Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mordex

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 14
211
Tuollainen olis mukava

https://www.youtube.com/watch?v=VCeEgdswo3w&feature=youtube_gdata_player


Jeps, ite odottelen infoa siitä saako tuon pelaamaan Losissa jotenkin.

212
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 18.11.12 - klo: 00.00 »
Itellä meni viimeisimmässä lähetyksessä kuukausi, eli samana päivänä kun olisin voinut tehdä katoamisilmoituksen, niin kirje tipahti luukusta. Samoihin aikoihin muualta jenkeistä tilatut paketit tuli normaalisti, eli alle kahdessa viikossa.

Saisivat nyt tehdä sen vapaakauppasopimuksen USA:n ja EU:n välillä. 24% kallimpi harrastus ei kuulosta kivalta, kun tämä ei lähtökohtaisestikkaan ole kovin ystävällinen harrastus kukkaron kannalta.

213
Tämmönen 5.1 laitteisto pitää huolen metelistä meidän olkkarissa:

- Onkyo TX-SR607
- 5 x Monitor Audio BR2
- BK Electronics XLS200-DF MKII

214
Voishan tuota harkita, jos tuo spurri tohon DRX VE:hen saapuis vihdoinki. Kohta 4 viikkoa odottelu :/ Miltäs se femmarata näyttää? Jos pääsis ajeluttamaan myös losia.

215
Hauskaa mutta melkoista haaskausta, eihän tuossa saa mitenkään hyödynnettyä moottorin kaikkea tehoa. Toki ymmärrän ylitehoisen auton viehätyksen, mutta loppupelissä itse ainakin tykkään ajaa enemmän autolla jota voi hallitakkin.

216
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 05.11.12 - klo: 19.52 »
Olipas se, LILA  :laugh: Sun kannattas tehä tolla lila taustalla joku Knight Rider opening. Titti ti ti tititititiditidi tittidi tiditidi tiditidi

Taustallahan soi legendaarinen Jimi Hendrixin "PURPLE haze"  :wink:

217
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 05.11.12 - klo: 16.32 »
Pikku hyppytestiä "5T fluxilla":

"5T FLUX" small jump test

218
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.11.12 - klo: 14.29 »
Ite en kyllä moista sikaa säkissä ostais. Mielummin maksan enemmän laatutuotteesta, joka on todettu hyväksi käyttäjäkokemusten perusteella.

219
Luulempa, että tämä sai alkunsa siitä kun verkkokauppa.com yms. alkoivat käyttää hyväkseen tuota Ahvenanmaan porsaanreikää oikeen olantakaa, eli että sieltäkin voi myydä verovapaasti aina 43,45€ asti. Ts. lähes kaikki PC/Ps3/360/Wii jne. pelit ja todennäköisesti valtaosa netin kautta myydyistä peleistä menee nykyään sitä kautta, joista verottaja ei pääse osingoille :sad: Mutta tiedän, että enemmän tai vähemmän sen johdosta on myös ainakin 20 pelialan kotimaista kivijalkaliikettä lopettanut toimintansa.

Eli tuon muutoksen on tarkoitus auttaa kotimaisia yrittäjiä. Verottajalle tuo nyt vaan "sattumalta" on win-win tilanne.

220
Mutuna mullakin on viimeaikoina tullut jenkkilästä paketit tavallista hitaammin, lähempänä kahta viikkoa mennyt aikaisemman yhden viikon sijasta. Nyt on amainista yksi ratas ollut matkalla kohta kolme viikkoa.

Oiskohan tullilla tuon vuodenvaihteen alvimuutoksen johdosta joku isompi muutosprosessi menossa, joka sitten aiheuttaa hidastuksia tms. 1.1.2013 lähtienhän yli ~21.60€ arvoiset lähetykset menee tullattavaksi ja verokarhu vetää välistä sen 23%.

Eli käytännössä lähes jokainen osa maksaa sen 5+ euroa nykyistä enemmän, toimitus kestää 1-2pv pidempään ja kaiken kukkuraksi niistä joutuu tekemään selvityksen, jos tilaa EU:n ulkopuolelta. Ts. piakoin voi hyvinkin olla, että tulee halvemmaksi/helpommaksi tilata osat briteistä/saksasta.

