AKK olisi vielä huomannut sun olevan seuran jäsen, niin tutustumislisenssin osto kisapaikalla TSS ja TSP -luokkiin osallistumista varten hoituu ottamalla mukaan vaikkapa jäsenmaksusta kuittikopion tms.

239
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 22.11.12 - klo: 17.55 »
Lähestyvän FTT I kilpailun osalta vastuullani on hankkia katastukselle tiedot ja työkalut katsastuksen suorittamiseksi sääntöjen mukaisella tavalla ja kilpailijoiden oikeuksia sekä tasapuolisuutta noudattaen.

Toistaiseksi TSS-10 luokan moottoreihin liittyen olen saanut maahantuojalta tiedon, että sääntöjen mukainen roottorin varaosanro on 50635/LRP.

Muualta on kerrottu, että mustia roottoreita löytyy kahta erilaista, joiden halkaisijat ovat 12,3 mm ja 12,45 mm. Näistä sallittu on 12,45 mm. roottori.

Kaikki tarkentava tieto otetaan mielellään vastaan, jotta saadaan katsastukselle asianmukaiset ja kattavat ohjeet.

240
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 17.35 »
Joo en nyt tiedä mikä on parkuva kone. Onko lämmin vai mikä on ongelma.
Minun kone pitää yhkäävää ääntä. Onko se myös p*skana silloin :undecided:
Itse veikkaan että koneongelmia ei ole kuin mitä nyt normaalisti niitä menee.
Kuinkahan paljon meni hiiliaikaan noita koneita :grin:
Silloin ei todellakaan puhuttu mistään ongelmista.
Jollain ei nyt vaan kulje tarperksi kovaa niin laitetaan se nyt vaikka koneen syyksi.
Jerzi

Ehkä nyt kannattaa kuitenkin ottaa ihan tosissaan kokeneiden kaverien kokemukset.
Kun tehdas kerran on aikanaan myöntänyt ongelman olemassaolon, niin ei kannata ruveta selittelemään sitä henkilökohtaisilla uskomuksilla ja veikkauksilla pois.

Vähemmän aktiivisilla kuskeilla voi olla vaikka minkä ikäisiä moottoreita autoissaan kiinni.

Vaikeuksiin törmänneiden TSS-10 kuskien joukossa on myös hiilikoneaikana aktiivisesti ajaneita eli suhteuttaminenkin onnistuu varmaan hyvin.

Itse olen tarjonnut maahantuojalle moottoreita viallisina takuuvaihtoon suunnilleen sillä periaatteella, että normaalivälityksellä normaalisti muutenkin käytetyn moottorin tulisi kestää suunnilleen sama määrä 5min eriä kuin hinnassa on euroja. Jos moottori 50 egen moottori menettää selvästi ominaisuutensa tai laukeaa alle 50 erän ajossa, niin minusta se on alle sen mitä kohtuudella voi odottaa (tämä on vain henkilökohtainen mielipide).

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 69