221
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 31.10.12 - klo: 11.30 »
Upeeta, laitelkaa infoa kun saatte jyräyksen tehtyä. Josko viikonloppuna tulis taas Losilla pärräilemään.

222
Itse laittaisin tuon kyllä takuuseen, ei ole käyttäjän virheestä kiinni eikä mitään normi kulumaa jos pultit napsuu poikki.

223
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 29.10.12 - klo: 00.52 »
Vähän tässä suunnittelin, josko viimeistään veronpalautuksista hommais vormulan omaankin talliin, kun ei yhtään tasamaan autoa sieltä vielä löydy. Miniä meinasin ensin, mutta vilkaisu sääntölistaan muutti mielen nopeasti.

Tällä pääsisi ilmeisesti jo ihan hyvin alkuun:

http://www.tamico.de/Tamiya-Vodafone-McLaren-Mercedes-MP4-24-F104-Bausatz-58475

Mitäs muuta tuolta kannataisi pakettiin ottaa mukaan?

224
Bensa-autot / Vs: projektit
« : 26.10.12 - klo: 22.15 »
Mistäs tilasit tuon kitin? En ole tuosta menetelmästä ennen kuullut, mutta kiinnostuin hetimiten  :grin:

225
Jep, itellekkin riitti kerrasta tuo 2 pulttisen kanssa säätö. Tilasin jo uuden tiivisteen sylinteriin, mutta kun näin kuinka p*skanen kone loppunelopuksi oli, niin päätin säästää hermoja (tod.näk pidemällä tähtäimellä rahaakin) ja hankin suosiolla tuon 4 pulttisen Zenoahin.

226
Jaha, no se ei ainakaan viittaa siihen, että olis liian laihalla ollut. Otappa pönttö irti ja kurkkaa pakoaukon kautta onko männässä naarmuja tms.

227
Jep. Vilkaseppas miltä tulppa näyttää.

228
O-ou, ei hyvältä kuulosta. Kai annoit koneen lämmetä rauhassa ensin?

229
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 25.10.12 - klo: 20.26 »
Onkos näissä koneissa ns. velocity stackistä mitään oikeaa käytännön hyötyä, muuta kun että saa tietyn tyyppiset ilmansuodattemet kiinni? Eli millä tavalla vaikuttaa tehokäyrään, jos millään?

230
Radalla en huomannut eroa ketteryyden kannalta, mutta perän saa helpommin irti jos haluaa, joten kaiken kaikkiaan paremmin toimii noilla litkuilla omaan mieleen. Tietysti ainakin tuplasti tehokkaampi moottori myös vaikuttaa asiaan, mutta kyllä mä siis noissa litkuissa pysyttelen. On myös vähemmän stressaava etupään voimansiirolle, jossa nuo akselit ovat heikkolenkki voimakkaamilla moottoreilla ajettaessa.

231
Jep, tuntuu että on samasta hatusta vedetty noi tuotekuvaukset ja muutenkin sivut on aika kökköset. Taitaa ukkeli pyörittää yksin tuota firmaa ja ei ole ihan perillä netin ihmeellisestä maailmasta tai sitten webmaster on ihan amatööri.

232
Ihmettelin tuossa kun tuota "GZ-30.5" mottia ei löytynyt enää Gizmomotorsin valikoimasta ja kyselin kaupan omistajalta mistä se johtuu. Kuulemma se on sama kuin Zenoah Aircooled 30.5 Full Mod Long Block, vaikkakin tuossa ei mainita mitään modifioidusta männästä ja kevennetystä vauhtipyörästä (ainakaan tätä kirjoittaessa). Ja noh tehoakin on tuon mukaan "vain" 6.45hp kun kauppoja tehdessä ja vanhassa tuotekuvauksessa niitä oli 7.5.

Ei niin iso asia mulle, mutta vähän amatöörimaista meininkiä tuon nettikaupan ja asiakaspalvelun suhteen. Muutenkin kommunikointi tämän Brucen osalta on jättänyt toivomisen varaa. Onneksi halpa hinta hyvittää moiset risut tässä tapauksessa.

233
Tänää kävin laittelemassa säätöjä kuntoon ja hyvinhän se kiljuu. Tosin päätin jättää neulat vähän rikkaan puolelle ku kylmät ilmat tulee koht puoliin ja vauhtia riittää radalle enemmän ku tarpeeks silleenkin.

Tässä pieni klippi:

Short clip of Losi 5ive-T with GZ-30.5 engine and Samba pipe


234
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 22.10.12 - klo: 10.47 »
Omani sujautin vaan sen kotelon alta.

235
Kyosho / Vs: DRX VE
« : 21.10.12 - klo: 15.40 »
Onhan se 6s "hieman" overkill tämänkokoiseen kirppuun  :grin:

6kg Savage Fluxinkin on melkonen heittopussi 6s tehoilla.

Mikäs sut sait noi sähköt vaihtamaan? Silkka hulluus vai tylsyys?  :tongue:

236
Joo eli:

Ennen tätä on syytä olla varma siitä, että kone toimii täysin normaalisti (ei ilmavuotoja tms.). Tämä kannattaa tehdä suht tuoreella tulpalla, johon on kuitenkin kertynyt hieman tavaraa neulat tehdasasetuksilla.

Kone ensin lämpimaksi. Mahdollisimman pitkä ajo hana täysin auki (tai 30 sekkaa jos sellaiseen tila löytyy). Moottori seis Killer bee:llä kun kaasu on vielä pohjassa. Sitten vaan tulppa irti ja kun se näyttää kutakuinkin tältä niin hyvä on:




Eli "ruskean paperipussin värinen". Vaaleampi on liian laihalla ja tummempi rikkalla. Säädöt "H" neulasta 1/16 / "5min" kerrallaan.

Näin olen asian ymmärtänyt.

Tässä vielä yksi versio lontooksi:

http://www.bajaplanet.com/baja-mechanic/tutorials/new-carb-tuning-instructions-by-esp/

Tuossa mennään pidemmän kaavan kautta, eli varmistetaan ensin, että kone on kaikinpuolin kunnossa.


237
Noniih, nyt on tuo GZ-30.5 motti sisäänajettu. Käytin maksimissaan 1/3 kaasua, ekstrarikasta bensaa ja neulat vakioasennossa. Tuntui, että sillä mentiin lähes yhtä kovaa kuin vakiomotilla hana pohjassa.

Seuraavana kuivana päivänä sitten hakemaan säädöt kohdilleen tuolla tulpan väri -metodilla. Vähän vaan arvelluttaa tuo suositeltu 30 sekunnin WOT ajoaika, eihän täälä ole tilaa moiseen lähimainkaan, mutta toivottavasti lyhyempikin rykäsy riittää.

238
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.10.12 - klo: 16.08 »
Oisko vinkkiä miten tuo kannattaa toteuttaa, jotta niistä saa täysin samankokoiset?

239
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.10.12 - klo: 15.29 »
Sarja tyhmiä kysymyksiä, mutta... nyt kun sain tuon Gizmon GZ-30.5 koneen ja siinä tuo pakoaukko taitaa olla hieman isompi kuin tuon Samban putken pakosarjan aukko, niin ilmeisesti mun pitäisi nyt laajentaa tuota pakosarjan aukkoa myös? Onko sillä isokin merkitys jos en niin tee? Pitääkö sen pakosarjan olla just saman kokonen, vai haittaako jos on hieman isompikin?

240
Ite tein syntiä ja ajelin tuossa viime lauantaina jokin verran "5t fluxilla", joka kai lasketaan femmaskaalaseksi, vaikka onkin norsunpoikanen (~8kg) Losin rinnalla. Rata oli sille ihan ok. Se vitosrata kun on/oli veden vallassa, eikä sitä toista paikallaolijaa tuntunut haittaavan.

Toki alunperin oli tarkoitus ajella siinä 1/5 radalla kun Lahdesta lähdin silmät kiiluen ja parin päivän sadetauon johdosta odotin, että rata olisi ollut kuivemmassa kunnossa.

Jos tästä jollekkin kuitenkin aiheutui mielipahaa, niin pahoittelen. Jätän ensi kerralla isommat autot kotio, näillä sademäärillä kun se femmarata ei taida ennen ensi kesää kuivua.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 14